#صفحه_نخست_روزنامه_ها
🔺گزارش وطن امروز از یورش #صهیونیست ها به اردوگاه جنین:
صهیونیست ها: می ترسیم
🔺گزارش کیهان از مراسم رونمایی از 9 دستاورد هسته ای با حضور #رئیس_جمهور:
پیام تهران به وین؛ از حقوق ملت ایران عقب نشینی نمی کنیم
🔺گزارش فرهیختگان از دو ابهام جدی سرویس رایگان تلویزیون در #نمایش_خانگی:
ضربه به بازار VOD ها و تشدید ضعف تولید شبکه های سیما
🔻گزارش اعتماد از ادامه زندگی در پایتخت #اوکراین:
نغمه های پیروزی در دژ کیف
🔻گزارش آفتاب یزد از نگرانی از پیک بعدی #کرونا:
خطر در کمین است
🆔 @sedayehowzeh
📸 هزاران نفر از هواداران عمران خان به خیابان های لاهور آمدهاند.
📣 #عمران_خان عزل شد و به همراه همه اعضای دولتش از سفر خارجی منع شدند.
🔹آخرین مرحله از #کودتای_نرم سیاسی آمریکا و عربستان علیه دولت #پاکستان با دخالت مستقیم ارتش این کشور به ثمر نشست...
🎙عمران خان نخست وزیر پاکستان در دیدار با خبرنگاران:
🔹 من از سوی نهادهای این کشور در برابر توطئه خارجی تنها مانده ام.
🔸اگه میخواهید مرا بکشید، بکشید، من به مردم کشور #خیانت نمی کنم.
🔹مرگ یک روز فرا می رسد. بله من تنها هستم اما بردگی پذیرفته نیست.
🔸من تا آخر میجنگم و حاضرم به #زندان بروم.
🔹فردا نیز قرار است تظاهرات سراسری در پاکستان برگزار شود.
🆔 @sedayehowzeh
پایگاه خبری صدای حوزه
✍️با قید فوریت «به بهانه حمله به روحانیون در مشهد» 🔹حادثه حمله به سه #روحانی در حرم امام رضا علیه ا
✍️لازم است چند نکته در مورد یادداشت مورد نظر عرض کنم:
1️⃣ لازم است توجه داشته باشیم که همه کسانیکه حرم امام رضا( ع) میروند تمام مردم ایران نیستند و لازم است نقد کنندگان سری به نقاط مختلف هر شهری بزنند و نظرات مختلف مردم در مورد #روحانیت را گوش کنند شاید در این مورد از حرفهایشان برگردند و تجدید نظر کنند.
2️⃣ به صرف اینکه چهار نفر از مردم متدین به این قضیه واکنش بغض آلود نشان دادند را که نمیتوان به پای همه نوشت حتی مردم متدین هم طیفی از آنها از روحانیت زده شده اند شاید کسانیکه دفاع میکنند اطرافیانشان آدم های بله قربان هستند لذا به این نکات پی نمیبرند.
3️⃣ روحانیت کجا با مردم حرف زده در مورد مسائل مهم کشور ما در بین مردم نیستیم و از همین جا هم ضربه خورده ایم کما اینکه شهید حاج #قاسم_سلیمانی در سخنرانی خودشان گوشزد کردند که ما باید با مردم حرف بزنیم مذهبی و غیر مذهبی ندارد.
4️⃣ در مورد ورود روحانیت به #مناصب، باید حتما انجام شود ولی نه به صورت بی برنامه و از هم گسیخته کما اینکه افراد مختلفی در جاهای مختلف چه گل به خودیهایی که نزدند لذا جای تامل دارد چه افرادی با چه سابقه ای و چه تخصصی چه جایی به کارگیری شوند.
5️⃣ لازم است توجه کنیم تا زمانیکه جامعه روحانیت مشکلات درونی خود را حل نکند در بین جامعه نیز اثر زیادی نخواهد گذاشت.
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید| انتقاد حجتالاسلام #پناهیان از ستاد امر به معروف و نهی از منکر
🔹خیلی زشت است که امر به معروف و نهی از منکر به موضوع #حجاب خلاصه بشود
🔸ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید مسئول اصلاح و استاندارد سازی #حکمرانی_اسلامی و افزایش مشارکت مردم در اداره امور باشد.
🔹متاسفانه در جامعه ما به بخش امر به معروف کاری ندارند و منتظرند نهی از منکر کنند.
🆔 @sedayehowzeh
📣 رهبر انقلاب اسلامی سیاستهای کلی تأمین اجتماعی را ابلاغ کردند
🔹حضرت آیتالله خامنهای در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاستهای کلی و مصوّب تأمین اجتماعی را برای اقدام به رؤسای قوای سهگانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ کردند.
🔸بر اساس دستور رهبر انقلاب اسلامی و در اجرای بند «ج – ۱» الزامات تحقق سیاستهای کلی نظام، قوه مجریه موظف است با کمک مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه و با بسیج دستگاههای مسئول، برنامه جامع تحقق این سیاستها را شامل تقدیم لوایح، تصویب مقررات و اقدامات اجرایی لازم، در مدت شش ماه ارائه کند.
🔹لازم به ذکر است سیاستهای کلی تأمین اجتماعی به منظور جامعیت دادن و انسجامبخشی به تلاشهای نظام و ایجاد جهش در این زمینه ابلاغ شده و با توجه به اهمیت و جامعیت آن بهعنوان یک سند بالادستی، تحقق آن مستلزم تغییرات اساسی در قوانین و مقررات جاری و تلاشهای جدی در این عرصه است.
🔴 متن #سیاستهای_کلی_تأمین_اجتماعی به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
سیاستهای کلی تأمین اجتماعی
🔹ایجاد #رفاه_عمومی، بر طرف ساختن فقر و محرومیت، حمایت از اقشار و گروههای هدف خدمات اجتماعی از جمله بیسرپرستان، از کارافتادگان، معلولان و سالمندان و آنچه از اهداف رفاه و #تأمین_اجتماعی که در اصول ۳، ۲۱، ۲۸، ۲۹، ۳۱ و ۴۳ قانون اساسی آمده است، اقتضاء میکند نظامی کارآمد، توانمندساز، عدالتبنیان، کرامتبخش و جامع برای تأمین اجتماعی همگان که برگرفته از الگوهای اسلامی- ایرانی و مبتنی بر نظام اداری کارآمد، حذف تشکیلات غیر ضرور و رفع تبعیضهای ناروا و بهرهگیری از مشارکتهای مردمی باشد، طراحی و اجرا شود و ترتیبات زیر در آن رعایت گردد:
1️⃣ استقرار نظام تأمین اجتماعی به صورت جامع، یکپارچه، #شفاف، کارآمد، فراگیر و چندلایه.
2️⃣ ایجاد یک ساز و کار تخصصی و فرابخشی به منظور حفظ انتظام و انسجام امور مربوط، لایهبندی و سطحبندی خدمات، ایجاد وحدت رویه، اِعمال نظارت راهبردی در تکوین و فعالیت سازمانها و صندوقها و نهادهای فعال در قلمروهای امدادی، حمایتی و بیمهای و شکلدهی پایگاه اطلاعات، با رعایت ملاحظات امنیتی مربوط به نیروهای مسلح و دستگاههای امنیتی کشور.
3️⃣ پایبندی به حقوق و رعایت تعهدات بین نسلی و عدم تحمیل طرحهای فاقد #تضمین_مالی بین نسلی، تأمین منابع پایدار، رعایت محاسبات بیمهای و تعادل بین منابع و مصارف و حفظ و ارتقاء ارزش ذخایر سازمانها و صندوقهای بیمهگر اجتماعی به عنوان اموال متعلّق حق مردم با تأکید بر امانتداری، امنیت، سودآوری و شفافیت با ایجاد ساز و کار لازم.
4️⃣ اصلاح قوانین، ساختارها و تشکیلات سازمانها و صندوقهای بیمهگر اجتماعی در جهت تأمین #عدالت و یکسانسازی قواعد و مقررات بیمهای و جلوگیری از ایجاد و انباشت بدهیهای دولت و رعایت قواعد بیمهای و تأمین بار مالی تضمین شده و بین نسلی.
5️⃣ لایهبندی امور امدادی، حمایتی و بیمهای و سطحبندی خدمات با رویکرد فعال دولت بر اساس وسع و استحقاق، به ترتیب ذیل:
- امور امدادی از محل پوشش بیمهای، مشارکتهای مردمی و مساعدت دولت.
- امور حمایتی با هدف رفع فقر و آسیب اجتماعی و تضمین سطح پایه خدمات از محل منابع دولتی، عمومی و مردمی.
- امور بیمه پایه برای آحاد جامعه متناسب با وضع آنان از محل حق بیمه سهم بیمهشدگان، کارفرمایان و دولت.
- امور بیمههای مازاد و تکمیلی از محل مشارکت بیمهشدگان و کارفرمایان با مشوقهای مالیاتی و پشتیبانی حقوقی دولت در فضای رقابتی.
- حفظ قدرت خرید اقشار ضعیف جامعه از طریق متناسبسازی مزد شاغلین، مستمری بازنشستگان و مقرری بیکاران.
- اعمال رویکرد مناسب برای زدودن جلوههای آشکار فقر و آسیب اجتماعی از محلات کمبرخوردار شهری و مناطق روستایی و عشایری.
6️⃣ بسط و تأمین عدالت اجتماعی، کاهش #فاصله_طبقاتی با هدفمندسازی یارانهها، دسترسی آحاد جامعه به خدمات تأمین اجتماعی، توانمندسازی، کارآفرینی و رفع تبعیضهای ناروا در بهرهمندی از منابع عمومی.
7️⃣ استقرار #نظام_ملی احسان و نیکوکاری و ایجاد پیوند میان ظرفیتهای مردمی و دستگاههای موظف.
8️⃣ ارائه خدمات لازم به منظور تحکیم نهاد #خانواده و فرزندآوری.
9️⃣ الزام به تهیه پیوست تأمین اجتماعی برای طرحها و برنامههای کلان کشور.
🆔 @sedayehowzeh
📣 رسانه خبری #خبر_فوری که هر از چند گاهی به شکلی واضح خط اصلاح طلبی خود را آشکار می کند این بار هم با تبعیت از رسانه های معاند نظیر ایران #اینترنشنال و من و تو در جهت بغرنج تر کردن یک مساله اجتماعی-شرعی تیتری منفی زده تا بر هیزم آتش جنجال اخیر هر چند به بهای تضعیف چهره #روحانیت و گزاره های دینی بیفزاید!
🔹براستی #دختر_ایرانی با مشاهده این تیتر چه واکنشی نشان خواهد داد:
📸 پوشش مردان فوتبالیست طوری است که باید از چشم خانم ها دور باشد!
🔸صحبت هایی که می شد اینگونه تیتر بخورد:
می توان کاری کرد که در عین رعایت ضوابط شرعی،خانم ها هم به #ورزشگاه بیایند
🔹گفتنی است محمدتقی رهبر عضو #جامعه_روحانیت_مبارز و امام جمعه موقت اصفهان اخیرا گفته بود در موضوع ورود خانمها به ورزشگاه نمیتوانیم به سادگی این مجوز را صادر کنیم. بههرحال پوشش مردانی که فوتبال بازی میکنند طوری است که از نظر اسلام باید از چشم خانمها دور باشد.
🔸البته از آنجایی که #نهی_از_منکر نباید دلیلی بر انزجار مردم از دین باشد میتوانیم با اتخاذ تدبیری کاری کنیم که زنان هم به ورزشگاه بروند و هم به گناه نیفتند.
🆔 @sedayehowzeh
📸بخوانید| ناگفته های ترور #شهید_صیاد_شیرازی به مناسبت سالروز شهادت ایشان (۲۱ فروردین)
⁉️سرنوشت مسئول عملیات #ترور_شهید_صیاد_شیرازی چه شد؟
🖊دکتر موسوی
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید| روایتی که زنان نباید گوش دهند!
🔹برشی از سخنرانی حجت الاسلام #وافی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) نوروز ۱۴۰۱
#فرزندآوری
#حسادت_به_زنان
#تولد_فرزند
#جهاد_در_راه_خدا
🆔 @sedayehowzeh
✍ فقه حکومتی مستلزم چشمپوشی روحانیون از مناصب اجرایی(قسمت اول)
🔺مقدمه:
🔹یکی از پرسشهایی که پیرامون و در پرتو رویکرد حکومتی به فقه ( #فقه_حکومتی) مطرح شده این است که: آیا فقه حکومتی مستلزم حضور بیشتر روحانیون در مناصب اجرایی کشور (مانند ریاست جمهوری، نمایندگی مجلس، وزارت و …) است! یادداشت حاضر، با خدشه در این انگاره، معتقد است، حضور #روحانیون در مناصب، نه تنها راه کار حل معضل نیست، که اتفاقاً به مثابه گرهی کور بر روی گرههای پیشین، مشکلات را دوچندان میکند. به بیان دیگر، گزینش و نصب روحانیون در #مناصب_اجرایی کشور، پاک کردن صورت مسئله است، در حالی که ما باید به دنبال حل مسئله باشیم.
🔸انگاره پیشنهادی این یادداشت، میتواند به عنوان یکی از راههای حل مسئله در این رابطه تلقی گردد:
1⃣ «فقه کارگزار» یکی از بخشهای مهم «فقه #دولت_سازی اسلامی» قلمداد میشود. در این بخش از فقه دولت، ویژگیها، حقوق و تکالیف کارگزاران #دولت_اسلامی مورد بحث و بررسی قرار میگیرد.(۱)
2⃣ در بحث «فقه گزینش» به عنوان بخشی از «فقه کارگزار» بحث بر سر این است که از لحاظ دینی و فقهی افرادی که برای تصدی منصب در دولت اسلامی گزینش میشوند، باید دارای چه ویژگیها و مختصاتی باشند و معیارهای #گزینش در این میان چیست؟ در پاسخ گفته شده که: «معیارهای و ملاکهای گزینش در یک تقسیم بندی در دو دسته قابل صورتبندی است:
⏺ معیارها و ملاکهای عمومی
⏺ معیارها و ملاکهای اختصاصی.
🔹به بیان دیگر، گزینش کارگزار، در دو مرحله انجام میشود:
➖گزینش اولیه، که در این مرحله معیارها و ملاکهای عمومی تصدی منصب بررسی میشود
➖گزینش نهایی، که در این مرحله معیارهای و ملاکهای اختصاصی تصدی منصبی خاص مورد بررسی قرار میگیرد».(۲)
3⃣ در «گفتمان فقه حکومتی» بر خلاف فقه فردی، فقه نرم افزار اداره جامعه و حکومت تلقی میشود و بر همین اساس، فرایند فقاهت در فقه حکومتی از «نظریهپردازی» آغاز و با گذر از مراحل «موضوعشناسی»، «حکمشناسی» و «تولید ابزار»، در نهایت به ساحت عینیِ مدیریت حکومت و جامعه میرسد.(۳)
📎توضیح اینکه: پس از حکمشناسی و ابلاغ حکم، مرحله پسینی و نهایی #فقاهت، که از لحاظ اهمیت، کمتر از مرحله حکمشناسی نیست، مرحله «تولید ابزار متناسب برای عملیاتیسازی احکام و الگوهای رفتاری» است. بدیهی است که دستیبابی به «تولید ابزارهای متناسب» نیازمند «دانش طراحی #تکنولوژی» است که فقیهِ فقه حکومتی باید پیشتر فکری برای آن نیز کرده باشد. گفتنی است لازم نیست فقیه در فرآیند و برآیند تولید دانش طراحی و نیز تولید تکنولوژی و نیز مدیریت جزئیات ساحت اجرا، حضور مستقیم داشته باشد، بلکه میتواند (و باید) از طریق: اولاً طراحی «نظام کارشناسی» تراز اسلامی و فقهی، و ثانیاً «تربیت کارشناسان اسلامی و دینی» در بستر آن نظام کارشناسی، این مرحله از فرآیند فقاهی و مدیریتی خود را به انجام برساند.(۴)
4⃣ بر اساس نظریه لزوم طراحی نظام کارشناسی و تربیت #کارشناس در بستر این نظام کارشناسی، روشن است که امکان بهرهبرداری از تربیت یافتگان نظام کارشناسی غیر دینی و #سکولار، در دولت اسلامی وجود ندارد. این مهم نیز ناشی از «لزوم تناسب میان حکم و مجری» ناشی میشود که در بحث فقه گزینش مورد تأکید اساسی قرار میگیرد.
🔹به بیان دیگر، آنچه در ساحت اجرایی و مدیریتی مهم است لزوم تناسب حکم و مجری است و متناسبسازی حکم و مجری در #حکومت_اسلامی از رهگذر تربیت مجری و کارگزار در نظام کارشناسی دینی به دست میآید.
5⃣ با توجه به رویکرد ساختاری در جامعهشناسىِ نیروها و نهادهای اجتماعى، که نقش و کارکرد ساختهاى سیاسى و #اجتماعی آنها را بر فرایندهاى سیاسى مورد بررسى قرار مىدهد، «صنف روحانیت و طلاب» (به مثابه یک نیرو و صنف عظیم اجتماعی)، داراى کارویژههایى است که از ظرفیتها و تواناییهاى موجود در این صنف ناشی میشود. برخی از این کارویژهها به صورت همیشگی/دائمی و با قطع نظر از شرایط و مسائل بر عهده #روحانیت است (کاویژههای اصیل) و برخی از آنها نیز، مقطعی و ناظر به شرایط، مسائل و نیازمندیهای آحاد، جامعه و حکومت اسلامی است (کارویژههای موقعیتمند).
🔸کارویژه اصیل و همیشگی صنف روحانیت، عبارت است از: «فهم، حفظ، ترویج و دفاع از دین و معارف آن». این کارویژه، نشانگر فلسفه وجودى روحانیت است. چنانکه ستیز روحانیت با رژیمهای طاغوتی، بهویژه رژیم طاغوتی پهلوی، نیز به دلیل رفتار ضد شرعى آنها و تهدید مبانى و احکام دینی بوده است. بدیهی است تحلیل جایگاه و رفتار سیاسى روحانیت به عنوان حاملان، مفسران و مروجان شریعت، بدون شناخت این کارویژه، دچاربدفهمی و کاستى خواهد بود.
🖊عباسعلی مشکانی سبزواری
🆔 @sedayehowzeh
📸ببینید| دکتر موسوی در صفحه شخصی خود پیرامون ماه رمضان و بهره رسانه ای برخی شرکتها نوشت:
🔹دو میلیارد مسلمان در سراسر جهان، #ماه_رمضان را به عنوان ماه مهمانی خدا گرامی میدارند.
🔸ماه مبارک رمضان، یکی از شلوغترین و بهترین دورههای تبلیغاتی، به خصوص در کشورهای مسلمان محسوب میشود و فرصتی برای تبلیغدهندگان است تا با جامعه مسلمین تعامل برقرار کنند.
🔹استفاده از فرامتن مسلمانان در تبلیغات یکی از نکات جالب در تبلیغات این سالها است.
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ببینید| افطاری بزرگ در مسجد شیخ زائد در امارات و قصه پرغصه ما!
⁉️ چرا در ایران، #ماه_رمضان جشن نیست؟!
🔹تاملی کوتاه در سبک استقبال از ماه مبارک رمضان در ایران بویژه در سالهای اخیر 👇👇👇👇
🆔 @sedayehowzeh
پایگاه خبری صدای حوزه
🎥ببینید| افطاری بزرگ در مسجد شیخ زائد در امارات و قصه پرغصه ما! ⁉️ چرا در ایران، #ماه_رمضان جشن نیس
✍ افطاری بزرگ در مسجد شیخ زائد در امارات و قصه پرغصه ما!
چرا در ایران، رمضان جشن نیست؟!
🔹درباره #ظاهرسازی_دینی کشورهای عربی و یا ترویج #سکولاریسم و لیبرالیسم توسط حکام عرب گفته اند و گفته ایم (جملات انتهایی همین کلیپ می تواند یک نمونه از ترویج پلورالیسم باشد) اما خوب است بدانیم لااقل در شهرهای اصلی کشورهایی مانند امارات، رمضان واقعا یک جشن عمومی محسوب می شود.
🔸قیمت ها در رمضان تخفیف می خورند و همه جا نمادسال رمضان استفاده می شود و سفره های #افطاری مجللی برپا می شود. تعطیلات اصلی آنها همین #عید_فطر است و مردم، رمضان را با طرح واره جشن درک می کنند و با آن انس می گیرند.
🔹به راستی ایرانیان این روزها رمضان را جشن می پندارند؟ از تاثیر وضعیت بد #اقتصادی بر تلخ کامی مردم که بگذریم، خبر چندانی از #جشن_رمضان دیده و شنیده نمی شود. حتی سریال های طنز و یا معنوی رمضانی هم دیگر حال پخش ندارند و از ساعت یازده شب به بعد شاهد #مناجات خوانی حاج مهدی سلحشور و میثم مطیعی و محمود کریمی و دیگران در شبکه های اصلی #صداوسیما هستیم که غالبا همراه با روضه و ذکر مصیبت هستند.
🔸افطاری های ساده هم که در برخی موارد منجر به صف و دریافت یک لقمه نان و پنیر و خرما می شوند، باز هم در عین حسن ذاتی این کار به دلیل همجواری با سایر موارد، حس جشن را برای مردم منتقل نمی کنند.
🔹حتما قبول دارید که عموم مردم وقتی این برنامه ها را می بینند حس می کنند قرار است رمضان بازتکرار مختصری از محرم باشد!
🔸رمضان که می آید قیمت سبزیجات و بامیه و برنج بالاتر می رود و برخی مشاغل هم لاجرم با #محدودیت روزانه مواجه می شوند و حاصل جمع اینها این می شود که رمضان دیگر جشن نیست!
🔹همه این نکات برای شرح حال اصطلاحا #قشر_خاکستری بود و الا اهالی باصفای مساجد و بچه حزب اللهی ها با نمازهای جماعت بعد افطار و کلاس های قرآن و گعده های دوستانه و مسابقات ورزشی شبانه لذت بی مثالی می برند و حتی در مجتمع های مسکونی برگزاری نمازهای جماعت و بعد هم یک افطاری ساده جور خیلی از کم کاری های ارگانی را به دوش می کشد.
🔸فرهنگ در صورتی نهادینه می شود و در نتیجه سالها بعد آثارش هویدا می شود که امروز برایش وقت و هزینه بگذاریم، رمضان و اعتکاف و محرم و ... باید طوری برگزار شوند که منجر به خلق تصویر خوشایند و دلنشین در ذهن فرد شود تا همراهی کند و در مسیر تربیت دینی قرار بگیرد اما هر روز که میگذرد، فرصتی هم از دست می رود.
🔹صداوسیما، #سازمان_تبلیغات، وزارت ارشاد، کانون مساجد، ائمه جمعه، موسسات خیریه و ارگان های مدعی کار مردمی و ... چقدر به وظایف خود در جهت خلق این تجارب شیرین برای مردم عمل می کنند؟!
🆔 @sedayehowzeh