🔺امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!
#طلبه_خبرنگار
#تک از طرف عبدالله رمضانزاده، سخنگوی دولت اصلاحات:
1⃣ صدا و سیما را به انحصار طلبههای خاص در آوردید، مخاطبین خود را از دست داد.
2⃣ مساجد را در انحصار طلبههای خاص قرار دادید، از نمازگزار خالی شدند.
3⃣ حالا میخواهید ۲۵۰۰۰ (بیستوپنج هزار) طلبه خاص را در آموزش و پرورش استخدام کنید؟
میدانید نتیجه چه خواهد شد؟ خالی شدن مدارس از علمآموز!
#پاتک از طرف یک طلبه بی ادعا:
1⃣ اتفاقا چون صداوسیما نتوانست طلبه و سبک زندگیش را درست نشان دهد و فقط به گفتگو و پخش منبر روحانیون بسنده کرد اینگونه شد؛ صداوسیما نه در کنارگذاشتن محافظه کاری و تشدید عدالت خواهی که مورد توصیه همین طلاب و بزرگان حوزه بوده و هست درست عمل کرد و نه در نمایش زیبایی ها و لذت های حلال دینی به اقشار عمومی؛ ریزش ها از همین جاها شروع شد.
2⃣ خیلی از مساجد از جمعیت خالی شدند چون طلبه های خاص قبول نکردند به عنوان امام جماعت تمام عیار در مساجد ایفای نقش کنند، هر جا طلبه خاص پرکار و خوش فکری بوده، مسجد هم شلوغ بوده و هست.
3⃣ مدارس اگر مجهز به حضور طلبه های کاربلد شوند تبدیل می شوند به محیطی آرام، اخلاقی و مستعد رشد علمی؛ این را می توانید از تجربه زیسته دانش آموزانی بپرسید که در مدرسه خود، طلبه ای اجتماعی و باسواد دارند!
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
🔺خبر کشف ۱۹ هزار فرار مالیاتی در یک صندوق قرضالحسنه و یادآوری دردی مهم در حوزه های علمیه!
🔺زنگ هایی که همیشه دیر به صدا در می آیند!
مدیرکل مبارزه با فرار مالیاتی استان تهران:
▫️با بررسی مجموع تراکنش بیش از ۴۷۰ هزار میلیارد ریالی از یک صندوق قرض الحسنه، بیش از ۱۹ هزار فراری مالیاتی کشف شد.
🔹این پروندههای فرار مالیاتی مربوط به عملکردهای سنوات ۱۳۹۷ لغایت ۱۴۰۱ است.
🔸برخی صندوقهای قرضالحسنه به دلیل عدم اتصال به بانک مرکزی به محملی برای اختفای فعالیتهای اقتصادی فراریان مالیاتی تبدیل شدهاند.
🔺ضعف پشتیبانی طلاب از جانب مراکز نظارتی و امنیتی!
✍️ چه بسیار به ظاهر خیرها و اهل نیکوکاری ها که پشت عناوین عام المنفعه و حتی شخصیت های دینی و حوزوی سنگر گرفته به مال اندوزی خود در حاشیه ای امن تر ادامه می دهند؛ از طرفی کم نیستند خطبا و نامداران حوزوی که متصل به برخی چهره های صاحب مکنت هستند و گاه ناخواسته اسباب سوء استفاده آنان را فراهم می کنند.
▫️مشخص نیست چرا مراکز نظارتی حوزه و سیستم های پیشگیری قوه قضائیه در چنین مواردی چندان موفق عمل نمی کنند؟!
🔹به عنوان مثال دو سال قبل اعلام اسامی شرکت های مضاربه ای ورشکسته یا در آستانه ورشکستگی با مدیریت برخی طلاب و با خیل عظیم سرمایه گذاران طلبه زمانی انجام شد که کار از کار گذشته بود ( اینجا را ببینید.) و هم اکنون هم آبروی بخشی از ائمه جمعه یا چهره های حوزوی و مبلغین نامدار، در اثر همکاری با برخی ثروتمندان می تواند در آینده مشکل ساز شود، طلاب و روحانیون به مشورت های دقیق مراکز نظارتی و امنیتی در چنین مواردی نیاز دارند، مشورت هایی برخواسته از واقعیت ها نه محافظه کاری ها و بدبینی های افراطی!
🔸بگذریم که گاه می بینیم یک روحانی صاحب نفوذ و آوازه و گرفتار در دام یک شبکه اقتصادی ناسالم همه هشدارهای دریافتی از مراکز دلسوز امنیتی را عامدانه نمی شنود و به بیراهه لذت بخش خود ادامه می دهد...
➕ از مضاربه تا ربا و دستگاه های نظارتی که دیر رسیدند!
🌐 https://eitaa.com/sedayehowzeh/37605
✔️ پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه
🌐 Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
🔺۳ هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد
حجت الاسلام حمید نیکزاد، مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاریهای حوزههای علمیه و آموزش و پرورش:
▫️استخدام اخیر ۳۰۰۰ طلبه زن و مرد به عنوان معلم، در شرایط برابر با سایر شرکت کنندگان در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش و بدون قائل شدن هیچگونه امتیاز خاص برای این طلاب انجام شده است و این در حالیست که طلبههایی که در طرح «امین» با این وزارتخانه همکاری میکنند نیز کاملا «خودجوش» و «جهادی» و بدون دریافت هیچ کمک مالی از وزارت آموزش و پرورش در امور تربیتی مدارس فعالیت دارند.
🔹آنچه در رسانهها آمده با واقعیت و آنچه وزیر آموزش و پرورش در دیدار آیت الله العظمی نوری همدانی بیان کردند، متفاوت است.
وزیر آموزش و پرورش در گزارش خود بیان کردند که در آزمونهای استخدامی اخیر ۷۰ هزار نفر جذب شدهاند که بعد از پذیرش متوجه شدیم ۳۰۰۰ نفر از این افراد، طلبه های آشنا به تعلیم و تربیت بودهاند.
🔸برای ما مایه مسرت است که طلاب جوان نیز دغدغه آموزش و پرورش دارند و در آزمونهای رسمی در شرایط برابر و بدون هیچ گونه امتیاز خاصی شرکت میکنند و به کسوت معلمی نایل میشوند.
🔺آموزش و پرورش هیچ گونه کمک مالی به طلاب طرح امین ندارد
▫️از سوی دیگر طلاب جهادی در قالب طرح تربیتی «امین» کمک خوبی به آموزش و پرورش می کنند. طلبههای متخصص و متعهد با سازوکارهای قانونی و پس از گذراندن دورههای آموزشی ضروری در زمینه تربیت، مواجهه با کودک و نوجوان و کسب موفقیت در مصاحبههای تخصصی و تربیتی در مدارس حضور دارند. همه هزینههای آن هم بر عهده حوزه علمیه است و آموزش و پرورش هیچ گونه کمک مالی به این طلاب ندارد و صرفا جهت تحقق تربیت تمام ساحتی، زمینه حضور آنان در مدارس فراهم می شود آن هم نه در زمان کلاسهای رسمی بلکه با حضور در دفتر مدرسه، زنگهای تفریح و یا کلاسهای فوق برنامه این امر انجام میشود.
🔹رضایت کادر تربیتی و مدیریتی مدارس و همچنین خانوادهها از طرح «امین» چشمگیر و نزدیک به ۹۰ درصد است.
🔸متون آموزشی و برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه علمیه با آنچه در سایر مدارس برای مقاطع مختلف تحصیلی در نظر گرفته شده است هیچ گونه تفاوتی ندارد. از سوی دیگر در این مدارس هزینهای دریافت نمی شود و صرفا حمایتهای معنوی و فوق برنامههایی با رویکرد تربیت در این مدارس جریان دارد که با استقبال والدین دانش آموزان نیز مواجه شده است؛ برای مثال مدرسهای در مشهد که وابسته به حوزه علمیه است با ظرفیت ۲۵۰ نفر بیش از ۲۰۰۰ متقاضی دارد.
➕ دیدگاه مخالف نسبت به جذب گسترده طلاب در آموزش و پرورش:
رئیس بنیاد هدایت: فرستادن خیل زیادی از طلاب به آموزش و پرورش، خسارتی جبران ناپذیر به حوزه بود!
🌐 https://eitaa.com/sedayehowzeh/39445
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
پایگاه خبری صدای حوزه
📸 یمن دوست داشتنی! ▫️یمن از فاصله ۲هزار کیلومتری یک کشتی اسرائیل را در اقیانوس هند زد. 🔹کسی که ذر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺یمن دوست داشتنی در آمریکا!
مردم آمریکا:
▫️ یمن! یمن! ما را سرافراز کن، یک کشتی دیگر را هم برگردان!
🆔 @sedayehowzeh
🔺واکنش منفی امثال رضا کیانیان و علیکریمی برای فوت مرحوم ناصر طهماسب؛ جبهه انقلاب نباید نیروها یا همراهانش را تنها بگذارد!
▫️ناصر طهماسب دوبلور پیشکسوت و از شماره یک های این هنر در ایران روز جمعه از دنیا رفت و خانواده او برای جلوگیری از سوءاستفاده عناصر معلومالحال در مراسم ترحیم، او را بدون اطلاعرسانی عمومی به خاک سپردند.
🔹صدای او در سالهای اخیر بیشتر در مستندهای سیاسی پربحث و جریان ساز بسیاری از جمله گویندگی مستند ۱۰ قسمتی «خارج از دید» (یک و دو) دربارهی «فتنه ۸۸ و حماسه ۹ دی»، مستند «FDD» (دربارهی نقش صهیونیستها در پروژه ایرانهراسی»)، مستند «تروکاژ» («درباره نقش سلبریتیها در اغتشاشات»)، خاطرات خانه متروک، من تکنوکرات هستم،ملاقات در مدار بسته، رمز و راز ملکه،طیب و مجموعه مستند در برابر طوفان شنیده شد.
محمود پاکنیت، بازیگر سینما:
▫️کسانی که به ناصر طهماسب «صدافروش» گفتند، خودشان خودفروخته هستند.
🔹ناصر طهماسب صدایی نایاب داشت؛ من کسانی که دربارۀ این مرد بزرگ چنین حرفی زدهاند را ضعیفالنفس میدانم.
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺بخشی از جلسه آموزشی برای خدام حرم امام رضا علیه السلام و داستانی شنیدنی
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
[001] صوت استاد ابوطالبی.mp3
23.69M
🔺 آیا علما و حوزههای علمیه با امام خمینی و انقلاب اسلامی مخالف بودند؟!
🎙 حجتالاسلام والمسلمین مهدی ابوطالبی؛ معاون پژوهش و مدیر گروه تاریخ و اندیشه معاصر مؤسسه امام خمینی
آنچه خواهید شنید (روی زمانها کلیک کنید همان بخش از صوت پخش خواهد شد):
▫️ مواضع سیاسی علما در طول تاریخ 01:45
▫️ قیام ها زمان پهلوی 10:35
▫️ سکولاریسم در حوزه 12:07
▫️ آیا امام تنها بود؟ 13:15
▫️ شاگردان امام 19:57
▫️ موافقت یا مخالفت علما با تشکیل حکومت؟! 14:44
▫️ سکوت مقطعی برخی از علما 32:24
▫️ بیانیه آیت الله العظمی خویی 37:52
▫️ همراهی و موافقت علما تا به امروز 41:34
📽 فیلم کامل:
🌐 Aparat.com/v/tzqKi
✔️ پایگاه خبری، تحلیلی #صدای_حوزه؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه
🌐 Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
نمایشی کاربردی جهت فهم محدوده های درسی و برنامه ریزی درسی؛
🔻فرم محدوده های دروس سطح یک و سطوح عالی حوزه علمیه
#طلبه_خبرنگار
▫️این فرم اکسل قابل کپی و تغییر در حال تکمیل می باشد و شما هم با کامنت های خودتان در این اکسل آنلاین می توانید به کاملتر شدن آن کمک کنید:
🌐 https://docs.google.com/spreadsheets/d/1PbSCi4ojdyTk5k7NS5sGoIlVWQjkI1IiKY9EfbLn18Q/edit?usp=sharing
🔸برای مشاهده پیشنهاد میشود از برنامه گوگل شیت (sheets) در موبایل یا مرورگر سیستم و گوشی استفاده کنید و یا کپی کنید و با برنامه اکسل بازش کنید.
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
🔺یار دیرین حاج قاسم را بشناسید / علت تلاشهای مکرر اسرائیل برای ترور «سید رضی» چه بود؟!
▫️ سید رضی موسوی معروف به سید رضی از مستشاران باسابقه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه و مسئول پشتیبانی جبهه مقاومت بود که روز گذشته، چهارم دی ماه 1402 در حمله رژیم صهیونیستی به منطقه زینبیه در حومه دمشق، به شهادت رسید. سید رضی از سربازان پیشکسوت در عرصه مقاومت بود که قریب به 25 سال در مقاومت منطقه نقشآفرینی کرد. او یار دیرین سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود که در آستانه چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی به دیدار او شتافت.
سید علی صالحی ملقب به ابوتراب از همرزمان شهید سید رضی موسوی:
🔹 هدف اسرائیل از ترور سید رضی تضعیف پشتیبانی جبهه مقاومت بود ازآنجایی که اسرائیل میخواهد پشتیبانی جبهه مقاومت را ببندد فکر میکند با زدن سید رضی توانسته است این مسیر را مسدود کند، در حالی که کسان دیگری هستند که بتوانند راه این شهید بزرگوار را دنبال کنند.
🔸در جریان زلزله بزرگی که در ترکیه و سوریه آمد و خرابیهای زیادی در برخی مناطق سوریه بهبار آمد، سید رضی کمک زیادی به مردم زلزلهزده سوری کرد. هیچ کدام از اینها جزو کارش نبود و در این باره وظیفهای نداشت اما ازآنجایی که در کارهای خیر پیشقدم بود اینها را دلی انجام میداد.
🌐 https://v-o-h.ir/?p=44299
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺نمونه ای از سرعت غیرمجاز در صیرورت های فکری!
✍️ بی شک عدم انسجام فکری و عدم تبعیت گزاره های روبنایی از مبانی زیربنایی، پاشنه آشیل یک منتقد حوزوی و اندیشه محور است، تطورات فکری اصیل منبعث از رشد معرفتی و حل گره های ذهنی هستند نه محصول هیجانات و برساخت های محیطی!
در همین زمینه در صدای حوزه تماشا کنید:
📽 روبناهای بی مبنا
🌐 https://eitaa.com/sedayehowzeh/39515
✔️ پایگاه خبری، تحلیلی #صدای_حوزه؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه
🌐 Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
🔻ماژیک های افشاگر حوزوی، سخن از زبان ما میگویند!
#صدای_طلاب
▫️بنده کادر یکی از مدارس علمیه هستم, بعد از اینکه نامه اداری بابت چند ماژیک رو خطاب به قائم مقام حوزه دیدم، مروری کردم بر گرفتاری های بروکراسی مرسوم خودمون در تعامل با مرکز مدیریت.
🔹به یاد دارم بخش تغذیه مرکز مدیریت در دوره تابستانی طلاب برای اینکه ۴ عدد غذا برای سهمیه مدرسه ما اضافه کنه یک هفته از این بخش به بخش دیگه ای پاسکاری شدیم یا اگر به صورت محترمانه بخوام بگم، "ارجاع" داده شدیم.
▫️تصور فرمایید برای چنین موضوع کوچکی نامه ای خطاب به معاونت امور طلاب و دانش آموختگان حوزه زده شد و تا به مسئول پایین تر بخش مربوطه برسه حدود ۵ روز طول کشید و هر روز هم باید براش پیگیری میکردیم و...
🔹 این میزان از "اداره زدگی" نوبَر و مایه تأسف عمیق است، مخصوصا در حوزه علمیه که برای رفع مشکلات میدان، باید خیلی چابک تر عمل کنه!
🔺امپراطورهای حوزوی!
▫️گاها غصه برخی از دغدغه مندان حوزه رو میخورم، از این جهت که چنین افرادی با وجود استعداد و ذکاوتی که دارند باید بیشتر وقت خود را صرف همین امور جاری و اداری بکنن مثل برخی از این امپراطورها در فیلم های کره ای که بیشتر از مدیریت کشور، گرفتار مدیریت امورات قصر خودشونن!
🔹به امید روزی که شاهد حداقلی شدن این بروکراسی در تمام نظامات اداری کشور خصوصا مراکزی همچون حوزه باشیم که ادعای پرهیز از این تکلف ها را نیز دارند.
🎙جایی برای شنیدن صدای طلاب
🌐 V.O.H / Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 درخت کریسمس کلیسای مهد عزادار شد
▫️به باور مسیحیان کلیسای «مهد» در سرزمینهای اشغالی محل دقیق تولد مسیح است، اما امسال در جشن میلاد مسیح درخت کریسمس این کلیسا در اعتراض به کشتار مردم غزه خاموش است.
🔹آیین میلاد مسیح بعد از دو هزار سال در بیت لحم تنها به روشنکردن شمع و نیایش در کلیسا محدود میشود.
🆔 @sedayehowzeh
🔺 فراخوان شناسایی نخبگان مسجدی
▫️بناست افرادی که در بستر مسجد رشد کردهاند و به موفقیتهای بزرگی دست یافتهاند شناسایی شده و از این بزرگواران مستندی ساخته شود تا در سیمای ملی کشور پخش بشود.
🔹مانند پزشکان ، مهندسان ، ورزشکاران ملی ، هنرمندان و خیلی از افراد موفق دیگری که در بستر مسجد رشد کردهاند و اکنون در حال گره گشایی از کار مردم میباشند
🔸 شما این افراد موفق مسجدی رو به ما معرفی کنید:
https://formafzar.com/form/cr86q
🕌 #مسجدی_ها | عضو کانال شوید 👇
💠 @masajed313 💠
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺جای سخن گفتن
🎙 شرح حدیث اخلاقی توسط مقام معظم رهبری (مدظلهالعالی)
🆔 @sedayehowzeh
اقدام عجیب سازمان زیباسازی شهرداری تهران در سالگرد شهادت سردار سلیمانی و نصب جمله ای ابتر از او؛
🔺هرگز نمی خواستم سلاح دست بگیرم!
حاج قاسم سلیمانی در نامه ای خطاب به فرزندش نوشته بود:
▫️"اولین بار است که به این جمله اعتراف میکنــم؛ هرگز نمیخواســتم نظامی شــوم. هرگز از مدرج شــدن خوشــم نمیآمد.
عزیزم از خدا خواستم همه شریانهای وجودم را و همه مویرگهایم را مملو از عشق به خودش کند. وجودم را لبریز از عشق خودش کند. این راه را انتخاب نکردم که آدم بکشم، تو میدانی من قادر به دیدن بریدن سر مرغی هم نیستم. من اگر سلاح به دست گرفتهام برای ایستادن در مقابل آدمکشان است نه برای آدم کشتن. خود را سرباز در خانه هر مسلمانی میبینم که در معرض خطر است و دوست دارم خداوند این قدرت را به من بدهد که بتوانم از تمام مظلومان عالم دفاع کنم. "
🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 پنجره متفاوتی به دیدار دیروز اقشار مختلف بانوان با رهبر انقلاب
🆔 @sedayehowzeh
🔻درباره حمایت های سینوسی دفتر تبلیغات از مبلغین ؛ نه به آن شوری شوری ، نه به این بی نمکی!
#صدای_طلاب
▫️سلام و احترام، نگارنده این متن طلبه حوزه قم است که در سنوات مختلف سال ، جهت تبلیغ معارف دینی به شهرستان های مختلف سفر می کنم. یکی از این مناسبت ها، ایام فاطمیه دوم بود. ولی متاسفانه برای دفعات مکرر از طرف دفتر تبلیغات اسلامی، حمایتی بابت این موضوع اتفاق نمی افتد و حداقل هزینه ایاب و ذهاب به شهرستان مقصد تبلیغ که خیلی هم گزاف شده است پرداخت نمی شود.
🔹دفتر تبلیغات بی هیچ ابایی در بخش اعزام فاطمیه درج کرده که: اعزام عمومی به صورت فردی داریم (البته این اعزام بدون تسویه خواهد بود!)
▫️بنده به ناگاه یاد صحبت های رهبری معظم درباره تبلیغ افتادم که فرمودند تبلیغ باید اولویت اول حوزه باشد؛ ولی شما بفرمایید با این میزان از اهتمام از سوی نهادهای مربوطه تبلیغی، این امر تحقق می یابد؟! البته بعد از این فرمایش رهبری، حمایت تقریبا خوبی از طلاب مبلغ در ایام محرم صورت گرفت ولی مناسبت ایام فاطمیه اثبات کرد که تبلیغ، هنوز برای دفتر تبلیغات، اولویت اول نیست بلکه اولویت این نهاد فربه کردن پژوهشکده ها و دانشکده های زیرمجموعه اش و رسیدگی به امور اعضای هیئت علمی اش و برگزاری سمینارها و... است و آنقدر به مبانی پرداخته اند که میدان فراموش شده است و حال شما بفرمایید واقعا دفتر تبلیغات شبیه یک مرکز فرماندهی تبلیغ می باشد؟
🔹به نظر می رسد آنقدر به طرح و برنامه و ایده پردازی و... پرداخته اند که در میدان شاهد تلفات نیروها هستیم؛ آیا این همه بی تفاوتی به مبلغ، موجبات بی انگیزه شدن طلاب جهت حضور در مناسبت های تبلیغی در شهرستان ها نشده است؟ و سوالهای بی جواب دیگر...
🎙جایی برای شنیدن صدای طلاب
🌐 V.O.H / Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh
003 Tahzibe Nafs.mp3
5.34M
▫️اهمیت و وجوب تهذیب نفس
🎙درس اخلاق حضرت آیتالله مظاهری
🆔 @sedayehowzeh
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 بنده به عنوان یک حوزوی و روحانی، یک سؤال جدی از محضر بزرگان دارم؛ ابتدا چند مقدمه عرض میکنم و سپس سؤال...
1⃣ همه میدانیم امروز بیش از سه دهه از مطالبات رهبری از حوزههای علمیه میگذرد؛
2⃣ همه میدانیم که هیچیک از مطالبات اساسی و دارای اولویت فوری رهبری که بر اساس آن ساختارهای حوزه (شورای عالی و مرکز مدیریت) شکل گرفت، محقق نشدهاند؛
3⃣ همه میدانیم که در عوض تحقق اوامر و مطالبات رهبری، حوزه گرفتار آنچه رهبری شدیدا نهی کردهاند شده است: مثل دیوانسالاری اداری و نظام شدیدا بروکراتیک؛ ایجاد طبقه کارمندی و بیتفاوت نسبت به معضلات حوزه و روحانیت و بیخروجی قابل اعتنا، دانشگاهی شدن حوزه و نظام سرطانی ترمی واحدی؛ از بین رفتن هویت اصیل حوزوی با تعریف مدارک دانشگاهی و ...؛
4⃣ همه میدانیم، همه این خسارتها را بدخواهان و یاوهگویان به ناحق پای رهبری نوشتند و عامل و مسبب آن را رهبری دانستند!!
⁉️ حال سؤال اصلی این است:
چه نهادی وظیفه نظارت و احیانا بازخواست عواملی که نه تنها نسبت به اوامر رهبری کوتاهی کردند، بلکه کاملا عکس آن رفتار کردند را دارد؟!
از #مرکز_مدیریت شکایت به کجا ببریم؟ به شورای عالی؟!!
از #شورای_عالی شکایت به کجا ببریم؟ به جامعه مدرسین؟!!
امروز که همزمان در رأس شورای عالی و جامعه مدرسین یک نفر هست!! چطور ناظر و منظور میتوانند متحد باشند؟!
آیا امروز #جامعه_مدرسین آنگونه که رهبری خواسته هست؟!
آیا جامعه مدرسین نظارت و اعمال قدرت میکند که شورای عالی آنگونه که رهبری خواستهاند باشد؟!
یک نفر بگوید اگر همه این نظارتها هست، چرا ما هرچه جلوتر میرویم با سرعت بسیار زیاد از مایقصد رهبری و حوزه مطلوب، دور و دورتر و دورتر میشویم؟!!
💬 سائل بزرگان
#کارنامه_ساختارهای_حوزوی
@HozeTwit
🔺غفلت بزرگی به نام نادیده گرفتن زنان خانه دار در روزگار تهدید نهاد خانواده!
▫️در اسامی بانوانی است که در دیدار اخیر زنان با رهبری انقلاب، دغدغههای خود را مطرح کردند، همانطور که مشاهده می کنید اثری از حتی یک بانوی صرفا خانه دار نیست تا صدای آنان در چنین مواقفی باشد؛ گنجاندن نام همسر شیخ زگزاگی در این لیست هم طبیعتا نمی تواند جبران مافات کند!
🔹آیا زن نمونه در عصر حاضر لزوما زنی است که به دنبال حضور در عرصه هنر، ورزش، تکنولوژی و پزشکی است ؟! چرا باید تمرکز یک زن بر خانواده عاملی کاهنده از شأن اجتماعی او تلقی شود؟!
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
تأملی در چرایی افزایش کافه ها و اشاره به جای خالی "پاتوق های مذهبی خوش فرم" در شهر؛
🔻 آیا فرهنگ کافه نشینی می تواند جایگزین شبکه های اجتماعی باشد؟
صدای حوزه:
✍ در اوج رونق شبکه های اجتماعی برخی در غرب به محل های تجمع انسانی مثل کافه ها فکر می کنند؛ در ایران ما نیز قهوه خانه ها برای مردان و پسران و اخیرا کافه ها برای دختران و پسران، چنین کارویژه ای دارند؛ البته جو عمومی کافه ها در جهت فرهنگ مدرن و به همراه آداب و منشی جهت دهنده و آزادی روابط می باشد.
➖ به نظر می رسد انسان جدید در دوری از خلوت و ذکر، به دنبال مکانی دنج و رهاست تا کمی از شلوغی دور و برش بکاهد؛ حالا فقط کمی به این فکر کنید که آیا پاتوق های مذهبی توان رفع چنین نیازی را دارند؟ و در کنارش به یاد بیاورید که رهبر این کشور به ناچار و طی یک درخواست حدافلی در دیدار با مبلغین، مطالبه ای داشت مبنی بر اینکه درب مساجد بسته نشوند!:
"نباید مساجد فقط وقت نماز باز باشد بلکه مسجد باید محل رفت و آمد دائم مردم باشد. "
جرمی کلیف، در مجله نیواستیتسمن می گوید:
▫️اوضاع در عرصۀ رسانههای اجتماعی خوب نیست. بسیاری از غولهای فناوری، که قبلاً به قلههای غیرقابلتصورِ قدرت و ثروت رسیدند، طی چند دهۀ اخیر به تلاش و تقلا افتادهاند. الگوی اصلی کسبوکار آنها -جمعآوری اطلاعات کاربرانشان و فروش راههای دستیابی به آنها به آگهیدهندگان- دچار مشکل شده است و...
🔹قمار بزرگ مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، بر سر متاورس، نوعی شبکۀ اجتماعی واقعیت مجازی که در آن کاربر بهکلی در دنیای مجازی غوطهور میشود، سبب شد در سال ۲۰۲۲ شرکتش ۷۰ درصدِ ارزش خود را در بازار بورس از دست بدهد. در این میان، توییتر، به مدیریت مالک جدیدش، ایلان ماسک، هم در وضعیتی بحرانی قرار دارد...
▫️ از طرفی کافههای قدیم مکانی برای اطلاع از اخبار، گفتوگو، و دیدار بود. کافه از بسیاری جهات نخستین شبکۀ اجتماعی بود. تاریخ این کافهها ما را بهسمت صنعت رسانههای اجتماعی جهانی رهنمون میشود که اینک بر سر دوراهیاند.
🔹مقایسۀ سنت کافه با شبکههای رسانههای اجتماعیِ معاصر شاید غیرطبیعی به نظر برسد. اما شباهتهای آنها را در نظر بگیرید. کافهها، در تمام اشکال خود، اخبار و گفتوگو را در یک مکان جمع میکردند. مردم به کافه میرفتند تا بفهمند اوضاع از چه قرار است، و دربارۀ آن گفتوگو و اظهارنظر کنند. انقلاب آمریکا و فرانسه از کافهها آغاز شد.
▫️طرفداران کافهها میگویند که با کافهنشینی آگاهیشان بیشتر میشود، گفتوگو به راه میاندازند، و اطلاعات را به گوش دیگر مردم هم میرسانند. منتقدانْ طرفدارانِ کافه را افرادی میدانند که وقتشان را تلف میکنند، فتنهانگیز و فخرفروشاند، رفتارهای بزدلانه دارند، آشوبطلباند و سبکسرانه میاندیشند.
🔸استارکی از «بیهودگیها و دیدگاههایی نفرتانگیز» و «تکبّری عجیب و احمقانه» در محیطی شکایت میکند که در آن «نه قانون هست، نه حَکَم» و «کشمکشها بیپایان و اختلافها سازشناپذیرند». استارکی میگوید حتی افراد سطح بالای جامعه، با آمدن به این مکان جدید، ارزش خود را از دست میدادند: «حتی عالیترین حقایق هم … مبتذل میشوند». بااینحال، بسیاری از مشتریان پروپاقرص کافهها در آن دوران به چنین شکایتهایی جوابهایی دندانشکن میدادند -دقیقاً همانطور که کاربران رسانههای اجتماعیِ امروز میخواهند پلتفرمهای منتخبشان را به دمکراتیک کردن آگاهی، تبادلات، اطلاعات و گفتوگوها نسبت دهند.
مطالعه کامل مقاله:
🌐 https://v-o-h.ir/?p=44317
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
1402.10.06 محفل استاد جمشیدی.mp3
15.57M
🔺مردم در منطق آیتالله مصباح؛ ارزیابی کجروایتهای دگراندیشان
🎙مهدی جمشیدی
1⃣ در این درسگفتار، کوشیدم با متنخوانی مبتنی بر سه رویکرد «تحلیلی»، «تطبیقی» و «مسألهای»، نشان بدهم که برخلاف ادعای دو جریان «نواندیشی دینی» و «تکنوکراتها» - یعنی از صادق حقیقت تا محسن هاشمی - نهفقط علامه مصباح در برابر مردمسالاری نیست، بلکه ایشان عالیترین و ناگفتهترین ظرفیتهای مردمسالاری دینی را یافته و روایت کرده است.
2⃣ روایت جریان بهاصطلاح نواندیشی دینی از تفکر سیاسی علامه مصباح، برآمده از «اغراض شخصی» و «سوگیرهای تجددی» است و هیچ قرابتی با واقعیت ندارد. چنانچه مواجههی «دستاول» و «گزینشنشده» و «منظومهوار» با این نظام معرفتی داشته باشیم، بهروشنی درمییابیم که این تفکر، از هر جهت با نظریهی مردمسالاری دینی، همسو و همدل است و بیش از همه، امکانهای دینی مردمسالاری را یافته است.
3⃣ امکانهای مردمسالارانه در اندیشهی علامه مصباح عبارتند از: تلازم کمال انسانی با اختیار، خوانش از بیعت به مثابه عنصر دینی تولید مقبولیت، ساختارپردازی اخلاقی-شورایی از نظریهی مردمسالاری دینی، اصالت جامعهی مدنی اسلامی نسبت به دولت اسلامی، جمهوریت بهمثابه قالب متناسب با اقتضاهای کنونی تحقق مردمسالاری دینی.
4⃣ اینهمه در حالی است که جریان نواندیشی دینی، در مرداب تفکر ترجمهای و التقاطی افتاده و تهی از خلاقیت نظری و دینپژوهی اصیل است. در عوض، هرچه که توانسته به سوی تحریف و وارونهنمایی اندیشهی علامه مصباح حرکت کرده است./ فکرت
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
در راستای تقویت رویه آزاداندیشی و به میزبانی صدای حوزه برگزار می شود:
🔺گفتگوی علمی
🔺نسبت استراتژی سیاسی انبیا و ائمه (ع) با سیاست های راهبردی جمهوری اسلامی
▫️حجت الاسلام دکتر احمد رهدار
▫️حجت الاسلام محمدتقی اکبرنژاد
🔸شنبه، ۹ دی ماه
جهت طرح سوالات و دیدگاه ها به این آیدی پیام دهید:
🆔 @vohadmin
➖ فیلم کامل، متن و کلیپ های این گفتگوی علمی متعاقبا از صدای حوزه منتشر خواهد شد.
✔️ پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه
🌐 Voice Of Howzeh
🆔 @sedayehowzeh