eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
🔘 « هر هدیه؛ یک پیام! » ▪️ برخی از افراد تولیدات رسانه ای را به یک هدیه بسته بندی شده تشبیه می کنند که شامل کاغذ کادو و بسته بندی، هدیه، قصد هدیه دهنده از هدیه دادن و تصور هدیه گیرنده است. ▪️ پیام های رسانه ای شامل سه بخش است: ▫️متن ▫️زیر متن ▫️فرا متن ▪️متن چیزی است که تولیدکننده پیام به شکلی صریح و بی واسطه آن را می سازد. ▪️ زیرمتن هدف اصلی سازنده ی پیام است و توسط تولیدکننده به کمک فنون رسانه ای رمزگذاری و توسط مخاطب بسته به دانایی و توانایی وی رمزگشایی می شود و همان قصد و نیتی است که هدیه دهنده دارد. ▪️فرامتن که فراتر از ساختار رسانه و خارج از خواست و اراده تولیدکننده و مصرف کننده پیام است و به فرهنگ، وضعیت زمانی و مکانی و عناصر بیرونی پیام برمی گردد و همان احساسی است که در فرد هدیه گیرنده ایجاد می شود و بسته به حالات و روحیات فردی و فرهنگ و آداب و رسومی که در آن بزرگ شده متفاوت است. ▪️ مراقب هدایای رسانه‌ای زیبا باشیم... زیرک باشیم و بدون رمز گشایی از قصد و نیت برنامه سازان، احساسات خود را در اختیار رسانه‌ها قرار ندهیم. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘در عصر دیجیتال؛ انتخاب بین مسیر علمی یا فعالیت در شبکه‌های اجتماعی ▪️دکتر نوری‌زه محمد نگادیان، استاد دانشگاه فناوری مارا مالزی، مطرح کرد؛ ▪️در عصر دیجیتال، بسیاری از افراد به طور روزانه در حال مرور شبکه‌های اجتماعی هستند و به ویدیوهای زنده‌ای که توسط اینفلوئنسرها به اشتراک گذاشته می‌شود، توجه می‌کنند. اینفلوئنسرها تجربیات زندگی، مهارت‌های خاص، نقد محصولات، سبک زندگی یا افکار خود را با دنبال‌کنندگانشان به اشتراک می‌گذارند. در کنار رشد اقتصادی و نیازهای بازار کار، یک روند جالب ظهور کرده است: فارغ‌التحصیلان مدارس به شغل به عنوان اینفلوئنسر در شبکه‌های اجتماعی علاقه‌مند شده‌اند. ▪️تصمیم بین ادامه تحصیل و تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی بستگی به اهداف و نیازهای فردی دارد. دریافت مدرک تحصیلی فرصتی برای کسب مهارت‌های جامع مانند تفکر انتقادی، تحقیق و ارتباطات فراهم می‌آورد و می‌تواند به مشاغل پایدار و با درآمد بالا منجر شود. از سوی دیگر، موفقیت در زمینه اینفلوئنسر بودن به تخصص در ایجاد محتوا، برندینگ و تعامل با مخاطب نیاز دارد و ممکن است فرصت‌های شغلی و درآمدی آن ناپایدار باشد. ▪️در نهایت، انتخاب بین ادامه تحصیل و تبدیل شدن به اینفلوئنسر باید بر اساس اهداف و ارزش‌های فردی انجام شود. هر دو مسیر می‌توانند موفقیت و رضایت شخصی را به ارمغان آورند، اما توجه به پیامدهای طولانی‌مدت و تطابق با آرزوها و ارزش‌ها ضروری است. 🔗متن کامل: https://ihkn.ir/?p=38228 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| ▪️مستند ضد: مرگ کتاب(بخش دوازدهم) 🔘فضای مجازی و تقویت فرهنگ شفاهی ▫️ مخاطبان شبکه های اجتماعی از نظرهای مخالف خود گریزان هستند. نتیجه چنین اتفاقی؛ چیزی نیست جز وقت گذرانی بیشتر با رسانه‌هایی که تفکر مخاطب را تایید می‌کند. با این وضضع دیگر مجالی برای شک و تفکر وجود نخواهد داشت. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘روسیه از شر گوگل خلاص می‌شود؟! ▪️گوگل حساب‌های کاربری سرویس «ادسنس» را در روسیه غیرفعال و اعلام کرد و از این پس نمی‌تواند به کاربران این سرویس در کشور مذکور پرداخت انجام دهد. ▪️سرویس ادسنس (AdSense) به وب سایت‌ها و مالکان محتوا در سکوهایی مانند یوتیوب اجازه می‌دهد از جایگذاری تبلیغاتی که با گوگل مدیریت می‌شود، درآمدزایی کنند. ▪️گوگل مشخص نکرده دقیقاً چه تحولاتی در روسیه به اتخاذ این تصمیم منجر شده اما کاهش سرعت سرویس یوتیوب در هفته‌های گذشته بسیار مشهود بوده است. ▪️قانونگذاران روسی دلیل کاهش سرعت را عدم به روزرسانی تجهیزات گوگل در کشور از ۲۰۲۲ میلادی اعلام کرده‌اند. البته گوگل از سوی مقامات روسی تحت فشار است تا محتوای غیرقانونی را حذف کند. ▪️ذکر این نکته مهم است که بدانید شرکت گوگل در روسیه دفتر دارد و سرور کاربران روس گوگل در روسیه است و از دامنۀ روسی هم استفاده می‌کند و اساساً گوگل روسیه، تحت لیسانس گوگل آمریکاست و به نوعی یک برند روسی محسوب می‌شود و از این جهت به هیچ وجه قابل مقایسه با ایران نیست؛ولی با این حال هنوز در روسیه مشکل ایجاد می‌کند… 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘رمانتیسم عماد و طوبی ▪️فیلم سینمایی «رمانتیسم عماد و طوبی» به کارگردانی و نویسندگی "کاوه صباغ‌زاده" داستان زندگی آدم‌هایی با همین نام است که از آشنایی تا سال‌ها بعد از ازدواج‌شان، در قالب فیلمی رمانتیک نمایش داده می‌شود. ▪️این فیلم در پی تصحیح یک سوال اشتباه است که از زوج‌ها می‌پرسند (شما چه گونه با هم آشنا شدید؟) در صورتی که باید بپرسند (شما چگونه رابطه تان را به این خوبی حفظ کرده‌اید؟) که توانسته این راز را به خوبی بپردازش کند. این فیلم با توجه به به تصویر کشیدن روابط و شوخی‌های زناشویی‌‌؛ مناسب کودکان نیست. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘 Sharenting چیست و چه آسیب‌هایی دارد؟ ▪️قسمت اول ▫️اشتراک‌گذاری زندگی کودکان توسط والدین در فضای مجازی، که به عنوان "شارنتینگ" شناخته می‌شود، می‌تواند تأثیرات بلندمدتی بر شکل‌گیری هویت و حریم خصوصی کودکان داشته باشد. ▪️نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی و رضایت ▫️کودکان، به‌ویژه در سنین پایین، نمی‌توانند رضایت آگاهانه برای به اشتراک‌گذاری تصاویر یا اطلاعات شخصی‌شان در فضای مجازی ارائه دهند. این فقدان اختیار به این معنی است که تصمیم‌گیری درباره‌ی ردپای دیجیتال آن‌ها کاملاً در دست والدین است که ممکن است همیشه پیامدهای بلندمدت را در نظر نگیرند. ▫️با بزرگ‌تر شدن کودکان، ممکن است با نحوه‌ی استفاده از تصاویرشان مخالفت کنند یا از محتوای به اشتراک‌گذاری شده احساس خجالت کنند که می‌تواند به مشکلات روانی منجر شود. ▫️والدینی که تصاویر و اطلاعات شخصی کودکان خود را در اینترنت به اشتراک می‌گذارند، ممکن است به‌طور ناخواسته کودکانشان را در معرض خطراتی مانند سرقت هویت یا سوءاستفاده آنلاین قرار دهند. مرز بین زندگی عمومی و خصوصی از بین می‌رود و حق حریم خصوصی کودکان به خطر می‌افتد. در برخی موارد، اطلاعات به اشتراک گذاشته شده می‌تواند به طرق مضری مورد استفاده قرار گیرد، مانند آدم‌ربایی دیجیتال یا کلاهبرداری. ▪️تأثیر بر شکل‌گیری هویت ▫️هنگامی که والدین جزئیات زندگی کودکان خود را به صورت آنلاین به اشتراک می‌گذارند، آن‌ها عملاً هویت دیجیتالی کودکانشان را پیش از اینکه خود کودکان بتوانند در این فرآیند مشارکت کنند، شکل می‌دهند. این ردپای دیجیتال زودهنگام می‌تواند بر چگونگی درک کودکان از خود و نحوه‌ای که دیگران آن‌ها را می‌بینند، تأثیر بگذارد. ▫️با نزدیک شدن کودکان به سنین نوجوانی که دوران بحرانی برای شکل‌گیری هویت است، ممکن است متوجه شوند که والدینشان پیش از آنکه خودشان بتوانند در این روند نقشی داشته باشند، هویتی آنلاین برای آن‌ها تعریف کرده‌اند. این موضوع می‌تواند با تصویری که آن‌ها از خود دارند تضاد پیدا کند و منجر به احساس خجالت، کینه یا عدم کنترل بر روایت شخصی‌شان شود. در موارد شدیدتر، این مسئله می‌تواند به سردرگمی هویتی یا دشواری در ایجاد حس فردیت و استقلال منجر شود. ▫️حضور دیجیتالی که والدین برای کودکان ایجاد می‌کنند، می‌تواند بر توسعه هویت آن‌ها تأثیر بگذارد. با رسیدن به دوره نوجوانی و بزرگسالی، کودکان ممکن است در ایجاد روابط اجتماعی، اعتماد به نفس، و حتی فرصت‌هایی مانند پذیرش در دانشگاه یا اشتغال، با مشکلاتی روبرو شوند. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘حریم شخصی در فضای مجازی ▫️نکاتی که باید برای امنیت خود و دیگران، در شبکه‌های اجتماعی رعایت کنیم. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘قدرت پیام های سابلیمینال: واقعیت یا خیال؟ ▪️سابلیمینال در لغت به معنای ادراکات زیرآستانه‌ای (آستانه‌ای :Liminal + زیر :Sub) است و در اصطلاح، پیام هایی هستند که ادعا شده است به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا زیرِ آستانهٔ آگاهی خودآگاه فرد قرار گیرند و به طور مستقیم توسط ناخودآگاه پردازش شوند. به تعبیر دیگر این پیام ها خارج از محدودهٔ آگاهی مستقیم فرد هستند و به صورت خودآگاه آین پیام ها را درک نمی‌کند؛ ولی به‌صورت ناخودآگاه بر رفتار و تصمیم‌گیری‌هایش تأثیر می‌گذارند. 🔗مطالعه متن کامل 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘 تهیه‌کننده «ببعی قهرمان»: ▪️عده‌ای در داخل کشور برای شرکت‌های خارجی کار می‌کنند/ «دیزنی» و «پیکسار» از انیماتورهای ایرانی کمک می‌گیرند ▫️سینماپرس: تهیه‌کننده «ببعی قهرمان» با بیان اینکه صنعت پویانمایی ایران به حمایت اعتباری نیاز دارد نه مالی، گفت: دیزنی و پیکسار از انیماتورهای ایرانی کمک می‌گیرند، ما انیماتوری حرفه‌ای در ایران داریم که با آنها همکاری می‌کند اما به دلیل مسائل قراردادی و بودجه‌ای، خودمان نمی‌توانیم با او کار کنیم. https://www.cinemapress.ir/news/153932/ 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
#یادداشت | #اختصاصی 🔘نقدی بر رویکرد سینمای ایران به مهاجرت(بخش سوم) ▫️"آینه‌های روبرو": جسارتی بی‌
| 🔘نقدی بر رویکرد سینمای ایران به مهاجرت(بخش چهارم) ▫️"شهر زیبا": روایت دراماتیک و غیرکاربردی ▪️اصغر فرهادی در فیلم "شهر زیبا"، به مسائل اجتماعی و مهاجرت غیرقانونی پرداخته است. هرچند دقت در جزئیات و واقع‌گرایی بالا، مورد تحسین قرار گرفته است، اما این فیلم نیز بیشتر به جنبه‌های دراماتیک مسائل می‌پردازد و کمتر به بررسی راه‌حل‌های ممکن برای مشکلات مهاجرت توجه دارد. این رویکرد دراماتیک، به جای ارائه یک تحلیل واقع‌بینانه و کاربردی، تنها به نمایش مشکلات و تراژدی‌های فردی محدود شده است. ▫️نتیجه‌گیری: سیاه‌نمایی و ترغیب به ترک وطن ▪️به طور کلی، فیلم‌های ایرانی با موضوع مهاجرت، بیشتر به روایت داستان‌های شخصی و فردی پرداخته‌اند و ابعاد اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مهاجرت را نادیده گرفته‌اند. این فیلم‌ها با تمرکز بر تراژدی‌های فردی، مخاطب را به همدردی و احساسات سطحی سوق داده‌اند و از درک عمیق‌تر و جامع‌تر مسائل مهاجرت بازمانده‌اند. علاوه بر این، استفاده از کلیشه‌های رایج و تکراری، تصویری ناقص و نادرست از مهاجرت ارائه داده‌اند که بیشتر به ترغیب مخاطب به ترک وطن و مهاجرت دامن می‌زند. در نهایت، این رویکرد سطحی و ناامیدکننده، نه تنها به درک بهتر موضوع مهاجرت کمک نمی‌کند، بلکه با سیاه‌نمایی جامعه ایران، تصویری نادرست و مخرب از واقعیت‌های اجتماعی ارائه می‌دهد. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘محتوای دروغ چگونه ساخته می‌شود؟ ▪️ برشی از فیلم «سگ را بجنبان» محصول سال ۱۹۹۷ آمریکا، دربارهٔ ساخت روایت‌های جعلی علیه کشورها. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باور کنید قامت حیدر خمیده است رنگ از عذار حضرت زهرا پریده است باور کنید بغض حسن مانده در گلو خونِ ‌دل حسین به صورت چکیده است 🏴 رحلت رسول اکرم ( صلی‌الله‌علیه‌وآله) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (علیه‌السلام) تسلیت باد🏴 (ص) (ع) (ع) 🏴 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
🔘 Sharenting چیست و چه آسیب‌هایی دارد؟ ▪️قسمت اول ▫️اشتراک‌گذاری زندگی کودکان توسط والدین در
🛑 Sharenting چیست و چه آسیب‌هایی دارد؟ ▪️قسمت دوم ▪️فشار اجتماعی و سلامت عاطفی ▫️فشار داشتن یک شخصیت آنلاین که توسط والدین ایجاد شده، می‌تواند به اضطراب اجتماعی و استرس منجر شود، به خصوص زمانی که کودکان متوجه می‌شوند که همسالان و دیگران به راحتی به این اطلاعات دسترسی دارند. محتوایی که والدین به اشتراک گذاشته‌اند ممکن است شامل لحظاتی باشد که کودکان بعدها آن‌ها را خجالت‌آور یا خصوصی بدانند و این موضوع می‌تواند منجر به زورگویی یا انزوای اجتماعی شود. ▫️علاوه بر این، هنگامی که کودکان بزرگ‌تر شده و خودشان شروع به استفاده از رسانه‌های اجتماعی می‌کنند، ممکن است احساس کنند که باید انتظاراتی را که از طریق هویت آنلاین ایجاد شده است، برآورده کنند. این امر می‌تواند به وابستگی به و افزایش آسیب‌پذیری در برابر فشارهای اجتماعی منجر شود. ▪️دیدگاه‌های فرهنگی و قانونی ▫️فرهنگ‌ها و کشورهای مختلف برخوردهای متفاوتی با این موضوع دارند. به‌عنوان مثال، در برخی کشورهای اروپایی مانند فرانسه و آلمان، قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای حفاظت از حریم خصوصی کودکان وجود دارد و والدین ممکن است به دلیل به اشتراک‌گذاری تصاویر بدون رضایت کودکان با پیامدهای قانونی مواجه شوند. همچنین، درخواست‌های فزاینده‌ای برای ایجاد مکانیسم‌های قانونی مانند "حق فراموش شدن" وجود دارد که به کودکان اجازه می‌دهد محتواهای مربوط به خود را از اینترنت کنند. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘"مست عشق"عاشقانه ▪️سینمایی عاشقانه و تاریخی "مست عشق" برداشتی آزاد است از زندگی شمس تبریزی و مولانا، که پس از سال‌ها تلاش و کشمکش، بالاخره امسال در ایران و ترکیه اکران شد. ▪️داستان این فیلم، درباره رابطه بین شمس و مولانا و تحولات درونی آن‌هاست ولی این اثر نتوانسته همه واقعیت‌ها را به طور کامل بیان کند و نواقصی بسیاری دارد. بهتر است با مطالعه تاریخی و مراجعه به منابعی که سرچشمه تاریخ هستند مانند کتاب «پله پله تا ملاقات خدا» که نوشته دکتر عبدالحسین زرکوب است، با زندگی مولانا و شمس و مراتب عرفانی و سلوک آن‌ها آشنا شوید. ▪️این اثر که به کارگردانی حسن فتحی و نویسندگی حسن فتحی و فرهاد توحیدی است. چون در ترکیه فیلمبرداری شده برای مخاطب نا آگاه این ظن را پیش می‌آورد که مولانا از اهالی ترکیه بوده است. و با توجه به استفاده از بازیگران ترکیه‌ای و نمایش صحنه‌های از فاحشه خانه، تماشای این اثر برای نوجوانان مناسب نیست. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
41.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘چگونه سفیر سوئد تلاش کرد تا در استارت آپ معروف ایرانی "تخفیفان" نفوذ کند؟ ▪️چگونه بزرگ‌ترین شرکت‌های صهونیستی آمریکا از استارتاپ‌ها در دانشگاه شریف حمایت کردند؟ ▪️نرم‌افزار ایرانی که از کاربران خود برای آمریکا جاسوسی می‌کرد چه نرم‌افزاری بود؟ 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘قبلا خیلی هشدار داده شده روی لینک ناشناس نزنید، حالا تصویری ببینید چه اتفاقی میفته ▪️فیلم رو بصورت کامل مشاهده کنید و توجه داشته باشید در پیامکی که از سامانه اصلی و معتبر الکترونیک قضایی براتون ارسال میشه هیچگونه لینکی و... نداره 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘خرافات در سال گربه ▪️فیلم سینمایی "سال گربه" اثری کمدی، به کارگردانی و نویسندگی مصطفی تقی‌زاده است. داستان فیلم درباره زندگی پسری بد قدم به نام جهانگیر است که حضورش در هرجایی می‌تواند برای دیگران خطر جانی داشته باشد. ▫️این فیلم کمدی بودن خویش را مدیون ناهنجاری‎هایی مثل مصرف موادمخدر و فروش آن یا حرکات اروتیک و الفاظ نابه‌هنجار و شوخی‌های نامناسب است. ▪️فیلم‌های ضدارزشی و نابه‌هنجاری مثل سال گربه، فقط با هدف فروش در گیشه ساخته می‌شوند و هدف دیگری را برای تولید این دست از فیلم‌ها نمی‌توان در نظر گرفت. این قبیل آثار، ارزش تماشا نداشته و بهتر است در سبد مصرفی خانواده قرار نگیرند. ترویج بی‌اخلاقی، سبک زندگی ناسالم، مصرف مواد مخدرهای گوناگون و شغل‌های خلاف، گوشه‌ای از مضامین این فیلم‌هاست. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
| 🔘ماده 753 قانون مجازات اسلامی 🔳(اصلاحی 08/11/1399)- هر شخصی که مرتکب اعمال زیر شود، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از بیست میلیون (20/000/000) ریال تا هشتاد میلیون (80/000/000) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد: ▫️الف) تولید یا انتشار یا توزیع و در دسترس قرار دادن یا معامله داده‎ ها یا نرم‎ افزارها یا هر نوع ابزار الکترونیکی که صرفاً به منظور ارتکاب جرائم رایانه ‎ای به کار می‌‎رود. ▪️ب) فروش یا انتشار یا در دسترس قرار دادن گذرواژه یا هر داده‌ای که امکان دسترسی غیرمجاز به داده‌ها یا سامانه‎های رایانه‎ای یا مخابراتی متعلق به دیگری را بدون رضایت او فراهم می‌کند. ▫️ج) انتشار یا در دسترس قراردادن محتویات آموزش دسترسی غیرمجاز، شنود غیرمجاز، جاسوسی رایانه‌ای و تخریب و اخلال در داده‌ها یا سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی. ▪️بنابراین تولیدکنندگان، فروشندگان و توزیع کنندگان وی پی ان ها و فیلترشکن‌های غیرمجاز از این پس مشمول مجازات ماده ۷۵۳ قانون مجازات اسلامی می شوند و در مورد اشخاص حقوقی علاوه بر مجازات مندرج در ماده ۷۵۳، نسبت به شرکت تجاری یا موسسه متخلف، لغو امتیاز و تعطیلی نیز رقم خواهد خورد. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
| 🔘ترویج فساد و گسترش اسلام ستیزی توسط صهیونیسم ▪️در پروتکل نهم دانشوران صهیون آمده است: «ما نسل کنونی غیر یهودی را با ایجاد کانال اندیشه و نظریه‌های فاسد، فاسد کرده‌ایم.» ▪️در پروتکل هفدهم نیز آمده است: «ما توجه بسیار زیادی به ضربه زدن به کرامت روحانیون قائل شدیم و موفق گردیدیم تا ضرباتی را به مکاتبشان که می‌تواند مانعی در برابر ما باشند وارد سازیم.» ▪️از این روست که ملاحظه می‌کنیم اکثر فیلم‌های سینمایی و سایت‌های مستهجن موجود در اینترنت متعلق به یهودیان است. هنری فوری آمریکایی قریب هشتاد سال پیش در کتاب معروف خود تحت عنوان زندگی و کار من این گونه نوشته است: ▪️«در این کشور جریان‌های مشخص و صاحب نفوذی مشاهده می‌شوند که به نحو محسوس در ادبیات سرگرمی‌ها و رفتار اجتماعی، کاستی و فساد به بار می‌آورند. تجارت از سلامت ذاتی خویش دور مانده و کوچک شمردن معیارها و اصول اخلاقی به نحو فراگیر در همه جا احساس می‌شود. اینکه این اعمال نفوذهای مخرب همگی به سرچشمه‌های نژادی واحدی باز می‌گردند، واقعیتی است که باید آن را جدی تلقی نمود. ما مدعی آن نیستیم که حرف آخر را در خصوص یهودیان مقیم آمریکاییان داشته‌ایم، بلکه صرفاً نفوذ کنونی یهود را در این کشور توصیف می‌کنیم. مخالفت ما صرفا ًبا اندیشه‌هاست. ▪️اندیشه‌های دروغینی که بنیه اخلاقی ملت‌ها را تضعیف می‌کنند. این اندیشه‌ها از منابعی سرچشمه می‌گیرند که به سهولت قابل شناسایی‌اند و صرفاً از طریق افشاگری و آگاه ساختن افکار عمومی جامعه می‌توان از پیشرفت آن‌ها جلوگیری کرد. کافی است مردم ما بیاموزند چگونه سرچشمه و ماهیت نیروهای تأثیرگذار بر محیط خویش را بازشناسند. بگذارید ملت آمریکا برای یک بار بفهمند که این نه یک انحطاط طبیعی، بلکه توطئه حساب شده و ویرانگری است که هم اکنون ما را احاطه کرده است. » 📚کتاب صهیونیسم و رسانه صفحه؛ص ۱۰۰ 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#داستان_نویسی | #اختصاصی 🔘نویسنده شو: بخش سوم ▫️سلام بر نویسنده شوی ها ▪️در ادامه پست‌های نویسنده
| 🔘نویسنده شو: بخش چهارم ◾️سلام بر نویسنده شوی ها عزیز ▫️در ادامه پست‌های نویسنده شوی قبلی به معرفی یکی دیگر از انواع داستان می‌پردازیم. 🔻داستان بلند ▪️در داستان بلند هم مثل داستان کوتاه، معنا و مفهوم، اهمیت زیادی دارد؛ اما برای حجم داستان معمولاً محدودیتی وجود ندارد. البته باید مراقب باشید که حجم زیاد، معنای اثر را تحت الشعاع قرار ندهد و به قول معروف «آب به داستانتان اضافه نشود». ▫️شخصیت‌ها و زمان در داستان بلند پیوسته در حرکت هستند. شخصیت پردازی (که در مقالات بعدی به آن پرداخته خواهد شد)، در داستان بلند بیشتر از داستان کوتاه صورت می‌پذیرد و تا اندازه‌ای به خصوصیات رمان نزدیک می‌شود. ▪️از مشهورترین داستان بلندنویسان خارجی می‌توانیم به لئو تولستوی، فرانتس کافکا، هنری جیمز، ارنست همینگوی و از داستان بلند نویسان ایرانی به صادق هدایت، بزرگ علوی و نادر ابراهیمی اشاره کنیم. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
| 🔘امی: ابزار تهاجم فرهنگی غرب(بخش اول) ▪️جشنواره امی (Emmy Awards) به عنوان یکی از برجسته‌ترین رویدادهای فرهنگی و تلویزیونی در جهان، نه تنها بازتابی از دستاوردهای هنری تلویزیون آمریکاست، بلکه به عنوان ابزاری برای ترویج سیاست‌های فرهنگی و ایدئولوژیک غربی عمل می‌کند. در این نوشته، به نقد این جشنواره از زوایای مختلف می‌پردازیم. ▪️جشنواره امی از سال ۱۹۴۹ در ایالات متحده آمریکا آغاز به کار کرده است و به صورت سالانه برگزار می‌شود. این جشنواره با تمرکز بر برنامه‌های تلویزیونی، به تدریج به یکی از مهم‌ترین مراسم‌های اهدای جوایز در عرصه سرگرمی تبدیل شده است. اما باید توجه داشت که این جشنواره، به عنوان بخشی از راهبرد فرهنگی آمریکا، نقشی مهم در گسترش نفوذ فرهنگی این کشور در سطح جهانی ایفا می‌کند. ▪️این جشنواره به طور عمده توسط نهادهای خصوصی مانند آکادمی علوم و هنرهای تلویزیون (ATAS) برگزار می‌شود، اما نباید از تأثیرات و همایت‌های غیر مستقیم دولتی غافل شد. در واقع، سیاست‌های فرهنگی دولت آمریکا و تخصیص منابع به تولیدات رسانه‌ای، به طور غیر مستقیم به این جشنواره اعتبار و قدرت می‌بخشد. همچنین، شبکه‌های تلویزیونی بزرگ مانند ABC، NBC و CBS که از همکاران اصلی این جشنواره هستند، خود به نوعی تحت تأثیر سیاست‌های فرهنگی دولت آمریکا قرار دارند. ✍️نویسنده: یوسف پورجم 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام