eitaa logo
روشنگران‌شهیدحمیدیا
98 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
24 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✍امام سجاد علیه السلام : به ‌راستی که خداوند عز و جل، هر یک از شما را به سبب یک کلمه ای که برادر(یا خواهر) مؤمن فقیرش را با آن دلداری دهد،بیشتر از مسافت هزار سال راه به بهشت نزدیک می ‌کند؛ هرچند از کسانی باشد که باید در جهنم عذاب شود. پس احسان به برادران(دینی) خود را کوچک نشمارید؛ که خداوند به شما سودی می ‌رساند که هیچ ‌چیز با آن برابری نمی ‌کند. 📚بحارالانوار، ج۷۱ ، ص۳۰۸
📌 ✍🏻برخی از افراد ضعیف یا وابسته، به بهانه قدرت دشمنان اسلام ضرورت کوتاه آمدن و عقب نشینی در برابر فشارهای سیاسی و اقتصادی آنان را تبلیغ می‌کنند. آیا چنین توجیهی قابل قبول است؟ 🍃فَتَرَ‌ى الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَ‌ضٌ يُسَارِ‌عُونَ فِيهِمْ يَقُولُونَ نَخْشَىٰ أَن تُصِيبَنَا دَائِرَ‌ةٌ ۚ فَعَسَى اللَّـهُ أَن يَأْتِيَ بِالْفَتْحِ أَوْ أَمْرٍ‌ مِّنْ عِندِهِ فَيُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا أَسَرُّ‌وا فِي أَنفُسِهِمْ نَادِمِينَ ﴿٥٢﴾🍃 💠مى‌بينى كسانى كه در دلهايشان بيمارى است، در [دوستى‌] با آنان شتاب مى‌ورزند. مى‌گويند: «مى‌ترسيم به ما حادثه ناگوارى برسد.» اميد است خدا از جانب خود فتح [منظور] يا امر ديگرى را پيش آورد، تا [در نتيجه آنان‌] از آنچه در دل خود نهفته داشته‌اند پشيمان گردند. 💯 📗سوره مباركه مائده – آيه 52
❓آیا هروله کردن (بالا و پایین پریدن) در سینه‌زنی جایز است یا خیر؟ ✅ جواب: 🔹 : اگر موجب وهن مذهب يا مراسم عزادارى معصومين علیهم السلام باشد، جايز نيست و در هر حال بهتر است مؤمنين مراعات شئون عزادارى معصومين: به‌ویژه سيد و سالار شهيدان اباعبدالله الحسين (ع) را بنمايند. 🔹 : انجام چنین حرکاتی در شأن عزاداری سیدالشهدا (ع) که از افضل قربات محسوب می‌شود نیست. بنابراین از این گونه کارها پرهیز شود. 🔹 : در حدّ خود اشکال ندارد. ◼️◼️◼️◼️◼️ 📚 لطفا جهت ترویح احکام بین خانواده ها حداقل برای یک نفر یا یک گروه ارسال نمایید.
