eitaa logo
شبکهٔ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی
820 دنبال‌کننده
58 عکس
43 ویدیو
7 فایل
کانال پشتیبان «شمع» شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی شــ شبکه‌سازی ـمـ محتوای ارزنده ــع عملیات‌های تبلیغی eitaa.com/ShabakeTabligh ShabakeTabligh.ir instagram.com/ShabakeTabligh
مشاهده در ایتا
دانلود
شب هفتم: قدرت همدلی درگیری و برهم‌زدن همدلی سستی می‌آورد و اعتبار را می‌برد. این آموزۀ صریح قرآن است. دشمنی‌افکنی چنان ناپسند است که قرآن آن را یکی از هدف‌های شیطان برمی‌شمرد: به‌کمک شراب و قمار. اما همدلی فقط انتزاعی نیست و باید آن را به کوچه و بازار برد. همدلی حتی در اقتصاد هم خود را نشان می‌دهد. اقتصاد را با عواملی ازاین‌دست می‌توان همدلانه کرد: رعایت حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده، مدارا با خریدار، تولید کالای باکیفیت، حمایت از تولید داخلی، ارزش‌نهادن به مفهوم کار، قیمت‌گذاری واقعی و منصفانه و پرهیز از کم‌فروشی. در یک کلام، اقتصاد مقاومتی یعنی همدلی در اقتصاد. بازار نایکدلی با مفاهیم و پدیده‌هایی فراگیر همچون عاشورا و اربعین کساد می‌شود. قنداق خونین علی‌اصغر خیمۀ همدلی است برای همۀ آزادگان جهان که ذبح کودکی شیرخوار را هرگز در قاموس خود نمی‌پسندند. ــــــــــــــــ برشی از کتابِ ازدحام تن‌ها، اجتماع دل‌ها ــــــــــــــــ متن ۱۱ شب منبر دهۀ محرم ۱۴۴‌۲ بر محور محتواییِ امسال: «هم‌بستگی‌ومسئولیت‌پذیری‌اجتماعی» برخاسته از یک مسئله‌‌: «ازدحام تنهایی» ــــــــــــــــ ShabakeTabligh.ir eitaa.com/ShabakeTabligh instagram.com/ShabakeTabligh شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کار شیطان این است که آدم‌ها را «تنها» کند. آدمِ تنها سُست می‌شود. شیطان حمله می‌کند به پیوندهای مقدس! کوه‌نوردها خود را با طناب به همدیگر وصل می‌کنند. پیوند‌های مقدس از زبان استاد فیلم و صوت کاملِ سخنان ایشان: bit.ly/34AeFuW محور محتواییِ محرم ‌‌۱‌۴۲۲‌: «هم‌بستگی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی» eitaa.com/ShabakeTabligh instagram.com/ShabakeTabligh شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی
۵. همدلی در خطر.mp3
6.67M
تو در قلب لشکرت ایستاده‌ای. عاشقانت دورِ تو گره خورده‌اند. دشمنت باید رد بشود از تافته‌ای که با دل‌هایمان برای تو بافته‌ایم. دشمن در خطر است با همدلی‌های ما. ـــــــــــــــــــــــــــــ آواچۀ نمرۀ ۵. همدلی در خطر ــــــــــــــــــــــــــــــــ «شمع‍»ی باش! شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی @ShabakeTabligh
شب هشتم: اجتماع عزیز حتی از نفرین‌های اباعبدالله(ع) در روز عاشورا می‌توان درس آموخت و عبرت اندوخت. یکی از این نفرین‌ها چنین عذابی برای پیمان‌شکنان کربلا می‌خواهد: «وَفَرِّقْهُمْ تَفْريقاً.» خدایا! میان این مردم، سخت چنددستگی بینداز. چند جمله بعد، امام روشن می‌کند که چرا آن قوم را چنین بلازده می‌خواهد: «چون این‌ها دعوتمان کردند که یاری‌مان کنند؛ ولی بعد به ما ظلم کردند و به جنگ ما برخاستند.» اگر مردمی چنین همدلی بشکنند، سزاوار آن می‌شوند که همدلی خودشان نیز از هم بپاشد. تیر این نفرین‌ها بر دلِ آرامش کوفه و شام فرود آمد. قیام توابین و انتقام مختار هرچند قاتلان دشت کربلا را به سزای جنایاتشان رساند، خواب آرام مردم کوفه را هم بر هم زد. کوفیان درنهایت، گرفتار خون‌آشامی به نام حجاج‌بن‌یوسف شدند که انسجام کوفه را سخت پریشان کرد. این حال‌وروز مردمی شد که دست از همدلی کشیدند و در یاری حق، دسته‌دسته شدند. حسین‌بن‌علی(ع) هنگامی برای کوفیان عذاب چنددستگی خواست که جوان رعنایش، علی‌اکبر(ع) را به میدان فرستاد. ــــــــــــــــ برشی از کتابِ ازدحام تن‌ها، اجتماع دل‌ها ــــــــــــــــ متن ۱۱ شب منبر دهۀ محرم ۱۴۴‌۲ بر محور محتواییِ امسال: «هم‌بستگی‌ومسئولیت‌پذیری‌اجتماعی» برخاسته از یک مسئله‌‌: «ازدحام تنهایی» ــــــــــــــــ ShabakeTabligh.ir eitaa.com/ShabakeTabligh instagram.com/ShabakeTabligh شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نقش کلیدیِ مواسات در آخرالزمان ویژگی یاوران مهدی از هم سود نمی‌گیرند و از جیبِ هم خرج می‌کنند! مواسات از زبان استاد فیلم و صوت کاملِ سخنان ایشان: bit.ly/2QqAbtJ محور محتواییِ محرم ‌‌۱‌۴۲۲‌: «هم‌بستگی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی» eitaa.com/ShabakeTabligh instagram.com/ShabakeTabligh شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی
۶. گریه می‌کنم.mp3
8.72M
مانده بین خیمه و بیابان با شش‌ماهه‌ای در آغوش سینه‌ای تیر می‌کشد و ماهیِ بی‌قراری به خُشکی افتاده. چیدن گل که سه‌شُعبه نمی‌خواهد. تشنگی‌اش بس است برای پژمردگی. ـــــــــــــــــــــــــــــ آواچۀ نمرۀ ۶. گریه می‌کنم ـــــــــــــــــــــــــــــــ «شمع‍»ی باش! شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی @ShabakeTabligh
شب نهم: دست‌های هم‌آهنگ انسان در برابر داشته‌هایش چهار گزینه پیش رو دارد: یا از داشته‌اش به دیگران نمی‌دهد و «بخل» می‌ورزد؛ یا از اضافۀ داشته‌اش به دیگران می‌بخشد و «انفاق» می‌کند؛ یا از داشتۀ موردنیاز خود به دیگران هم می‌دهد و به «مواسات» آراسته می‌شود؛ یا داشته‌اش را تمام‌وکمال می‌بخشد و نشان «ایثار» می‌گیرد. مواسات یا کمک به دیگران هم چهره‌های گوناگون دارد: گاه انسان از داراییِ مالی خود به دیگران می‌بخشد. زمانی هم دستش خالی است؛ اما کمک‌های عملی از دستش برمی‌آید. جایی دیگر، از آبرو و اعتبار خود مایه می‌گذارد و دستی را می‌گیرد. گاهی هم از همۀ هستی‌اش می‌گذرد و جانش را فدا می‌کند. این جان‌بازی همان نشان ایثار است که بر سینۀ عباس‌بن‌علی(ع) خوش می‌درخشد. اباالفضل‌العباس(ع) بارها از زبان اهل‌بیت(ع) به تعبیر «مُواسی» و «مُؤثِر» مفتخر شده است: یاریگر و ایثارگر. ــــــــــــــــ برشی از کتابِ ازدحام تن‌ها، اجتماع دل‌ها ــــــــــــــــ متن ۱۱ شب منبر دهۀ محرم ۱۴۴‌۲ بر محور محتواییِ امسال: «هم‌بستگی‌ومسئولیت‌پذیری‌اجتماعی» برخاسته از یک مسئله‌‌: «ازدحام تنهایی» ــــــــــــــــ web: ShabakeTabligh.ir eitaa: ShabakeTabligh insta: ShabakeTabligh شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گسستی: تعیین خلیفه هم‌بستگی: اِقبال به علی(ع) جدایی: غربت حسن‌بن‌علی(ع) همدلی: حماسۀ عاشورا تنها راه نجات بشر در نقطه‌ای خلاصه می‌شود که آدم‌ها همدل می‌شوند. عبیدالله چه کرد؟ هم‌بستگیِ کوفیان را به گسستیِ اجتماعی کشاند تا حسین‌بن‌علی(ع) تنها بمانَد و با مسلمانانی مواجه شود که تعدادشان زیاد است، اما جُداجُدایند: حسین با ازدحام تنهایی روبه‌رو شد. هم‌بستگی اجتماعی از زبان استاد فیلم و صوت کاملِ سخنان ایشان: bit.ly/31Dv53O محور محتواییِ محرم ‌‌۱‌۴۲۲‌: «هم‌بستگی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی» eitaa.com/ShabakeTabligh instagram.com/ShabakeTabligh شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی
۷. حسینی‌ها(1).mp3
9.03M
اشک باید هزار سال ببارد به‌جبران آن بارانی که باید می‌بارید و دریغ کرد. در این طوفان‌کدۀ پُراضطراب ساحل نجات در دستان توست. تکیه‌هایت تکیه‌گاهِ شوریده‌سرهاست و ما غم‌زده‌های تنها، در پناه تو «یک جمعیت» خواهیم شد. ــــــــــــــــــــــــــــ آواچۀ نمرۀ ۷. حسینی‌ها ــــــــــــــــــــــــــــــــ «شمع‍»ی باش! شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی @ShabakeTabligh
شب دهم: همدلان عاشق عاشورا آخرین شبی است که به امام با عنوان اباعبدالله‌ سلام می‌دهیم. از فرداشب، سلام‌دادن‌هایمان متفاوت می‌شود. امشب می‌گوییم: «السلام علیک یا اباعبدالله» و فردا به سر بریده و بدن پاره‌پاره سلام می‌دهیم: «السلام علی الاجساد العاریات، السلام علی الاعضاء المقطعات، السلام علی الرؤوس المشالات.» این سلامی که ما همیشه با عشق به زبان می‌آوریم، مملو از معارف ناب است. تابه‌حال به عبارت پس از سلام دقت کرده‌اید؟ «و علی الارواح التی حلت بفنائک» (و سلام بر جان‌های که بر آستانت فرود آمدند.) همان یارانی که امیرالمؤمنین علی(ع) در وصفشان فرمودند: «شُهَدَآءَ لَا یَسْـبـقُهُمْ مَنْ کَانَ قَبْلَهُمْ وَ لَا یَلْحَقُهُمْ مَنْ بَعْدَهُمْ» (شهدایی که کسى قبل از آنان بر آن‏ها پیشى نگرفته و پس از آنان نیز کسی به پایۀ آن‏ان نخواهد رسید.) امیرمؤمنان(ع) وقتی می‌خواهند معرفی‌شان کنند، از عاشق‌بودنشان سخن می‌گویند. آنان چنان عاشق حضرت شدند که: «الاْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ» (جان‌هایی که محو شمع پرفروغ وجودت شدند.) ــــــــــــــــ برشی از کتابِ ازدحام تن‌ها، اجتماع دل‌ها ــــــــــــــــ متن ۱۱ شب منبر دهۀ محرم ۱۴۴‌۲ بر محور محتواییِ امسال: «هم‌بستگی‌ومسئولیت‌پذیری‌اجتماعی» برخاسته از یک مسئله‌‌: «ازدحام تنهایچ ــــــــــــــــ وبگاه ShabakeTabligh.ir ایتا ShabakeTabligh اینستا ShabakeTabligh شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی
قصهٔ دست‌ها.mp3
8.01M
دستی که دست‌گیر است، می‌بخشد، نوازش می‌کند، دستی که بلند می‌شود برای بیعت، از آب پُر می‌شود اما به دهان نمی‌رسد، دستی که به زمین می‌افتد: دست‌ها آیه‌های خدایند بر زمین. ـــــــــــــــــــــــــــ آواچۀ نمرۀ ۸. قصۀ دست‌ها ـــــــــــــــــــــــــــــــ «شمع‍»ی باش! شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی @ShabakeTabligh
29.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
امسال، ما برویم سراغ مردم. اگر منبر نیست، مردم که هستند. سخنرانی و روضه در اتوبوس شهری! برپا‌کنندۀ عزاداری یا برپادارندۀ آن؟ تبلیغ در کرونا از زبان استاد فیلم و صوت کاملِ استادان: ShabakeTabligh.ir/tutorials محور محتواییِ محرم ‌‌۱‌۴۲۲‌: «هم‌بستگی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی» eitaa.com/ShabakeTabligh instagram.com/ShabakeTabligh شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی
شب یازدهم: همراهان سنگ‌دل همدلی در چندقدمی انسان است و سنگدلی نیز. اگر مردمان روزگاری گرد امامشان گرد نیامدند و در یاری او همدل نشدند، گرفتار سنگدلی می‌شوند. این هشدارِ جدی قرآن است. سنگدلی از جاهای دیگر هم آب می‌خورد، ازجمله لقمۀ حرام. اباعبدالله در روز عاشورا، حرام‌خواری را دلیل سنگدلی و در نتیجۀ پندناشنوی و حق‌ناپذیری سپاه یزید می‌داند. اما اگر دلی به سختی گرایید، رسول رحمت راهی مطمئن پیش پای امتش گذاشته برای نرم‌کردنش: باید یتیمی پیدا کرد، دست نوازش بر سرش کشید و غذا به دهانش گذاشت. عصر عاشورا، لشکریان مخالف که حرام‌خواری و واگذاشتن امام دلشان را سخت و سنگ کرده بود، هنوز فرصتی برای علاج قساوت قلبشان داشتند: یتیم‌نوازی. دردا و دریغا که یتیمان کربلا هم از وحشی‌گری سنگدلانۀ آن‌ها در امان نماندند. ــــــــــــــــ برشی از کتابِ ازدحام تن‌ها، اجتماع دل‌ها ــــــــــــــــ متن ۱۱ شب منبر دهۀ محرم ۱۴۴‌۲ بر محور محتواییِ امسال: «هم‌بستگی‌ومسئولیت‌پذیری‌اجتماعی» برخاسته از یک مسئله‌‌: «ازدحام تنهایی» ــــــــــــــــ ShabakeTabligh.ir eitaa.com/ShabakeTabligh instagram.com/ShabakeTabligh شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی
۹. راه تو.mp3
7.93M
مایی که گیر کرده‌ایم در چاله‌های این دنیا و در هزاررنگیِ جلوه‌هایش، ما کجای این راه ایستاده‌ایم؟ وقتی شیطان سفره‌های طلایی‌اش را پهن می‌کند، ای‌کاش نور تو در دست‌هایمان طلوع کند. ای‌کاش خون یاران تو بریزد به رگ‌های ما. ـــــــــــــــــــــــــــ آواچۀ نمرۀ ۹. راهِ تو ـــــــــــــــــــــــــــــــ «شمع‍»ی باش! شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی @ShabakeTabligh
29.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مجلس حسین‌(ع) دارالشفاست. پس چرا باید بهداشت کرونا را رعایت کرد؟ امام‌حسین(ع) بیمار نمی‌شد؟ خودش بهداشت را رعایت نمی‌کرد؟ کنار ضریح امام‌رضا(ع) بمب عمل نمی‌کند؟ قدرتِ حکمت‌آمیز را بشناسیم. تبلیغ در کرونا از زبان استاد فیلم و صوت کاملِ استادان: ShabakeTabligh.ir/tutorials محور محتواییِ محرم ‌‌۱‌۴۲۲‌: «هم‌بستگی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی» eitaa.com/ShabakeTabligh instagram.com/ShabakeTabligh شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی
شب یازدهم: همدلان سنگ‌دل همدلی در چندقدمی انسان است و سنگدلی نیز. اگر مردمان روزگاری گرد امامشان گرد نیامدند و در یاری او همدل نشدند، گرفتار سنگدلی می‌شوند. این هشدار جدی قرآن است. سنگدلی از جاهای دیگر هم آب می‌خورد؛ ازجمله لقمۀ حرام. اباعبدالله در روز عاشورا، حرام‌خواری را دلیل سنگدلی و درنتیجۀ پندناشنوی و حق‌ناپذیری سپاه یزید می‌داند. اما اگر دلی به سختی گرایید، رسول رحمت راهی مطمئن پیش پای امتش گذاشته برای نرم‌کردنش: باید یتیمی پیدا کرد، دست نوازش بر سرش کشید و غذا به دهانش گذاشت. عصر عاشورا، لشکریان مخالف که حرام‌خواری و واگذاشتن امام دلشان را سخت و سنگ کرده بود، هنوز فرصتی برای علاج قساوت قلبشان داشتند: یتیم‌نوازی. دردا و دریغا که یتیمان کربلا هم از وحشی‌گری سنگدلانۀ آن‌ها در امان نماندند. ــــــــــــــــ برشی از کتابِ ازدحام تن‌ها، اجتماع دل‌ها ــــــــــــــــ متن ۱۱ شب منبر دهۀ محرم ۱۴۴‌۲ بر محور محتواییِ امسال: «هم‌بستگی‌ومسئولیت‌پذیری‌اجتماعی» برخاسته از یک مسئله‌‌: «ازدحام تنهایی» ــــــــــــــــ ShabakeTabligh.ir eitaa.com/ShabakeTabligh instagram.com/ShabakeTabligh شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی
۱۰. مُصحف ورق‌ورق.mp3
7.65M
ای‌کاش آسمان بر زمین می‌افتاد و کوه‌ها بر زمین ریزریز می‌شد. تن‌هایی بی‌سر در میان گودال تنها افتاده است. دنیای بعد از تو دنیای قشنگی نیست، ای مُصحفِ ورق‌ورق. ـــــــــــــــــــــــــــ آواچۀ نمرۀ ۱۰. مُصحفِ ورق‌ورق ــــــــــــــــــــــــــــــ «شمع‍»ی باش! شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی @ShabakeTabligh
26.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مدیریت تغییر با امامِ جامعه است. قرآن، بیشتر، قوانین ثابت را می‌گوید. اگر طلبه‌ای به روستایی رفت و چند پارچه آبادی را به هم وصل نکرد، تعاونی نزد، دست دلال‌ها را کوتاه نکرد و...، وظیفۀ طلبگی‌اش را انجام نداده است. پیشرفت و آبادانی ریشۀ دینی دارد. انگیزه و تعاونِ درست برقرار کنید. تحول‌خواهی از زبان استاد فیلم و صوت کاملِ سخنان ایشان: bit.ly/2QqAbtJ محور محتواییِ محرم ‌‌۱‌۴۲۲‌: «هم‌بستگی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی» eitaa.com/ShabakeTabligh instagram.com/ShabakeTabligh شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی
عبدالحسین برونسی بنّا بود، بنّایی مشهدی. سوادش هم در حد ابتدایی بود. ایشان تنها کاری که کرد، آمد و در مسیر ولایت، جای خودش را به‌طور دقیق پیدا کرد و در آن جایگاه ایستاد. کار دیگری نکرد. حالا که آنجا ایستاد، همۀ زمین و زمان شروع کردند به رشد و ارتقادادنِ این آدم. حتماً دوستان کتاب «خاک‌های نرم کوشْک» را بخوانند. ایشان فرمانده گردان صف‌شکن بودند. در عملیاتی بعد از حرکت به‌سمت آن خطی که باید شکسته می‌شد، به یک گرفتاری خورد. سرش را روی زمین گذاشت. توسل کرد به صدیقۀ طاهره(س). معاون گردان شریف می‌گوید صبح از او پرسیدم: «چه شد؟» گفت: «صدیقۀ طاهره آمدند و کمک کردند. من راه را پیدا کردم.» حالا شما بفرمایید کدام حرکتِ سلوکی است که بتواند انسان را به این مقام برساند! ــــــــــــــــ برشی از سخنان حجت‌الاسلام در همایش مجازی طلایه‌داران تبلیغ. فیلم و صوت استادانِ همایش: ShabakeTabligh.ir/tutorials متن سخنرانی‌ها در مجله‌ای منتشر می‌شود. ــــــــــــــــ محور محتواییِ تبلیغ امسال: «هم‌بستگی‌ومسئولیت‌پذیری‌اجتماعی» برخاسته از یک مسئله‌‌: «ازدحام تنهایی» ــــــــــــــــ ShabakeTabligh.ir eitaa.com/ShabakeTabligh instagram.com/ShabakeTabligh شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی
واقعهٔ کربلا اگر عزم یک نفر بود و مسیرش با آن یک نفر پایان می‌یافت، در تاریخ نمی‌ماند و در جغرافیا نمی‌گسترد. عاشورا حماسه‌ای است جمعی، برآمده از دو جمعِ همدل و همراه. اعضای این دو گروه به‌طرز عجیبی متنوع‌اند و کامل‌کنندهٔ دو گروه تمام‌عیار. ببینید: - کودک شیرخوار هست، پیرمرد نیز. - دختر سه‌ساله حضور دارد، سرداری به‌صلابت عباس هم. - زنانِ اسیرْ پیام می‌برند، مردانِ شهید پیام می‌سازند. - سردارِ بیدارشده و بازگشته پیدا می‌شود، سپاهیان گمراه‌شده هم به‌وفور. - جمعی در تیرباران نماز می‌خوانند، جماعتی از گوشوارهٔ دخترکان نمی‌گذرند. - مهرورزی و عشق‌بازی به اوج می‌رسد، جنگ و جراحت هم برپاست. - شوق شدید به آخرت موج می‌زند، طمع کورکنندهٔ دنیا به‌موازاتش. - سعادت می‌بارد و شقاوت یار می‌گیرد. - آب هست، عطش نیز. - خدا حاضر است، شیطان مشغول. چه عجیب! تنوع، خلافِ یکدستی است و تکثر، دست‌اندازِ اتحاد. پس در جبههٔ اباعبدالله چطور همه متحد شدند برای راهی به‌غایت دشوار و جانکاه؟ با همهٔ تفاوت سنّی و جسمی و جنسی و فکری و نظامی، چرا همگی‌شان تا پای جان ایستادند؟ به‌نظرتان پاسخ را در جایی جز «دل» باید جست؟ راز ماندگاری عاشورا همین همدلیِ این جمع است و همراهیِ دشمنانشان. ــــــــــــــــ برشی از بیانیۀ متن: محمدمهدی باقری عکس: مهدی ناصری ــــــــــــــــ محور موضوعیِ امسال: «هم‌بستگی‌ومسئولیت‌پذیری‌اجتماعی» برخاسته از یک مسئله‌‌: «ازدحام تنهایی» ــــــــــــــــ ShabakeTabligh.ir eitaa: ShabakeTabligh insta: ShabakeTabligh شبکۀ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی