eitaa logo
انجمن سواد رسانه طلاب
5.2هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.9هزار ویدیو
93 فایل
📝انجمن سواد رسانه طلاب محلی برای ارتقاء سواد رسانه جامعه 📲صفحه اینستاگرام: 💠instagram.com/savade_rasanehii ارتباط با ادمین: @Hosna_mn
مشاهده در ایتا
دانلود
| 🔘 پشت‌پردهٔ شیطانی والت دیزنی ✍️ سهیل صفاری ▫️ کمپانی یکی از غول‌های اصلی دنیا در عرصه‌ی سرگرمی (به‌ویژه برای کودکان)، یکی از بازوهای اصلی جریان است که به‌دنبال برقراری » هستند. ◾️ دیزنی در پروژه‌های اصلی این جریان، از قبیل ترنس هیومانیسم، سیستم‌های واقعیت مجازی (از جمله متاورس)، ترویج هویت‌های جنسی جدید، اجرای سند توسعهٔ پایدار (معروف به ۲۰۳۰)، حاکم کردن هویت دیجیتال، عادی‌سازی آمیزش گونهٔ انسان با سایر گونه‌ها و… همواره عضو مهمی از جریان ادراک‌سازی و القاء بوده و هست. ▫️ اما حمله به دنیای معصومانهٔ کودکان و ترویج ، نابودی بنیان و عادی‌سازی و حتی «دوستانه» نشان‌دادن موجودات شریر و اهریمنی، بلاتردید نشان از ریشه‌های شیطانی این شرکت دارد. ◾️ آنچه خواندید خلاصه‌ای بود از مقالهٔ مهم و مصوّر «پشت‌پردهٔ شیطانی والت دیزنی». متن کامل این مقاله و تصاویر مستندات آن را در آدرس زیر بخوانید: https://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-culture/17777 🔻منبع مطلب @jscenter 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
هدایت شده از فکرت
16.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 | شخصیت‌شناسی آوینی ▪️شهید آوینی بر این اعتقاد بوده است که با وقوع انقلاب اسلامی و ظهور انسان کاملی مثل حضرت امام(ره) بشر وارد عهد تاریخی جدیدی شده است که آن را عصر توبه بشریت نامیده است که این عصر به انقلاب جهانی امام عصر(عج) و ظهور دولت پایدار حق منتهی خواهد شد. 🔘 بازخوانی تحلیلی کتاب «آینه‌ی جادو، شهید آوینی» 👤 دکتر حسین شرف الدین 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
💢با عرض سلام و احترام خدمت شما فرهیخته گرامی 🔻با توجه به اکران فیلم مصلحت در برنامه دکوپاژ و مباحث مطرح شده از جانب حضار در جلسه، مدرسه علوم انسانی فکرت و انجمن سواد رسانه طلاب بر این شده‌اند که نشست صمیمانه‌ای جهت طرح مساله و گفت و گوی دوستانه پیرامون تحلیل و نقد فیلم مصلحت با حضور عزیزان صاحب نظر برگزار کنند. ♦️لذا از جنابعالی دعوت می‌شود در صورت تمایل جهت شرکت در این جلسه حضور خود را به آیدی زیر اعلام فرمایید. @mostafagoodarzi 🛑چالش های مورد بحث: ▫️ضرورت ساخت فیلم ◾️بررسی پیام فیلم ▫️فیلم به چه اندازه در انتقال مضمون خود موفق بوده (بررسی فرمی فیلم) ◾️بررسی تاثیرات روانشناختی و جامعه‌شناسی فیلم ⏰ زمان: دوشنبه ۶ شهریور ماه ۱۴۰۲، ساعت ۱۷ 📌مکان : قم، بلوار بسیج، موسسه شناخت 🌹با تشکر 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
| 🔘زیستگاهی بنام اربعین ✍️ ▫️زیارت و پیاده روی اربعین را نباید و نمی توان با زیارت ایام عادی سال مقایسه نمود. اربعین یک مُدل است. اربعین یک متفاوت است. با نوشتن و ‌خواندن از اربعین این زیست را نمیتوانیم درک و یا حتی به آن نزدیک شویم. اربعین باید شود. ◾️ملاک روابط در زیستِ اربعین، ارزش‌های دنیای مدرن نیست. در اربعین غربیه ترین ها با یک "سلام" و یک "زائر الحسین" گفتن با یکدیگر آشنا و شوند. هر چه غریب تر باشید به شما خدمت بیشتری ارائه می دهند. نمی گذارند بلکه می خرند ▫️زیستِ اربعین متفاوت است. در تمامی سفرهای عادی انسانها از قبل هتل، قطار، اتوبوس و ابزار سفر را مهیا می کنند. همه چیز را از قبل رزرو دارند تا در ازدحام جمعیت سرگردان نشوند. اما در اربعین که میلیونها انسان آمده اند تو یقین داری بدون هتل، قطار و پارتی به همه چیز خواهی رسید ◾️در این زیستِ متفاوت، ملاکِ ارزش گذاری بین انسان‌ها برگ کاغذی بنام "پول" نیست. از ابتدای اگر جیب تان خالی هم باشد هرگز گرسنه نخواهید ماند. هرگز نیاز نیست شما به سمت غذا بروید. از هر ملیت که باشید هیج گاه بدون سرپناه و موکبی برای خواب معطل نخواهید ماند ▫️زیستِ اربعین جداگانه ای دارد. در تمام مسیر باید در صف های طولانی بمانی اما هیچ گاه از صف عصبانی نخواهی شد. برعکس صف پمپ بنزین، ترافیک خسته کننده شهر خودت یا صف ادارات، در اربعین افراد در صف صبورند به یکدیگر می زنند. رقابتی وجود ندارد ◾️حتی کسانیکه گرایشات دینی ندارند، آنانی که از بیخ و بُن دین را نمی پذیرند باید برای یکبار هم که شده بعنوان "بیننده" این زیستگاه را تجربه کنند ▫️زیستِ پیاده روی باید در شهرهای بی روح و مادی محور ما در کل سال جریان داشته باشد که ندارد ◾️اگر آن و گذشت زیستِ اربعین در شهرها و روابط انسانی ما وجود داشت در سال میلیونها و پرونده در قوه قضاییه شکل نمی گرفت. آیا سزاوار نیست که زیستِ اربعین را وارد شهر و روابط خانوادگی خودمان کنیم!؟ @Politicalhistory 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 ایتا | روبیکا | اینستاگرام 🆔@savad_rasaneh
| 💢 دورهمی تحلیل و بررسی فیلم سینمایی مصلحت 🛑 پیرامون مباحث: ▫️ضرورت ساخت فیلم ◾️بررسی پیام فیلم ▫️فیلم به چه اندازه در انتقال مضمون خود موفق بوده (بررسی فرمی فیلم) ◾️بررسی تاثیرات روانشناختی و جامعه‌شناسی فیلم 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
| 🔘 «اسکار» بنگاه الگوسازی و معرفی افسران جنگ نرم آمریکا ◾️ الگوهایی که توسط «مدیریت فرهنگی» ایالات متحده آمریکا تولید می‌شوند، پس از سال‌ها و فعالیت مستمر و منطبق بر اهداف تعیین‌شده، به کسوت درآمده و توسط ساختاری با عنوان به دنیا معرفی ‌شده و در قامت در معرض نمایش قرار می‌گیرند. ▫️ موجودیت مهم و اعتباربخشی همچون «اسکار» را نباید صرفاً یک تلاش سینمایی و برآمده از ذوق و یا میل به دور هم باشی تعدادی سینماگر تلقی نمود، بلکه اصل تأسیس مجموعه‌ای همچون «آکادمی علوم و هنرهای سینما» (AMPAS) را می‌بایست در راستای همان تعریف کرد که فعالیت خود را معطوف به بالا بردن سطح آمریکا ساخته است. ◾️ نهادی که در سال ۱۹۲۷م با ظاهری غیردولتی تأسیس و فعالیت گستردهٔ خود را تحت حمایت و اشراف مستقیم جامعهٔ و با ریاست فردی یهودی‌الاصل به‌نام «لوئیس بی. مایر» آغاز نمود. شخصیّتی که در جایگاه بنیان‌گذار یکی از عظیم‌ترین کمپانی‌های فیلمسازی در آن زمان، یعنی کمپانی ، به‌سرعت توانست مقبولیّت لازم را برای این مجموعه ایجاد نماید. ▫️ اساس تأسیس «آکادمی علوم و هنرهای سینما» و حرکت بر مدار ترسیم‌شده توسط «مدیریت فرهنگی» ایالات متحده آمریکا را بیش از هر چیز می‌بایست محصول دوران گذار نظام بین‌الملل از «جنگ جهانی اول» به «جنگ جهانی دوم» تلقّی نمود. دورانی که میزان اثرگذاری جدّی رسانه‌های نوین و به‌ویژه بر وقایع جاری معلوم شد. ◾️ (Oscars) یک پدیدهٔ ویژه در «تاریخ سینمای جهان» است. محفلی که در سال‌های پایانی دههٔ ۱۹۲۰ تأسیس گردید و گرچه به‌نوعی محصول هژمونی و شرایط حاکم بر نظام بین‌الملل در دوران پس از «جنگ جهانی اول» قلمداد می‌شد؛ اما به‌خوبی توانست مبدع گردهمایی‌های‌ «اهالی سینما» شود. ▫️ تندیس «شوالیه اسکار» معتبرترین جایزهٔ «صنعت سینما» است که «شمشیر مبارزان جنگ‌های صلیبی» را در دست دارد. شوالیه‌ای برنزی که از روکشی مُطَلّا برخوردار است و به‌خوبی را تداعی می‌کند. مجسمه‌ای ساخته شده در سبک «هنر تزیینی» یا «آرت دکو» (Art Deco) که بر روی پایهٔ فلزی سیاه‌رنگی به شکل یک حلقه فیلم پنج شبکه‌ای ایستاده و پنج بخش اصلی در فرایند تولید یک اثر سینمایی را نشان می‌دهد؛ پنج بخشی که در قالب «نویسندگی»، «کارگردانی»، «تهیه‌کنندگی»، «بازیگری» و «عوامل فنی» هرکدام نشانگر بخش‌های اصلی «اسکار» می‌باشند. 🔻منبع مطلب: @jscenter 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh