✍️ یادداشتی از حجت الاسلام ابوطالبی در نقد مجتهدشبستری:
برچسب زنی به مراجع عظام به سبک یک سکولار در نسبت فقه و علوم انسانی
🔹 مجتهد شبستری با این بیان خود تلاش میکند که این نسبت را به مراجع بدهد که آنها معتقدند #علوم_انسانی_سکولار معاصر غرب حجیت و مرجعیت دارد و به جای اداره کشور بر اساس فقه و قواعد دینی باید این علوم مرجعیت داشته باشند.
🔸 او تلاش میکند که نشان دهد این جمله آیت الله جوادی آملی که فرمودند: “مدیریت و اقتصاد علم است و راه حلهای مشکلات کشور را از این علوم باید جست” و این کلام آیت الله شبیری زنجانی که فرمودند: “ما اهل فن نیستیم که درباره جرح و تعدیل مسائل نظر بدهیم”، همان حرف خود او و سایر روشنفکران (غربگرا) است که از ابتدای پیروزی #انقلاب_اسلامی مدعی بودند که با علم فقه نمیتوان کشور را اداره کرد و فقیه سالاری مشکلات خواهد آفرید. پس از این هم راه حل اساسی تفکیک نهاد دیانت از نهاد سیاست و مدیریت است.
🔹 جناب شبستری همان گونه که خودش در این متن و سایر آثارش به صراحت نوشته است نه تنها با #ولایت_فقیه مخالف است، بلکه بالاتر در مسائل سیاست، حتی فعل و قول معصوم را هم حجت نمیداند.
🛎 به طور خاص جریانی به دنبال این است که با سوء استفاده از #مشکلات_اقتصادی موجود جامعه که اتفاقا محصول حاکمیت نگاه غربی اقتصاد بر فرایند تصمیمگیری اقتصاد کشور در بانک مرکزی و... و حاکمیت نگاه سیاست غربی و #سکولار در عرصه دیپلماسی کشور در سالهای اخیر است، اصل حاکمیت دینی و نظام اسلامی را مورد هجمه قرار دهد.
متن کامل یادداشت در سایت #صدای_حوزه:
v-o-h.ir/?p=35813
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید| یابن الحسن عج... با دست خویش آبروی خویش برده ام...
🔹 امروز؛ دیدار #حاج_منصور با آیت الله ناصری و روضه خوانی باصفا و خودمانی
🆔 @sedayehowzeh
✍️ نقد و بررسی رستاخیز ماتریکس با عقب گردهایی عجیب:
نهیلیستی و مبتلا به فقر معنا بهمراه تخریب نوستالژی ها و شخصیت های ماندگار
🔹 پیش از آن که وارد بحث #ماتریکس بشویم، ذکر یک نکته شایان توجه است. نگاهی سرسری به فهرست «بلاکباستر» های سال ۲۰۲۱ نشان می دهد که بالای ۸۰ درصد فیلمهای پرفروش سال ۲۰۲۱ یا بر اساس فرانچایز، یا اسپینآف و یا اصولا بازسازی هستند.
🔸 «اسپایدرمن: راه برگشتی نیست» و... و همین «رستاخیزهای ماتریکس»، همه بر اساس شخصیتها و منظومههای داستانی پیشتر خلق شده هستند که عمر برخی به چند دهه پیش بازمی گردد.
🔹 آیا #هالیوود در حال خرج کردن آخرین سکههای ته کیسه است؟ یا دستگاه سرمایهداری، که هالیوود مظهر آن است، برای کسب سود حریصتر شده است، به این معنی که می خواهد تا آخرین سِنت هر چیزی را که زمانی، به هر دلیلی، محبوبیتی کسب کرده، استحصال کند؟
🔹 «رستاخیزهای ماتریکس» می تواند یک «فاجعه» باشد؛ فاجعهای که می تواند همه خاطرات خوب و نوستالژیکی که سه گانه قبلی برایشان ساخته بود، در نوردد و ویرانهای به جای بگذارد.
🔸 این فیلم هم در نگاه اول، ماتریکس «تین ایجریزه» شده است. تقریبا همه چیزهایی که در منظومه ماتریکس می شناسیم، در قسمت چهارم بر حسب سلیقه نسل نوخاسته تعدیل شده است تا احتمالا هم کمپانی برادران وارنر و هم خواهران واچوفسکی، آخرین دلارها را هم از نوستالژی دورانساز خود، استخراج کنند.
🔹سهگانه ماتریکس به لحاظ سینمایی، یک مجموعه کامل و دیگر، به هیچ عنوان، جای بیرون کشیدن مردگان از گور نداشت.
مشروح نقد در سایت #صدای_حوزه:
v-o-h.ir/?p=35747
🆔 @sedayehowzeh
#صدای_طلاب
⏹ خ ا
➖ الان دارن میگن "طلبه ها برن کار کنن، طلبه که همیشه نباید درس بخونه."
باشه قبول؛ شما بفرمایید من الان به عنوان #روحانی_مستقر یه محله ای، گفتمان دینی تو مدارس دارم، تو مسجد دارم، جلسات متعدد بین اهالی مسجد و مشکلات محله رو حل میکنم، حلقات صالحین رو اداره میکنم، جلسه قرآن و احکام و.. دارم، جلسه پاسخ به شبهات روز بین جوانان محله دارم، نوجوانان رو سالن میبرم، جلسات بین اولیاء نوجوانان دارم و۰۰۰شب هم از ساعت ۱۱ شب مجبورم بخاطر خانواده برم تا صبح بارکشی کنم.
➖من وقتی صبح تا شب بخاطر #کمبود_مالی دارم کار میکنم، باید وقتی اومدم خونه، حداقل ۸ ساعت بخوابم.
➖شما بفرمایید آیا به موارد بالایی که شمردم میتوان رسید؟؟
ببینید نوع کار هرکسی فرق میکنه. یکی کارگره خب از دستش اون بر میاد یکی معلمه، یکی دکتره و۰۰۰
خب رسالت منم همین چیزهاست دیگه، چرا به هرکسی نمیگن تو برو یه کار دیگه انجام بده، بما که میرسن میگن باید یه شغل دیگه داشته باشی.
امیدوارم نوع نگاه تغییر کند و به داد برسند بخدا داریم نابود میشیم.
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️شنیده ایم مدتی است، دقت های سابق در حوزه اجرای امینانه نیات واقفین انجام نمی شود و درآمد #موقوفات بدون توجه به نیات مقید، در یک حساب متمرکز جمع شده و هزینه می شود...
🎥 پاسخ حجت الاسلام عادل، معاون فرهنگی،اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه به این سوال را در گفتگوی اختصاصی ایشان با #صدای_حوزه ببینید.
#وضعیت_معیشتی_طلاب
احیای #موقوفات_حوزوی
🆔 @sedayehowzeh
#پربازدیدترین_های_هفته
1️⃣ گفتگوی اختصاصی #صدای_حوزه با معاون فرهنگی،اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور
🌐 اینجا
2️⃣ اینچنین براندازانیام آرزوست!!!
🌐 اینجا
3️⃣ وجه سیاسی متافیزیک و فلسفه در واکنش های آیت الله مصباح بروز می یافت
🌐 اینجا
4️⃣ کارکرد طلاب مستعد، جابجایی مسافر در اسنپ یا جابجایی مرزهای علم؟!
🌐 اینجا
5️⃣ سوال و گلایه طلاب دزفولی از «پروژه مسکن ممتازین» مرکز خدمات
🌐 اینجا
6️⃣ اوقاف، انگیزه چندانی برای احیای #موقوفات_حوزوی ندارد؛ حوزه خودش باید اقدام کند!
🌐 اینجا
7️⃣ روایت عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی ره از جلسه اقتصاددان های اسلامی با #وزیر_اقتصاد
🌐 اینجا
8️⃣ ریاست پژوهشگاه فقه نظام در نقد دیدگاه استاد احمدی شاهرودی پیرامون #موضوع_شناسی در فقه مطرح کرد؛
🌐 اینجا
🆔 @sedayehowzeh
📣 حجت الاسلام و المسلمین حسین ملانوری معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه قرار است در گفتگوی صمیمانه تلویزیون اینترنتی پاسخ حضور داشته و به شبهات و سوالات بدون تعارف مبلغین و فعالین حوزه تبلیغ پاسخ دهند.
🔹 از شما طلاب مبلغ دعوت مینماییم سوالات خود را در این زمینه بصورت ویدئویی (افقی) و یا صوتی، با کیفیت مناسب به آیدی [ایتا] @p_goftegoo ارسال نمایید.
⏳ حداکثر مهلت ارسال سوال؛ پایان روز شنبه ۲۵ دیماه، ساعت ۲۴
🕰 زمان پخش:
ـ چهارشنبه ها، ساعت ۱۹
🎞 پخش با اینترنت رایگان در pasokh.tv
🖇برای جزئیات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید:
https://www.pasokh.org/fa/News/View/92598/
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید| فرمایشات حضرت آیت الله سبحانی در مورد #انصراف_طلاب به دلیل #مشکلات_معیشتی که البته در رسانههای داخلی انقلابی، سانسور شد، قابل توجه بود و ورود بی پرده و جسورانه و درست ایشان به مساله معیشت، جای تقدیر و تامل داشت.
🔹اساسا مساله معیشت یک شعار مارکسیستی و غریبه نبوده و درصدد تضعیف حوزههای علمیه هم نیست و اگر برخورد درستی با این موضوع صورت بگیرد، ظرفیت پژوهشی و تبلیغی و فرهنگی نهاد روحانیت در بهترین فرم و صورت، در خدمت #دینداری جامعه قرار خواهد گرفت.
🔸باید اعتراف نمود که معیشت طلاب، به عنوان یک مساله اگر مورد توجه حوزههای علمیه قرار نگرفته و مواجهه حرفه ای و راهبردی با آن صورت نگیرد، عده ای مواجب بگیر جریان #سکولار که اخیرا هم چند مورد را شاهد بودیم، این مساله را به چالش تبدیل کرده و ذیل گفتمان جدایی دین از سیاست، معنا و مفهوم متفاوتی به آن خواهند بخشید.
🔹اینکه حوزه نمیتواند اقتصاد طلاب را با یک ساز و کار مشخصی، سر و سامان ببخشد، یک لایه از معنای سکولاریسم را تایید خواهد نمود.
توان حوزههای علمیه برای تئوری پردازی در قامت #حکومتداری قابل اغماض نیست، ولی معیشت طلاب که صدای مرجعیت معزز را هم درآورده، ظرفیت پاشنهآشیل شدن برای سنجش توان حوزه را دارد!
🆔 @sedayehowzeh
#صفحه_نخست_روزنامه_ها
🔺 گزارش وطن امروز از آغاز #توافق25ساله با چین قبل از اتمام #مذاکرات_وین:
پکن زودتر از وین
🔺گزارش کیهان از بی اثر شدن تحریم ها:
افتتاح پالایشگاه و رشد 40 درصدی صادرات بی اعتنا به #تحریم ها
🔻گزارش اعتماد از افاقه نکردن دستور:
ادامه #انتصاب های مسئله دار
🔻 گزارش شرق از نشست #رئیسی با وزرای خارجه سابق:
جای خالی #ظریف
مشاهده کامل روزنامه ها در سایت #صدای_حوزه:
v-o-h.ir/?p=35846
🆔 @sedayehowzeh
#پلان_تفکر
#مدارک_حوزوی
#مسائل_مستحدثه
🔹 من به عنوان کسی که بیش از سی سال عمرم را در عرصه ی حوزه گذراندهام نسبت به برخی از فضاهای جدید کارشناس نمیشناسم. مثلا در زمینه اقتصاد مجازی، #ارز_دیجیتال و بسیاری از مسئله های جدید و به روز حتی به تعداد انگشتان دست کارشناس نداریم، اما حوزه علمیه با همه نقاط قوتی که دارد، نسبت به مسائل مستحدثه باید فکر جدیتری کند.
🔸یکی از مشکلات جدی حوزه این است که در حوزه ی فقه رسانه، صاحب نظر کم داریم. چرا ما فقیه زیاد داریم اما فقیهی که رسانه را بشناسد نداریم؟ هیچ کدام از عزیزان ما که فقه می دانند روزنامه نگار نبودهاند، مدیر مسئول و سردبیر نبودهاند، مدیر تحریریه نبودهاند؛ آن وقت چگونه میخواهند #فقه_رسانه را مطرح کنند؟
🔹دوری از پژوهش در حوزه باعث می شود که وقتی طلبه میخواهد مقاله و پایان نامه بنویسد، آنجا میفهمد که مهارت های آن را ندارد، چون نظام آموزشی حوزه، روش تحقیق، روش پژوهش، روش نگارش مقالات آموزشی، روش نگارش کتاب و مانند اینها را به طلبهها نیاموخته است.
🔸من سطح مشخصی برای ورود طلاب به حوزه علمیه پیشنهاد نمی کنم، ولی معتقدم که این سطوح باید از هم جدا شود؛ البته بنده با پذیرش طلبه در مقطع سیکل مخالف هستم، چون کسی که در آن سن و سال است، هنوز به مرحله انتخاب صحیح نرسیده است.
🎙 حجت الاسلام محمدعلی لیالی؛ عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی و کارشناس مباحث تاریخی و سیاس در گفتگو با #صدای_حوزه / 30 آبان 1400
🌐 v-o-h.ir/?p=31807
📎 در همین زمینه بخوانید: مصوبه ۳۶۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص مدارک حوزوی
🆔 @sedayehowzeh
🔊 در گفتوگوی اختصاصی #صدای_حوزه با طلبه فعال رسانهای مطرح شد؛
از اعزام به امارات برای فعالیت های تبلیغی تا کار فرهنگی کنار ساحل
🎙 حجتالاسلام حامد امامینژاد:
🔸 دیدگاه بنده برخلاف بسیاری از طلبههایی است که سوالشان این است، چرا حوزه علمیه به داد طلبهها نمیرسد؟
بنده عرض میکنم طلبه باید دست حوزه علمیه را بگیرد.
🔹دو سال پس از وارد شدن به حوزه علمیه، وارد فضای تبلیغی شدم و مدارس را به عنوان اولین تجربهی تبلیغی خودم انتخاب کردم و علت این انتخاب هم این بود که مخاطبان ۱۰ سال آینده خود را بشناسم و با ذائقهی نسل جدید آشنا شوم.
🔹قبل از شیوع کرونا از سوی امور بینالملل دفتر مقام معظم رهبری برای انجام فعالیتهای تبلیغی، به کشور #امارات رفتم و مدتی در مسجد امام حسین(ع) دبی، برای فارسی زبانهای این شهر برنامههای فرهنگی و تبلیغی داشتم.
🔸 بنده از ۲۰ سالگی و از پایه دوم منبر رفتم و فعالیت های تبلیغی داشتم؛ و معتقدم یکی از دلایل عدم موفقیت بسیاری از طلاب در این عرصه، نداشتن اعتماد به نفس است.
🔹بنده و دوستانم بارها از تریبون های مختلف در رابطه با مشکلات #ساحل، از مسئولین شهری جملاتی میشنیدیم مبنی بر اینکه اگر افرادی که در کنار ساحل هستند از این وضعیت خارج نشوند ما کفن میپوشیم و …اما نگاه ما نسبت به کار فرهنگی این نبود و همیشه تمایل داشتیم، روزی برسد که بتوانیم به فرمودهی مقام معظم رهبری یک کار تمیز فرهنگی انجام دهیم.
مشروح گفتوگو:
v-o-h.ir/?p=35868
🆔 @sedayehowzeh
🔊 نخبه حوزوی و استاد سطوح عالی حوزه علمیه در گفتوگو با #صدای_حوزه مطرح کرد؛
🔺 در حوزه علمیه با یک بیعدالتی در تدریس و انتخاب اساتید مواجه هستیم
🔺در اسلامی سازی علوم تربیتی دچار التقاط شده ایم
🎙حجتالاسلام مهدی گرامیپور:
🔹متولد ۱۳۶۰ در تهران و ۲۲ سال است که وارد حوزه علمیه شدم و از سال دوم طلبگی بهصورت رسمی در حوزه علمیه تدریس کرده و حدود ۲۱ سال سابقه تدریس دارم.
🔸به بحث حقوق و قضا بهعنوان تربیت قاضی نگاه میشود و حوزه علمیه در این سال ها افرادی که تربیت کرده و فارغالتحصیلان موفقی داشته و در بحث #نظام_سازی حقوقی مانند سایر نظامسازیها فعالیت و کار کافی و قابل قبول انجام نشده است.
🔹 #علوم_انسانی از طرف غرب وارد شده و و با یک هیمنهای جامعه و جهان اسلام را دربرگرفته و اداره میکند و علوم انسانی رقیب فقه بوده و فقه میگوید:«من تکلیف فعلی مکلف را مشخص میکنم و این فعل مکلف در هر زمینه میتواند مطلق باشد» و انسانی هم میگوید:«برای تک تک لحظه های زندگی بشر دستورات و توصیه دارم».
🔸در زمینه تعامل حوزه علمیه با اساتید حوزه، نحوه مدیریت و جذب آنها مشکلاتی وجود دارد که باید برای رفع آنها به دنبال راه چاره بود و حوزه علمیه حمایت مادی و معنوی جدی از اساتید نمیکند و استاد هیچ پشتیبانی ندارد و یکی از عوامل این مسئله جذب بدون حساب و کتاب اساتید بوده در واقع عرضه و تقاضای حوزه تناسب ندارد و هرساله مرکز مدیریت بدون توجه به تعداد طلبه و مدرسین، اعلام جذب استاد میکند که توازن را برهم میزند.
مشروح گفتوگو:
v-o-h.ir/?p=35837
🆔 @sedayehowzeh
@sedayehowzeh.mp3
2.04M
🎙بشنوید| سنّت خدا این است که برکات خود را برای آن کسی میفرستد که شاکر باشد....
استاد مسعود #عالی
#صدای_اخلاق
🆔 @sedayehowzeh
#صفحه_نخست_روزنامه_ها
🔺 گزارش فرهیختگان از سالروز #فرار_شاه:
مکافات #دیکتاتور
🔺گزارش تحلیلی کیهان:
عصبانیت امریکا و دستپاچگی #غربگراها از تعامل با شرق برای خنثی سازی #تحریم ها
🔻گزارش آرمان ملی از آشفته بازار خودرو در ایام پایانی سال:
رقابت #دلالان با وزارت صمت
🔻گزارش شرق از نشست مجازی «چشم انداز روابط ایران و روسیه»:
ایران با کدام #روسیه طرف است؟
مشاهده کامل روزنامه ها در سایت #صدای_حوزه:
v-o-h.ir/?p=35950
🆔 @sedayehowzeh
🔊 استاد دانشگاه و مشاور خانواده طی گفتوگویی مطرح کرد؛
مواجهه ما با عاشق شدن جوانان چگونه باید باشد؟
🎙 حجتالاسلام والمسلمین محمد برمایی:
🔹 شکست و گسست؛ این سینوس پرهیاهو بین جوانان به اصطلاح «یو یو» میکند؛ یک روز خوب و یک روز بد را میشنویم و یک #طلبه را که رسالتش خانواده است، بیشتر پُر دغدغه میکند.
🔸 جوان ما که امروز فقدان شغل دارد، آیا فقدانش فقط مسکن است، #اقتصاد است؟ شکستهای متعدد و متنوع عاطفی که تنشهایی مثل پرخاشگری، خشم بالا، خیانت، قتل و … به بار میآورد. در لایه های بعدی که میتواند تنشهایی مثل تعارض، ناسازگاری بالا بین جوانان و والدین ایجاد کند را نباید نادیده گرفت.
🔹اگر ما دهه ۵۰ عاشق میشدیم و تو خودمان میرفتیم و قیافه میگرفتیم پدر و مادر میگفتند: «ولش کن و دم به دمش نده، خودش فراموش میکند ما نیز فراموش میکردیم.» اما این روزها معتقدم باید دم به دم جوانان مان داد.
🔸حالا فکر کنید دختر امروزی من عاشق شده و در مجاورت یک #غریزه قرار گرفته و پسر نیز این طور است؛حالا باید چکار کند؟
🔹اولین رفتاری که والدین باید بکند، پذیرش جوان است، نه اینکه در گناه او شریک و همراه باشیم، بلکه در نیاز او باید دم به دمش بدهیم.
مشروح خبر در سایت #صدای_حوزه:
v-o-h.ir/?p=35881
🆔 @sedayehowzeh
🔻یکصدوپنجمین نشست از سلسله نشست های دین و فضای مجازی
🎙با حضور حجت الاسلام محمد مادرشاهی
(دبیر گروه فقه نظام اقتصادی پژوهشگاه فقه نظام)
🔹با موضوع : بررسی جوانب اقتصادی متاورس از منظر فقهی
✔️نشست به صورت حضوری و مجازی برگزار می گردد.
🕟 زمان : سه شنبه 28 دی ماه ساعت 16:30
🏡مکان : قم بلوار فردوسی، ساختمان نعیم، دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی
⬅️ جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به @oisc_amuzesh پیام دهید.
✔️لینک پخش برخط:
www.heyatonline.ir/fa/heyat/3491
#دین_و_فضای_مجازی
#متاورس
🆔 @sedayehowzeh
🔊 تحلیل و روایت دکتر #موسی_حقانی درباره حکومت پهلوی اول:
🔺 رضاخان در مقطعی بدلیل غارتگری و زمین خواری تبدیل به دومین فرد ثروتمند جهان شد
🔺 از یک دوره ای، موقوفات را به املاک دولتی تبدیل کرد
🔸رئیس پژوهشکده تاریخ معاصر درباره دوران حضور رضاخان در جزیره موریس و بعد از آن ژوهانسبورگ با اشاره به اسناد موجود در پژوهشکده تاریخ معاصر در این باره میگوید: «تمام دغدغه فرزندان رضا پهلوی بهویژه دخترانش اشرف، شمس و فاطمه در آن مقطع، خریدن الماس از آفریقایجنوبی بوده است.
🔹 رضاخان از یک مقطعی، به جان املاک موقوفه افتاد. آنها را از حالت #وقف خارج و به املاک دولتی تبدیل میکرد و وزارت مالیه هم اینها را به نام رضاخان ثبت میکرد. همانطور که گفته شد، تعداد این املاک، قریهها و مراتع بهقدری زیاد است که همان موقع به او لقب #جانور_زمینخوار دادند.
🔹محمدرضا پهلوی خود را اساسا مالک تمام ایران میدانست. وقتی سند کاخ رامسر و کاخ نیاوران را به نام محمدرضا پهلوی زدند و آن را به او تحویل دادند، او سندها را پرت میکند و میگوید من نیازی به اینها ندارم، کل ایران مال من است.
مشروح خبر در سایت #صدای_حوزه:
v-o-h.ir/?p=35972
🆔 @sedayehowzeh
🔊 معاون مسکن مرکز خدمات، در اولین کنفرانس خبری معاونان مرکز مطرح کرد؛
🔺تلاش برای خانهدار شدن ۳۰ هزار طلبه در طرح ملی مسکن
🔺مزایای ثبت نام در نهضت ملی مسکن از طریق مرکز خدمات
🎙حجت الاسلام رفیعی:
🔹از ۲۰۷ هزار طلبه در کل کشور، برای حدودا ۱۲۰ هزار طلبه برنامه داریم که صرفا شامل طلاب مرد، متأهل، شعیه و ایرانی میشود که از این جامعه آماری، حدود ۶۰ هزار طلبه فاقد مسکن هستند که با احتساب همه فاکتورها، حدودا ۲۵هزار نفر نیاز فوری به مسکن دارند.
🔸در پروژه نهضت ملی مسکن نیز رایزنیهایی برای اختصاص سهمیه ۳۰ هزار واحد را انجام دادهایم که تا کنون ۱۵ هزار طلبه ثبتنام کردهاند.
🔹مرکز خدمات درصدد است تا شرایط مسکن #نهضت_ملی را برای طلاب تسهیل نماید به همین منظور هر طلبهای که در موطن خود برای مسکن ملی ثبتنام کند از ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون توان وام قرضالحسنه و ۲۰ میلیون تومان هم به صورت بلاعوض برخوردار خواهد بود؛ با این الگو، طلاب دیگر وام دولت را دریافت نخواهند کرد و با اقساط و بازپرداخت مناسب تری صاحب خانه خواهند شد.
🔸 حجت الاسلام میرمحمدی در جلسهای که با اعضای مجمع نمایندگان داشت، اعلام کرد اگر بخشی از زمینهای شهرک مهدیه در اختیار مرکز بود سالی ۵۰۰ واحد مسکن احداث میکردیم که این موضوع در حال پیگیریست و درخواست ۱۰ هکتار از زمینهای #شهرک_مهدیه را تقدیم جامعه مدرسین کردهایم.
مشروح خبر در سایت #صدای_حوزه:
v-o-h.ir/?p=35942
🆔 @sedayehowzeh