فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘مخالفنمایی متناقض و زودهنگام آقای کارگردان!
▫️فیلم سینمایی «دو روز دیرتر» با فاکتور گرفتن شوخیهای جنسی و نقد وارده به روایت فتح در انتخاب موضوع فیلم و عواملش، اثر انتقادی بدی نبود اما صحبتهای مخالفنمای اصغر نعیمی؛ کارگردان فیلم عجیب بود!!
▪️معمولا عوامل فیلم دست به انکار نقاط سیاه و عبوری از خط قرمزها میزنند، اما در اینجا ماجرا برعکس شده است! کارگردان «دو روز دیرتر» اعتراض و انتقادهایی که در فیلم پررنگ و تلخ نیست یا وجود ندارد را در جلسه نشست رسانهای به فیلم پیوست کرد!
بهتر بود ایشان حداقل اجازه میداد چند ماهی از همکاری با روایت فتح سپری شود و بعد حرفهای خوشآمد عوامانه برای اثبات مخالفتش میزد.
📝 معصومه عمرانی
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘فالوئرهای سلبریتیپرست
▪️بچه که بودیم فکر میکردیم #بتپرستها در قدیم چقدر خِنگ بودند که ساخته دسته خود را میپرستیدند!!!
▪️امّا این روزها خیلی خوب درک میکنیم که پرستیدن بت فقط کار آدمهای خِنگ قدیمی نیست!
امروز هم آدمها با دستان خود بتهایی میسازند به نام #سلبریتی! البته بتهای امروز حرف هم میزنند. پست میفرستند و توئیت میزنند. مصاحبه میکنند و هر روز ما را به عبودیت خود دعوت میکنند!
▪️ مطمئن باش با هر سین کردن و لایک ما زیر پست اینا، بیشتر تشویق میشن به جلوهگری و اباههگری و هزاران هزار گناه دیگه و در هر گناهی که میکنند ما هم شریکیم...و طبق فرمایش امام جواد علیهالسلام:
هر كس به گويندهای گوش سپارد، در حقيقت او را پرستيده، اگر آن گوينده از خدا گويد پس خدا را پرستيده و اگر از شيطان گويد پس شيطان را پرستيده است!
✍️🏻 مهدی یار
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ | #هنر_انقلاب
✅ «ایران ایران»
▪️قطعه «ایران ایران» از ماندگارترین آثار موسیقایی دوران انقلاب اسلامی است. اثری که خیلیها، رضا رویگری را به واسطه آن شناختند. این قطعه موسیقی توسط فریدون خشنود آهنگسازی شد و شعر آن را افشین سرافراز سروده است. سرود «ایران ایران» اولین سرودِ پخش شده از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بود. این سرود پس از در اختیار گرفتن مرکز صداوسیما توسط نیروهای انقلابی، از رادیو ملی پخش شد.
💢 تماشای فایل با کیفیت در:
🔗 آپــارات | 🔗 یوتیــوب
🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
☑️ @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘چرا میگوییم با انقلاب به پیش رفتهایم برخلاف آنچه باور عدهای است که انقلاب باعث عقب ماندگی کشور شدهاست؟
▪️در این کلیپ دستاورد های چند سالهی انقلاب را در حوزه، تولید دارو، ورزش، فرهنگ، امید به زندگی و دفاع ببینید.
▪️با وجود سختترین تحریم ها اینگونه جلو رفتهایم.
#ایران_قوی
گرامیداشت #دههیفجر
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#معرفی_فیلم | #هنر_انقلاب
✅ «تشریفاتِ انقلابی شدن»
▪️فیلم تشریفات به کارگردانی مهدی فخیم زاده، داستان جوانی مشهور به حسنِ مُطرب است که برای دزدی، وارد خانهای میشود. در خانۀ مجاور ، روحانیای به نام توحید با موعظههای خود گروهی از اهالی محل را بر ضدّ نظام سلطنتی میشوراند. پلیس برای دستگیری توحید به محله هجوم میآورد. در این میان، حسن نیز بازداشت میشود و در زندان، به دلیلِ شباهت به روحانی شکنجه میشود. بازجو پی میبَرَد که او توحید نیست. با وعده و وعید او را به شکل توحید در آورده و در یک مصاحبه تلویزیونی شرکت میدهند. حسنِ مطرب از کَردۀ خود پشیمان میشود و علیه نظام سلطنتی سخنرانی می کند؛ پلیس هم او را دستگیر و اعدام می کند.
💢 تماشای فایل با کیفیت در:
🔗 آپــارات | 🔗 یوتیــوب
🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
☑️ @Fekrat_Net
#دکوپاژ | #تحلیل
💢تحلیل و بررسی ماهیت و تاثیرگذاری جشنواره فجر بر روی سینما ایران و دنیا
🔻با حضور:
ناقدان و تحلیلگران سینما
⏱ زمان: سهشنبه 17 بهمن ماه، ساعت 16
📍مکان: قم، بلوار بسیج، انجمن سواد رسانه طلاب
جهت شرکت به آیدی زیر پیام دهید:
@mg1370
🛑ظرفیت محدود است🛑
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
May 11
🔘 دوگانهی کراوات_روسری
✍️ علی عسگری
پرویز شیخ طادی، کارگردان سینمایی شکارچی شنبه که علیه صهیونیسم، فیلم درخور تقدیری را ساخته بود، در مراسم افتتاحیهی جشنواری فیلم فجر ۴۲، با نشان دادن کروات و روسری، به بگیر و ببندها اعتراض کرد و گفت با این کارها چیزی حل نمیشود.
برای من عجیب است که شیخ طادی به عنوان یک کارگردان ارزشی که علیه استکبار و استعمار فیلمهای مهمی را ساخته و علی الظاهر معتقد هم هست، چگونه میتواند نقشهی همان صهیونیستهای شکارچی شنبه برای نابودی هویت ایرانی و انسانی و از همه مهمتر اسلامیما را نفهمد؟!
مگر درک این پازل چقدر مشکل است؟ چرا نمیفهمیم که هویت زن و اساسا در جهان کنونی هویت انسان فارغ از معتقداتش، در چنگال سود جویان لیبرال و ارابابان مدرنیته لحظه به لحظه به ورطهی نیستی و نابودی کشانیده میشود؟!
آن روزی که صهیونیستها برای به هرج و مرج کشانیدن کشورمان، بیحجابی را مشروعیت بخشیدند تا به حیثیت ناموسی کشور صدمه بزنند، چرا چادر مشکی حضرت مادر را بر دست نگرفتید و به همکارانتان نگفتید تا با دعوت مردم به اغتشاش چیزی درست نمیشود؟! چرا نگفتید این چادر و این حیا بود که مرضیه حدیدچی را زنی مبارز تربیت کرد و برایش سریال ساختید؟! چرا نگفتید بیبی مریم بختیاری، در بطن جامعهی ایرانی و زیست ایرانی با عنصر حیا تربیت یافته بود و به جنگ با استعمار انگلیسی برخاسته بود؟!
بزرگداشت شیخ طادی درحالی در افتتاحیه جشنواره فجر۴۲ برگزار شد که با یک عمل سخیف، تمامی اعتقادات خودش را زیر پا گذاشت. او میداند نه کروات نماد فرهنگی ایرانی ماست و نه بیحجابی! اینکه برای دفاع از همکاران هنجار شکنش، چشم روی بیبی مریمهای ایران میبندد، یعنی کارهای ارزشی او همه کشک است و کشک است و کشک...!
یعنی بیبی مریم صرفا یک تاریخ بوده و نه مکتب هویت ساز، کما اینکه در برههای مهسا امینی هم یک تاریخ است و الان باید به او پرداخت ولو اینکه خط دنبالهروی او هویت کش باشد!
@HOWZAVIAN
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘که روحمان را به انبار کارخانه سپردهایم!
▪️در مقدمه کتاب غرب زدگی از جلال آل احمد شعری نقل شده است که در ویدیو اجرای آن را مشاهده میکنید
▪️شعر "شانزده تُن" از Merle Travis و اجرای Ernie Ford روایتگر زندگی کارگران معدن ایالت کنتاکی در آمریکاست
▪️آنچه در این شعر مشخص است این است که چگونه دور انداختن معنویت انسان را به آن حیوان ماشینی تمام عیار بدل میکند. به قول خود شاعر: ما را به مرگ فرامخوان ما روحمان را به انبار کارخانه سپردهایم...
▪️ترجمه شعر از صفحات ۱۱و۱۲ غرب زدگی جلال آل احمد:
من صبح روزی بدنیا آمدم که خورشید نور نداشت بیلم را برداشتم و به معدن رفتم و شانزده تُن زغال نمره نه بارزدم
رییس ریزه ام گفت:ها ماشالله!خوشم آمد
تو شانزده تُن بار می زنی و به جایش آنچه داری اینکه یک روز پیرتری و تا خرخره در قرض فرو رفته تر آهای پطرس مقدس! دور روح ما خیط بکش ما که روحمان را به انبار کمپانی سپرده ایم
وقتی می بینید دارم میایم،بهتر است کنار بروید
خیلی ها این کار را نکردند و مردند
من یک مشتم آهن است و آن یکیش فولاد
اگر مشت راست بهتان نگیرد،مشت چپم می گیرد
▪️بعضی ها معتقدند آدم از خاک خلق شده
اما مرد فقیر دیوانه ای هم هست
که از عضله و خون درست شده
از عضله و خون و پوست و استخوان
و از مغزی ضعیف و پشتی قوی
تو شانزده تُن زغال نمره نه بار می زنی و به جایش آنچه داری
اینکه یک روز پیرتری و تا خرخره در قرض فرو رفته تر
آهای پطرس مقدس!ما را به مرگ مخوان
ما نمی توانیم بیاییم
ما ردحمان را به انبار کارخانه سپرده ایم!
@inaghd_ir
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘 مروری بر توصیهها و تذکرات رهبر انقلاب دربارهی مدیریت فضای مجازی؛
فضای مجازی رابه نفع ارزشهای ملت مدیریت کنید
▫️قوی شدن در فضای مجازی برای کشور حیاتی است
قوی شدن کشور جزو هدفهای ما است... ابعاد قوّت ابعاد وسیعی است... امروز قوّت در فضای مجازی حیاتی است؛ امروز فضای مجازی حاکم بر زندگی انسانها است در همهی دنیا؛ و قوّت در این [زمینه] حیاتی است. ۱۳۹۹/۱/۰۳
▪️آرایش جنگی بگیرید
دشمنان از لحاظ فضای مجازی، دارند برنامهریزی میکنند برای اینکه از این طریق به کشور ضربه بزنند... از لحاظ فضای مجازی آرایش جنگی گرفته؛ در مقابل این دشمنی که آرایش جنگی در مقابل ملّت ایران گرفته، ملّت ایران بایستی آرایش مناسب بگیرد، باید خودش را آماده کند. ۱۳۹۸/۲/۱۱
▫️مرکز ملی فضای مجازی باید تصمیمگیری فعال داشته باشد
شورای عالی فضای مجازی وظیفه دارد مرکز ملّی فضای مجازی کشور را ایجاد نماید تا اشراف کامل و به روز نسبت به فضای مجازی در سطح داخلی و جهانی و تصمیمگیری نسبت به نحوه مواجهه فعال و خردمندانه کشور با این موضوع از حیث سختافزاری، نرمافزاری و محتوایی در چارچوب مصوّبات شورای عالی و نظارت بر اجرای دقیق تصمیمات در همه سطوح تحقق یابد. ۱۳۹۰/۱۲/۱۷
▪️کشورهای قدرتمند در فضای مجازی خط قرمز دارند
قویترین کشورها، در این زمینهها خطّ قرمز دارند؛ راه نمیدهند؛ خیلی از بخشهای فضای مجازی اعزامشدهی از سوی آمریکا و دستگاههای پشت سر و پشت صحنهی این قضیّه را راه نمیدهند؛ کنترل میکنند. ما هم باید کنترل کنیم؛ این کنترل کردن معنایش این نیست که ملّت را از فضای مجازی محروم کنیم. ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
▫️سرعت اینترنت را در جایی که به ضرر کشور نیست افزایش دهید
امروز بهمنی از گزارههای درست و نادرست دارد روی سر مراجعین اینترنت ما فرود میآید؛ ما چرا باید اجازه بدهیم آن چیزهایی که برخلاف ارزشهای و اصول مسلّمهی ما است، بهوسیلهی کسانی که بدخواه ما هستند، در داخل کشور توسعه پیدا کند؟ نه. کاری کنید که از منافع و سودها و بهرههای فضای مجازی همه بتوانند استفاده کنند، سرعت اینترنت را افزایش هم بدهید امّا در آن چیزهایی که به ضرر کشور شما، جوان شما و افکار عمومی شما نیست. ۱۳۹۶/۳/۲۲
▪️تحقق شبکه ملی اطلاعات زمانبندی لازم دارد
