eitaa logo
خاطرات و کرامات شهید عاملو
2هزار دنبال‌کننده
847 عکس
350 ویدیو
20 فایل
مؤلف: @alirezakalami صاحب ۱۲ عنوان کتاب ازخاطرات #شهدا نویسنده سه کتاب از شهید عاملو با عناوین #سه_ماه_رویایی و #رویای_بانه و #شهید_کاظم_عاملو 👈برای دسترسی سریع به #فهرست مطالب کانال، ابتدا پیام «سنجاق‌شده» را کلیک کنید، سپس به سراغ #هشتک‌ها بروید 🫡
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷 لوح | قله‌های مقدس ظهور 🔺️ سپهبد قاسم سلیمانی: من معتقد هستم امام زمان (عج) كه ظهور بكنند، حكومتی که ايجاد مي‌كنند، قلّه‌ی آن حکومت، آن دوره‌ای خواهد بود که در «دفاع مقدس» ما در بخش‌ها و حالاتش اتفاق افتاد... مهرماه۱۳۹۵ 💻 @Shahid_ketabi
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 متن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره چهار هزار شهید استان یزد که در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ برگزار شده بود، صبح امروز در محل برگزاری این همایش منتشر شد. 🔺️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، با تحسین برنامه‌های زیبا و ابتکاری کنگره شهدای یزد مانند کاشت نهال، تهیه جهیزیه، درمان رایگان، تهیه بسته‌های معیشتی و فرهنگی، ختم قرآن و نامگذاری موالید به نیابت از شهیدان، مردم یزد را اهل ابتکار خواندند و افزودند: در دفاع مقدس نیز یزدی‌ها ابتکارهای زیادی همچون کَندن کانالهای زیرزمینی در عملیات با استفاده از هنر حفر قنات و یا ایجاد خیاط‌خانه‌های پرشمار و مشارکت زنان در تهیه لباس برای رزمندگان از خود نشان دادند. رهبر انقلاب اسلامی، برگزاری اربعین شهدای قیام تبریز بوسیله مردم یزد در ۱۰ فروردین ۵۷ را نمونه‌ای دیگر از نقش‌آفرینی عظیم یزدی‌ها در مقاطع حساس برشمردند و گفتند: البته نقش شهید صدوقی در تحولات انقلاب و رهبری حرکت مردم یزد و همچنین در دوران دفاع مقدس فراموش‌نشدنی است و پس از ایشان نیز مرحوم خاتمی با سلامت نفس همان راه را ادامه دادند. ایشان با تأکید بر زنده نگه داشتن پیام شهیدان، خاطرنشان کردند: شهیدان در عالم بزرخ، زندگی مخصوصی دارند و پیام مهم آنها به کسانی که راهشان را ادامه دهند، بشارت به در امان بودن از ترس و اندوه است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای این پیام امیدآفرین را در نقطه مقابل وسوسه‌های دنیاطلبان دانستند و افزودند: انگیزه شهیدان از حضور در میدان جهاد همچنان‌که در وصیت‌نامه‌های آنها موجود است، حمایت از انقلاب، امام بزرگوار، حجاب، دفع شرّ دشمن و هموار شدن راه نظام برای دستیابی به اهداف آن بود که باید مراقبت کرد این آرمانها به‌دست برخی افراد نفی و مخدوش نشود. رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به وجود هزار شهید دانش‌آموز در بین شهدای یزد، گفتند: چهره‌های پر افتخار شهیدان باید به جوانان معرفی شود تا دانش‌آموزان امروز از هنر و کار بزرگ نسل قبل از خود آگاه شوند. ایشان با اشاره به برنامه مستمر دشمن برای مأیوس یا منحرف کردن جوانان از خط انقلاب، تأکید کردند: نباید اجازه داد وسوسه دشمن در جوانان اثر بگذارد و آنان را به خدمت بگیرد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با تأکید بر ثبت خاطرات والدین و همسران شهدا افزودند: خصوصیات و فضای خانواده‌هایی که فرزندان خود را با این انگیزه و ایمان بالا پرورش دادند، باید ثبت شود. رهبر انقلاب اسلامی در پایان با ابراز تأسف از افرادی که زیر سایه جمهوری اسلامی و به برکت مجاهدت شهیدان و رزمندگان در امنیت و آزادی زندگی، اما بر خلاف اهداف آن خونهای پاک فعالیت می‌کنند، گفتند: در مقابل این تلاشها، کار و تلاش در راه حق و شهیدان را مضاعف کنید. 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 سخن‌نگاشت | انگیزه شهدا را در نظر بگیرید؛ 👈 آرمان شهیدان تحقق اهداف انقلاب است 🔺️ رهبر انقلاب: مسئله‌ی انگیزه و هدف شهیدان را حتماً در این مجموعه‌ی کارها در نظر بگیرید لکن در این زمینه فلسفه‌بافی میکنند، حرف میزنند برای اینکه این را نفی کنند. هدفشان عبارت بود از حمایت از انقلاب، امام، دین. و آرمان آنها هم همین است که کشور و جامعه به هدفهای انقلاب اسلامی دست پیدا کند. ۹۹/۱۲/۲۵
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 سخن‌نگاشت | پیام شهیدان را بشنوید 🔺️ رهبر انقلاب: وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِم مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ، يَسْتَبْشِرُونَ بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَفَضْلٍ وَأَنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُؤْمِنِينَ (آل‌عمران ۱۷۰و۱۷۱) شما بدانید که در آینده برای شما نه بیم وجود دارد، نه اندوه. این حرکتی که شما دارید میکنید، پیش خدا پاداش دارد و خدا این پاداش را ضایع نخواهد کرد. دارند ما را در این حرکت تشویق میکنند تا حرکت را محکم‌تر، قوی‌تر، مستدام‌تر، مستمرتر انجام بدهیم. ۹۹/۱۲/۲۵
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 سخن‌نگاشت | لزوم ثبت خاطرات پدر و مادر شهیدان؛ 👈 فضای خانواده شهیدپرور باید شناخته بشود 🔺️ رهبر انقلاب: خاطرات پدر و مادر شهدا بخصوص از این جهت مهم است که فضای داخلیِ خانواده‌ی شهیدپرور را برای ما تصویر میکند. این خانواده‌ای که سه جوانش شهید میشوند چه کار میکرد؟ چه جوری اداره میشد؟ پدر و مادر چه کار میکردند که این جور انگیزه و حرکت و هیجان در این جوانها به ‌وجود می‌آید که پا میشوند میروند جبهه؟ این مهم است. ۹۹/۱۲/۲۵
47.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره ملّی چهار هزار شهید استان یزد. ۹۹/۱۲/۲۵ 📥 دریافت نسخه با کیفیت از آپارات: https://www.aparat.com/v/tSvTI 💻 @Khamenei_ir @shahid_ketabi
🔰 رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره‌ی ملّی بزرگداشت چهار هزار شهید استان یزد، با استناد به آیات ۱۶۹ تا ۱۷۱ سوره آل‌عمران، پیام شهدا به کسانی که راه و هدف آنان را ادامه می دهند را تبیین فرمودند. 🔺️ پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در جدول بالا این موارد را مرور می‌کند. @shahid_ketabi
رهبر انقلاب(حافظه الله) : شما مردم ايران و شما «مادران شهيد داده» و پدران داغدار و افرادى كه در طول اين مبارزه زحمت كشيديد بدانيد، موجب پيشرفت حركت انسانيت به سوى سرمنزل تاريخ و موجب تسریع در ظهور حضرت ولی عصر(صلوات الله عليه) شديد. شما یک قدم اين بار را به منزل نزديک‌تر كرديد... @shahid_ketabi
آداب دیدار با خانواده شهدا برنامه­­ دیدار باخانواده شهدا یکی از زیباترین و مؤثرترین فعالیت ها در حوزه دفاع مقدس است. این دید و بازدیدها برای دو طرف سودمند و مفید است ،چه برای دیدارکنندگان که از نزدیک با زندگی خانواده شهدا آشنا شده و به تقویت بنیه معنوی و فکری آنان کمک می شود و چه برای خانواده ها که سبب دلگرمی آن بزرگواران می­شود. درادامه به برخی از نکات در این باره اشاره خواهد شد: چه برنامه هایی در دیدارها داشته باشیم؟ اینکه چه برنامه هایی برای دیدار داشته باشیم اهمیت فوق العاده ای دارد که تاثیر به سزایی در ذهن مخاطب و حتی در ذهن خانواده شهدا خواهد داشت. پس سعی شود از قبل روی آن فکر شود تا پختگی لازم را پیدا کنند. البته باید همیشه این نکته را به ذهن داشت که خداوند به ما توفیق وسیله بودن را داده و ما باید تمام سعی مان را بکنیم ولی تمامی قلوب و امور بدست وی است. پس اگر نیت را خالصانه تر کنیم ،خدا راهش را باز می کند - پیشنهاد می شود در ابتدای مجلس تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید به منظور هدیه به شهید بزرگوار داشت. حال این آیات را می توان تفألی انتخاب کرد و یا سیری از آیات را دنبال کرد و یا آیات مرتبط با جهاد و شهادت را انتخاب کرد. برخی از این آیات عبارتند از: سوره مبارکه توبه آیات 111 و 19-22، سوره مبارکه آل عمران آیات 138-142 و 169-174، سوره مبارکه احزاب آیات 22-24 و سوره مبارکه بقره آیات 154-157، سوره مبارکه نسا آیات 66-70. - آنچه بیشتر در این جلسات پی گرفته می شود گپ و گقتگویی با خانواده های شهدا،خبر گرفتن از حال و احوال آنان و بیان خاطراتشان است. حتما از قبل یکسری سوالات پخته شده طراحی شود تا از حضور در جوار این عزیزان کمال استفاده برده شود و بحث به نقاط مفید کشیده شود. باید دقت در طرح سوال داشت تا کمال احترام به این عزیزان حفظ شود. دیدن آلبوم عکس، فیلم، دست خط، وصیت نامه و دیگر وسایلی که مربوط به شهید بزرگواشان باشد نیز از جذابیت های بالایی برخوردار است. از جمله سوالاتی که می توان مطرح کرد پرس و جو درباره سبک زندگی شهید، خلقیات، روابط با دیگران به خصوص خانواده، خاطرات برجسته، فعالیت ها، مناجات و عبادات، ولایت پذیری، درس و دانشگاه، حجب و حیا و... است. برای طرح سوال خوب، لازم است از قبل با زندگی شهید آشنا باشید در غیر این صورت سعی کنید با سوالات کلی بحث را پیش برید. در صورت امکان خوب است به افراد فرصت داده شود تا سوالاتی که در ذهن خود دارند را بپرسند. - در صورت امکان و فرصت می توان با خانواده ها هماهنگ کرد و از یک سخنران یا مداح یا قاری دعوت نمود تا قبل یا پس از گپ و گفتگو مجلس را مزین به تلاوت قرآن، ذکر اهل بیت و ... کند. - یکی از برنامه هایی که می توان در دیدارها داشت پخش کلیپ بخصوص کلیپهایی مرتبط با شهید همان خانه می باشد. همچنین کلیپ های زیبا از فضای دفاع مقدس و یا کلیپ هایی از دیدار حضرت آقا با خانواده معظم شهدا و جانبازان بر زیبایی مجلس می افزاید. برای این کار لازم است از قبل تجهیزاتی برای این کار تعبیه شود. همچنین می توان از خانواده شهید اجازه گرفت تا دست نوشته ها، نامه ها و وصیت نامه شهید را نیز قرائت کرد. - قبل برنامه می توانید از خانواده جویا شوید تا اگر امکان دارد همرزمان و دوستان و نزدیکان شهید دعوت شوند تا در برنامه حضور داشته باشند و از خاطرات آن ها نیز بهره برد. - یکی از نکات مهم این است که وسایلی همچون دوربین فیلم برداری، عکاسی، لپتاپ، اسکنر و... همراه برده شود و تا حد امکان این جلسات و محتویات آن مستند شود تا خاطرات خام و عکس و فیلم این عزیزان برای نسل های بعد بماند. - قبل از هر دیدار میتوان آمادگی برای دیدارکنندگان ایجاد کرد واین آمادگی به ارتقاء کیفیت جلسه می افزاید. بطورمثال زندگینامه و وصیتنامه شهید را در اختیار اعضایی که برای شرکت در دیدار آماده اند، قرار داد. بعدازهر دیدار نیز می توان محتوای دیدار و تاثیرگذاری دیدار بر تیم دیدار کننده بررسی شود. - گرفتن گل وشیرینی برای مادر شهید از طرف فرزند وی بر زیبایی برنامه می افزاید. همچنین خوب فکر شود و هدایایی برای خانواده شهید تهیه شود که بیشتر برایشان کارایی داشته باشد. - دعوت همه قشری به این برنامه از امور خوبی است که تجربه شده. درکل لازم نیست افراد شرکت کننده کسانی باشند که با فضای دفاع مقدس آشنایی خوبی دارند بلکه می توان با سعه صدر افرادی که کمتر با وادی شهادت ناآشنا هستند را برای برنامه های عمومی دعوت خاص نمود. البته باید کار را مدیریت کرد. - بطور کل بهتر است ارتباط با خانواده ­ها مستمر باشد. برای تداوم ارتباط با این عزیزان بهتر است در طول سال ارتباط تلفنی حفظ شود و در مراسم های مختلف از حضورشان بهره برد. در ایام مختلف مانند ولادت ائمه، روز مادر، روز پدر، عید غدیر، نوروز و یا دیگر اعیاد کارت پستال و یا دیگر @shahid_ketabi
...بسته های فرهنگی برای خانواده ها ارسال کرد. در بسته های فرهنگی می توان فیلم ها و عکس ها و مستنداتی که بعضا مربوط به شهید آن خانواده می باشد ارسال کرد. همچنین می از آنان خواست تا هر کاری که پیش آمد اطلاع دهند تا در حد امکان بتوان کمک حالشان بود. - در حین دیدار یک نفر می تواند مسئول باشد تا بطور نامحسوس وضعیت جسمانی و معیشتی خانواده شهید را بررسی کند و مشکلاتشان را یادداشت کند تا در اولین فرصت پیگیری های لازم جهت رفع آن مشکلات صورت گیرد. همچنین مسائلی از قبیل تغییر آدرس، شماره تماس و... ثبت شود تا پرونده های شهدا در دبیرخانه یادواره به روز شود و نسل های آتی نیز بتوانند چنین مراسم هایی داشته باشند. - وجود بزرگترهایی همچون روحانیون ، سرداران، اساتید و... علاوه برآنکه به آنان کمک می کند تا وظایف خویش را یادآور شوند بر وزن برنامه نیز می افزاید و به مفیدتر شدن گپ و گفت کمک کند. حتی برخی اوقات وجود آنان لازم است! - پیشنهاد جدی می شود بازتاب این دیدارها در یادواره بصورت هنرمندانه در قالب های مختلف مانند پخش کلیپ، نمایش عکس و برد و نشریه و... انجام گیرد. این کار کمک می کند تا دیگران از زیبایی های برنامه مطلع شوند و رغبت بیشتری به حضور در مراسم پیدا کنند. نکات اجرایی، هماهنگی های لازم - اولین اقدام جمع آوری اطلاعات مربوط به خانواده شهدا و جانبازان و راه های ارتباطی با آنان است. برای بدست آوردن این اطلاعات می توان ازطرق مختلف اقدام نمود. بطور مثال پیگیری از طریق سپاه استان، بنیاد شهید، پایگاه بسیج محل و اهالی مساجد اطراف و... می توان مشخصات بسیاری از خانواده های شهدا را پیدا نمود. - قدم بعدی که قبل برگزاری برنامه لازم است آشنایی اولیه ونزدیک از وضعیت سنی ، معیشتی و فرهنگی آن بزرگواران است. اکثرخانواده ها پا به سن گذاشتند و احتمالا پذیرایی مهمان برایشان سخت باشد. از قبل وضعیت معیشتی خانواده ها بررسی شود و براورد کرد که حضور چه تعداد میهمان و چه میزان برنامه ای برای خانوداه ها مزاحمت ایجاد نمی کند. همچنین لازم است برنامه های دیدار بسیار ساده برگزار شود و به خانواده ها تاکید شود که پذیرایی در حد چای و شربت بیشتر انجام نشود . - در صورت امکان و بسته به شرایط دیدارکنندگان بهتر است این برنامه هر هفته یا هر دوهفته بصورت منظم برگزار شود تا دیدارکنندگان بتوانند برنامه خود را متناسب با آن تنظیم کنند. - ایام خاص مانند روز مادر و روز پدر را از دست ندهیم! گاهی اوقات سرزدن مختصر به خانواده ها در این ایام تاثیر دوچندان دارد. ملاحضات لازم در دیدار با خانواده معظم شهدا 1- زمان دیدارو برنامه به خواست و شرایط خانواده تنظیم شود. 2- در دیدار منزل شهید با اجازه آنان، اقلام پذیرایی با خود به همراه برده شود. 3- هیچ کدام از وسایل و آثار شهید از خانواده گرفته واز منزل خارج نشود. 4- هیچ گونه وعده ی خارج از اختیارات و تواناییها به خانواده شهید داده نشود. 5- مراعات حال و شرایط خانواده در دیدار ها و دعوت ها در نظر گرفته شود. 6- از تحت فشار قراردادن عاطفی خانواده برای بیان خاطرات سخت، جلوگیری شود. 7- اهدای هدایای ماندگار و قابل استفاده و ارزشمند به خانواده شهید پیش بینی شود. 8- شماره تلفن خانواده ها در دسترس عموم قرار نگیرد. 9- برای بهره گیری از خاطرات خانواده شهید، در پرسیدن سوالها دقت شود و توجیه و هماهنگی بین نفرات برای پرسیدن سوالها در نظر گرفته شود. 10- از کنکاش و کنجکاوی در مسائل خانوادگی و خصوصی خانواده ها بشدت پرهیز شود. 11- از معطل نگه داشتن خانواده ها در دیدارها و مراسم ها بشدت پرهیز شود. 12- نفر مرتبط با خانواده ها ترجیحا ثابت باشد و از وصل شدن افراد مختلف به ایشان پرهیز گردد. @shahid_ketabi
⭕️ سیزده‌بدر را می‌آورد دم در پادگان پیش پسرش! مادر است دیگر... عکس شهید «حبیب‌الله دانه‌گردی» و مادرش در سیزده بدر سال ۶۰ بیرون پادگان غدیر اصفهان. او اسفند ۶۴ و در عملیات والفجر۸ به شهادت رسید. @shahid_ketabi
مربوط به شهدا دوره پيش از تولد و دوره خردسالي (از تولد تا شش سالگي) شهيد: 1. چه خاطرات خاصي از دوران پيش از تولد شهيد داريد؟ (نحوه نام گذاري، نذر، عقيقه و ...) 2. آيا تولد شهيد موقعيت و ويژگي خاصي داشت(مناسبت هاي مذهبي،رخدادهاي مهم زندگي،نحوه انتخاب نام و....) 3. وضعيت اقتصادي و فرهنگي خانواده شهيد در آن زمان چگونه بوده است؟ 4. وضعيت مسكن در آن زمان چگونه بوده است؟ منزل سازماني  منزل پدري  شخصياجاره اي  ساير  ... 5. خاطرات و نكات بارزي كه در خصوص تولد شهيد موجود است ، بيان شود (روز هاي قبل از تولد و ...) 6. در خصوص محيط و نحوه تربيت اوليه تا قبل از دبستان وي توضيح فرماييد. (آموزشهاي اعتقادي، مذهبي، تربيتي و...) 7. نحوه برخورد و معاشرت با افراد ديگر همچون عمو، دايي، پدربزرگ و... چگونه بوده است؟ 8. ميزان معاشرت ها به صورت 1- گاه به گاه -2 غير مترقبه -3 روزانه  -4 مستمر . -5 ساير..... 9. نحوه سپري نمودن اوقات فراغت به چه صورتي بوده است؟ (بازي، كمك به والدين، كمك به همنوع و ....) 10 . علاقه وي بيشتر به چه نوع بازي هايي بوده است؟ بيشتر در كجا؟ 11 . بيشتر با كدام يك از اعضا خانواده مانوس بوده است و آنها را محرم اسرار خود مي دانست؟ مادربرادر  عمو  خواهر  پدردايي ساير  ............. لطفا توضيحات تكميلي را بفرماييد.) چرا؟ ) 12 . در مقايسه با ساير كودكان هم سن و سال ايشان كودك آرام و ساكتي بود يا پر جنب و جوش و فعال؟ 13 . اگر خاطرات ديگري داريد بفرماييد. (۱) @shahid_ketabi
دوران كودكي و تحصيل دبستان ( شش تا يازده سالگي ) : 1. آيا در همان خانه و محل قبلي زندگي مي كرديد؟ وضعيت اقتصادي شما چگونه بود؟ 2. در آن سنين روابطش با كودكان ديگر، دوستان و همبازي هايش چگونه بود؟ 3. مختصري درباره نحوه ورودش به مدرسه بنويسيد (علاقه به مدرسه، امتناع از رفتن به مدرسه و ...) 4. رابطه او با معلمين و اولياي مدرسه چگونه بود؟ 5. در چه مدرسه يا مدارسي در دوران ابتدايي/ راهنمایی و دبیرستان تحصيل مي كرد؟ نام مدرسه/ استان / شهرستان/ شهر/ روستا/ شروع سال/ اتمام/ نشاني و تلفن مدرسه 6. مختصري درباره نحوه انجام تكاليف درسي و مسائل عبادي شهيد بفرماييد؟ چه خاطره اي در اين باره داريد؟ 7. اگر خاطرات ديگري داريد بفرماييد؟ 8. آيا ادامه زندگي شما در همان خانه و محل قبلي بوده است؟ يا تغيير داشته؟ نشاني جديد را در صورت تغيير بفرماييد؟ دوران نوجواني و تحصيل راهنمايي و دبيرستان(يازده تا هيجده سالگي) : 1. در اين سن شهيد به چه كار ديگري مشغول بوده است؟ آيا فقط تحصيل مي كرده؟ توضيح دهيد. 3. آيا مديران و معلمان مدرسه خاطرات قابل توجهي از شهيد دارند؟بيان فرماييد؟ 4. ميزان علاقه،استعداد،هوش و جديت ايشان در مراحل تحصيل و ساير موارد چگونه بود؟ 5. عكس العمل هاي شهيد نسبت به رفتار هاي غير منطقي و خلاف افراد و عقايد انحرافي و يا مخالفين چگونه بود؟ 6. به چه مواردي بيشتر حساس بود و عصباني مي شد و عكس العمل ايشان در موقع عصبانيت چگونه بروز ميكرد؟ 7. با چه كساني بيشتر صميمي بود و مسائل خصوصي خود را با آنها عنوان مي كرد ؟ (هم كلاسي ، هم محلي ...) 8. هم اكنون رفقايش كجا هستند و به چه كارهايي مشغولند؟ نام و نام خانوادگي / نسبت با شهيد شغل / نوع آشنايي/ نشاني و تلفن و كدپستي 9. اوقات فراغت خود را بيشتر صرف چه كاري مي كرد؟ ( مطالعه، ورزش، مسجد، سينما و ....) مذهبي  علمي  اخلاقيساير ........ 10 . كتابهايي كه مطالعه مي كرد بيشتر جنبه اعتقاديداشته است؟ 11 . روابطش با اعضاي خانواده چگونه بود؟ اگر خاطره اي در اين خصوص داريد بيان فرماييد. 12 . نوع رفتارش و صله ارحام با خويشاوندان چگونه بود؟ نظر خويشاوندان و دوستان در خصوص شهيد چه بود؟ 13 . آيا ايشان ساكت و آرام بودند يا فعال و اجتماعي و داراي روابط عمومي بالا؟ 14 . معيار دوست يابي و علاقه ايشان به افراد چه بود؟اگر در اين زمينه خاطراتي داريد بفرماييد. (۲) @shahid_ketabi
دوران جواني ، اشتغال و تشكيل خانواده (هيجده سالگي به بعد) : ١. در اين دوره شهيد به چه كاري مشغول بود؟ ٢. شهيد بزرگوار خدمت سربازي خود را به چه صورت انجام داد؟ ٣. آيا شهيد تحصيلات عاليه هم داشت؟ نام دانشگاه و مشخصات مربوط را در صورت وجود بفرماييد؟ نام محل تحصيل / استان / شهرستان / شروع / خاتمه/ مقطع تحصيلي / رشته تحصيلي / معدل و ساير اطلاعات ۴. چنانچه در اين دوره ترك تحصيل داشته و يا به نحوي محل تحصيل خود را تغيير داده اند. با ذكر علت بيان فرماييد. ۵. جاذبه و محبوبيت شهيد در ميان دوستان صميمي ، هم دانشكده اي ها ، اساتيد، هم محله اي ها در چه حدبوده و اگر خاطره اي در اين خصوص داريد بيان فرماييد. ۶. در هنگام گرفتاري و مشكلات، چه كاري جهت رفع آنها انجام مي داد؟ ٧. چه خواسته و آرزو هايي داشت و بزرگترين آرزويش چه بود؟برخورد شهيد با ماديات دنيا چگونه بود؟ ٨. علاقه مند بود درآينده چه كاره شود؟ ٩. بيشتر اوقات فراغت خود را چگونه و با چه كساني مي گذراند؟ ١٠ .شهيد چگونه به فكر ازدواج افتاد؟ ١١ .ملاك هاي انتخاب همسر توسط شهيد چه بوده است و بيشتر در اين خصوص با چه كسي صحبت مي كرد؟ ١٢ .نحوه همسريابي و همسر گزيني شهيد چگونه بوده است؟ ١٣ .مراسم عقد و ازدواج شهيد چگونه انجام شد؟ ١۴ .مهريه همسر شهيد چه مقدار بود؟ ١۵ .رابطه شهيد با همسرش چگونه بود؟ نسبت به فعاليتهاي اجتماعي همسر چه نظري داشت ؟توضيح دهيد. ١۶ .آيا بعد از ازدواج تغيير و تحولي در رفتار و شخصيت او حاصل شد يا خير؟ توضيح دهيد. ١٧ .منبع تامين معاش زندگي او از چه طريقي بود؟ ١٨ .نحوه برخورد با خانواده و فرزندانش چگونه بود؟ چه خاطراتي در اين خصوص داريد؟ ١٩ .نحوه تربيت فرزندان چگونه بود؟ آيا از طريق نصيحت و گفتمان بود يا از طريق ديگري؟ توضيح فرماييد؟ ٢٠ .اگر خاطرات ديگري داريد بفرماييد. (۳) @shahid_ketabi
خصوصيات فردي شهيد : اعتقادي و سياسي 1. ميزان تقيد شهيد نسبت به نماز اول وقت و جماعت چگونه بود؟ توضيح بفرماييد 2. معرفت ، ارادت و اظهار محبت شهيد نسبت به اهل بيت (ع) و توسل وي به ائمه اطهار (ع) چگونه بود؟ 3. ميزان انس و علاقه شهيد به قرآن كريم و ذكر و دعا و راز و نياز به درگاه الهي چگونه بود؟ 4. شناخت و ديدگاه شهيد نسبت به مسائل جهان اسلام قبل از پيروزي انقلاب تا چه حد بود؟ 5. چنانچه شهيد سوابق مبارزاتي قبل از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي داشته اند بيان فرماييد. 6. چنانچه ايشان در طول مبارزات پيروزي انقلاب اسلامي دستگير(حبس،شكنجه، تبعيد،تحت پيگرد)يا مجروح شده است،شرح دهيد؟ 7. فعاليت هاي فرهنگي،اجتماعي،اقتصادي شهيد پس از پيروزي انقلاب را شرح دهيد؟(نشر و رواج فرهنگ انقلاب اسلامي ،تشكيل اردوها و مسابقات فرهنگي و ورزشي ، رفع نيازمنديهاي محرومين و ....) 8. طي دوران انقلاب بيشتر با چه كساني ارتباط داشت و آن اشخاص در حال حاضر چه مي كنند. 9. به نظر شما شهيد در مقابل تهاجم فرهنگي چه عكس العملي نشان مي داد؟ اخلاق و روحيه معنوي 1. صفات و ويژگي هاي اخلاقي شهيد را توضيح دهيد؟ (صداقت، تواضع، فروتني، وقت شناسي، سعه صدر و ...) 2. در خصوص فعاليت هاي علمي فرهنگي و هنري شهيد توضيح دهيد. ( تاليفات، تدريس، شعر، طراحي، خطاطي، آموزش و قرائت قرآن، مداحي و ...) 3. آيا حضور در جبهه و شركت در عمليات ها باعث ايجاد تغيير و تحول روحي در شهيد شده بود؟ توضيح دهيد 4. ديگران (دوستان ، همرزمان ، همسايگان) چه مطالب مهم و جالبي درباره او مي گفتند؟ 5. آنچه از حالات روحاني و روياهاي صادقه در مورد شهيد مطرح شده است بيان فرماييد؟ 6. به طور كلي كداميك از خصوصيات شخصيتي شهيد را بيش از ديگر خصوصياتش دوست داشتيد؟ ديدگاه دفاعي شهيد در زمان دفاع مقدس 1. نظر شهيد در خصوص دفاع مقدس چه بود.؟ 2. فعاليتهاي نظامي شهيد پس از پيروزي انقلاب را شرح دهيد.( تسخير اماكن نظامي رژيم طاغوت، همكاري و فعاليت با سپاه، بسيج، كميته و ... شركت در مقابله با بحران ها و توطئه هاي مسلحانه داخلي مانند سميرم، گنبد، خوزستان، سيستان و بلوچستان، كردستان، كودتاي نوژه و....) 3. چه عاملي باعث شد كه شهيد به فكر رفتن به جبهه بيفتد و براي اولين بار در چه سن وتاريخي به جبهه اعزام گرديد؟ 4. ديدگاه شهيد و نظر وي راجع به شهادت چه بود؟ توضيح دهيد. 5. نحوه شهادت وي چگونه بود؟ پيش از شهادت چه گفته هايي داشت و چكار كرد؟ 6. توصيه ها و صحبت هايي كه شهيد با شما و ديگران داشت چه بود؟ 7. چه انتظاري از مردم در برخورد با خانواده معظم شهدا داريد؟ 8. چه انتظاري از سازمانهاي دولتي خصوصاً بنياد شهيد و اداره كل حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس و ... داريد؟ دوران دفاع مقدس : آموزش و حضور در جبهه و عمليات ها : 1. چه دوره هاي آموزش رزمي و نظامي را شهيد گذرانده بود؟ 2. در چه محل هايي و به چه مدت؟ 3. شهيد بزرگوار چندبار و به چه مدت به جبهه اعزام شد؟ 4. نوع فعاليت شهيد در جبهه چه بود؟ (عملياتي ،پشتيباني، خدماتي و …)توضيح دهيد 5. عمليات هايي كه شهيد در آنها حضور داشت رانام ببريد ( همراه با نام منطقه و نام سازمان مربوطه و مسئوليتهاي ايشان) 6. خانواده و بستگان آيا جهت ديدار با شهيد به جبهه رفته بودند؟چگونه و چند بار؟ 7. نام و مشخصات هم رزماني كه بيشتر با شهيد ارتباط داشتند را بفرماييد (همراه با نشاني و شماره تماس و مدت آشنايي). مديريت و فرماندهي : 1. شهيد در مورد طريقه برخورد با زير دستان، شيوه مديريت،ابتكارات و نحوه فرماندهي چگونه عمل مي كرد؟ 2. سير تحول كيفي شخصيت شهيد در جنگ به لحاظ تخصصي ،روحي و كارايي را بين فرماييد . 3. آيا ايشان در خصوص جذب نيرو و پشتيباني از جبهه ها فعاليت داشتند،شرح دهيد؟ 4. اخلاق و ارتباط شهيد با رزمندگان چگونه بود؟ 5. آيا شهيد ارتباط با علما و يا افراد برجسته داشته است؟ 6.. خدمات و فعاليت هاي ويژه شهيد در مدت حضور در مناطق عملياتي را بيان فرماييد. مجروحيت ها و درمان : 1. شهيد در چه مناطق و عملياتهايي دچار مجروحيت شده است؟ 2. چه قسمتهايي از بدن اين شهيد بزرگوار در اثر مجروحيت آسيب ديده بود ؟ 3. در چه محل هايي (نام شهر و بيمارستان)به درمان پرداختند؟ نام پزشك يا افراد موثر در اين امر را به خاطرداريد؟ 4. آيا شهيد دچار مصدوميت شيميايي شده بود؟ با چه عاملي؟ 5. مشكلات و محدوديتهاي جسمي كه بر اثر مجروحيتهاي جنگي براي شهيد ايجاد شده بود را توضيح دهيد 6. آيا مجروحيتهاي ايشان باعث نقص عضو و جانبازي هم شد؟ درصد جانبازي ايشان چقدر بود؟ 7. آيا اتفاق خاصي، روياي صادقه اي در اين خصوص روي داده است؟ 8. از دوران مجروحيت و درمان خاطره اي داريد؟ شهادت : 1. عكس العمل شهيد نسبت به شهادت همرزمان و آشنايان چگونه بود؟ 2. شهيد در چه عملياتي به شهادت رسيد
؟در چه منطقه اي ؟ و با چه عاملي؟ 3. هم رزماني كه در هنگام شهادت ايشان حضور داشتند چه كساني بودند؟ 4. نحوه و كيفيت صحنه شهادت را شرح دهيد؟ 6. شهيد چه سخناني را در هنگام شهادت فرمودند؟ 6. حس شهيد و حالات وي را قبل از شهادت بيان نماييد. 7. آيا اتفاق خاص يا روياي صادقه اي در اين خصوص روي داده است؟ 8. خبر شهادت شهيد را چگونه و چه كسي به شما داد و آن لحظه چه احساسي به شما دست داد؟ 9. ميزان استقبال مردم از تشيع پيكر مطهرشهيد و به 10 . خاكسپاري و مراسم ترحيم و ... به چه كيفيتي بود؟ 11 . شهادت ايشان چه اثري بر شما و سايرين داشت؟ (۴) @shahid_ketabi
سرگذشت پژوهي ويژه «همسر شهيد» : نام: نام خانوادگي: نام پدر: شماره شناسنامه: محل تولد: تاريخ تولد: ميزان تحصيلات: رشته تحصيلي: تاريخ شروع و اتمام تحصيل:شغل: ميزان درآمد: ساير اطلاعات: 1) نحوه آشنايي و خواستگاري شهيد از شما چگونه بود و در چه سالي و چه سني با شهيد بزرگوار ازدواج نموديد؟ 2) سن شهيد به هنگام ازدواج چقدر بوده است؟ 3) مدت زندگي مشترك شما با شهيد چند سال بوده است؟ 4) آيا از سوابق مبارزاتي شهيد قبل از انقلاب خاطره اي داريد ، بيان كنيد 5) چه ارزشها و نكات مثبت در وجود شهيد براي شما جالب بود كه پاسخ مثبت داديد؟ 6) زندگي مشتركتان چگونه آغاز شد و آيا مشكل خاصي در آن دوران داشتيد ، بيان فرماييد؟ 7) وضع مالي و اقتصادي تان چگونه بود ؟ شهيد تا چه حد به امور رفاهي خانواده توجه داشت؟ 8) وضعيت مسكن چگونه بود؟ شخصي: استيجاري: سازماني: 9) شهيد چه ويژگيهاي اخلاقي و رفتاري داشت؟ ( خويشتن داري، سعه صدر، نظم در امور، پرهيز از غيبت و دروغ و ... ) 10 ) آيا در طول زندگي مشتركتان شاهد تحولي در رفتار و شخصيت او بوديد ؟ از چه زماني؟ با ذكر دلايل تحول 11 ) آيا در امور خانه به شما كمك مي كرد؟ بيشتر اوقات فراغت و بيكاري خود را چگونه ميگذراند؟ 12 ) عكس العمل شهيد به رفتار غير منطقي و خلاف افراد و عقايد انحرافي و يا مخالفين چگونه بود؟ 13 ) نقاط ضعف و قوت شهيد چه بود و اگر عصباني مي شد چه مي گفت و چكار مي كرد؟ 14 ) تا چه حدي ايشان به مسائل محرمات و مكروهات حساس بودند؟ 15 ) هنگام حضور در جبهه با چه روش و تا چه ميزان با شما در تماس بود؟ (تلفني، مكاتبه) 16 ) چنانچه شهيد با خانواده در منطقه حضور داشته اند نقش آنها چه بوده است؟ 17 ) ايشان چند بار در طول حضور در جبهه مجروح شدند؟ اگر در اين مورد خاطره اي داريد بيان كنيد. 18 ) نحوه شهادت او چگونه بود؟ پيش از شهادتش چه گفت و چه كار كرد ؟ شهادتش چه اثري بر شما گذاشت؟ 19 ) انتظار شما بعنوان همسر شهيد از مردم و مسئولان چيست؟ 20 ) اگر شما همسر شهيد نبوديد انتظار شما از يك همسرشهيد درجامعه چه بود؟ 21 ) سركشي هاي به عمل آمده توسط سازمان ها و نهادهاي مختلف و نحوه ارنباط آنان در رسيدگي امور خانواده شهيد چگونه مي باشد؟ 22 ) چنانچه دوستان و همرزمان شهيد با خانواده در ارتباط هستند مشخصات و نشاني آنها را ذكر فرماييد. 23 ) چند سالگرد براي شهيد برگزار نموده ايد و چه كساني در اين مجالس شركت داشته اند؟ 24 ) آيا تاكنون از مناطق جنگي و محل شهادت شهيد بازديد داشته ايد ؟ چند بار و چگونه ؟ 25 ) نام و مشخصات هم رزماني كه بيشتر با شهيد ارتباط داشتند را بفرماييد (همراه با نشاني و شماره تماس و مدت آشنايي ) (۵) @shahid_ketabi
سرگذشت پژوهي ويژه «فرزندان شاهد» كه در زمان شهادت شهيد حداقل 6 سال داشته باشند : نام: نام خانوادگي: نام پدر: تاريخ تولد: شماره شناسنامه: محل صدور: ميزان تحصيلات: رشته تحصيلي: 1) موقع شهادت پدر بزرگوارتان شما چند سال داشتيد و آيا خاطراتي از آن زمان در خصوص نحوه شهادت ، مراسم تشييع پيكر مطهر شهيد داريد؟ توضيح بفرماييد 2) آخرين ديداري كه با پدر بزرگوارتان داشتيد چه موقعي بود؟ اگر از آن لحظات نكات جالبي به ياد داريد بيان فرماييد. 3) چه توصيه ها و سفارشها و يا تاكيد هاي خاصي را براي شما و خواهران و برادران ديگرتان داشتند؟ 4) آيا از جبهه خاطرات جالب توجهي براي شما مطرح مي كردند؟ بيان بفرماييد. 5) اگر خاطراتي در خصوص رشادتهاي پدرتان از دوستان ، آشنايان و همرزمان ايشان داريد بيان فرماييد. 6) آيا نامه و عكسهاي يادگاري براي شما از جبهه مي فرستادند محتواي عكس و نامه ها چه بودند؟ 7) آيا در موقع مرخصي در انجام امور داخلي خانه به مادرتان كمك مي نمودند؟ و تا چه حدي به امور تحصيلي و فرهنگي و مسائل اعتقادي شما حساسيت نشان ميدادند؟ 8) آيا احساس مي كرديد كه رفتار پدرتان متفاوت است و از لحاظ معنوي و روحي از افراد عادي متمايز هستند؟ 9) تا چه حد به فعاليتهاي ديني و مذهبي حساسيت داشتند و در خصوص شدائد و مشكلات واكنش ايشان چگونه بود؟ 10 ) به نظر شما با شهادت پدرتان چه تغيير و تحولي در زندگي شما بوجود آمد؟ بطور كامل توضيح فرماييد. 11 ) بطور كلي كداميك از خصوصيات شخصيتي پدرتان را بيشتر دوست داشتيد؟ 12 ) چنانچه كار اشتباهي مرتكب مي شديد چه برخوردي با شما مي كردند و بيشتر چه نوع رفتارهايي از نظر ايشان اشتباه محسوب مي شد؟ سرگذشت پژوهي ويژه «خواهران و برادران شهيد» : نام: نام خانوادگي: تاريخ تولد: شغل : مدرك تحصيلي:نشاني محل سكونت: تلفن: 1) آيا رفتار ايشان با رفتار ديگر برادران شما تفاوتي داشت؟ با كداميك از برادران و خواهران صميمي تر بود؟ 2) چه آرزوها و خواسته هايي داشتند؟ بزرگترين آرزويشان چه بود؟ 3) چه شد كه به فكر رفتن به جبهه افتاد؟ 4) مختصري راجع به فعاليتهاي شهيد در زمان قبل و بعد از انقلاب توضيح دهيد. 5) مختصري راجع به نحوه رفتارش با پدر و مادرتان توضيح دهيد. 6) چه نصيحتها و صحبتهايي با خواهران و برادرانش داشت؟ 7) نام و مشخصات هم رزماني كه بيشتر با شهيد ارتباط داشتند را بفرماييد (همراه با نشاني و شماره تماس و مدت آشنايي). 8) اگر مطالب تكميلي و خاطرات ديگري از شهيد به ياد داريد بيان فرماييد (۶) و (۷) @shahid_ketabi
سرگذشت پژوهي ويژه «دوستان و آشنايان شهيد» : نام: نام خانوادگي: نام پدر: نسبت: مدت آشنايي: ميزان تحصيلات: شغل: نشاني و كد پستي : شماره تلفن: 1) نحوه آشنايي شما با شهيد چگونه بود ؟ شما در چه دوراني از زندگي شهيد با ايشان آشنا شديد؟ 2) آيا شاهد تغيير و تحولاتي در رفتار و شخصيت او بوديد؟ چه تحولاتي؟ 3) عكس العمل شهيد نسبت به رفتار غير منطقي و خلاف افراد و همچنين عقايد انحرافي و يا مخالفين با او چه بود؟ 4) در شرايط سخت و بحرانها و مراحل خطرناك زندگي چه مي كرد ؟ مصاديق آن را بيان فرماييد. 5) رفتار ايشان در كارهاي اجتماعي و تشريك مساعي چه بود و چه خصوصيات بارزي در اين زمينه داشت؟ 6) نوع و معيار علاقه مندي شهيد به افراد اطراف خود چگونه بود بيان فرماييد. 7) فعاليتهاي مذهبي و عبادي ايشان مانند تلاوت قرآن، شركت در نماز اول وقت و جماعت چگونه بود؟ 8) فعاليتها و مواضع سياسي اش چگونه بود؟ 9) بيشتر اوقات فراغت خود را چگونه سپري مي كرد بيان فرماييد؟ 10) چه صحبتها و توصيه هايي از او به ياد داريد بيان فرماييد؟ 11 ) در چه مواردي حساس بود و عصباني مي شد و نوع برخوردش در هنگام عصبانيت چگونه بود؟ 12 ) انضباط معنوي و ظاهري شهيد چگونه بود؟ 13 ) ميزان دلسوزي و مسئوليت پذيري و حساسيت در انجام مسئوليت شهيد چگونه بود ؟ 14 ) عشق به اسلام و انقلاب و راه امام (ره) و ولايت پذيري وي چگونه بود؟ 15 ) جاذبه معنوي و محبوبيت شهيد در ميان مردم چگونه بود اگر نمونه هايي سراغ داريد بيان فرماييد. 16 ) شهيد بزرگوار چه آرزو و خواسته هايي داشت ، بزرگترين آرزويش چه بود؟ 17 ) نظرات عموم مردم در مورد شهيد چه بود؟ 18 ) كداميك از خصوصيات شخصيتي شهيد بيشتر بارز بود؟( مهرباني، شجاعت، تواضع،قاطعيت ....) لطفاًً توضيح دهيد. 19 ) آنچه از حالات روحاني ، روياهاي صادقه شهيد و سايرافراد را كه مطرح شده به همراه نام راوي بيان فرماييد . 20 ) به نظر شما كدام نكته و مقطع زماني از زندگي با بركت شهيد بايستي مورد بررسي و دقت نظر خاص قرار گيرد؟ 21 ) چه مطالب ديگر خوب است كه در اين سرگذشت پژوهي درج شود كه تا كنون درج نشده است؟ 22 ) نام و مشخصات هم رزماني كه بيشتر با شهيد ارتباط داشتند را بفرماييد (همراه با نشاني و شماره تماس و مدت آشنايي). 23 ) اگر پيشنهاد و نكته خاص و موارد تكميلي داريد و علاقه مند به بيان آن هستيد هم بفرماييد. (۸) @shahid_ketabi
سرگذشت پژوهي ويژه «هم‌رزمان شهيد» : نام: نام خانوادگي: نام پدر: ميزان تحصيلات: شغل: مدت آشنايي: نشاني و كدپستي شماره تلفن: 1) نحوه آشنايي شما با شهيد چگونه بود ؟ 2) مدت زمان همكاري و فعاليت شما با شهيد به چه مقدار بود؟ 3) انگيزه او از رفتن به جبهه و شركت در دفاع مقدس چه بود؟ 4) آيا شاهد تغيير و تحولاتي در رفتار و شخصيت او بوديد؟ توضيح دهيد. 5) عكس العمل شهيد نسبت به رفتار غير منطقي و خلاف افراد و همچنين عقايد انحرافي و يا مخالفين با او چه بود؟ 6) در شرايط سخت و بحرانها و مراحل خطرناك دفاع مقدس چه مي كرد ؟ اگر مصاديقي در اين خصوص داريد بيان فرماييد. 7) رفتار ايشان در انجام كارهاي اجتماعي و تشريك مساعي چه بود و چه خصوصيات بارزي در اين زمينه داشت؟ 8) نوع علاقه مندي شهيد به افراد اطراف خود چگونه بود؟ توضيح دهيد.. 9) فعاليتهاي مذهبي و عبادي ايشان مانند تلاوت قرآن، شركت در نماز اول وقت و جماعت چگونه بود؟ 10 ) فعاليتها و مواضع سياسي اش چگونه بود؟ 11 ) بيشتر اوقات فراغت خود را چگونه سپري مي كرد توضيح دهيد.؟ 12 ) چه صحبتها و توصيه هايي از او به ياد داريد بيان فرماييد؟ 13 ) هدف و انگيزه ايشان در خصوص اعزام به جبهه چه بود و ديدگاههاي دفاعي شهيد چگونه بود؟ 14 ) در چه مواردي حساس بود و عصباني مي شد و نوع برخوردش در هنگام عصبانيت چگونه بود؟ 15 ) انضباط معنوي و ظاهري شهيد و ميزان اطاعت پذيري ايشان از مافوق چگونه بود؟ 16 ) ميزان دلسوزي و مسئوليت پذيري و حساسيت در انجام مسئوليت شهيد چگونه بود ؟ 17 ) عشق به اسلام و انقلاب و راه امام (ره) و ولايت پذيري وي چگونه بود؟ 18 ) جاذبه معنوي و محبوبيت شهيد در ميان مردم چگونه بود؟ اگر نمونه هايي سراغ داريد بيان فرماييد. 19 ) شهيد بزرگوار چه آرزو و خواسته هايي داشت ، بزرگترين آرزويش چه بود؟ 20 ) نظرات عموم مردم در مورد شهيد چه بود؟ 21 ) بطور كلي كداميك از خصوصيات شخصيتي شهيد بيشتر از ساير خصوصياتش بارز بود( مهرباني،شجاعت،تواضع راستگويي ، قاطعيت .......) لطفاًً توضيح دهيد.. 22 ) ايشان چند بار در زمان حضور در جبهه مجروح شدند ؟ خاطرات خود را پيرامون مجروحيت شهيد بيان نمائيد؟ 23 ) در خصوص روحيه شهادت طلبي ، عشق و علاقه مندي وي به شهادت توضيح دهيد. 24 ) آخرين كلمات ، سفارشات و وصاياي شهيد را ذكر كنيد. 25 ) آيا در موقع شهادت كنار شهيد بوديد چه اقداماتي در آن لحظه انجام داديد و اگر خاطره جالبي از لحظه شهادت ايشان داريد بيان فرماييد. 26 ) نحوه شهادت او را توضيح دهيد( زمان، مكان، نام عمليات، نوع حادثه، همراهان شهيد،حالات ايشان، و ..........) 27 ) نام و مشخصات ساير هم رزمان كه شهيد را بفرماييد(همراه با نشاني و شماره تماس و مدت آشنايي). 28 ) آنچه از حالات روحاني ، روياهاي صادقه شهيد و ساير افراد را كه مطرح شده به همراه نام راوي بيان فرماييد و در ضمن خودتان نيز اگر در خصوص شهيد خواب و روياي صادقه اي داشته ايد مطرح فرماييد. 29 ) به نظر شما كدام نكته و مقطع زماني از زندگي با بركت شهيد بايستي توسط كميته جمع آوري خاطرات و اسناد بنياد حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس مورد بررسي و دقت نظر خاص قرار گيرد؟ 30 ) چه مطالب ديگر خوب است كه در اين سرگذشت پژوهي درج شود كه تا كنون درج نشده است؟ 31 ) اگر پيشنهاد و نكته خاص و موارد تكميلي داريد و علاقه مند به بيان آن هستيد بفرماييد؟ (۹) @shahid_ketabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚨آقا فرمودند: «من دلم برای صیادم تنگ شده!» 📢ماجرای حضور رهبر انقلاب بر مزار شهيد صيادشيرازی دو روز پس از تدفين شهيد 🏴پیکر شهید صیاد که دفن شد- اگر امروز دفن شد، صبح روز بعد- خانواده‌اش نماز صبح را خواندند و رفتند بهشت زهرا(س). فردای تدفینش. وقتی رسیدند جلوی مزار شهید، یک‌سری محافظ که نمی‌شناختند، آمدند جلوی جمع را گرفتند. از حضور محافظ‌ها معلوم شد که آقا آن‌جا هستند. گفتند ما خانواده‌ی شهید صیاد هستیم؛ تا گفتند خانواده شهید هستیم، گفتند بفرمایید. بعد، معلوم شد که آقا نماز صبح را آن‌جا بوده‌اند. 🏴خانواده‌ی صیاد گفتند: شما خیلی زود آمدید! آقا فرمودند: «من دلم برای صیادم تنگ شده!» مگر چقدر گذشته بود؟ آقا دو روز قبل از شهادت، صیاد را دیده بودند. یک روز هم از دفنش گذشته بود. آقا زودتر از زن و بچه‌ی‌ صیاد رفته بودند بالای سر مزار او. این هم مثل بوسیدن تابوت صیاد از آن چیزهای نادری بود که من نشنیدم جای دیگری رخ داده باشد. شاید هم شده، من خبر ندارم. من نشنیده بودم آقا صبح فردای تدفین یک شهید، سر مزارش باشند. @shahid_ketabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آوینی: «بدون گریه به کمال نمی‌رسی...» مرتضی مصطفوی، مهمان بیست‌ونهمین برنامه شب خاطره (۷ اردیبهشت ۱۳۷۴) بود. او در این برنامه از چگونگی آشنایی خود با شهید مرتضی آوینی و واسطه‌ آن، شهید مهدی فلاحت‌پور گفت. خاطره این آشنایی ریشه در عملیات بیت‌المقدس چهار دارد. این روایت را ببینیم. @shahid_ketabi
📚(واسطه فیض) کتاب ()🌙 💫زندگینامه شهید عارف ⏳زمان مسابقه : از 25 فروردین لغایت 5 اردیبهشت 🎗زمان قرعه کشی ولادت امام حسن مجتبی(ع) 🎁همراه با جوایز نفیس و ارزنده🎁 (✨کمک هزینه سفر به مشهد مقدس⚡️ و حرم حضرت معصومه(س)✨و ...) ✴️جهت تهیه کتاب به کانون فرهنگی محمد رسول الله (ص) مراجعه کنید یا باشماره زیر تماس بگیرید📱 09191349901 🔰برای شرکت در مسابقه روی لینک زیر لمس کنید👇👇👇 https://survey.porsline.ir/s/vnxhM1O#?ref=wh @shahid_ketabi
. 💠 دروازه مخصوص مجاهدان در بهشت 🔅(ص) : 🔸 بهشت دروازه اى دارد به نام «دروازه مجاهدان». مجاهدان با شمشيرهاى حمايل شده خود به سوى اين دروازه كه به رويشان باز است پيش مى روند و خلايقِ در محشر و فرشتگان به آنان خوشامد مى گويند. 📗 امالی صدوق : ص ۶۷۳ ح ۹۰۶ 🌷 ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی، بر غیور مردان دلاور ارتش، مبارک باد 🔸 @shahid_ketabi
«رفیق خوشبخت ما» همزمان با زادروز سردار سلیمانی(اسفند ۹۹) مراسم رونمایی از کتاب «رفیق خوشبخت ما» در بمبئی برگزار شد. مراسم رونمایی از این کتاب با حضور جمعی از شیعیان و سرکنسول ایران در بمبئی در مسجد ایرانیان این شهر برگزار شد. «رفیق خوشبخت ما» حاوی نکاتی از زندگی، خاطرات و مجاهدت‌های سردار حاج قاسم سلیمانی به دو زبان «انگلیسی» و «اردو» به چاپ رسیده است. @shahid_ketabi