eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 💠 🔸امام علی علیه السلام: إنَّ الحَقَّ وَالباطِلَ لايُعرَفانِ بِالنّاسِ ، ولكِنِ اعرِفِ الحَقَّ بِاتِّباعِ مَنِ اتَّبَعَهُ ، وَالباطِلَ بِاجتِنابِ مَنِ اجتَنَبَهُ. 🔹حق و باطل را با مردم نمى توان شناخت؛ امّا حق را با پيروى از كسانى كه حق پيشه اند ، بشناس و باطل را با دورى گزيدن كسانى كه از آن دورى مى گزينند. 📚 الأمالي للطوسي : ۱۳۴ / ۲۱۶ •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh‌
| درس احقاقِ حق رهبر انقلاب: ما باید راه فاطمه‌ی زهرا (سلام‌اللَّه‌علیها) را برویم... مگر نمی‌گوییم که با حال ناتوانی به مسجد رفت، تا حقی را احقاق کند؟ ما هم باید در همه‌ی حالات تلاش کنیم، تا حق را احقاق کنیم. ما هم باید از کسی نترسیم. مگر نمی‌گوییم که یک‌تنه در مقابل جامعه‌ی بزرگ زمان خود ایستاد؟ ۱۳۷۰/۱۰/۰۵ •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh‌
خالق رسانه.mp3
3.86M
💢 خالق رسانه🔉 🔹در جمع دوستانه‌ای نشسته بودیم و خوش‌وبش می‌کردیم. 🔸بحث از سواد رسانه و فضای مجازی به میان آمد، یکی از حاضرین، پرسش جالبی را مطرح کرد؛ راستش من هم تا آن زمان جواب چنین سؤالی را نمی‌دانستم و اصلاً پیش‌زمینه‌ی فکری برایش نداشتم. حتماً می‌خواهید سؤال را بدانید؛ ⚜ چه کسی خالق رسانه است؟ ✍میم.صادقی •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh‌
بررسی ابعاد روانشناسی اغتشاشات اخیر و روشن‌گری برای نسل جدید 🔰عوامل ترکیبی موثر در پرورش دهه هشتاد 🔷 در این قسمت با اشاره به بیانات برخی صاحب‌نظران پیرامون فضای اغتشاش و اعتراض موجود، به تحلیل فکری و اجتماعی نسل جوان می‌پردازیم. 🔸 رهبر انقلاب آیت الله خامنه‌ای (حفظه‌الله) در مورد فرمودند: 💠 اغتشاش‌های پراکنده، طراحی انفعالی و ناشیانه دشمن (آمریکا، رژیم غاصب صهیونیستی، حقوق‌بگیران آن‌ها و برخی از ایرانی‌های خائن در خارج) در مقابل پیشرفت‌ها و حرکت‌های ابتکاری و بزرگ ملت ایران است. تا هنگامی که ملت در مسیر نظام اسلامی و قرار دارد، این دشمنی‌ها ادامه خواهدداشت و تنها راه علاج آن ایستادگی می‌باشد. 🔸 مهدی جمشیدی، پژوهشگر جوان حوزه علوم اجتماعی و عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی می‌گوید: در اعتراضات اخیر ما با یک طبقه اجتماعی مواجه هستیم نه یک نسل. در واقع مسئله کنونی دهه هشتاد‌ی‌ها نیستند و نمی‌توان گفت آن‌ها از انقلاب بریده‌اند، در حقیقت رخ نداده‌است. بلکه مسئله فعلی یک طبقه اجتماعی است که می‌توان آن را نامید، این طبقه نه تنها در زمان ما بلکه در گذشته هم بوده‌است. ولی در دهه شصت به دلیل نزدیکی به انقلاب، حاشیه نشین شدند و سپس در اثر سیاست‌های برخی دولت‌ها خود اظهاری پیدا کردند. 🔸 رسول پیرهادی روانشناس و استاد دانشگاه می گوید: باعث بروز اعتراض برخی دهه هشتادی‌ها شده‌است. وقتی جامعه به سمتی پیش برود که طبقه ثروتمند و طبقه ضعیف به وجود آید، به طوری که طبقه‌ای غرق در ثروت شود و طبقه دیگر به سختی گذران زندگی کند، تعارض شکل می‌گیرد و جامعه را به سمت خشونت پیش می‌برد. خشونت در جامعه بر خشونت در خانواده و بالعکس، اثر می‌گذارد. 💠باید بدانیم باعث می‌شود کسی که زور بیشتری دارد، سهم بیشتری هم داشته‌باشد و کسی که راه پیشرفت در جلوی خود نمی‌بیند به فرار از این سرزمین فکر کند. 🔸به نقل از سایت خبرآنلاین: دکتر شهلا کاظمی پور، جمعیت شناس و عضو هیات علمی بازنشسته دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران می‌گوید: جوان دهه هشتادی در خانواده‌ای بزرگ شد که پدر و مادرش یک‌سری مطالبه داشته‌اند. حال این مطالبات که به خاطر برخی تبعیضات با خشم همراه شده به جوان منتقل شده‌است. من به حرکت اخیر، نه خیزش می‌گویم، نه اعتراض و نه اغتشاش، بلکه می‌گویم. به گفته او همه ما در این انقلاب بزرگ شده‌ایم وقتی مشکلات برای همه است تحمل می‌کنیم اما قابل تحمل نیست. ⁉️ ممکن است سوالی در ذهن خواننده به وجود آید که آیا خصوصیات دهه هشتادی‌ها که در قسمت اول نام بردیم، مختص همه آن‌ها می‌باشد؟ ✅ پاسخ منفی است. قطعاً خانواده‌هایی هستند که فرزندان‌شان را در فضای مجازی و به امید فرهنگ غرب رها نکرده‌اند. نه تنها به دنبال درک آن‌ها بوده که سعی‌کرده‌اند آن‌ها را با ارزش‌های دینی و ملی آشنا کنند. 🔆در اینجا به نمونه‌های بارز این جوانان دهه هشتادی در قشرهای مختلف از جمله دانش‌آموز، دانشجو، طلبه، بسیجی و نیروی انتظامی اشاره می‌کنیم. شهیدان ... ⁉️ حال با توجه به مطالبی که به آن پرداختیم، آیا دهه هشتادی‌ها مشابه دیگر نسل‌ها هستند یا غیر قابل نفوذ می‌باشند؟ ✅ در پاسخ به این سوال به این نکته باید توجه کنیم: ما نباید از تفاوت‌های معنادار میان نسل قدیم و دهه هشتاد بگذریم. نسل قدیم نباید خودش را جدا از نسل جدید بداند بلکه باید به دنبال شناخت و تعامل با آن‌ها باشد. همچنین دهه هشتادی‌ها غیر قابل نفوذ نیستند، اتفاقا آن‌ها نسلی هستند که با کمی دقت و توجه ما، اتفاقات بهتری را برای ایران رقم خواهند زد. 💠باید بدانیم گفتمان نسل جدید تا چند سال دیگر گفتمان غالب خواهد بود. پس ما باید با پذیرش تفاوت ها بین نسل جدید و قدیم پیگیر گفتگوی مشترک با آن‌ها باشیم. 💢 در واقع مهارتی است که ما باید یاد بگیریم و نگذاریم پیشرفت تکنولوژی و توسعه ارتباطات به این مسئله صدمه وارد کند. با این‌که این دهه کمتر گفتگو می‌کنند اما پذیرش آنها برای گفت و گو بیشتر از نسل‌های قبل می‌باشد. ✍خانم بارگزی 🖋ویراستار گلستانی •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh‌
یه سؤال مهم!⁉️ خانم‌های محترم، رئیس جمهورتون (مریم رجوی) خودش حجابش از همه ایرانیا که تکمیلتره. زن زندگی آزادیتون چی میشه حالا؟!🤔 تازه همتونم باید روسری قرمز سر کنید و اورکت سبز بپوشید؛ البته مزیتش اینه که دیگه مشکل "چی بپوشم" نخواهید داشت. ۲۴ ماه هم باید برید عجب‌شیر دوره سربازی و برگردید. بعد می‌بینید نامزدتونم رفته با یکی دیگه ازدواج کرده. از ما گفتن بود باز هرچی شما صلاح میدونید! 🤷🏻‍♂️🤭 •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
20.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥♨️عصر یخبندان واقعی 🎞تصاویر آخرالزمانی از آمریکا •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh‌
🔘 مقام معظم رهبری(مدظله العالی): کامپیوتر برای دوره ی آینده مثل خط است‌‌؛همچنان که امروز اگر کسی بلد نباشد بخواند و بنویسد، در مقابل او هیچ چیز نیست. •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh‌
🔴 این، مترسک نیست، قانون است. 🔹 همانگونه که برای اجرایی شدن همه قوانین در تمام نقاط دنیا، به کار فرهنگی اکتفاء نمی کنند و اجرای هر قانونی، ضمانت اجرایی می خواهد، بنابراین برای قانون حجاب – که هم حکم الهی و هم قانون در جمهوری اسلامی است - نیز ضمانت اجرایی نیاز داریم. ورود پلیس امنیت اخلاقی نیز در سال های گذشته از همین باب بوده است. 🔹 باید در نظر داشت که قانونی که صرفاً در برگه کاغذ نوشته شود و ضمانت اجرایی نداشته باشد، قانون نیست، بلکه مترسک است! 📌 کاری نکنیم که خداناکرده، قانون حجاب چنین وضعیتی پیدا کند. ⁦⁦⁦•┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠درفضای‌مجازی هر چیزی را بدون سند باور نکنیم....‼️ ‌‌‌‌•┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh‌
🔹نشست علمی - تخصصی🔹 📌 موضوع شناسی در فقه اطلاعات و امنیت ➕ با حضور استاد علی بخشی از پژوهشکده فقه اطلاعات و امنیت 💠 جهت ثبت نام و شرکت در نشست عضو کانال شوید: ➕ eitaa.com/joinchat/2739667154Cc7f3f5b56d
💠 💠 💎 همگام با ولایت 🔻حضرت على عليه‌السلام: انْظُـرُوا أَهْلَ بَيْتِ نَبِيِّـكُمْفَالْزَمُـوا سَمْتَهُمْ، وَاتَّبِعُـوا أَثَرَهُمْ،فَلَنْ يُخْرِجُوكُمْ مِنْ هُدًى، وَلَنْ يُعيدُوكُمْ فِيرَدًى، فَإِنْ لَبَـدُوا فَالْبُدُوا، وَإِنْ نَهَضُـوا فـَانْهَضُـوا.وَلاَ تَسْبِقُوهُمْ فَتَضِلُّوا، وَلاَ تَتَأَخَّرُوا عَنْهُمْ فَتَهْلِكُوا ✳️ خاندان پيامبرتان را به دقت بـنگريد و خود را به همسويى با آنان ملزم كنيد و گام‌بـهگام از آنان پـيروى كنـيد، زيـرا كه آنان هرگز از راه هدايت بيرونتان نمیکنند و ديگر بار به پرتگاه جاهليت شما را نمی‌افكنند. پس اگر نشستند، همراه آنان بنشينيد و اگر برخاستند با نهضـتشان هماهنگ شويد، نه بر آنان پيشى گيريد كه به گمراهى درافتيد و نه از آنان واپس مـانيد كه هـلاك شـويد. 📚 نهج البلاغه، الخطب: ۹۶ •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh‌
💢تبیین فساد و افزایش اعتماد در دل رسانه‼️ ♨️فساد به معنای تبدیل روابط اجتماعی به مبادله‌ای سودمندانه و در عین حال تبعیض‌آمیز است که طی آن اهداف عام، جای خود را به اهداف خاص می‌دهند. در نتیجه مقام، منصب، رابطه‌گرایی و رانت‌خواری 👈 جایگزین قانون‌مداری، امانت‌داری‌، شایسته‌سالاری و شرافت می‌شود. یکی از ابزارهای اجتماعی مهم در راستای کنترل و مبارزه با فساد، رسانه‌ها هستند‌ که وجودشان در هر جامعه‌ای به مثابه چشم و گوش مردم است؛ آن‌ها رفتار دستگاه‌های مختلف دولتی را رصد می‌کنند‌. رسانه‌ها از طریق تهیه و مربوط به فساد مالی، و آن در ترویج فرهنگ نقش مؤثری دارند. این سیستم، قبح فساد را به گونه‌ای افزایش می‌دهد که تحمل ارتکاب به آن‌، برای جامعه دشوار شود‌. بنابراین وجود رسانه‌های تخصصی که به طور آزاد در زمینه اخبار، اطلاعات و نقش مؤثر آن فعالیت می‌کنند عاملی اساسی در جهت بازدارندگی محسوب می‌شود. ♨️در نظریه پنجره‌های شکسته آمده است، عامل شکسته شدن پنجره‌های بعدی عدم مراقبت از خانه‌ها و پنجره‌هاست؛ همین‌طور در سلسله نهادها و فعالیت‌های اداری نیز، تلقی نبودن نظارت و مراقبت می‌تواند باعث بروز تبعیض‌ و تکرار فساد شود. از این رو رسانه‌ها به عنوان ابزار اصلی نظارت، نقش مهمی در ترویج شفافیت و کاهش فساد دارند. آن‌چه در این میان اهمیت دارد و باید اساساً به آن توجه شود این است که رسانه‌ها به عنوان واسطه بین مردم و حاکمیت بتوانند با بیان واقعیات و نقاط قوت‌و‌ضعف، اعتماد مردم را افزایش دهند؛ چرا که اعتماد عمومی یکی از جنبه‌های مهم روابط اجتماعی می‌باشد و زمینه‌ساز مشارکت و همکاری مردم با حاکمیت به شمار می‌آید. فقدان اعتماد عمومی باعث تجزیه جامعه و مانع پیشرفت آن می‌شود و برهم زننده انسجام ملی و انسجام اجتماعی است؛ از طرفی اعتماد عمومی ثبات سیاسی، یکپارچگی، وحدت و پیشرفت امور را در پی دارد؛ برای همین رسانه‌ها می‌توانند نقش زیادی در افزایش اعتماد اجتماعی داشته باشند اما شرط این تأثیرگذاری، دوری از موج سواری و تبدیل نشدن به ابزار جریان‌های سیاسی است. رسالت مهم رسانه این است که پل ارتباطی میان حاکمیت و مردم باشد و انتظارات و مطالبات مردم را از حاکمیت مطالبه کنند. اگر رسانه‌ای این نقش را به درستی ایفا نکند، خاصیت خود را از دست داده است. ✍️🏻اشرف صالحی 📝ویراستار: میم.صادقی •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh‌