eitaa logo
شبکهٔ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی
820 دنبال‌کننده
58 عکس
43 ویدیو
7 فایل
کانال پشتیبان «شمع» شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی شــ شبکه‌سازی ـمـ محتوای ارزنده ــع عملیات‌های تبلیغی eitaa.com/ShabakeTabligh ShabakeTabligh.ir instagram.com/ShabakeTabligh
مشاهده در ایتا
دانلود
شب دوم: تن‌های آرام آرامش نیاز طبیعی انسان است. اما انسان‌ها برای رسیدن به آرامش، دو راه برمی‌گزینند: دسته‌ای به همین دل خوش می‌کنند که خود و خانواده‌شان در آسایش باشند؛ اما گروهی دیگر همۀ بندگان خدا را خانوادۀ خود می‌دانند و دایرۀ محبتشان را به اندازۀ همۀ انسان‌ها می‌گسترانند. اولی‌ها آرامش را در آسایش می‌بینند و دومی‌ها در دردمندی و دغدغه‌داری: دغدغۀ آرامش همۀ انسان‌ها. بر اساس همین دردمندی است که اباعبدالله(ع) پیشنهاد اطرافیان را نمی‌پذیرد و به آرامش و امنیت مکه یا یمن یا قلعه‌های تسخیرناپذیر راضی نمی‌شود. او در راهی پای می‌گذارد که از پیش می‌توان بوی خطر را از آن شنید؛ هرچند در این حرکت، حجتی شرعی و عقلی هم دارد: دعوت کوفیان. دایرۀ محبت امام حسین(ع) آن‌چنان گسترده است که مردم رنگارنگ روزگارش را در حلقۀ اصحابش جای می‌دهد: زهیر عثمانی، وهب نصرانی، سعدبن‌حارث خارجی. و این گستردگی همۀ تاریخ را در بر می‌گیرد. کاروان حسین(ع) با ورود به کربلا، این دشت را آرامشگاهی می‌کند به پهنۀ همۀ مردمان و روزگاران. ــــــــــــــــ برشی از کتابِ ازدحام تن‌ها، اجتماع دل‌ها ــــــــــــــــ متن ۱۱ شب منبر دهۀ محرم ۱۴۴‌۲ بر محور محتواییِ امسال: «هم‌بستگی‌ومسئولیت‌پذیری‌اجتماعی» برخاسته از یک مسئله‌‌: «ازدحام تنهایی» ــــــــــــــــ ShabakeTabligh.ir eitaa.com/ShabakeTabligh instagram.com/ShabakeTabligh شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حد خطر عُرفی در برگزاری شعائر دینی؟ مراسم حج و نمازجمعه تعطیل شده؟ برگزاری مجالس از زبان استاد فیلم و صوت کاملِ سخنان ایشان: b2n.ir/sh13 محور محتواییِ محرم ‌‌۱‌۴‌۲‌۲‌: «هم‌بستگی‌ومسئولیت‌پذیری‌اجتماعی» eitaa.com/ShabakeTabligh instagram.com/ShabakeTabligh شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی
شب سوم: رنج تنهایی گم‌گشتۀ دیار محبت کجا رود؟ احساس تنهایی سخت‌تر و شکننده‌تر از خود تنهایی است و این احساس، خواه‌ناخواه به‌سراغ انسانِ نیازمند اجتماع خواهد آمد. ازاین‌روست که اسلام همواره پیروانش را از تنهایی به‌دور می‌خواند و می‌خواهد. دانش امروز هم انزوا و تنهایی را کشنده‌تر از بیماری‌های جسمی برمی‌شمارد. دختران دریای احساس و عاطفه‌اند و از همین رو، در برابر تنهایی دچار آسیب شدیدتری می‌شوند. پیامبر رحمت و خاندان مهربان ایشان هم بارها بر محبت ویژه به دختران تأکید کرده‌اند. کم‌توجهی به دختران گاه در افکار جاهلی ریشه دارد: شوم‌دانستن زن. اما در فرهنگ اسلام، دختر رحمت خداست. محبت به دختران و زنان را باید هم با زبان نشان داد و هم در عمل: هدیه‌خریدن، بوسیدن، نوازش‌کردن و توجه‌نشان‌دادن. از لوس‌شدن دختر هم نباید ترسید؛ چون آنچه نتیجۀ عکس دارد، محبت بیجاست، نه محبت فراوان. در کربلا هم محبت اباعبدالله‌الحسین(ع) به دختران آشکارتر است و خاطرات این محبت‌های سرشار است که قلب کوچک رقیه(ع) را بیشتر می‌فشارد و غم دوری از پدر مهربان را برایش سنگین‌تر می‌کند. ــــــــــــــــ برشی از کتابِ ازدحام تن‌ها، اجتماع دل‌ها ــــــــــــــــ متن ۱۱ شب منبر دهۀ محرم ۱۴۴‌۲ بر محور محتواییِ امسال: «هم‌بستگی‌ومسئولیت‌پذیری‌اجتماعی» برخاسته از یک مسئله‌‌: «ازدحام تنهایی» ــــــــــــــــ ShabakeTabligh.ir eitaa.com/ShabakeTabligh instagram.com/ShabakeTabligh شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی
شب چهارم: تنها میان تن‌ها نماز جماعت و حج و جهاد، همه عبادت‌های جمعی‌اند؛ اما در کنار این‌ها، نباید از یاد برد که یک ساعت تفکر از هفتاد ساعت عبادت باارزش‌تر است. تفکر، خلوت می‌طلبد. اما گاه در میان جمعی و خلوت دست نمی‌دهد. نیازی به کناره‌گیری و گوشه‌نشینی نیست؛ با خودت خلوت کن. خودت را با خودت تنها بگذار. اما کدام تنهایی پسندیده است و کدام ناپسند؟ ازطرفی، دست خدا با جماعت است. ازسوی‌دیگر، همیشه جمعیت و اکثریت نشان حق نیست. چگونه می‌توان تشخیص داد؟ خلوتی ناپسند است که به خود سرگرمت کند و به غفلت بکشاندت. برصیصای عابدِ مستجاب‌الدعوه را خلوتی طولانی با نامحرم به گناه انداخت و سرنگون کرد. اما خلوت و تنهاییِ همراه با اندیشه و به‌خودپردازی پسندیده است. اگر ابوذر را همراه راستین پیامبر می‌دانی، یادت نرود که بیشترین عبادت او تفکر بود. ازسوی‌دیگر، باید موانع خلوت‌های سازنده را از میان برداشت: از دوست غفلت‌آور گرفته تا گوشیِ غرق‌کننده در ازدحام تنهایی. خلوت‌های سرنوشت‌ساز حُر در میان سپاه سی‌هزارنفرۀ یزید، عاقبت عاقبت‌به‌خیرش کرد و او را به رستگاری رساند. ــــــــــــــــ برشی از کتابِ ازدحام تن‌ها، اجتماع دل‌ها ــــــــــــــــ متن ۱۱ شب منبر دهۀ محرم ۱۴۴‌۲ بر محور محتواییِ امسال: «هم‌بستگی‌ومسئولیت‌پذیری‌اجتماعی» برخاسته از یک مسئله‌‌: «ازدحام تنهایی» ــــــــــــــــ ShabakeTabligh.ir eitaa.com/ShabakeTabligh instagram.com/ShabakeTabligh شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی
شب پنجم: همدلی در خطر از میان مردم روزگار اباعبدالله(ع) تنها مردم کوفه همدل شدند و برای امام حسین(ع) دعوت‌نامه فرستادند. امام حسین(ع) هم دلیل حرکت خود به‌سمت کوفه را نامه‌های مردم دانستند. عبیدالله‌بن‌زیاد راز کوفیان را فهمیده بود و می‌دانست برای کمرنگ‌کردن تأثیر حرکت امام، باید بین کوفیان دست به تفرقه‌افکنی بزند. کار به جایی رسید که فرزدق روحیۀ کوفیان را برای امام حسین(ع) چنین ترسیم کرد: «دل‌هایشان با توست؛ اما شمشیرهایشان در برابر تو!» ازبین‌رفتن همدلی مسلمانان، امروز هم آرزوی دشمنان است. راه نجات مسلمانان هم در پناه‌بردن به راهکار امیرالمؤمنین(ع): «انسانِ تنها بهرۀ شیطان است؛ همان‌گونه که گوسفند تنها طعمۀ گرگ می‌شود.» دشمن می‌خواهد به‌بهانۀ کرونا مجالس عزاداری اباعبدالله(ع) را کمرنگ کند؛ چون این مجالس عرصۀ تقویت همدلی است. و جالب اینکه تجربۀ کشورهای مختلف نشان داد که کرونا را هم با همدلی می‌توان شکست داد. روضۀ عبدالله‌بن‌الحسن(ع) حکایت پسری است که پدرش، امام حسن مجتبی(ع)، قربانی گسستگیِ یارانش شد. ــــــــــــــــ برشی از کتابِ ازدحام تن‌ها، اجتماع دل‌ها ــــــــــــــــ متن ۱۱ شب منبر دهۀ محرم ۱۴۴‌۲ بر محور محتواییِ امسال: «هم‌بستگی‌ومسئولیت‌پذیری‌اجتماعی» برخاسته از یک مسئله‌‌: «ازدحام تنهایی ــــــــــــــــ ShabakeTabligh.ir eitaa.com/ShabakeTabligh instagram.com/ShabakeTabligh شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی
۴. تنها صداست که می‌ماند.mp3
7.34M
ما جمعیتی شده‌ایم زیرِ بیرق تو. قلب‌هایی نزدیک دست‌هایی مهربان و شانه‌هایی محکم‌شده‌ایم. افق عشق ما به کعبهٔ تو تنظیم شده. ـــــــــــــــــــــــــــــ آواچۀ نمرۀ ۴. تنها صداست که می‌ماند ــــــــــــــــــــــــــــــــ «شمع‍»ی باش! شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی @ShabakeTabligh
شب ششم: شیرینی همدلی ترس از مرگ دلیل ساده‌ای دارد: انسان دنیایش را آباد می‌بیند و آخرتش را ویران. هیچ عقل سلیمی هم دوست ندارد از آبادی به ویرانه پا بگذارد. قرآن شهادت را معامله‌ای پرسود می‌خواند. بنابراین، حتی اگر کسی عاشق نباشد و فقط حسابگرانه بنگرد، جانِ رفتنی را به راه دوست می‌دهد و سود سرشار را نصیب خود می‌کند: «اَلمُؤمِنُ کَیِّسٌ.» همدلی و همبستگی، حتی با همین نگاه حسابگرانه، به‌نفع دنیای انسان است. همدلی ایثار و دلسوزی و کمک‌رسانی به همراه می‌آورد و دنیا را آباد می‌کند و البته، آبادشدن آخرت هم در گرو همین همدلی‌هاست. تجربۀ تلخ مرگ با این نگاه زیبا شیرین می‌شود که انسان آبادیِ آخرتش را می‌بیند و حاضر می‌شود در راه آن آسایش ابدی، جان ببازد. قاسم‌بن‌الحسن(ع) با همین نگاه، در شب عاشورا حماسۀ سخن می‌آفریند و «اَحلیٰ مِنَ العَسَل» را شعار جاودانۀ عاشوراییان می‌سازد و در روز عاشورا، آن «بلای عظیم» را شهد جان خویش می‌کند. ــــــــــــــــ برشی از کتابِ ازدحام تن‌ها، اجتماع دل‌ها ــــــــــــــــ متن ۱۱ شب منبر دهۀ محرم ۱۴۴‌۲ بر محور محتواییِ امسال: «هم‌بستگی‌ومسئولیت‌پذیری‌اجتماعی» برخاسته از یک مسئله‌‌: «ازدحام تنهایی» ــــــــــــــــ ShabakeTabligh.ir eitaa.com/ShabakeTabligh instagram.com/ShabakeTabligh شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی
29.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اَلیافی که در هم بتابند و بتَنند تا نخی محکم بسازند: «وَلّیٰ» ولایت یعنی پیوندهای عمیق و بافتارهای مستحکم اجتماعی. همۀ آدم‌ها ولایتی دارند. انتخاب با ماست: ولایت خدا یا ولایت شیطان. تبیین ولایت از زبان استاد فیلم و صوت کاملِ سخنان ایشان: bit.ly/34sL2eM محور محتواییِ محرم ‌‌۱‌۴۲۲‌: «هم‌بستگی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی» eitaa.com/ShabakeTabligh instagram.com/ShabakeTabligh شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی
شب هفتم: قدرت همدلی درگیری و برهم‌زدن همدلی سستی می‌آورد و اعتبار را می‌برد. این آموزۀ صریح قرآن است. دشمنی‌افکنی چنان ناپسند است که قرآن آن را یکی از هدف‌های شیطان برمی‌شمرد: به‌کمک شراب و قمار. اما همدلی فقط انتزاعی نیست و باید آن را به کوچه و بازار برد. همدلی حتی در اقتصاد هم خود را نشان می‌دهد. اقتصاد را با عواملی ازاین‌دست می‌توان همدلانه کرد: رعایت حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده، مدارا با خریدار، تولید کالای باکیفیت، حمایت از تولید داخلی، ارزش‌نهادن به مفهوم کار، قیمت‌گذاری واقعی و منصفانه و پرهیز از کم‌فروشی. در یک کلام، اقتصاد مقاومتی یعنی همدلی در اقتصاد. بازار نایکدلی با مفاهیم و پدیده‌هایی فراگیر همچون عاشورا و اربعین کساد می‌شود. قنداق خونین علی‌اصغر خیمۀ همدلی است برای همۀ آزادگان جهان که ذبح کودکی شیرخوار را هرگز در قاموس خود نمی‌پسندند. ــــــــــــــــ برشی از کتابِ ازدحام تن‌ها، اجتماع دل‌ها ــــــــــــــــ متن ۱۱ شب منبر دهۀ محرم ۱۴۴‌۲ بر محور محتواییِ امسال: «هم‌بستگی‌ومسئولیت‌پذیری‌اجتماعی» برخاسته از یک مسئله‌‌: «ازدحام تنهایی» ــــــــــــــــ ShabakeTabligh.ir eitaa.com/ShabakeTabligh instagram.com/ShabakeTabligh شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کار شیطان این است که آدم‌ها را «تنها» کند. آدمِ تنها سُست می‌شود. شیطان حمله می‌کند به پیوندهای مقدس! کوه‌نوردها خود را با طناب به همدیگر وصل می‌کنند. پیوند‌های مقدس از زبان استاد فیلم و صوت کاملِ سخنان ایشان: bit.ly/34AeFuW محور محتواییِ محرم ‌‌۱‌۴۲۲‌: «هم‌بستگی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی» eitaa.com/ShabakeTabligh instagram.com/ShabakeTabligh شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی
۵. همدلی در خطر.mp3
6.67M
تو در قلب لشکرت ایستاده‌ای. عاشقانت دورِ تو گره خورده‌اند. دشمنت باید رد بشود از تافته‌ای که با دل‌هایمان برای تو بافته‌ایم. دشمن در خطر است با همدلی‌های ما. ـــــــــــــــــــــــــــــ آواچۀ نمرۀ ۵. همدلی در خطر ــــــــــــــــــــــــــــــــ «شمع‍»ی باش! شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی @ShabakeTabligh
شب هشتم: اجتماع عزیز حتی از نفرین‌های اباعبدالله(ع) در روز عاشورا می‌توان درس آموخت و عبرت اندوخت. یکی از این نفرین‌ها چنین عذابی برای پیمان‌شکنان کربلا می‌خواهد: «وَفَرِّقْهُمْ تَفْريقاً.» خدایا! میان این مردم، سخت چنددستگی بینداز. چند جمله بعد، امام روشن می‌کند که چرا آن قوم را چنین بلازده می‌خواهد: «چون این‌ها دعوتمان کردند که یاری‌مان کنند؛ ولی بعد به ما ظلم کردند و به جنگ ما برخاستند.» اگر مردمی چنین همدلی بشکنند، سزاوار آن می‌شوند که همدلی خودشان نیز از هم بپاشد. تیر این نفرین‌ها بر دلِ آرامش کوفه و شام فرود آمد. قیام توابین و انتقام مختار هرچند قاتلان دشت کربلا را به سزای جنایاتشان رساند، خواب آرام مردم کوفه را هم بر هم زد. کوفیان درنهایت، گرفتار خون‌آشامی به نام حجاج‌بن‌یوسف شدند که انسجام کوفه را سخت پریشان کرد. این حال‌وروز مردمی شد که دست از همدلی کشیدند و در یاری حق، دسته‌دسته شدند. حسین‌بن‌علی(ع) هنگامی برای کوفیان عذاب چنددستگی خواست که جوان رعنایش، علی‌اکبر(ع) را به میدان فرستاد. ــــــــــــــــ برشی از کتابِ ازدحام تن‌ها، اجتماع دل‌ها ــــــــــــــــ متن ۱۱ شب منبر دهۀ محرم ۱۴۴‌۲ بر محور محتواییِ امسال: «هم‌بستگی‌ومسئولیت‌پذیری‌اجتماعی» برخاسته از یک مسئله‌‌: «ازدحام تنهایی» ــــــــــــــــ ShabakeTabligh.ir eitaa.com/ShabakeTabligh instagram.com/ShabakeTabligh شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقش کلیدیِ مواسات در آخرالزمان ویژگی یاوران مهدی از هم سود نمی‌گیرند و از جیبِ هم خرج می‌کنند! مواسات از زبان استاد فیلم و صوت کاملِ سخنان ایشان: bit.ly/2QqAbtJ محور محتواییِ محرم ‌‌۱‌۴۲۲‌: «هم‌بستگی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی» eitaa.com/ShabakeTabligh instagram.com/ShabakeTabligh شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی
۶. گریه می‌کنم.mp3
8.72M
مانده بین خیمه و بیابان با شش‌ماهه‌ای در آغوش سینه‌ای تیر می‌کشد و ماهیِ بی‌قراری به خُشکی افتاده. چیدن گل که سه‌شُعبه نمی‌خواهد. تشنگی‌اش بس است برای پژمردگی. ـــــــــــــــــــــــــــــ آواچۀ نمرۀ ۶. گریه می‌کنم ـــــــــــــــــــــــــــــــ «شمع‍»ی باش! شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی @ShabakeTabligh
شب نهم: دست‌های هم‌آهنگ انسان در برابر داشته‌هایش چهار گزینه پیش رو دارد: یا از داشته‌اش به دیگران نمی‌دهد و «بخل» می‌ورزد؛ یا از اضافۀ داشته‌اش به دیگران می‌بخشد و «انفاق» می‌کند؛ یا از داشتۀ موردنیاز خود به دیگران هم می‌دهد و به «مواسات» آراسته می‌شود؛ یا داشته‌اش را تمام‌وکمال می‌بخشد و نشان «ایثار» می‌گیرد. مواسات یا کمک به دیگران هم چهره‌های گوناگون دارد: گاه انسان از داراییِ مالی خود به دیگران می‌بخشد. زمانی هم دستش خالی است؛ اما کمک‌های عملی از دستش برمی‌آید. جایی دیگر، از آبرو و اعتبار خود مایه می‌گذارد و دستی را می‌گیرد. گاهی هم از همۀ هستی‌اش می‌گذرد و جانش را فدا می‌کند. این جان‌بازی همان نشان ایثار است که بر سینۀ عباس‌بن‌علی(ع) خوش می‌درخشد. اباالفضل‌العباس(ع) بارها از زبان اهل‌بیت(ع) به تعبیر «مُواسی» و «مُؤثِر» مفتخر شده است: یاریگر و ایثارگر. ــــــــــــــــ برشی از کتابِ ازدحام تن‌ها، اجتماع دل‌ها ــــــــــــــــ متن ۱۱ شب منبر دهۀ محرم ۱۴۴‌۲ بر محور محتواییِ امسال: «هم‌بستگی‌ومسئولیت‌پذیری‌اجتماعی» برخاسته از یک مسئله‌‌: «ازدحام تنهایی» ــــــــــــــــ web: ShabakeTabligh.ir eitaa: ShabakeTabligh insta: ShabakeTabligh شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گسستی: تعیین خلیفه هم‌بستگی: اِقبال به علی(ع) جدایی: غربت حسن‌بن‌علی(ع) همدلی: حماسۀ عاشورا تنها راه نجات بشر در نقطه‌ای خلاصه می‌شود که آدم‌ها همدل می‌شوند. عبیدالله چه کرد؟ هم‌بستگیِ کوفیان را به گسستیِ اجتماعی کشاند تا حسین‌بن‌علی(ع) تنها بمانَد و با مسلمانانی مواجه شود که تعدادشان زیاد است، اما جُداجُدایند: حسین با ازدحام تنهایی روبه‌رو شد. هم‌بستگی اجتماعی از زبان استاد فیلم و صوت کاملِ سخنان ایشان: bit.ly/31Dv53O محور محتواییِ محرم ‌‌۱‌۴۲۲‌: «هم‌بستگی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی» eitaa.com/ShabakeTabligh instagram.com/ShabakeTabligh شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی
۷. حسینی‌ها(1).mp3
9.03M
اشک باید هزار سال ببارد به‌جبران آن بارانی که باید می‌بارید و دریغ کرد. در این طوفان‌کدۀ پُراضطراب ساحل نجات در دستان توست. تکیه‌هایت تکیه‌گاهِ شوریده‌سرهاست و ما غم‌زده‌های تنها، در پناه تو «یک جمعیت» خواهیم شد. ــــــــــــــــــــــــــــ آواچۀ نمرۀ ۷. حسینی‌ها ــــــــــــــــــــــــــــــــ «شمع‍»ی باش! شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی @ShabakeTabligh
شب دهم: همدلان عاشق عاشورا آخرین شبی است که به امام با عنوان اباعبدالله‌ سلام می‌دهیم. از فرداشب، سلام‌دادن‌هایمان متفاوت می‌شود. امشب می‌گوییم: «السلام علیک یا اباعبدالله» و فردا به سر بریده و بدن پاره‌پاره سلام می‌دهیم: «السلام علی الاجساد العاریات، السلام علی الاعضاء المقطعات، السلام علی الرؤوس المشالات.» این سلامی که ما همیشه با عشق به زبان می‌آوریم، مملو از معارف ناب است. تابه‌حال به عبارت پس از سلام دقت کرده‌اید؟ «و علی الارواح التی حلت بفنائک» (و سلام بر جان‌های که بر آستانت فرود آمدند.) همان یارانی که امیرالمؤمنین علی(ع) در وصفشان فرمودند: «شُهَدَآءَ لَا یَسْـبـقُهُمْ مَنْ کَانَ قَبْلَهُمْ وَ لَا یَلْحَقُهُمْ مَنْ بَعْدَهُمْ» (شهدایی که کسى قبل از آنان بر آن‏ها پیشى نگرفته و پس از آنان نیز کسی به پایۀ آن‏ان نخواهد رسید.) امیرمؤمنان(ع) وقتی می‌خواهند معرفی‌شان کنند، از عاشق‌بودنشان سخن می‌گویند. آنان چنان عاشق حضرت شدند که: «الاْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ» (جان‌هایی که محو شمع پرفروغ وجودت شدند.) ــــــــــــــــ برشی از کتابِ ازدحام تن‌ها، اجتماع دل‌ها ــــــــــــــــ متن ۱۱ شب منبر دهۀ محرم ۱۴۴‌۲ بر محور محتواییِ امسال: «هم‌بستگی‌ومسئولیت‌پذیری‌اجتماعی» برخاسته از یک مسئله‌‌: «ازدحام تنهایچ ــــــــــــــــ وبگاه ShabakeTabligh.ir ایتا ShabakeTabligh اینستا ShabakeTabligh شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی
قصهٔ دست‌ها.mp3
8.01M
دستی که دست‌گیر است، می‌بخشد، نوازش می‌کند، دستی که بلند می‌شود برای بیعت، از آب پُر می‌شود اما به دهان نمی‌رسد، دستی که به زمین می‌افتد: دست‌ها آیه‌های خدایند بر زمین. ـــــــــــــــــــــــــــ آواچۀ نمرۀ ۸. قصۀ دست‌ها ـــــــــــــــــــــــــــــــ «شمع‍»ی باش! شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی @ShabakeTabligh
29.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امسال، ما برویم سراغ مردم. اگر منبر نیست، مردم که هستند. سخنرانی و روضه در اتوبوس شهری! برپا‌کنندۀ عزاداری یا برپادارندۀ آن؟ تبلیغ در کرونا از زبان استاد فیلم و صوت کاملِ استادان: ShabakeTabligh.ir/tutorials محور محتواییِ محرم ‌‌۱‌۴۲۲‌: «هم‌بستگی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی» eitaa.com/ShabakeTabligh instagram.com/ShabakeTabligh شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی
شب یازدهم: همراهان سنگ‌دل همدلی در چندقدمی انسان است و سنگدلی نیز. اگر مردمان روزگاری گرد امامشان گرد نیامدند و در یاری او همدل نشدند، گرفتار سنگدلی می‌شوند. این هشدارِ جدی قرآن است. سنگدلی از جاهای دیگر هم آب می‌خورد، ازجمله لقمۀ حرام. اباعبدالله در روز عاشورا، حرام‌خواری را دلیل سنگدلی و در نتیجۀ پندناشنوی و حق‌ناپذیری سپاه یزید می‌داند. اما اگر دلی به سختی گرایید، رسول رحمت راهی مطمئن پیش پای امتش گذاشته برای نرم‌کردنش: باید یتیمی پیدا کرد، دست نوازش بر سرش کشید و غذا به دهانش گذاشت. عصر عاشورا، لشکریان مخالف که حرام‌خواری و واگذاشتن امام دلشان را سخت و سنگ کرده بود، هنوز فرصتی برای علاج قساوت قلبشان داشتند: یتیم‌نوازی. دردا و دریغا که یتیمان کربلا هم از وحشی‌گری سنگدلانۀ آن‌ها در امان نماندند. ــــــــــــــــ برشی از کتابِ ازدحام تن‌ها، اجتماع دل‌ها ــــــــــــــــ متن ۱۱ شب منبر دهۀ محرم ۱۴۴‌۲ بر محور محتواییِ امسال: «هم‌بستگی‌ومسئولیت‌پذیری‌اجتماعی» برخاسته از یک مسئله‌‌: «ازدحام تنهایی» ــــــــــــــــ ShabakeTabligh.ir eitaa.com/ShabakeTabligh instagram.com/ShabakeTabligh شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی
۹. راه تو.mp3
7.93M
مایی که گیر کرده‌ایم در چاله‌های این دنیا و در هزاررنگیِ جلوه‌هایش، ما کجای این راه ایستاده‌ایم؟ وقتی شیطان سفره‌های طلایی‌اش را پهن می‌کند، ای‌کاش نور تو در دست‌هایمان طلوع کند. ای‌کاش خون یاران تو بریزد به رگ‌های ما. ـــــــــــــــــــــــــــ آواچۀ نمرۀ ۹. راهِ تو ـــــــــــــــــــــــــــــــ «شمع‍»ی باش! شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی @ShabakeTabligh