eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ میلانی سعی می‌کند با انکار مرد، به تثبیت زن و حل مشکلات او دست یابد. فیلم «دو زن» مجموعه‌ای از همه المان‌ها و مولفه‌‌های سینمای زنان است. 📽 معرفی و نقد فیلم «دو زن» 🔸کارگردان: تهمینه میلانی 🔸سال ساخت: ۱۳۷۷ 🔸نویسنده: حسن احمدیان دلاویز 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir| 🆔 @savad_rasaneh
🔴 تزریق ناامیدی در بهاریه‌ی مطبوعاتی‌ها ✍️ سیدمحمدمهدی موسوی، پژوهشگر عرصه رسانه سنت نسبتاً دیرپایی است که روزنامه نگاران و اهالی قلم و بعضاً چهره های سیاسی و سینمایی و غیره، در ویژه نامه های نوروزی مجلات و روزنامه ها به جهت چشم انتظاری عید نوروز و سال نو، بهاریه می نویسند. کار قشنگی است انصافاً، روی سخنم اما ناظر به این مساله توأم با یک گلایه است. واقعیت آن است که در همین واپسین روزهای سال فرصتی شد که چند ویژه نامه نوروزی اعم از روزنامه های سیاسی و اقتصادی و ایضاً سینمایی را تورقی کنم و به سیاق گذشته، بهاریه های آن ها را مطالعه نمایم. آن چه ذهن نگارنده این سطور را درگیر کرد این بود که چرا در بهاریه که قاعدتاً باید از امید به سالی بهتر نوشت، بیشتر لحن و بیان نویسندگان و به خصوص چهره های شناخته شده، توأم با غم و افسردگی بود؛ افسردگی که البته در دل آن نارضایتی نیز وجود داشت و لاجرم گویا گریزی از آن نیست! بدون اطاله کلام و به دور از هر مقدمه چینی دیگری آن چه قابل بیان است؛ در این که سال 1401 در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، سال سختی بود و با خود مشکلات قابل توجهی به همراه داشت، شکی نیست اما این که روزنامه نگاران و چهره های فرهنگی و سیاسی کشور بدون توجه به نقاط مثبت و امیدوارکننده همین سال رو به زوال، صرفاً پمپاژ کننده نااُمیدی در رسانه ها شده اند، به نظرم خیلی جالب نیست اگر نگوییم نگران کننده است. به هر حال از قدیم و ندیم گفته اند آدمی به امید زنده است و این امید را ما باید گاهی زمزمه کنیم و گاهی فریاد بزنیم و در عین بیان نقدها، به نقاط مثبت هم بیندیشیم و آن ها را تبیین نماییم. هنر نیست که همچون خیلی های دیگر در جامعه و عمدتاً متأثر از فضای مجازی، آه و ناله کنیم و به دور از نقادی صحیح و مطالبه گری مطلوب، تنها از نیمه خالی لیوان و حسرت ها سخن به میان بیاوریم بلکه به نظرم، هنر آن است که با وجود سختی ها ، ناملایمتی ها حتی در بیان احساسات و عواطف یک ساله، دست از اکسیر "امید به آینده" نشوییم و به ویژه در قاب رسانه نویدبخش حرکتی رو به جلو در سایه همین امید باشیم. @HOWZAVIAN 🆔 @savad_rasaneh
هدایت شده از دیده‌بان اندیشه
💠 «رایحه‌ی ریحانه؛ جریا‌ن‌شناسی تطور مسائل مربوط به زنان» ♦️جدیدترین شماره نشریه دیده بان اندیشه 🏛 موسسه فرهنگی ـ رسانه‌ای شناخت شماره چهل و ششم، دی‌ماه ۱۴۰۱ ✴️ سرخط‌های این شماره: 🔻گزارشی از مسائل معاصر و جدید زنان؛ 🔻بررسی تاریخچه مسائل سنتی زنان؛ 🔻تبیین علل برساخت مسائل جدید برای زنان؛ 🔻تفسیر ساحت‌های مختلف بحث از مسائل مربوط به زنان. ✳️ به ضمیمه یادبود سردار شهید، حاج احمد کاظمی لینک دانلود نسخه رایگان ماهنامه 💢http://fekrat.net/?p=14175 🆔 @didebane_andisheh
هدایت شده از دیده‌بان اندیشه
DIDEBAN_ANDISHE_46.PC.pdf
16.97M
✳️ دیده‌بان 46؛ نسخه کامپیوتری ✴️ با موضوع «رایحه‌ی ریحانه؛ جریا‌ن‌شناسی تطور مسائل مربوط به زنان» 🆔 @didebane_andisheh
هدایت شده از دیده‌بان اندیشه
DIDEBAN_ANDISHE_46.MOBIL.pdf
17.12M
✳️ دیده‌بان 46؛ نسخه موبایلی ✴️ با موضوع «رایحه‌ی ریحانه؛ جریا‌ن‌شناسی تطور مسائل مربوط به زنان» 🆔 @didebane_andisheh
🔻ما استرالیا زندگی میکنیم.‌ از طرف مدرسه به پسرم یک کتاب دادن درباره تونل. نگاه کردم از تعجب خشکم زد. تصویر روی جلد کتاب، تونل توحید در تهران بود. ♦️به رایان گفتم این کتابی که مدرسه بهت داده عکس روی جلدش تهران هست ! پسرم آنقدر خوشحال شد که حد نداشت... 🆔 @savad_rasaneh
🛑 ۲۵ اسفند سالروز شهادت فرمانده مفقودالجسد لشکر ۳۱ عاشورا، شهید مهدی باکری از میاندوآب ارومیه گرامی باد. 🆔 @savad_rasaneh
. 🔸مرکز مطالعات فرهنگی تیام وابسته به پژوهشکده باقرالعلوم علیه السلام برای فهم دقیق از وضعیت موجود بانوان بدحجاب، سراغ بانوانی در شهر تهران رفته‎ که از منظر عرف، حجاب کامل ندارند. این مرکز نمونه خود را از بین خانم‏ هایی با آرایش غلیظ تا آرایش ملایم، پوشش با مانتوهای کوتاه و جلو باز، هودی، پافر، کاپشن، پالتو، شال و روسری و مانند آن‌که بخش ‏هایی از بدن و موی آنان پیدا بوده، انتخاب کرده است. 🔹 در این پیمایش با نمونه ۱۰۳۳ نفری از بانوان بالای ۱۸ سال به‌صورت حضوری در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به‌صورت تصادفی ـ خوشه‎ای در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۰ بهمن سال ۱۴۰۱ مصاحبه صورت گرفته و اعتبار محتوایی و صوری پرسشنامه و پایایی آن با دریافت نظر کارشناسان مورد تأیید قرار گرفته است. 🔹 برای آگاهی از نتایج نظرسنجی کلیک کنید. ▪️بخشی از این نتایج در روزنامه فرهیختگان مورخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ به چاپ رسیده است. 🆔 @savad_rasaneh
🛑 انیمیشن های آنلاین مخرب و نامناسب 🔻بسیاری از والدین می گویند که فرزندانشان به شخصیت های کارتونی مورد علاقه خود جذب می شوند. 🔺در فضای مجازی و سایت های آنلاین، تصویری از میکی و مینی ماوس دیده می شود و کودک روی آن کلیک می کند. ♦️فیلمهای زیادی وجود دارند که در نگاه اول، دقیقاً شبیه کارتون کودکانه آنلاین هستند. اما وقتی روی پخش کلیک کنید، خواهید فهمید که آنها شامل صحنه های ناخوشایندی هستند که به هیچ وجه برای کودکان مناسب نیست! ✍️سید علیرضا آل‌داود 🆔 @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| «۲۰۱۲» پُر از نمادهای ضدّ دینی ▪️حركت به سوی درك آخرالزمان و تلاش برای رهایی از مصائب پایان دنیا، موضوعی است كه مدت‌ها مورد توجه سینماگران غربی بوده است. سال‌هاست سینمای هالیوود تلاش می‌کند تا انسان را پس از مرگ، دوباره زنده کند و به زندگی پس از مرگ حیاتی دوباره دهد. ▪️واضح است که درون‌مایه اصلی فیلم، برگرفته از قصه حضرت نوح می‌باشد؛ با این تفاوت که کشتی نوح را مؤمنان و صالحان تشکیل می‌دادند؛ اما بیشتر نجات‌یافتگان کشتی ۲۰۱۲، ثروتمندان، قدرتمندان و عده‌ای دیگرند که با خوش‌شانسی و براساس معیارهای تنازع بقایی، خود را به کشتی رسانده‌اند. ▪️۲۰۱۲، پُر از نمادهای ضدّ دینی است؛ برای مثال در صحنه‌ای از فیلم، وقتی پیروان ادیان مختلف از جمله اسلام، یهود و مسیح را می‌بینیم که پس از آگاهی از خبر نابودی، در حال دعا و توبه برای بخشایش گناهانشان هستند، مشاور رئیس جمهور آمریکا آنها را «احمق» می‌نامد. در نهایت نیز همه آنها نابود شده و از بین می‌روند؛ مجسمه معروف مسیح در برزیل فرو می‌ریزد و کلیسای بزرگ واتیکان در اثر شکافی که به وسیله سیل ایجاد می‌شود، تخریب می‌گردد. 📺 تماشای فایل با کیفیت در: 🖇آپـــارات | 🖇یـوتـیـوب 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net 🆔 @savad_rasaneh
💡ویژگی‌های شیطان در فیلم‌های صهیونیستی (قسمت اول) 🔦 در بسیاری از فیلم‌هایی که دارای درونمایه‌ی مذهبی هستند، نوعی اهریمن شریر یا تجسم شخصیت شیطانی‌اش یا شیطان‌پرستی، نمود برجسته‌ای دارد. به دلیل نفوذ بسیار یهودیان دنیا پرست هالیوود و مسیحیت پولسی، ویژگی‌های شیطان در سینما، بیشتر یهودی-صهیونیستی است. در اینجا به برخی تصاویرهای شیطان در سینمای غرب، اشاره می‌کنیم. 🔦1- در این فیلم‌ها به اندیشه خدا و قدرت او یا توجه نمی‌شود یا خدایی ناتوان و بازنشسته (دیستی) به تصویر در می‌آید. انسان، هماورد اصلی شیطان، با تکیه بر داشته‌های خود و مستقل از خدا است. برای نمونه در فیلم هری‌پاتر، جادوگری شیطانی با فردی برگزیده از پسران «هاگوارتز»، به نام آقای هری در می‌افتد. همین ماجرا در فیلم‌های طنز کنستانتین، طالع نحس، ارباب حلقه ها و ماتریکس هم دیده می‌شود. این به دلیل ضعف اندیشه خداباوری در میان یهودیان و مسیحیان است که حتی در پویانمایی شاهزاده مصر، که داستان زندگی حضرت موسی(ع) است، دیده می‌شود. 🔦 2- قدرت ویژه شیطان، در تمام این فیلم‌ها به چشم می‌آید، حتی در فیلم چون امگا کد 2 یا مگیدو، محصول TBN Film که صهیونیست‌های مسیحیان را ساخته‌اند و در پایان آن، مسیح با معجزه به عمر شیطان و یارانش خاتمه می‌دهد، قدرت بسیاری برای شیطان به تصویر درآمده است. گاهی در سینما، شیطان را مثبت هم نشان داده‌اند. 📚 اسطوره‌های صهیونیستی سینما، صفحه 134 و 135، محمد حسین فرج نژاد 🆔 @savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
♦️‏موش دیزنی نماد یهود (صهیونیسم) است 🔹و حالا سفره هفت‌سین ایرانیان جلوی او پهن شده‌‌ و قرآن هم از این سفره حذف شده است 🆔 @savad_rasaneh
. 🛑 با این تصویر حرف بزن! 🔻ظاهرا اين عكس در ٢٨ اسفند ١٣٦٣ در جنوب بصره، گرفته شده است وقتی استخبارات عراق، خبرنگاران را به بازديد صحنه درگيری با ايران برده، عكاسی به نام پاولوسكی، این صحنه را جاودانه می‌کند. 🆔 @savad_rasaneh
🛑انیمیشن‌‌ها سرگرمی نیستند بلکه سلاح شناختی‌اند. 🔻انمیشن‌ها ابزاری جذاب و تاثیرگذار جهت تخریب باورهای دینی کودکان ما در مورد دو انیمیشن بالا در ویدیوی زیر توضیح داده‌ام👇 دیزنی 🆔 @savad_rasaneh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑پاسخ به یک سوال پرتکرار و بسیار مهم: 🔻آیا برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان‌مان از انیمیشن‌ استفاده کنیم؟ 🆔 @savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
🛑کنسرت رمضانیه؛ فرصت یا تهدید؟ 🔸 وزیر محترم ارشاد در تصمیمی کم سابقه اجرای کنسرت در ماه مبارک رمضان را اعلام میکند و شاخص انتخاب را مواردی میداند که منطبق با روح حاکم بر ماه رمضان و ادخال سرور و نشاط بر دلهای مومنین باشد. 🔹 این ایده در نگاه اول، ایده ای خوب و خلاقانه به نظر میرسد، اما سوال مهم آن است که ساختار مدرن کنسرت و آیین خاص وفاداران به آن اعم از خوانندگان و شرکت کنندگان تا چه حد خروجی اش نشاط و سرور واقعی منطبق بر روح حاکم بر رمضان الکریم است؟ 🔸ما وقتی از یک رحم زمانی خاص مانند ماه مبارک و نشاط حاصل از آن سخن میگوییم، منظورمان نشاطی درونی است که حاصل صیرورت و تعالی مخاطب است، امری که در بستر ساختار مدرن فعلا موجود کنسرتها بعید است دسترسی به آن مقدور باشد. مخاطب هم چنین انتظاری از کنسرت ندارد او می آید تا شاد باشد و هیجاناتش را خالی کند و این اقدام به نظر میرسد در ادامه استحاله معنای سرور و شادی ماه مبارک است که از سالها پیش با سریالهای مناسبتی و سپس غیرمناسبتی و طنز تلویزیون رقم خورد. دین و امر متعالی این بار به نام سرور و شادی به میدانگاه اسارت و ابتذال کشانده میشود. ابتذالی که بر مبنای فرهنگ شهرت و ارزش اعظمشش یعنی اخلاق لذت معنادار و نهادینه میشود. حاکمیتی که مقدس ترین و عرفانی ترین ساعات ملتش یعنی افطار تا سحر ماه رمضان را به تجربه شادی در کنسرت دعوت میکند و ذائقه اش را با سبکی جدید از نشاطِ مقدس شکل میدهد، قاعدتا باید منتظر معنایی جدید از کنشکری دینی و عفیفانه در سطوح مختلف ارتباطات اجتماعی باشد. 🔺این همه اما به معنای بن بست نظری و عدم امکان هیچ تغییر مبتنی بر هدف متعالی در ساختار اجتماعی موسیقی مدرن نیست. موسیقی از جمله هنرهایی است که به سبب محوریت سمع و دوری از بصر از قدرت بالایی برای تاثیرگذاری و تزکیه مخاطب برخوردار است و توجه به این ظرفیت ویژه میتواند راهگشا باشد. در همین راستا، بهره مندی از "قدرت آیینی" ماه مبارک رمضان در کنار ظرفیتهای ویژه موسیقی های ایرانیِ توحید محور، آیه نگر و ابتهال های قرانی میتواند تجربه جدیدی از تغییر ماهیت مدیوم در خودش را رقم بزند... ✍ 🆔 @savad_rasaneh
🛑 آشنایی با بیماری‌های اینترنتی در فضای مجازی 🆔 @savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| «۲۰۱۲» پُر از نمادهای ضدّ دینی ▪️حركت به سوی درك آخرالزمان و تلاش برای رهایی از مصائب پایان دنیا، موضوعی است كه مدت‌ها مورد توجه سینماگران غربی بوده است. سال‌هاست سینمای هالیوود تلاش می‌کند تا انسان را پس از مرگ، دوباره زنده کند و به زندگی پس از مرگ حیاتی دوباره دهد. ▪️واضح است که درون‌مایه اصلی فیلم، برگرفته از قصه حضرت نوح می‌باشد؛ با این تفاوت که کشتی نوح را مؤمنان و صالحان تشکیل می‌دادند؛ اما بیشتر نجات‌یافتگان کشتی ۲۰۱۲، ثروتمندان، قدرتمندان و عده‌ای دیگرند که با خوش‌شانسی و براساس معیارهای تنازع بقایی، خود را به کشتی رسانده‌اند. ▪️۲۰۱۲، پُر از نمادهای ضدّ دینی است؛ برای مثال در صحنه‌ای از فیلم، وقتی پیروان ادیان مختلف از جمله اسلام، یهود و مسیح را می‌بینیم که پس از آگاهی از خبر نابودی، در حال دعا و توبه برای بخشایش گناهانشان هستند، مشاور رئیس جمهور آمریکا آنها را «احمق» می‌نامد. در نهایت نیز همه آنها نابود شده و از بین می‌روند؛ مجسمه معروف مسیح در برزیل فرو می‌ریزد و کلیسای بزرگ واتیکان در اثر شکافی که به وسیله سیل ایجاد می‌شود، تخریب می‌گردد. 📺 تماشای فایل با کیفیت در: 🖇آپـــارات | 🖇یـوتـیـوب 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
هدایت شده از طلوع امید
حوادث و اغتشاشات اخیر علاوه بر اینکه ماهیت دشمنان خارجی نظام را آشکار نمود، نشان داد که برخی نیروهای اجتماعی غربگرای داخلی، موضوعاتی مانند حجاب، گشت ارشاد و... را دستاویزی برای تغییر سبک زندگی و فرهنگ دینی، و ساقط کردن هویت اسلامی و انقلابی ما قرار دادند. این در حالی بود که رهبر انقلاب در مورد هویت بسیار تاکید کرده و فرمودند دشمن هویت ما را مورد هدف قرار داده است. حضور اندک آنها در خیابان نشان داد که اگر چه در واقعیت اندک هستند اما در مقام روایت و رسانه حداکثر هستند.وقتی در فضای مجازی بودند این توهم ایجاد شد که در اکثریت هستند یعنی بیشترین بار این فتنه بر دوش رسانه و روایت بود. باید روایت را جدی گرفت زیرا آنچه تعیین کننده است روایت است. رهبر انقلاب فرمودند در یک جنگ شناختی نبرد بر سر روایت هاست. در حال حاضر درموقعیتی هستیم که شبکه های اجتماعی غرب حاکم هستند؛ این نقص ساختاری موجب رخنه فرهنگی است. در بند هفتم بیانیه گام دوم انقلاب رهبرانقلاب فرمودند باید جلوی نفوذ سبک زندگی غربی را گرفت و یکی از مجاری نفوذ سبک زندگی غربی، شبکه های اجتماعی است.جوانانی که اغتشاش کردند افکارشان در آنجا هدایت شده،و ارتباط یابی و شبکه سازی می کردند؛ در واقع اتفاق در فضای مجازی مدتها پیش رخ داده و امروز در خیابان فرصت ظهور پیدا کرده است.بنابراین بنا به فرموده رهبر انقلاب باید از نظر ساختاری اصلاحاتی انجام شود تا برخی دهه هشتادی هایی که معلول بی‌کفایتی ساختاری هستند دچار اشتباه نشوند. باید فضا برای گفتگو و انقلابی گری از این طریق وجود داشته باشد. ✍طیبه خسروشاهی @TOLUE_OMID
♦️ خانواده؛ مدرن یا سنتی؟ ✍️ مهدیه منافی ▪️در سال‌های اخیر زیاد شنیده‌ایم که غرب در حال بازگشت به خانواده و اصلاح روند اشتباهی است که پیموده است و معمولا این‌طور گفته می‌شود که خانواده‌محوری یکی از رویکردهای مهم موج چهارم فمینیسم است. اما خود غربی‌ها محوریت موج چهارم را بر توانمندسازی زنان، استفاده از ابزارهای اینترنتی برای گفتن از تجربه‌های زیسته و آزارهای جنسی که با آن‌ها مواجه بوده‌اند می‌دانند. اگر فرض بر صحت این مدعا در بازگشت غرب به خانواده باشد سؤال این جاست که غرب در حال بازگشت به کدام خانواده است؟ آیا ‌منظور از خانواده در نگاه آن‌ها همانی است که مد نظر ماست یا این دو تعریف تفاوت اساسی و ماهوی دارند؟ ▪️واقعیت این است که در غرب خانواده از خانواده‌ی «سنتی» به «مدرن» تغییر کرده است. خانواده‌ای که در آن «فرد» محور است و اصالت با فرد است نه جمع و مبانی ارزشی نیز بر اساس منافع فردی تعریف می‌شوند. با این مبنا رویکرد اصلی و اولیه در تنظیم روابط، «حقوق» است نه ارزش های اخلاقی و انسانی و آن‌چه رابطه‌ی زن و مرد را تعیین می‌کند تفکیک نقش بر اساس ویژگی های ذاتی مبتنی بر جنسیت نیست بلکه با مبنای برابری است. در خانواده مدرن ارزش‌های خویشاوندی کنار گذاشته شده و ارزش‌های فردگرایانه جایگزین شده‌اند. ▪️از سوی دیگر به اذعان خانم "ایزابل ساهیل" در کتاب «نسل رها شده» با توجه به شرایط پیش آمده که محصول آزادی بی‌ضابطه‌ی روابط جنسی است «نیاز به بازتعریف مفهوم خانواده» در کشوهای غربی است. کما این که تعاریف جدید را در قانونی شدن انواع خانواده‌ی هم‌جنس نیز شاهد هستیم. ▪️اگر چه سریال‌هایی مثل «این ما هستیم» یا انیمیشن «انکانتو» سعی دارند الگویی خویشاوندی سه نسلی با حضور پدربزرگ/مادربزرگ، فرزندان و نوه‌ها را نشان دهند و بین زیست مدرن و ارزش‌های خانواده سنتی با تکرار عبارت «ما خانواده هستیم» پیوستی ایجاد کنند اما واقعیت این است که رویکرد مدرن با تعریفی که از انسان و روابط زن و مرد ارائه می‌دهد نتیجه‌اش همانی شده که در غرب می‌بینیم نه آنی که در این فیلم‌ها تصویر می‌شود. 🔗 متن کامل در صفحه عصر زنان 🆔 @savad_rasaneh
♨️حقیقتا ۱۴۰۱ سال بسیار تلخی بود برای کشورمان که با دروغ بزرگ و رمز مهسا امینی به فتنه و آشوب سنگینی مبتلا شد! 📍شاید هنوز قضاوت درمورد ابعاد شخصیتی مبهم مهسا امینی صرفا باتوجه به انتشار چند قطعه تصویر و فیلم رقاصی، زود باشد و در آینده‌ای نزدیک اسناد بیشتری از زندگی شخصی او افشا و منتشر شود؛ اما هرچه هست نمی‌توان باور کرد که یک فرد با ابعاد روحی معمولی، دستمایه‌ای شده باشد برای آزاد کردن این حجم از ضلالت و انرژی شیطانی! 📍همانطور که پراکنده شدن نورانیت و عطر الهی پس از شهادت محسن حججی، صرفا بخاطر انتشار چند تصویر و فیلم نبود و بعدها بررسی بیشتر ابعاد شخصیتی و روحی این شهید والامقام، حاکی شد از این که چرا "چنین درخشید و خداوند او را همچون حجتی در مقابل چشم همگان قرار داد"(رهبر انقلاب ۹۶/۵/۳۰) پیچبده شمیمت همه جا ای تن بی‌سر چون شیشه‌ عطری که درش گم شده باشد 📍البته نمی‌دانم قراردادن این دو تصویر در کنارهم و یا قیاس با کار درستی است یا نه؛ اما هرچه هست می‌توان تفاوت را احساس کرد که مرگ یکی چگونه توانست موجب ناامنی و گسیختگی اجتماعی شود، شهادت دیگری موجب امنیت و اتحاد اجتماعی! 🖌محمد جوانی 🆔 @savad_rasaneh