🔘از برنامهای تلویزیونی تا خاکریزی برای نبرد
▪️روزنامه وطن امروز نوشت: برنامه حسینیه معلی را میتوان به چند دلیل یکی از تجربههای موفق چند سال اخیر تلویزیون در حوزه برنامهسازی دانست.
▪️نخستین نکته آنکه ساختار برنامهسازی تلویزیونی در این برنامه رعایت شده است. این برنامه از شخصیتهای مختلفی در قالب کارشناس بهره میبرد که در اجرای برنامه به کمک مجری میآیند؛ برخلاف برنامههایی مثل دورهمی و خندوانه و بقیه که در آنها مجری، محور کل برنامه بود.
▪️یکی دیگر از نکاتی که درباره این برنامه میتوان از آن گفت، توجه ویژه به مخاطب عام است. هر چند عدهای بر این باورند که حسینیه معلی صرفاً برای مخاطب مذهبی تلویزیون ساخته شده.
▪️ما در این برنامه با تنوع و تلفیقی از آداب و رسوم سنتی ایرانی و مذهبی مواجه هستیم (مانند اجرای اقوام خوزستانی در قسمت اول برنامه) این یعنی حسینیه معلی نمیتواند صرفاً مخاطب مذهبی داشته باشد یا صرفاً برای مخاطب مذهبی ساخته شده باشد.
▪️حسینیه معلی یک برنامه ترکیبی تلویزیونی مناسبتی است، اساسا یکی از استانداردهای ساخت برنامه تلویزیونی نیز همین است؛ اینکه مدیر و برنامهساز رسانهای مانند صداوسیما، نسبت به مناسبتهای ملی و مذهبی بیتفاوت نباشد.
▪️در طول پخش برنامه حسینیه معلی انتقاداتی هم از سوی افراد و طیفهای مختلف فکری و مذهبی وجود داشت؛ مثلا اینکه چرا در این برنامه از مداحان استفاده شده است؟ یا اینکه چرا مداحان حاضر در این برنامه تا این حد شادی میکنند و مباحثی از این دست. طیفشناسی منتقدان حسینیه معلی نشان میدهد عمده این افراد یک طیف مذهبی خاص هستند.
▪️طیفی که کارکرد مداح و سخنران را صرفا در رفت و آمد در هیات آن هم با شرایط و ضوابط خاص میدانند و بقیه کارکردهایی که یک مداح و سخنران به عنوان یک گروه مرجع میتواند در جامعه داشته باشد را اساسا کارکرد نمیدانند و مذمت میکنند.
▪️از طرف دیگر به نظر میرسد علاوه بر موارد گفته شده، حضور افرادی مثل میثم مطیعی و سیدرضا نریمانی در این برنامه نیز یکی دیگر از دلایل انتقادات تند این افراد است.
▪️مداحانی که در سالهای اخیر به واسطه موضعگیریهای انقلابی خود و هیات متبوعشان، از طرف طیفی که بالاتر از آن سخن رفت به عنوان مداح حکومتی نام گرفتند.
▪️دقیقا به همین دلیل هم است که اگر دست بزنند بد است، اگر قهوه عربی بخورند بد است، اگر لباس محلی اقوام ایرانی را بپوشند بد است، اگر از وحدت میان شیعه و سنی حرف بزنند که دیگر خیلی بد است، اگر با نجمالدین شریعتی شوخی کنند بد است. چون به زعم گروهی که بالاتر عرض شد، اینها مداحان حکومتی هستند!
▪️چرا اصرار داریم که مداحان و سخنرانها را یک تافته جدا بافته از جامعه بدانیم و جا بنزیم؟ خروجی این نگاه و این عملکرد در دراز مدت چه خواهد بود و تا الان چه بوده؟
▪️به نظر میرسد خط تخریب برنامه تلویزیونی حسینیه معلی با قرائن و شواهدی که گفته شد، مسالهای جدا از نگرانی برای ساحت دین و دینداری و افراد منتسب به دینداری را دنبال میکند. این خط همان خط تخریب مداحی مبتنی بر اسلام ناب محمدی(ص) است که چند سالی میشود راه افتاده.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘خطوط قرمز و مدیریت استفاده از رسانه
▪️اوّلین خط قرمز،برنامههایی هستند که در آنها خشونت وجود داره، پرخاشگری وجود داره
چون بچّهها براساس آنچه میبینند تربیت میشوند، وقتی دائم در معرض برنامههای خشن باشند، قطعاً این اثر رو میپذیرند.
▪️ دقت کردین وقتی بچه ها پاندای کونگ فو کار میبینند ، بعد از تموم شدن انیمیشن، چه اتفاقی میفته؟
▪️میبینیم بین زمین و هوا داره به این و آن لگد میزنه. این تأثیر همون تماشاست، این فیلم اثر خود را روی او میگذاره
▪️گاهی اوقات بچّههای ما یک سریال میبینند،و سه چهار روز رفتارشون تغییر میکنه
▪️یعنی در یک فیلم می بینید ، پنجاه صحنه خشن دیده، اینها تأثیرات روحی و روانی خود را روی فرزندان ما میگذاره، شاید در آینده به راحتی نتوانیم برای این اثرات جایگزینی داشته باشیم و اون رو جبران بکنیم و این همراه او تا پایان عمر باشه
▪️گاهی وقتا خیلی زود دیر میشه پس لطفاً از همین لحظه حواستون به ورودی های ذهن خودتون و فرزندانتون باشه
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔰همسنگرهای مسجدی «قسمت اول»
🔹ویژه برنامه انتخاباتی همسنگرهای مسجدی با حضور حجت الاسلام والمسلمین پناهیان
📍سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۰
سیمای سراسری افق
🔹تهیه شده در مرکز هنر و رسانه امور مساجد استان های خراسان
🕌 به همسنگرهای مسجدی بپیوندید
🔘معرفی کتاب؛ انتخابات چرا؟ چگونه؟
▪️"انتخابات چرا؟ چگونه؟ " کتابی است به قلم سعید اشیری که مشتمل بر مهمترین توصیههای انتخاباتی رهبر معظم انقلاب است.
▪️این کتاب در یکصد و هشت صفحه و در قالب هفتاد گزاره و هشت فصل موضوعی تنظیم شده و از سوی انتشارات انقلاب اسلامی به زیور طبع آراسته شده است.
▪️در فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری که در این کتاب آمده، می خوانیم؛ انتخابات، مظهر «حماسهی سیاسی» است؛ مظهر اقتدار نظام اسلامی است؛ مظهر آبروی نظام است. آبروی جمهوری اسلامی به انتخابات و حضور مردم در پای صندوقهای رأی و تأثیر یکایک مردم در انتخاب مدیران کشور است. انتخابات مظهر ارادهی ملّی است، نماد مردمسالاری اسلامی است.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘نماهنگ | معجزه مشارکت
▪️اوّلاً مشارکت قوی، ثانیاً رقابت واقعی، ثالثاً سلامت به معنای حقیقی کلمه، و رابعاً امنیّت انتخابات... در این انتخابات، قهراً آن چهار نقطهای که گفتیم مهم است...
انتخابات در کشور تحوّل ایجاد میکند... همهی کسانی که مخاطبانی دارند، وظیفه دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند... اگر مشارکت ضعیف باشد، مجلس ضعیف خواهد شد و مجلس ضعیف توانایی کامل برای رفع مشکلات نخواهد داشت. اگر میخواهیم مشکلات برطرف بشود، باید مشارکت را بالا ببریم؛ این وظیفهی همه است. هر که میخواهد مشکلات کشور برطرف بشود، راهش این است.
۱۴۰۲/۱۰/۰۲
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مصاحبه | #اختصاصی
💢 کـارکـردهای رسانه
▫️از جمله کارکردهای رسانه در انتخابات و پیش از انتخابات میتواند دیدن مردم باشد.
▪️رسانه باید به گونه ای باشد که در تمام مدت همراه مردم و مطالبه گر باشد در اینصورت در همه ی زمینه ها و مشارکت های مردمی میتواند تاثیرگذار باشد.
▫️این رسانه در زمان انتخابات هم معیارها و ملاک های انتخاب اصلح را تبیین میکند برای بهتر انتخاب کردن.
▪️استاد حسن شمشادی
#سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘 مصاحبه انجمن سوادرسانه طلاب با حجت الاسلام رستمی مدیرعامل خبرگزاری حوزه در حاشیه بیست چهارمین نمایشگاه رسانه
@HawzahNews
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ولادت حضرت علیاکبر علیهالسلام و روز جوان مبارک ❤️
🌼🌼🌼🌼🌼🌼
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔰سونامی سطحینگری‼️
✳️سطحینگری و سادهاندیشیِ روزافزونی که توسط رسانهها به جامعه تزریق میشود، به منزله سونامی هولناکی گشته که هر آن میتواند کشور را درگیر یک بحران بیبازگشت کرده و به سمت ویرانی ببرد؛ آشوبهای موسوم به زن زندگی آزادی که چند ماهی وقت و امکانات کشور را درگیر خود کرد، نمایشگاه کوچکی از عوارض سطحینگری بود که به نمایش گذاشته شد و همگان به چشم خود دیدند که چه هزینه سنگینی را به دست کشور گذاشت! فوت شخصی که اتفاقا سابقه بیماری هم داشته است به نیروی انتظامی نسبت داده شد و عدهای نیز به راحتی و بدون هیچ دردسری این ادعا را پذیرفتند و به دنبال آن، آشوبهای کذایی را رقم زدند!
✳️شعبههای سطحینگری محدود به یک حادثه یا رخداد نیست؛ آیا کسی که نشانه مردمی بودن یک مسئول یا عالم دین را پرخاشگری و کینهتوزی عليه دیگر مسئولان کشور میداند، قربانی سطحینگری نشده است؟ مگر دادوبیداد و عربدهکشی یک شخصیت سیاسی، چه دردی از مردم را دوا خواهد کرد؟ آیا جز نشاندن آن شخص در صدر اخبار، دستاورد دیگری خواهد داشت؟! آیا این تصور که باید علمای دین فریاد برآورده و برای ارزانی فلان کالا فتوای حُرمت آن کالا را صادر کنند، برخاسته از سطحینگری نیست؟ آیا رسانهای که تعداد بالای استیضاح و عزل وزرا را نشانه کارآمدی یک مجلس معرفی میکند در حال پمپاژ سطحینگری به جامعه نیست؟ آیا سطحینگریِ فرد و رسانهای که تحقق همزمان "کاهش تورم" و "تداوم گرانی" را نشانه دروغگویی مسئولان قلمداد میکند روشن نیست؟ آیا منشا قضاوت حوادث بر اساس گزاره معروف "کار خودشونه!" سطحینگری نیست؟و... همه این موارد تنها گوشهای از نتایج و پیامدهای سطحینگری است اما چاره چیست؟ چگونه میتوان این روند فزاینده سطحینگری را متوقف کرد؟
✳️باید اعتراف کرد که مقابله با این آفت به جهت آن که با نقاب آگاهی و رشد فکری(!) صورت میگیرد، کاری بس دشوار و طاقتفرسا است! بسیار شنیده میشود که برخیها فضای مجازی را عامل آگاه شدن مردم معرفی کرده و اینگونه وانمود میکنند که گسترش فضای مجازی امکان فریب افکار عمومی را از بین برده است! غافل از آن که همین تصور از فضای مجازی، نقطه آغازین حیله و فریب رسانهای است؛ گردانندگان فضای مجازی با تکیه بر همین تلقی است که اخبار و حوادث دروغ را به گونهای هنرمندانه و بی هیچ استرسی منتشر کرده و در کنار آن توهم آگاهی را نیز به مخاطب تزریق میکنند تا راه هرگونه تعقل واقعی را مسدود نمایند؛ بدین ترتیب هم عطش حقیقتجویی انسان را سرکوب کرده و هم با انتشار جهتدار اخبار، عنان اختیار و فکر مخاطب را در دست میگیرند؛
✅به نظر میرسد تقویت مبانی معرفتی با آثار و کتب بزرگان دین و همچنین یادگیری روش تفکر صحیح، تنها راه فرار از سطحینگری است و همین راهکار است که اجازه نمیدهد انسان با هر نسیم مجازی این سوی و آن سوی شود؛ و بالأخره گفتنی است بهترین راه برای مخالفان جمهوری اسلامی آن است که به هر نحو ممکن جامعه را از اندیشیدن عاقلانه محروم کرده و سرگرم سراب آگاهی کنند؛ چرا که محصول تفکر و تعقل صحیح، هر چه که باشد در سبد جمهوری اسلامی خواهد ریخت.
✍مدیر عقال
🆔@eghaal
#انتخابات
💢 نشست «تاثیر سلبریتیها در انتخاب مردم»
با حضور:
🔹دکتر محمد حسنی
🔹حجتالاسلام دکتر وکیلی
🔹حجتالاسلام محمدلو
⏰ زمان: دوشنبه ۷ اسفند، ساعت ۱۶
🏢 مکان: قم، خیابان هنرستان، ساختمان فکرت
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
🔘صحنههای غیراخلاقی را چه کسانی به سینما آوردند
▪️داستان نفوذ #هیچندانها به هالیوود!
▪️«هیچندانها»! این عنوانی بود که آمریکاییهای اصیل به سلاطین هالیوودی نسبت دادند. سلاطینی که هالیوود را از نو پیریزی کردند و طوری در همه جای آن تولید و تکثیر شدند که دیگر جایی برای دانایان نماند!
▪️تولیدکنندگان، توزیعکنندگان، نویسندگان، مؤسسان استعدادیابی، قانونگذاران، پزشکان و گروههای امدادی و در نهایت فیلمسازان. همه و همه مشتی هیچندان بودند که برای ورود به صنعت سینما و فیلمسازی، نه آموزشی دیده بودند، نه دانشی داشتند و نه تجربهای. اینها فقط تعدادی یهودی آس و پاس بودند که خانه و کاشانه خود را در اقصی نقاط اروپا رها کرده و به کشور پر زرق و برق آمریکا رفتند تا بخت زندگی خود را در آنجا بیازمایند. بختی که اتفاقاً با آنها یار بود!
▪️یهودیان هالیوود یک چاشنی جادویی به این صنعت اضافه کردند. چیزی که آمریکاییهای متمدن و البته مسیحی اجازهی استفاده از آن را به خود ندادند: صحنههای غیراخلاقی
این نسخهای بود که مهاجران یهودی با اضافه کردنِ زنان و مردان خوشچهره، صحنههای رمانتیکِ آنچنانی و البته تبلیغات وسیع برای سینمای معتدل آمریکا بین سالهای ۱۹۱۰ تا ۱۹۲۰ پیچیدند.
▪️یهودیان هالیوود، دستکم نسل اولی که صنعت سینما را پایه گذاردند، گروهی آشکارا همگن بودند که تجربههای کودکیشان آشکارا مشابه بود.
▪️ کارل لیملی (لمله) Carl Laemmle ، در سال ۱۸۶۷ در لاوپهایم، روستای کوچکی در جنوبغربی آلمان، به دنیا آمد. مادر محبوبش کمی پس از سیزدهمین سالگرد تولد لیملی درگذشت و او پدرش را، که تاجری ماجراجو و آس و پاس بود، متقاعد کرد اجازه بدهد برای امتحان بختش به آمریکا برود. همین لیملی بود که نهایتاً یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) را تأسیس کرد.
▪️ آدولف زوکر (زوکور – سوکور) Adolph Zukor زادهی روستایی کوچک در منطقه انگورکاری توکی مجارستان بود. پدرش در دورهی نوزادی زوکر مُرد و مادرش هم چند سال بعد. آدولف را نزد دائیش در همان حوالی فرستادند که حاخامی سرد و بیعاطفه بود. زوکرِ تنها، مستقل و محبتندیده مثل لیملی اجازه گرفت به آمریکا برود و زندگی تازهای را شروع کند. او بعدها پارامونت پیکچرز (Paramount Pictures) را بنیان نهاد.
▪️ ویلیام فاکس William Fox هم مجار بود. والدینش مهاجرت کرده بودند، ولی پدرش بیکفایت و مسئولیتناپذیر بود. سالها بعد، ویلیام در مراسم تشییع پدر روی تابوت آب دهان انداخت. پسر به ناچار نانآور شده بود و نوشابه، ساندویچ و دوده بخاری میفروخت. او در آینده این تجربه را در فاکس فیلم کورپوریشن (Fox Film Corporation) به کار گرفت.
▪️ لوئیس بی. میر (لویی) Louis B. Mayer میگفت فراموش کرده که دقیقاً در کجای روسیه و چه روزی به دنیا آمده است. او بعدها چهارم جولای را روز تولد خود خواند. میر با والدینش در نواحی دریایی کانادا زندگی میکرد. پدرش سقطفروش بود و کشتیهای آسیبدیده را نجات میداد. لویس در نوجوانی علیه اقتدار پدر شورید، به بوستون رفت و کوشید کسب و کار سقطفروشی و نجات کشتی خود را راه بیاندازد و البته او در آینده بزرگترین استودیوی هالیوود را رهبری میکرد: مترو گلدوین مایر (Metro-Goldwyn-Mayer).
▪️بنجامین وارنر، همسر، پسر و دختر نوزادش را در لهستان ترک کرد تا مانند بستگانش بخت خود را در آمریکا بیازماید. پس از دو سال پینهدوزی در بالتیمور، آنقدر پول جمع کرده بود که خانوادهاش را از لهستان به آمریکا بیاورد. او سالها در شرق آمریکا و کانادا با گاریاش دوره میگشت و خرت و پرت میفروخت تا بالاخره در یانگستاون اوهایو مستقر شد. در یانگستاون، پسرانش هری، سم، آلبرت و جک تصمیم گرفتند پولهایشان را روی هم بگذارند و یک پروژکتور بخرند. محصول این تصمیم شرکت نام آور برادران وارنر (Warner Bros) بود.
▪️نکتهی مهم و قابل تأمل در مورد یهودیان مهاجر، این بود که همگی آنها پس از ورود به آمریکا، گذشتهی خود را به باد فراموشی سپردند و به گونهای با این کشور جدید هماهنگ و همنوا شدند که گویی همانجا متولد شده و میخواهند به آن وفادار باشند.
▪️تمامی این افراد ضمن اینکه زندگی مشقّتباری در دوران کودکی، نوجوانی و حتی جوانی داشتند، نسبت به خانه و خانواده خود بیتفاوت و حتی متنفّر بودند.
▪️در پایان میتوان گفت، هالیوودِ قدرتمندِ امروز، حاصل تلاش و عقدهگشایی عدهای یهودی مفلوک و درمانده است که سعیشان برای آمریکاییشدن به نتیجه رسید و به مرور زمان به فرمانروایان ابدی در صنعت پولساز سینما بدل شدند.
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸#گزارش_تصویری ا #نمایشگاه_رسانه
☑️ حضور وزیر محترم کشور، آقای وحیدی در غرفه رسانه فکرت، مجله خردورزی و دیدهبان اندیشه در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانههای ایران
✔️WWW.FEKRAT.NET
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مصاحبه | #اختصاصی
💢 تاثیرگذاری رسانهها
▫️اولین تاثیرگذاری رسانه بر هویت و هویت بخشی افراد است که اثرگذاری طولانی مدتی بر شخصیت و نگرش افراد دارد.
▪️دومین مورد،تاثیرگذاری دفعی است. به این معنا که بعضی ها در استفاده رسانه ای دفعاً اثر میگذارند،اثر موقت و کوتاه مدت.
▫️ما باید بتوانیم محیط اجتماعی، فکری و محیط زیست رسانه ای را پاک کنیم.
▪️استاد محمد لسانی
#سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
May 11
هدایت شده از 🇵🇸 شهاب گرافی 🇮🇷
💢 روح سرد در کالبد نمایشگاه رسانه
▫️آخرین بار که در نمایشگاه مطبوعات شرکت کردم، اگر اشتباه نکنم سال ۱۳۹۶ بود. با چه ذوق و شوقی در آن شرکت کردم. هنوز دو ماه از قبول شدنم در رشته رسانه نگذشته بود و از اینکه در نمایشگاه مطبوعات حاضر بشوم، سر از پا نمیشناختم.
▪️بعد از سالها وقفه در برگزاری نمایشگاه، امسال هماهنگ شد که من با جمعی از دوستان رسانهشناس در نمایشگاه شرکت کنم. توی فکرم اینطور داشتم تصور میکردم که وقتی وارد نمایشگاه بشوم با شور و هیجانی زیاد از مخاطبان مواجه میشوم اما در واقعیت همه آن تصورات کاذب بود. ورودی نمایشگاه به شدت روح سردی داشت، گویی خبری نیست. شاید ما خیلی زود رسیده بودیم.
▫️بنظرم جذابیتهای بیشتر در فضای مجازی آنقدری زیاد شده که دیگر فرصتی برای مطبوعات و رسانههای رسمی نیست. اگر نمایشگاهی برای فعالین و شاخهای مجازی بود، بیشتر از سمت فالوئرها(!) استقبال میشد.البته رسانههای رسمی باید خود را با شرایط کنونی بهروز کنند و حذف آنها برای خود جامعه مناسب نیست، چون هرج و مرج به راه میافتد.
▪️نکته مهمی که در نمایشگاه امسال به چشمم زیاد خورد، حضور رسانههای کوچیکتر بود. برای رسانههای کمتر شناخته شده و کوچکتر مشاهده میکردم که خود را باید به بزرگترها میشناساندند و به قول معروف باید خود را عرضه میکردند. این نکته هم خالی از لطف نیست که امروز هر سکویی میتواند یک رسانه باشد و رسالت اصلی رسانهبودن خود را ایفا کند.
✍️ حسن مرادپور
#رسانه #نمایشگاه_رسانه
© شهاب گرافی کپیرایت ندارد...🔻
💯📮@SHAHAB_GRAPHY
May 11
🔘✨در آستانه نیمه شعبان ✨
سالروز میلاد پر خیر و برکت صاحب الزمان (عج) کتاب «زندگی مهدوی» حضورتان معرفی میگردد:
▫️کتاب «زندگی مهدوی »
اخلاق و اوصاف منتظران
در دعاها بسیار گفته میشود:
«خدایا ! ما را از منتظران واقعی امام زمان قرار بده.»
منتظر واقعی کیست؟ مگر منتظران غیرواقعی و غیر حقیقی هم داریم؟
برای رسیدن به «زندگی امام پسند» چگونه باید باشیم؟
مگر میتوان ادعای انتظار داشت ولی برای حضور در زمان «ظهور» آمادگی نداشت!
مگر میتوان خود را از منتظران دانست ولی «اوصاف منتظران» را نداشت؟
پژوهشی که انجام گرفته و تقدیم شما میشود، بر اساس آیات و روایات و منابع دینی و برخی از وقایع و سیره های تاریخی است.
در این مجموعه هم موضوعات ،قابل بحث بسیار است هم در هر موضوعی ، بیش از این میتوان مطلب آورد، اما بنا بر اختصار بوده است.
امید است که سودمند افتد.
٫...مقدمه کتاب
▫️ناشر: انتشارات بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود
تعداد صفحات: ۲۰۰ صفحه
سال چاپ: پنجم/۱۳۹۶
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘 فرصت رسانهایِ بزرگ
✍ میلاد حسن زاده
▫️دیروز به بیست و چهارمین نمایشگاه رسانههای ایران رفتم. این نمایشگاه بعد از ۶ سال وقفه، به همت دکتر اسماعیلی (#وزیر_ارشاد) در مصلی امام خمینی تهران برگزار شد.
▫️حضور گستردهٔ رسانههای کشور، از جمله نکات مثبت قابل مشاهده بود که فرصتهای بسیاری را پیش رویِ #اصحاب_رسانه میگذارد.
▫️امکان شناختهشدن رسانههای نوپا و کوچک توسط مسئولین و رسانههای بزرگ، برطرفشدن برخی سوء تفاهمها بین اصحاب رسانه به لطف دیدار مستقیم و چند روز کنار هم بودن و از همه مهمتر ارتباطگیری و #تعامل بیشتر رسانهها باهم از جمله مهمترین فرصتهای این نمایشگاه است. ارتباط و تعامل #رسانهها زمینهٔ همکاری برای تقویت کشور است.
▫️جبهه اصلاحات از این فرصت نهایت استفاده را میکرد، به سراغ رسانههای نوپا و شناخته نشده میرفت و تفکرات همسو با خود را شناسایی و زمینه تعامل و همکاری را برقرار میکرد. مسئلهای که متأسفانه کمتر در رسانههای انقلابی مشاهده کردم.
▫️اگر این همسویی و تعامل سازنده بین رسانههای انقلابی بیشتر بشود، شاهد برکات بسیاری خواهیم بود.
ان شاءالله
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh