eitaa logo
هادے دلها،ابراهیم هادے🇮🇷
2.3هزار دنبال‌کننده
19.4هزار عکس
10.6هزار ویدیو
143 فایل
نهایة الحب تضحیة... عاقبت عشق جانفدا شدن است! حضور شما در کانال دعوت ازخود #شهداست. کپی با ذکر ۵ #صلوات #خادم👇🏻 @Mousavii13 #تبادل @Mousavii7 #نویسندگی👇🏻 @ShugheParvaz #عربی @sodaneghramk #تبلیغات🤩 @Tblegh
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
میگن هر موقع آب خوردی بعدش بگو "صلی الله علیک یا " من میگم هر وقت ماه رمضون آب دیدی و نخوردی بگو "صلی الله علیک یا العباس" ⇩⇩⇩ @seedammar
📩پیامکی که شهید مدافع حرم ✨در اولین سحرگاه ماه مبارک ارسال میکرد.... از بس که رابه غلط خوانده‌ام هی فکر میکنم رمضان هم است صلی الله علیک یا عطشان یا
باید گذشت، از این دنیا به آسانی باید شد، بهر این قربانی سوی حسین رفتن با چهره خونین زیبا بود این سان، معراج روحانی 📸شهيد مدافع حرم 🆔 @seedammar
داستـان آنـانـے استـــــ ڪــه دانستــنــد جـاے نیستـــــ 🌹🍃 📸شهيد مدافع حرم 🆔 @seedammar
🌺یا فاطمة الزهرا🌺 شب جمعه شده و روضه مرا ریخت به هم فاطمه آمده و"کرب و بلا"ریخت به هم #کانال_هادیان_دلم @seedammar
رزق قرآن، ضیافت خاص ماه رمضان آیت الله میرباقری در مورد رزق ها و نعمت های این ماه بزرگ و این ضیافت خاص می گوید: «بی تردید یکی از رزق هایی که در این ضیافت الهی تقسیم می شود، رزق قرآن، و بهره مندی از این کتاب عزیز است. چون وقتی خدای متعال این ماه را در قرآن توصیف می کند، می فرماید «شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِی أُنزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ»(بقره/۱۸۵) @seedammar
شب زیارتی ارباب .... یادشهدا باشیم با ذکر صلواتی....
3.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کربلا دلتنگتم..... 😔😔😔 #کانال_هادیان_دلم @seedammar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💌 لازمه برقراری حکومت مهدوی #پیام_معنوی
🔰نڪات ڪلیدے از قرآن ڪریم 🔶حرڪت، سرعت، سبقت فراز اول: (سوره بقره-آیه ۱۴۸) توصیہ قرآن ڪریم در انجام امور خیر و عمل صالح، ابتدا حرڪت است و بعد سرعت است و سپس سبقت. حرڪت، همان عمل ڪردن بہ ڪارهاے خیر است ڪہ تمام عبادت‌هاے مستحب و واجب را در بر می‌گیرد و متصف شدن بہ فضایل اخلاقے را شامل می‌شود. سرعت در این امور هم بہ این است ڪہ هرگاہ زمینہ انجام آن فراهم شد، بدون فوت وقت آن ڪار عملے شود. امام باقر علیه‌السلام مرتب سفارش می‌ڪردند: «إِذَا هَمَمْتَ بِخَیْرٍ فَبَادِرْ فَإِنَّڪَ لَا تَدْرِے مَا یَحْدُثُ» هنگامے ڪہ تصمیم بہ ڪار خیرے گرفتے فوراً آن را انجام بدہ و آن را بہ بعد موڪول نڪن؛ چون نمی‌دانے بعد چہ می‌شود. سبقت ڪہ بہ معناے پیشے گرفتن است بہ دو صورت واقع می‌شود یڪے در اصل انجام است ڪہ فرد از دیگرانے ڪہ آن‌ها نیز داوطلب آن ڪار خیر هستند پیشے گرفتہ و مثلاً زودتر از آن‌ها دست بہ جیب شدہ و مشڪل نیازمندے را بہ میزان توان خودش برطرف می‌سازد. دیگرے سبقت در ڪمیت آن ڪار خیر است؛ بہ این شڪل ڪہ فرد از دیگرانے ڪہ آن‌ها هم عامل بہ ڪار خیر یا داراے فضیلت اخلاقی‌اند گوے سبقت را ربودہ و از آن‌ها متواضع‌تر، صبورتر و مانند آن است. قرآن ڪریم چنین مؤمنانے را بہ مقام قرب الهے بشارت می‌دهد و می‌فرماید: «السَّابِقُونَ السَّابِقُونَ*أُوْلَئڪَ الْمُقَرَّبُونَ» 🔶آنچہ ڪہ ما با آن امتحان می‌شویم؟ فراز دوم: (سوره بقره- آیه ۱۵۵) جهان، صحنہ آزمون الهے است. ڪسے وارد بهشت نمی‌شود مگر آنڪہ با موفقیت این آزمون‌ها را ڪہ پیشینیان هم بہ آن آزمودہ شدند یڪے پس از دیگرے پشت سر گذاشتہ و سربلند بیرون آید. در همین سورہ می‌خوانیم: {آیا گمان ڪردید داخل بهشت می‌شوید بے آنڪہ حوادثے همچون حوادث سخت گذشتگان بہ شما برسد؟ همان‌ها ڪہ شدائد و زیان‌هاے فراوان بہ آن‌ها رسید (۲۱۴- بقره)} آیہ مورد بحث بہ شڪلے جزئی‌تر بہ آن ناملایمات پرداختہ و با بیان دقیق ترآسیبهایے ڪہ براے امتحان بشر، هموارہ در زندگے او رخ می‌دهند را بیان می‌ڪند: «بہ طور قطع ما همہ شما را با امورے همچون ترس و گرسنگے و زیان مالے و جانے و ڪم شدن فرزندان یا میوه‌ها آزمایش می‌ڪنیم.» آنان ڪہ در این آزمایش‌ها صبر سازندہ، پیشہ ساختند؛ اهل هدایتند و درود و رحمت الهے روزے آن‌ها می‌شود. 🔶سنت‌هایے ڪہ ڪورڪورانہ تڪرار می‌شود فراز سوم: (سوره بقره-آیه ۱۷۰) این آیہ، رفتار ڪسانے ڪہ ڪورڪورانہ از سنت گذشتگان خود پیروے می‌ڪنند را خطایے بس بزرگ مے شمارد و براے بیدار ڪردن وجدان خفتہ آن‌ها چنین می‌گوید: اگر نیاڪان آن‌ها دانشمندان صاحب نظر و افراد هدایت یافته‌اے بودند جاے این بود ڪہ از آن‌ها تبعیت شود؛ اما وقتے آن‌ها مردمے نادان و بے سواد و موهوم‌پرست بودند پیروے آن‌ها چہ معنایے خواهد داشت؟ آیا این ڪار، مصداق تقلید جاهل از جاهل نیست؟! تنها تقلید و تبعیتے ڪہ عقل می‌پذیرد و نقل دستور می‌دهد تقلید جاهل از عالم است. مانند تبعیت بے چون و چرایے ڪہ بیمار نسبت بہ دستورات پزشڪ دارد یا تبعیتے ڪہ جاهل بہ احڪام شرعے از سخنان عالم بہ احڪام شرعے دارد. غیر از این را نہ عقل می‌پذیرد و نہ نقل اجازہ می‌دهد؛ مانند پیروے جاهل از جاهل یا عالم از جاهل. ڪارے ڪہ مصداق این نوع تقلیدها باشد از نظر قرآن مردود است و داشتن عناوینے مانند میراث فرهنگے هم نمی‌تواند رنگ صحت و حقیقت بہ این پیروے غلط و باطل بزند؛ خواہ این ڪار بت پرستے باشد، خواہ چهارشنبہ سورے. 🔶تقوا مهم‌ترین اثر و شاخص قبولے روزہ فراز چهارم: (سوره بقره-آیه۱۸۳) بنا بر نظر علامہ طباطبایے (ره) این آیہ مقدمہ ایست براے اعلام حڪم وجوب روزہ ڪہ در دو آیہ بعد می‌آید. آنچہ در این آیہ آمدہ و از اهمیت بالایے هم برخوردار است بیان اثر روزہ است. عبارت لَعَلَّڪُمْ تَتَّقُونَ ڪہ در پایان آیہ آمدہ است در حقیقت اشارہ بہ اثرے است ڪہ روزہ بر روح و جان آدمے می‌گذارد. تقوا بہ زبان سادہ، یعنے حالتے در انسان ڪہ او را از گناہ باز دارد. تقوا همان حال خوشے است ڪہ روزہ داران ماہ خدا آن را در ایام پایانے ماہ رمضان بہ خوبے احساس می‌ڪنند. حال خوشے ڪہ انسان رغبتے بہ گناہ نداشتہ بلڪہ از آن متنفر است و در عوض بہ عبادات، خصوصاً قرائت قرآن و خواندن دعا بسیار رغبت دارد. نڪتہ دیگر اینڪہ این اثر، ملاڪ خوبے براے نمرہ دادن بہ روزہ است. هر ڪس بہ خود مراجعہ ڪند و با توجہ بہ تأثیرے ڪہ روزہ در تقوا سازے او داشتہ است بہ روزہ خود نمرہ دهد و بداند ڪہ این ڪار، عمل بہ توصیہ امیرالمؤمنین علیه‌السلام است ڪہ فرمود: (عملڪرد جان خود را محاسبہ ڪنید قبل از آنڪہ در قیامت آن را بہ حساب ڪشند.) 🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾 @seedammar