eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
1.8هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐ولادت حضرت سید الکریم شاه عبدالعظیم الحسنی مبارک باد💐 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
| 🔘«مدرنیسم و رسانه های قدیم» ▪️مدرنیسم اصطلاح جامعی است که تقریباً از پایان قرن نوزدهم، برای شیوه ی واکنش جامعه ی انسانی به تغییرات رخ داده و در طول انقلاب صنعتی به کار میبریم ریشه های مدرنیسم به دوره ی روشنفکری قرن هجدهم بر می گشت و مدرنیسم میخواست اندیشه ی خدا سالاری و خدا محوری جهان را که در گذشته به تعریف جامعه ی انسانی کمک میکرد به چالش بکشد. ▫️نظریاتی مانند تکامل در زیست شناسی کمونیسم در سیاست نظریه ی نسبیت در فیزیک و رشته ی درحال شکل گیری روان کاوی تلاش داشتند جهان را با اصطلاحات علمی یا نیمه علمی توضیح دهند به این ترتیب مدرنیسم میخواست عرفان مذهبی دنیای قبل از صنعتی شدن را به چالش بکشد و در آن تغییرات اساسی ایجاد کند. ▪️با عقیده به حتمیت علمی پیشرفت بسیاری از وجوه مدرنیسم، اعتقادی خوش بینانه به قدرت مدرنیته برای بهتر کردن زندگی بشر داشت؛ اما هر چه از قرن بیستم گذشت تأثیرات بی رحمانه ی علم و صنعتی سازی بر زندگی بشر به خصوص در جنگهای جهانی اول و دوم بیشتر آشکار شد. 📚کتاب فرهنگ های دیجیتال صفحه ۲۴ 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
| 🔘فیلم سینمایی "تمساح خونی" ▪️فیلم سینمایی "تمساح خونی" به کارگردانی جواد عزتی و نویسندگی پدرام افشار است که به دردسرهای دو جوان به نام‌های پیمان و هومن می پردازد. ▪️ آنها در این داستان، به سودای چند برابر شدن پول‌های امانتی، وارد یک قمار می‌شوند ولی نمی‌دانند که چه چیزی انتظارشان را می‌کشد. ✍️محسن بنی احمدی 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#عکس_نوشته|#اختصاصی 🔘فیلم سینمایی "تمساح خونی" ▪️فیلم سینمایی "تمساح خونی" به کارگردانی جواد عزتی
| 🔘فیلم سینمایی "تمساح خونی" ▪️فیلم سینمایی "تمساح خونی" به کارگردانی جواد عزتی و نویسندگی پدرام افشار است که به دردسرهای دو جوان به نام‌های پیمان و هومن می پردازد. ▪️ آنها در این داستان، به سودای چند برابر شدن پول‌های امانتی، وارد یک قمار می‌شوند ولی نمی‌دانند که چه چیزی انتظارشان را می‌کشد. ▪️این اثر یک کمدی نابه‌هنجار است و داستان بر روی دو محور خیانت در امانت و قمار می چرخد، استعمال سیگار و استفاده از الفاظ رکیک باعث می شود دیدن این اثر را در کنار فرزندان زیر 17 سال ممنوع کنند. ✍️محسن بنی احمدی 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 شناسایی اخبار جعلی در شرایط جنگ! ▫️در شرایط جنگی برای تضعیف روحیه ی مردم بیشترین اخبار دروغین و جعلی از سوی دشمن تولید و در فضای مجازی پخش می شود؛ ▫️ این اخبار را چگونه شناسایی کنیم تا در دام آنها نیفتیم؟! 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
| 🔘فن آوری و شکل مطلوب در دین رسانه ای ▪️آقای هربرت شیلر به عنوان یک دانشمند منتقد، معتقد است که گردانندگان رسانه های جمعی در آمریکا تصاویر و اطلاعاتی را تولید پالایش و منتشر می سازند تا به وسیله آن به باورها گرایشها و رفتار ما ساخت و سامانی خاص دهند. ▪️هنگامی که این گردانندگان ماهرانه پیامهایی را خلق میکنند که با واقعیت های زندگی ما مطابقت ندارد؛ پیام هایی که عمدتاً احساس کاذبی از واقعیت به وجود می آورند یا حاوی آن نوع آگاهی هستند که هیچ شخصی نتواند شرایط واقعی فردی و اجتماعی خود را درک و یا آن را با میل و اراده خود رد کند به این عملیات روانی مدیریت مغزها اطلاق میشود . ▪️پخش تجارتی با شکل دادن و تقویت ذائقه های عمومی طبق نیازهای بازار مصرف که مهمترین کارکرد رسانه های تجاری باشد، به همان کرختی و بی توجهی که هایدگر از آن شکوا برداشته بود دامن می زنند هر چند از نظر دست اندرکاران تولید برنامه آنان چیزی را به مردم داده اند که می خواهند، چیزی که روی می دهد بیشتر «شرطی کردن» مردم است که در انتظار برنامه هایی خاص بنشینند. 📚کتاب دین و رسانه صفحه ۱۲۱ 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
🔘خشونت غیرمتعارف به شاخصه سریال های شبکه نمایش خانگی تبدیل شده است. 🔳منتقد سینما و مدرس رسانه نسبت به خشونت غیرمتعارف در سریال های شبکه نمایش خانگی که به شاخصه مهم آن ها تبدیل شده، انتقاد کرد. ▫️مصطفی گودرزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که در حال حاضر بخش قابل توجهی از سریال‌های شبکه نمایش خانگی بیش از عرف معمول به مقوله خشونت می‌پردازند، اظهار داشت: ▪️هم اکنون به‌عنوان مثال، چهار سریال "گردن‌زنی"، "بازنده"، "غربت" و "داریوش"پلتفرم‌های اصلی نمایش خانگی در حال پخش هستند و می‌توان گفت که تولیدکنندگان این آثار در یک هدف مشترک خشونت را دست‌مایه‌ای برای ایجاد جذابیت قرار داده‌اند. ▫️به‌عنوان نمونه در چهار قسمت نخست سریال گردن‌زنی ۳ نفر به‌شکل‌ کاملاً خشونت‌بار به قتل می‌رسند .حال آنکه در ادامه سریال مشاهده می‌کنیم که گویا کارگردان خواسته بدون تکیه‌بر قصه چفت و بست دار و صرفاً با جلوه‌های ویژه و تعلیق بصری، مخاطب خود را همراه با اثر کند. ▪️این حجم از ساختن سریال‌های شبه اکشن و جنایی که خشونت بالایی را ترسیم می‌کند اساساً ضد فرهنگ ما ایرانی هاست و باید یک تجدیدنظر جدی در این باره صورت گیرد تا به بهانه و اسم واقع گرایی و طرح مسائل اجتماعی و جنایی، شاهد سکانس‌های خشونت‌بار در این حد نباشیم. ▫️این همه هیاهو و استفاده از واکنش‌های عصبی که در شخصیت‌ها نهادینه‌شده نمی‌تواند برای تماشاگر جذابیت داشته‌باشد. سریال‌سازی قطعاً فقط برای سرگرم کردن مخاطب نیست. به‌دلیل مخاطب انبوه باید تمهیدات ویژه‌ای برای پردازش قصه در نظر گرفت و خشونت بی‌دلیل می‌تواند آسیب‌های فراوانی را به‌همراه داشته‌باشد که باید از آن پرهیز کرد. ▪️نباید از یاد ببریم که این گونه آثار روی برخی اقشار و طبقات که بیشتر تحت‌تأثیر سبک زندگی غربی هستند، تأثیرات مخربی می‌گذارد و اگر شاهد این مسئله بودیم که آمار جرم و جنایت در جامعه بالا رفته، بی شک محصولات سینما و شبکه نمایش خانگی در این فرآیند نقشی انکارناپذیر داشته‌اند. ▫️ادامه مطلب در سایت خبرگزاری حوزه 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘چرا اسرائیل جنگ را مستقیما به سمت جمهوری اسلامی نمیبرد؟ 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی قلب رقه ▫️باحضور: ▪️تحلیلگران و ناقدان سینما ▫️دوشنبه ۱۷ مهرماه @QomBasij 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
| 🔘«پست مدرنیسم و رسانه های جدید» ▪️مدرنیسم عموماً با مراحل اولیه ی انقلاب صنعتی در ارتباط بود، در صورتی که پست مدرنیسم( که اولین بار در معماری مشاهده شد) معمولاً با بسیاری از تغییراتی که بعد از انقلاب صنعتی رخ داد در ارتباط است. ▪️اقتصاد فراصنعتی (که گاهی به نام فرافوردیست شناخته میشود) یکی از مواردی است که در آن تحول اقتصادی از اقتصاد مبنی بر تولید به اقتصاد مبنی بر خدمات صورت گرفته است. ▪️مشخصه های این جامعه افزایش فن آوری های اطلاعاتی جدید جهانی سازی بازارهای مالی رشد خدمات و کارمندان یقه سفید و کاهش صنعت سنگین است. مشاهده ی تفاوت محسوس فرهنگ و سیاستهای تولید شده به وسیله ی یک جامعه ی فراصنعتی با آنهایی که توسط مفهوم صنعتی مدرنیسم حکم فرما بودند تعجب آور نیست. ▪️این تغییرات فرهنگی می توانند تا حدودی به عنوان محصول جانبی اجتناب ناپذیر یک جامعه ی مصرفی تلقی شوند؛ جایی که مصرف و خوشگذرانی بیشتر از کار و تولید تجربیات ما را مشخص میکنند این به این معناست که «فرهنگ مصرف» بر فضای فرهنگی غالب می شود؛ این که بازار بافت و تجربیات زندگی روزمره ی ما را مشخص می کند. در این دنیای پست مدرن مرجعی فراتر از کالا وجود ندارد و هر برداشتی از فن آوری خود به عنوان تجربه کم کم در حال ناپدید شدن است. 📚کتاب فرهنگ های دیجیتال صفحه ۳۰ 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘اعتراف بازیگر دیزنی به نقش شیطان پرستان در هالیوود ▪️چاینا مک کلین، بازیگری که در بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های دیزنی نقش آفرینی کرده، از حضور جدی شیطان پرستان و علائم شیطان پرستی در صنعت سرگرمی آمریکا می‌گوید. ▪️او همچنین به مخاطبان اخطار می‌دهد که فیلم‌هایی که می بینند بر روی آن‌ها تاثیر دارند، چه متوجه این تاثیر باشند و چه نباشند. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘 جوکر بانوان؛ تراژدی غم‌بار فمنیسم ایرانی اینبار در قالب لودگی ▪️متاسفانه فمنیسم ایرانی احقاق حقوق زن ایرانی را در تقلید صرف از هر آنچه مردان می کنند؛ میبیند! این موج از فمنیسم تعریف صحیح از زن و یا مرد ندارد، و دیوانه وار میخواهد هر آنچه جنس مخالف میکند، طوطی وار تکرار کند؛ و در این مسیر از لودگی در قالب طنز نیز دریغ نمیکند. ▪️ برنامه نیز طنز قابل توجهی ندارد، ادا درآوردن ها و خندیدن های تصنعی بانوان بیشتر محض خالی نبودن عریضه است. در کشور ما طنزپردازی به صورت فکر شده و با فیلمنامه هم دچار مشکل است چه رسد به طنزپردازی بداهه که اینگونه مایه فضاحت می شود. هرچند کاملا هم بداهه نیست و با تدوین و برنامه ریزی هم باز سخیف است. ▪️اما چند سوال بی پاسخ کماکان اینجاست که باز ساترا کجاست؟ مسائل و معارف دینی جای خود؛ چرا باید شخصیت مطلوب زن ایرانی چنین دلقک وار و مسخره‌ پیشه معرفی شود؟ 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 شناسایی اخبار جعلی در شرایط جنگ! ▫️در شرایط جنگی برای تضعیف روحیه ی مردم بیشترین اخبار دروغین و جعلی از سوی دشمن تولید و در فضای مجازی پخش می شود؛ ▫️ این اخبار را چگونه شناسایی کنیم تا در دام آنها نیفتیم؟! 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘 شگردهای رسانه‌ های فارسی زبان در تولید محتوا و فریب دادن مخاطب ▪️ دو قطبی سازی ▫️این شگرد که در چند سال اخیر به‌صورت ویژه مورد توجه این رسانه‌ها قرار گرفته است، هدف اصلی آن ایجاد دو‌دستگی‌های کاذب است. ▫️رسانه با استفاده از این روش، به مخاطب چنان القاء می‌کند که دو طیف و جریان به‌صورت صددرصد، مقابل یکدیگر قرار دارند. یکی شر و دیگری خیر، موافق و مخالف، تندرو و میانه‌رو و دسته‌بندی‌های از این قبیل که بیشتر از آنکه با واقعیت مطابقت داشته باشد، بازی با واژه ها است. ▫️رسانه‌ها این شگرد را به اشکال و گونه‌های مختلف دیگر برای ایجاد درگیری و اثرگذاری صحنه‌های سیاسی و اجتماعی به کار می‌برند و مسائل را چنان نشان می دهند که گویی هر کدام از دو سر قطب‌ها دائماً در حال جداشدن و دورشدن از یکدیگر هستند. ▫️ در ذات همه برنامه‌هایی که با این تکنیک ساخته می‌شوند، چیزی که برجسته می‌شود نوعی بی‌نظمی و عدم تحمل حرف مخالف و منتقد است، یا اختیار نداشتن یک گروه، و یا تلاش برای سلطه یک حزب بر حزب دیگر که این موارد را به‌صورتی کاملاً حرفه‌ای به خورد مخاطب می‌دهند. ▫️برای نمونه در مذاکرات هسته‌ای و ایام انتخابات این شگرد به‌وفور مورد استفاد رسانه‌ها قرار ‌گرفته و می گیرد. ▫️آگاهی از روش های تولید محتوا در رسانه ها برای فریب دادن مخاطب، یکی از مراحل سواد رسانه ای امروز است... 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘مدیریت بحران از منظر سواد رسانه ای و اطلاعاتی ▪️گاهی اوقات اظهار نظر درست, بدون اشراف کامل بر فضای بحران باعث کمک به دشمن می شود . ▪️اظهارات افراد غیر مسئول در خارج از مسئولیت باعث خسارات جبران ناپذیری می شود. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 همیشه بازی‌ها از واقعیت جلوتر هستند. ▪️فیلـ‍ــــم‌های هالیوودی نیــــز همینطور هستند، تصویری از آینـده برای شمـــــا ترسیم می‌کنند! 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘نمایش برخط آسمان غرب ▫️روزهای نخست جنگ، روزگاری بنی صدر صحبت از زمین دادن و زمان خریدن می‌کرد مردانی بی ادعا نظیر شیرودی و یارانش، آتش به اختیار در طرف مردم ایستادند و ایستادگی را معنا کردند. این همراهی با مردم و فدا شدن برای مردم به زیبایی در فیلم به نمایش درآمده است. ▫️به گفته محمد عسگری نویسنده و کارگردان اثر، فیلمنامه‌ دوازده بار بازنویسی شد و از زیر فشارها و سلیقه‌های برخی سینمانشناسان در شرایطی سخت اما با موفقیت به ایستگاه اکران رسیده است. فیلم نامزد شش سیمرغ و برنده سه سیمرغ بلورین از چهل و دومین جشنواره فیلم فجر شده و حاوی صحنه‌های جنگی فوق‌العاده در کنار دیالوگ‌ها و بازی‌های قابل قبول بازیگران است. ▫️صحنه هایی که نمایشی از غیرت، وطن پرستی، ما می‌توانیم و همدردی با مردم است همه و همه بیننده را لحظاتی به یاد قهرمانانی می‌اندازد که شاید تا به حال حتی ذره‌ای از دلاوری‌های این گمنامان بی‌ادعا، مخلص و غیور نشنیده باشد. کسانی که منتظر هیچ امکانات دولتی نمی‌مانند، با سنگ، با هلی کوپتر بدون سلاح، با خوردن نان خشک و... فقط و فقط در پی رسیدن به آرمان‌های الهی خویشند. ▫️کارگردان هنرمندانه در کنار قهرمانان هوانیروز و شخص شهید شیرودی، از ادیبان درجه دار ارتشی، سردار همدانی و حتی سربازانی که در عین جوانی در شرایط سخت مسئولیت می‌گیرند یاد می‌کند تا در نهایت استادانه برای جوان این سرزمین قهرمانان واقعی و غیرهالیودی را جلوه‌گر سازد. ✍️عالیه بهرام‌زاد 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘سلسله جلسات ▪️با موضوع «نگرشی راهبردی و جریان‌شناسانه به سینمای غرب» امروز با حضور دکتر محمد حسنی برگزار شد. ▪️در اولین جلسه از سلسله جلسات جهت نقد و تحلیل اثر تولیدی با نگرش راهبردی به بیان مولفه‌های لازم در یک فیلم راهبردی پرداخت شد. ▪️در این جلسه فیلم سینمایی Seven days in may به صورت مصداقی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. 📮انجمن سواد رسانه طلاب؛ 📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام