eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
ترسناک‌ترین نقاشی دیجیتال امسال تعلق میگیره به این طرح 🔹بنیاد راهبری فضای مجازی 👇 @jebreil1
هدایت شده از جهادتبیینی
🗓۳ فروردین ماه سال ۱۳۹۳ 🏳شهادت آمرمعروف‌وناهی‌منکر 🏳طلبه انقلابی، شهیدعلی خلیلی 💠رهبرانقلاب ‼️کجاها امر به معروف بکنیم، کجاها نکنیم. میفرماید «لتأمرن بالمعروف او لتنهن عن المنکر او لیسلطن الله علیکم شرارکم» امر و نهی، باید در مقابل سلطه اشرار باشد. ببینید سلطه اشرار کجاست! شاید بگویید پوشیدن جوراب نازک! نه آقا! شما به جوراب نازک چه‌کار دارید؟ پوشیدن جوراب نازک اینقدر اهمیت ندارد. اما اگر دیدید روی جوراب عکس مایکل جکسون را زده، باید او را دنبال کنید. یا کسی زلفش بیرون است، این هم یک گناه صغیره است. موی سر بیرون بودن از غیبت و دروغ و رشوه گرفتن و خوردن که بالاتر نیست! اما چنانچه یکنفر با همین حالت به اداره میآید و جلو آخوند اداره هم سرش را بالا میگیرد و راه میرود؛ این میشود گناه کبیره. یعنی این، در جهت تسلط اشرار است. شما اعضای ستاد احیای امر به معروف و نهی ازمنکر؛ به امران معروف و ناهیان منکر، تفهیم کنید که ما از آنها چه میخواهیم. فرض کنید در خانه مردم عروسی است؛ میزنند و میرقصند. شما حق ندارید داخل خانه او بشوید؛ مگر با اجازه دادستان. اما یکوقت هست که میخواند، به قصد اینکه صدایش در بیرون منتشر شود. مثل آن قاضی معممی، که روز ۲۱ماه رمضان، رفته لب دریا به عیش و عشرت! او را باید گرفت و به تعبیر مبالغه‌آمیز کلّه‌اش را کَند. توجه کردید؟ حالا قضات نترسند! بحث سَر کَندن نیست! غرضم اینستکه ما باید ببینیم چه هست که در جهت مقابل سلطه‌ اشرار است، مصداقش را شما باید پیدا کنید. ۷۲/۳/۳۱ @Jahade_tabeini
هدایت شده از .
فیلم برادران لیلا با آنکه فیلم‌های بسیاری را می‌بینم ولی اصلا اهل نقد و تحلیل نیستم چرا که خارج از تخصصم است؛ امروز فیلم برادران لیلا را دیدم. فیلم برادران لیلا در یک کلام فیلمی بسیار ضعیف، سطح پایین، فاقد مولفه‌های هنری، دیالوگ‌های مبتذل و تکراری بمانند سایر فیلم‌های سعید روستایی و همانند سه اثر دیگر روستایی حول خانواده از هم پاشیده است. فیلمی که برگرفته از گفتمانی است که تلاش می‌کند جامعه‌ی ایرانی را سیاه‌ نمایش دهد و سالیانی است خودتحقیری را در آثار خود، به چشم مخاطب آورده‌اند. امثال سعید روستایی نه ایران، نه خانواده، نه پایین شهر، نه بالا شهر، نه ادبیات، نه شخصیت را شناخته‌اند و نه فرهنگ، نه سیاست، نه اجتماع را. کسانی که کم نیستند و خیال می‌کنند با عربده‌کشی، لات بازی، بد دهنی، شلوغ کردن فضا، چاقوکشی، بالا و پایین کردن حرکت دوربین و با جمع کردن عده‌ای سلبریتی دورِ هم، هنرنمایی کرده‌اند بلکه فقط به دنبال بازار مصرفی خود هستند. و چقدر جالب است که خبر برنده‌شدن روستایی‌ها و فرهادی‌ها و امثالهم در جشنواره‌‌های غیر هنری و سیاسی مانند کَن و اُسکار به شومن‌ها و لمپن‌های غربزده ایرانی می‌رسد سر از پا نمیشناسند که هنر این است و جز این نیست. دانیال بصیر @cafe_fekr
27.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑اصول تربیت رسانه‌ای در خانواده اسلامی (اصل حاکمیت قانون، قسمت دوم) 🎙 سید علیرضا آل‌داود 🆔 @savad_rasaneh
عربستان پخش سریال جنجالی «معاویه» را متوقف کرد 🔹پایگاه خبری خلیج آنلاین گزارش داد شبکه MBC عربستان سریال بحث‌برانگیز «معاویه» را از کنداکتور پخش خود در ماه رمضان خارج کرده است. 🔹پخش این سریال در هفته‌های گذشته با انتقادات زیادی در برخی کشورهای عربی همراه شده تا جاییکه پس از اعلام ممنوعیت پخش آن در عراق، شبکه MBC اعلام کرد این سریال را در کشور عراق پخش نخواهد کرد. 🔹خلیج آنلاین دلیل توقف پخش این سریال را نزدیکی دوباره ایران و عربستان و افزایش تلاشها برای کاهش تنش‌ها در منطقه اعلام کرده است./باشگاه خبرنگاران
🛑 ماه مبارک رمضان و برخی برکات روانشناختی و اجتماعی آن ۱. ارتباط با خداوند: نیازهای معنوی انسان، و ازجمله آنها نیاز به خداوند، واقعیتی انکارناپذیر از وجود وی را شکل می دهند. ارتباط با خداوندی که منشا همه خیرات است و عالم هستی به اشارت او برپاست، تامین کننده حس کمال طلبی و نیاز انسان به ارتباط با وجودی است که سراسر به او نیازمند است. ۲. خویشتن داری و خودمهارگری: ریشه بسیاری از مشکلات انسانها، نداشتن مهارت کنترل تکانه ها است. ماه مبارک رمضان، فرصتی استثنایی جهت تمرین این مهارت ضروری است. ۳. همدلی و مواسات: درک حال نیازمندان، بدون اینکه شرایطی پیش بیاید تا حال آنها را بفهمیم، میسر نیست. به برکت ماه مبارک رمضان، این درک، هر چند به اندازه ای باشد که به ما یادآوری کند، بسیار سودمند و انگیزه بخش خواهد بود. ۴. خودشناسی: انسان طبعا موجودی است که اگر همه نیازهایش بی دردسر فراهم شود، در معرض خطاهای شناختی از قبیل احساس بی نیازی و غرور کاذب خواهد شد. درک نیازمندی با تمام وجود، و شناختن بهتر خود، از برکات دیگر این ماه عزیز است. ۵. پرورش فضایل مثبت: سحرگاهان و شب های قدر بهانه ای برای خواندن و ارتباط گرفتن با ادعیه پر باری چون دعای ابو حمزه ثمالی و دعای جوشن کبیر است. فهم صفات الهی و تلاش در جهت متخلق شدن به اخلاق الله از برکات دیگر این ماه عزیز است. ♦️برکات این ماه عزیز به این موارد خلاصه نمی شود. تمرین صبر، بهبود ارتباط با دیگران و خود و عالم هستی، تنظیم بدرفتاری ها و اصلاح خود، و ... از دیگر ثمرات ماه مبارک رمضان است... ✍️دکتر محسن عزیزی ابرقوئی، روانشناس 🆔 @savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
فیلم برادران لیلا با آنکه فیلم‌های بسیاری را می‌بینم ولی اصلا اهل نقد و تحلیل نیستم چرا که خارج از
🛑 فیلم برادران لیلا ... 🎥 نقد فیلم ؛ 🔻 فیلمی خشمگین در برابر حماقت ! خشمی که کارگردان در مقابل نقد سیاست و فرهنگ اشتباه جامعه از خود بروز می‌دهد... ✍️علیرضا لطفی 🆔 @savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
🛑 فیلم برادران لیلا ... 🎥 نقد فیلم ؛ 🔻 فیلمی خشمگین در برابر حماقت ! خشمی که کارگردان در مقابل نقد
🛑 فیلم برادران لیلا ... 🎥 نقد فیلم ؛ 🔻 فیلمی خشمگین در برابر حماقت ! خشمی که کارگردان در مقابل نقد سیاست و فرهنگ اشتباه جامعه از خود بروز می‌دهد... این خشم تا آن جا پیش میرود که ترمز می برد و حس مخاطب را نسبت به فیلم دوگانه جلوه دهد؛ 🔻 در سکانس ابتدایی فیلم دسته ای از کارگران را می بینیم که با سرکوب نیروی های امنیتی مواجه می شوند ؛ سکانس بعدی لیلاست ( ترانه علیدوستی ) که در فیزوتراپی از تلوزیون شاهد این اعتراض است ؛ در اینجا صدای دستگاه فیزیوتراپی را به صورت ممتد شبیه صدای گلوله می‌شنویم ... 🔻 سکانس بعدی ما پدر خانواده رو شاهد هستیم ( سعید پور صمیمی ) که در افکار خودش فرو رفته و به فکر خودش است که چگونه همه فامیل به او توجه کنند ؛ این در حالیست که پسر او از کار خانه به اجبار اخراج شده ؛ و بقیه پسران او هم بیکار هستند ... 🔻 اسم فیلم برادران لیلاست؛ هسته مرکزی فیلم حول لیلا می چرخد اما چون لیلا از خودش برای برادرانش می‌گذرد اسم مناسبی است؛ لیلایی که توانسته خانواده را حفظ کند؛ حرص و جوش هایش برای نگه داشتن خانواده است و خواهری دلسوز برای برادران خود است؛ پدر خانواده روا برای خوردن قرص‌ها از خواب بیدار می‌کند؛ لیلا جلوی تلوزیون می نشیند و می‌گوید: بچه ها بریم دنبال کار و این یعنی نقش بیدار کننده را در خانواده ایفا می‌کند ... ♦️ یکی از نقدهای جدی به کارگردان عدم رعایت احترام به بزرگترهاست پدر را شخصیتی نشان می‌دهد که برای کسب اعتبار حاضر است دست به هرکاری بزند، پسر دوست است؛ می‌خواهد برای همه تصمیم بگیرد ؛ شخصیتی که در گذشته اش ضعیف بوده و حسرت همه چیز را دارد ... 🔻 فیلم برادران لیلا فیلمی تراژدی‌ست اما کارگردان برای بعضی سکانس ها مجبور است آن را کمدی نشان دهد؛ و برای اینکه روند تراژدی خود را حفظ کند دوباره همان خط تراژدی را به خود می‌گیرد ؛ این برای مخاطب ملموس و قابل درک است 🔻 خانواده لیلا خانواده فقیری نیست ؛ پدر لیلا پول دارد؛ اما آن را خرج مشکلاتش نمی‌کند بلکه خرج کمبود هایش و خرج اعتبار فامیل می‌کند ... 🔻سکانس های اغراغ آمیز ؛ زیاده روی در نشان دادن تصاویری که به جای همراهی بیشتر با شخصیت، مخاطب آن را پس می‌زند ... جایی که پسر خانواده تخمرغ می‌دزدد؛ مادر تخم‌مرغ را در جلوی پایشان می‌شکند تا چشم نخورند ... ♦️نگاه به زن در فیلم برادران لیلا نگاهی زن ستیز است ؛ حتی مادر لیلا وقتی که می‌بیند دخترش کمر درد دارد میگوید: شوهر کنی خوب میشی ؛ 🔻علیرضا برادر لیلا ( نوید محمد زاده ) برادری که همراه لیلا است و مخاطب به او به عنوان پشتیبان لیلا امید دارد در سکانسی می‌گوید همه این اتفاق ها تقصیر لیلاست ! ⏯ محور اصلی داستان فیک و دروغ است ... سکانس تماشای مسابقه کشتی کج توسط خانواده سکانس خانه بالا شهر پرویز ؛ خانه ای که نه سند دارد نه گاز سکانس دوست منوچهر که در دفتری فیک است تشکیلاتی هرمی دارد و قرار نیست کار کسی را در آن شرکت راه بیندازد ؛ صرف یک چرخه کاری می‌گذرد و آدم‌ها عوض می شوند و کسی قرار نیست به پولش برسد عروسی فیک که در آن خودشان بهم کادو می‌دهند ! انگار جامعه به سمت فیک بودن رفته است؛ افرادی که برایشان مهم نیست فیک بودن و به هر قیمتی می‌خواهند اعتبار بگیرند حتی اگر آن اعتبار کاذب باشد ... ♦️برادران لیلا هر کدام نماد افراد جامعه هستند ؛ پدر لیلا نماد رهبر و سر گروه آن جامعه است و لیلا قهرمانی از دل جامعه که روشنفکر است و میخواهد حق خود و برادران ( افراد جامعه ) خودش را از پدرش ( رهبر جامعه ) بگیرد ... ✍️علیرضا لطفی 🆔 @savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
🔘 | بازگشت به جهان فرهنگی مسجد 🖊سید محمدتقی موسوی کراماتی ▪️نخستین ویژگی که در بافت فرهنگی مسجد جلوه ممتازی به آن بخشیده، اتحاد هویت فردی و اجتماعی فرد در جهان فرهنگی آن است. ▪️ساختار وجودی مسجد به گونه‌ای است که کمیت‌گرایی، فرصت ظهور و بروز نمی‌یابد چرا که اساس آن بر کیفیت و بهره‌وری مطلوب استوار است. ▪️ویژگی ممتاز درونی‌سازی حاصل فرایند صحیح انتقال فرهنگ از سطوح بینشی و منشی است که به صورت مستمر و پیوسته در جهان فرهنگی مسجد، انسان مسلمان را در یک جایگاه خودآگاهانه قرار می‌دهد. 🖇 مطالعه یادداشت در سایت فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
✖️تجاوز جنسی در ارتش آمریکا-۳ 🔺طبق گفته سایت میلیتاری تایمز : ° گزارشات رسمی نشان می دهند که نه تنها تماس جنسی ناخواسته در حال افزایش است بلکه افراد کمتری تصمیم به گزارش آن میگیرند و مجرمان کمتری از نظر قانونی مجازات می شوند. ° طبق گزارشات ۷۲۶۰ تجاوز جنسی را در سال ۲۰۲۱ از بین ۳۵۹۰۰ حادثه تخمین زده اند. ° در سال ۲۰۱۳ از ۱۱۸۷ پرونده ، خدمات ارائه شده به ۷۱ درصد پرونده ها به انضباط ختم شد که در بالاترین میزان ثبت شده است. ولی از آن زمان این تعداد به طور پیوسته کاهش پیدا کرده و در سال ۲۰۱۸ به ۴۹ درصد و در سال ۲۰۲۱به ۴۲ درصد کاهش یافت. 🌐militarytimes.com/news/your-military/2022/09/01/the-militarys-sexual-assault-problem-is-only-getting-worse/ 🇮🇷 🆔 @savad_rasanehr
تحلیل نشانه‌شناسی گفتمانی جریان سینمای روشن فکری.pdf
834K
📋 | تحلیل نشانه شناسی گفتمانی جریان سینمای روشن فکری(مطالعه موردی فیلم سینمایی خانه‌ای روی آب) 🔦در سده اخیر، کما بیش بین ایران و غرب چالشی فرهنگی وجود داشته است و پس از انقلاب اسلامی این مسأله در قالب نوعی غیریت سازی، به وضوح، زمینه‌ساز نوعی تنش گفتمانی بوده است؛ به نحوی که در امتداد این چالش، در درون ایران نیز «گفتمان سکولار» در برابر «گفتمان اسلامی» قرار گرفته است. 🔦 متأثر از این تقابل، عرصه هنر و به ویژه سینما نیز شاهد صف‌آرایی دو گفتمان فوق بوده است. تفکر تک خطی رویکرد سکولار به جهان، زمینه‌ساز شکل گیری گفتمان روشن فکری در امتداد جریان فیلم فارسی می‌شود. این گفتمان با توجه به مبانی جهان سکولار، تلاش دارد تعریف و عناصر جدیدی را ارائه کند. 🔦 در این مقاله تلاش می‌شود عناصر مرکزی و پیرامونی سینمای روشن فکری، تبیین شود. سپس با روش جدید «نشانه شناسی گفتمانی» که تلفیقی از روش تحلیل گفتمان فرکلاف و روش نشانه شناسی است. به تحلیل فیلم سینمایی خانه‌ای روی آب که نماینده‌ای مناسب برای گفتمان سینمای روشن فکری است پرداخته شود. 🔦 طبق یافته‌های این تحقیق، عنصر مرکزی این گفتمان، اصالت دادن به غرب است و عناصر پیرامونی آن، شامل اصالت فرم، سیاه نمایی و ناامیدی، سوبژکتویسم، عدم توجه به احساسات فطری مخاطب نگاه کارکردی به دین، عدم توجه به مذهب و نسبی‌گرایی می‌باشد. 🔗 @r_esmaeili
⭕️ برای اینکه بتوانید به «اسلام منهای روحانیت» برسید، ابتدا باید از سد جبهه‌ی ما غیرآخوندها عبور کنید! 🔴 که نخواهید توانست... 💠 در اسلام، همه چیز کامل و دارای احسن روابط است. لذا هرجای آن دستخوش تغییرات غیرالهی شود، خروجی آن چیزی شبیه مذاهب انحرافی وهابیت و تکفیری و ... خواهد شد. 🔶🔹 پی‌نوشت از آن سو هم لازم است حوزه‌ی علمیه و روحانیون معزز، مراقب «روحانیت منهای اسلام» باشند، پدیده‌ای انحرافی که خطر آن چند سالی است عیان گشته. ✍️مهندس شکوهیان‌راد @SHRChannel 🆔 @savad_rasanehr