پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقد غریب.mp3
24.19M
#اختصاصی | #محفل
🔰 نقد فیلم | شماره 1
📽محفل نقد و بررسی فیلم سینمایی «غریب»
👈با حضور:
👤استاد علی قهرمانی _ ناقد سینما و مدرس سواد رسانه
👤دکتر حوریه بزرگی _ ناقد سینما و مدرس سواد رسانه
👤سید مهدی موسوی_ مجری و خبرنگار
#سینما
#غریب
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
12.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#اختصاصی | #تیزر
🔰 نقد فیلم | شماره 1
📽تیزر محفل نقد و بررسی فیلم سینمایی «غریب»
👈با حضور:
👤استاد علی قهرمانی _ ناقد سینما و مدرس سواد رسانه
👤دکتر حوریه بزرگی _ ناقد سینما و مدرس سواد رسانه
👤سید مهدی موسوی_ مجری و خبرنگار
#سینما
#غریب
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
✅ محفل نقد فیلم سینمایی «غریب» در قم برگزار شد
▪️به همت انجمن سواد رسانه طلاب، محفل نقد و بررسی فیلم سینمایی «غریب» با حضور حجت الاسلام علی قهرمانی و دکتر حوریه بزرگی در مؤسسه فرهنگی رسانهای شناخت برگزار شد.
▪️قهرمانی: در بخشهایی از فیلم، شاهد ریتم کندی هستیم، ضمن آن که به برخی از وجوه شخصیتی شهید بروجردی در این اثر به خوبی پرداخته شده؛ اما برخی دیگر از وجوه شخصیتی ایشان، کمرنگ مورد توجه قرار گرفته است.
▪️بزرگی: ما هنوز نتوانستهایم مکتب سینمای ایران را داشته باشیم و برای تحقق این امر بر اساس فرهنگ ایرانی و اسلامی خود نیاز به کارهای قوی در عرصه پژوهش داریم و این که به شکل جمعی و دغدغهمندانه به رفع خلأها در این زمینه همت بگماریم.
🖇 مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت»
⏰ زمان مطالعه: ۵ دقیقه
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
☑️@Fekrat_Net
17.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#اختصاصی | #تیزر
🔰 نقد و بررسی | شماره 1
📽تیزر محفل نقد و بررسی «زندگی پس از زندگی»
▪️زندگی پس از زندگی برنامهای در مورد مرگ و عالم ماوراء به روایت افرادی است که در تجربهٔ مرگ تقریبی از کالبد جسم خارج شدند و عالم برزخ را درک کردند و بازگشتند.
👈با حضور:
👤استاد مجتبی فلاحتی _ استاد حوزه و دانشگاه
🔺لینک مشاهد کامل برنامه
https://aparat.com/v/mD3tf
#مرگ
#زندگی_پس_از_زندگی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
#یادداشت| #متن
🔰 نقد و بررسی | شماره 1
📋گذری بر فیلم سینمایی «غریب»
▪️ به اتفاق جمعی از دوستان طلبه به دیدن فیلم خوب غریب رفتیم، فیلمی جذاب و تام و تمام را به نظاره نشستیم، فیلمی که مخصوصا به حیث دیالوگ ها و طراحی سناریو، شخصیت پردازی، بازیگران کاربلد، صحنه های اکشن در کنار جلوه هایی از درام جزو بهترین ها و حرفه ای ها بود. خدا قوت به موسسه اوج و حامد عنقا(نویسنده).
▫️ فیلم را برای سنین پایین با درجه احساسات بالا توصیه نمیکنم ولی اگر با برخی از صحنه های خشونت آمیز که به فراخور داستان و متناسب با جنایت های جریان کومله تدوین شده است مشکلی نداشتید با خانواده به تماشای فیلم بنشینید.
▪️ فیلمی که مصداق بارز رسانه گرم است که لحظات نابی را رقم می زند و مجال از دست دادن نیست، داستان و روایت گری اش دنباله دار است و مخاطب را خسته نمی کند و این می شود نقطه قوت معرفی یک قهرمان که می تواند موجب تقویت عزت نفس یک ملت شود.
▫️یک الگوی انقلابی آمیخته با عقلانیت البته در اوج انسان دوستی را مشاهده خواهید کرد که اخلاق را با اقتدار آشتی و جدیت را با لبخند پیوند داده است. الگویی سرشار از ذکاوت نظامی گری که در هنگام عبادت، زاهد شب و در میدان جنگ، شیران اند؛ شیر خمینی... و کیست خمینی که یکی از پرورش یافتگان مکتبش می شود «محمد بروجردی»
▪️روحمان با یادشان شاد و راهشان پر رهرو...
#تحلیل_فیلم
#غریب
📝نویسنده: ابراهیم شریفی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
موسسه شناخت و رسانه فکرت برگزار میکند:
✅ نقد و بررسی دیدگاه منکران افول آمریکا
با حضور:
👤دکتر محمدرضا باقرزاده؛ عضو هیئت علمی موسسه آموزشی امام خمینی(ره)
👤دکتر محسن رنجبر؛ مدرس موسسه آموزشی امام خمینی(ره)
مکان: قم بلوار بسیج، نبش خیابان تراب نجف زاده
زمان: پنجشنبه ۳۱ فروردین ساعت ۱۴.
♦️پخش زنده از کانال ایتا فکرت
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| ویراستی | اینستاگرام | تلگرام
☑️ @Fekrat_Net
#یادداشت | #متن
🔰شماره 1
📋هندسه حکمرانی فضای مجازی
▪️فضای مجازی، ابزار اورجینال حکمرانی نوین و خط مقدم تنازعات تمدنی امروزی است. نه می شود، چون دایره و بدون لبه گام برداشت و در جریان جهانی هضم شد و نه می توان با گارد بسته و بیتوجه عبور کرد. صریح و سریع و دقیق باید #هندسه_بازی را وضع یا کشف کنیم تا هویت و جمهوریت و اسلامیت جامعه را در سلامت و امنیت، راهبری نماییم.
▫️خیلی سریع اگر بخواهیم ابعاد و اضلاع فضای مجازی و #شیوه_حکمرانی مبتنی بر این هندسه و زیست بوم ویژه را مطرح کنیم به مثلث ها، مربع ها، چندضلغی ها و تقاطع های متعددی میرسیم که بایستی پیرامون آنها گفتگو کنیم و تصمیم جدی بگیریم.
1️⃣ #لایههای_موثر_پیام_رسانی را بایستی بازبینی و تقویت و بروزرسانی کنیم:
۱.اتاق فکر فضای مجازی
۲.ارگان تصمیم گیر و مدیریت
۳.لایه های کنشگری و راهبری میدانی
2️⃣ در فرایند تولید و توزیع پیام، #پنجگانه ای داریم که باید اتخاذ مبنای مشخصی داشته باشیم:
۱.چه کسی پیام را تولید می کند؟(سیستم مولد مرجع)
۲.محتوای پیام چیست؟(سیستم اعتبارسنجی و منطق ارزشگذاری)
۳.ابزار و بستر پیام چیست یا کجاست؟(پلتفرم و شبکه)
۴.مخاطب پیام کیست؟(سطح بندی فاز مصرف)
۵.اهداف و نتایج پیام چیست؟(چشم انداز تولید و توزیع و مصرف)
3️⃣ سه لایه محتوایی از حیث راهبردی و ناظر بر #نظریه_مواجهه وجود دارد که بایستی تعیین مبنا صورت بگیرد:
۱.مبانی حکمرانی فضای مجازی(فلسفه و الهیات و فقه سایبری)
۲.مسائل حکمرانی مجازی(نسبت با فرهنگ و اقتصاد و سیاست و امنیت و...)
۳.نتایج حکمرانی مجازی(هویت و خانواده و علم و اخلاق و ارتباطات و حریم خصوصی و...)
4️⃣ در فرایند سیاستگذاری، تولید محتوا و کنشگری به یک فرایند جامع نیاز داریم که مطلوب حکمرانی و #حکمرانی_مطلوب را تامین کند:
۱.مشروعیت(تامین نظر نهاد دین)
۲.معقولیت(توانایی تاب آوری و توجیه نظری)
۳.مقبولیت(قدرت اقناع فراگیر و اتصال با مخاطب و تامین جمهوریت)
5️⃣ در بخش #کلان_رویکردها نیز از میان سه گانه و مثلثی بایستی عبور کرده و نظر نهایی و بیتعارفش را اعلام نماید:
۱.تکنوفیلی(تکنولوژی زدگی و سیاست درهای باز و توسعه حداکثری با همه لوازمش)
۲.تکنوفوبیایی(تکنولوژی هراسی و بدبینی حداکثری)
۳.مهندسی و مدیریت تکنولوژی(ارتقا سهم از ظرفیت تکنولوژی؛ نه اشتیاق حداکثری نه هراس حداکثری)
6️⃣ در ساحت تغییرات بنیادین و عملیاتی نیز بایستی محورهایی را مورد بازکاوی قرار داده و تامین ایده نماید که بالاخره قرار بر چه تغییراتی در چه سطوحی است؛
۱.تغییر و تاسیس #زمین_بازی(ناظر بر شبکه ملی اطلاعات)
۲.تغییر و تدوین #قواعد_بازی(آیین نامه ها و پروتکل های فعالیت شبکه ها و در شبکه ها)
۳.تغییر و تعیین #نوع_بازیگری(ارتقا توان سوژه ها و کاربران فضای مجازی و تعمیق و توسعه سوادرسانه برای حال عادی و بحرانی)
7️⃣ سیستم گردش اطلاعات را بایستی بومی سازی کنیم و قواعد و پروتکل های امن و #ضدنفوذ برای هر سه سطح اتخاذ کنیم؛
۱. فرایند تولید پیام
۲.فرایند توزیع پیام
۳.فرایندمصرف پیام
8️⃣ سطوح کاربران و #جامعه_مصرف پیام نیز بایستی دسته بندی دقیق تری داشته باشد که امتداد اجتماعی حکمرانی و امنیت محتوایی از حیث محرمانگی یا عمومیت پیام، دچار اختلال نشده و عمق میدان بهتر و بیشتری داشته باشد؛
۱.عمومی و سرگرمی
۲.نیمه تخصصی و مهارتی
۳.تخصصی و آموزشهای ویژه
▪️آنچه که حائز اهمیت است، ضرب و ترکیب و تجمیع دادهها در سطوح مختلف این هندسه چندوجهی است که میتواند نقشه راه متحد با #استراتژیهای_پشتیبان متکثر را تحت عنوان پروژه های متعدد، ذیل خود تعریف کند.
▫️نکته اینجاست که #تئوریسینها و #مهندسین و #کنشگران و #مدیران این حوزه، دور میزهای واحدی به گفتگو نشسته و از حیث ۱.معنایی، ۲.راهبردی، ۳.امکان سنجی و ۴.عمق میدان، نظام مسائل فضای مجازی را بازطراحی و بازتنظیمگری نمایند.
📝نویسنده: علیرضامحمدلو، پژوهشگر و مدرس رسانه
#سواد_رسانه
#مهارت_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
ایتا | روبیکا | اینستاگرام
🆔@savad_rasaneh
15.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #تیزر | معرفی دوره مبانی و روشهای نقد و تحلیل فیلم
👤استاد #ابراهیم_کارگران
📝جهت حضور در دوره، نام و نام خانوادگی و شماره تلفن همراه خود را به آیدی @majaziiha ارسال کنید.
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
هدایت شده از فکرت
17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 #اختصاصی | #معرفی_فیلم
✅ مصائب مسیح
▪️کسی نمیداند رویکرد دینی مل گیبسون بر اثر کدام محرکها و نیروهای درونی و بیرونی بوده است. غرق شدن در کتاب مقدس (انجیل)، آغاز رابطهای پرشور میان گیبسون و پیامبر خدا حضرت مسیح بود. فکر ساختن فیلمی درباره حضرت مسیح، چنان در گیبسون ریشه دواند که غیر قابل کنترل بود. او در خود مأموریت میدید که توطئه صهیونیستها را دالِّ بر پوشاندن حقیقت عذابی که یهودیان سوداگر بر حضرت عیسی وارد کرده و کمر به قتل او بستند، افشا کند.
▪️فیلم مصائب مسیح به کارگردانی مِل گیبسون که 12 روزِ آخر عمر عیسی مسیح را به تصویر کشید، موخرترین فیلم در زمرهی فیلمهای دراماتیکی است که به بررسی زندگی حضرت مسیح پرداختهاند.
♦️فایل با کیفیت را در آپـــارات و یـــوتـیــوب فکرت تماشا کنید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | بله | ویراستی | اینستاگرام | تلگرام
☑️ @Fekrat_Net
هدایت شده از مجله خردورزی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸آیت الله جوادی آملی:
در دین نه زمان عامل عید است و نه زمین، اگر عبادتی شد و عبادتِ ویژهای بود و بنده در آن عبادت مهمان خدا شد و خدا میزبانی او را پذیرفت، این میشود عید...
#فصل_رهایی
عیدتان مبارک🌹
📍کانال مجله خردورزی:
@kheradvarzi_ir