eitaa logo
روشنگران‌شهیدحمیدیا
98 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
24 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
❓سؤال : افرادی در این دنیا قبل از به تکلیف رسیدن از دنیا می روند در آن دنیا چگونه حساب و کتاب می شود؟ ✅پاسخ : بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم این افراد اگر پدر و مادرشان مسلمان باشند ، تفضّلاً اهل بهشت هستند و آن ها هم که گناه نکردند تفضّلاً به حسابشان پاکی و طهارت نوشته می شود . امّا اگر ، پدر و مادرشان کافر باشند یا اقسام دیگری از این ها که به آن ها مستضعفین فکری و فرهنگی می گویند ، [که]آیات ۹۷ تا ۹۹ سورۂ مبارکۂ نساء بحث این ها را مطرح کرده ؛ این ها ، به نظر ما برزخشان شبیه خواب سپری می شود ، یعنی در برزخ ، نه در بهشت هستند ، نه در جهنّم . در آخرت با امتحانی که برگزار می شود ، آن جا ، تکلیفشان با آن امتحان روشن می شود که این ها اگر مستضعف نبودند اگر به تکلیف می رسیدند، مثلا ، [آن وقت]حق را انتخاب می کردند یا باطل را ؟ 🖊پیاده شده از صوت استاد محمدی
پرسش: سلام علیکم آیا حضرت ابراهيم دارای مقام امامت هست و اگر هست چرا جزء دوازده امام نیست؟ پاسخ: سلام علیکم ووقتتان به خیر بله ابراهیم علیه السلام وقتی از امتحانات الهی سربلند بیرون آمدند به امامت رسیدند مقام امامتی که بعد از پیروزی حضرت ابراهیم (ع) در امتحانات الهی به ایشان داده شد، مقامی بالاتر و برتر از مقام نبوت و رسالت است. امامت عبارت است از بخشیدن برنامه های دینی اعم از حکومت به معنی وسیع کلمه و# اجرای حدود و احکام خدا و عدالت اجتماعی و نیز# تربیت و پرورش نفوس در "ظاهر" و" باطن". و لذا از مقام "رسالت" و "نبوت" بالاتر است؛ زیرا "نبوت" و "رسالت" تنها اخبار از سوی خدا و ابلاغ فرمان او و بشارت و انذار است. اما در مورد "امامت" همه اینها وجود دارد به اضافه "اجرای احکام" و تربیت نفوس از نظر ظاهر و باطن. در حقیقت، مقام امامت، مقام تحقق بخشیدن به اهداف دین و هدایت به معنی "ایصال به مطلوب" است نه فقط "ارائه طریق" و علاوه بر این،" هدایت تکوینی" را نیز شامل می شود یعنی تاثیر باطنی نفوذ روحانی امام در قلب انسانهای آماده و هدایت معنوی آنها. بسیاری از پیامبران همانند حضرت ابراهیم (ع) و پیامبر اکرم (ص) از هر سه مقام نبوت، رسالت و امامت برخوردار بودند یعنی هم دریافت وحی می کردند و هم فرمانهای الهی را تبلیغ می کردند و هم در تشکیل حکومت و اجرای احکام تلاش می کردند و هم از طریق باطنی به تربیت نفوس می پرداختند. ائمه معصومین (ع) نیز از مقام امامت به همین معنا برخوردار بوده اند بنابراین مقام امامتی که به حضرت ابراهیم (ع) از سوی خداوند اعطا شده، دقیقا به معنای همان امامتی است که ائمه (ع) ما دارای آن بوده اند و لذا از جهت این مقام، تفاوتی میان ائمه (ع) و حضرت ابراهیم (ع) وجود ندارد گرچه به لحاظ سایر مقامات و فضائل شخصی تفاوتهایی میان آنها وجود دارد.
هدایت شده از رویین دژ
🔴⚠️ توجّه ‼️ توجّه ⚠️🔴 🚨 برای ثبت‌نام در مسابقه‌ی عظیم فرهنگی «آشنای غریب»، ۲ روز دیگر فرصت باقیست‼️ 🎁 جوایز ارزنده‌ی این مسابقه، ۵۰ میلیون تومان شامل: 💰 ۱۲ کارت هدیه یک میلیون تومانی برای نفرات برتر 💰 ۱۲ کارت هدیه پانصد هزار تومانی برای نفرات برتر 💰 ۳۱۳ کارت هدیه صد هزار تومانی به قید قرعه، برای افرادی که حداقل نصف نمره آزمون را کسب کنند ⏳ آخرین مهلت ثبت‌نام در مسابقه: ۲۲ فروردین ماه 📆 تاریخ برگزاری مسابقه: ۲۵ و ۲۶ فروردین ماه ✅ ثبت‌نام در مسابقه، دانلود نسخه PDF مقاله‌ی «آشنای غریب» و عضویت در کانال اطلاع‌رسانی از طریق: 🆔 zil.ink/ashenaye_gharib 🔺 @RooyinDezh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نقش باید بشود در همه جا، چون دل من هر دری بسته شود جز در پر فیض حسن جانم امام حسن مجتبی(ع) بنیابت ازشهدا و اموات ۱۴صلوات نثار غربت و مظلومیت امام حسن مجتبی لعنت بریزیدیان یاحسن(ع)
🌹امام حسن علیه اسلام: 💢 هلاکت و نابودی مردم در سه چیز است: کبر ، حرص ، حسد 🔴 تكبّر كه به سبب آن دین از بین مى رود و به واسطه آن، ابلیس، مورد لعنت قرار گرفت. 🔴 حرص كه دشمن جان آدمى است و به واسطه آن آدم از بهشت خارج شد. 🔴 حسد كه سررشته بدى است و به واسطه آن قابیل، هابیل را كشت. 📙بحار الانوار(ط-بیروت) ج۷۵ ص۱۱۱
پرسش چگونه ممکن است فردی عمداً یک روز روزه نگیرد و بابت آن 60 روز روزه بگیرد؟ یعنی اگر ماه رمضان را عمداً روزه نگیریم باید 1800 روز روزه بگیریم؟ آیا این از لحاظ منطقی درست است؟ آیا شخص توان جسمی و روحی برای این کار دارد؟ آیا دادن کفاره جبران عقاب و عذاب گناه مرتکب شده خواهد شد؟ مثلا کسی که روزه نگرفته و کفاره روزه اش را تمام و کمال ادا کند آیا از عقاب اخروی مصون است؟ پاسخ اجمالی 1. چه بسا افرادی هستند که با وجود ترک عمدی روزه، بعداً متوجه خطای خود شده و توفیق توبه را پیدا می‌کنند، لذا در صدد جبران آن بر می‌آیند. 2. اگر فردی مرتکب جُرم و گناهی‌ شود، قرار دادن جریمه برای او کاملاً منطقی است. و در امور عبادی، که وضع اصل حکم توسط شارع مقدس (خداوند متعال) است، تعیین و وضع جریمه برای متخلفین از حکم و چگونگی جبران آن گناه نیز توسط خود شارع انجام می‌پذیرد، که چه بسا تناسب جریمه و مصلحت آن فراتر از درک بشر باشد. 3. جریمه و کفاره خوردن عمدی روزه، منحصر به شصت روز روزه گرفتن نیست، بلکه در کتاب‌های فقهی موارد دیگری هم برای معذورین از آن ذکر شده است، که جهت آگاهی بیشتر در این زمینه می‌توانید به نمایه‌ 1965 (کفارۀ روزه) در همین سایت مراجعه نمایید. 4. بی تردید هر گناهی، دارای کیفری – دنیوی یا اخروی – است. کیفر اخروی گناه - اگر از موارد حق الناس نباشد - با پشیمانی و توبه گنه‌کار برداشته می‌شود، البته در مورد برخی گناهان شرایطی برای پذیرش توبه تعیین شده است؛ مثلا در مورد گناه ترک عمدی روزه، واجب است قضای روزه و کفاره تعیین شده برای آن انجام شود، که در این صورت گناه ترک روزه بخشیده شده و عذاب اخروی نیز برداشته می‌شود. https://www.islamquest.net/fa/archive/fa34127
⭕️ سوال ⁉️ انسانی که آخرت را ندیده‌، چطور با قاطعیت تمام درباره آن حرف می‌زند؟ 🔰 پاسخ اجمالی: 🔶 اول: هر چیزی که دیده نشود دلیل بر نبودن آن نیست. خیلی چیزها وجود دارند که دیده نمی‌شوند. مثلا اگر شما دندانتان درد بگیرد و به شما بگویند درد را به ما نشان دهید، نمی‌توانید این کار را انجام دهید. یا اگر به شما بگویند شما عقل ندارید، مسلما نمی‌توانید عقل خودتان را نشان دهید. اما از طریق دیگری باید ثابت کنید که عقل دارید مثل آثار و نشانه‌های آن. 🔷 دوم: انسان‌ها برخی چیزها را قبول دارند که ندیده‌اند. مثل اتفاقات گذشتگان، جنگ‌ها و حادثه‌ها و خیلی چیزهای دیگر که چون از گذشتگان نقل شده است و امروز خیلی از انسان‌ها با وجود اینکه آن‌ها را ندیده‌اند ولی آن‌ها را باور دارند. یعنی چون آنقدر نقل شده است که مردم آن را قبول کردند. حالا وقتی 124 هزار پیامبر آمدن و تایید کردند که قیامت وجود دارد انسان عاقل چطور آن را قبول نکند؟! 🔶 سوم: دلیل دیگری از وجود آخرت، بی‌نهایت بودن روح انسان است. 🔰 پاسخ تکمیلی در لینک زیر: https://btid.org/fa/news/193329 📎 📎 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید 💠 اندیشه تَشیّع 👇👇 ♨️ @kalamema
🔴 : جلوی گرسنه‌های بیچاره در طول سال هرچه قدر غذا بخوری مشکلی نیست، اما جلوی روزه‌دارانی که خودشان انتخاب کردند چیزی نخورند، نباید غذا بخوری! ؛ در کشورهای اسلامی، دنبال روزه‌خوار می‌گردند تا مجازاتش کنند، اما دنبال گرسنه نمی‌گردند تا سیرش کنند 🔴 1⃣ اولا طراحان شبهه بایست بفرمایند که کدام روزه دار و کجای دین آمده است که جلوی گرسنه غذا خوردن مشکلی ندارد؟! ثانیاً همان پیامبر عزیزی که دستور روزه را ابلاغ کرده است، فرموده که: «سیر بودن در کنار گرسنه مسلمانی نیست.» و در روایتی میفرماید «هر كه در حال خوردن غذا باشد و جاندارى او را بنگرد و وى او را شريك غذاى خود نكند، به دردى بى‌درمان گرفتار مى‌آيد.» 🔹رهبر عزیز انقلاب : ماه رمضان فرصت کمک به فقرا است. ۱۳۹۸/۰۲/۱۰ 2⃣ طراح شبهه به گونه ای وانمود کرده که فقط غیرمتدینین درد گرسنگان میفهمند!! بدون آنکه پاسخ دهد که چه کسی دنبال گرسنه نمی‌گردد؟ 🔹اتفاقاً اهل روزه هستند که برای فطریه دادن، برای صدقه، برای زکات، برای افطار دادن و... دنبال فقرا می‌گردند. 🔹 آیا حماسه سازان رزمایش کمک مومنانه برای کمک به فقرا، روزه داران بودند یا روزه خواران؟ 3⃣ چه کسی گفته مسلمانان دنبال روزه‌خوار می‌گردند تا مجازاتش کنند؟ آن‌چه مستحق مجازات است تظاهر به روزه‌خواری است نه خود روزه‌خواری .. 🔹 تظاهر یعنی عملی که با قصد آشکار کردن صورت بگیرد و طرف عمد داشته باشد که بگوید من روزه‌خوارم. 4⃣ سوال آخر از وجدان های با انصاف!: 🔹آیا حقیقتا کسی که ساعت‌ها گرسنگی می‌کشد، حال گرسنه‌ها را بیشتر می‌فهمد یا کسی که پیوسته می‌خورد و می‌آشامد؟ کدام‌یک حق دارد دم از فقرا بزند: روزه‌دار یا روزه‌‌خوار؟ آن‌که از شکم دست می‌کشد یا آن‌که به شکم‌چرانی خود می‌بالد؟ التماس انصاف! 🔹گرچه نگاه مطلق به روزه خواران و ادعای اینکه روزه خواران هیچ گاه گرسنه ای را درک نمیکنند خود یک گزاره خطاست 5⃣ فارغ از دوستان محترمی که صرفاً جهت دریافت پاسخ این شبهات را بازنشر میکنند خطاب به طراحان معاند شبهات که بغض شان نسبت به اسلام پشت واژه های زیبا و اشک تمساح ریختن های دروغین برای فقرا پنهان میکنند عرضه میدارم که : ☘ای جماعت نه اگر بیش کمی عار کنید ☘کی شما روزه گرفتید که افطار کنید!! 🖌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا