eitaa logo
سردبیر سایت ضیاءالصالحین
10.5هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
2.3هزار ویدیو
107 فایل
☫☫☫☫☫ «اهمیت فضای مجازی به‌اندازهٔ انقلاب اسلامی است.» ☫☫☫☫☫ سربازی مقیم تنگۀ اُحُد، پیرامون مسائل روز، حوزه #آذربایجان و #قفقاز ☫☫☫☫☫ 🌸 استفاده از تمام مطالب کانال مجاز می باشد 🌷فقط با ذکر یک صلوات ☫☫☫☫☫ تبلیغات و ارتباط با ما : 🆔 @Admin_sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۴۲ ↩️ شامل آیات ۲۸ تا ۴۰ سوره مبارکه 🔻 امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «ثُمَّ أَنزَلَ عَلَيهِ الكِتابَ... وَعِزّا لاتُهزَمُ أَنصارُهُ... »؛ قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى‌خورند... . 📚 (نهج البلاغه(صبحی صالح) ص۳۱۵، خطبه ۱۹۸) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ ┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام | 🆔 ☫ @sardabir313
✍️ - [۱۷۸] ⬇️حسن زیغلی بادکوبه‌ای (..... - ..... ق) شیخ حسن زیغلی بادکوبه‌ای فرزند ملا ملك (ملا مليك) از عالمان و فاضلان حوزه مبارکه نجف اشرف بوده و پس از تربیت در مکتب پدر دانشمندش به اتفاق برادرش شیخ حسين زيغلي بادکوبه‌ای به عتبات عالیات سفر نمود و در حوزه علمیه نجف اشرف از محضر اساتید بزرگ آن دیار استفاده نمود و سپس به خدمات دینی پرداخت. * شرح‌حال پدرش ملاملك و شیخ حسین زیغلی بادکوبه‌ای به شماره‌های ۷۵۱ و ۲۰۶ معرفی شده‌اند. 📖 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۱۷۸. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 سرلشکر سلامی: تا ما بودیم مردم سوریه زندگی می‌کردند چون ما به دنبال عزت‌شان بودیم ⬅️ فرمانده کل سپاه پاسداران: ↩️ همه دیدند تا ما بودیم مردم سوریه زندگی می‌کردند چون ما به دنبال عزت‌شان بودیم. 🔵 ما نرفته بودیم تا بخشی از خاک سوریه را به خاک خودمان ملحق کنیم، نرفته بودیم تا آنجا را میدان جستجوی منافع بلند پروازانه و زیاده‌خواهانه خود قرار دهیم؛ ما رفته بودیم تا اجازه ندهیم عزت مسلمانان تخریب شود. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 نتانیاهو: توانایی‌های سوریه را ویران کردیم 🔴 سوریه برای چند دهه دشمن فعالی علیه اسرائیل بود. طی روزهای اخیر توانایی‌هایی که نظام اسد طی سال‌ها ایجاد کرده بود را ویران کردیم و مسیرهای انتقال سلاح به حزب‌الله را هدف گرفتیم. ⬅️ دشمن سوریه رجزخوانی این چنینی می‌کند و جولانی ایران را دشمن سوریه قلمداد می‌کند! ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 مگر ترکیه بهشتی نیست که برخی‌ها در ایران تصورش را می‌کنند؟! پس چرا جوانان ترکیه، از کشورشان مهاجرت می‌کنند؟! ⬅️ رجب اردوغان در برنامه جوانان در ارض‌روم گفت: "ای جوان‌ها! به عده‌ای که کشور خودشان را دوست ندارند و از کشورهای خارجی تعریف می‌کنند، توجه نکنید. خواهید گفت: «من هستم». بسیاری از کسانی که تحصیلات خود را به پایان رساندند، تجربه کاری به دست آوردند و سپس با فرصت‌هایی که کشور و دولت فراهم کرد به خارج از کشور رفتند، اکنون پشیمان شده و به دنبال راه‌هایی برای بازگشت هستند. ما می‌دانیم که بسیاری از کسانی که در آنجا مانده‌اند در تلاش هستند تا از "شکستن" خود جلوگیری کنند!!! بدانید که درهای این کشور و قلب این ملت به روی هر جوانی که آلوده به تروریسم نیست تا آخر باز است. ما حتی یک نفر، یک جوان نداریم که جرأت کنیم او را قربانی کنیم. ما به هر یک از شما، رؤیاهای شما، دانش و مهارت‌های شما نیاز داریم. به یاد داشته باشید که دروغ دانه‌ای سمی است که چهل میوه به بار می‌آورد. حال آنکه، ما پشت دانش، علم و حقیقتی هستیم هر یک دانه‌اش صد میوه می‌دهد!!" 🔗 مرجع ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
ائتلاف_پان‌ترکیسم_–_صهیونیسم_–_تکفیری_در_سوریه،_بخشی_از_تلاش‌ها.pdf
652.6K
🚨 ائتلاف پان‌ترکیسم – صهیونیسم – تکفیری در سوریه، بخشی از تلاش‌ها برای ایجاد نظم آنگلوساکسونی در منطقه است. ⏬ ادامه _ ۱/۲
