eitaa logo
پایگاه خبری صدای حوزه
15.3هزار دنبال‌کننده
11.1هزار عکس
5هزار ویدیو
89 فایل
پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه www.v-o-h.ir رسانه حوزوی مستقل صدای طلاب تصویرسازی واقعی از روحانیت ورود جسورانه به چالش های روز پیشنهاد، انتقاد، سفارش تبلیغ، ارسال سوژه و راه ارتباطی 🆔 @vohadmin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺 گزارش وطن امروز از آغاز با چین قبل از اتمام : پکن زودتر از وین 🔺گزارش کیهان از بی اثر شدن تحریم ها: افتتاح پالایشگاه و رشد 40 درصدی صادرات بی اعتنا به ها 🔻گزارش اعتماد از افاقه نکردن دستور: ادامه های مسئله دار 🔻 گزارش شرق از نشست با وزرای خارجه سابق: جای خالی مشاهده کامل روزنامه ها در سایت : v-o-h.ir/?p=35846 🆔 @sedayehowzeh
🔹 من به عنوان کسی که بیش از سی سال عمرم را در عرصه ی حوزه گذرانده‌ام نسبت به برخی از فضاهای جدید کارشناس نمی‌شناسم. مثلا در زمینه اقتصاد مجازی، و بسیاری از مسئله های جدید و به روز حتی به تعداد انگشتان دست کارشناس نداریم، اما حوزه علمیه با همه نقاط قوتی که دارد، نسبت به مسائل مستحدثه باید فکر جدی‌تری کند. 🔸یکی از مشکلات جدی حوزه این است که در حوزه ی فقه رسانه، صاحب نظر کم داریم. چرا ما فقیه زیاد داریم اما فقیهی که رسانه را بشناسد نداریم؟ هیچ کدام از عزیزان ما که فقه می دانند روزنامه نگار نبوده‌اند، مدیر مسئول و سردبیر نبوده‌اند، مدیر تحریریه نبوده‌اند؛ آن وقت چگونه می‌خواهند را مطرح کنند‌؟ 🔹دوری از پژوهش در حوزه باعث می شود که وقتی طلبه می‌خواهد مقاله و پایان نامه بنویسد، آنجا می‌فهمد که مهارت های آن را ندارد، چون نظام آموزشی حوزه، روش تحقیق، روش پژوهش، روش نگارش مقالات آموزشی، روش نگارش کتاب و مانند اینها را به طلبه‌ها نیاموخته است. 🔸من سطح مشخصی برای ورود طلاب به حوزه علمیه پیشنهاد نمی کنم، ولی معتقدم که این سطوح باید از هم جدا شود؛ البته بنده با پذیرش طلبه در مقطع سیکل مخالف هستم، چون کسی که در آن سن و سال است، هنوز به مرحله انتخاب صحیح نرسیده است. 🎙 حجت الاسلام محمدعلی لیالی؛ عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی و کارشناس مباحث تاریخی و سیاس در گفتگو با / 30 آبان 1400 🌐 v-o-h.ir/?p=31807 📎 در همین زمینه بخوانید: مصوبه ۳۶۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص مدارک حوزوی 🆔 @sedayehowzeh
🔊 در گفت‌وگوی اختصاصی با طلبه فعال رسانه‌ای مطرح شد؛ از اعزام به امارات برای فعالیت های تبلیغی تا کار فرهنگی کنار ساحل 🎙 حجت‌الاسلام حامد امامی‌نژاد: 🔸 دیدگاه بنده برخلاف بسیاری از طلبه‌هایی است که سوالشان این است، چرا حوزه علمیه به داد طلبه‌ها نمی‌رسد؟ بنده عرض می‌کنم طلبه باید دست حوزه علمیه را بگیرد. 🔹دو سال پس از وارد شدن به حوزه علمیه، وارد فضای تبلیغی شدم و مدارس را به عنوان اولین تجربه‌ی تبلیغی خودم انتخاب کردم و علت این انتخاب هم این بود که مخاطبان ۱۰ سال آینده خود را بشناسم و با ذائقه‌ی نسل جدید آشنا شوم. 🔹قبل از شیوع کرونا از سوی امور بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری برای انجام فعالیت‌های تبلیغی، به کشور رفتم و مدتی در مسجد امام حسین(ع) دبی، برای فارسی زبان‌های این شهر برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی داشتم. 🔸 بنده از ۲۰ سالگی و از پایه دوم منبر رفتم و فعالیت های تبلیغی داشتم؛ و معتقدم یکی از دلایل عدم موفقیت بسیاری از طلاب در این عرصه، نداشتن اعتماد به نفس است. 🔹بنده و دوستانم بارها از تریبون­ های مختلف در رابطه با مشکلات ، از مسئولین شهری جملاتی می­شنیدیم مبنی بر اینکه اگر افرادی که در کنار ساحل هستند از این وضعیت خارج نشوند ما کفن می­پوشیم و …اما نگاه ما نسبت به کار فرهنگی این نبود و همیشه تمایل داشتیم، روزی برسد که بتوانیم به فرموده­ی مقام معظم رهبری یک کار تمیز فرهنگی انجام دهیم. مشروح گفت‌وگو: v-o-h.ir/?p=35868 🆔 @sedayehowzeh
🔊 نخبه حوزوی و استاد سطوح عالی حوزه علمیه در گفت‌وگو با مطرح کرد؛ 🔺 در حوزه علمیه با یک بی‌عدالتی در تدریس و انتخاب اساتید مواجه هستیم 🔺در اسلامی سازی علوم تربیتی دچار التقاط شده ایم 🎙حجت‌الاسلام مهدی گرامی‌پور: 🔹متولد ۱۳۶۰ در تهران و ۲۲ سال است که وارد حوزه علمیه شدم و از سال دوم طلبگی به‌صورت رسمی در حوزه علمیه تدریس کرده و حدود ۲۱ سال سابقه تدریس دارم. 🔸به بحث حقوق و قضا به‌عنوان تربیت قاضی نگاه می‌شود و حوزه علمیه در این سال ها افرادی که تربیت کرده و فارغ‌التحصیلان موفقی داشته و در بحث حقوقی مانند سایر نظام‌سازی‌ها فعالیت و کار کافی و قابل قبول انجام نشده است. 🔹 از طرف غرب وارد شده و و با یک هیمنه‌ای جامعه و جهان اسلام را دربرگرفته و اداره می‌کند و علوم انسانی رقیب فقه بوده و فقه می‌گوید:«من تکلیف فعلی مکلف را مشخص می‌کنم و این فعل مکلف در هر زمینه می‌تواند مطلق باشد» و انسانی هم می‌گوید:«برای تک تک لحظه های زندگی بشر دستورات و توصیه دارم». 🔸در زمینه تعامل حوزه علمیه با اساتید حوزه، نحوه مدیریت و جذب آن‌ها مشکلاتی وجود دارد که باید برای رفع آن‌ها به دنبال راه چاره بود و حوزه علمیه حمایت مادی و معنوی جدی از اساتید نمی‌کند و استاد هیچ پشتیبانی ندارد و یکی از عوامل این مسئله جذب بدون حساب و کتاب اساتید بوده در واقع عرضه و تقاضای حوزه تناسب ندارد و هرساله مرکز مدیریت بدون توجه به تعداد طلبه و مدرسین، اعلام جذب استاد می‌کند که توازن را برهم می‌زند. مشروح گفت‌وگو: v-o-h.ir/?p=35837 🆔 @sedayehowzeh
@sedayehowzeh.mp3
2.04M
🎙بشنوید| سنّت خدا این است که برکات خود را برای آن کسی می‌فرستد که شاکر باشد.... استاد مسعود 🆔 @sedayehowzeh
🔺 گزارش فرهیختگان از سالروز : مکافات 🔺گزارش تحلیلی کیهان: عصبانیت امریکا و دستپاچگی از تعامل با شرق برای خنثی سازی ها 🔻گزارش آرمان ملی از آشفته بازار خودرو در ایام پایانی سال: رقابت با وزارت صمت 🔻گزارش شرق از نشست مجازی «چشم انداز روابط ایران و روسیه»: ایران با کدام طرف است؟ مشاهده کامل روزنامه ها در سایت : v-o-h.ir/?p=35950 🆔 @sedayehowzeh
🔊 استاد دانشگاه و مشاور خانواده طی گفت‌وگویی مطرح کرد؛ مواجهه ما با عاشق شدن جوانان چگونه باید باشد؟ 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین محمد برمایی: 🔹 شکست و گسست؛ این سینوس پرهیاهو بین جوانان به اصطلاح «یو یو» می‌کند؛ یک روز خوب و یک روز بد را می‌شنویم و یک  را که رسالتش خانواده است، بیشتر پُر دغدغه می‌کند. 🔸 جوان ما که امروز فقدان شغل دارد، آیا فقدانش فقط مسکن است، است؟ شکست‌های متعدد و متنوع عاطفی که تنش‌هایی مثل پرخاشگری، خشم بالا، خیانت، قتل و … به بار می‌آورد. در لایه های بعدی که می‌تواند تنش‌هایی مثل تعارض، ناسازگاری بالا بین جوانان و والدین ایجاد کند را نباید نادیده گرفت. 🔹اگر ما دهه ۵۰ عاشق می‌شدیم و تو خودمان می‌رفتیم و قیافه می‌گرفتیم پدر و مادر می‌گفتند: «ولش کن و دم به دمش نده، خودش فراموش می‌کند ما نیز فراموش می‌کردیم.» اما این روزها معتقدم باید دم به دم جوانان مان داد. 🔸حالا فکر کنید دختر امروزی من عاشق شده و در مجاورت یک قرار گرفته و پسر نیز این طور است؛حالا باید چکار کند؟ 🔹اولین رفتاری که والدین باید بکند، پذیرش جوان است، نه اینکه در گناه او شریک و همراه باشیم، بلکه در نیاز او باید دم به دمش بدهیم. مشروح خبر در سایت : v-o-h.ir/?p=35881 🆔 @sedayehowzeh
🔻یکصدوپنجمین نشست از سلسله نشست های دین و فضای مجازی 🎙با حضور حجت الاسلام محمد مادرشاهی (دبیر گروه فقه نظام اقتصادی پژوهشگاه فقه نظام) 🔹با موضوع : بررسی جوانب اقتصادی متاورس از منظر فقهی ✔️نشست به صورت حضوری و مجازی برگزار می گردد. 🕟 زمان : سه شنبه 28 دی ماه ساعت 16:30 🏡مکان : قم بلوار فردوسی، ساختمان نعیم، دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی ⬅️ جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به @oisc_amuzesh پیام دهید. ✔️لینک پخش برخط: www.heyatonline.ir/fa/heyat/3491 🆔 @sedayehowzeh
🔊 تحلیل و روایت دکتر درباره حکومت پهلوی اول: 🔺 رضاخان در مقطعی بدلیل غارتگری و زمین خواری تبدیل به دومین فرد ثروتمند جهان شد 🔺 از یک دوره ای، موقوفات را به املاک دولتی تبدیل کرد 🔸رئیس پژوهشکده تاریخ معاصر درباره دوران حضور رضاخان در جزیره موریس و بعد از آن ژوهانسبورگ با اشاره به اسناد موجود در پژوهشکده تاریخ معاصر در این باره می‌گوید: «تمام دغدغه فرزندان رضا پهلوی به‌ویژه دخترانش اشرف، شمس و فاطمه در آن مقطع، خریدن الماس از آفریقای‌جنوبی بوده است. 🔹 رضاخان از یک مقطعی، به جان املاک موقوفه افتاد. آنها را از حالت خارج و به املاک دولتی تبدیل می‌کرد و وزارت مالیه هم اینها را به نام رضاخان ثبت می‌کرد. همان‌طور که گفته شد، تعداد این املاک، قریه‌ها و مراتع به‌قدری زیاد است که همان موقع به او لقب دادند. 🔹محمدرضا پهلوی خود را اساسا مالک تمام ایران می‌دانست. وقتی سند کاخ رامسر و کاخ نیاوران را به نام محمدرضا پهلوی زدند و آن را به او تحویل دادند، او سندها را پرت می‌کند و می‌گوید من نیازی به اینها ندارم، کل ایران مال من است. مشروح خبر در سایت : v-o-h.ir/?p=35972 🆔 @sedayehowzeh
🔊 معاون مسکن مرکز خدمات، در اولین کنفرانس خبری معاونان مرکز مطرح کرد؛ 🔺تلاش برای خانه‌دار شدن ۳۰ هزار طلبه در طرح ملی مسکن 🔺مزایای ثبت نام در نهضت ملی مسکن از طریق مرکز خدمات 🎙حجت الاسلام رفیعی: 🔹از ۲۰۷ هزار طلبه در کل کشور، برای حدودا ۱۲۰ هزار طلبه برنامه داریم که صرفا شامل طلاب مرد، متأهل، شعیه و ایرانی می‌شود که از این جامعه آماری، حدود ۶۰ هزار طلبه فاقد مسکن هستند که با احتساب همه فاکتورها، حدودا ۲۵هزار نفر نیاز فوری به مسکن دارند. 🔸در پروژه نهضت ملی مسکن نیز رایزنی‌هایی برای اختصاص سهمیه ۳۰ هزار واحد را انجام داده‌ایم که تا کنون ۱۵ هزار طلبه ثبت‌نام کرده‌اند. 🔹مرکز خدمات درصدد است تا شرایط مسکن #نهضت_ملی را برای طلاب تسهیل نماید به همین منظور هر طلبه‌ای که در موطن خود برای مسکن ملی ثبت‌نام کند از ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون توان وام قرض‌الحسنه و ۲۰ میلیون تومان هم به صورت بلاعوض برخوردار خواهد بود؛ با این الگو، طلاب دیگر وام دولت را دریافت نخواهند کرد و با اقساط و بازپرداخت مناسب تری صاحب خانه خواهند شد. 🔸 حجت الاسلام میرمحمدی در جلسه‌ای که با اعضای مجمع نمایندگان داشت، اعلام کرد اگر بخشی از زمین‌های شهرک مهدیه در اختیار مرکز بود سالی ۵۰۰ واحد مسکن احداث می‌کردیم که این موضوع در حال پیگیری‌ست و درخواست ۱۰ هکتار از زمین‌های #شهرک_مهدیه را تقدیم جامعه مدرسین کرده‌ایم. مشروح خبر در سایت #صدای_حوزه: v-o-h.ir/?p=35942 🆔 @sedayehowzeh
🔊 نماینده مردم اصفهان در مجلس تشریح کرد؛ 🔺پولطلا مانع استمرار مشکلات اقتصادی می‌شود 🔺بانکداری ربوی برده داری مدرن است 🎙حجت الاسلام میرزایی: 🔹 قدرت سیاسی طاغوت و نظام غرب با در کشور شکسته شد اما قدرت فرهنگی و اقتصادی غرب همچنان پابرجا است. 🔸 در ریل‌های غلطی به نام در کشور ایجاد شد که اتفاقات ناگواری را در کشور رقم زده است و مشکلاتی که امروز شاهد آن هستیم محصول شیوه مدیریت غربی است که آن دوران پایه گذاری شد و لازم است که همه ما در راستای اصلاح این شیوه‌های غلط اقدام کنیم. 🔹 وقتی پول، اعتباری باشد زمانی که سیاست های اقتصادی دولت اشتباه باشد و دچار کسری بودجه بشود از بانک مرکزی پول قرض کرده و بعدا برای جبران آن بدون پشتوانه انجام خواهد داد. 🔸خلق پول با دستور رییس جمهور انجام می شود و قدرت خرید پول با خلق پول کاهش پیدا خواهد کرد و به اندازه تفاوت قدرت خریدی که پول پیدا می‌کند، جیب مردم خالی می‌شود و این یک دزدی سیستمی و شبکه‌ای است که برخی دولت‌ها به آن دست می زنند. 🔹باید سازوکاری رقم بزنیم که مانع خلق پول بشویم، راهکار این موضوع استفاده از طلا به عنوان پول است. 🛎 که پول کالایی است، هم تورم پذیر نیست هم تحریم گریز است و را برطرف خواهد کرد. 🔹برای نظام مالی جدید دنیا که در حال شکل گیری اگر می‌خواهیم بازنده نباشیم باید به دنبال نظام پولی و مالی برویم که اسلام برای ما تعریف کرده است نه اینکه از نظام تبعیت کنیم. مشروح خبر در سایت : v-o-h.ir/?p=35919 🆔 @sedayehowzeh
✍️ به مناسبت سالروز فرار شاه از کشور منتشر شد؛ ظهور انقلاب اسلامی در نبردی بنام تصویرسازی! 🔹 میادین و بلوارهای سرسبز که با اتومبیل‌های مختلف رنگ‌آمیزی شده‌اند؛ دانش‌آموزان قدونیم‌قدی که با لباس فرمی اتوکشیده در میزهای تک‌نفره نشسته و به تعالیم معلم‌‌شان؛ خانمی که مینی‌ژوب‌پوش است، گوش می‌دهند؛ دانشجویان دختری که باحجاب و بی‌حجاب در محیط سرسبز دانشگاه نشسته و مشغول گفت‌وگو هستند؛ مردان جوانی که در کاباره‌ها دورهم گرد آمده و در حالی که به صدای موسیقی زنده گوش می‌دهند به سلامتی هم پیکی به هم می‌زنند. 🔸 این درست همان چیزی است که رسانه‌های مخالف #انقلاب_اسلامی از دوران پهلوی به تصویر می‌کشند. تصویری که به‌طور قطع نادرست نیست اما نکته‌ای حائز اهمیت دارد که این رسانه‌ها خواسته یا ناخواسته این نکته را درنظر نمی‌گیرند. این تصویر جامعی از «تمام» ایران در دوران حکومت پهلوی نیست. 🔹روایات و تصاویر زیاد دیگری از حکومت پهلوی وجود دارد که دقیقا نقطه مقابل این تصویرسازی است: 🛎برای نمونه تصویر پیربلانشه، روزنامه‌نگار فرانسوی، از تهران سال۱۳۵۷: ➖جنوب بی‌خانمان‌ها و کوچ‌نشینان روستایی، به اندازه‌ای ناشایست است که مناسب تشخیص داده نشد روی نقشه‌های رسمی نقش ببندد! جنوب جایی است که در گرمای تابستان، خشک و داغ و جوی‌ها به فاضلاب‌ تهوع‌آور تبدیل می‌شوند! 🔸گزاف نیست اگر بگوییم یکی از عوامل بروز انقلاب اسلامی اختلاف بین همین دو تصویر است! تصویری که به خوبی فاصله طبقاتی و توزیع ناعادلانه‌ ثروت در جامعه در دوران پهلوی را نشان می‌دهد. مشروح یادداشت در سایت#صدای_حوزه: v-o-h.ir/?p=35977 🆔 @sedayehowzeh
@sedayehowzeh.mp3
2.45M
🎙بشنوید| امام زمان حجت الاسلام 🆔 @sedayehowzeh
🔺گزارش وطن امروز از قطب بندی های جدی اقتصادی و امنیتی با : ایران در نظم آینده جهان 🔺گزارش فرهیختگان از رتبه دوم ایران در تعداد کارت‌خوان: هر 8 ایرانی یک کارت‌خوان 🔻گزارش آفتاب یزد از عملکرد ضعیف : پیام روشن مجلس به تیم اقتصادی دولت 🔻گزارش شرق از میانجیگری امریکا و چراغ سبز روسیه: توافق بی سابقه دشمنان مشاهده کامل روزنامه ها در سایت : v-o-h.ir/?p=36035 🆔 @sedayehowzeh
📣 گفتم از کشورتان خوشم نیامد 🎙 علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی: 🔹 بعد از المپیک سیدنی، من هم گرفتم آن موقع خیلی‌ها گرفتند، ۶-۷ سال پیش انصراف دادم و گرین کارتم باطل شد. 🔸 سفارت آمریکا ایمیل زد به فدراسیون که چرا آقای دبیر گرین کارتت را پس دادی؟ توضیح بده، گفتم از کشورتان خوشم نیامد. 🔹 هر چی می‌گویند من در آمریکا دارم برای خودشان بردارند، نوش جانشان، من هیچ چیزی ندارم. 🛎 اگر به یک نفر از کشتی گیران یا همراهان ویزا ندهند به آمریکا نمی‌رویم. 🆔 @sedayehowzeh
📣 دیوارکشی دور واقعیت رابطه ایران و چین 📌 به گزارش ، با افزایش قدرت اقتصادی چین پس از بحران مالی غرب در سال 2008، روابط میان پکن و دیگر کشورها به‌شدت افزایش یافت. 🇨🇳چین بزرگ‌ترین شریک تجاری 114 کشور از 200 کشور موجود در جهان است. 🇸🇦پکن بزرگ‌ترین خریدار نفت عربستان و ریاض نیز بزرگ‌ترین تامین‌کننده نفت چین به‌حساب می‌آید. بزرگ‌ترین «قرارداد پهپادی تاریخ» بین چین و عربستان بسته شده و گفته می‌شود چین قصد دارد تاسیسات تولید نیز در این کشور را نیز تاسیس کند. 🇹🇷چین دومین شریک بزرگ اقتصادی ترکیه می‌باشد به طوریکه پکن بزرگ‌ترین منبع واردات کالا برای آنکار به شمار می‌رود. همچنین روابط نظامی بین چین و ترکیه سبب شده تا چین را پایه‌گذار ترکیه بخوانند. 🇦🇪روابط تجاری میان چین و امارات در سال‌های اخیر، خود را به مرزهای 50میلیارد دلار رسانده و طرفین را امیدوار کرده تا سال2030 بتوانند آن را به 200میلیارد دلار برسانند. 🇵🇰شیوخ اماراتی تصمیم گرفته‌اند 8میلیارد دلار در طرح‌های «یک کمربند-یک جاده» چین به‌ویژه در شاخه پاکستان سرمایه‌گذاری کنند. تصمیم امارات برای سرمایه‌گذاری 8میلیارد دلاری در طرح‌های چین در پاکستان در شرایطی صورت می‌گیرد که چین 62میلیارد دلار برای آن در نظر گرفته است. 🔹چین با استفاده از کمک‌های فنی در حوزه نظامی به طرف‌های مختلف در منطقه از ایران گرفته تا چین به دنبال ایجاد موازنه بین قدرت‌های غرب آسیاست. پکن می‌کوشد تا با ایجاد تناسب در روابط نظامی خود با کشورهای منطقه، وارد دشمنی با هیچ طرفی نشود. مشروح خبر: v-o-h.ir/?p=36062 🆔 @sedayehowzeh
📣 مسئول مرکز تربیت معلم مبلغ طی گفت‌وگویی مطرح کرد؛ برگزاری دوره‌های آموزشی جهت آمادگی طلاب برای حضور در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 🎙حجت‌الاسلام سید صمد موسوی: 🔹 طبق ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، طلاب می‌توانند از طریق که هر ساله برگزار می‌شود وارد آموزش و پرورش گردند. 🔸 مرکز مبلغ از سال ۹۷ کار خود را شروع کرده و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با دانشگاه فرهنگیان منعقد شده است، پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی آموزش و پرورش در این مرکز دوره یک‌ساله‌ای را برای ورود به مدارس می‌گذرانند. 🔹قبل از آزمون استخدامی دوره‌های آموزشی آمادگی جهت حضور در آزمون نهایی در این مرکز برای آگاهی طلبه‌ها از دروس، آزمون برگزار و یک سری از منابع برای طلاب معرفی و آموزش تست زنی و… نیز به طلاب علاقه‌مند ارائه می‌شود. 🔸 طلبه‌های علاقه‌مند می‌توانند برای شرکت در این دوره‌ها به سایت مهارت خانه طلاب به آدرس http://karbordi.ismc.ir/ مراجعه کنند. مشروح خبر در سایت : v-o-h.ir/?p=36054 🆔 @sedayehowzeh
📣 پیش از ظهر امروز انجام شد: دیدار آیت الله مکارم شیرازی با آیت الله نوری همدانی 🛎 حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید، با حضور در بیت حضرت آیت الله نوری همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت و گو کردند. ✍️ پ.ن : 🔹اخبار اینگونه دیدارها اگر با جزییات بیشتری به اطلاع عموم می رسید و محور گفت و گو ها به سمت افکار عمومی طلاب، سرازیر می‌شد، حس و حال و فضای خوبی رقم می زد و ذهنیت و دغدغه های‌نزدیک و میدانی بزرگان حوزه نیز به سمت حرکت کرده و امتداد فراگیرتری پیدا می کرد. کمترین نتیجه این مدل اطلاع رسانی، انسجام و یکپارچه شدن حوزه به ماهو حوزه از صدر تا ذیل خود خواهد بود. 🆔 @sedayehowzeh
📣 دفتر آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این مرجع تقلید اجازه صرف نصف سهم مبارک امام علیه‌السلام برای کمک به سیل‌زدگان اخیر را دادند. ‌ 🖊 متن این اطلاعیه به این شرح است: ‌ 🔹 بسمه تعالی ضمن اظهار همدردی با مردم شریف و عزیز آسیب دیده از سیل اخیر، به اطلاع می‌رساند: مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی دام ظله الوارف، اجازه فرمودند، مؤمنین از نصف سهم مبارک امام علیه السلام، جهت کمک به آسیب دیدگان اخیر، پرداخت نمایند. ان شاء الله تعالی با عنایات حضرت ولیّ عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، مشکلات و نگرانی‌های مردم شریف مناطق سیل زده و سایر بلاد برطرف گردد. ‌ ۱۴ جمادی الثانیة ۱۴۴۳ 🆔 @sedayehowzeh
📣 در دیدار سردبیر با مسئولین «مدرسه عالی تربیت‌گرا» مطرح شد؛ رویکرد تربیت و استعدادیابی طلاب بر محور علم، ایمان و ثروت 🔹حجت الاسلام علیرضا محمدلو سردبیر پایگاه خبری تحلیلی صدای حوزه، ضمن بازدید از «مدرسه عالی تربیت‌گرا»، با مدیریت این مجموعه و مسئولان آن دیدار و گفت‌‎وگو کرد. 🎙حجت الاسلام جهانی فرد، مدیر مدرسه عالی تربیت‌گرا: 🔸 در اینجا طلاب ضمن استعدادیابی، در ۳ حوزه علم، ایمان و خلق ثروت (صنعت‌های که در راستای فعالیت‌های طلبگی هستند) آموزش داده و هدایت می‌شوند. 🔹 شعار ما «تحقق امر رهبری معظم انقلاب» بوده و در تلاشیم فرمایشات معظم‌له را عملیاتی کرده و به سراغ کارهای روی زمین مانده و کارهای نشدنی برویم. 🔸تلاش کرده‌ایم با کوتاه کردن دوره تحصیل مقدمات و سطح به ۵ سال به جای ۱۰ سال که جزو مطالبات صریح بوده، مسیر اجتهاد را ضمن کاربردی کردن، کوتاه‌تر کنیم. 🔹ما در این مجموعه، به خلاف برخی موسسات که در حوزه فعالیت دارند، ضمن نفی کامل غرب و علوم غربی، معارضه و خصومت داریم و ضمن شناسایی نقاط ممنوعه پژوهشی در غرب، روی آن‌ها متمرکز می‌شویم؛ معتقدیم هر زمان اندیشمندان غربی‌ نقد کتاب شریف «ولایت فقیه» را نوشتند ما هم آثار اندیشمندان آن‌ها را نقد می‌کنیم. مشروح گفت‌وگو: v-o-h.ir/?p=36080 🆔 @sedayehowzeh
📣 نکاتی درباره یک خبر که بایستی مورد توجه واقع شود: اما و اگرهایی پیرامون “افزایش تقاضا برای تحصیل در مدارس علمیه خواهران” 🎙 معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور: بحمدالله حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور با رشد چشمگیر تقاضا برای تحصیل در مدارس علمیه مواجه شده است. ✍️ پ.ن : 🔹 خیلی خبر مسرت بخشی است که توجه و استقبال از طلبگی در حوزه های علمیه خواهران افزایش یافته است. اما بایستی توجه داشت که در مدارس علمیه برخی از شهرستان ها تا جایی که ما اطلاع داریم نقاط ضعفی وجود دارد که بایستی مورد بازبینی و توجه ویژه قرار گیرد: 🔸 اول اینکه از کادر و اساتید باسوادتر و قوی تر استفاده شود و از آنجایی که غالبا مقوله تربیت و زی طلبگی از طریق اساتید حوزوی محقق می شود و علی رغم اینکه این قشر، نقش اساسی در شکل گیری شخصیت و آینده طلاب ایفا می کنند، اما در مدارس شهرستان ها نسبت به انتخاب اساتید اندکی سهل انگاری صروت می گیرد. 🔹حقوق حداقلی می تواند در این نوع انتخاب ها و یا سطح تدریس اساتید موثر باشد که لازم است تدابیر اساسی نسبت به در شهرستان نیز رقم بخورد. ➖سراغ داریم بانوی طلبه مشاوری را که با حق الزحمه زیر پانصدهزارتومان در ماه در یکی از حوزه های علمیه مشغول به کار است. 🔸 وضعیت تبلیغی بانوان نیز محور دیگری است که لازم است سازمان های مربوطه در شهرستان ها نسبت به حمایت مادی و زمینه سازی ساختاری و اداری، ساماندهی لازم را انجام داشته باشند. مشروح خبر: v-o-h.ir/?p=36078 🆔 @sedayehowzeh