شبکهی ملّی اطّلاعات اجزائی دارد، این اجزا باید در زمانبندیهای مشخّص تحقّق پیدا کند؛ آدم میبیند که تحقّق پیدا نمیکند، از زمانبندیها عقبند؛ یا سیاستهای اصولیای در زمینهی پهنای باند وجود دارد که مکرّر ابلاغ شده، خب این سیاستها باید رعایت بشود و اینها مورد درخواست و تأکید مؤکّد اینجانب است. ۰۲/۰۶/۹۹
▫️رها کردن فضای مجازی افتخار ندارد
متأسّفانه در فضای مجازی کشور ما، رعایتهای لازم با وجود این همه تأکیدی که من کردم صورت نمیگیرد و در یک جهاتی واقعاً ول است. همهی کشورهای دنیا روی فضای مجازی خودشان دارند اِعمال مدیریّت میکنند، در حالی که ما افتخار میکنیم به اینکه ما فضای مجازی را ول کردهایم! این افتخار ندارد. فضای مجازی را باید مدیریّت کرد. ۱۴۰۰/۰۱/۰۱
▪️نباید مردم را بیپناه رها کنیم
فضای مجازی بدون اختیار ما، از بیرون از اختیارِ ما دارد مدیریّت میشود. فضای مجازی یک چیزی نیست که آدم بتواند مثل یک آب روانی هر جور که میخواهد از آن استفاده بکند؛ دیگران دارند این آب را به یک سمتی که خودشان میخواهند هدایت میکنند؛ آنها دارند این فضا را... هدایت و مدیریّت میکنند. ما نمیتوانیم بیکار بنشینیم؛ ما نمیتوانیم مردممان را که با فضای مجازی ارتباط دارند، بیپناه رها کنیم. ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
▫️تاکید مکرر بر تشکیل شبکه ملی اطلاعات
آن مدیری که دارد پشت پرده، فضای مجازی را اداره میکند و عوامل مسلّط بینالمللی در این زمینهها بشدّت فعّالند. از لحاظ خبردهی، خبررسانی، تحلیل دادهها و امثال گوناگون؛ هزاران کار دارد انجام میگیرد روی فضای مجازی. برای خاطر این است که بنده روی مسئلهی شبکهی ملّی اطّلاعات این همه تأکید میکنم. این شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملّی فضای مجازی که تشکیل دادهایم و بنده اصرار داشتم و دارم که این [شورا] تشکیل بشود و رؤسای محترم در آن شرکت کنند و تصمیمگیری کنند و اجرا کنند، به خاطر اهمّیّت این مسئله است؛ نمیشود این مسئله را رها کرد. ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
▪️از زیانهای آموزش مجازی مراقبت کنید
یک نکته زیانهایی است که احتمالاً در آموزش مجازی وجود دارد... بایست مراقبت کنید تا این موجب این نشود که جوانها وارد فضای بی بند و بار و رهای اینترنت بشوند و سرشان گرم بشود به یک چیزهای دیگری که هم از لحاظ اخلاقی، هم از لحاظ اعتقادی خطرهای بزرگی برای اینها دارد. ۱۳۹۹/۶/۱۱
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘دوره آموزشی تربیت کودکان در دنیای مجازی
▪️ آسیبهای دوره نوجوانی
▫️چگونه فرزند خود را کارآمد کنیم تا بتواند در مقابل پیامدهای منفی فضای مجازی بایستد؟
▪️میزان اهمیت برنامهریزی برای فرزندان در کنترل فضای مجازی چقدر است؟
▫️ نقش فضای مجازی در انزوای اجتماعی فرزندان چقدر است؟
▪️ نسخه با کیفیت بالا در آپارت:
https://aparat.com/v/vaYP9
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از رادیو فکرت
جنگ اطلاعاتی.mp3
11.65M
#صوت | #باز_نشر
🎧جنگ اطلاعاتی
👤حسن عباسی
🔹اصولاً، جنگ اطلاعاتي نتيجه ظهور جامعه اطلاعاتي است كه هنوز در بسياري از كشورها معمول نشده است در جوامع اطلاعاتي تمامي مبادلات اجتماعي، اقتصادي، سياسي و فرهگي ماهيتاً ديجيتال شده اند و البته وابسته به كامپيوتر. يعني در جامعه اطلاعاتي بيشتر اتفاقات معنادار بين افراد و سازمانها با واسطه كامپيوترها و شبكه هاي كامپيوتري صورت ميپذيرد.
🔻 کانال رادیو فکرت:
وبگاه| ایتا | روبیکا | تلگرام | اینستاگرام
🔘تمرین #آدمکشی در فضای #رسانه
▪️“برد بوشمن” استاد بخش روانشناسی و ارتباطات دانشگاه اوهایو می گوید:
▪️استفاده از #بازی_های_کامپیوتری و شبیه سازهای شبیه به آن، برای آموزش #تیراندازی به نیروهای پلیس و نظامی در دنیا سابقه دارد.
▪️میزان تکان و لگد سلاح ها به همراه #قدرت_تخریب آنها به شکل عجیبی به #واقعیت شبیه است
و به شکل خواسته یا ناخواسته باعث شده است تا دقت تیراندازی کودکان و نوجوانان مخاطب این بازی ها شدیدا افزایش یابد.
▪️این بازی ها برای هر چه شبیه تر شدن به واقعیت،
طوری طراحی شده اند که برخورد گلوله به اندام حیاتی بدن باعث مرگ سریعتر نفرات مقابل می شود.
▪️بسیاری از کاربران در هنگام بازی به سمت سر شلیک کنند؛
زیرا اصابت یک تیر به سر در این بازی ها باعث مرگ آنی نفرات مقابل شما می شود.
▪️بازی های سری “Call Of Duty” یکی از بهترین نمونه ها برای این مسئله است.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘جنگ شناختی و استعمار پلتفرمی
✍سید علیرضا آلداود
▪️جنگ شناختی به عنوان سلاح افکار عمومی با هدف دستکاری گفتمان عمومی توسط عناصر خارجی تعریف میشود که به دنبال تضعیف وحدت اجتماعی یا آسیب رساندن به اعتماد عمومی به نظام سیاسی، بی ثبات سازی و عادی سازی موضوعات متضاد با ارزشها و هنجارهای یک کشور هستند، در این جنگ پاشیدن بذر بی اعتمادی بر روی افکار عمومی از اهداف اصلی به حساب می آید.
▪️جنگ شناختی تلاش می کند ادراکات و سپس رفتار مردم را تغییر دهد، ادراک محصول شناخت است که «مکانیسمی» است که تلاش می شود در این جنگ از آن بهره ببریم.
▪️برای درک جنگ شناختی، شروع با مفهوم شناخت مفید است، که احتمالاً به عنوان «فرایند ذهنی کسب و درک دانش، که متضمن مصرف، تفسیر و درک اطلاعات است» تعریف میشود (اتول، 2020). در نتیجه، یک درک ممکن این است که حوزه شناختی شامل «ادراک و استدلالی است که در آن مانور با بهرهبرداری از محیط اطلاعاتی برای تأثیرگذاری بر باورها، ارزشها و فرهنگ افراد، گروهها و/یا جمعیت به هم پیوسته حاصل میشود».
▪️بر اساس تفسیر حوزه شناختی ارائه شده در بالا، پل اوتول (2020) جنگ شناختی را به عنوان "مانورهایی در حوزه شناختی برای ایجاد یک ادراک از پیش تعیین شده در بین مخاطبان هدف به منظور کسب مزیت نسبت به طرف دیگر" تعریف می کند.
▪️با توجه به تعاریف بالا بستر این جنگ در حال حاضر در سطح کشور ما که دشمن می تواند بر روی ادراک و رفتار سرمایه اجتماعی کشور تاثیرگذاری حداکثری داشته باشد سرویسهای فضای مجازی عمدتا خارجی است که متاسفانه کاملا رهاشده و بدون هیچ گونه ضابطهای مجری این جنگ شدهاند.
▪️ در شرایط کنونی اتفاق دیگری که در کشور ما رخ داده و بسیار آزاردهنده است تجربه عجیب #استعمار_پلتفرمی در سال ۲۰۲۲ است که تقریبا در هیچ کدام از کشور های پیشرفته آنرا در این سطح نمیبینیم.
▪️ تجربه اتحادیه اروپا مخصوصا از سال ۲۰۱۲ و پس از افشاگریهای اسنودن که بخشی از مقابله این اتحادیه ضد جنگ شناختی-ترکیبی آمریکاییهاست اکنون در برابر ماست: راه اندازی شبکه اروپایی با هدف جلوگیری از سرقت دادههای اروپاییها توسط پلتفرمهای آمریکایی(جلوگیری از شنود NSA و جاسوسی GCHQ(مصاحبه مرکل))، تصویب قوانین GDPR، آنتی تراست و اخیرا DMA برای جلوگیری از این استعمار پلتفرمی و...
▪️نکته آخر اینجاست که پلتفرمهای پرمخاطب خارجی حاضر در کشور ما یعنی همان بستر جنگ شناختی در حال اجرای طرح صیانت خودشان در کشور بدون هیچ مانعی هستند و حال این سوال از مخالفان قانونمند شدن فضای مجازی در داخل مطرح است که در برابر این میزان خسارت به سرمایه اجتماعی کشور بخصوص کودکان و نوجوانان، ولنگاری، بی قانونی، سانسور ارزشهای مردم ایران در این پلتفرمها پیشنهادشان غیر از تخریب دلسوزان و برچسب زنی و حملات کور به آنان چیست؟
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘خطرناک ترین فناوری قرن
▪️"بنابر گزارش خبرگزاری گاردین، اگر کسی بتوانددولت ایالات متحده را وادار کند که پورن عمیق جعلی را جدی بگیرد، سوئیفتیها (طرفداران تیلور سوئیفت) هستند. خشم جمعی آنها نسبت به تصاویر جنسی صریح تیلور سوئیفت که توسط هوش مصنوعی تولید میشود ممکن است به ایجاد تغییرات در قوانین فدرال در مورد پورنهای جعلی کمک کند. یک مطالعه در سال 2022 در بریتانیا نشان داد که دختران 9 تا 18 ساله کمترین اولویت را برای رهبری، در فهرستی از 17 ویژگی برای کار آینده خود دارند. چرا آنها بخواهند رهبر باشند، چرا بخواهند در معرض دید عموم باشند، وقتی میبینند که این زنان از چه نوع آزار و اذیتی برخوردارند؟"
▫️این اتفاق اینروزها ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. عکسهایی از زندگی روزمره مثل سفر، وقت گذرانی با دوستان یا جشنهای خانوادگی که با اشتراک گذاشتن در شبکههای اجتماعی به اینترنت راه پیدا میکند. داستان از اینجا شروع میشود: با یک تلفن همراه هوشمند، به راحتی میتوان عکس های به اشتراک گذاشته شده در اینترنت را به تصاویر مستهجن جنسی تبدیل کرد.
در دنیای مدرن امروزی، هم زمان با گسترش سریع تکنولوژی، عوامل نوظهوری به وجود آمده است که به شدت حریم خصوصی افراد را تهدید میکند. بعد از جرایم سایبری، حال با "دیپ فیک های پورنوگرافیک" به عنوان جدیدترین پدیده در بهره کشی جنسی مواجه هستیم. پدیدهای که در آن تصویر شخصیتی را بر روی یکی از شخصیتهای فعال در فیلمهای مستهجن پیادهسازی میکنند.
▪️تیلور سوئیفت معروف، یکی از شاخص ترین قربانیان هوش مصنوعی است، اما در حقیقت ماجرا به تیلور سوئیفت ختم نمیشود و خطر دیپ فیکها در کمین همگان است، حتی مردان! برآوردی کلی نشان میدهد که پورن های دیپ فیک عمدتا زنان را با تکیه بر مسائل جنسی هدف قرار میدهند این نمود اعلای مردسالاری است. هدف اصلی دیپ فیک ها انتقام، تحقیر، القای حس ناامنی، به حاشیه راندن و انزوای اجتماعی زنان است. این فناوری نشات داده است هر قدر که مشهور، قدرتمند و ثروتمند باشید باز هم از آزار سایبری مصون نخواهید بود. جرایم اینترنتی از جمله جرایم نوینی هستند که نیازمند قوانین بازدارنده کیفری هستند زیرا بستر آزار در محیط آنلاین بسیار ساده و تعقیب قضایی متهم پیچیده و گاهی نیز نیازمند همکاری های بین المللی است. بیش از ۲۰۰ سال است که قانون گذاران به لزوم قانونگذاری همگام با پیشرفت فناوری پی برده اند اما آیا قانونگذاری اتفاق افتاده است؟
▫️در حال حاضر آمریکا هیچ قانونی پیرامون جرم انگاری دیپ فیکهای پرنوگرافیک ندارد. با این حال برخی متخصصان معتقدند که دیپ فیکها ممکن است نیاز به قانون جدید نداشته باشند و قوانین موجود برای بازدارندگی کافی باشد. سوالی که به ذهن متبادر میشود این است که قوانین حاضر در آمریکا و کشورهای اروپایی، توانسته اند با پدیده دیپ فیک مقابله کنند؟! یکی از نتایج قانونگذاری، فرهنگ سازی در رابطه با مواجهه با مسائل و جرایم ایجاد شده است تا شدت و میزان وقوع این جرایم کاهش یابد، اما آیا قوانین موجود در رابطه با جرایم نوظهور فضای سایبر در کشورهای مختلف از جمله ایران علاوه بر قابلیت پیادهسازی، قابلیت فرهنگ سازی در راستای کاهش پدیدههای غیر اخلاقی مجرم گونه را دارند؟!
▪️در میان دعوای قانونگذاری، چین تنها کشوری است که قوانین سخت گیرانه ای علیه ممنوعیت دیپ فیک ها دارد. در کشور ما نیز جرم انگاری جدی و قوانین روشنی پیرامون جرایم سایبری نوظهوری چون دیپ فیکها ایجاد نشده است! برای اینکه یک قانون کیفری تاثیر کامل خود را برای بازدارندگی و مجازات رفتار مجرمانه داشته باشد، مستلزم آن است که مجریان قانون و قوه قضاییه آگاهی بیشتری از دیپ فیک های پورنوگرافیک و آسیب های آن به دست آورند. علاوه بر آن افزایش سواد رسانه ای در میان افراد جامعه، آموزش والدین و محدودیت دسترسی کودکان و نوجوانان میتواند تاثیرگذار باشد.
🌐 |@asrezanan_ir
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#معرفی_فیلم | #هنر_انقلاب
✅ «تیرباران»؛ قهرمانی به نام اندرزگو
فیلم تیرباران به کارگردانی علی اصغر شادروان، فیلمی براساس زندگی شهید محمد اندرزگوست که شرح مهارتش در تعقیب و گریز، و تغییر چهره، زبانزد تمام نیروهای انقلابی بود. همین خصیصه باعث شد که «تیرباران» برای مخاطب عام جذابیت داشته باشد.
داستان فیلم، آن قدر حادثه داشت که میشد از دل آن، فیلمی بسیار جذابتر درآورد؛ اما با توجه به امکانات و وضعیت سینمای ایران در میانه دهه 60 ، شاید چندان هم نتوان به گروه سازندگانش خرده گرفت..
💢 تماشای فایل با کیفیت در:
🔗 آپــارات | 🔗 یوتیــوب
🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
☑️ @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 حضور تیم رسانهای انجمن سواد رسانه طلاب در جشنواره فیلم فجر
منتظر گفتگوها و مصاحبههای پیرامونی جشنواره باشید
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴«اَلسَّلامُ عَلیکَ یا موُسَی بنَ جَعفَرٍ اَیُّهَا الْکاظِمُ(عَلَیهِ السَّلام)»🏴
🎙روضه جانسوز
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 جشنواره فیلم فجر چه جایگاهی در فرهنگ کشور دارد؟
▪️گفت و گو با اصحاب سینما پیرامون جشنواره فیلم فجر
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘نماهنگ | عید انقلاب؛ حیات دوباره ملت ایران
این ایام، سالگرد انقلاب عظیم اسلامی است و برای ملت ایران و بلکه مسلمانان عالم یک عید است. اسلام توانست این افتخار را بهدست آورد که با سیطره و سلطه قدرتهای چپاولگر و جهانخوار پنجه بیندازد و یک ملت را نجات دهد.
۱۳۸۲/۱۱/۱۵
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘نقد سریال دگردیسی The Strain
▪️گیِرمو دل تورو گومِس کارگردان، تهیهکننده، فیلمنامهنویس و رماننویس مکزیکی است که به خلق آثار فانتزی، ترسناک و البته جنگرا شهرت دارد.
▪️سریال دگردیسی (The Strain) از آثار مهم او است که اسطوره یهودی هولوکاست در آن پررنگ بوده و داستان سریال در جهانی مبتنی بر فیزیکالیسم و اومانیسم پیش میرود.
🔗ادامه مطلب
📝 @FarajNezhad110
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
#اختصاصی| #تحلیل
💢کاش ندیده بودمت!
همین اول بروم سر اصل مطلب که این فیلم نه تنها قصه بلکه فیلمنامه هم نداشت. نه تعلیقی، نه شخصیتپردازی و داستانی که بشود به آن تکیه کرد. من شاید تا آخر فیلم خیلی از رابطهها و کاراکترهای فیلم را متوجه نشدم و برایم مبهم بود. در یک جمله میشود گفت که فیلم «نبودنت» مانند اسمش واقعاً «نبود». صدا خوب نبود، موسیقی خوب نبود، دیالوگها خوب نبود، شخصیتها خوب نبود. به راستی حیف خانم سحر دولتشاهی و آقای امیر آقایی که حیف شدند.
✍️ حسن مرادپور
#سواد_رسانه #نقد_فیلم
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تحلیل و بررسی جشنواره فیلم فجر از آغاز تا امروز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بختیار:
بعضیها میگویند ما یه بهشتی داشتیم، خمینی آن را خراب کرد. نه
بعضی ها میگویند ما داشتیم ژاپن میشدیم و... که اینها اباطیل است.
دلیل اصلی گناه اون رژیم این بود که مردم ایران رو به حساب نمیآورد.
پ.ن: البته الان شرایط به گونهای است که خود محمدرضاشاه هم زنده شده و بگوید که این چیزهایی که در مورد دوره حکومت ما گفته میشود دروغ است، طرفدارانش او را به نوکری آخوندها و سیاهنمایی متهم خواهند کرد.
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘 نفوذ رسانه ای چیست:
▪️در عصر کنونی و با پیشرفت تکنولوژی و فن آوریهای رسانهای، شاهد نوع جدیدی از #نفوذ که یکی از مهمترین روشهای جمع آوری و اقدام اطلاعاتی میباشد هستیم.
در این نوع از نفوذ #رسانهها با دستکاری ذهن مخاطبین از طریق صفحات فیک ، رباتها و خبرگزاریهایی مانند ایران اینتر نشنال و بی بی سی فارسی و ...به صورت غیر محسوس کار نفوذ را انجام می دهند .
▪️در واقع اگر سازمانهای اطلاعاتی در روشهای سنتی با روش نفوذ رخنهای و جلبی تغییرات و اقدامات مد نظر خود را در کشور هدف انجام میدانند در نفوذ رسانهای تغییرات مد نظر توسط رسانهها و با کمترین هزینه مادی و معنوی برای سازمانهای اطلاعاتی انجام می شود.
▪️بارها در حوادث و تحولات مختلف شاهد نفوذ رسانههای خارجی بر روی ذهن افراد بویژه جوانان کشور بودهایم، که در این نفوذ برخی از سلبریتیها خواسته و یا ناخواسته در زمین دشمن بازی و نقش پر رنگتری داشتهاند.
▪️شاه بیت این نوع از نفوذ ، #شناخت است یعنی دشمن با شناخت و اشرافی که بروی جامعه مخاطبین (سو گیریهای ذهنی ، مشکلات اجتماعی، سیاسی و...)دارد، توسط رسانهها به خواسته خود میرسد که این قدرت رسانه در عصر کنونی را بیشتر نشان می دهد.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh