فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ببینید
🔘حریم شخصی در فضای مجازی
▫️نکاتی که باید برای امنیت خود و دیگران، در شبکههای اجتماعی رعایت کنیم.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘قدرت پیام های سابلیمینال: واقعیت یا خیال؟
▪️سابلیمینال در لغت به معنای ادراکات زیرآستانهای (آستانهای :Liminal + زیر :Sub) است و در اصطلاح، پیام هایی هستند که ادعا شده است به گونهای طراحی شدهاند تا زیرِ آستانهٔ آگاهی خودآگاه فرد قرار گیرند و به طور مستقیم توسط ناخودآگاه پردازش شوند. به تعبیر دیگر این پیام ها خارج از محدودهٔ آگاهی مستقیم فرد هستند و به صورت خودآگاه آین پیام ها را درک نمیکند؛ ولی بهصورت ناخودآگاه بر رفتار و تصمیمگیریهایش تأثیر میگذارند.
🔗مطالعه متن کامل
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘 تهیهکننده «ببعی قهرمان»:
▪️عدهای در داخل کشور برای شرکتهای خارجی کار میکنند/ «دیزنی» و «پیکسار» از انیماتورهای ایرانی کمک میگیرند
▫️سینماپرس: تهیهکننده «ببعی قهرمان» با بیان اینکه صنعت پویانمایی ایران به حمایت اعتباری نیاز دارد نه مالی، گفت: دیزنی و پیکسار از انیماتورهای ایرانی کمک میگیرند، ما انیماتوری حرفهای در ایران داریم که با آنها همکاری میکند اما به دلیل مسائل قراردادی و بودجهای، خودمان نمیتوانیم با او کار کنیم. https://www.cinemapress.ir/news/153932/
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
انجمن سواد رسانه طلاب
#یادداشت | #اختصاصی 🔘نقدی بر رویکرد سینمای ایران به مهاجرت(بخش سوم) ▫️"آینههای روبرو": جسارتی بی
#یادداشت | #اختصاصی
🔘نقدی بر رویکرد سینمای ایران به مهاجرت(بخش چهارم)
▫️"شهر زیبا": روایت دراماتیک و غیرکاربردی
▪️اصغر فرهادی در فیلم "شهر زیبا"، به مسائل اجتماعی و مهاجرت غیرقانونی پرداخته است. هرچند دقت در جزئیات و واقعگرایی بالا، مورد تحسین قرار گرفته است، اما این فیلم نیز بیشتر به جنبههای دراماتیک مسائل میپردازد و کمتر به بررسی راهحلهای ممکن برای مشکلات مهاجرت توجه دارد. این رویکرد دراماتیک، به جای ارائه یک تحلیل واقعبینانه و کاربردی، تنها به نمایش مشکلات و تراژدیهای فردی محدود شده است.
▫️نتیجهگیری: سیاهنمایی و ترغیب به ترک وطن
▪️به طور کلی، فیلمهای ایرانی با موضوع مهاجرت، بیشتر به روایت داستانهای شخصی و فردی پرداختهاند و ابعاد اجتماعی، سیاسی و اقتصادی مهاجرت را نادیده گرفتهاند. این فیلمها با تمرکز بر تراژدیهای فردی، مخاطب را به همدردی و احساسات سطحی سوق دادهاند و از درک عمیقتر و جامعتر مسائل مهاجرت بازماندهاند. علاوه بر این، استفاده از کلیشههای رایج و تکراری، تصویری ناقص و نادرست از مهاجرت ارائه دادهاند که بیشتر به ترغیب مخاطب به ترک وطن و مهاجرت دامن میزند. در نهایت، این رویکرد سطحی و ناامیدکننده، نه تنها به درک بهتر موضوع مهاجرت کمک نمیکند، بلکه با سیاهنمایی جامعه ایران، تصویری نادرست و مخرب از واقعیتهای اجتماعی ارائه میدهد.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘محتوای دروغ چگونه ساخته میشود؟
▪️ برشی از فیلم «سگ را بجنبان» محصول سال ۱۹۹۷ آمریکا، دربارهٔ ساخت روایتهای جعلی علیه کشورها.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
باور کنید قامت حیدر خمیده است
رنگ از عذار حضرت زهرا پریده است
باور کنید بغض حسن مانده در گلو
خونِ دل حسین به صورت چکیده است
🏴 رحلت رسول اکرم ( صلیاللهعلیهوآله) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی (علیهالسلام) تسلیت باد🏴
#شهادت_پیامبر_اکرم(ص)
#شهادت_امام_حسن(ع)
#شهادت_امام_رضا(ع)
#تسلیت_باد🏴
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
🔘 Sharenting چیست و چه آسیبهایی دارد؟ ▪️قسمت اول ▫️اشتراکگذاری زندگی کودکان توسط والدین در
🛑 Sharenting چیست و چه آسیبهایی دارد؟
▪️قسمت دوم
▪️فشار اجتماعی و سلامت عاطفی
▫️فشار داشتن یک شخصیت آنلاین که توسط والدین ایجاد شده، میتواند به اضطراب اجتماعی و استرس منجر شود، به خصوص زمانی که کودکان متوجه میشوند که همسالان و دیگران به راحتی به این اطلاعات دسترسی دارند. محتوایی که والدین به اشتراک گذاشتهاند ممکن است شامل لحظاتی باشد که کودکان بعدها آنها را خجالتآور یا خصوصی بدانند و این موضوع میتواند منجر به زورگویی یا انزوای اجتماعی شود.
▫️علاوه بر این، هنگامی که کودکان بزرگتر شده و خودشان شروع به استفاده از رسانههای اجتماعی میکنند، ممکن است احساس کنند که باید انتظاراتی را که از طریق هویت آنلاین ایجاد شده است، برآورده کنند. این امر میتواند به وابستگی به #تأیید_خارجی و افزایش آسیبپذیری در برابر فشارهای اجتماعی منجر شود.
▪️دیدگاههای فرهنگی و قانونی
▫️فرهنگها و کشورهای مختلف برخوردهای متفاوتی با این موضوع دارند. بهعنوان مثال، در برخی کشورهای اروپایی مانند فرانسه و آلمان، قوانین سختگیرانهای برای حفاظت از حریم خصوصی کودکان وجود دارد و والدین ممکن است به دلیل به اشتراکگذاری تصاویر بدون رضایت کودکان با پیامدهای قانونی مواجه شوند. همچنین، درخواستهای فزایندهای برای ایجاد مکانیسمهای قانونی مانند "حق فراموش شدن" وجود دارد که به کودکان اجازه میدهد محتواهای مربوط به خود را از اینترنت #حذف کنند.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘"مست عشق"عاشقانه
▪️سینمایی عاشقانه و تاریخی "مست عشق" برداشتی آزاد است از زندگی شمس تبریزی و مولانا، که پس از سالها تلاش و کشمکش، بالاخره امسال در ایران و ترکیه اکران شد.
▪️داستان این فیلم، درباره رابطه بین شمس و مولانا و تحولات درونی آنهاست ولی این اثر نتوانسته همه واقعیتها را به طور کامل بیان کند و نواقصی بسیاری دارد. بهتر است با مطالعه تاریخی و مراجعه به منابعی که سرچشمه تاریخ هستند مانند کتاب «پله پله تا ملاقات خدا» که نوشته دکتر عبدالحسین زرکوب است، با زندگی مولانا و شمس و مراتب عرفانی و سلوک آنها آشنا شوید.
▪️این اثر که به کارگردانی حسن فتحی و نویسندگی حسن فتحی و فرهاد توحیدی است. چون در ترکیه فیلمبرداری شده برای مخاطب نا آگاه این ظن را پیش میآورد که مولانا از اهالی ترکیه بوده است. و با توجه به استفاده از بازیگران ترکیهای و نمایش صحنههای از فاحشه خانه، تماشای این اثر برای نوجوانان مناسب نیست.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
41.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘چگونه سفیر سوئد تلاش کرد تا در استارت آپ معروف ایرانی "تخفیفان" نفوذ کند؟
▪️چگونه بزرگترین شرکتهای صهونیستی آمریکا از استارتاپها در دانشگاه شریف حمایت کردند؟
▪️نرمافزار ایرانی که از کاربران خود برای آمریکا جاسوسی میکرد چه نرمافزاری بود؟
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘قبلا خیلی هشدار داده شده روی لینک ناشناس نزنید، حالا تصویری ببینید چه اتفاقی میفته
▪️فیلم رو بصورت کامل مشاهده کنید و توجه داشته باشید در پیامکی که از سامانه اصلی و معتبر الکترونیک قضایی براتون ارسال میشه هیچگونه لینکی و... نداره
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
🔘خرافات در سال گربه
▪️فیلم سینمایی "سال گربه" اثری کمدی، به کارگردانی و نویسندگی مصطفی تقیزاده است. داستان فیلم درباره زندگی پسری بد قدم به نام جهانگیر است که حضورش در هرجایی میتواند برای دیگران خطر جانی داشته باشد.
▫️این فیلم کمدی بودن خویش را مدیون ناهنجاریهایی مثل مصرف موادمخدر و فروش آن یا حرکات اروتیک و الفاظ نابههنجار و شوخیهای نامناسب است.
▪️فیلمهای ضدارزشی و نابههنجاری مثل سال گربه، فقط با هدف فروش در گیشه ساخته میشوند و هدف دیگری را برای تولید این دست از فیلمها نمیتوان در نظر گرفت. این قبیل آثار، ارزش تماشا نداشته و بهتر است در سبد مصرفی خانواده قرار نگیرند. ترویج بیاخلاقی، سبک زندگی ناسالم، مصرف مواد مخدرهای گوناگون و شغلهای خلاف، گوشهای از مضامین این فیلمهاست.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#قانون | #فیلترینگ
🔘ماده 753 قانون مجازات اسلامی
🔳(اصلاحی 08/11/1399)- هر شخصی که مرتکب اعمال زیر شود، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از بیست میلیون (20/000/000) ریال تا هشتاد میلیون (80/000/000) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد:
▫️الف) تولید یا انتشار یا توزیع و در دسترس قرار دادن یا معامله داده ها یا نرم افزارها یا هر نوع ابزار الکترونیکی که صرفاً به منظور ارتکاب جرائم رایانه ای به کار میرود.
▪️ب) فروش یا انتشار یا در دسترس قرار دادن گذرواژه یا هر دادهای که امکان دسترسی غیرمجاز به دادهها یا سامانههای رایانهای یا مخابراتی متعلق به دیگری را بدون رضایت او فراهم میکند.
▫️ج) انتشار یا در دسترس قراردادن محتویات آموزش دسترسی غیرمجاز، شنود غیرمجاز، جاسوسی رایانهای و تخریب و اخلال در دادهها یا سیستمهای رایانهای و مخابراتی.
▪️بنابراین تولیدکنندگان، فروشندگان و توزیع کنندگان وی پی ان ها و فیلترشکنهای غیرمجاز از این پس مشمول مجازات ماده ۷۵۳ قانون مجازات اسلامی می شوند و در مورد اشخاص حقوقی علاوه بر مجازات مندرج در ماده ۷۵۳، نسبت به شرکت تجاری یا موسسه متخلف، لغو امتیاز و تعطیلی نیز رقم خواهد خورد.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#پارا_کتاب | #باز_نشر
🔘ترویج فساد و گسترش اسلام ستیزی توسط صهیونیسم
▪️در پروتکل نهم دانشوران صهیون آمده است: «ما نسل کنونی غیر یهودی را با ایجاد کانال اندیشه و نظریههای فاسد، فاسد کردهایم.»
▪️در پروتکل هفدهم نیز آمده است: «ما توجه بسیار زیادی به ضربه زدن به کرامت روحانیون قائل شدیم و موفق گردیدیم تا ضرباتی را به مکاتبشان که میتواند مانعی در برابر ما باشند وارد سازیم.»
▪️از این روست که ملاحظه میکنیم اکثر فیلمهای سینمایی و سایتهای مستهجن موجود در اینترنت متعلق به یهودیان است. هنری فوری آمریکایی قریب هشتاد سال پیش در کتاب معروف خود تحت عنوان زندگی و کار من این گونه نوشته است:
▪️«در این کشور جریانهای مشخص و صاحب نفوذی مشاهده میشوند که به نحو محسوس در ادبیات سرگرمیها و رفتار اجتماعی، کاستی و فساد به بار میآورند. تجارت از سلامت ذاتی خویش دور مانده و کوچک شمردن معیارها و اصول اخلاقی به نحو فراگیر در همه جا احساس میشود. اینکه این اعمال نفوذهای مخرب همگی به سرچشمههای نژادی واحدی باز میگردند، واقعیتی است که باید آن را جدی تلقی نمود. ما مدعی آن نیستیم که حرف آخر را در خصوص یهودیان مقیم آمریکاییان داشتهایم، بلکه صرفاً نفوذ کنونی یهود را در این کشور توصیف میکنیم. مخالفت ما صرفا ًبا اندیشههاست.
▪️اندیشههای دروغینی که بنیه اخلاقی ملتها را تضعیف میکنند. این اندیشهها از منابعی سرچشمه میگیرند که به سهولت قابل شناساییاند و صرفاً از طریق افشاگری و آگاه ساختن افکار عمومی جامعه میتوان از پیشرفت آنها جلوگیری کرد. کافی است مردم ما بیاموزند چگونه سرچشمه و ماهیت نیروهای تأثیرگذار بر محیط خویش را بازشناسند. بگذارید ملت آمریکا برای یک بار بفهمند که این نه یک انحطاط طبیعی، بلکه توطئه حساب شده و ویرانگری است که هم اکنون ما را احاطه کرده است. »
📚کتاب صهیونیسم و رسانه صفحه؛ص ۱۰۰
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
انجمن سواد رسانه طلاب
#داستان_نویسی | #اختصاصی 🔘نویسنده شو: بخش سوم ▫️سلام بر نویسنده شوی ها ▪️در ادامه پستهای نویسنده
#داستان_نویسی | #اختصاصی
🔘نویسنده شو: بخش چهارم
◾️سلام بر نویسنده شوی ها عزیز
▫️در ادامه پستهای نویسنده شوی قبلی به معرفی یکی دیگر از انواع داستان میپردازیم.
🔻داستان بلند
▪️در داستان بلند هم مثل داستان کوتاه، معنا و مفهوم، اهمیت زیادی دارد؛ اما برای حجم داستان معمولاً محدودیتی وجود ندارد. البته باید مراقب باشید که حجم زیاد، معنای اثر را تحت الشعاع قرار ندهد و به قول معروف «آب به داستانتان اضافه نشود».
▫️شخصیتها و زمان در داستان بلند پیوسته در حرکت هستند. شخصیت پردازی (که در مقالات بعدی به آن پرداخته خواهد شد)، در داستان بلند بیشتر از داستان کوتاه صورت میپذیرد و تا اندازهای به خصوصیات رمان نزدیک میشود.
▪️از مشهورترین داستان بلندنویسان خارجی میتوانیم به لئو تولستوی، فرانتس کافکا، هنری جیمز، ارنست همینگوی و از داستان بلند نویسان ایرانی به صادق هدایت، بزرگ علوی و نادر ابراهیمی اشاره کنیم.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#یادداشت | #اختصاصی
🔘امی: ابزار تهاجم فرهنگی غرب(بخش اول)
▪️جشنواره امی (Emmy Awards) به عنوان یکی از برجستهترین رویدادهای فرهنگی و تلویزیونی در جهان، نه تنها بازتابی از دستاوردهای هنری تلویزیون آمریکاست، بلکه به عنوان ابزاری برای ترویج سیاستهای فرهنگی و ایدئولوژیک غربی عمل میکند. در این نوشته، به نقد این جشنواره از زوایای مختلف میپردازیم.
▪️جشنواره امی از سال ۱۹۴۹ در ایالات متحده آمریکا آغاز به کار کرده است و به صورت سالانه برگزار میشود. این جشنواره با تمرکز بر برنامههای تلویزیونی، به تدریج به یکی از مهمترین مراسمهای اهدای جوایز در عرصه سرگرمی تبدیل شده است. اما باید توجه داشت که این جشنواره، به عنوان بخشی از راهبرد فرهنگی آمریکا، نقشی مهم در گسترش نفوذ فرهنگی این کشور در سطح جهانی ایفا میکند.
▪️این جشنواره به طور عمده توسط نهادهای خصوصی مانند آکادمی علوم و هنرهای تلویزیون (ATAS) برگزار میشود، اما نباید از تأثیرات و همایتهای غیر مستقیم دولتی غافل شد. در واقع، سیاستهای فرهنگی دولت آمریکا و تخصیص منابع به تولیدات رسانهای، به طور غیر مستقیم به این جشنواره اعتبار و قدرت میبخشد. همچنین، شبکههای تلویزیونی بزرگ مانند ABC، NBC و CBS که از همکاران اصلی این جشنواره هستند، خود به نوعی تحت تأثیر سیاستهای فرهنگی دولت آمریکا قرار دارند.
✍️نویسنده: یوسف پورجم
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
#اختصاصی
🔘جلسه ۴ ساعته سواد رسانه سایبری و شبهات روز دانش آموزان
▪️با حضور ۲۰۰ دانش آموز نوجوان دختر از استان خوزستان
▪️تاریخ : ۱۴۰۳/۰۶/۰۸ ( پنج شنبه )
▪️مدرس: سرکار خانم دکتر قمقامی
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘از اینستاگرام فاصله بگیرید، همه چیز رو متلاشی میکنه…
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖤🏴سالروز شهادت ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام تسلیت باد🏴🖤
🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻
🆔@savad_rasaneh
🔘لاک قرمز
▪️فیلم سینمایی "لاک قرمز" داستان اکرم، دختری نوجوان را روایت میکند که با مرگ ناگهانی پدرش، وظیفه خود میداند تا شیرازه خانواده از هم پاشیدهاش را به دست بگیرد. او آرزوها و امیال درونیاش را میکُشد تا خودش را وقف مادر، خواهر و برادرش بکند.
▫️این فیلم که به کارگردانی سید جمال حاتمی و نویسندگی امیر عبدی ساخته شده است؛ روایت یک خوشونت خانوادگی مستمر است که در خانواده از شخصی به شخص دیگر منتقل شده و به بیرون از خانواده نیز بروز میکند.
🔻این فیلم به درستی توانسته است چند نکته را برساند:
1- والدین همان طور که هستند فرزندانش تربیت میشوند.
2- مسئولیت پذیری نوجوانان
3- انتخاب درست
▪️این موارد خانوادگی_ تربیتی را میتوانید در میانه فیلم و هم در پایان فیلم، به صورت کامل و واضح برای نوجوانان خود بیان کنید.
📮انجمن سواد رسانه طلاب؛
📲 ایتا | آپارات | اینستاگرام