#پارا_کتاب|#باز_نشر
🔘«پست مدرنیسم و رسانه های جدید»
▪️مدرنیسم عموماً با مراحل اولیه ی انقلاب صنعتی در ارتباط بود، در صورتی که پست مدرنیسم( که اولین بار در معماری مشاهده شد) معمولاً با بسیاری از تغییراتی که بعد از انقلاب صنعتی رخ داد در ارتباط است.
▪️اقتصاد فراصنعتی (که گاهی به نام فرافوردیست شناخته میشود) یکی از مواردی است که در آن تحول اقتصادی از اقتصاد مبنی بر تولید به اقتصاد مبنی بر خدمات صورت گرفته است.
▪️مشخصه های این جامعه افزایش فن آوری های اطلاعاتی جدید جهانی سازی بازارهای مالی رشد خدمات و کارمندان یقه سفید و کاهش صنعت سنگین است. مشاهده ی تفاوت محسوس فرهنگ و سیاستهای تولید شده به وسیله ی یک جامعه ی فراصنعتی با آنهایی که توسط مفهوم صنعتی مدرنیسم حکم فرما بودند تعجب آور نیست.
▪️این تغییرات فرهنگی می توانند تا حدودی به عنوان محصول جانبی اجتناب ناپذیر یک جامعه ی مصرفی تلقی شوند؛ جایی که مصرف و خوشگذرانی بیشتر از کار و تولید تجربیات ما را مشخص میکنند این به این معناست که «فرهنگ مصرف» بر فضای فرهنگی غالب می شود؛ این که بازار بافت و تجربیات زندگی روزمره ی ما را مشخص می کند. در این دنیای پست مدرن مرجعی فراتر از کالا وجود ندارد و هر برداشتی از فن آوری خود به عنوان تجربه کم کم در حال ناپدید شدن است.
📚کتاب فرهنگ های دیجیتال صفحه ۳۰
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘اعتراف بازیگر دیزنی به نقش شیطان پرستان در هالیوود
▪️چاینا مک کلین، بازیگری که در بسیاری از فیلمها و سریالهای دیزنی نقش آفرینی کرده، از حضور جدی شیطان پرستان و علائم شیطان پرستی در صنعت سرگرمی آمریکا میگوید.
▪️او همچنین به مخاطبان اخطار میدهد که فیلمهایی که می بینند بر روی آنها تاثیر دارند، چه متوجه این تاثیر باشند و چه نباشند.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘 جوکر بانوان؛ تراژدی غمبار فمنیسم ایرانی اینبار در قالب لودگی
▪️متاسفانه فمنیسم ایرانی احقاق حقوق زن ایرانی را در تقلید صرف از هر آنچه مردان می کنند؛ میبیند! این موج از فمنیسم تعریف صحیح از زن و یا مرد ندارد، و دیوانه وار میخواهد هر آنچه جنس مخالف میکند، طوطی وار تکرار کند؛ و در این مسیر از لودگی در قالب طنز نیز دریغ نمیکند.
▪️ برنامه نیز طنز قابل توجهی ندارد، ادا درآوردن ها و خندیدن های تصنعی بانوان بیشتر محض خالی نبودن عریضه است. در کشور ما طنزپردازی به صورت فکر شده و با فیلمنامه هم دچار مشکل است چه رسد به طنزپردازی بداهه که اینگونه مایه فضاحت می شود. هرچند کاملا هم بداهه نیست و با تدوین و برنامه ریزی هم باز سخیف است.
▪️اما چند سوال بی پاسخ کماکان اینجاست که باز ساترا کجاست؟ مسائل و معارف دینی جای خود؛ چرا باید شخصیت مطلوب زن ایرانی چنین دلقک وار و مسخره پیشه معرفی شود؟
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 شناسایی اخبار جعلی در شرایط جنگ!
▫️در شرایط جنگی برای تضعیف روحیه ی مردم بیشترین اخبار دروغین و جعلی از سوی دشمن تولید و در فضای مجازی پخش می شود؛
▫️ این اخبار را چگونه شناسایی کنیم
تا در دام آنها نیفتیم؟!
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘 شگردهای رسانه های فارسی زبان
در تولید محتوا و فریب دادن مخاطب
▪️ دو قطبی سازی
▫️این شگرد که در چند سال اخیر بهصورت ویژه مورد توجه این رسانهها قرار گرفته است، هدف اصلی آن ایجاد دودستگیهای کاذب است.
▫️رسانه با استفاده از این روش، به مخاطب چنان القاء میکند که دو طیف و جریان بهصورت صددرصد، مقابل یکدیگر قرار دارند.
یکی شر و دیگری خیر، موافق و مخالف، تندرو و میانهرو و دستهبندیهای از این قبیل که بیشتر از آنکه با واقعیت مطابقت داشته باشد، بازی با واژه ها است.
▫️رسانهها این شگرد را به اشکال و گونههای مختلف دیگر برای ایجاد درگیری و اثرگذاری صحنههای سیاسی و اجتماعی به کار میبرند و مسائل را چنان نشان می دهند که گویی هر کدام از دو سر قطبها دائماً در حال جداشدن و دورشدن از یکدیگر هستند.
▫️ در ذات همه برنامههایی که با این تکنیک ساخته میشوند، چیزی که برجسته میشود نوعی بینظمی و عدم تحمل حرف مخالف و منتقد است، یا اختیار نداشتن یک گروه، و یا تلاش برای سلطه یک حزب بر حزب دیگر که این موارد را بهصورتی کاملاً حرفهای به خورد مخاطب میدهند.
▫️برای نمونه در مذاکرات هستهای و ایام انتخابات این شگرد بهوفور مورد استفاد رسانهها قرار گرفته و می گیرد.
▫️آگاهی از روش های تولید محتوا در رسانه ها برای فریب دادن مخاطب، یکی از مراحل سواد رسانه ای امروز است...
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘مدیریت بحران از منظر سواد رسانه ای و اطلاعاتی
▪️گاهی اوقات اظهار نظر درست, بدون اشراف کامل بر فضای بحران باعث کمک به دشمن می شود .
▪️اظهارات افراد غیر مسئول در خارج از مسئولیت باعث خسارات جبران ناپذیری می شود.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 همیشه بازیها از واقعیت جلوتر هستند.
▪️فیلـــــمهای هالیوودی نیــــز همینطور هستند، تصویری از آینـده برای شمـــــا ترسیم میکنند!
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘نمایش برخط آسمان غرب
▫️روزهای نخست جنگ، روزگاری بنی صدر صحبت از زمین دادن و زمان خریدن میکرد مردانی بی ادعا نظیر شیرودی و یارانش، آتش به اختیار در طرف مردم ایستادند و ایستادگی را معنا کردند. این همراهی با مردم و فدا شدن برای مردم به زیبایی در فیلم به نمایش درآمده است.
▫️به گفته محمد عسگری نویسنده و کارگردان اثر، فیلمنامه دوازده بار بازنویسی شد و از زیر فشارها و سلیقههای برخی سینمانشناسان در شرایطی سخت اما با موفقیت به ایستگاه اکران رسیده است. فیلم نامزد شش سیمرغ و برنده سه سیمرغ بلورین از چهل و دومین جشنواره فیلم فجر شده و حاوی صحنههای جنگی فوقالعاده در کنار دیالوگها و بازیهای قابل قبول بازیگران است.
▫️صحنه هایی که نمایشی از غیرت، وطن پرستی، ما میتوانیم و همدردی با مردم است همه و همه بیننده را لحظاتی به یاد قهرمانانی میاندازد که شاید تا به حال حتی ذرهای از دلاوریهای این گمنامان بیادعا، مخلص و غیور نشنیده باشد. کسانی که منتظر هیچ امکانات دولتی نمیمانند، با سنگ، با هلی کوپتر بدون سلاح، با خوردن نان خشک و... فقط و فقط در پی رسیدن به آرمانهای الهی خویشند.
▫️کارگردان هنرمندانه در کنار قهرمانان هوانیروز و شخص شهید شیرودی، از ادیبان درجه دار ارتشی، سردار همدانی و حتی سربازانی که در عین جوانی در شرایط سخت مسئولیت میگیرند یاد میکند تا در نهایت استادانه برای جوان این سرزمین قهرمانان واقعی و غیرهالیودی را جلوهگر سازد.
✍️عالیه بهرامزاد
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#گزارش_تصویری
🔘سلسله جلسات #به_روایت_سینما
▪️با موضوع «نگرشی راهبردی و جریانشناسانه به سینمای غرب» امروز با حضور دکتر محمد حسنی برگزار شد.
▪️در اولین جلسه از سلسله جلسات #به_روایت_سینما جهت نقد و تحلیل اثر تولیدی با نگرش راهبردی به بیان مولفههای لازم در یک فیلم راهبردی پرداخت شد.
▪️در این جلسه فیلم سینمایی Seven days in may به صورت مصداقی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 تحلیل کنشگری یهودیان در اعصار ظهور
▪️ یهودیان همواره در زمان ظهور پیامبران و منجیان بعد از حضرت موسی روال خاصی را در پیش می گیرند. در فیلم مصائب مسیح کارگردان به زیرکی قتل مسیح (در اصل یهودا کشته شد و عیسی (ع) عروج کرد) را به گردن یهودیان می اندازد نه رومیان و حقیقت هم همین بود.
▪️ قبل از ولادت پیامبر نیز یهودیان تلاش داشتند پیامبر را یهودی زاده کنند که این امر ناکام در سینمایی محمد رسول الله به وضوح به تصویر کشیده شد.
▪️ اما نتیجه ای که میگیرم این است که فیلم های اخیر هالیوود در حمله به منجی ازجمله در فیلم تلماسه نشانه نزدیکی وقوع یک امر قریب الوقوع است که شاخک های صهیونیسم بین الملل را تیز کرده!
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘 پرچم های برافراشته نفوذ فرهنگی دشمن
1️⃣اولین پرچم نفوذ فرهنگیِ دشمن،علوم انسانی غربی است که امروزه در دانشگاهها و حوزه های علمیه، تدریس و ترجمه میشود این موجب رشد جوانه های تجدّد فرهنگی در کشور شده است.امروزه آموزش اینگونه علوم انسانی، تربیت دگراندیشانی با تفکر تهیکردن هویّت اسلامی و انقلابی از جامعه را به دنبال دارد.
2️⃣دومین پرچم نفوذ فرهنگی دشمن، مهجوریت مغزهای متفکر علوم انسانی اسلامی است.امروزه سادهاندیشان، صدرنشین حل مسائل کشور شده اند که احساس میکنند اگر قدمی برای حل مشکلات جامعه بردارند، گرهی گشوده نمیشود. بنابراین به دغدغههای روزمره خویش مشغول هستند.
3️⃣سومین پرچم نفوذ فرهنگی دشمن،تعلیق اجرای طرح تمدنی است که متاسفانه اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در صدد اجرای این طرح برنیامدند و شاید به محافظهکاری روی آورده اند.
✍️ ابراهیم انجم شعاع
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#خبر|#باز_نشر
🔘بالا رفتن آزار جنسی در کره به علت موج کرهای
▪️یکی از آسیبهای اصلی موج کرهای، بالا رفتن اذیت و آزار جنسی در میان مردم است؛ برخی طرفداران موج کرهای معترف هستند که فضای فیلم و موسیقی کرهای باعث میشود طرفدار این موج به انحرافات جنسی کشیده شوند.
▫️بهتازگی نیز چترومهای تلگرامی در کره کشف شده است که شیوع قابل توجهی نیز دارد که در آن هر شخصی برای ورود باید عکس خواهر یا ... را ابتدا در آن گروه ارسال کند تا بتواند عضو گروه بشود، در این نوع گروهها حدود 200 هزار نفر عضو بودند.
▪️این نوع انحرافات توسط طرفداران موج کره ای الگوبرداری و انجام می شود.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
1402-08-23-event_ai_philosophy1.mp3
39.11M
#صوت
🔘«چیستی و تاریخچه #هوش_مصنوعی»
▪️ با ارائهی «دکتر کاظم فولادی قلعه»
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#پارا_کتاب|#باز_نشر
🔘«ماهیت اینترنت»
▫️برای ارزیابی نوین بودن اینترنت در ابتدا لازم است توصیفی از آن داشته باشیم . این کار سخت تر از آن است که ابتدائاً ممکن است تصور شود چرا که اینترنت آنچنان سریع در حال رشد و توسعه است که هر روز شاهد کاربرد و وجوه تازه ای از آن هستیم.
▪️اینترنت برای اولین بار در سیستم ارتباطاتی ارتش آمریکا به صحنه ظهور پیوست و هدف از آن ایجاد یک سیستم کاملاً مطمئن برای گردش اطلاعات محرمانه همانند یک سیستم پست الکترونیک داخلی بود. این سیستم با توسعه سیستم نرم افزاری گوفر وارد محیطهای دانشگاهی شد تا دانشجویان بتوانند از آن در دست یابی به اطلاعات تحقیقاتی شان استفاده کنند.
▫️سپس مورد توجه فراوان پژوهشگران علمی در مرکز مطالعات هسته ای سرن در سوئیس قرار گرفت پژوهش گرانی که پیوند فرامتن را توسعه دادند فراپیوندها قادرند تعداد بی شماری از پایگاه های داده ای کامپیوترها را به صورت الکترونیک به هم ارتباط دهند و در نتیجه اطلاعات جمع آوری شده روی هر کامپیوتر قابل دسترسی برای کلیه کامپیوترها گردد. به لطف وجود فراپیوندها هر آنچه در کامپیوتر شماست عیناً برای کامپیوتر من قابل دسترسی است.
▪️اگر بخواهیم دقیقاً بررسی کنیم اینترنت و شبکه جهانی وب یکی نیستند. اینترنت عبارت است از سیستم ارتباطات الکترونیکی در حالیکه شبکه جهانی وب عبارتست از روش پردازش و ارائه اطلاعات دیجیتالی" (رقومی). اما این تفکیک و تمایز امروزه از اهمیت چندانی برخوردار نیست چرا که وب بر اینترنت غلبه یافته است.
▫️چنانکه نیل بارت میگوید کاربرد وب باعث مرگ اینترنت شده است. این کاربرد اینترنت را از محدوده کاربری چند نفر علاقه مند مشتاق خارج ساخته و وارد یک میدان وسیع استفاده جدی تجاری و دولتی نموده است.
📚کتاب جستاری فلسفی درماهیت اینترنت صفحه ۴۰
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#هوش_مصنوعی|#باز_نشر
🔘چگونه میتوان از هوش مصنوعی در حل معضلات اجتماعی بهره برد؟
چه مراحلی باید برای توسعه نقشه راه هوش مصنوعی در حوزههای مختلف پیگیری کنیم؟
▪️هوش مصنوعی، محرک یا ناجی معضلات اجتماعی؟
▫️«محمدهادی زاهدی» مدیرکل فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت علوم و رئیس انجمن هوش مصنوعی:
▫️ما باید برای استفاده صحیح و هدفمند از دانش و فناوری هوش مصنوعی در تمامی حوزهها مانند تاریخ و تمدن، پزشکی و سلامت، آموزش و مهارت، صنعت و کشاورزی و موضوعاتی از جنس فرهنگی و اجتماعی نقشه راه داشته باشیم، اما چون چشمانداز مشخصی نداریم و هدفگذاریهای کلان و عام داشتهایم، هر کسی براساس برداشت خود کاری را آغاز کرده است، لیکن همگرایی لازم بین بخشهای مختلف مشاهده نمیشود.
▫️دنیا از هوش مصنوعی برای حل یا کاهش برخی معضلات اجتماعی کمک گرفته است، چالشهایی از جنس بیکاری، بیعدالتی، حقوق شهروندی، مفاسد اقتصادی، جرایم و موارد دیگر که میتوان از این تجربیات جهانی برای حل مسائل ایده گرفت.
▪️لینک مطلب در تسنیم
🔗https://tn.ai/3173475
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#عکس_نوشته|#اختصاصی
🔘فیلم سینمایی"ملاقات با جادوگر"
▪️فیلم سینمایی"ملاقات با جادوگر" به کارگردانی حمید بهرامیان و نویسندگی امیرمهدی ژوله روایتگر دو داستان است.
▪️ در روایت اول داستان فساد مدیران و آقازاده ها را به تصویر می کشد و در روایت دوم بازگو کننده ی رویای خوشبختی پس از مهاجرت است که تم غالب داستان برمبنای روایت داستان اول می چرخد.
✍️محسن بنی احمدی
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#عکس_نوشته|#اختصاصی 🔘فیلم سینمایی"ملاقات با جادوگر" ▪️فیلم سینمایی"ملاقات با جادوگر" به کارگردانی
#نقد_فیلم|#اختصاصی
🔘فیلم سینمایی"ملاقات با جادوگر"
▪️فیلم سینمایی"ملاقات با جادوگر" به کارگردانی حمید بهرامیان و نویسندگی امیرمهدی ژوله روایتگر دو داستان است .
▪️در روایت اول داستان فساد مدیران و آقازاده ها را به تصویر می کشد و در روایت دوم بازگو کننده ی رویای خوشبختی پس از مهاجرت است که تم غالب داستان برمبنای روایت داستان اول می چرخد.
▪️این فیلم سینمایی حرف جدیدی برای گفتن نداشته و فقط بازگویی تکراری از آثار مختلف است. ژوله نه تنها حرف جدیدی برای گفتن ندارد که حتی برای خنده گرفتن از مخاطب دست به دامن شوخی های دو پهلو و جنسی شده تا بلکه بتواند این اثر را در غالب کمدی بگنجاند.
▪️اگر بخواهیم از نقطه ی مثبت اثر نام ببریم می توان به رویا پردازی خام و پوچ خوشبختی بعد از مهاجرت اشاره کنیم که در جوانان امروزه به شدت رواج دارد.
▪️تماشای این فیلم جز وقت تلف کردن نکته دیگری نداشته و تماشای این فیلم برای سنین زیر 18 سال مناسب نیست.
✍️محسن بنی احمدی
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام