⭕️ رکورد داران جشنواره فیلم فجر چه کسانی هستند؟
1⃣ رکورد بیشترین سیمرغ بلورین بهترین فیلم: ابراهیم حاتمیکیا ۵ بار
2⃣ رکورد بیشترین سیمرغ بلورین کارگردانی: مجید مجیدی ۴ بار
3⃣ رکورد بیشترین سیمرغ بلورین فیلمنامه: کامبوزیا پرتوی ۴ بار
4⃣ رکورد بیشترین سیمرغ بلورین فیلمبرداری: محمود کلاری ۴ بار
5⃣ رکورد بیشترین سیمرغ بلورین تدوین: هایده صفییاری و حسین زندباف هر کدام ۴ بار
6⃣ رکورد بیشترین سیمرغ بلورین صداگذاری: محمدرضا دلپاک ۸ بار
7⃣ رکورد بیشترین سیمرغ بلورین صدابرداری: جهانگیر میرشکاری ۵ بار
8⃣ رکورد بیشترین سیمرغ بلورین موسیقی: مجید انتظامی، محمدرضا علیقلی و حسین علیزاده هر کدام ۴ بار
9⃣ رکورد بیشترین سیمرغ بلورین طراح صحنه و لباس: امیر اثباتی و ایرج رامینفر هر کدام ۴ بار
🔟 رکورد بیشترین سیمرغ بلورین طراح چهره پردازی: عبدالله اسکندری و سعید ملکان هر کدام ۶ بار
1⃣1⃣ رکورد بیشترین سیمرغ بلورین جلوههای ویژه: محسن روزبهانی ۹ بار
2⃣1⃣ رکورد بیشترین سیمرغ بلورین بازیگر نقش اول زن: فاطمه معتمد آریا، لیلا حاتمی، پروانه معصومی، هدیه تهرانی، باران کوثری و مریلا زارعی هر کدام ۲ بار
3⃣1⃣ رکورد بیشترین سیمرغ بلورین بازیگر نقش اول مرد: پرویز پرستویی ۴ بار
4⃣1⃣ رکورد بیشترین سیمرغ بلورین بازیگر نقش مکمل زن: نیکو خردمند، فاطمه معتمد آریا، مهتاب نصیرپور ، شبنم مقدمی و سحر دولتشاهی هر کدام ۲ بار
5⃣1⃣ رکورد بیشترین سیمرغ بلورین بازیگر نقش مکمل مرد: سعید پورصمیمی ۳ بار
6⃣1⃣رکورد سیمرغ بلورین بهترین عکس: جواد جلالی ۳ بار
7⃣1⃣ رکورد بیشترین جایزه ویژه هیئت داوران: عباس کیارستمی ۲ بار
8⃣1⃣ رکورد بیشترین سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران: ابراهیم حاتمی کیا ، کمال تبریزی و اصغر فرهادی هر کدام ۳ بار
#جنشواره_فیلم_فجر
#سینما
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر میزبان آثار هفت فیلمساز زن است و در کنار این کارگردانان، دو تهیهکننده و سه داور زن نیز در جشنواره سی و هفتم حضور دارند و این نشان میدهد سینمای ایران یکی از پیشگامان برقراری عدالت در میان فیلمسازان زن و مرد است.
#جنشواره_فیلم_فجر
#سینما
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
⭕️ ویژگیهای کنش انسانی (4) 🖊 حجت الاسلام و المسلمین دکتر پارسانیا 💢 کنش انسانی به دلیل اینکه آگا
⭕️ ویژگیهای کنش انسانی (5)
🖊 حجت الاسلام و المسلمین دکتر پارسانیا
💠 تناسب با موقعیتهای زمانی و مکانی؛ کنشها چون رفتارهای آگاهانه ای هستند که برای رسیدن به هدف های خاصی انجام می شوند، در شرایط مختلف تغییر پذیرند، زیرا هم آگاهی و هدف های انسانی در شرایط مختلف ممکن است تفاوت کند و هم انسان برای رسیدن به یک هدف واحد در شرایط متفاوت نمی تواند یکسان عمل کند، برای مثال، رفتار انسان در دوره های مختلف عمر و یا رفتار او در موقعیت های خطرناک و امن فرق می کند.
📝 جهان های اجتماعی، ص 25
#پاراکتاب
#کتاب_بخوانیم
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
🔘 هنر چگونه از ظلم استعمارگران تاریخ ایران میگذرد؟
💢 «تمام منابع مادی و معنوی این ملت را [بیگانگان] به غارت بردند. با رنجها و محنتهای بسیاری، حرکت عظیمی در مقابل این پدیدهی شوم اتفاق افتاد و توانست با فدا کردن جانها و با عریان کردن سینهها در مقابل دشنهی دشمن غدّار، به جایی برسد. این زیبا نیست؟ هنر چگونه میتواند از کنار اینها بیتفاوت بگذرد؟
💢 این توقعِ انقلاب است. هنر انقلابی که ما از اول انقلاب همینطور گفتیم و آن را درخواست کردیم، این است. آیا این توقعِ زیادی است؟... توقعِ انقلاب از هنر و هنرمند، یک توقعِ زورگویانه و زیادهخواهانه نیست؛ بل مبتنی بر همان مبانی زیباشناختی هنر است. هنر آن است که زیباییها را درک کند.»
📝 ۱۳۸۰/۵/۱
#کلام_ولی
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
🔴 طبق جدیدترین نتایج تحقیقات مرکز آمار ایران، ۹۱/۴ درصد مردم ایران بیننده برنامههای سیمای جمهوری اسلامی هستند.
🔷 این بخشی از خلاصه نتایج طرح آمارگیری از فرهنگ رفتاری خانوارها در سال ۱۳۹۶ است.
#تلویزیون
#جمهوری_اسلامی_ایران
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
هدایت شده از انجمن سواد رسانه طلاب
فرم عضویت.docx
45.8K
🔷 عضویت در انجمن سواد رسانه طلاب:
🔷 علاقه مندان به فعالیت های رسانه ای برای #عضویت در انجمن سواد رسانه طلاب و اطلاع از برنامه های سواد رسانه همچون دوره ها و نشست های این انجمن، می توانند فرم عضویت را تکمیل نموده و به آیدی
@punezs
تحویل دهند.
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
💠 طلاب حوزه های علمیه و علم ارتباطات
🔶سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید پارسانیا
🔷 رسانه به دنبال آن یا قبل از آن ارتباطات مسئله ما شده است و اما اینکه مسئله ما شده است، تئوری خودش را هم با خودش برداشته و میآورد.
🔷 ما میخواهیم به این مسئله بپردازیم در قالبهای تئوری و نظری که از آن سوی جهان با خودش آورده است ....
🔷چه کسی باید بنشینید و راجع به این مسائل تحقیق کند؟
🔷 شما از دانشگاه تهران این توقع دارید؟ امام صادق؟ اگر دانشگاه امام صادق بخواهد کاری کند، به خاطر ربطی که با حوزه امام صادق باید داشته باشد،
👈اینجا (حوزه علمیه قم) باید این کار را کند.
💢 انجمن سواد رسانه مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم.
تماشای فیلم در: 👈👈
https://www.aparat.com/v/EwDsG
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
◾️رسالتی که سینماگران می توانند پی بگیرند
💢«شما [سینماگران] میتوانید این نسل را یک نسل پیشرونده، امیدوار، پُرشوق، معتقد به خود و معتقد به ارزشهای اسلامی و ملىِ خود بار بیاورید؛ و همینطور میتوانید این نسل را شرمنده، پشیمان، زیر سؤال برندهی افتخارات گذشته و زیر سؤال برندهی افتخار انقلاب و دفاع مقدس بار بیاورید.»
📝 ۱۳۸۵/۳/۲۳
#کلام_ولی
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اعلام اسامی آثار بخش نگاه نو (فیلم اولیها) سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر
#جشنواره_فیلم_فجر
#داوران
#فیلم_سینمایی
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
#رسانه های #انقلاب و 40 سال انقلاب رسانه ای
🔷سخنرانی پیام تیرانداز، مدیرعامل خبرگزاری فارس
امشب - یکشنبه 7 بهمن 97
قم - مدرسه علمیه آیت الله بهجت (ره)
#40_سالگی_انقلاب_اسلامی
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
⭕️هیاتهای انتخاب و داوری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در یک نگاه
#جشنواره_فیلم_فجر
#داوران
#فیلم_سینمایی
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
◀️ اعلام سانسها و برنامههای سینمای اهالی رسانه
🎥 مدیر روابط عمومی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با اعلام اینکه سانسهای نمایش فیلم در سینمای اهالی رسانه از ساعت 13 آغاز میشود تاکید کرد امسال تمامی پرسشها در نشست پرسش و پاسخ آثار به صورت مکتوب مطرح خواهد شد.
#جشنواره_فیلم_فجر
#داوران
#فیلم_سینمایی
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
⚡️ سخننگاشت| فضای مجازی بهترین راه ارتباط با گروههای فرهنگی است
🔻 رهبرانقلاب: دستگاههای مختلفی در فضای مجازی حضور دارند اما حضور در این فضا باید یک حضور #جریانساز باشد، ضمن اینکه بهترین راه #شناسایی و #ارتباط با گروههای مؤثر فرهنگی و یافتن سؤالها و سرنخهای فکری آنان، استفاده از #فضای_مجازی است.
💻 @Khamenei_ir
✅ @savad_rasaneh
🔰 دیدار مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با رهبر انقلاب
🔻 حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی، یک وظیفه مهم این دفتر را پاسخ به سؤالها و نیازهای فکریِ جوانان، دانشجویان و گروههای اثرگذار فرهنگی برشمردند و توصیههایی در خصوص حضور جریانساز در فضای مجازی و آسیبشناسی مقوله تبلیغ بیان کردند.
🔹 حضرت آیتالله خامنهای با تجلیل از خدمات دفتر تبلیغات اسلامی، وجود نواندیشی و روشنفکری دینی در این دفتر را مغتنم دانستند و گفتند: امروز، دوره انقلاب و روزهای کار و حرکتهای جهشی است و قم به اینگونه نگاهها و جهتگیریهای نو، بیش از پیش احتیاج دارد.
🔹 ایشان دفتر تبلیغات اسلامی را یک واحد زنده و برخوردار از تألیفات پر شمار برشمردند و افزودند: البته جای دفتر تبلیغات در مجموعههای اثرگذار کشور خالی است و این دفتر باید با شناسایی مجموعههای مؤثر فرهنگی و پاسخ دادن به سؤالهای دینی آنها، بر غنای فکری این مجموعهها بیفزاید.
🔹 رهبر انقلاب با اشاره به سؤالهای متنوعِ دینی که برای دستاندرکاران فعالیتهای فرهنگی و هنری وجود دارد، خاطرنشان کردند: پاسخگویی به این سؤالها و ابهامها، وظیفه حوزه و دستگاههایی همچون دفتر تبلیغات اسلامی است.
🔹 ایشان دفتر تبلیغات را به اولویتبندی و تمرکز بر کارهای زمینمانده در حوزه علمیه قم توصیه کردند و در خصوص فعالیتهای تبلیغی در فضای مجازی، افزودند: دستگاههای مختلفی در فضای مجازی حضور دارند اما حضور در این فضا باید یک حضور جریانساز باشد، ضمن اینکه بهترین راه شناسایی و ارتباط با گروههای مؤثر فرهنگی و یافتن سؤالها و سرنخهای فکری آنان، استفاده از فضای مجازی است.
🔹 حضرت آیتالله خامنهای همچنین تدوین و انتشار کتابهایی با موضوع پاسخ به شبهات فکریِ جوانان و دانشجویان را لازم دانستند.
🔹 «تدوین دانش مددکاری اسلامی»، «شبکهسازی و همافزایی با سایر دستگاههای فعال در امر تبلیغ» و «آسیبشناسی تبلیغ» از دیگر توصیههای رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار بود.
🔹 ایشان به یک حلقه مهم در فعالیتهای تبلیغی یعنی «اثر و بازخورد تبلیغ» اشاره کردند و افزودند: صرفِ رفتوآمد مبلغان و گروههای تبلیغی به شهرها و روستاها و تأکید بر خوشبیان بودن آنها کافی نیست. مبلغان باید بهگونهای آموزش داده شوند که بتوانند پس از پایان دوره تبلیغ نیز ارتباط و تبادل فکری خود را با جوانانِ مستعد استمرار بخشند و در ظرف چند سال، جمعی از همین جوانان را به مبلغان دین در منطقه خود تبدیل کنند.
🔺 حضرت آیتالله خامنهای با اشاره به توقعات زیاد از حوزه علمیه قم برای حل مسائل و ابهامات، گفتند: در گذشته چنین توقعاتی از قم وجود نداشت و حوزه علمیه، سربهزیر و مشغول کار خود بود اما امروز این انتظار از حوزه علمیه قم وجود دارد که برای ابهامها و مشکلات دینی راهحل داشته باشد.
💻 @Khamenei_ir
✅ @savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
⭕️ ویژگیهای کنش انسانی (5) 🖊 حجت الاسلام و المسلمین دکتر پارسانیا 💠 تناسب با موقعیتهای زمانی و
💠 تقابل علوم انسانی و علوم اجتماعی
🖊 حجت الاسلام و المسلمین پارسانیا
☑️ تقابل علوم انسانی و علوم اجتماعی در اندیشه مدرن تقابلی است که بر اساس به رسمیت شناختن معنای پوزیتیویستی علم شکل گرفته است.
☑️ در این تقابل تفاوت علوم انسانی و علوم اجتماعی در موضوع اینها نیست بلکه در روش آنهاست.
☑️ علم در تعریف پوزیتیویستی آن، دانش آزمون پذیر است و علوم اجتماعی به شیوهای آزمون پذیر به تبیین موضوعات و مسائل اجتماعی انسان میپردازد.
📝 جهانهای اجتماعی (6)، ص14
#پاراکتاب
#کتاب_بخوانیم
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
پیام تیرانداز: طلاب نقش موثرتری در رسانهها ایفا کنند/ دولت نسبت به عملکرد خود در فضای مجازی پاسخگو باشد
مدیرعامل خبرگزاری فارس در جمع طلاب حوزه علمیه قم:
🔹طلاب باید در زمینه تولید محتوا نقش موثرتری در رسانههای نظام اسلامی ایفا کنند چراکه فعالیت در رسانه بدون داشتن سواد دینی به جامعه آسیب میرساند.
🔹کار طلاب و مبلغان متفاوت از کار رسانه نیست فقط اکنون منبرها تغییر کرده است و طلاب باید در تولید محتوای رسانههای انقلابی نقش موثرتری ایفا کنند چراکه فعالیت در رسانه بدون داشتن سواد دینی به جامعه آسیب میرساند.
🔹در داخل برخی فکر میکنند برای رسیدن به اهداف باید همانند بیبیسی از روشهای نادرست برای بیآبرو کردن مخالفان و رقبایشان استفاده کنند درحالیکه مبانی انقلاب و مشی رهبر معظم انقلاب اسلامی به ما این اجازه را نمیدهند.
🔸نارسایی وجود دارد و نقد باید دنبال شود و بنده به عنوان خبرنگار منتقد دولت میگویم که ناکارآمدی این دولت برای همگان به اثبات رسیده و بخش قابل توجهی از مشکلات به وابستگی آنها به غربیها برمیگردد اما در بدنه این دولت نیز انسانهای مخلص و پاکی وجود دارند.
🔹دولت باید نسبت به عملکرد خود در حوزه فضای مجازی پاسخگو باشد، بیتفاوت بودن به حضور مردم در فضاهایی که امنیت روانی و اخلاقی مردم را به خطر میاندازد نه تنها هنر نیست بلکه نشانه بیتدبیری است.
✅ @savad_rasaneh
fna.ir/brcxur
@Farsna
💠 تاریخچه #شبکه_ملی_اطلاعات
سخنرانی مهندس روح الله #مومن_نسب در نشست علمی #اینترنت_ملی دغدغه فراموش شده.
🔷 چرا شبکه ی ملی اطلاعات یک عنوان نیست و یک حرکت است، یک مسیر است، یک قدم در راستای #استقلال در #فضای_مجازی است، در جهت #انقلاب_اسلامی در فضای مجازی است؟
🔷 شبکه ملی اطلاعات بر اساس آن چیزی که ما متوجه شدیم یعنی اینترنت (اولا اینترنت نه #اینترانت) #اینترنت باید سالم، سریع، امن و ارزان باشد.
تماشای فیلم در:👈👈
https://www.aparat.com/v/ryLT6
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
جزوه آموزشی رسانه.pdf
6.67M
جزوه #آموزشی #رسانه
📖 فایل pdf شامل مباحثی همچون:
🔷 مروری بر دیدگاه امام خمینی (ره) درباره رسانه
🔷 مروری بر دیدگاه مقام معظم رهبری درباره رسانه
🔷 سه گقتار از وحید جلیلی، علیرضا پناهیان و شهید آوینی درباره رسانه
🔷 رسانه های جدید (استعمار مجازی، امپراتوری های فضای مجازی و ...)
🔷نگاهی گذرا به رسانه های داخلی و ضد انقلاب
🔷 و الفبای خبرنگاری
تقدیم به همراهان کانال #انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
🔘 فیلم 23نفر،فیلمی است که مهدی جعفری در این فیلم قصهای برآمده از دوران جنگ را به روایت میکشد.
#جشنواره_فیلم_فجر
#فیلم_سینمایی
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
❎ اولین تصویر از بهنوش طباطبایی در فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز: رد خون» به کارگردانی محمدحسین مهدویان در آستانه سیوهفتمین #جشنواره_فیلم_فجر منتشر شد.
.
✅ بهنوش طباطبایی با بازی در فیلم سینمایی «ماجرای نیمروز: رد خون» به کارگردانی محمدحسین مهدویان ، دومین تجربهی یک کار تاریخی در سینمای ایران را پس از #سیانور تجربه کرده و پس از ۲سال، با فیلمی جدید به جشنواره فجر آمده است.
.
✳️ «ماجرای نیمروز: رد خون» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیهکنندگی سیدمحمود رضوی، محصول موسسه سینمایی #سیمای_مهر در بخش مسابقه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی میشود.
#جشنواره_فیلم_فجر
#فیلم_سینمایی
#ماجرای_نیمروز
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
💠 تقابل علوم انسانی و علوم اجتماعی 🖊 حجت الاسلام و المسلمین پارسانیا ☑️ تقابل علوم انسانی و علوم ا
💢 ظرفیت ازرش گذاری و رویکردهای انتقادی علوم
🖊 حجت الاسلام و المسلمین حمید پارسانیا
◽️دانشهای طبیعی برخلاف علوم انسانی، ظرفیت ارزش گذاری و رویکردهای انتقادی را ندارند. یک عالم طبیعی موضوع علم خود و آثار آن را شناسایی می کند و هیچ گاه درباره آثار موضوعات مورد مطالعه خود دست به داوری ارزشی یا انتقادی نمیزند.
◽️ در مسیر مطالعات خود گزاره هنجاری بیان نمیکند؛ مثلا عالم شیمی خاصیت عناصر را کشف میکند و هیچ گاه نسبت به خواص عناصر انتقادی نمیکند، اما عالم اخلاق علاوه بر شناخت اوضاف نفسانی انسان، درباره خوب و بد بودن آنها نیز داوری میکند.
📝 جهانهای اجتماعی (6)، ص48
#پاراکتاب
#کتاب_بخوانیم
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh