eitaa logo
پایگاه خبری صدای حوزه
15.3هزار دنبال‌کننده
10.9هزار عکس
4.8هزار ویدیو
86 فایل
پایگاه خبری، تحلیلی صدای حوزه www.v-o-h.ir رسانه حوزوی مستقل صدای طلاب تصویرسازی واقعی از روحانیت ورود جسورانه به چالش های روز پیشنهاد، انتقاد، سفارش تبلیغ، ارسال سوژه و راه ارتباطی 🆔 @vohadmin
مشاهده در ایتا
دانلود
📸 پیشنهاد قسطی اسنپ به مخاطبانش: هر چی که حیوان خونگیت لازم داره! ✍️ مدیران چنین برنامه هایی می دانند ممکن است بخاطر ترویج علنی "زندگی با سگ در خانه" توبیخ شوند اما هم برای سدشکنی فرهنگی(متضمن نیت خوانی) و هم بعد توبیخ احتمالی برای حداکثری شدن توجه به اسنپ(کارکردگرایی اقتصادی)، شیوه هوشمندانه ای به نظر می رسد! ▫️از سوی دیگر اگر اقتصاد را راداری برای وضعیت سنجی فرهنگی بدانیم، باید گفت زندگی با سگ خانگی طوری رشد داشته که فروش ملزوماتش تبدیل به کاری پردرآمد در ایران شده است و این یعنی اعلام شکست فرهنگی در برخی ساحت های سبک زندگی. 🔹این وضعیت در دیجی کالا و افزونه جدیدش که به فروشندگانش اجازه می دهد برای خود صفحه داشته باشند به مراتب بدتر و وقیح تر دنبال می شود! ✌️ شما هم صدای حوزه باشید! 🆔 @sedayehowzeh
🔺نمودی تلخ از نتایج فرهنگ مصرف گرا و هشدارهایی که جدی گرفته نمی شوند: سد لار خشک شد! ذخایر ۳ سد تهران، زیر ۲۰درصد است! ▫️ آخرین وضعیت بحرانی ۵ سد تهران حاکی از کسری ۳۰۰ میلیون متر مکعبی ذخایر سدها نسبت به شرایط نرمال دارد. 🔹ذخایر ۳ سد از مجموع ۵ سد، زیر ۲۰درصد است که این سدها، همگی در سامانه شرقی تأمین آب تهران واقع شده‌اند. 🔸ذخایر آب سد لار به ۱ درصد رسیده که باید گفت تقریبا خشک شده و آب باقی مانده برای شرب قابل استفاده نیست. 🆔 @sedayehowzeh
پایگاه خبری صدای حوزه
🔺نمودی تلخ از نتایج فرهنگ مصرف گرا و هشدارهایی که جدی گرفته نمی شوند: سد لار خشک شد! ذخایر ۳ سد ته
🔺اندر شرح حال جامعه دینی که عالمانش نماز باران نمی خوانند: آیا نماز باران به تاریخ پیوسته است؟! ▫️شاید اکنون این، مسأله ذهن خیلی ها نباشد اما بنظرم می رسد فرصت و تهدید را با هم دارد. 🔹ایران چهارمین سال خشکسالی را طی می کند که امسال از سه سال گذشته نیز شدیدتر است. بی آبی شدید در بهار و تابستان پیش رو، مشکلات کنونی عشایر و کشاورزان، و ده ها آثار دیگر دامن گیر جامعه شده و خواهد شد. ▫️طبیعتا علل و عوامل تخصصی متعددی در پس این مسأله است اما از حیث الهیاتی و قدرت خداوند در امر نزولات آسمانی و کنشگری علما می تواند محل تأمل باشد. 🔹چرا هیچ عالمی پیدا نمی شود که عمامه از سر بردارد، پا برهنه کرده و با مردم به بیابان برود و نماز باران بخواند‍؟! چرا این مستحب سفارش شده و سنت علما و سیره معصومین علیهم السلام فراموش شده است؟ ▫️مبادا نگاه اثبات گرایانه و پوزیتیویستی به مقوله بارندگی کاملا بر ما سیطره پیدا کرده باشد که به نماز باران نمی اندیشیم! که اگر اینگونه باشد، دیگر نمی توانیم از مفاهیمی مانند شفا، برکت، رزق، روزی، دعا و ... در جامعه صحبت کنیم چرا که این مفاهیم، دیگر قابل اثبات در جامعه ای نیست که علمایش نماز باران نمی خوانند. 🔹به طور قطع اگر نماز باران خوانده شود، چه باران ببارد و چه نبارد، اولا علما مأجورند و ثانیا محبتشان در دل مردم بیشتر خواهد شد. ▫️در روایتی در کتاب «من لایحضره الفقیه» از امام صادق علیه السلام آمده است که فرعون نیز روزی برای افزایش آب رود نیل به درگاه خداوند دعا کرد... 🔹برای حل مسائل مردم، می توان از ظرفیت سنن پیشین علما و سفارشات دین استفاده کرد که قطعا موجب ارتقای مرجعیت دانش الهیات و همچنین ارتقای مرجعیت فرهنگی علمای ما می شود. / حجت الاسلام دکتر احمد اولیایی 🆔 @sedayehowzeh
📸 عرض اندام کتب خودیاری و روانشناسی زرد حتی در جمعه بازار قم! ✌️ شما هم صدای حوزه باشید! 🆔 @sedayehowzeh
📸 سابقه درخشان زندگی قسطی از زمان شاه تا امروز! وام در ۳ دقیقه، پرداخت در ۳ سال! پیشنهاد قسطی اسنپ به مخاطبانش ✌️ شما هم صدای حوزه باشید! 🆔 @sedayehowzeh
🔺 درباره گفتگوی علمی اول حجج اسلام دکتر رهدار و اکبرنژاد ▫️چرا بحث استاد رهدار در جواب ادعاهای آقای اکبرنژاد ناقص موند؟ ▫️چرا آخر فایل صوتی اجازه ندادید صحبت اقای اکبرنژاد پخش بشه؟ صدای حوزه: ✍️ هیچ مطلبی از مناظره حذف نشده و بحث با آقای اکبرنژاد شروع شد و با وی هم پایان پذیرفت؛ در انتهای فایل تصویری می توانید عدم حذف مطلب را چک کنید؛ صرفا خوش و بش انتهایی حذف شده است. 🔹خیلی عجیبه !زیبا کلام و آقای اکبرنژاد یک حرف میزنند که کلام امام در قبل و بعد از انقلاب تغییر کرده! 🔹به اقای رهدار بگید وارد جزئیات هم بشه خب؛ اشکال روش شناختی ایشون به جناب اکبرنژاد کاملا درست بود اما در ادامه لازم بود وارد مصادیق تنش‌زای مورد ادعا هم بشن و حل شبهه کنن. 🔹اینکه آقای رهدار چندین کشور خارجی رفته که دلیل نمیشه بگه من انقلاب رو بهتر شناختم، اما اینکه به اقای اکبرنژاد اشکال کرد فکر می کنم شما حتی هرمزگان رو هم ندیدید جالب بود چون منم حس می کنم اینا پیشرفت های نظام رو واقعا خبر ندارن! 🔹آقای اکبرنژاد حرفاش جزء به جزء درستن اما کنار هم که قرار میگیرن غلط میشن! 🔹فارغ از محتوای این مناظره، اصل برگزاری مناظره عالی بود و هر دو طرف مودب و متین ظاهر شدن البته آقای رهدار دیگه زیادی نصیحت می کرد؛ آقای صدای حوزه لکنت زبان نگیر و ادامه بده! 🔸ادعای آقای اکبر نژاد این است که استراتژی دین و اهل بیت (ع) مدارا کردن با دشمنان است و به عبارتی پلکانی است برخورد با دشمنان . ایشان بر این مدعای خود به آیه های 44 تا 48 سوره طه که جریان حضرت موسی و فرعون است تمسک کرد و به سیره اهل بیت در قالب روایات . نقد : ➖اولا باید ایشان توجه داشته باشند که با توجه به اذهب الی فرعون حضرت موسی از باب تبلیغ به سوی فرعون رفته بود و اینکه خداوند فرموده قولوا قولا لینا در مقام تبلیغ است و قیاس این مطلب با جریان انقلاب و برخورد انقلاب با دشمنان در اوایل انقلاب که دشمنی آمریکا علنی است و به مرحله ی عملی رسیده است قیاس مع الفارق است . ➖ و اینکه "لعل" را هم به معنای امید داشتن موسی گرفته اند واقعا ادعای بدون دلیل است چون در آنجا متکلم خدا است و لعل در زبان خدا معنای دیگری می تواند داشته باشد چرا که خدا که نیازی به امید داشتن یا نداشتن ندارد و عالم به اسرار است. ➖اما اینکه ایشان به سیره اهل بیت تمسک کردند این هم ظاهرا تفسیر به رای است چون ایشان تمسک کرده است به روایت :ثمره العقل مداراه الناس ؛ خب ایشان باید معلوم کنند به کدام قرینه، "الناس" را حکومت ها گرفتن؟آیا در لسان روایات مراد از الناس اعم از حکومت و مردم می باشد یا فقط مردم است؟ که ظاهرا مردم مراد است و روایت در فضای رفتار اجتماعی است نه استراتژی سیاسی!! ➖علاوه بر این سیره عملی حضرات هم مغایر ربا ادعای آقای اکبرنژاد است .نظیر سیره عملی امام علی (ع)در برخورد با معاویه در همان روز های اول رسیدن به حکومت یا برخورد امام حسین ع در زمان معاویه که کاروان حامل اموال بیت المال را مصادره می کند در حالی که چندان قدرت نظامی هم ندارد واین مصداق اعلان مخالفت با حکومت باطل معاویه است واثری از مدارا نیست و اینکه گفتن امام حسین ع پلکانی حرکت کرده است این هم فهم غلط از تاریخ است .چون حرکت به کوفه و جمع کردن نیرو و فرستادن حضرت مسلم کجایش با مدارا سازگار است!!؟ 🎙جایی برای شنیدن صدای طلاب 🌐 V.O.H / Voice Of Howzeh 🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برشی از گفت‌وگوی محمد حسین جعفریان، شاعر، نویسنده و مستندساز نام آشنای ایرانی با اینترنشنال افغانستان؛ 📽 سه عنصر تجزیه طلب ایرانی؛ مسئول امنیتی سه استان مرزی افغانستان با ایران! ▫️جعفریان مستندهایی همچون "چه کسی ما را کشت؟"، درباره دیپلمات های شهید ایران در افغانستان، "نسل گمشده" درباره جنگ کوزوو و "شیر دره پنجشیر" درباره زندگی احمدشاه مسعود را در کارنامه خود دارد. ✍ باید مستندساز هایی همچون محمدحسین جعفریان و یا رضا برجی که در ۱۶ جنگ بزرگ حضور داشته است را که گنجینه هایی از تجارب منطقه ای و ناگفته ها هستند قبل آنکه از جبهه انقلاب به هر دلیلی گرفته شوند دریابیم... ✌️ شما هم صدای حوزه باشید! 🆔 @sedayehowzeh
طی تأملی روانشناختی و توصیه ای روشی مطرح شد: 🔺 سخنی با جناب آقای اکبرنژاد و انجمن‌های علمی حوزه علمیه! ▫️یادم هست سال 1374 بنده و آقای اکبرنژاد در یک سال وارد حوزه علمیه شدیم و ایشان در عرض دو سال کل 6 پایه را تمام کرد و تندخوانی‌شان در یک دقیقه حدود دوهزار کلمه بود. واقعا شخص نخبه و باهوش بسیار بالایی بوده و هستند و سخن کسانی را هم که می‌گویند از لحاظ علمی قوی نیستند، قبول ندارم؛ حتی در سال 1387 یکی از کارهای علمی بنده رو که تحقیق و نگارش یکی از جلدهای فقه تربیتی بود، برای ارزیابی به ایشان ارسال کردند و وقتی با آیت الله اعرافی حاشیه‌های ایشان رو بررسی می‌کردیم، دقت و علمی بودن والای ایشان را تأیید کردند. البته اون موقع بحثهای جنجالی‌شان هنوز شروع نشده بود و فقط در حد ارزیاب علمی با ایشان تعامل داشتیم. 🔹نقد و بررسی های زیادی از سخنان ایشان بوده و هست؛ اما برای سخن کوتاه فقط از منظر یک روانشناس، تشخیص بنده این است که در مؤلفه مهم «جسارت» و نیز «سلطه‌جویی» خیلی بالا هستند که نکات مثبت و منفی در این مؤلفه‌ها هست. ▫️مؤلفه جسارت دلالت بر هیجان‌طلبی، ماجراجویی و پرانرژی‌بودن دارد. در عین نکات مثبتی که این مؤلفه شخصیتی دارد، اما در عین حال، جسارت خیلی بالا گاه منجر به افراط در برخی امور می‌شود و اگر این امر با هوش بالا هم همراه باشد، گاه مضر هم می‌شود. چنین اشخاصی اهل خطرکردن بوده و از مواجهه با مشکلات نگران نیستند. آستانه تحرکشان بالا بوده و از درگیری با قانون نمی‌ترسند. بی‌پروا و بی‌باک بوده و معمولاً از اعتماد‌به‌نفس بالایی برخوردارند. این عامل شخصیتی با مقیاس سلطه‌جویی هم رابطه مستقیم دارد. 🔹 افراد سلطه‌‌جو، رقابت‌جو بوده؛ خود را نیرومند دانسته، و در روابطشان با دیگران بسیار صریح بوده و اغلب نظرات خود را بدون ملاحظه بیان می‌کنند. چنین افرادی معمولاً تابع قراردادهای اجتماعی و قانون نیستند و برای اجرای خواسته‌های خود تلاش کرده و از انجام کارها بر اساس سلیقه خویش لذت می‌برند. آن‌ها از سرزنش دیگران ترسی ندارند و دائماً سعی می‌کنند مردم را مجذوب خود نمایند. از حوادث استقبال کرده و دیگران را به مبارزه می‌طلبند. این موارد تنها نمونه‌ای از تشخیص روان‌شناختی است که البته بایستی با تست‌های شخصیت، این امر دقیق‌تر و مشخص‌تر صورت بگیرد. 🔸 با توجه به آنچه گفته شد آگاهی وی از نوع شخصیت خود، می‌تواند به توجه بیشتر او به نکات قوت و ضعف آن و کنترل بیشتر خود منجر شود. از این‌رو، متخصصان حوزه علمیه، به‌جای نقد بیش از حد ایشان، بایستی کمک‌کار چنین اشخاصی باشند، تا به عنوان نیروی یاری‌رسان به نظام اسلامی و انقلاب و ظهور حضرت مهدی باشد؛ کاری که «پایگاه خبری صدای حوزه» کرد و از ایشان و استاد رهدار دعوت نموده و بحث‌های علمی بین این دو ترتیب داد. ▫️پیشنهاد خاص بنده به خود آقای اکبرنژاد و انجمن‌های علمی حوزه، این است که این فرصت را غنیمت شمرده و چند نفر از هیأت مدیره‌های انجمن خاص مثل روانشناسی و علوم تربیتی و علوم سیاسی و علوم اجتماعی، بحث‌های طلبگی و عالمانه با ایشان را برنامه‌ریزی کنند و بر طبق شناختی که بنده از آقای اکبرنژاد سراغ دارم، بعید است که از چنین جلساتی استقبال ننماید. 🔹ان‌شاء الله ثمره این جلسات، علاوه بر همدلی و بحث‌های علمی بیشتر، پاسخ به برخی شبهات ایشان و در نتیجه، اصلاح یا تعدیل برخی نظراتشان خواهد بود. ✍️ احمد امامی‌راد، هیأت علمی پژوهشکده علوم اسلامی رضوی بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس 🎙جایی برای شنیدن صدای طلاب 🌐 V.O.H / Voice Of Howzeh 🆔 @sedayehowzeh
در آستانه هفتمین سالگرد فوت مرحوم هاشمی رفسنجانی؛ 📸 مواضع تند رئیس مجلس وقت و خطیب نماز جمعه تهران در سال ۶۴ علیه زنان بدحجاب ✌️ شما هم صدای حوزه باشید! 🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 هم‌اکنون؛ با ورود رهبر معظم انقلاب به حسینیه امام خمینی، دیدار هزاران نفر از مردم قم در سالگرد قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ آغاز شد 🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 تجربه آزادی طبقاتی با ورودی ۳۵۰ هزار تومانی در ایران مال تهران! ▫️آیا بخشی از قوه عاقله نظام به این نتیجه رسیده است که بهتر است یک جاهایی خاص برای آدم هایی خاص رها باشد؟! 🔹آیا بنا بر اینست که به شکلی چراغ خاموش، در روزگار سختی اقتصادی، خطوط قرمز اجتماعی کمرنگ شوند؟! 🔸امروز، سبک صحیح تعامل کوتاه مدت و بلندمدت با بخشی از مردم ایران که گرایشی پرقدرت به سبک زندگی مدرن با همه رنگ و لعابش و از فرق سر تا نوک پا دارند، چیست؟! ✌️ شما هم صدای حوزه باشید! 🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽رهبر انقلاب در دیدار هزاران نفر از مردم قم: ما بر سرکوب عوامل واقعی و پشت پرده حادثه تروریستی کرمان اصرار داریم! ▫️مسئولان مربوطه در موضوع حادثه کرمان به طور جدی در تلاشند و خوب کار کردند. 🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در سالگرد قیام ۱۹ دی ۱۳۵۶ مردم قم: 📽 همه باید برای حضور مردم در صحنه تلاش کنند / هر کسی زبان گویا و مخاطبی دارد باید در این زمینه کار کند! 🆔 @sedayehowzeh
🔺رهبر انقلاب: توده‌ی مردم همه‌کاره‌اند رهبر معظم انقلاب، امروز: ▫️امیرالمؤمنین (علیه السلام) در فرمان به مالک اشتر فرمود: «و إنما عماد الدین و جماع المسلمین و عُدّة للأعداء، العامّة من الأمّة». عمادالدین یعنی تکیه‌گاه دین. امیرالمومنین به ملّت خودش می‌فرماید، خطاب به ما هم هست. خیلی خب. جامعه‌ی اسلامی هستید، تکیه‌گاه اسلام‌تان امت‌اند بدنه‌ی مردم‌اند. والعدّة الاعداء. 🔹این ذخیره‌ در مقابل دشمن اینها کی هستند، العامة من الامة. یعنی توده‌ مردم. من یک وقتی یک تکه‌هایی از نامه را مطرح کردم برای مسئولین چند سال قبل از این. که آنجا حضرت مقایسه می‌کند بین خاصه و عامه. خاصه یعنی نورچشمی‌ها. عامه یعنی توده‌ مردم. بیانات عجیبی درباره‌ خاصه ذکر میکند بیانات عجیبی درباره‌ عامه توده‌ی مردم ذکر می‌کند. ▫️تکیه‌ حضرت به این است که به توده‌ مردم تکیه کنید. به توده‌ مردم. وقتی یک رئیس‌جمهوری با توده‌ مردم انس می‌گیرد حرف می‌زند کار می‌کند بین آنها، می‌رود در دل مردم یک عده‌ای از آنجا بلند می‌شود می‌گویند این پوپولیسم است. اهانت می‌کنند. نه، این مردم‌داری است. این نشان گرفتن نقطه‌ اصلی است. توده‌ مردم همه‌کاره‌اند. 🆔 @sedayehowzeh
👓 امروز دیدار تجدید بیعت مردم با رهبر انقلاب بسیار پرشور و حرارت بود؛ بعد از دیدار هنگام خروج از بیت، یکی از دوستان معمم نگاهی به آقایان اعرافی و خاتمی کرد و با افسوس در گوش بنده گفت: چرا و امر مهم و فوری حضرت آقا درباره کانونهای عظیم تبلیغی را پشت گوش انداختند! 🔻 مبادا با این کارها، بی اعتنایی به اوامر ولی امر مسلمین را نهادینه و تئوریزه کنیم! 🔻 مبادا با این کارها خروجی حوزه‌های علمیه امثال حسن روحانی شوند! 🔻 مبادا آقایان مسؤول حوزه بجای اقدام فوری برای علاج مسائل فرهنگی و اجتماعی و دینی، نهایتا در برخی مسائل سیاسی صرفا فریادهایی بزنند یا فقط دستگاه‌های کشوری را برای بی‌حجابی و استحاله فرهنگی مؤاخذه کنند، حال آنکه خود مسؤول‌اند؛ بدون اینکه ذره‌ای اقدام عملی و گزارش کاری از خود بروز داده باشند. 💬 علی @HozeTwit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 راز موفقیت یک طلبه 🎙علیرضا پناهیان ▫️برای رسیدن به یک نقطه حرکت نکن، چون به اوج رسیدی حرکت کن... غصه خودت رو نخور و نگو چطور منبری موفقی باشم، غصه مردم رو بخور و بگو چطور هدایتش کنم؟! ▫️آیا طلب موفقیت در زندگی، استرس زا نیست؟ 🆔 @sedayehowzeh
ابتکار جالب در شبکه سه سیما؛ 📽 پخش زنده اذان از وسط سوله فولاد مبارکه اصفهان ▫️شبکه سه، دیروز اذان ظهر و نماز را به صورت زنده از فولاد مبارکه اصفهان پخش کرد. 🔹یکی از نیروهای فولاد مبارکه وسط سوله این شرکت اذان می‌گفت و دوربین در نمازخانه فولاد مبارکه رفته بود! 🔸 تلاش برای احیای سنت های اسلامی از ریز تا درشت قابل تقدیر است‌؛ مروجان سنت های دینی نیار به حمایت هویتی دارند تا با سری افراشته تر درگیر چنین روندی باشند، اذان گوی یک اداره وقتی انعکاس نوع کارش را در رسانه ملی ببیند می تواند با دلی قرص تر اذان بگوید، این حداقل کمک ممکن سیستم دینی به فعالان فرهنگ دینی در مصادیق مهمتر و اساسی تر هم می تواند باشد. ✌️ شما هم صدای حوزه باشید! 🆔 @sedayehowzeh
تآملی کوتاه در ستایش لزوم مراقبت از روش های علمی اجتهادی؛ 🔺 اشکال بزرگ استاد رهدار به آقای اکبرنژاد که بی پاسخ ماند! ▫️ در دو جلسه از این مناظره، دکتر رهدار از روش طرفش سوال کرد و گفت اساسا اینکه یک حدیثی را بگیریم و دورش واژگانی بچینیم و بعد بگوییم استراتژی سیاسی انبیا این بوده اصلا مورد قبول نیست؛ به عبارت بهتر خواست بگوید اگر اجتهاد به همین راحتی بود که طلبه ها از همان پایه اول مجتهد هستند! ▫️شنیدم می گویند چرا آقای رهدار به حدیث و استنباط آقای اکبرنژاد از حدیث اشاره ای نکرد، اولا که اشاره کرد و آن حدیث را حداکثر در سطح تبیین یک تاکتیک اجتماعی دانست نه یک استراتژی سیاسی، بعد هم خب چه اشکالی بکند وقتی استنباطی در کار نیست؛ فایده اعظم این مناظره این بود که جنس روش جناب اکبرنژاد دستمان آمد و فهمیدیم که چیزی برای بررسی دقیق و علمی وجود ندارد و دیگر نمی توانیم به برخی بزرگان و مراکز فقهی و ... خرده بگیریم که شما چرا پاسخ این شخص را نمی دهید! ▫️آقای اکبرنژاد محور بحثش یک حدیث مستفیض از امام صادق علیه السلام است و در ادامه برداشت هایی مطابق دیدگاه منتخبش یعنی تنش زدایی به حدیث بار می کند، اینکه روش اجتهادی نیست، این روشی برای اداره یک منبر است و در آن سطح اشکالی وارد نیست چرا که ما در منبر برداشت های سلیقه ای هم از احادیث داریم و خلی سخت گیری نداریم اما چرا خرده گرفته نمی شود چون آن برداشت های سلیقه ای هم باز مستند به بخش هایی دیگر از متون دینی است و کلا جریان منبر در صدد القاء و ابلاغ مفاهیم دینی می باشد و اصراری نیست که حتما هر چه می گوییم به لحاظ علمی قابل تطبیق بر حدیث محوری منبر ما باشد. ▫️در اواخر مناظره دوم ما شاهد یک دفاع حداقلی آقای اکبرنژاد از روش کارش بودیم که می گوید من مشترکات رفتار انبیاء را کنار هم چیده ام و چنین نتیجه ای گرفته ام؛ این در حالیست که اگر بناست ما روشی را به انبیا نسبت دهیم و قصد دفاع علمی از ایده خود را داریم باید ده ها منبع و فکت و نمونه بیاوریم و با برداشت هایی دقیق طی مقالاتی علمی اینها را به معرض قضاوت بگذاریم ولی آنچه تا حالا دیده ایم استظهاراتی ذوقی از چند حدیث و آیه بوده و لاغیر؛ این مناظره ها نشان داد چیزی بیشتر از این بنا نیست از مرد تنش زای این روزها بشنویم! 🎙جایی برای شنیدن صدای طلاب 🌐 V.O.H / Voice Of Howzeh 🆔 @sedayehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ستایش حاج حسین یکتا از منش جهادی و دانش بنیان دهه هشتادی ها و هفتادی ها در حل مسائل کشور / اسم هایشان را نمی گوییم تا آنها را نکشند! ▫️دیروز پشت دیوارهای بصره و تنگه هرمز می جنگیدیم، امروز به پشت دیوار های بیت المقدس و تنگه باب المندب رسیدیم... ✌️ شما هم صدای حوزه باشید! 🆔 @sedayehowzeh
29.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برشی از گفتگوی علمی اخیر در صدای حوزه / بخش اول؛ 📽 استراتژی سیاسی انبیاء نفی مطلق حاکمیت شرک بوده اما در عرصه اجتماعی به روش پلکانی عمل می کردند ✍️ در این بخش از گفتگوی علمی بین حجج اسلام اکبرنژاد و رهدار، بحث بر سر ارزیابی استراتژیک شیوه مواجهه حضرت موسی با فرعون است؛ آقای اکبرنژاد استراتژی سیاسی حصرت موسی را پلکانی می داند و آقای رهدار با قبول رویکرد پلکانی انبیاء، آن را استراتژی اجتماعی می داند نه سیاسی! ▫️استاد رهدار در این بخش، استرتژی سیاسی موسی در برابر فرعون را کاملا تنش زا می داند یعنی اعلام ربوبیت الهی در برابر ادعای ربوبیت فرعون! 🔹 اما در مقام عمل و در سطح تاکتیک، موسی با زبان نرم (تنش زایی حداقلی) سراغ فرعون می رود لذا از این ماجرا استراژی های سیاسی مثل عدم درگیری با طاغوت و حداقلی کردن برنامه ها مثل اینکه "همین که اجازه بدهی من با بنی اسرائیل از اینجا بروم کافیست" در نمی آید. 🔸در واقع از دیدگاه حجت الاسلام رهدار برخورد نرم حضرت موسی با فرعون نوعی تاکتیک سیاسی و برخورد نرم با مردم نوعی استراتژی اجتماعی می باشد. ➖ اینکه مهمترین خواسته موسی از فرعون این بوده که اجازه بدهد قوم بنی اسرائیل را همراهش ببرد مستندی ندارد؛ بلکه موسی معجزه خودش را برای اعلام توحید بکار می برد نه گرفتن مجوز هجرت برای بنی اسرائیل! 📽 فیلم کامل مناظره در آپارات صدای حوزه: 🌐 https://www.aparat.com/v/EsZKt ✔️ پایگاه خبری، تحلیلی ؛ رسانه آزاد و مستقل طلاب و فضلای حوزه های علمیه 🌐 Voice Of Howzeh 🆔 @sedayehowzeh
🔺پیشنهاد رئیس انجمن مدیریت اسلامی حوزه علمیه قم: تشکیل معاونت امور خانواده در حوزه علمیه حجت الاسلام والمسلمین ولی الله نقی پورفر رئیس انجمن مدیریت اسلامی حوزه علمیه و عضو هیئت علمی دانشگاه قم: ▫️وقتی اسلام اینقدر برای ازدواج ارزش قائل است ما باید در جامعه شرایط ازدواج آسان را فراهم کنیم و لازم است حوزه و رسانه آن به صورت جدی ورود کند. ▫️حوزه باید حساسیت بسیاری نسبت به ترویج فرهنگ تشکیل و تحکیم خانواده داشته باشد؛ حوزه باید یک معاونت خانواده داشته باشد؛ امروزه حوزه معاونت خانواده ندارد، لازم است بعد مشاوره و همسرگزینی فعال شود. ▫️ما با انسان‌هایی سروکار داریم که باید در کنار ارتقای ذهن و معرفتی او اقتضائات روحی و روانی آن را نیز پاسخ دهیم./حوزه نیوز ✌️ شما هم صدای حوزه باشید! 🆔 @sedayehowzeh