eitaa logo
سردبیر سایت ضیاءالصالحین
10.2هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
2.4هزار ویدیو
108 فایل
☫☫☫☫☫ «اهمیت فضای مجازی به‌اندازهٔ انقلاب اسلامی است.» ☫☫☫☫☫ سربازی مقیم تنگۀ اُحُد، پیرامون مسائل روز، حوزه #آذربایجان و #قفقاز ☫☫☫☫☫ 🌸 استفاده از تمام مطالب کانال مجاز می باشد 🌷فقط با ذکر یک صلوات ☫☫☫☫☫ تبلیغات و ارتباط با ما : 🆔 @Admin_sardabir313
مشاهده در ایتا
دانلود
014-Dr.Ahmad-Kazemi-www.Ziaossalehin.ir-TRT-Farsi-1403.pdf
955.5K
🚨 «ت.ر.ت فارسی» و «توهمات رنگارنگ ترکیه» ✍️ 🔻 هدف واقعی از راه‌اندازی ت.ر.ت را باید در قالب نقش سه‌گانه‌ای که ترکیه در تحولات منطقه‌ای ایفاء می‌کند، ارزیابی کرد. این سه نقش عبارتند از : نمایندگی ناتو در غرب آسیا، پیمان‌کاری برای طرح‌های انگلستان، پیگیری رویکرد نئوعثمانی. 🔴 پس از حدود ۱۰ سال مباحثه در داخل ترکیه درباره راه‌اندازی بخش فارسی شبکه تلویزیونی دولتی ترکیه (ت.ر.ت)، این شبکه هم‌زمان با جولان تروریست‌های شبه کت‌شلواری وابسته به ترکیه در سوریه، طی مراسمی با حضور مقامات رسمی و برخی از عناصر ضدایرانی و با پخش تیزری با تمرکز بر اقوام ایرانی، فعالیت خود را آغاز کرد. مسئولان ت.ر.ت که حدود ۲ ماه پیش از حجم انتقادات در داخل ترکیه درباره اظهارات زاهد سوباجی، مدیر کل سازمان رادیو و تلویزیون دولتی این کشور که با کنار گذاشتن تعارفات و به سبک تبلیغاتچی‌های «ینی‌چری‌های دوره عثمانی»، آشکارا، هدف راه‌اندازی «ت.ر.ت فارسی» را آزار دادن ایران خوانده بود، شگفت‌زده شده‌اند، این‌بار هدف از راه‌اندازی ت.ر.ت فارسی، را ثبات منطقه‌ای و تقویت ارتباطات فرهنگی خوانده‌اند. ⬅️ در خصوص مجموعه تحرکات ترکیه از جمله راه‌اندازی ت.ر.ت فارسی و آنچه در سوریه، ترکیه در حال کاشت است، چند نکته قابل ارزیابی است: 🔗 شما می‌توانید متن کامل مقاله را از طریق دانلود فایل پیوستی یا به‌صورت آنلاین در اینجا مطالعه نمایید ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 کدام علوم انسانی؟! ✍️ 1️⃣. وزیر علوم در جشنوارۀ فارابی به‌صورت مطلق از علوم انسانی دفاع کرده و گفته است آرمان‌های ما، حاصل علوم انسانی است و علوم انسانی، گره‌گشای مشکلات است. این روایت، برخاسته از این نظر خام است که علوم انسانیِ کنونی و غالب - که همان علوم انسانیِ تجدّدی است - «علم» است و چون علم، می‌تواند کارساز و پیشبرنده باشد، پس مطلقِ علوم انسانی نیز مفید است. چنین برداشتی، به‌نهایت سطحی و ابتدایی است و با ماهیّت علوم انسانیِ تجدّدی و اثرات و نتایج عینی آن بر جامعۀ ایران، ناهمخوان است. علوم انسانیِ تجدّدی در نخستین ظهورش، مشروطۀ سکولار را به جامعۀ ایران تحمیل کرد و آن‌گاه در به‌اصطلاح جمهوری رضاخانی، سکولاریسمِ ساختاری را به‌صورت تحمیلی و وحشیانه، در جامعۀ ایران مستقر ساخت تا گذار از سنّت به تجدّد رخ بدهد. علوم انسانیِ تجدّدی، هویّت اسلامی در جامعۀ ایران را بلعید؛ چنان‌که نظریه‌های همچون «غرب‌زدگی» و «بازگشت به خویشتن» و ... در واکنش به آن صورت‌بندی شدند. انقلاب اسلامی نیز از علوم انسانیِ تجدّدی برنخاست، بلکه حاصل عالَم و ارادۀ دینی بود. ازاین‌رو، پس از انقلاب نیز امام خمینی تصریح کرد که به‌جای علوم انسانیِ تجدّدی که خاصیّت استعماری و مادّی دارد، باید به سوی علوم انسانیِ اسلامی حرکت کنیم که خط معنوی و هویّتی انبیای الهی را بازسازی می‌کند. 2️⃣. پس از فتنۀ سال ۸۸، رهبر معظم انقلاب، از رواج آموزشِ علوم انسانیِ تجدّدی در دانشگاه، ابراز نگرانی کردند و گفتند آموزش این علوم در دانشگاه‌ها، به معنی بازتولید تفکّر و فرهنگ غربی در متن جمهوری اسلامی است و این تناقض، بسی مهلک و ویران‌گر است. ایشان می‌دانست که اصحاب فتنه، همان اصحاب علوم انسانیِ تجدّدی هستند و این سنخ از علوم انسانی، موجبات استحالۀ معرفتی آنها را فراهم آورده و آنها را در برابر اصالت‌های انقلابی نشانده است. سرّ واگرایی‌هایی دهۀ ۷۰ نیز غلبۀ روایت‌های لیبرال از علوم انسانیِ تجدّدی بود که از لایۀ روشنفکری سکولار به دولت راه یافت و سیاست‌های رسمی را به طرف لیبرال‌دموکراسی سوق داد. این سنخ از علوم انسانی، «دیگریِ معرفتیِ انقلاب» بود و هر دو رهبر انقلاب، به‌درستی تشخیص داده بودند که با وجود غلبۀ این نوع از علوم انسانی، انقلاب به آرمان‌هایش نخواهید رسید. انقلاب اسلامی، فرزند تجدّد نبود که بتواند بر علوم انسانیِ تجدّدی تکیه کند و به توصیف‌ها و توصیه‌های آن گردن نهد. این انقلاب، نظام حقیقتِ دیگری داشت که هرگز، تجدّد و علوم انسانی‌اش را برنمی‌تابید و از اساس، این نوع علوم انسانی را علم نمی‌انگاشت. علوم انسانیِ تجدّدی، برآمده از خودبنیادیِ انسان غربی است که دین را به حاشیۀ زندگی رانده و اعتبار و منزلت معرفتی آن را ساقط کرده است. روشن است که انقلاب اسلامی، با وجود غایات دینی و الهی، نمی‌تواند تابع و تسلیم این سنخ از علوم انسانی بشود و به احکام و تجویزهای آن گردن بنهد. 3️⃣. تعارض‌ها و تضادهای علوم انسانیِ تجدّدی با افق آرمانی انقلاب، در بسیاری از برهه‌ها و نقطه‌ها آشکار شده است. از جمله نظریۀ «مردم‌سالاری دینی» که در برابر نظریۀ «دموکراسی سکولار» به میدان آمد و خواست و ارادۀ مردم را در چهارچوب دین برتابید؛ و نظریۀ «پیشرفت» که در برابر نظریۀ «توسعه»، قد برافراشت و توسعه را فرآوردۀ عالَم تجدّد و تجویزی برای اقماری‌کردن و پیرامونی‌سازیِ جوامع غیرغربی دانست؛ و ... . تجربۀ عینی دهه‌های گذشته نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی نمی‌تواند خود را ذیل علوم انسانیِ تجدّدی تعریف کند و تسلیم اقتضاها و طراحی‌های آن بشود، بلکه باید راه دیگری را در پیش بگیرد که حاصل جوشیدن علوم انسانی از «الهیات» است. علوم انسانیِ تجدّدی، جایگزین الهیات است و به‌جای «خدا»، زمام و عنان جامعه و حاکمیّت را در اختیار خودِ «انسان» قرار می‌دهد و عقل و تجربۀ بشری را در قالب سکولار، اصل می‌انگارد. به‌این‌ترتیب، دین جز در گوشۀ زندگیِ شخصی، پهنه‌ای را در اختیار ندارد و نمی‌تواند سیاست بیافریند و نظام بسازد. علوم انسانیِ تجدّدی، علم نیست، بلکه به‌شدّت آغشته به ایدئولوژی است و از متن ارزش‌هایی برمی‌خیزد که مصرّح نیستند، اما در پشت‌صحنه، حاضر و فاعل هستند و علوم انسانیِ تجدّدی را می‌آفرینند. انقلاب اسلامی، ادعای دیگری دارد؛ علوم انسانی، ضروری و قهری است، اما علوم انسانیِ کنونی، گرفتار سکولاریسم است و کمکی به صلاح و سعادت و خیر و حق نمی‌کند، بلکه آدمی را دچار وضعی می‌کند که در آن، گره‌ها و معضله‌ها، کورتر و دشوارتر می‌شوند. ازاین‌رو، باید علوم انسانی را از دامن دین برگرفت و تدبیر جهان انسانی و اجتماعی را از دین طلبید. آری، علوم انسانیِ اسلامی، علوم انسانیِ نقلی نیست و حجّیّت عقل و تجربه را به رسمیّت می‌شناسد، اما نه عقل و تجربۀ سکولار را. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا |
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 نگاهی به جریانات و مسائل پشت‌پرده در تاریخ جمهوری آذربایجان - بخش ۱۰ ⏬ ادامه _ ۱/۲
ادامه _ ۲/۲ 🚨 نگاهی به جریانات و مسائل پشت‌پرده در تاریخ جمهوری آذربایجان - بخش ۱۰ 🔻 خاطره‌ای جالب از میرآقا داداش آقایف: «من در مدرسه شماره ۴۴ تحصیل می‌کردم. مدرسه ما روبروی اداره کل پلیس شهر باکو بود. فاصله بین مدرسه و این مکان به نام "قوراددل" حدود ۴ یا ۵ متر بود. هر روز حوالی ساعت ۷:۳۰ صبح، والدین، دانش‌آموزان و معلمان موقع عبور از اینجا، می‌دیدند و می‌شنیدند که رئیس‌پلیس به مأموران فحش‌های بسیار رکیکی می‌کند. همه به سرعت از این قسمت روبروی اداره پلیس تا در مدرسه را طی می‌کردند تا این فحاشی‌ها را نشنوند. همیشه برایم جالب بود که چطور انسان می‌تواند با شنیدن این فحاشی‌ها آرام بماند؟ سال‌ها گذشت و آیه ۵۴ سوره زخرف را دیدم: «فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطَاعُوهُ ۚ إِنَّهُمْ كَانُوا قَوْمًا فَاسِقِينَ» فرعون قومش را ذلیل و زبون داشت تا همه مطیع فرمان وی شدند که آنها مردمی فاسق و نابکار بودند. ▪️ بنابراین یکی از شیوه‌های مدیریت افراد پست و فرومایه همین شیوه ذلیل‌سازی است که از طریق حاکمان [دیکتاتور] لحاظ می‌شود!! با این کار می‌توانند هرآنچه را که می‌خواهند از انسان ذلیل‌شده بخواهند. مثال دیگر هم رئوف عارف‌اوغلو و میرشاهین هستند. جلال علی‌اف این دو نفر را تا وقتی زنده بود، در برابر همه مردم دشنام می‌داد، هر دو از مخالفان درجه یک دولت بودند که پس از طی این پروسۀ تحقیر به طرفداران درجه یک تبدیل شدند. در کربلا هم لشکر یزید می‌خواستند به این روش متوسل شوند، آنها خیلی تلاش کردند تا امام حسین و حضرت زینب (علیهماالسلام) را تحقیر کنند؛ اما از یکی شنیدند "هیهات منا الذلة" و از دیگری "ای پسر مرجانه"؛ این باید درسی برای ما باشد. در مبارزه با ظالمین باید بسیار مراقب بود تا با این شیوه تحقیرسازی کارایی و وجاهت خود را از دست نداد. اگر تحقیر شدی، کار تمام است. می‌توانند تو را به‌راحتی اداره کنند. امروز با ستم‌کاران که مخالف هستی، فردا او را به تو تعریف خواهند کرد. اگر ببینید برخی مخالفان ناگهان تغییر کرده‌اند، بدانید این فرایند ناگهانی نبوده است. کارهایی انجام داده‌اند که باعث تحقیرشان شده و اکنون به‌راحتی آنها را بازی می‌دهند، ظالم را ستایش و افراد مبارز و انقلابی را تحقیر می‌کنند...» ✍️ البته باید مراقب بود که این شیوه تضعیف و تحقیر در برابر قدرت‌ها از طریق خودتحقیرهای داخلی دربرابر دشمنان و مخالفان جمهوری اسلامی نیز انجام می‌شود. - یادی کنیم از ظریف و امیر کویت - یادی کنیم از ظریف و ادعای نابودی همه قدرت ما در برابر آمریکا - و شاهد هستیم دست به سینه بودن رئیس‌جمهور مملکت؛ در مقابل اردوغان منافق را و... و در همه اینها پای ظریف در میان است... ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
6.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۴۷ ↩️ شامل آیات ۲۵ تا ۵۱ سوره مبارکه 🔻امام رضا (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «مَن قَرَاَ فى شَهرِ رَمضانَ آیَة مِن کِتابِ اللهِ کانَ کَمَن خَتَمَ القُرآنَ فِى غَیرِه مِن الشُهُورِ»؛ هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل این است که در ماه‌هاى دیگر تمام قرآن را بخواند. 📚 (بحار الانوار(ط-بیروت) ج۹۳، ص۳۴۱) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 ◦◦◉✿ ✿◉◦◦ ┘◄🌐| سایت | بله | ایتا | تلگرام | 🆔 ☫ @sardabir313
✍️ - [۱۸۴] ⬇️حسن قره‌باغی ( ..... - بعد از ۱۲۶۵ ق) حسن قره‌باغی فرزند محمد باقر عالمی فاضل و فرهیخته بود و در ردیف شاگردان شیخ مرتضی انصاری قرار داشت. آثار ایشان بدین قرار است: ۱. الاجماع؛ ٢. التجويد؛ ۳. التسامح في ادلة السنن، تاریخ فراغت ۱۲۶۵ ق؛ ۴. التعادل و التراجيح؛ ۵. التقية؛ ۶. الضد؛ ۷. رسالة السجدات، تاریخ فراغت ۱۲۶۲ ق؛ ۸. شرح دعاء سمات، تاریخ فراغت ۱۲۶۱ ق؛ ٩. قاعدة من ملك؛ ١٠. مقدمة الواجب. ایشان بعد از سال ۱۲۶۵ق (۱۸۴۸م) وفات نمود.[۱] 📚 پ.ن. ۱. الكرام البررة، ج ۱۰، ص ۳۱۴-۳۱۵؛ اعیان الشیعة، ج ۵، ص ۲۴۱؛ معجم المؤلفین، ج ۳، ص ۲۷۷. 📖 منبع: فرزانگان قفقاز، عادل مولایی، ص ۱۸۳. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
📷 زبان ادبی آذربایجان در ۶۰۰ سال پیش 🔻 تصویر فوق متعلق به گورستان تاریخی آس در شهرستان کلیبر در منطقهٔ زیبا و پر رمز و راز ارسباران (قره‌داغ) است. ⬅️ بر روی سنگ قبر بیتی به زبان فارسی حک شده است: هر که آمد به جهان اهل فنا خواهد بود آنکه پاینده و باقی است خدا خواهدبود ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 براندازی هویّتی در جمهوری اسلامی -۳ ✍️ 6️⃣. برخی می‌خواهند مسألۀ کشف حجاب را با ارجاع به «عرف»، حل و در واقع، منحل کنند؛ به این معنی که می‌گویند چون برآیند عرف، چنین اقتضایی دارد و حتی زنانی که کشف حجاب نمی‌کنند، زنانی که کشف می‌کنند را برمی‌تابند و این کنش را ناروا نمی‌دانند، حاکمیّت نیز باید این تنوّع و تکثّرِ عرف‌ساخته و خودجوش را به رسمیّت بشناسد و خود را در برابر انتخاب جامعه قرار ندهد. به‌بیان‌دیگر، باید انتخاب اجتماعی را معیار انگاشت و در مقابل آن صف‌آرایی نکرد و نکوشید از طریق قانون، آن را ممنوع اعلام کرد. قانونی که بخواهد انتخاب اجتماعی و ارادۀ جمعی را مختل کند، برقرار نخواهد ماند؛ چون اکثریّت، به آن ملتزم نخواهند بود و ازاین‌رو، به‌صورت طبیعی، برچیده خواهد شد. این قانون، خیال حاکمیّت را آسوده می‌کند اما واقعیّت را تغییر نمی‌دهد، بلکه موجب تشدید وضع اجتماعی و شکاف میان حاکمیّت و مردم می‌شود. قانون باید از متن جامعه برخاسته باشد و نخواهد کنش‌هایی را غیرقانونی اعلام کند که به هنجار اجتماعی تبدیل شده‌اند. در مقابل این نظر باید گفت آنچه که به عنوان انتخاب اجتماعی از آن سخن به میان آمده، نه از لحاظ کمّی، این‌اندازه وسعت و گستردگی دارد و نه از لحاظ کیفی، تثبیت و نهادینه شده است؛ بلکه مطابق استدلال اینان باید تصریح کرد که حتی در اینجا نیز تکثّر و تنوّع، راه دارد و گرایش‌ها و تمایلات، یکنواخت نیستند. از جنبۀ کیفی نیز حقیقت آن است که بسیاری از کنش‌ها و گرایش‌ها، روایت‌ساخته و سطحی هستند و عمق و استحکام نیافته‌اند؛ چنان‌که به «بینش» تبدیل نشده‌اند و «شکنندگی» فراوان دارند. وضع ذهنیِ کنونی، حاصل بازی روایت‌ها و کج‌‎روایت‌ها در رسانه‌ها است و ماهیّت فکری ندارد که بتوان آن را منجمدشده و شکل‌گرفته قلمداد کرد. ازاین‌رو، می‌توان در کوتاه‌مدّت، این نوع ساختارهای ذهنی را درهم‌شکست و ساختار ذهنیِ دیگری را جایگزین آنها کرد. جامعه در لحظه‌هایی، گرفتار انتخاب‌های «احساسی» و «موقعیّتی» می‌شود و بر اساس اقتضاهای موقتی و هیجانی، به سویی گرایش پیدا می‌کند، اما با تغییر موقعیّت و اقتضا، انتخاب‌هایش نیز دچار تحوّل می‌شود. سیاست‌گذاری که سعادت جمعی را در نظر دارد، نمی‌تواند و نباید تسلیم آن دسته از انتخاب‌ها و ذهنیّت‌هایی بشود که بر اثر مدخلیّت روایت رسانه‌های سطحی و آغشته به تحریف، پدید آمده‌اند، بلکه برعکس، باید مسیر و مدار روایتیِ موازی را طراحی کند و اراده‌ها و امیال را به سوی صلاح و خیر و سعادت و حق سوق بدهد. سیاست‌گذاری هویّتیِ مبتنی بر دین، همواره تسلیم و تابع «میل اکثریّت» نیست، بلکه «مصلحت اکثریّت» را در نظر می‌گیرد. 7️⃣. از یک سو، بخشی از جامعه در اثر استحالۀ هویّتی و تجدّدی‌شدن، معتقد است که حجاب باید اختیاری و رها بشود و از سوی دیگر، بخشی از جامعه که همواره در کنار نظام و وفادار به آن بوده، توقع عمل و اقدام قاطع دارد و تاکنون نیز نسبت به نظام، فاصله‌هایی گرفته و از بی‌اراده‌گی و تزلزل آن، گلایۀ جدّی دارد. اما روشن که در این میان، حکم شرع و عقل چیست. شرع می‌گوید حکومت دینی باید از حرام سیاسی و دینی، جلوگیری کند و امکان تجاهر به فسق در عرصۀ عمومی را – که کشف حجاب، یکی از مصداق‌های آن است - بزداید و تسلیم و مرعوب روایت‌پردازی‌ها نشود؛ چون نمی‌توان بر سرِ حرف خدا، معامله و مصانعه و مداهنه کرد و قدرت را بر حقیقت، ترجیح داد. هر اقدامی که با فلسفه و غایت فرهنگیِ حکومت دینی، ناسازگار باشد، نقطۀ آغاز شکل‌گیریِ زنجیره‌ای از عقب‌نشینی‌های هویّتیِ دیگر خواهد بود. عقل سیاسی و اجتماعی نیز می‌گوید جریان اجتماعیِ تجدّدی، بی‌ریشه و سست‌عنصر است و چنانچه احساس کند نظام، از اقتدار خویش عقب‌نشینی نخواهد کرد و ماهیّت دینی‌اش را فدای ملاحظه‌های عمل‌گرایانه و تصنّعی نمی‌کند، بسیار زود پا پس می‌کِشد و سکوت اختیار می‌کند؛ چنان‌که در گذشته نیز چنین انتخابی داشته است. بااین‌حال، برخی از کارگزاران نظام، عزم و ارادۀ جدّی برای اجرای قانون حجاب ندارند و بیشتر در پی ظاهرسازی و اسقاط تکلیف از خویش هستند؛ اینان بیشتر مایلند که حجاب، رها گردد و فقط اندکی حداقل‌های عرفی، ملاحظه گردد و بس. این امر، هم ناشی از رخنۀ روحیۀ تساهل و تسامح در این بخش از کارگزاران نظام است و هم برخاسته از اثرپذیری منفعلانۀ آنها از جوّ و فضای عمومی و روایت‌سازی که باید آن را عوام‌زدگی دانست و نه مردم‌گرایی. پیداست که در این دوره، لیبرال‌های دولتی و شبه‌انقلابی‌های عمل‌گرا، به‌عنوان تسهیل‌گر و هموارکنندۀ پیشروی‌های نیروهای تجدّدی در جامعۀ ایران عمل خواهد کرد. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 دگردیسی و پوست‌اندازی داعش ✍ اربابان داعش بعد از شکست در نخستین گام خود در مقابل محور مقاومت، سعی کرده‌اند با چهره‌ای متفاوت وارد عرصه شوند، داعشی که سر می‌برید با ادعای براندازی «دیکتاتور» وارد عرصه شد و این جریان در سوریه دو خط مهم را برای خود ترسیم کرده است: 1️⃣. سپردن حرم به شیعیان انگلیسی که در ظاهر وانمود کنند، کاری به شیعیان ندارند تا با همین ابزار بتوانند نمای بزک شده و فریبنده‌ای را به کشورهای همسایه از جمله عراق و ایران، ارائه دهند که هدف ما فقط براندازی و تغییر حاکمیت است. هرچند که با ورود اسرائیل به خاک سوریه و نابودی تمامی زیرساخت‌های آن، دم خروس از همین الآن بیرون زده است. 2️⃣. در صورتی که بتوانند گام نخست را با موفقیت بردارند و به اتمام برسانند، بنا دارند بعدها، افراطی‌گری و لعن و... شیعیان انگلیسی را دستاویز قتل‌عام و سلاخی شیعیان قرار دهند که ما به شیعیان میدان دادیم ولی چون این‌ها اهل لعن، قمه‌زنی و تندروی هستند؛ لذا چاره‌ای نداریم جز اینکه شیعیان را نیز از سر راه برداریم. 🎨 طرح از: 🕯 🕯 ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 توجیه نوع پان‌ترکیستی درباره اخراج ارامنه از قراباغ!! 🔻 ینی‌مساوات، رسانه ریاست‌جمهوری باکو در توجیه اخراج دستجمعی ارامنه یا به تعبیر باکو، مهاجرت اختیاری دستجمعی ارامنه از قراباغ، به نقل از احترام مهدی‌اف، معاون "حزب جبهه ملی" جمهوری آذربایجان نوشت: جمهوری آذربایجان در زمان مهاجرت ارامنه، تمامی نیازهای آنها را تأمین کرد!! ▪️ این فعال سیاسی و رسانه‌ای باکو در توجیه وقیحانه نژادپرستی سبک پان‌ترکی گفت: "ارامنه بر تالش‌ها و لزگی‌ها و آوارها هیچ برتری نداشتند، بلکه می‌توانستند ناقص‌تر هم باشند!! زیرا آن‌ها با خوردن نان ما و نوشیدن آب ما، به ما خیانت کردند." ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷
🚨 روزی روزگاری در آذربایجان ... 🔻 مردم در اعتراض به کمک‌های ترکیه به ارمنستان تظاهراتی را ترتیب داده‌اند. در این تصویر از جمله افرادی که دیده می‌شود، فضائل آقامالی است. ⬅️ این‌ها را باید مردمی که آلزایمر دارند، ببینند و در تشخیص دوست و دشمن راه خطا نروند. ©️ ┘◄🌐| سایت | بله | تلگرام | ایتا | 🇮🇷 @sardabir313 🇮🇷