✔️ دوست داری با حسین و یارانش باشی⁉️ ◀️ ممکن است از اینکه در زمان حسین (ع) و در کربلا نبوده ای افسوس بخوری و با خودت بگوئی من کجا و حسین کجا؟ من کجا و ابوالفضل العباس کجا؟ البته شکی نیست که امام حسین (ع) بی بدیل است و مثل و مانندی ندارد. ابوالفضل (ع) نظیری نداشته و ندارد، ولی این را بدان که حسینی بودن غیرممکن نیست. در این تردیدی نیست که می توان مثل یاران حسین بود و با حسین و یارانش همراه شد. چگونه⁉️ 👈 در قران کریم سوره احزاب می خوانیم : 🍃 منَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا... ‌🍃 از مؤمنان مردانی هستند که به پیمانی که با خدا بسته بودند وفا کردند، بعضی بر سر پیمان خویش جان باختند و بعضی چشم به راهند و هیچ پیمان خود دگرگون نکرده اند. *** ✔️ در زیارت وارث می خوانیم : 🍃 یا لَیتَنی کنتُ مَعَکم فَأفُوزَ فَوزا عَظیما... ای حسین! ای کاش با تو بودم و به فوزی عظیم نائل می شدم ... ✔️ در زیارت عاشورا می خوانیم: 🍃 فأسْئَلُ اللَّهَ الَّذى اَکْرَمَ مَقامَكَ وَاَکْرَمَنى بِكَ اَنْ يَرْزُقَنى طَلَبَ ثارِكَ مَعَ اِمامٍ مَنْصُورٍ مِنْ اَهْلِ بَيْتِ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ: پس مى خواهم از آن خدائى که گرامى داشت مقام تو را و گرامى داشت مرا بخاطر تو که روزيم کند خونخواهى تو را در رکاب آن امام يارى شده از خاندان محمد صلى اللّه عليه و آله... ... وَ اَنْ يَرْزُقَنى طَلَبَ ثارى مَعَ اِمامٍ هُدىً ظاهِرٍ ناطِقٍ [بِالْحَقِّ] مِنْكُمْ و از او می خواهم که برساند مرا به مقام پسنديده شما در پيش خدا و روزيم کند خونخواهى شما را با امام راهنماى آشكار گوياى [به حق] که از شما (خاندان ) است... ◀️ همچنین در روز عاشورا شیعیان اینگونه به یکدیگر تسلیت می گویند: ▪️عظَمَ اللهُ اُجُورَنا بِمُصابِنا بِالْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلامُ وَجَعَلَنا وَاِيّاكُمْ مِنَ الطّالِبينَ بِثارِهِ مَعَ وَلِيِّهِ الاِْمامِ الْمَهْدِيِّ(عج): خداوند متعال اجرها و ثواب هاي عزادار بودن ما را براي امام حسين عليه السّلام زياد گردانده و ما و شما را در ركاب حضرت امام مهدي قائم آل محمّد (عج) از طلب كنندگان خون آن جناب قرار دهد... ◀️ در بخش دیگری از زیارت عاشورا می خوانیم: اَللّهُمَّ اجْعَلْ مَحْياىَ مَحْيا مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَمَماتى مَماتَ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ خدايا قرار ده زندگيم را زندگى محمد و آل محمد و مرگم را مرگ محمد و آل محمد... ✔️ پس نتیجه می گیریم که اگر بخواهیم با حسین و یاران حسین باشیم باید زندگیمان زندگی حسینی بشود، باید تلاش کنیم مثل حسین و حسین پسند زندگی کنیم. راه و روش کار هم این است: ✅ پرهیز از محرمات و عمل به فرائض و واجبات ... 👈 اگر چنین شود دیگر حسینی خواهی شد و اگر چه حسین و کربلا را درک نکرده ای ولی باز هم حسینی خواهی بود و این لیاقت را پیدا خواهی کرد که امام زمان (عج) را درک کنی و در رکاب او باشی. زیرا در دعای عهد می خوانیم: 🍃 اللَّهُمَّ إِنِّي أُجَدِّدُ لَهُ فِي صَبِيحَةِ يَوْمِي هَذَا وَ مَا عِشْتُ مِنْ أَيَّامِي عَهْدا وَ عَقْدا وَ بَيْعَةً لَهُ فِي عُنُقِي لا أَحُولُ عَنْهَا وَ لا أَزُولُ أَبَدا اللَّهُمَّ اجْعَلْنِي مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ وَ الذَّابِّينَ عَنْهُ وَ الْمُسَارِعِينَ إِلَيْهِ فِي قَضَاءِ حَوَائِجِهِ وَ الْمُحَامِينَ عَنْهُ وَ السَّابِقِينَ إِلَى إِرَادَتِهِ وَ الْمُسْتَشْهَدِينَ بَيْنَ يَدَيْهِ. 🍃 خدایا مرا، از یاران و مددکاران و دفاع کنندگان از امام مهدی (ع) قرار ده، و از شتابندگان به سویش، در برآوردن خواسته هایش، و اطاعت کنندگان اَوامرش، و مدافعان حضرتش، و پیش گیرندگان به جانب خواسته اش، و کشته شدگان در پیشگاهش.
💢در کربلا محبت حسین(ع)، یک مسلک را و شهید میکند زهیر بن‏ قین‏ از بزرگان قبیله خود در کوفه بود که قبل از ماجرای کربلا از طرفداران افراطی بوده، اما پس از ادای حج و در راه بازگشت به کوفه، امام حسین(ع) به دلیل فطرت پاکی که در او مشاهده می‌کرد او را به ملاقات خود فراخواند که بعد از گفتگویی مختصر و به دنبال آن با تشویق همسرش به امام ملحق شده و در نهایت در روز عاشورا و در صحرای کربلا شهید شد ✅زهیر در طول مسیر همراه با پسرعموهایش، خیمه ها را دور از امام بر پا میکرد تا با ایشان نشود. خود امام قاصدی برای فرستاد قاصد گفت: حسین تو را می خواند زهیر که از همراهی امام داشت مبهوت ماند همسرش گفت: سبحان الله! آیا پسر پیامبر، قاصدی به سوى تو می‌فرستد و تو نمی‌دهی؟! چرا نزدش نمی‌روى و سخنش را نمی‌شنوى و برنمی‌گردی؟ زهیر نزد امام رفت در هیچ منبع و مقتلی در مورد گفتگوی امام و زهیر اشاره ای نشده است و کسی خبرندارد که در این چه گذشته است. اما وقتی زهیر از خیمه امام خارج شد صورتش شاد و خوشحال بود فورا به سمت رفت و گفت: تو را دادم و آزادى، پیش خاندانت برو؛ زیرا من دوست ندارم به سبب من گرفتار شوى. سپس به همراهانش گفت: هر که می‌خواهد، با من همراه شود و در غیر این صورت، این‌ آخرین دیدار ماست اینها معجزه حسین است 📚مفید، الإرشاد، ج 2، ص 72- 
✨﷽✨ ✅کرامات آقا امام حسین(ع) ✍ملاعباس چاوش با جمعی از جوانان شب جمعه به کربلا آمدند، از او خواستند تا برایشان مداحی کند،رسیدند بالای سر امام حسین(ع)، به خود گفت دفترچه شعرم را باز میکنم هر شعری آمد همان را میخوانم. دفترچه اش را باز کرد و اشعار علی اکبر(ع) آمد، و شروع کرد به خواندن. سفر اول کربلا و همه جوان، مجلس شوری بپا شد، ملا عباس گفت: بس است، دیگر برویم استراحت کنیم. در عالم خواب به او گفتند آماده شوید که امام حسین(ع) میخواهد به دیدارتان بیاید، او در عالم خواب همه را بیدار کرد و مودبانه نشستند تا آقا تشریف آوردند. امام حسین(ع) فرمود: ملا عباس! گفتم: بله آقا جان. فرمودند: می دانی چرا من امشب به اينجا آمدم؟! گفتم: نه آقاجان. فرمودند: من با شما سه كار داشتم. گفتم: آن سه كار چيست آقا جانم؟فرمودند: اولا، بدان كه هر كس زائر ما باشد، به ديدنش می رويم! ثانيا، شبهای جمعه وقتی در مازندران هستی و جلسه داريد و دور هم می نشينيد، یک پيرمردی دم در می نشيند و كفش ها را درست می كند، سلام حسين را به او برسان!سپس فرمودند: ملا عباس! كار سوم هم اين است كه آمدم به تو بگويم كه اگر دفعه ی ديگر رفقا را در شب جمعه به حرم آوردی،... گفتم بله آقا؟ یک وقت ديدم بغض راه گلويشان را گرفت. گفتم: آقا چی شده؟ فرمودند: ملا عباس اگر دو مرتبه رفقايت را شب جمعه به حرم آوردی و خواستی نوحه بخوانی، ديگر نوحه ی علی اكبر را نخوانی! گفتم: چرا نخوانم؟ مگر بد خواندم؟ غلط خواندم؟ فرمودند: نه. گفتم پس چرا نخوانم؟! فرمودند: ملا عباس! مگر نمی دانی شبهای جمعه مادرم فاطمه زهرا(س) به كربلا می آيند؟! 📚کرامات الحسينيه،ج۲، ص۱۱ 🏴ابدوالله‌ماننسی‌حسینا
🌴 🔳 : زینب را انتخاب‌ هایش زینب کرد‼️ 🔻رهبر انقلاب در کتاب انسان ۲۵۰ ساله : ◾️ زینب کبری یک زن بزرگ است. عظمتی که این زن بزرگ در چشم ملت‌های اسلامی دارد از چیست؟ نمی‌شود گفت به‌خاطر این است که دختر علی‌ بن‌ ابی‌طالب یا خواهر حسین‌ بن‌ علی و یا حسن بن علی است. نسبت‌ها هرگز نمی‌توانند چنین عظمتی را خلق کنند. همه‌ی ائمه‌ی ما دختران و مادران و خواهرانی داشتند اما کو یک نفر مثل زینب کبری؟ ◾️ارزش و عظمت زینب کبری به خاطر موضع و حرکت عظیم انسانی و اسلامی و بر اساس تکلیف الهی است. کار او، تصمیم او، نوع حرکت او، به او این‌طور عظمت بخشید. هر کس چنین کاری بکند، ولو دختر امیرالمؤمنین هم نباشد، عظمت پیدا می‌کند. ◾️بخش عمده‌ی این عظمت از این‌جاست که اولاً موقعیت را شناخت؛ هم موقعیت قبل از رفتن امام حسین به کربلا، هم موقعیت لحظات بحرانی روز عاشورا، هم موقعیت حوادث کشنده بعد از شهادت امام حسین را و ثانیاً طبق هر موقعیت یک انتخاب کرد. این انتخاب‌ها زینب را ساخت. 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
✍️ حضرت زینب (ع) که عاشقانه، صبورانه و قهرمانانه! در حماسه کربلا و عاشورا حضور داشت فرمود: ✔️ «ما رایت الا جمیلا»، « جز زیبایی چیزی ندیدم » 🍃 حضرت زینب، حادثه کربلا را زیبا می بیند. چرا زینب، عاشورا را زیبا نبیند⁉️ 👈 آنچه در کربلا اتفاق افتاد، به یک «بنیاد» تبدیل شد، برای مبارزه با ستم در طول تاریخ، و در همه جای زمین . آیا این زیبا نیست؟ ✔️ لحظه لحظه های عاشورا، به صورت یک «مکتب » در آمد، که به انسان «آزادگی » ، «وفا» ،«فتوت » ، «ایمان » ، «شجاعت » «شهادت طلبی » ، . . . و « بینش و آگاهی » آموخت . آیا این زیبا نیست؟ ✔️ خون های مطهری که در آن دشت بر زمین ریخت، سیلی شد و بنیان ستم را ویران کرد . 👈 آیا این زیبا نیست؟ ✔️ هر بساطی را که عمری شامیان گسترده بودند، ‌به نیم روزی حسین برچید و رفت . . . آیا این زیبا نیست؟!
⁉️آیاامام حسین اهل حرم را از گریبان دریدن منع کردند؟ ⭕️مسأله ای که گاهاً به عنوان شبهه مطرح شود، سفارش امام حسین علیه السّلام در لحظات آخر به اهل حرم است که فرمودند: 🔻ای خواهرم، ای ام کلثوم و تو ای زینب! تو ای رقیّه و فاطمه و رباب! سخنم را در نظردارید (و به یاد داشته باشید) هنگامی که من کشته شدم، بر من گریبان چاک نزنید و صورت نخراشید و سخنی ناروا مگویید. 📚لهوف: ۸۲ 🔺و چنین گفته شود که چون امام حسین علیه السّلام از این امور نهی فرموده بودند، مخدّرات چنین فعلی را انجام نمی دادند. ✅در باید گفت که: 🍂 اولا: نهی امام حسین علیه السّلام نه نهی مولوی بوده و نه نهی ارشادی تا تمرّد از آن گناه و یا حداقل انجام فعل مکروهی باشد، بلکه نهیی است برای آرام کردن و دلداری نمودن مصیبت زده و از روی دلسوزی و انس و علاقه و محبّت درونی است. مانند اینکه مصیبت زده را آرام می کنند و می گویند گریه نکن اما اگر به جز این، معنا شود از دو حال خارج نخواهد بود یا اینکه بگوئیم آل الله علیهم السّلام تمرّد امر نمودند و یا اینکه روایات زیاد و موثقی که در گریبان چاک زدن و لطم زدن و صورت خراشیدن اهل حرم و امام سجّاد علیه السّلام است و تقریباً در تمامی مقاتل ذکر شده، را رد کنیم که هر دو گزینه اشتباه است. 📖 صاحب کفایه می گوید اینگونه اوامر، خلط بین مفهوم و مصداق است خلط بین مدلول تصوری و مدلول تصدیقی جدّی است و باید بینیم که داعی و انگیزۀ جدّی مولا از بیانش چیست. یکبار برای تهدید بار دیگر برای تعجیز و یکبارهم برای آرام کردن دل اهل البیت علیهم السّلام می فرمایند که بر من لطمه نزنید وگریبان پاره نکنید. 🍁 ثانیاً: بر فرض اینکه باز بگوئیم که این «امر» دلالت بر حرمت و یا کراهت هم بکند؛ با توجه به فراز آخر که فرمود: «و لا تقلن علیّ هجراً» نیز بر می آید که منظور امام حسین علیه السّلام گریبان دریدن و صورت خراشیدنی است که از نارضایتی و شکایت از خدا باشد و نه گریبان دریدنی و صورت خراشیدنی که از شدّت علاقه و محبّت و بیانگر عظمت مصیبت می باشد و به واقع شکایت از ظلم ظالم است.از این روست که مکرر روایت شده که مخدّرات حرم صورت ها را می خراشیدند و گریبان ها می دریدند. بلکه به شیعه هم توصیه فرموده اند تا در این مصیبت جزع و بی قراری کند و لطم بزند و گریبان پاره کند: ⬅️و لقد شققن الجیوب و لطمن الخدود الفاطمیات علی حسین بن علی علیهماالسّلام و علی مثله تلطم الخدود و تشق الجیوب 📌و هرآینه زنان فاطمی در شهادت امام حسین بن علی علیهماالسّلام گریبان ها را دریدند و بر صورت ها زدند و بر مانند امام حسین علیه السّلام به صورت ها زده می شود و گریبان ها و یقه ها چاک داده می شود. 📚تهذیب الأحکام:۸/۳۲۵ 📚 وسائل الشیعه:۱۵/۵۸۳ 📚جامع الأحادیث: ۳/۴۹۲ 💯علاوه برآن اهل البیت علیهم السّلام در مصیبت هایی کمتر از کربلا گریبان می دریدند چنانکه امام حسن عسکری علیه السّلام در مصیبت ظاهرا کمتر از کربلا، یعنی مصیبت امام هادی علیه السّلام گریبان دریدند. پس به قیاس اولویت لطم و گریبان دریدن در عزای حضرت ابی عبدالله جایز بلکه راجح بوده است. چرا که لایوم کیومک یا اباعبدالله. 🍂 ثالثا روایات زیادی موجود است بر خراش و لطم زدن و گریبان دریدن مخدارت حرم (که در پست لطم و شق  الجیب به برخی از آنها اشاره کردیم)  که قابل رد و انکار نیست.  حال اگر بپذیریم که نهی حضرت امام حسین علیه السلام دال بر حرمت باشد؛ لازم می آید که اهل حرم مرتکب حرام شده باشند در حالیکه شأن ایشان اجل از فعل منکر است علاوه بر آن اگر فعل منکری می بود، وظیفه امام زین العابدین علیه السلام نهی از فعل منکر (اعم ازحرام یا مکروه) می بود و حال آنکه در هیچ مقتلی چنین نهیی از امام زین العابدین علیه السلام موجود نیست. اگر گفته شود حضرت بیمار بودند و نمی توانستند نهی کنند؛ جواب این است که حضرت در این سفر بارها  امر و نهی فرموده اند مثلا در جایی فرمودند: «یا  عمتی اسکتی و انت بحمدالله عالمه غیر معلمه و فهمه غیر مفهمه» 🍁 رابعاً اگر استدلال قبلی را در عدم حرمت فعل لطم بپذیریم و لی عدم مکروه بودن آن را نپذیریم جواب این است که: لطم و گریبان دریدن و صورت خراشیدن داخل در عنوان جزع می باشد چنانکه  از امام باقر علیه السلام  پرسیده می شود جزع چیست و حضرت جواب می دهند: 🥀قال: أشد الجزع الصراخ بالعویل و لطم الوجه والصدر و جز الشعر من النواصی و من أقام النوائحه فقد ترک الصبر. 📌شدیدترین نوع جزع، فریاد با صدای بلند گریستن و شیون زدن و بر صورت و سینه زدن و کندن مو از بالای پیشانی است و کسی که اقامه کند گلایه ها را پس به تحقیق صبر را ترک کرده است. 📚الکافی: ۳/۲۲۳؛ وسائل الشیعه: ۳/۲۷۱ بحارالانوار: ۷۹/۸۹ مسکن الفؤاد: ۵۱٫
متن شبهه: مگر جنگیدن در ماه حرام ،حرمت ندارد پس چگونه امام حسین در ماه که از ماه های حرام است به جنگ یزید رفت و حکم حرمت این ماه را شکست پاسخ شبهه: 1⃣احترام ماه حرام در برابر کسانی است که آن را محترم بشمارند ، ولی در برابر کسانی که آن را زیر پا می گذارند رعایت آن لازم نیست و مسلمانان حق دارند با آنها وارد شوند و این در واقع یک نوعی قصاص است . می فرماید ؛ « ماه حرام در برابر ماه حرام ( اگر دشمنان احترام آن را شکستند و در آن با شما جنگیدند شما نیز حق دارید مقابله به مثل کنید ) و تمام حرامها قابل قصاص است »🔸بقره194 2⃣مشرکان مکه می دانستند که جنگ در ماههای حرام از نظر اسلام نیست ، به همین دلیل در نظر داشتند مسلمانان را غافلگیر سازند و در ماههای حرام به آنها حمله ور شوند و احیانا گمانشان این بود که مسلمانان به بر نمی خیزند ، آیه مورد بحث به این پندارها پایان می دهد و دستور می دهد که اگر آنها در ماه حرام دست به اسلحه بردند ، مسلمانان در مقابل آنها بایستند . 📚تفسیر نمونه ج2 ص31 3⃣امام حسین علیه السلام نیز برای جنگ به سوی نرفته بود ، بلکه بنا بر دعوت کوفیان رهسپار این مسیر شده بود که در سرزمین کربلا مورد محاصره و حمله سپاه یزید واقع شد و امام نیز چاره ای جز مقابله با آنان و نداشت . 4⃣بنابراین این سپاه یزید بود که حرمت و احترام ماه حرام را نگه نداشت چنان که امام رضا علیه السلام فرمود ؛ « محرم ماهی بود که در جاهلیت نیز احترام آن حفظ می شد و در آن جنگ نمی کردند اما این امت در این ماه خون های ما را ریختند و ما را هتک کردند و زنان و فرزندان ما را به اسارت گرفتند...» 📚امالی صدوق ص128 5⃣ویا فرمود؛ « این امت حرمت ماه محرم را نگه نداشتند و همچنین حرمت پیامبرشان را نگه نداشتند و در این ماه پیامبر را کشتند ...» 📚همان مدرک ص130
متن شبهه : شانس آوردیم مغول‌ها با خودشان دین نیاوردند و فقط کشتند و خوردند و چاپیدند وگرنه الان خوردن نذری هلاکوخان لیاقت می خواست و عزاداری برای چنگیزخان واجبات بود و هر قطره اشکی که در عزاداری برای تیمور لنگ ریخته می‌شد آخرت و بهشت ما را بیمه می کرد پاسخ شبهه: 1️⃣ آموزه های دین اسلام اساسا منطبق با عقل پذیرفته شده.در خیلی از کشورهای دنیا و در خود ایران حتی و خیلی از جاها با شمشیر جلو نرفته. و آموزه های اسلام ،آموزه هایی نیست که بخواهد با شمشیر توجیه بشود. https://b2n.ir/494599 2️⃣ آموزه های اسلام با عقل و منطق بررسی شده و مردم با عقل و منطق اونها رو پذیرفته اند و امروز هم در دنیا رشد و گسترش اسلام از همین جهت است. https://b2n.ir/478413 3️⃣ الان که دیگه ما با شمشیر دین اسلام را جایی منتشر نمیکنیم. دلیل این همه روی آوردن به اسلام چیه؟ اینکه بیشترین نامگذاری سال گذشته در انگلستان ، ولز و اروپا ،نام پسر محمد بوده ، علتش چیه؟؟ https://b2n.ir/318589 https://b2n.ir/300629 4️⃣ مغول ها هم که آن را آیین شمنی نامیده اند، عبارت بوده است از نوعی یگانه پرستی ناقص که در آن ایزدان گوناگون با مرتبه‌های پایین‌تر در نگهداری و نظم کائنات با خدای یکتا سهیم شناخته می‌شدند. بت‌های گوناگون به عنوان مظاهر این ایزدان پرستش می‌شده است و اعتقادات توتمیسم در افکار مغولان باعث خرافه پرستی‌های فراوانی شده بود. مغولان اگر حتی شمشیر نمی آوردند ولی دینشان منطبق بر عقل و فطرت بود باز پذیرفته میشد. که مورد پذیرش ایرانیان قرار نگرفت و حتی بسیاری از حاکمان مغول نیز از آیین شمنی رویگردان و به دین اسلام و مذهب شیعه روی آوردند . https://b2n.ir/355680 https://b2n.ir/679673 5️⃣ به گفته زرین کوب «فتح اسلامی با جنگ حاصل شد اما نشر اسلام در بین مردم کشورهای فتح شده به زور جنگ نبود خاصه در جاهایی که مردم از نظر اسلام اهل کتاب بودند یا در ردیف آن -یهود، نصارا، مجوس و صائبین … با وجود محدودیتی که اهل زمه در دارالسلام داشتند، اسلام آزادی و آسایش آنها را تا حد ممکن تأمین می‌کرد و به ندرت ممکن بود بدون نقض عهدی مورد تعقیب باشند.» عبدالحسین زرین کوب، کارنامه اسلام، صفحه ۱ و ۶ 6️⃣ به گفته سید حسین نصر، به‌وجود آمدن تعداد زیاد محققان ایرانی بزرگ مسلمان نشان از تحول درونی، و نه زور و فشار اجتماعی است، زیرا با فشار نمی‌توان مشارکت خلاقانه و برجسته را انتظار داشت. Seyyed Hossein Nasr, The Cambridge History of Iran, p. 464 🏴 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
♨️روحانی نماهای هتاک کیست! 👈وی یکی از فعالان جریان افراط گرای شیعی در فضای مجازی است. 👈در ایام فتنه بنزینی نیز روحانی نمای دیگری قصد عصبانی کردن مردم را داشت. 👈یکی از ابزارهای ضدانقلاب، عصبانی کردن مردم به نام روحانیت است. 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.