سردبیر سایت ضیاءالصالحین
🚨 ائتلاف پان‌ترکیسم – صهیونیسم – تکفیری در سوریه، بخشی از تلاش‌ها برای ایجاد نظم آنگلوساکسونی در منط
⏫ ادامه ۲/۲ 🚨 ائتلاف پان‌ترکیسم – صهیونیسم – تکفیری در سوریه، بخشی از تلاش‌ها برای ایجاد نظم آنگلوساکسونی در منطقه است. ⬅️ ، کارشناس مسائل اوراسیا در همایش بین‌المللی ” قفقاز و جهان ایرانی ” در دانشکده شرق‌شناسی دانشگاه اسلاونی (دانشگاه روسی – ارمنی) در ایروان، با ارائه مقاله “ساخت جهان تورانی در اوراسیا؛ طراحان، اهداف و پیامدها ” گفت: «تحولات اخیر سوریه و از آن جمله، نقض روند آستانه و حضور سربازان مزدور از جهان ترک ادعایی و پیوند پان‌ترکیسم – صهیونیسم – تکفیری نشان می‌دهد که در نبرد نظم‌های سیاسی، زنگ‌های خطر برای ایران، روسیه و چین به صدا درآمده است و اکنون برهه تاریخی برای همکاری این کشورها جهت مقابله با مخاطرات نظم آنگلوساکسونی است. 🔵 وی افزود: نظم آنگلوساکسونی با محوریت ترویج پان‌تورانیسم انگلیسی به دنبال تغییرات ژئوپلتیکی در منطقه و مهار سه‌جانبه ایران، روسیه و چین با ساخت جهان ترک است. اگر جهان ترک شکل بگیرد، نخستین قربانی آن به لحاظ ژئوپلیتیکی، ارمنستان خواهد بود که قبلاً در سال ۱۹۱۵ و نیز در ۲۰۲۳ در قراباغ، دو تجربه تاریخی پاک‌سازی قومی را تجربه کرده است. بنابراین، این کشورها باید از برهه تاریخی کنونی برای مقابله با ایجاد جهان تصنعی ترک که تفکر آن به انگلستان باز می‌گردد، استفاده کنند.» 📝 متن کامل این سخنرانی در فایل پیوستی PDF: بحث من درباره ایجاد جهان تورانی یا به‌عبارت دقیق، “ساخت جهان تورانی در اوراسیا؛ اهداف، طراحان و پیامدها” است. در سه بخش به‌طور خلاصه به این موضوع می‌پردازم. ⚫ ماهیت و چیستی جهان تورانی و سابقه تاریخی آن ⚫ اهداف جهان تورانی ⚫ چالش‌های شکل‌گیری جهان تورانی و ارتباط آن با ارمنستان ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۴۳ ↩️ شامل آیات ۴۱ تا ۵۴ سوره مبارکه 🔻 امام علی (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «اِنَّ اللّه‏َ تعالى اَنْزَلَ كِتابا هاديا بَيَّنَ فيهِ الْخَيْرَ وَ الشَّرَّ، فَخُذوا نَهْجَ الْخَيْرِ تَهْتَدوا وَ اَصْدِفوا عَنْ سَمْتِ الشَّرِّ تَقْصِدوا»؛ خداى تعالى كتابى راهنما فرستاد و در آن خوب و بد را روشن ساخت. پس راه خوبى را پيش گيريد تا هدايت شويد و از راه بدى دورى جوييد تا به مقصد برسيد. 📚 (نهج البلاغه(صبحی صالح) ص ۲۴۲، خطبه ۱۶۷) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ ┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام | 🆔 ☫ @sardabir313
✍️ - [۱۷۹] ⬇️حسن سبحانی لنکرانی (۱۲۶۱ - ۱۳۶۵ ق) آیت‌الله آخوند شیخ حسن سبحانی لنکرانی فرزند حاج شیخ محمدقلی در سال ۱۲۶۱ق (۱۸۴۵م) در روستای شیخه کران از توابع لنکران دیده به جهان گشود. دروس مکتب‌خانه‌ای را در زادگاه خود آموخت، سپس به حوزه علمیه لنکران رفت و مقدمات و بخشی از سطوح عالی علوم دینی را از علما و روحانیون آنجا فرا گرفت. در ۲۲ سالگی به حوزه علمیه نجف اشرف هجرت کرد و از محضر بزرگانی چون آقا سیدحسین کوه‌کمری، مولی محمّد فاضل‌الله رشتی و مولی محمد فاضل شربیانی بهره برد و به مقامات عالی علمی و معنوی دست یافت. آنگاه پس از اقامت طولانی در نجف اشرف در حالی که به علم و فضیلت اشتهار یافته بود، به زادگاه خویش بازگشت و به تبلیغ و ترویج معارف دینی و احکام شرعی و نیز تدریس علوم اسلامی پرداخت و به‌زودی در ردیف عالمان طراز اول منطقه به‌شمار آمد و مورد توجه خاص و عام قرار گرفت. پس از اسقرار حکومت کمونیستی ایشان هم‌چون دیگر علمای وقت منطقه تحت آزار واذيت و تهدید و شکنجه رژيم الحادی واقع شد؛ اما از انجام وظایف و رسالت دینی خود باز نایستاد. سرانجام در سال ۱۳۶۵ق (۱۹۴۶م) پس از عمری طولانی و بابرکت دارفانی را وداع گفت و به جوار رحمت حق شتافت. 📖 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۱۷۹ و ۱۸۰. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 نگاهی گذارا به قدرت ایمان در حفظ جغرافیای ایران ✍️ ⬅️ سلام بر شهیدان، سلام بر بندگان سلحشور خدای متعال. ▪️ در طول تاریخ، کشور ما ایرانیان حوادث و جنگ‌های بسیاری را تحمل کرده است. به گواه تاریخ بلند و طولانی این خاک، مردم ایران برای حفظ مرزهای اعتقادی، فرهنگی، سیاسی و جغرافیایی خود گاهی ناگزیر به جنگ‌های خوفناکی شده‌اند. پیروزی و شکست‌های بسیاری از سر گذراندند و با قدرت ایمان شگفتی‌ها خلق کرده‌اند. ▪️ به گواه تاریخ، ملت ایران هرگز شکست نخورده است. این شکست نخوردن‌ها، در گام نخست مورخان و در قدم دوم قدرت‌های جهانی را به این باور قطعی رسانده که ملت ایران شکست‌ناپذیرند. ▪️ خیلی ساده‌انگارانه است اگر شکست حکومت‌های ظالم را به پای ملتی بنویسیم که از پشت پرده‌های ظلمت گرفته خلفای اموی و عباسی، تشیع را بیرون کشیده و خود را به چشمه نور الهی رسانده است. خیلی ذهن کودنی می‌خواهد که چنگیزخان مغول را که قطعا بر حاکمان خوارزمشاهی پیروز شدند، پیروز بر ملت مؤمن و فرهنگ‌پرور ایران بدانیم. تنها ملتی هستیم که حملات وحوش را با خونسردی تحمل کردیم و با قدرت ایمان از آن‌ها مردمانی متدین و با فرهنگ ساختیم و در فرهنگ ایران هضم‌شان کردیم. نمونه روشن آن آثار و ابنیه تاریخی مانند پل‌ها، ارگ‌ها و... قبل از اسلام و مساجد و دیگر اماکن به یادگار مانده از سلجوقیان، غزنویان و... است. ویژه‌ترین اثر به‌جای مانده، شخص قازان‌خان است که او را (سلطان حسین خدا یه بنده) کردیم. اگر سفری به مشهد داشتید حتماً به مسجد گوهرشاد یادگار نواده چنگیز، خانم گوهر شاد سری بزنید. ▪️ اما حاکمانی هم بودند که جغرافیایی ایران را دچار قبض و بسط کردند.حاکمانی که نه جگر حمله داشتند و نه تاب مقاومت. این ترسوهای بی‌خدا، گاهی دشنه دشمن را بر پیکر وطن چیره ساختند. هرگاه حاکمان شجاع و مردان مؤمن پای کار بودند به قدرت ایمان شگفتی‌ها خلق کرده‌اند. ▪️به هر روی ایران کشوری است که بر روی گسل تهدیدهای ارضی بنا شده است. چرا که مانند پلی بزرگ در میان دو دریای خزر و خلیج‌فارس، شرق و غرب دنیا را به هم متصل می‌کند.این خاک آعشته به خون سلحشوران و بهترین بندگان خدای متعال همیشه در معرض تهدیدبوده و هست. ▪️ با تمام احترامی که به نادرقلی افشار قائلیم باید اعتراف کنیم بعد از فتح هند و ... هند را مانند گوشت قربانی رها کرد. تا کفتار پیر انگلیس بر آن مسلط شد. کشور ایران مدام تحت شدیدترین تهدیدهای جغرافیایی قرار گرفت. ▪️ در عهد زندیه که از آن گاهی با شکوه یاد می‌شود. جغرافیای کشور از هم پاشیده بود. انصافاً مشاوران و مؤمنان دربار آقا محمد خان(باقهر وغلبه) در یک‌پارچگی کشور خوش درخشیدند. هرچند در دولت‌های بعدی قاجار و پهلوی به کرات از زمین‌های ایران کنده شده است. امیدوارم به مدد حق و فرهنگ‌های درهم‌تنیده و تلاش سلحشوران، به‌زودی خاک و مردمان جدا شده به آغوش وطن برگردند. ▪️ در طول ۴۰۰ ساله گذشته تقریباً همهٔ حکومت‌ها در حفظ مرزهای جغرافیایی ناتوان بودند. ▪️ سران سیاست، لشگر، علم، اقتصاد و خیلی از روشن‌فکران، که مشورت و عقایدشان را از یهودیان، بهائیان، فرماسون‌ها و سکولارها می‌گرفتند. در برابر فشار خارجی، یا می‌گریختند، یا بخشی از خاک وطن را شوهر می‌دادند یا بذل و بخشش می‌کردند. تا این که حضرت روح‌الله از دیار شهیدان آرام‌آرام جان گرفت و اولین نفری شد که بعد ۴۰۰ سال مؤمنانه و مقتدرانه، سلحشوران را گرد هم آورد، انقلاب کرد و با رهبری مؤمنانه توانست جنگ‌های داخلی و تحمیلی مرزهای ایران را حفظ کند. روش آن عبد صالح که تا امروز به برکت شاگرد مدیر، مخلص، مقتدر و مهین‌پرست او حفظ شده است. توانسته مقتدرانه وطن را از پیچ تهدیدها، فتنه‌ها و خطرها عبور بدهد. وگرنه تهدید و تجاوز بر کشور ما که پل فرهنگی و اقتصادی دنیاست همیشگی است. به گواه تاریخ، همیشه قدرت ایمان بوده که توانسته است تمامی مرزهای اعتقادی، فرهنگی، جغرافیایی و... ایران مقتدر را در میان این همه حوادث حفظ کند. ▪️ هم‌وطن، امروز آن‌هایی که در این ۴۰۰ سال دائم خیانت کردند، از ترس جنگ، مطالبه‌گر شدند. گی‌ها، فواحش، هوس حکومت کردند. البته می‌دانند شما ملت دست خیانت را کوتاه کردید و می‌کنید. مرزهایی دفاعی را گسترش دادید و می‌دهید، با پشت دست بر دهان منافقان، سلطه‌طلبان، زیاده‌خواهان، سکولارهای ترسو و آلت پرستان زدید و می‌زنید. نامردها در تمام این چهار قرن کوچک‌ترین تلاشی برای حفظ ایران نکردند. مدام در تلاش‌اند از اقوام، مذاهب، طبقات متوسط و فقیر که حق بزرگی در حفظ کشور دارند، خائنانه سوءاستفاده کنند. عامل اصلی بی ثباتی بازار و نامیدی جامعه بودند و هستند. وظیفهٔ دل‌سوزان کشوری است تا برای حفظ تعادل بین جامعه، مؤمنانه و جهادی بکوشند و با قامتی استوار برای گذر از رنج‌ها آماده باشند. ما باید، باید خودمان را به عصر ظهور برسانیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 حرم زینب (سلام‌الله‌علیها) به شیعیان انگلیسی سپرده شد! ⬅️ تحریرالشام در اقدامی قابل تامل حرم حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) را به جریان شیرازی که به شیعیان انگلیسی معروف هستند، تحویل داده است. ⬅️ این گروه که مرکزیت‌شان در عراق است و تحرکاتی نیز در ایران دارند، مدافع و مبلغ تمامی رفتارهایی هستند که موجب وهن شیعه است؛ نظیر قمه زنی 🔗 به نقل از تابناک ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۴۴ ↩️ شامل آیات ۵۵ تا ۷۰ سوره مبارکه 🔻 امام صادق (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «مَن لَم يَعرِفِ الحَقَّ مِنَ القُرآنِ لَم يَتَنَكَّبِ الفِتَنَ»؛ خهر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه‌ها بركنار نمی‌ماند. 📚 (محاسن، ج۱، ص۲۱۶) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ ┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام | 🆔 ☫ @sardabir313
✍️ - [۱۸۰] ⬇️حسن سید زاده گنجوی (۱۲۷۶ - ۱۳۴۹ ق) آیت‌الله سیدحسن سیّدزاده گنجوی از علمای اعلام و روحانیون عالی‌قدر قفقاز است. ایشان بعد از سال ۱۲۷۶ق (۱۸۶۰م) در شهر گنجه دیده به جهان گشود. دروس مکتب‌خانه‌ای و مقدمات و بخشی از علوم حوزوی را نزد روحانیون و علمای منطقه فرا گرفت. در سنین جوانی به نجف اشرف هجرت کرد و سال‌ها از محضر بزرگانی چون حضرات آیات عظام: مولی محمد فاضل ایروانی، سیدحسین کوه‌کمری و میرزا حبیب‌الله رشتی بهره برد و به مقام رفیع اجتهاد در علوم حوزوی نائل گشت. پس از رسیدن به مقامات عالیه علمی و معنوی در آغاز قرن بیستم میلادی به زادگاه خود بازگشت و به تبلیغ و ترویج معارف دینی و احکام شرعی و نیز تدریس علوم اسلامی پرداخت. فشار و خفقان حکومت تزاری در بخشی از دوران حضور وی در گنجه و سپس آغاز حوادث انقلاب کمونیستی، وی را واداشت تا با همکاری علمای بزرگ منطقه همچون مرحومین پیشنماززاده و عباس‌زاده، جبهه واحدی بر علیه دشمنان دین تشکیل دهد و به جهاد مبارزه فکری و عملی برخیزد. پس از حاکمیت بلشويك سيد، مسجد شاه عباس گنجه را مرکز فعالیت‌های خویش قرار داد تا سال ۱۹۲۹م با تمام مرارت‌ها و تحمل زجر و تهدیدها به انجام وظایف خود ادامه دهد، لیکن در خلال این سال‌ها اموال و حتی خانه مسکونی‌اش مصادره گردید و شدت رنج و محنت به بیماری و مرگ همسرش انجامید. سرانجام در سال ۱۳۴۹ق (۱۹۳۰م) اقدام به دستگیری آن عالم مجاهد کردند و ایشان ناگزیر به شهرستان اهر واقع در آذربایجان شرقی هجرت کرد و مابقی عمر خود را به تدریس و انجام دیگر شئونات روحانی گذراند تا دارفانی را وداع گفت و به دیدار معبود شتافت. اکنون فرزندان ایشان در شهر مذکور اقامت دارند. 📖 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۱۸۰. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 براندازیِ هویّتی در جمهوری اسلامی - ۱ ✍️ 1️⃣. می‌خواهند به‌صورت تدریجی و تکه‌تکه، جمهوری اسلامی را مشروط و محدود کنند؛ طرح‌هایی به‌ظاهر فرهنگی و در باطن، امنیتیِ خود را قطعه‌قطعه اجرا می‌کنند تا حسّاسیّت‌ها، چندان برانگیخته نشوند و امکان پیشروی برای‌شان وجود داشته باشد. این پیشروی‌ها، کار را به مرحله‌ای خواهد رساند که نظام، امکان عمل و مواجهه را از دست خواهد داد و دچار انفعال یا مصلحت‌اندیشی می‌شود. به زبان فقهی باید گفت می‌خواهند ولیّ‌فقیه را از وادی «حقیقت» به وادی «مصلحت» سوق بدهند و استقرار شریعت را از نظر اجتماعی، ممتنع سازند. موقعیّت‌هایی می‌آفرینند که در آنها، باید بر اساس اصل تزاحم و تقدیم اهم بر مهم عمل کرد و از پاره‌ای ارزش‌ها گسست و خطوط قرمزِ دیگری را ترجیح داد. وقتی به‌صورت کلّی و راهبردی نگاه می‌کنیم، درمی‌یابیم که خطوط قرمزِ فرهنگی، یکی پس از دیگری، در حال شکسته‌شدن هستند و ما همچنان در حال عقب‌نشینیِ ارزشی هستیم. بدیهیّات فرهنگیِ دهۀ ۶۰، ابتدا به «پرسش» و «ابهام» تبدیل می‌شوند و آن‌گاه به فاصلۀ اندکی، حالت «مسأله‌وار» و «مناقشه‌برانگیز» می‌یابند و باید به‌ناچار و از سرِ اضطرار، از آن‌ها عبور کرد. اگر مجموعی و برآیندی به عرصۀ فرهنگی بنگریم، حیرت خواهیم کرد که چگونه این مسیر افولی و نزولی را پیموده‌ایم، ولی مسأله این است که نگاه ما، قطعه‌ای و تکه‌ای است و رویدادها را در کنار یکدیگر نمی‌نشانیم و نظرِ راهبردی به عرصه نمی‌افکنیم. 2️⃣. شگرد جریان تجدّد در این زمینه، «عادی‌سازی» است و برای عادی‌سازی نیز باید حوصله داشت و کار را به زمان سپرد. ابتدا یکی از ارزش‌ها را به بحث عمومی می‌کشانند و دربارۀ آن، شبهه و اشکال مطرح می‌کنند و در همین راستا، «مفهوم‌سازیِ منفی» می‌کنند تا زمینۀ اجتماعی، فراهم آید. سپس ضربه‌های کاری و ناگهانی وارد می‌آورند تا «پیش‌رویِ جهشی» رخ بدهد. تجربۀ کشف حجاب، صورت تامّ و تمامی از این صحنه‌آرایی است. از سال‌های آغازین دهۀ ۹۰، جریان مهاجرت برخی بازیگران به وقوع پیوست و این مهاجرت‌ها، به کشف حجاب و برهنگی، گره خورد. در آن دوره، امکان کشف حجاب در درون ایران، افسانۀ محال و نشدنی به نظر می‌رسید، اما برای زمینه‌سازی، کشف حجابِ پنهانی در دستورکار قرار گرفت. مفاهیمی همچون «آزادی‌های یواشکی»، «چهارشنبه‌های سفید»، «نه به حجاب اجباری»، در همین دوره ساخته شدند. در سال ۹۶، ناگهان مفهوم «دختران خیابان انقلاب» را صورت‌بندی کردند که در ذیل آن، برخی زنان در خیابان و آشکارا، روسری خود را بر سرِ چوب نهادند. شاید حدود ۳۰ نفر در شهرهای مختلف، چنین کردند و با همۀ آنها نیز مواجهۀ قضائی صورت گرفت، اما نه‌فقط این موج تصنّعی و سازمان‌دهی‌شده، فروننشست، بلکه چندی بعد، مسألۀ امکان کشف حجاب در درون وسیلۀ نقلیه مطرح شد؛ با این توجیه که درون وسیلۀ نقلیه، حریم خصوصی است. انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۹۶ که در آن، تکنوکرات‌ها به قدرت رسیدند، به صحنۀ معاملۀ آن‌ها بر سرِ حجاب تبدیل شد و زین‌پس، جریان تجدّدی احساس کرد که شرایط از نظر سیاسی، فراهم شده است. 3️⃣. در این میان، حاکمیّت، هیچ طرح و تدبیری برای مواجهه با موج شکل گرفته در دست نداشت و نظاره‌گر و منفعل بود. همه در انتظار تصمیم دیگران بودند و یا در انتظار زمان مساعدی که بتوان این زخم را علاج کرد؛ درحالی‌که گذر زمان، رخنه و عفونت ایجاد کرد و اصلاح و تغییر را دشوارتر نمود. بخش‌هایی از حاکمیّت نیز که بینش لیبرالی یافته بودند، کمترین اعتقادی به خطوط قرمزِ فرهنگی از جمله حجاب نداشتند. این «وضعِ رهاشده»، سبب گردید که حدود ۶۰ درصد از کشف حجاب، در همین مدّت به وقوع بپیوندد. تنها امری که می‌توانست حاکی از مواجهۀ نظام باشد، حضور تعداد اندکی گشت ارشاد در نقاط محدودی از شهر تهران بود. این حضور بسیار ناچیز، بسیار بزرگ‌نمایی می‌شد؛ چنان‌که گویا نظام، به قلع‌وقمع زنان و دختران همّت گمارده و به خشونت بی‌پروا روآورده است. واقعیّت، بر رهاشدگی و هرج‌ومرج فرهنگی دلالت داشت، اما روایت، سخن دیگری داشت. حاکمیّت، نه «واقعیّت» را در اختیار داشت و نه «روایت» را. هر دو به دست باد سپرده شده بودند و بدین سبب، حلقۀ محاصرۀ فرهنگی، هر لحظه تنگ‌تر و منقبض‌تر می‌شد. توقع می‌رفت که شورای عالی انقلاب فرهنگی در این برهه، علاج و تدبیری در پیش بگیرد و چالش‌ها را پیش‌بینی کند و نهادهای فرهنگی را به‌سوی مقصد واحدی سوق بدهد، اما دریغ از فهم زمانه و ضرورت‌های آن. سرانجام، اغتشاش «زن، زندگی، آزادی» از راه رسید و ۴۰ درصدِ باقی‌مانده نیز به وادی کشف حجاب راه یافتند. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🕸 گرگ در لباس میش! 🔻 توییت تبیینی به موقع از دکتر درباره تحرکات اخیر جریان ضدایرانی در منطقه: «هم‌زمان با فتنه‌گری ترکیه در سوریه و قفقاز برای درس دادن به ایران (تعبیر فیدان)، تشدید هماهنگی اردوغان، اسرائیل و ناتو در منطقه و تشدید حمایت اردوغان از پان‌ترک‌ها در شمال‌غرب کشور، شبکه تی‌آرتی فارسی که به اذعان مدیر آن برای اذیت ایران تأسیس شده، پخش برنامه را آغاز کرد. گرگ در لباس میش!» 🔗 مرجع ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
#⃣ خط توئیت: ✅ سردبیر در توئیتی به زبان‌های فارسی و آذری از پیام زیبای داریوش به ایرانیان خبر داد: 🔻 فارسی: پیام داریوش به ایرانیان درباره قصد حمله اسرائیل به ایران که فریب دشمنان را نخورید: «در کوله‌بار هیچ سربازی آزادی نیست!» 🔻 آذری: داریوش اسرائیلین ایرانا قارشی هوجومون آچیقلادی: «هئچ بیر عسگرین چانتاسیندا آزادلیق یوخدور!» 🔗 مرجع ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۴۵ ↩️ شامل آیات ۷۱ تا ۸۳ سوره مبارکه 🔻 امام صادق (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «مَن قَرَاَ القُرآنَ وَ هُوَ شابٌّ مُؤمِنٌ اِختَلَطَ القُرآنُ بِلَحمِهِ وَ دَمِهِ وَ جَعَلَهُ اللّه عَزَّوَجَلَّ مَعَ السَّفَرَةِ الكِرامِ البَرَرَةِ ، وَ كانَ القُرآنُ حَجيزا عَنهُ يَومَ القيامَةِ»؛ هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى‌آميزد و خداوند عزّوجلّ او را با فرشتگان بزرگوار و نيك قرار مى‌دهد و قرآن نگهبان او در روز قيامت، خواهد بود. 📚 (كافى(ط-الاسلامیه) ج ۲، ص ۶۰۳) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ ┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام | 🆔 ☫ @sardabir313
✍️ - [۱۸۱ و ۱۸۲] ⬇️حسن شیروانی (..... - ..... ق) حسن شیروانی فرزند رضا از پزشکان و دانشمندان علم طب بوده و کتاب های سراج الطب[۱] و نسخه های پزشکی[۲] در ردیف آثار او قرار دارد. ⬇️حسن شیروانی (..... - ..... ق) حسن شیروانی از دانشمندان سده چهاردهم هجری بوده و کتاب کشکول را به زبان عربی و فارسی تألیف نموده است.[۳] 📚📚📚📚📚 ۱. فهرستواره دستنوشتهای ایران (دنا) ، ج ۶، ص ۶۸. ۲. فهرستواره دستنوشتهای ایران (دنا) ، ج ۱۰، ص ۶۸۱. ۳. فهرستواره دستنوشتهای ایران (دنا) ، ج ۸، ص ۶۷۸. 📖 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۱۸۱. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 براندازی هویّتی در جمهوری اسلامی - ۲ ✍️ 4️⃣. در مواجهه با اغتشاش «زن، زندگی، آزادی»، بسیاری از نیروهای انقلابی دچار انفعال ذهنی و شناختی شدند و از اغتشاش، روایت وارونه ارائه کردند. هم‌چنان که در فتنۀ سال ۸۸، کسانی تصوّر می‌کردند که مسأله، «تقلّب در انتخابات» است، در اینجا نیز گمان کردند که مسأله، «مواجهۀ گشت ارشاد» است؛ این یعنی روایت آنها، تطابق ابتدایی با روایت جریان تجدّدی داشت. به‌بیان‌دیگر، در صورت مسأله، مخرج مشترک با جریان تجدّد یافته بودند و این خود، بر پاسخ‌ها و راه‌حل‌ها نیز اثر جدّی می‌گذاشت. جریان فرهنگی و رسانه‌ای متجدّد، دست‌کم از سال‌های آغازین دهۀ ۹۰، بر حجاب متمرکز شده بود و معطوف به آن، مفهوم‌سازی منفی و چهره‌سازی می‌کرد و می‌کوشید زمینه را برای ایجاد یک «جبهۀ نزاع» فراهم آورد و در نهایت نیز در یک نقطۀ بحرانی، به آنچه که می‌خواهد دست یابد. در تمام سال‌هایی که آن «زمینه‌های فکری» و «بسترهای اجتماعی» پدید آمدند و ذره‌ذره و قطعه‌قطعه، مقدّمات تدارک دیده شدند، نیروهای انقلابی در غفلت و خاموشی به سر بردند و سرانجام در نقطۀ بحرانی، یعنی در متن اغتشاش، تازه دریافتند که چه رخ داده است. البته هم‌چنان که اشاره شد، حتی در این نقطه نیز بسیاری در اثر خطای تحلیلی، پنداشتند که مسأله، قابل‌تقلیل به مواجهۀ گشت ارشاد است و ریشۀ همۀ این تنش‌ها و تلاطم‌ها، در عملکرد نیروی انتظامی است؛ حال‌آن‌که طرح فرهنگیِ جریان تجدّدی از آغاز، نفی اصل حجاب و زدودن الزام قانونی به آن بود. کلیدواژۀ «حجاب اختیاری»، نشان می‌دهد که در نظر آنها، باید جنبۀ قانونی حجاب، کنار نهاده شود و حجاب در حد یک انتخاب شخصی و سلیقه‌ای، تنازل یابد، نه این‌که نوع مواجهه با کشف حجاب، تغییر کند و سازوکارهای فرهنگی و هویّتی انتخاب شوند. 6️⃣. اما چرا جریان تجدّدی در پی نفی جنبۀ قانونی حجاب و تبدیل آن به یک انتخاب شخصی و سلیقه‌ای بود؟ چرا این جریان، یک دهه در این‌باره، تلاش رسانه‌ای و نمادین کرد و کوشید جامعه را به سوی انگارۀ حجاب اختیاری سوق بدهد؟ مگر کشف حجاب در معادلۀ براندازی جمهوری اسلامی، چه سهم و نقشی دارد؟ کشف حجاب، چگونه به براندازی کمک می‌کند و این امر فرهنگی، چه نسبتی با امر سیاسی دارد و به چه واسطه‌هایی در تداوم حاکمیّت، اختلال ایجاد می‌کند؟ پاسخ‌دادن به این پرسش در شرایط کنونی که کشف حجاب، تعیّن و تحقّق یافته و پیامدها و نتایج آن را به وضوح مشاهده می‌کنیم، دیگر کار دشواری نیست. همچنان که دین اسلام، «شعائر» دارد که وجه نمادین آن را جلوه‌گر و مشاهده‌پذیر می‌سازند و تمایز و حتی اقتدار در عرصۀ عمومی می‌آفرینند، نظام جمهوری اسلامی نیز در حوزۀ زیست زنانه، نمادها و ظهورات و تعیّناتی دارد که از آن جمله، حجاب است. البته این نماد، خودساخته و بشری نیست، بلکه ریشه در حکم الهی دارد و نظام جمهوری اسلامی نیز به سبب این‌که باید در عرصۀ عمومی، احکام شریعت را محقّق کند، آن را قانونی کرد و به‌تدریج، وجه نمادین بخشید. حال در این جغرافیای معنایی، روشن است که درهم‌شکستن حجاب در عرصۀ عمومی، بنیان هویّتی و نمادینِ نظام سیاسی را متزلزل و مخدوش می‌سازد و آن را با چالش مشروعیّت و تنگنای اقتدار روبرو می‌کند. کشف حجاب در قالب شرع، حرام شرعی است و در قالب سیاست، حرام سیاسی؛ چراکه به معنی «نافرمانی مدنی» و «معارضۀ با حکومت دینی» است. در اینجاست که حجاب از حوزۀ فرهنگ و سبک زندگی به حوزۀ امنیّت و اقتدار سیاسی راه و تعمیم می‌یابد و به یک ابزار مهم برای براندازی نظام تبدیل می‌گردد. این تقابل، گرچه یک انتخاب شخصی و فرهنگی معرفی می‌شود، اما در اثر روایت‌پردازی، وجه نمادین یافته و به معنی «کنش براندازانه» است. این معنا، در اختیار فرد نیست که وی بتواند به قصد و نیّت خویش ارجاع بدهد، بلکه در زمینۀ اجتماعی، آفریده می‌شود؛ آنچه را که در متن یک روند اجتماعی، وجه نمادین یافته و ذیل «نه به حجاب اجباری»، تفسیر شده است، قابل بازتفسیر نیست. بنابراین، خواه‌ناخواه، هر کشف حجابی در این موقعیّت روایتی و تفسیری، معنایی جز معارضۀ با حکومت دینی ندارد. پیش از دهۀ ۹۰، نه‌فقط کشف حجاب وجود نداشت، بلکه ضعف در حجاب نیز به معنی تقابل با حکومت دینی، تفسیر نشده بود؛ بلکه به انگیزه‌های شخصی و سلیقه‌ای ارجاع داده می‌شد؛ چنان‌که از «نقص در معرفت دینی» سخن به میان می‌آمد و یا «میل به تبرّج»، برجسته می‌شد. اما در دهۀ ۹۰ به این سو، طرح امنیّتی برای ایجاد شکاف میان حاکمیّت و مردم، بر روی مسألۀ حجاب، متمرکز شد و آن را به مهم‌ترین نماد سیاسی و ضدهویّتی خویش تبدیل کرد. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
31.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 میرآقا داداش آقایف کارشناس مرکز مطالعات با انتشار این فیلم نوشت: شما شاهد بزرگترین آزمایش تاریخی آذربایجان هستید. ⏬ ادامه _ ۱/۲
سردبیر سایت ضیاءالصالحین
🎥 میرآقا داداش آقایف کارشناس مرکز مطالعات با انتشار این فیلم نوشت: شما شاهد بزرگترین آزمایش تاریخی آ
ادامه _ ۲/۲ 🎥 میرآقا داداش آقایف کارشناس مرکز مطالعات با انتشار این فیلم نوشت: شما شاهد بزرگترین آزمایش تاریخی آذربایجان هستید. 👈 دو نفر از آذربایجان با لباس نظامی با یهودیانی که در زمان جنگ اول قره‌باغ به اسرائیل فرار کرده بودند، ملاقات می‌کنند و آن‌ها را به خدمت نظامی در آذربایجان دعوت می‌کنند. واکنش‌های آنها شامل فحش‌ها و توهین‌های خیابانی است. لازم به ذکر است که به ادعای برخی تاریخ‌نگاران، در زمان جنگ اول قره‌باغ حدود ۹۰ هزار یهودی از آذربایجان فرار کرده و به اسرائیل رفته‌اند. این افراد هنوز هم در شبکه‌های اجتماعی معمولاً دو پروفایل دارند: یکی با نام، عکس، پرچم و نماد گرگ خاکستری و پست‌هایی به زبان آذری با شعارهای توران و... و دیگری با پروفایل واقعی خودشان که به عبری نوشته شده و گفتگو می‌کنند!!! 👈 حالا شما لطف کنید به من بگویید که آیا در آذربایجان ملت دیگری وجود دارد که در زمان جنگ قره‌باغ به‌صورت گسترده‌ای از کشور فرار کرده باشد؟! ✍️ به‌عنوان یک ایرانی در جواب این برادر آذربایجانی عرض می‌کنیم، علاوه بر اینهایی که شما نوشته‌اید، در آن زمان هیچ کشوری نیز مثل ایران برای کمک همه‌جانبه با جان و مال و آبرو برای حمایت از جمهوری آذربایجان داوطلب نشد ولی چه کنیم که دست ایران نمک ندارد و با وجود هزاران سند و اعترافات مردمی و سران آن‌ها، امروز حاکمیت دیکتاتور باکو با بی‌حیایی تمام، القائات صهیونیست‌هاو انگلیسی‌ها را به خورد ملت خود می‌دهد و ایران را دشمن خود معرفی می‌کند و بیچاره کسانی که چشم و گوش خود را به دیدن و شنیدن حقائق بسته‌اند!!! 🤔 و البته بد نیست بدانید که ابتدا ترجمه متن فوق را به هوش مصنوعی (صهیونیستی) سپردیم به ما یک جمله جالب و آشنا نوشت و ترجمه نکرد: «این مطالب هستند...» 🤔 حقیقتاً که هماهنگی و ادبیات مشترک هوش مصنوعی صهیونیستی با لابی‌های داخلی ما در نوع خود بی‌نظیر است!!! ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۴۶ ↩️ شامل آیات ۱ تا ۲۴ سوره مبارکه 🔻حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) می‌فرمایند: «قاریءُ الحدید، و اذا وقعت، و الرحمن، یدعی فی الملکوت السموات ، ساکن الفردوس»؛ تلاوت‌کننده سوره حدید و واقعه و الرحمن در آسمانها اهل بهشت خوانده می‌شوند. 📚 (عوالم العلوم و المعارف (مستدرک حضرت زهرا تا امام جواد علیه السلام) ج۱۱ ، قسم۲،حضرت فاطمه سلام الله علیها ،ص۹۱۵) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ ┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام | 🆔 ☫ @sardabir313
✍️ - [۱۸۳] ⬇️حسن علیزاده گنجوی (ق ۱۳۰۴ - ق ۱۳۶۴ م) آیت‌الله میرحسن علیزاده گنجوی از علمای اعلام و فقهای عالی‌مقام قفقاز است. وی فرزند سیدعلی و متولد در حدود سال ۱۳۰۴ق (۱۸۸۷م) در شهر گنجه می‌باشد. آقا میرحسن هم‌چون برادر بزرگش آقا میر نصرالله دروس مکتب‌خانه‌ای و مقدمات و سطوح عاليه علوم حوزوی را از علما و روحانیون گنجه آموخت و در جوانی به همراه برادر عازم حوزه مقدسه نجف اشرف گردید و از محضر بزرگانی هم‌چون حضرات آیات عظام: سید محمد کاظم طباطبایی یزدی، آخوند مــلا مـحـمـد کـاظـم خراسانی، ملا فتح‌الله شيخ‌الشريعه اصفهانی و در معقول از محضر حکیم متأله آیت‌الله آقا سیدحسین بادکوبه‌ای بهره برد و به مقامات عالیه علمی و معنوی نائل گشت. سید پس از تکمیل تحصیلات به زادگاه خود بازگشت و بساط وعظ و ارشاد و تبلیغ و ترویج معارف اسلامی و احکام شرعی و دیگر فعالیت‌های دینی را گسترد لکن از آزار و اذیت دژخیمان کمونیستی در امان نماند و سرانجام در سال ۱۹۳۷م دستگیر و زندانی شد و و خانواده‌اش را از گنجه پراکنده ساخته و فرزندش سیدمرتضی را نیز به شهر قبا تبعید و تحت نظر قرار دادند. پس از مدتی به دنبال اعتراضات مردمی و با مساعدت عده‌ای از مؤمنین از زندان آزاد شد و ناگزیر به شهر تبریز مهاجرت کرد و پس از مدتی تهران را جهت سکونت برگزید. این عالم ربانی و سید جلیل‌القدر از شدت غم و غصه و رنج و محنت پس از اندك مدتی در حدود ۱۳۶۴ق (۱۹۴۵م) بدرود حیات گفت و به دیدار حق شتافت. 📖 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۱۸۳. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