eitaa logo
شبیه نان
109 دنبال‌کننده
14 عکس
0 ویدیو
0 فایل
کتاب ضرورتی ا‌ست #شبیه_نان . . بیاید یه کم کتاب بخونیم...کتاب خوب📚 . .
مشاهده در ایتا
دانلود
سعی می‌کنیم هر روز چند خط از کتاب‌های مختلف تو کانال بفرستیم روزی فقط یه سر به کانال بزنید و یه کم بخونید
از سری روش های تربیتی اولین کتابی است که از ایشان در سن جوانی منتشر شد 🔷 در ایام اختناق قبل از انقلاب و هنگامی‌ که همه در تکاپوی شناخت وظیفه و انجام مسئولیت‌ها بودند، نطفه این کتاب شکل گرفت. عده‌ای با پیوند با علما و مساجد راه را جستجو می‌کردند و عده‌ای در شور و هیجان‌ها به گروه‌ها و تفکرات مارکسیستی روی آورده و منحرف می‌شدند. 🔷در این کتاب ضمن روشن نمودن مبانی مسئولیت به اساسی‌ترین وظیفه یعنی گام‌های سازندگی خویش می‌پردازد و در عناوین آزادی و آموزش و یادآوری که بیانی نو از همان تزکیه و تعلیم و تذکر است، قدم‌به‌قدم راه به سازندگی خویش می‌گشاید و با کشف نه روحیه از قرآن، راه تربیت و سازندگی دیگران را نشان می‌دهد. کتاب ضرورتی است @shabihenan
من جوانی را سراغ داشتم سخت وابسته‌ی لباس و قیافه اش بود ، حتی وسواسی داشت که پارچه‌اش از کجا باشد و دوختش از فلان و مدلش از بهمان. برای دوستی با او همین بس که از لباسش و اتویش و قیافه‌اش تحسین کنی و از طرز تهیه آن بپرسی . او عاشق و سر و وضع مرتب بود و به این خاطر از خیلی ها برید بود تا این که در دلش ریخت و با دختری آشنا شد و با هم سفری کردند و در راه تصادفی. جوانک در آن لحظه‌ی بحرانی از خودش فارغ بود و خودش را فراموش کرده بود و به محبوبه‌اش می‌اندیشید و سخت به او مشغول بود. او به خاطر پانسمان محبوبش به راحتی لباس‌هایش را پاره می‌کرد و زخم‌ها می‌بست و راستی سرخوش بود که خطری پیش نیامده است. هنگامی که دل را بگیرد ، نردبان آن خواهند بود. ص ۹۱ ................................................................................ 📚کتاب ضرورتی است @shabihenan
و درختى است كه زمينه‏ اش ‏‌ها هستند و ريشه‏ اش و بهارش ‏‌ها و حادثه‏ ها و گرفتارى‏ ها. هنگامى كه ‏ ها غنى بودند و سرشار و ‏‌ها محكم بودند و زنده، در هر بهارى اين درخت شكوفه مى‏ دهد و بار مى‏ آورد و حتى هيچ آفتى نمى‏ بيند؛ چون ‏‌ها از كمبود تغذيه و زمينه‏ ها مايه مى‏ گيرند. در ‏‌اى كه انسان است و هستى مجهول است و انسان هم مجهول، در اين زمينه، ‏‌ى عقيده‏اى زنده نخواهد ماند و در اين كوير، اعتقادى سبز نخواهد شد و مسئوليتى نخواهد روييد و اگر كسى در اين زمينه و با اين ريشه‏ ى مرده مسئوليتى را گردن گرفت جدّاً آدم مفلوكى است كه دارد با و ‏ هايش زندگى مى‏ كند، نه با و و ‏ اش. آن‏ها كه ‏ ها و ‏ ها را از دست داده‏ اند و باز هم آدم‏ هاى‏ خوب و مسئولى باقى مانده‏ اند توجيهى جز و يا براى خوبى‏ ها و مسئوليت‏شان نيست. رابطه‏ ى مستقيمى با ‏ ها و با شناخت و شعور در هستى دارد. هنگامى مفهوم پيدا مى‏ كند كه در هستى و و باشد. ص ۲۴ 📚کتاب ضرورتی است @shabihenan
"روایت محرم" کتاب در دو قسمت در هم تنیده به تجزیه و تحلیل اتفاقات عاشورا می پردازد که در بخش نخست از ماجراهای عاشورا، یک دید سطحی از عملکرد شخصیت ها در کربلا به دست می آید. اما در بخش دوم که نویسنده ماجراها را از دید خود تحلیل می کند، طرز فکر و بینش او در پس ظواهر خودنمایی می کند و با نگاهی عرفانی به واقعه ی عاشورا تلاش می کند تا چشم خواننده را به باطن وقایع و حقیقت ایدئولوژی عاشورا باز کند و جلوه ای جدید از این اتفاق را در ذهن خواننده ایجاد کند. از این دریچه، عاشورا فقط یک رویداد دور تاریخی نیست، بلکه مضمونی است در زندگی هر انسان حقیقت طلب و حق پرست که درون مایه ی آن را مرتب در زندگی خود مشاهده می کند. .............................................................. کتاب ضرورتی است @shabihenan
عجب تمثیلی است این که است...یعنی را در پیدا کن ! اما از کعبه نیز تنها سنگ‌هایش را می‌پرستند . به است ، اما تنها مانده و فرزندان اُمیه از تختی برای پادشاهی خود ساخته اند . نیم قرنی بیش از حجه الوداع و آخرین رسول خدا نگذشته ، آتش که در پنهان مانده بود بار دیگر زبانه کشید و جنّات بهشتیِ را در خود سوزاند. تقدیر این چنین رفته بود که با شفق آغاز شود و سرخی این شفق ، باشد... "روایت محرم" ص ۱۴ و ۱۵ 📚کتاب ضرورتی است @shabihenan
ریشه در درون آدمی دارد و اگر آن مشرکِ بت‌پرست که در است نیاورد ، چه سود که بر زبان براند؟ "روایت محرم" ص ۱۵ 📚کتاب ضرورتی است @shabihenan
بی رغبتی ما به قابل توجیه نیست! کتاب ضرورتی است @shabihenan
مقدمه‌ی است و مردانِ را هرگز سزاوار نیست که راهی جز این در پیش گیرند ؛ مردانِ را سزاوار نیست که سروسامان اختیار کنند و دل به حیات دنیا خوش دارند آن‌گاه که در زمین مغفول است و جُهّال و فُسّاق و قدّاره‌بندها بر آن حکومت می‌رانند. "روایت محرم" ص ۲۴ @shabihenan
شهید وحید زمانی‌نیا در سال۱۳۷۱ در استان تهران دیده به جهان گشود. زندگی در محله شهر ری و در جوار حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از همان کودکی وحید را شیفته ا‌هلبیت(ع) و عاشق دستگاه پر برکت سیدالشهدا(ع) نمود ؛ به‌طوری که تمام اوقات غیر کاری‌اش را در هیئت‌های مختلف شهر تهران می‌گذراند. از زمانی که لباس مقدس پاسداری را بر تن کرد، مدافع حرم حضرت زینب(س) شد و بار‌ها به سوریه رفت تا شاید مزد‌ گریه‌ها و جهادش را بگیرد؛ ولی خدا برای او سرنوشتی دیگری را رقم زد.  کتاب ضرورتی است @shabihenan
سکوت را من شکستم . گفتم :" منم دوست دارم ، صبح بری سر کار و شب بیای خونه ، کنارم باشی . با هم غذا بخوریم . بگیم ، بخندیم ، بریم بازار ، سینما ، تفریح ، مهمونی . اما . نمی‌خوام به خاطر من از خواسته ات بگذری . "گفت :" تو خیلی خوبی زهرا . منو درک می‌کنی . با من کنار می‌آی ." حقیقتش وقتی حرف می‌زد دوست داشتم فقط نگاهش کنم . اصلاً نمی‌توانستم بپذیرم که روزی پیشم نباشد . "خاطرات شهید وحید زمانی نیا ، عضو تیم حفاظتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی " خاطره‌ای از همسر شهید ص ۵۸ @shabihenan
پدر و مادر گفتند : "عقد و عروسی رو با هم بگیریم." خود گفت : "دلم میخواد یه خوب بگیرم." می‌دانست عروسی برایم مهم است . بعدا به من گفت : "زهرا فقط از یه چیز می‌ترسم . اینکه یه جوون بیاد داخل مجلس من بشینه و توان گرفتن نداشته باشه و بسوزه . اینجوری جیگرم کباب می‌شه ." پرسیدم : "حالا می‌خوای چی کار کنی؟" گفت : "یه می‌گیریم . هر جوونی دید ، با خودش بگه : پس اینطوری هم می‌شه عروسی گرفت ! که بشه برای کردن. "خاطرات شهید وحید زمانی نیا ، عضو تیم حفاظتی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی " خاطره ای از همسر شهید ص ۵۳ @shabihenan
باطن است و زمین و زمان بدان پابرجاست. "روایت محرم" ص ۱۴ @shabihenan
📖اولین کتاب هوشمند کشور در عرصه‌های و 📌همراه ۸۰کلیپ‌کوتاه پیوست‌شده در متن کتاب به‌کمک فناوریQR_Code برای مشاهده آنلاین 🧠آشنایی با عرصه‌ی شگفت‌انگیز ذهن و مغز و کارکردهای شناختی+رمزگشایی از مهمترین تکنیک‌ها و تاکتیک‌ها در جنگ شناختی برای اغوای فردی و اجتماعی 💢«جنگ شناختی به معنای استفاده از علوم شناختی در هدف قرار دادن قوه شناخت جامعه هدف با تغییر نگرش‌‌ها و رفتارها از طریق مدیریت ادراک و برداشت است. این نوع جنگ شکل تکامل یافته‌‌تر جنگ نرم است که عمدتاً با لایه‌‌های درونی مغز و ذهن ناخودآگاه مخاطب ارتباط برقرار می‌کند . کتاب ضرورتی است @shabihenan
باید تاکید کرد که و در ، با والدین خود فرق دارند . آن ها میان و چندان تفاوتی قائل نیستند و در به‌کارگیری و از آن ، بسیار راحت‌تر از خود عمل می‌کنند . برای همین یک واقعی که دراین باره وجود دارد این است که این تصاویر از زندگی که در دسترس قرار می‌گیرد ، ممکن است موجب و آن‌ها بشود قبل از آن‌که واقعا آمادگی تشخیص آن‌ها را داشته باشند . ص ۱۲۷ و ۱۲۸ @shabihenan
اگه دوست داری نیاد سراغت بیشتر بخون😜
سبب به لحاظ ، و می‌شود . یک نمونه از این است ، تا جایی که در کتاب از می‌گوید : " از افراد با هویت آمریکایی ، از حقیقی خود اطلاع ندارند ! به سبب این در معتقد بود : به سبب ، مدیریت جامعه سخت و بیرون رفتن از این وضعیت همتی بلند می.طلبد ! حال آن‌که حقیقت امر چیز دیگری است و یک جامعه و درگیر نفس که کاری با و ندارند به سمت میل‌های شخصی ، بسیار راحت‌تر از افراد پاکی است که بر اصرار دارند . "(دنیای قشنگ نو ، ۱۳۹۷ ) ص ۱۴۰ @shabihenan
سرّ آن که با آغاز می‌شود در کجاست؟طبیعت بشری در جست‌وجوی راحت و است و سامان و قرار می‌طلبد . ! سخن از اهل فسق و نیست ، سخن از آنان است که آورده اند اما در جست‌وجوی نیستند . و رزقی مُکفی ... دل‌خوش به نمازی غراب‌وار و دعایی که بر زبان می‌گذرد اما در دل نیست ، در باد است . در جست‌جوی مامنی که او را از مکر پناه دهد ؛ در جست‌جوی که او را از ایمن سازد ، غافل که خانه‌یِ غفلت پوشالی است و ، طوفانی است که صخره‌های بلند را نیز خُرد می‌کند و در مسیر دره‌ها آن‌همه می‌غلتاند تا پیوسته‌یِ به خاک شود . "روایت محرم" ص ۲۵ @shabihenan
در اتاق نشسته بودم که از سوراخ شیشه شکسته ای زنبوری به درون آمد و سپس پرواز‌های اکتشافی را شروع کرد و بعد هم برای بازگشت آماده شد ، اما به هر طرف که می‌رفت با شکست روبه‌رو می‌گردید . به شیشه می‌خورد و به زمین می‌افتاد تا این که ضربه‌ی کفشی راحتش کرد ! این درس من بود که هنگام خود را به هر طرف نکوبم ، بلکه به راه بازگشت کنم و آن را بیابم و خود را خلاص کنم . ص ۱۰۹ شبیه نان @shabihenan
اگر کشاکش است که مرد می‌سازد ، پس ، دل از بر کَنیم و روی به راه نهیم . بگذار ما را از عاقبت کار . اگر رسم مردانگی سر‌باختن است ، ما نیز چون او را پاسخ خواهیم گفت که : " ای پدر عبدالرحمن ، آیا ندانسته‌ای که از نشانه‌های در نزد این است که سر مبارک را برای از پیشکش برند؟ آیا نمی‌دانی که بر بنی‌اسرائیل زمانی گذشت که مابین فجر و طلوع شمس پیامبر را می‌کشتند و آن‌گاه در بازارهایشان به خرید و فروش می‌نشستند ، آن‌سان که گویی هیچ چیز رخ نداده است ! و نیز ایشان را تا روز مواخذه مهلت داد ."... آه ! اگر در این ، رسم مردانگی این است که مردان را در نهند و به هدیه کنند... بگذار این چنین باشد . این و این ! "روایت محرم" ص ۲۵ و ۲۶ شبیه نان @shabihenan
سلااام🤝🤝🤝
شب یلدا و انار و هندونه🍉 و آجیل....
📖 هم که دیگه حتما میخونید ...فک کن شب یلدا وسط هندونه خوردن یکی کتاب بخونه خخخخ😝😝🤪
ولی خب امشب که دورهمی ها به راهه یه متن خوب برای خانواده‌های خووووب👨‍👩‍👧‍👧 میفرستم... بخونید برا بقیه🗣🗣 فخر بفروشید به کتاب‌خوندنتون🤪🤪
از‌جمله رفتارهای متعددی که از طریق فرا‌می‌گیرند ، هستند . که می‌بیند او هنگام طوفان می‌ترسند یا وقتی با افراد غریبه مواجه می‌شوند عصبی هستند ، به راحتی این را کرده و آن‌ها را تا بزرگسالی بدون آگاهی از علت آن‌ها ، با خود به همراه می‌برد . البته ، رفتارهای چون توانمندی ، جرئت و خوش‌بینی هم از و الگوهای دیگر آموخته می‌شوند . ص ۱۲۲ شبیه نان @shabihenan
کنار خانواده خوش‌بگذره الهی که حال دلتون خوب باشه😊😊
این فال جناب رو یکی از عزیزان کانال به نیت اهالی کانال گرفتن😌👇👇👇👇
ای نسیم سحر آرامگَهِ یار کجاست؟ منزلِ آن مَهِ عاشق‌کُشِ عیار کجاست؟ شبِ تار است و رَه وادیِ اِیمن در پیش آتش طور کجا؟ موعد دیدار کجاست؟ هر که آمد به جهان نقش خرابی دارد در خرابات بگویید که هشیار کجاست؟ آن کَس است اهل بشارت که اشارت داند نکته‌ها هست بسی محرم اسرار کجاست؟ هر سرِ مویِ مرا با تو هزاران کار است ما کجاییم و ملامت‌گر بی‌کار کجاست؟ باز پرسید ز گیسویِ شِکَن در شِکَنَش کاین دل غم‌زده، سرگشته گرفتار، کجاست؟ عقل دیوانه شد آن سلسله مشکین کو؟ دل ز ما گوشه گرفت ابروی دلدار کجاست؟ ساقی و مطرب و می جمله مهیاست ولی عیش، بی یار مهیا نشود یار کجاست؟ حافظ از بادِ خزان، در چمنِ دهر مَرَنج فکرِ معقول بفرما، گلِ بی خار کجاست؟  
خیلی خیلی متشکرم از لطف ایشون 🌹🌹🌹
از آنجایی که یک تابع آن است با شکل گرفتن و مبتذل برای اعضای یک نیز به کشیده می‌شود . در چنین صورتی ، این فقط به حوزه‌های و ختم نخواهد شد و قطعا حوزه‌های را نیز آلوده خواهد کرد که موجب پدیدار شدن جریانی تحت عنوان خواهد شد ؛ که وقتی خط و روی هم می‌افتد ، نِمود بیشتری پیدا می‌کند . ص ۱۳۹ شبیه نان @shabihenan