فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ | #اختصاصی
🔘نقد انیمیشن مهاجرت
▪️انیمیشن مهاجرت به انگلیسی: Migration فیلم کمدی ماجراجویی آمریکایی به کارگردانی بنجامین رنر، کارگردانی مشترک گایلو هومزی و نویسندگی مایک وایت است. مهاجرت در ۱۹ اکتبر ۲۰۲۳ در تورین به نمایش درآمد و در ۲۲ دسامبر همان سال در ایالات متحده اکران شد. این فیلم نقدهای عموماً مثبتی از سوی منتقدان دریافت کرد و فروش جهانیِ بیش از ۲۲۱ میلیون دلاری داشتهاست.
▪️محوریت فیلم خانواده اردکها، مک (پدر محتاط و مضطرب خانواده)، پم (مادر ماجراجو و زودباور)، داکس( پسر نوجوان و بی قرار) ، گوئن (دختر بچه دوستداشتنی) و دن (عمو بدخلق و پرخاشگر) هستند.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘تحلیل آقای علمیه، کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات، از اینکه چرا کشور ما تحت تاثیر اختلال در شبکه جهانی اینترنت قرار نگرفت؟
▪️الآن در بعضی فرودگاههای جهان دارند روی مقوا با ماژیک برنامههای پروازها را مینویسند و پزشکان با نسخهنویسی دستی کار مردم را راه میاندازند و ما ایرانیها اصلاً اختلال را حس نکردیم.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مستند | #باز_نشر
🔘مستند «رد پای دیجیتال»: بخش هشتم
▫️هویت دیجیتال کودکان
▪️انتشار تصاویر کودکان در فضای مجازی و سایتهای خبری علاوه بر نقض حریم خصوصی و حقوق آنها، کودکان را در معرض مخاطره و سوءاستفاده قرار میدهد و این اقدام ممنوع است. با ارسال تصاویر کودکان در شبکههای اجتماعی، در واقع شما به تمام کاربران اجازه میدهید به تصاویر کودک شما دسترسی داشته باشند.
▪️در میان این افراد ممکن است مبتلایان به اختلالات و ناهنجاریهای جنسی هم وجود داشته باشند که معمولا در میان صفحههای مجازی دنبال صفحههایی با محتوای عکس و فیلم کودکان میگردند. همچنین فاش کردن مشخصات کودک میتواند او را در معرض انواع خطرها همچون زورگیری و آدم ربایی جهت اخاذی قرار دهد.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘مواظب استفاده از فضای مجازی بچه ها باشید
▪️یکی از راههای مدیریت فضای مجازی برای بچهها، ساعت و آلارم گذاشتنـه. به فرزندتون قبل از شروع بازی بگید برات ۱۰ دقیقه زمان گذاشتم و بعدش گوشی آلارم میده. اون موقع دیگه خودت گوشی رو بذار کنار.
#سواد_رسانه
#تربیت_رسانه
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
هدایت شده از انجمن سواد رسانه طلاب
#دکوپاژ | #نقد_فیلم
💢 اکران خصوصی، تحلیل و بررسی انیمیشن درون وبیرون 2
👤باحضور:
◾️تحلیلگران و ناقدان سینما
⏰ زمان: سه شنبه 2 مردادماه
🔻 ساعت: 15
📍مکان: قم، خیابان شهدا (صفائیه) کوچه39
کوچه دوم پلاک 11،کافه جهان نما
▪️جهت شرکت به آیدی زیر پیام بدهید
🆔@savade_rasane
🛑ظرفیت محدود است🛑
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘مرحوم سعید راد و روایتش از غرور ملی بعد از انقلاب اسلامی
▪️من ۱۹ سال ناخواسته در خارج زندگی کردم ولی همه چیز آنها دروغ است، در آمریکا اصلا اصول اخلاقی وجود ندارد.
▪️میخواستند همان استعمار و زورگویی قدیمی را در ایران اجرا کنند ولی امثال شهید سلیمانی این اجازه را ندادند.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘بیانات مهم رهبر انقلاب: اطلاع دارم که لشکر سایبری دشمن منتظر سوءاستفاده است؛ مراقب باشید!
▪️رهبر انقلاب: بنده کاملاً اعتقاد دارم و اطّلاع دارم که لشکر سایبری دشمن منتظر سوءاستفاده است؛ گاهی اوقات آنها از زبان رقیب سیاسی شما به شما دشنام میدهند، برای اینکه شما را عصبانی کنند؛ یا به شخصیّت مورد احترام شما، یا یک شخصیّت موجّه دینی یا سیاسی اهانت میکنند، برای اینکه شما را برافروخته کنند؛ این هم هست. به این هم بایستی توجّه داشت؛ یعنی هر چه شما در فضای مجازی میبینید، اگر برخلاف نظر شما است، همیشه باور نکنید که این را آن کسی که رقیب سیاسی یا مخالف سیاسی شما است، گذاشته؛ نه، ممکن است دشمن مشترک هر دوی شما گذاشته باشد. ۱۴۰۳/۴/۳۱
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘سعید راد درگذشت
▪️«احمد سعید حقپرست راد جونقانی» متولد ۴ آبان ۱۳۲۳ بازیگری ایرانی و اصالتاً اهل شهر جونقان بود. او فعالیت سینماییاش را پیش از انقلاب ۱۳۵۷ آغاز کرد. او برای بازی در فیلم «صبح روز چهارم» در سال ۱۳۵۱ و بازی در فیلم «تنگنا» در سال 1352 دو جایزه از جشنواره سینمایی سپاس کسب نمود.
▪️این بازیگر توانا بعدها به خاطر بازی در فیلم «عقابها» در سال 1366 ممنوع التصویر شد و ایران را ترک کرد. اما سعید راد در سال ۱۳۷۸ پس از سالها دوری از سینما، به ایران بازگشت و حرفهی خود را ادامه داد و برای بازی در فیلم «گیرنده» در سال ۱۳۹۰ توانست دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره فیلم فجر را کسب نماید.
▪️از نقشهای به یاد ماندنی او میتوان به نقش افسر نظامی «ولیالله فلاحی» در فیلم سینمایی «چ» در سال ۱۳۹۲ یاد کرد.
▪️سعید راد در بیش از 50 اثر سینمایی و حدود 10 سریال تلویزیونی به ایفای نقش پرداخته است.
▪️این بازیگر پر کار و توانا در 1 مرداد ماه 1403 به علت بیماری دار فانی را وداع گفت.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘سکانسی از ایفای نقش مرحوم سعید راد در فیلم سینمایی «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘نقد فیلم نگهبان شب: تقابل ظرافت کارگردانی با ضعف فیلمنامه
✍ سید شهاب الدین صدرپور
▪️نگهبان شب، ساخته ی رضا میرکریمی، اثری است که در تقابل ظرافت کارگردانی و ضعف فیلمنامه قرار میگیرد. از یک سو، کارگردانی قوی میرکریمی، به همراه بازیهای درخشان و فضاسازی دقیق، نقاط قوت قابل توجهی را به فیلم میبخشد، و از سوی دیگر، فیلمنامهای که از انسجام و پختگی لازم بیبهره است، تماشاگر را در برخی از سکانسها سرگردان و گاه سردرگم میکند.
▪️میرکریمی با ظرافت و مهارت، فضایی رئالیستی و در عین حال شاعرانه را خلق میکند. استفاده از نماهای بلند و میزانسنهای دقیق، به باورپذیری داستان و انتقال حس کاراکترها به مخاطب کمک شایانی میکند.
▪️بازیهای روان و باورپذیر بازیگران، به خصوص محسن کیایی و تورج الوند، یکی از نقاط قوت اصلی فیلم است.
جزئیات بصری و طراحی صحنه به خوبی حس و حال داستان را القا میکنند و مخاطب را به دل فضای فیلم میبرند.
موسیقی متن، که توسط همایون شجریان ساخته شده، به طور کامل با حال و هوای فیلم همخوانی دارد و به تأثیرگذاری آن میافزاید.
▪️در مقابل اما فیلمنامه نگهبان شب از انسجام و پختگی لازم بیبهره است. ضعف در روایت داستان، شخصیتپردازی ناقص و گاه کلیشهای، و استفاده از برخی از المانهای ژانر جادویی که به طور کامل با رئالیسم داستان همخوانی ندارند، از جمله ایرادات فیلمنامه هستند.
▪️فیلم در برخی از سکانسها به ورطه سیاهنمایی بیحد و حصر فرو میرود و از ارائه راهحلی برای مشکلات و معضلات مطرحشده خودداری میکند.
ترکیب ژانر رئالیسم با درام عاشقانه، در برخی از سکانسها به خوبی صورت نگرفته و انسجام روایی داستان را خدشهدار میکند.
▪️نگهبان شب فیلمی است که با وجود نقاط ضعف فیلمنامه، به واسطه کارگردانی قوی، بازیهای درخشان و فضاسازی دقیق، تماشای آن خالی از لطف نیست. این فیلم تصویری از مشکلات و مصائب قشر ضعیف جامعه را به تصویر میکشد و به تأمل در پارادوکسهای زندگی انسان میپردازد.
#یادداشت_مخاطبین_دکوپاژ
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مستند | #باز_نشر
🔘مستند «رد پای دیجیتال»: بخش نهم
▫️سوء استفاده اخلاقی در فضای مجازی
▪️براساس اعلام مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، انتشار تصاویر کودکان در فضای مجازی و سایتهای خبری علاوه بر نقض حریم خصوصی و حقوق آنها، کودکان را در معرض مخاطره و سوءاستفاده قرار میدهد و این اقدام ممنوع است. با ارسال تصاویر کودکان در شبکههای اجتماعی، در واقع شما به تمام کاربران اجازه میدهید به تصاویر کودک شما دسترسی داشته باشند.
▪️در میان این افراد ممکن است مبتلایان به اختلالات و ناهنجاریهای جنسی هم وجود داشته باشند که معمولا در میان صفحههای مجازی دنبال صفحههایی با محتوای عکس و فیلم کودکان میگردند.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
💢شروع اکران انیمیشن «درون و بیرون ۲»
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#هم_اکنون | #دکوپاژ
💢 اکران خصوصی، تحلیل و بررسی انیمیشن «درون و بیرون ۲»
👤باحضور:
◾️تحلیلگران و ناقدان سینما
📍مکان: قم، خیابان شهدا (صفائیه) کوچه39
کوچه دوم پلاک 11،کافه جهان نما
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#هم_اکنون | #دکوپاژ
💢 اکران خصوصی، تحلیل و بررسی انیمیشن «درون و بیرون ۲»
👤باحضور:
◾️تحلیلگران و ناقدان سینما
📍مکان: قم، خیابان شهدا (صفائیه) کوچه39
کوچه دوم پلاک 11،کافه جهان نما
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘اثری که بعد از پایان در ذهن مخاطب شروع می شود
▪️روز ششم، داستان قهرمان زبدهای که برای حلّ چند مسئله دست بکار میشود. گرچه سرعت داستان نسبتاً بالاست و مخاطب ممکن است به خاطر دریافت حجم بالایی از اطلاعات آماری از قسمتی از داستان عقب بیفتد، اما انسجام متنیِ قابلتوجهی که دارد او را تا انتهای داستان میخکوب نگه میدارد. تعلیقهای خوب و بجایش تردید در ادامه تماشایش را از مخاطب میگیرد.
▪️بالا بردن سطح آگاهی بیننده نقطه عطف داستان است که او را بهطور ضمنی در جریان کم و کیف آسیبهای اجتماعی مختلف(دزدی، سرقت مسلحانه، امید به پوچی) که در سطح یک جامعه امروزی اتفاق میافتد، قرار میدهد. اثر "روز ششم" باوجود ضعفهایی که در کارگردانی دارد و قوتهایی که در داستان دارد، اما برای مخاطب کمتر از 18 سال قابل اشکال نخواهد بود.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#گزارش_تصویری | #دکوپاژ
💢 اکران خصوصی، تحلیل و بررسی انیمیشن «درون و بیرون ۲»
👤باحضور:
▪️حمید قائمی مهر
▪️محسن بنی احمدی
▪️رضا نصیری
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ | #اختصاصی
🔘ملاقات خصوصی: فیلمی که در دل فقر، اعتیاد و زندان سعی دارد عاشقانه باشد
▪️نکته مثبت فیلم این است که از قابهای تاریک فیلمهای «سیاه نمای» مد شده سینمای امروز ما به دور است و سعی میکند فضایی به دور از تاریکی مفرط رایج بسازد و البته پایان بندی که نشان میدهد فیلمساز، فیلم را برای جشنوارهای خارجی نساخته است. از نظر کارگردانی هم فیلمساز تا حدودی خوب عملکرده و در صحنههایی میشود استعداد فیلمساز را دید که نکتهی امیدوار کنندهای است.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
هدایت شده از مدرسه تولید محتوا
#تحلیل
💢نوشته بود: برای مواجهه با دوران بلوغ انیمیشن «درون و بیرون ۲» را ببینید.
▪️الان حدود ۲۰ سال از دوران بلوغم میگذرد اما به سراغ «درون و بیرون ۲» رفتم تا بیشتر با بلوغ آشنا شوم، شاید کسی بخواهد بالغ شود و بتوانم راهنماییش کنم.
🔻فرم داستانی و فیلمنامه جذاب انیمیشن مرا مجبور کرد که سه بار آنرا ببینم و هر بار نکات تازهای از آن کشف کنم.
▪️مواجهه یک نوجوان با دوران مخاطره آمیزه بلوغ و کشمکشهای درونی بحثی نیست که بتوان به راحتی در فرم سینمایی آنرا جا داد
🔻اما انیمیشن به خوبی آنرا نمایش میدهد. ⬅️هرچند که خانواده را به حاشیه میبرد و جزیره کوچکی را به آن اختصاص میدهد و نقش تربیت خانواده راهم در این برهه حساس کم رنگ جلوه میدهد.
▪️گفتم کشمکشهای درونی، بله دوران حساس بلوغ کشمکشهای عجیب خود را دارد و انیمیشن تمام این کشمکشها را استناد به احساسات میدهد و جایگاهی برای عقل باقی نمیگذارد، اصلا گویا پای عقلی وسط نیست و آنچه حکمران این سرزمین تن است عواطف و احساس است؛ پس عقل کجاست؟
❓آیا گرایشهای انسانی فقط و فقط با احساسات رقم میخورد و در انتها نیز هویت انسان بر مبنای همان احساسات شکل میگیرد؟
❓آیا انسان که در غرب آنرا حیوان ناطق میدانند و طبق عقیده ما خلیف الله و مظهر اسما و صفات الهی است میتواند فقط برساختی از احساسات باشد؟
▪️مساله بعدی که در این انیمیشن به چشم نمیخورد ساحت روحانی انسان است، که البته شاید برای انسان مدرن غربی جای سوال نباشد اما برای انسان توحیدی که خود را امتداد جریان اشراقی نور الهی تا عالم ماده میبیند این سوال پیش میآید که چرا تمام انسان تجسم یافته و نمایشگاه بعد فیزیکال است و خبری از متافیزیک یا عالم روحانی نیست؟
🔻در انتها هم به این نقطه میرسیم که باورهای هر انسان از احساسات مادی سرچشمه گرفته و این باورها هویت شخصی هر فرد را میسازد و ای انسان بپذیر آنچه که هستی که تو تماما همین باورهای مبتنی بر تجربه و احساس هستی و لاغیر!
▪️شاید هنوز به بلوغی که در این انیمیشن مطرح میکند نرسیده باشیم و شاید اصلا نمیدانیم این بلوغ فیزیکالیستی چیست!؟
✅زیرا بلوغ در تصورمان جنبهای روحانی و عقلانی هم دارد که جای آنها عمدا یا سهوا در درون و بیرون این اثر خالیست.
✍️مصطفی گودرزی
👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇
@toolid_mohtava
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مستند | #باز_نشر
🔘مستند «رد پای دیجیتال»: بخش دهم
▫️حریم خصوصی کودکان
▪️حریم خصوصی کودکان در فضای مجازی یا حریم خصوصی دیجیتال بدین معناست که اطلاعات و دادههای شخصی و مالی افراد و هرآنچه در اینترنت میبینند و جست و جو میکنند، خصوصی باقی مانده و هیچکس بدون اجازه حق دسترسی به آنها را نداشته باشد.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#خبر | #باز_نشر
🔘ریال دیجیتال: فرصتها و چالشها(بخش اول)
▪️در دنیای امروز که شاهد تحولات شگرفی در عرصه فناوری و به تبع آن دگرگونی در شیوههای زندگی بشر هستیم، نظامهای پرداخت نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به سرعت به سمت دیجیتالی شدن پیش میروند.
▪️یکی از نمودهای بارز این دگرگونی، ظهور و گسترش ارز دیجیتال و کریپتوکارنسی است.
▪️در این میان، بانکهای مرکزی در سراسر جهان نیز به دنبال استفاده از این فناوری نوین برای ارتقای نظامهای پرداخت خود هستند. به همین منظور، مفهوم «ارز دیجیتال بانک مرکزی» یا CBDC مطرح شده است.
▪️در این میان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز با رونمایی از طرح «ریال دیجیتال» در راستای بهروزرسانی نظام پرداخت کشور گام برداشته است. در این مقاله به بررسی جامع ابعاد مختلف ریال دیجیتال، از جمله ماهیت، اهداف، مزایا، چالشها و چشمانداز آن میپردازیم.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#گزارش_تصویری | #دوره_سواد_رسانه
💢جلسه بررسی ماهیت سلبریتی در دنیا
▪️اختصاصی دختران نوجوان
👤باحضور:
دکتر علی مومنی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh