eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از فکرت
🔎 رسانه امنیت ما کجاست؟ ✍️علیرضامحمدلو ▫️در شرایط امنیتی بایستی میدان، دیپلماسی و رسانه، حداکثر هماهنگی را داشته باشند تا را مستقر کنند. در واقع امنیت، معنایی است که بخشی از آن در میدان و بخشی در اذهان رقم می‌خورد. به همین دلیل آمریکا در جنگ‌خلیج فارس، CNN و دوربین هایش را جهت روایت همراه می‌کند. ▫️(جنگ) یعنی سکویی که بتواند روایت غالب و روشن ماجرا را بر دوش کشیده و شبکه روایت را راهبری کند. پاشنه آشیل جامعه، تحلیل‌های متکثر و زردگوهایی است که بدون اتصال به میدان یا دیپلماسی، هرلحظه گمانه‌ای را برای مخاطب برجسته‌ کرده و را دچار نوسان ادراکی می‌کنند. ▫️این چالش بدلیل جدا افتادن اتاق جنگ و فکر و است که در نتیجه نمی‌توانند افکارعمومی بعنوان ضلع سوم جنگ را راهبری نمایند. بایستی نقش رسانه به عنوان ضلع جدید مدیریت را به رسمیت شناخت والا مبتلا به گسل اجتماعی و سیاسی خواهیم شد. ▫️ از اندیشمندان بزرگ جنگ می‌گوید که هر جنگی سه ضلع دارد؛ دولت(government)، ارتش(army) و مردم(people). عقل، شانس و اشتیاق. عقل سیاستمدار با شانس و توانی که ارتش فراهم می‌کند بایستی در اشتیاق و حمایت و ذهنیت افکارعمومی ضرب شود تا ترکیب اقدامات امنیتی تکمیل شود. مشت ارباب رسانه را پر کنید تا این مثلث تکمیل شود. ▫️این به معنای مداخله افکارعمومی در چند و چون و جزییات اقدامات امنیتی و نظامی نیست و فقط نامحرم ندانستن رسانه‌های جریان اصلی و همسو جهت ربودن گوی سبقت از دست ، رسانه های زرد، ، منفی‌باف و خودتحقیر است. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘درس سواد رسانه وارد مدارس آمریکا شد ▪️در کالیفرنیا سال آینده به دانش‌آموزان سواد رسانه‌ای آموزش داده خواهد شد. مجموعه‌ای از مهارت‌ها شامل شناسایی داده‌های جعلی، تشخیص اخبار جعلی و تولید محتوای اینترنتی درست و مسئولانه. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘پدیده سواد مصنوعی و الگوی جدید نادانی ✍️ ادوارد سعید ▪️ روزانه فقط در تلگرام بیش از ۳ میلیون مطلب منتشر می شود. جالب است بدانید در ساعت ۴ صبح که میزان مطالب منتشر شده به کمترین مقدار خود می رسد نیز ۲۵ هزار مطلب نشر می یابد. این میزان تولید محتوا در شبکه های مختلف اجتماعی در طول تاریخ بی نظیر و فوق العاده است و منجر به پدیده جالبی شده: «همه ما» راجع به «همه چیز» می دانیم اما با ويژگی هایی خاص. ▪️کارل تارو ژورنالیست معروف ژاپنی می گوید: هر وقت هر کسی از هر چیزی سخن می‌گوید ما وانمود می کنیم که دربارۀ آن می‌دانیم. همکارانمان دربارۀ فیلم، کتاب، قیمت ارز، حمله نظامی آمریکا صحبت می‌کنند سرمان را بالا و پایین می بریم یعنی من هم دربارۀ آن می دانم. ▪️این در صورتی است که آن ها دربارۀ آن موضوع فقط نظرات کس دیگری را در یک شبکه اجتماعی خوانده اند و آن را بازگو می کنند همان گونه که ما نیز چنین می کنیم. ما به شکلی خطرناک به نوعی کپی برداری از دانایی نزدیک می‌شویم، که در واقع الگوی جدید نادانی است. ما با روبرو هستیم. ▪️تحلیل و تجویز راهبردی: رسانه ها باعث شده اند به سرعت برق در معرض اخبار و به سرعت باد در معرض تحلیل اخبار قرار بگیریم. محیط اطراف ما پر است از اخبار مغشوش، اعداد و ارقام گول زننده و حرف های جهت‌دار. سه مساله این موضوع را تشدید می کند: 1️⃣ حجم بالای اخبار و تحلیل ها: اطلاعات بیشتر یعنی فرصت کمتر برای بررسی دقیق تر آن ها. 2️⃣ سبک زندگی شتابان: زندگی امروزی نسبت به 200 سال پیش بسیار چگال تر شده است. یعنی میزان رخدادهای کاری و ارتباطاتی در واحد زمان بیشتر شده است. 3️⃣ سواد مصنوعی: نظرات ما از در شبکه‌های اجتماعی سرچشمه می‌گیرند، نه مطالعۀ کتاب‌ها! این کپی برداری از دانایی، در واقع الگوی جدید نادانی است. به همین خاطر است که اخبار درست، غلط، و حقیقت در فضای مجازی تقریبا هم ارزش‌اند. چرا؟ چون ما فرصت نمی کنیم که درستی آن چه را که دریافت می کنیم، بررسی کنیم. بلافاصله آن را می خوانیم و احتمالا آن را برای دیگران فوروارد (ارسال) می کنیم و در گفتگوهای خانوادگی یا دوستانه یا کاری مان از آن اطلاعات استفاده می کنیم که نشان دهیم از زمانه عقب نیستیم. ▪️چه می توان کرد؟ 1️⃣ . نه باور کنید و نه رد کنید. زمانی که استدلال به نفع یا علیه آن گفته یا نوشته ندارید نه ردش کنید و نه تأیید، قضاوت خود را معلق کنید تا زمان دریافت اطلاعات کافی برای قضاوت. 2️⃣ در حالت غیر طبیعی قضاوت نکنید. مطالعات نشان داده اند زمانی که افراد از بیشتری برخوردارند، کیفیت قضاوت های حرفه ای شان افزایش می یابد. بنابراین زمانی که شتاب زده، هیجانی، خسته و پریشان هستیم، کیفیت قضاوت های ما افت می کند و قضاوتی که در زمان شتاب زدگی می کنیم به اندازه قضاوت یک فرد مست [غیر عادی]، غیرقابل اتکاست. 3️⃣ به ، حساس باشید. جملاتی که با فعل مجهول و بدون فاعل ساخته شده‌اند مانند «گفته می‌شود» یا «شنیده‌ها حاکی از آن است که» و «یا بر اساس اخبار منتشر شده» روشی برای پیچاندن شما هستند. در این ساختارها خبر وجود دارد. اما منبع خبر وجود ندارد. 4️⃣ برای هر چه می خوانید یا می شنوید از خودتان بپرسید: الف) آیا از /گزارش مطمئن هستم؟ ب) آیا شواهد تاییدکننده یا استدلال های قانع کننده آورده شده یا اینکه یک حرف به زبان های مختلف تکرار شده؟ ج) آیا بین مقدمه و اطلاعات ارایه شده و نتایج رابطه منطقی وجود دارد؟ د) آیا تمام واقعیت بیان شده یا بخشی از واقعیت؟ 5️⃣از و کلمات هم خانواده استفاده کنید. آدم های دقیق دائم می پرسند چرا؟ چرا کاندیدای ریاست جمهوری شما بهتر است؟ چه چیز باعث می شود که فکر کنید قیمت ارز بالا می رود؟ چطور به این نتیجه رسیدید؟ 6️⃣در دانش منطق، فصلی وجود دارد به نام مغالطات. برای تقویت تفکر سنجش گرانه (انتقادی) بخش را بخوانید تا با بیش از ۷۰ نوع مغالطه (=دامگاه اشتباه ذهنی) آشنا شوید. 7️⃣حضور در شبکه های اجتماعی مفید است. در آن بسیار جذاب، مفید و غنیمت است. اما فراموش نکنیم که آن ها نمی توانند جایگزین کتاب و تفکر عمیق شوند. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘تصویری از عادل پنجشیری تروریستی که متواری ست؛ ▪️ وزارت اطلاعات با انتشار تصویر «محمد عادل عارف» معروف به «عادل پنجشیری» یکی از تروریست‌های سابقه‌دار که در فاجعه کرمان نقش داشته و به غرب تهران متواری شده از شهروندان خواست با هر گونه اطلاعاتی از نامبرده به ستاد خبری وزارت اطلاعات (شماره ۱۱۳) گزارش کنند. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 اونی که میگه «به من چه؟»! ▪️کی درست می‌‌شود؟ ریشۀ بی‌حجابی چیست؟ ▪️ تحلیل انسان‌شناسانه از ریشۀ بی‌بندوباری‌های جامعه 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘برشی از کتاب سایه/روشن مقایسه پادشاهان پهلوی با رهبران انقلاب اسلامی: ▫️۱)ترس/شجاعت ▪️رضا پالونی(رضا قُلدر،رضا پهلوی): پوست و استخوان شده بود.پشتش خم خورده بود و بدون عصا نمی‌توانست راه برود.یا به درخت تکیه می‌زد،یا می‌گفت برایش صندلی بیاورند.در آخر ارتشش در همان ساعت اولیه‌ای که قوای متفقین به کشور هجوم آورده بودند،به کلی از هم پاشید.با اینکه دو روز از حمله‌ی متفقین می‌گذشت،رضا پهلوی پاک خودش را باخته بود.او در ظرف چند روز،خودش را سراسیمه به بندرعباس رساند و با یک کشتی انگلیسی از ایران گریخت. (برگرفته از ظهور و سقوط سلطنت پهلوی،حسین فردوست،صص ۷۲،۸۹،۹۷) ▪️محمد رضا پهلوی: ساعت چهار صبح،زنش را بیدار کرد.شانه هایش را تکان داد و گفت:(( ثریا!باید هرچه زودتر از این‌جا فرار کنیم!هر لحظه ممکن است دشمنان اینجا بریزند و ما را بکشند. ثریا دست پاچه شد:((کجا برویم؟!)) محمدرضا گفت باید خودمان را به رامسر برسانیم و از آنجا با هواپیما به عراق پناهنده می‌شویم. عصر روز ۲۴ مرداد ۱۳۳۲ محمدرضا آنقدر ترسیده بود که یادش رفت زنش را سوار بر هواپیما کند!پس هواپیما دوباره نشست و ثریا هم سوار شد.ثریا آنقدر عجله داشت که خودش را توی هواپیما انداخت... (برگرفته از کاخ تنهایی،خاطرات ثریا اسفندیاری،ص ۲۲۴) ▪️آیت الله سید روح الله خمینی(ره): در برنامه روزانه‌اش هیچ تغییری ایجاد نکرد.حتی جای نشستنش را که پشت پنجره‌ی اتاق بود عوض نکرد.آیت الله خمینی در اواخر جنگ،در روز هایی که پایتخت کشور موشک باران می‌شد و اکثر ساکنان شهر به مناطق امن پناه برده بودند،حتی یکبار هم به پناهگاه نزدیک محل اقامتش نرفت.به اذعان پزشکان،حتی در حین موشک باران تغییدی در تله مانیتور ایجاد نمی‌شد و ضربان قلبش معمولی بود.فشار خونش را هم می‌گرفتند؛اما هیچ تفاوتی با قبل نمی‌کرد.انگار از چیزی نمی‌ترسید. (برگرفته از کتاب در سایه آفتاب،ص ۹۱) ▪️آیت الله سید علی خامنه‌ای حفظه الله: چهل هزار نفر توی ورزشگاه تختی مشهد جمع شده بودند.حکومت نظامی بود و نیروهای ژاندارمری و ارتش با تانک دور تا دور ورزشگاه را گرفته بودند و گاز اشک‌آور پرتاب می‌کردند.خیلی از مردم ترسیده بودند.آیت الله خامنه‌ای وارد جایگاه شد و بدون هیچ هراسی و باشجاعت سخنرانی کرد و به شدت علیه رژیم شاهنشاهی حرف زد.با صحبت های او،خفقان به یکباره فرونشست و دل های مردم آرام گرفت و حکومت نظامی هم شکست خورد. (مجله مبلغان فروردین ۱۳۸۳،شماره ۵۲،به نقل از محمد رجایی) 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘برخورد قاطع با کشف حجاب سازمان یافته در قم ▪️افرادی که ‌‌اقدام به حرمت‌شکنی، بی‌عفتی و ولنگاری در سطح شهر قم کرده و فیلم آن را در فضای مجازی منتشر کرده بودند طی عملیات‌های مختلف‌ شناسایی، دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند. ▪️برخی از این افراد اقدام به کشف حجاب عامدانه در سطح شهر و تهیه فیلم از این اقدام و ارسال به شبکه های معاند کرده بودند. ▪️برخی دیگر نیز با انجام چالش‌های اینستاگرامی ‌‌اقدام به تهیه فیلم از این حرکات و منتشر کردن آن در فضای مجازی کرده بودند. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از رادیو فکرت
تحریف.mp3
21.87M
| 🎧چگونه در روز روشن تاریخ را تحریف کنیم و دروغ بگوییم؟ عبدالکریم سروش آموزش می دهد! 👤امیرحسین ثابتی 🔸در قسمت 92 برنامه حافظه تاریخی ایرانی، ضمن بررسی یکی از سخنرانی های عبدالکریم سروش درباره تاریخ انقلاب اسلامی، به یکی از دروغ های بزرگ او پرداخته و پاسخ وی را داده است. ثابتی در ادامه نیز برخی از مبالغه های سروش در روایت تاریخ انقلاب را مورد نقد قرار داده و به تنازل سخنان سروش نسبت به 20 سال گذشته خودش اشاره کرده است. 🔻برای مشاهده قسمت های قبلی برنامه نیز از اینجا عضو کانال شوید. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
37.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 شگردهای رسانه‌ای در علوم شناختی « مافوق صدا» ▪️ بعضی صداها هستند که بلندگویی در جامعه ندارند، کار رسانه این است که صدای افراد بی صدا باشد، اما این هنر رسانه گاهی برای مقاصد سیاسی استفاده می شود و به شگردی تبدیل می می شود که به آن ” مافوق صدا “ می گویند. ▪️رسانه های بیگانه به اندیشه و افکاری که مخالف سیاسی هستند ضریب صدایی می دهد که برای همه مخاطبانشان قابل فهم باشد. اینجاست که یک گروه تروریستی هم که سال ها کارش آدم کشتن بوده می تواند صدایی به بلندی صدای مردم داشته باشد! ▪️در همه جوامع صداهای مختلف وجود دارد اما هدف اصلی رسانه های بیگانه این است که با ضریب دادن به صدا و اندیشه های جزیی، آن ها را صدای اصلی قلمداد کنند... ▪️ شگردهای رسانه ‌های بیگانه برای تغییر ذهن مخاطب فارسی زبان هر روز بیشتر می ‌شود، شناختن و درک این جنگ شناختی قسمتی از سواد رسانه‌ای مورد نیاز امروز ماست... 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
بسمه تعالی 💢نتیجه انتخابات هیئت مدیره انجمن سواد رسانه طلاب که در پنج شنبه 28 دی ماه 1402 برگزار شد به شرح زیر می‌باشد: تعداد کاندیداها: 20 نفر 🔻اعضای اصلی 1️⃣ دانیال بصیر _ 74 رای 2️⃣یادگار عباس‌پور _ 52 رای 3️⃣میلاد حسن زاده _ 49 رای 🔻عضو علی البدل: 4️⃣محمد امین ناجی _ 33 رای 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘بازگشت به تاریخ جنگ ▪️داستان تبلیغات ایالات متحده در طول جنگ جهانی دوم را می توان به دو مرحله عمده تقسیم بندی کرد: دوره بی طرفی از سپتامبر 1939 تا دسامبر 1941 که در طی آن بحث بزرگی در میان مردم به راه افتاد و دوره دخالت آمریکا در جنگ، زمانی که دولت یک تلاش تبلیغاتی بزرگ را از طریق دفتر اطلاعات جنگ بسیج و ارائه کرد. ▪️ در آن دوره ایالات متحده از تبلیغات برای جهت دهی به سربازان بهره گرفت. (مشهورترین آنها در مجموعه فیلم های مربوط به ارتش، با فیلم معروف؛ ارتش آمریکا چرا ما می جنگیم) و ایجاد انگیزه در جمعیت غیرنظامی خود بود. در تمام مراحل تبليغات جنگ، رسانه هاي بازرگاني نقش اساسي داشتند. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
| 💢اکران و تحلیل فیلم سینمایی «ناپلئون» 🔻با حضور: ناقدان و تحلیلگران سینما ⏱ زمان: سه‌شنبه 3 بهمن ماه، ساعت۱۴:۳۰ 📍مکان: قم، بلوار بسیج، انجمن سواد رسانه طلاب جهت شرکت به آیدی زیر پیام دهید: @mg1370 🛑ظرفیت محدود است🛑 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
🔘شش قاعده کلی در نظریه سواد رسانه ای شناختی پاتر 1️⃣ : مسئولیت ارتقا و پیشبرد سواد رسانه ای در خود فرد نهفته است و تا زمانی که شخص مسئولیت میزان سواد خودش را نپذیرد، انگیزه‌ای برای تغییر وجود نخواهد داشت. 2️⃣ : افراد باید نسبت به حوزه تأثیرات رسانه‌ها اعم از مثبت و منفی حساس باشند. 3️⃣ : انسان موجودی تفسیرگر هست و باید بر فعالیت ساخت معنا مسلط بوده بر آن کنترل داشته باشد. 4️⃣ : این قاعده به اهمیت معنای به اشتراک گذاشته شده اشاره کرده می گوید؛ افراد باید تعداد قابل توجهی تفسیر خارج از ذهن خودشان را فرا بگیرد به طوری که بتوانند سایر افراد را درک کرده و از نمادهای رایج جهت برقراری ارتباط با آنها استفاده کنند. 5️⃣ : بر طبق پنجمین قاعده یا قاعده کلی قدرت، دانش قدرت است. چنانچه افراد بخواهند بر ساخت معنیشان کنترل و تسلط داشته باشند نیازمند انواع خاصی از دانش هستند بدون این دانش آنها توانایی ایجاد تغییرات اساسی در جهت مثبت را نخواهند داشت. افراد لازم است بدانند چه ساختارهای دانشی به آنها بسیار کمک می‌کند و چگونه باید از آن ساختارهای دانش استفاده نمود. 6️⃣ : هدف سواد رسانه ای تجهیز افراد جهت انتقال کنترل از سوی رسانه‌ها به سمت خودشان است. سواد رسانه‌ای قدرت و اختیار را به فرد می‌دهد و بیان می دارد که اگر افراد نتوانند به ساخت معنا کنترل داشته باشند، رسانه ها این کار را انجام خواهند داد.‌ 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘لباس جدید پادشاه ▪️ یک ترفند تکراری و قدیمی برای حذف خوبی های یک جامعه... 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| 💢دفتر یادداشت ▪️تحلیل سریال دفتر یادداشت 🔻با حضور: ▪️آقایان: آل یاسین _ بنی احمدی _ نصیری 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
🔘ما تا کنون درگیر جنگ‌های مختلفی با دشمن بودیم و یک پایه همه جنگ‌های نرم حوزه است، حتی در جنگ ترکیبی و جنگ سخت. ▪️وظیفه‌ ما در رسانه تصویرسازی است. اینکه رسانه چگونه بر اساس ارزش‌های خودی، برای خودی و بیگانه تصویر درست کند. آن جایی که باید کار تحکیمی انجام دهد، تصویر متناسب با خودی درست کند، آنجا که می‌خواهد عملیات روانی آفندی کند، تصویر مناسب برای آن بسازد. آنجا که می‌خواهد پدافند کند تصویر مناسب با این حوزه بسازد. پس این گونه تصویرسازی، کار رسانه است. ▪️ما باید ببینیم در به چه چیزی نیاز داریم، آسیب‌هایمان را مشخص کنیم و بر اساس آن مهندسی جدید کنیم. این کار، کار خود حوزه رسانه‌ است. این بازمهندسی را باید خود رسانه انجام دهد. از یک جایی باید شروع شود، بعد مطالبه‌گری کند، بعد نقشه رسانه‌ای جدید و مهندسی جدید را انجام دهد و بر اساس آن کار را انجام دهد. ما می‌گوییم در پیاده‌نظام داریم، توپخانه داریم، بمباران هوایی و موشکی داریم. در و نرم هم همین‌ها را داریم. پیاده‌نظام شما، همان نویسنده ها هستند، آن تصویرگیر است، آن عکاس است، آن توئیت‌زن است، آن کامنت‌گذار است. ▪️چطور در جنگ سخت آموزش‌های تک تیراندازی و نیروی پیاده و ... داریم اینجا هم باید چنین آموزش هایی داشته باشیم. ▪️اینجا ما چقدر سرمایه‌گذاری می‌کنیم؟ ▪️ما احتیاج داریم در جنگ ترکیبی و در شبکه ادراکی‌ و شبکه رسانه‌ای‌ مان بازنگری کنیم، ما یک زمانی می‌گفتیم وب 1 مطرح است. خب، وب 1 رفت و وب 2 آمد. ما باید ببینیم در 5 سال دیگر چه اتفاقی می‌افتد، خودمان را برای آن جنگ آماده کنیم. ▪️ ما که نمی‌خواهیم شعار بدهیم. ما اعتقادمان بر این است که روزی می‌رسد که کل این کره زمین خاکی در اختیار اسلام قرار می‌گیرد. اگر به این اعتقاد داریم، باید با این افق برنامه‌ریزی کنیم. تحولمان را باید ایجاد کنیم. نگاهمان باید در تراز انقلاب اسلامی باشد. فقط شعار ندهیم. ما باید واقعا در تراز انقلاب اسلامی فکر کنیم و در این حوزه کارمان را انجام دهیم و به فضل الهی ان‌شاءالله آرایش رسانه‌ای را بگیریم و آن تکلیفی که به عهده ما هست را انجام بدهیم، که اگر ما حرکت کنیم حتما خدای تبارک و تعالی هم به کار ما برکت می‌دهد. فرق ما با دشمن در این است. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘از بزرگتر‌ها شنیده‌ام که اگر حاجتی داشتید و راهی برای استجابتش نیافتید، امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام را به فرزند دلبندش آقا جوادالائمه علیه‌السلام قسم داده و آن حضرت را واسطه استجابت حاجتتان نمایید. ▫️گفته‌اند مجرب است که سلطان توس، واسطه خیر گردد و به احترام این قسم، دست خالی رهایتان نکند. ▫️اگر امشب، دل در گروی شاه خراسان دادید و نجوای اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى به لب جاری ساختید و چشمه‌ی چشمانتان از اشک جاری شد، برای قلب نازنین امام حاضرمان نیز دعا کنید و طلوع آن آشنای غریب را در ابتدای حوائجتان بخواهید. ▫️به امید آنکه لبخندی بر لبان مبارکشان بنشیند. 💐 فرارسیدن سالروز میلاد حضرت جوادالائمه علیه‌السلام بر شما مبارک.💐 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘ویدئوی نقد و بررسی انیمیشن پرندگان خشمگین ۱ ▫️انیمیشن پرندگان خشمگین مفاهیم جالبی حول محور استعمار، تهاجم فرهنگی، دشمن شناسی و... ارائه کرده ▪️جالبه بدونید داستان مورد اقتباس این انیمیشن وقایع تاریخی بوده که توی آندلس رخ داده با ما همراه باشید در ویدئوی نقد و بررسی این انیمیشن👇 https://www.aparat.com/v/FaAT1 @inaghd_ir 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
| 💢اکران و تحلیل فیلم سینمایی «ناپلئون» 🔻با حضور: ناقدان و تحلیلگران سینما ⏱ زمان: سه‌شنبه 3 بهمن ماه، ساعت۱۴:۳۰ 📍مکان: قم، بلوار بسیج، انجمن سواد رسانه طلاب جهت شرکت به آیدی زیر پیام دهید: @mg1370 🛑ظرفیت محدود است🛑 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
🔘چگونه رسانه، اومانیسم (خود محوری و انسان محوری)را به ذهن فرزندان ما القا میکند. ▪️مراحل انجام این عملیات حساب شده و بلند مدت به این ترتیب است: ▫️ابتدا قدرت شیطان و شرارت را به شدت بزرگ‌ جلوه می دهند.سپس وجه مثبتی از شیطان را به نمایش میگذارند. ▪️در ادامه شرارت ورزیدن و شیطانی بودن را بخشی از وجود انسان و حتی اجباری، برای رسیدن به اهداف نمایش میدهند و در نهایت نیز مکتب اومانیسم را برای جامعه جهانی جا می اندازند. ▫️بر اساس اومانیسم نه خدایی وجود دارد و نه شیطانی. ▪️به این شکل تمام اعتقادات دینی و مذهبی در حاشیه محو می‌شوند. ▫️جالب است بدانید خودپرستی اصلی ترین ویژگی خود شیطان رجیم است. همین خودپرستی او، باعث شده با انسان دشمنی کند از بهشت رانده شود. ▪️ یعنی کسانی که پیرو اومانیسم می شوند جلوه شیطان بر روی زمین هستند. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘کلیپ تبیینی ▪️امر به معروف، مخل مبارزه با فساد است!!!! ▪️برداشتی از مستند عمامه‌های صورتی و اما پاسخ... 🎙حجت الاسلام امیری طیبی 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🔘فرهنگ‌سازی پوشش کجای برنامه‌های کودک است؟ ▪️پای به پای کودکم «بعبعی» را نگاه کردم و با خود گفتم: حساس نباش. مادر بعبعی، گوسفند است و نیازی به پوشش سر ندارد مخصوصا با آن حجم از موهای فرفری. ▪️اما وقتی نگهبان قصه، کلاه برسر دارد، خانم دکتر داستان، روپوش سفید بر تن دارد و پدر بعبعی کت‌وشلوار می‌پوشد، حساس شدم که اگر چون حیوان هستند، پوشش لازم ندارند چرا فقط پوشش سر برای زنان حذف شده است! ▪️در کارتون «موچولوها» هم که مادر با عینک و صدای نازکش از پدر که ریش پروفسوری دارد قابل تشخیص است، قالب موچولوها بدون پوشش هستند اما پلیس شهر کلاه دارد، گل و دستمال سر نیز مورد استفاده‌ی برخی از موچولوهاست. حال چرا برای شناسایی پلیس از پوشش عرف استفاده شده اما پوشش سر و تن زنان و مردان نادیده گرفته شده است! ▪️اختلاط «مدرسه‌ی فینگلیا» زیاد حساسیت برانگیز نیست، با توجیهاتی چون حیوانات، اختلاط سرشان نمی‌شود خودمان را سرگرم می‌کنیم؛ اما چرا به مدرسه می‌روند؟! بگذریم..‌‌. معلم زن در این کارتون شال گردن دارد اما پوشش سر ندارد، بعضی از دانش‌آموزان کلاه دارند و برخی گل به سر می‌زنند. ▪️در پویانمایی «کارتونی‌ها»، مادر با موهای حالت‌دار مشخص می‌شود اما چون کارتون است نیازی برای پوشش سر در آن دیده نمی‌شود... ▪️وقتی به پویانمایی‌های حوزه کودک نظری می‌اندازیم، حتی اگر به عمد نباشد، اکثر آن‌ها به واسطه استفاده از حیوانات... مطلب کامل http://roubesh.ir/post/1369 📝زهرا خندان 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از رادیو فکرت
محدودیت.mp3
8.02M
| 🎧تحقیر زن 👤دکتر ابوالفضل سجادی 🎥 آیا با وجود اینکه تمام دنیا برای پوشش قوانینی دارد، و اجباری در ایران تحقیر است؟! 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت