eitaa logo
شهید و شهدا
253 دنبال‌کننده
18.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
172 فایل
شهید مدافع حرم جاوید الاثر اقا مهدی قاسمی ( کانال شهید::تجمیع بهترین مطالب کانال های جبهه مقاومت و پایداری...)
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_13714624.mp3
8.67M
🎧🎧 🎵دلم گرفته ای رفیق... 🎤🎤 گرشا تقدیم به همه عزیزانی که دارن💐💐 👌👌 🌹🍃🌹🍃 @shahidNazarzadeh
🔰خدمت کنید... 🔹به اسلام کنید و به کشور خودتان خدمت کنید. شما وکیل مردمی هستید که همه اسلام را می‌خواهند، و همه کشور خودشان را می‌خواهند. و شما باید برای این ملت خدمت بکنید، به آن چیزی که شما را وکیل کرده است خدمت بکنید. اگر انحراف پیدا کنید بر خلاف ملت، خیانت کرده‌اید به وکالتی که دارید. 📅امام خمینی(ره) | ۴ خرداد ۱۳۵۹ ✅ @Sahifeh_noor
⭕️سردار حمید باکری: قدر این انقلاب‌اسلامی را بدانید و مدام در جهتِ تحکیم مبانی جمهوری‌ِ‌اسلامی کوشا باشید و زندگی خود را صرفِ تحکیم پایه‌های آن قرار دهید. ✅ به افسران بپیوندید: @Afsaran_ir
🎙ترجمه‌ گویای فارسی 📖صفحه ۳۳۲ 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
🌷 نکته تفسیری صفحه ۳۳۲🌷 روزی که هوش از سرها می رود!: این آیات به یکی از حوادث بزرگی که در آستانه‏ ی قیامت رخ می نماید، اشاره کرده و برخی از آثار آن را به یاد ما آورده است؛ حادثه ای که انسان را از زندگی گذرای مادّی بیرون می برد و به آینده‏ ی مهمّی که در انتظار اوست، متوجه می کند؛ آینده ای که اگر امروز به فکر آن نباشد و برایش آماده نشود، هنگام وقوع وحشتناک می نماید، و اگر آمادگی برایش پیدا کند، لذّت بخش و دل نواز جلوه می کند. بر اساس این آیه، رستاخیز با یک انقلاب و تحوّل شدید در عالم هستی برپا می شود؛ زلزله ای بسیار شدید و کوبنده که خداوندی که همه چیز در برابر بزرگی اش ناچیز است، آن را «بزرگ» معرّفی کرده تا همگان بدانند با زلزله های معمول جهان بسیار متفاوت است؛ زلزله ای که از شدّت آن، زنان باردار، فرزندانی را که در شکم دارند، سقط می کنند، و مادران شیرده ـ که مهربان ترین افراد به فرزندانشان هستند ـ کودکی را که در دامان دارند، به زمین گذاشته، پا به فرار می¬گذارند. به سبب آن زمین‏ لرزه، انسان های گنهکار از حالت طبیعی خارج می شوند و همچون مستان به این‏سو و آن سو حرکت می کنند و کارهای نامتعادل از خود نشان می دهند؛ در حالی که آنان مست نیستند؛ بلکه با دیدن عذاب خدا، عقل از سرشان پریده است! البتّه بر اساس قرآن ، قیامت برای همگان یکسان نیست و افراد هر یک به فراخور احوال خود، چهره ای از قیامت می بینند؛ گروهی با چهره ی عبوس و خشمگین قیامت روبه رو می شوند، و گروهی با چهره ی خندان و مهربان آن. در آیات 10 و 11 سوره‏ ی انسان، از قول افراد نیکوکار می خوانیم: «ما از روزی عبوس و خشمگین ـ که سختی اش از جانب خداست ـ می ترسیم. خداوند نیز آنان را از شرّ آن روز نگه می دارد و طراوت و خوشحالی به آنان هدیه می کند.» در آیه‏ی 17 سوره‏ ی مزمّل نیز می خوانیم: «اگر کافر شوید و ناسپاسی کنید، چگونه خود را از شرّ روزی که بچّه ها را پیر می کند، حفظ می کنید؟» در آیه‏ ی 89 سوره‏ ی نمل هم آمده است: «کسانی که با خود کارهای خوب به آخرت بیاورند، پاداشی بهتر از آن دارند و در آن روز از ترس و وحشتی بزرگ در امان اند.» پیشوای نخست ما، بهشت و دوزخ را چنین توصیف کرده است: بهشت، جایی است ‏که: 1ـ مهمانانش از آنجا نمی روند؛ 2ـ حال و روزشان تغییر نمی کند؛ 3ـ ترس بر آنان مسلّط نمی شود؛ 4ـ بیماری ای به آنان نمی رسد؛ 5ـ در معرض خطری قرار نمی گیرند؛ 6ـ سفری در پیش ندارند تا از منزلی به منزل دیگر کوچ کنند. دوزخ امّا جایی یست که: 1ـ دست های دوزخیان را به گردن هایشان می بندند؛ 2ـ موهای پیشانی شان را به پاهایشان گره می زنند؛ 3ـ لباس هایی از قیر و پاره های آتش بر تنشان می کنند؛ 4ـ آنان را در عذابی جای می دهند ‏که حرارتش زیاد است، و در خانه ای که درِ آن به روی ساکنانش بسته شده است، و در آتشی که زبانه می کشد و می غرّد و شعله هایی بلند و صدای ترسناک دارد و ساکنانش آن را ترک نمی کنند و اسیرانش در ازای هیچ چیز آزاد نمی شوند و غل و زنجیرهایش نمی شکند، و آن سرا مدّتی ندارد که تمام شود و پایانی ندارد که به اتمام رسد . 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
صفحه‌ی ۳۳۲ جزء #۱۷ 🕊👇 ┏━━━🍃═♥️━━━┓   @tartilvathdir96 ┗━━━♥️═🍃━━━┛
صفحہ ۱۵۲ استاد پرهیزگار .MP3
1.03M
💠 هدیه نور برای ظهور 💠 🌹 🌹 🎤باصدای استاد ┏━━━🍃🌺🍃━━━┓ @nahjolbalagheiha ┗━━━🍂━
💐روزے یڪ صفحہ از قرآڹ ڪریم💐 📖پيامبر(صلی الله علیه و آله) به ميان خلق آمد،.... و با «نوری» هدايت گرِ انسان ها شد، که همه بايد از آن اطاعت نمايند و آن نور، قرآن کريم است. خطبه158 🌟
════ ღ ❈ ﷽❈ ღ═══ 🌻صفاے ساحل چشمت بہ دریا مے ڪشد ما را 🌻تمناے وصال تو بہ صحرا مے ڪشد ما را 🌻من از آدینہ هاے بے تو، خستہ ام آقا 🌻فقط شوق تماشایت بہ فردا مے ڪشد ما را 🌼°❀°🌼°❀°🌼°❀°🌼°❀°🌼 دلمان را بہ فردایے خوش ڪردیم ڪہ دنیا با آمدنتان پرنـــــور میشود براے آمدنتان باید نهج البلاغہ بخوانیم و آن را بہ منتظرانتان هدیہ بدهیم بہ هرڪس ڪہ بہ دنبال شبیہ شدن بہ شماست، زیرا، تماشاے ڪسانے ڪہ شبیہ شما هستند ڪافے است براے پیدا ڪردن راہ نهج البلاغہ سریع ترین راہ بہ ظهور منجے ست ⛅أللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج⛅ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ╔═🌼🍃═════╗ 🆔 @nahjolbalagheiha ╚═════🍃🌼═╝
محرمانه 📍آغاز تقسیم پول‌های کلان میان سلبریتی‌ها برای انتخابات 1400 @secret_file 🔹در دو هفته گذشته «مسعود کرباسیان» وزیر سابق همراه با «محمد ابوالحسنی» (کارگردان مجموعه دیرین دیرین) در اتاق بازرگانی تهران عملیات تقویت سلبریتی‌ها برای را کلید زدند. 🔸این دو کارگروهی را تشکیل داده‌اند تا تحت لوای تقویت اقتصاد در هنر و فرهنگ عملیات پول پاشی میان سلبریتی‌ها برای انتخابات 1400 را آغاز کنند. 🔹کمیته اقتصاد فرهنگ در اتاق بازرگانی تهران برای تسهیل ورود اهالی صنایع فرهنگی و هنری در جلسه نخست خود دستور بررسی جشنواره فیلم یا جشنواره هنری اصفهان را به عنوان فرصتی تجاری در دستور کار خود قرار داد اما جلسه‌ای با این عنوان دستور کار صرفا پوششی برای عملیات‌های سیاسی بسیار بزرگ است. 🔸حاضران در این جلسه چه کسانی بودند؟ 1- علی سرتیپی 2- غلامرضا موسوی 3- شهرام گیل آبادی 4- حسن کریمی قدوسی 5- غزال بهمنی 6- بابک چمن آرا 🔹البته افرادی دیگری در این جلسه حضور داشتند اما عملیات اصلی توزیع بودجه 25 میلیاردی اولیه به عهده این افراد است. در صورت موفقیت، 25 میلیارد دیگر به این پروژه اختصاص خواهد یافت. 🔸ماموریت مدعوین در جلسات کرباسیان و ابوالحسنی این است که سلبریتی‌های سیاسی در شبکه‌های اجتماعی و افرادی که در فضای فرهنگی دارای ویژگی‌‌‌‌های خاصی هستند را دور هم جمع کنند و در زمان باقی مانده تا پایان دولت دوازدهم افرادی خاص را تقویت کنند که در دولت احتمالی بعدی امکان حذف آنان وجود نداشته باشد. افرادی که گرایشات خاصی دارند، روابط خوبی میان اهالی فرهنگ دارند و از ژن‌های خوب محسوب می‌شوند. 🔹این 6 نفر از اعضای اصلی این هستند و به صورت خاص شهرام گیل‌آبادی در حوزه تئاتر این ماموریت را برعهده دارد. 👌 کانال حرفه‌ای‌ها http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
محرمانه 📍متن گفتگوی زنده دکتر رفیعی و حسن آقامیری... (۱) @secret_file 🔻مناظره حجت‌الاسلام دکتر و سیدحسن برگزار و در آن درباره شبهاتی چون عدم جاودان بودن جنایتکاران و مشرکان در جهنم، انجام عمل و امکان جبران گناه در قیامت، ایجاد یأس در جامعه و... بحث و گفت‌وگو شد. 🔺میزگرد و مناظره بین حجت‌الاسلام ناصر رفیعی و سیدحسن آقامیری از ساعت ۱۰:۳۰ دیروز به میزبانی حجت‌الاسلام سرلک برگزار و این گفت‌وگو به صورت زنده و مستقیم از طریق فضای مجازی پخش شد. 🔹در آغاز این گفت‌وگو حجت‌الاسلام رفیعی با اشاره به استقبال مردم از این برنامه گفت: طی چند روز اخیر در خیابان، خودرو و فرودگاه همه مردم راجع به این برنامه با من سخن می‌گفتند که نشان دهنده دغدغه مردم است و ضروری است متولیان فرهنگی، سازمان تبلیغات و حوزه‌های علمیه باب این گفت‌وگو‌ها را باز کنند و به جای اینکه یک نفر بنشیند و برای مردم سخن بگوید دو به دو بنشینیم درباره موضوعات صحبت و بحث کنیم. 🔸رفیعی که آغازگر بحث بود سه محور برای صحبت‌های آقا‌میری برشمرد و گفت: صحبت‌های آقای آقامیری دارد، یکی مسائل اجتماعی است که در این زمینه خود من هم سخن‌های زیادی دارم و معتقدم اگر با برخی افراد تعامل می‌کردیم می‌توانستیم آنها را حفظ کنیم. حوزه دیگر صحبت‌های آقای آقامیری موضوعات اقتصادی است که در این راستا هم خود من هم صحبت‌هایی دارم و هم فعالیت‌هایی دارم اما اینها موضوع بحث امروز ما نیست بحث امروز ما درباره است که من در این راستا با آقای آقامیری حرف دارم. 🔹احساس من این است که یا مطالب شما به ما کامل نرسیده و یا در فرمایشات شما اشتباه راهبردی وجود دارد. مطالبی که ما مطرح می‌کنیم یا کوچه و خیابانی است و یا مبنای درستی دارد. اگر مبنای صحبت‌های ما قرآن است دیگر نمی‌توانیم در آن حرفی بیاوریم زیرا سخن قرآن حجت کامل است و من در این زمینه با آقای آقامیری اختلاف نظر دارم زیرا گاهی سخنان وی دارای اشتباهاتی است. 🔸در ادامه سیدحسن آقامیری به برخی از سخنانش اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که گاهی سخنان ما را تقطیع می‌کنند و جملات را به گونه‌ای در کنار هم می‌چینند که کاملاً قابل باور می‌شود اما باید توجه داشت برخی صحبت‌ها اصلاً به چهره و خط فکری طرف نمی‌آید و نباید آن را باور کرد. مثلاً ممکن است ببینیم یک آخوند می‌خواهد علیه نماز حرف بزند که با عقل جور در نمی‌آید. من هم اینجا باید بگویم بسیاری از صحبت‌هایی که در فضای مجازی از من نقل می‌شود تقطیع شده است و حرف من نیست. 🔹درباره برگزاری این جلسه هم باید بگویم مردم بسیار خوشحال شده‌اند که ما می‌خواهیم با هم سخن بگوییم و به نتیجه برسیم، البته من واقعاً نگران بودم که عده‌ای حرمت آقای رفیعی را نگه ندارند و همه سعی‌ام را کردم که این حرمت حفظ شود و امیدوارم این اتفاق آغازی باشد که باب این گفت‌وگو‌ها باز شود و این مشکلات حل شود. 🔸در ادامه حجت‌الاسلام رفیعی گفت: البته مبنای صحبت‌های من صفحه شخصی شما است و موضوعاتی است که در پیج رسمی خود شما منتشر شده که امکان تقطیع در آنجا وجود ندارد. این نکته را خدمت شما عرض کنم که دین ما مجموعه و پازلی است که باید همه این پازل در کنار هم قرار بگیرد و اگر یکی را برداریم موضوع ناقص می‌شود مثلاً اگر حدود را ببینیم اما عفو را نبینیم بحث کاملاً به انحراف می‌رود. در دین ما جنبه عفو و بسیار گسترده است من بارها گفته‌ام ما مواردی داریم که اگر انجام بدهیم مانند روز تولد پاک می‌شویم اما نمی‌توانیم نقاط روبروی این حرف یعنی موضوع عذاب راهم نادیده بگیریم. 🔹رفیعی: در یکی از صحبت‌های شما دیدم که بحث خلود، یعنی دائمی در جهنم را زیر سؤال بردید و گفتید قرار نیست تا ابد کسی در جهنم بماند. در حالی که این آیه قرآن است که کافر اگر همه آنچه در زمین است را بدهد و دو برابر آن را هم بدهد عذاب جهنم را از او بر نمی‌دارند و یا عذاب بر آنها تخفیف هم داده نمی‌شود. 🔻ادامه در پست بعدی‌... 👌 کانال حرفه‌ای‌ها http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محرمانه 📍با توجه به طولانی بودن تصاویر لایو دکتر و آقای ، علی زکریایی در یک کلیپ ۷ دقیقه‌ای خلاصه و جمع‌بندی این گفتگو را ارائه کرده است. 🔻در ادامه، متن مفصل این‌ گفتگو برای علاقه‌مندان تقدیم می‌شود... 👌 کانال حرفه‌ای‌ها http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
. محرمانه 📍متن گفتگوی زنده دکتر رفیعی و حسن آقامیری... (۲) @secret_file 🔹رفیعی: من در یکی از صحبت‌های شما دیدم که بحث خلود یعنی عذاب دائمی در جهنم را زیر سؤال بردید و گفتید قرار نیست تا ابد کسی در بماند. در حالی که این آیه قرآن است که کافر اگر همه آنچه در زمین است را بدهد و دو برابر آن را هم بدهد عذاب جهنم را از او بر نمی‌دارند و یا عذاب بر آنها تخفیف هم داده نمی‌شود. حال شما می‌آیید و می‌گوید خدا می‌بخشد و کافر و مشرک هم از جهنم بیرون می‌آیند. خدا می‌بخشد اما نه هر کسی را. 🔸به عنوان مثال کلیپی از شما منتشر شد که راجع به موضوع عذاب صحبت کردید که در آیه‌ای آمده که بکشید، دست و پا را قطع کنید و... شما فرمودید: آقای فلانی شما قرآن را نفهمیدید و موضوع را کلاً زیر سؤال بردید. با این توضیحات شما مخاطب می‌گوید: این چه دینی است؟ این از بدتر است. درحالی که آیه شان نزول دارد: عده‌ای نزد پیامبر آمدند و گفتند: می‌خواهیم مسلمان شویم، پیامبر (ص) هم قبول کرد. آنها رفتند بیرون از مدینه و در جای خوش آب و هوا ساکن شدند و پیامبر هم برای آنها امکانات حتی چوپانی فرستاد. اما این افراد چوپان را کشتند، دست و پایش را قطع کردند و همه اموال را غارت کردند و متواری شدند اینها مستقیماً با پیامبر و با خدا وارد جنگ شدند که این آیه صراحتاً برای آنها نازل شد. 🔹رفیعی: در عین حال شما گاهی به گونه‌ای سخن می‌گویید که خلاف عدالت است مثلاً مدام از موضوع بخشش و سخن می‌گویید. بله درست است دین اسلام، دین رحمانیت است و چندین برابر غضب، آیات رحمت در قرآن آمده است اما این گونه سخن گفتن ممکن است در ذهن مخاطب تلقی شود که گناه کردن اشکالی ندارد و همه چیز بخشیده می‌شود و هر کاری که دلمان می‌خواهد انجام بدهیم. در این صورت اگر قرار است هرگونه گناه و هر خطایی بخشیده شود تکلیف شخصی مثل چیست؟ 🔸این خوب است که ما درباره رحمت و بخشش خداوند صحبت کنیم اما باید در این زمینه را هم حفظ کنیم و اگر قرار است از رحمت و بخشش صحبت می‌کنیم از موضوع عقوبت گناه هم سخن بگوییم یعنی هم از خوف حرف بزنیم و هم از رجا. 🔹سیدحسن آقامیری در ادامه در پاسخ به این سخنان حجت‌الاسلام رفیعی گفت: در دعای ابوحمزه ثمالی امام سجاد (ع) می‌گوید: از عقوبت به خدا پناه می‌برم. جهنم ظاهرش عذاب است اما باطنش رحمت است. زیرا اگر جهنم نبود بهشت معنی نداشت، گاهی ما عذاب را به گونه‌ای به مردم نشان می‌دهیم که مثلاً اگر این آقا نماز نخواند عده‌ای در جهنم منتظر هستند تا بیاید و او را رنده کنند. 🔸ما باید بپذیریم که در فقه اختلاف نظر وجود دارد، مثلاً امسال عید فطر شاهد بودیم که مقلد یک مرجع افطار کرد و مقلد مرجعی دیگر روزه گرفت. اختلافات فقهی وجود دارد و باعث نمی‌شود که کسی دیگری را کافر بشمارد، اما گاهی ما این اختلافات را به رسمیت نمی‌شناسیم. در معارف نمی‌توانیم یک آیه را بگوییم و آیات دیگر را نادیده بگیریم باید همه قرآن را با هم بیان کنیم در مورد موضوع خلود در جهنم خداوند می‌گوید: «خالدین فیها» مگر این که خدا نخواهد. 🔹در این زمینه امام علی علیه‌السلام می‌گویند: مگر می‌شود خدا کسی را تنها بگذارد شاید انسان مشترک خدا را رها کند اما خدا بنده‌اش را هیچگاه رها نمی‌کند. من می‌گویم باید برخی ادعیه را به عنوان تفسیر قرآن از دید اهل بیت (ع) نگاه کنیم. آیه قرآن موضوع عذاب را مطرح می‌کند، این عذاب برای این نیست که خداوند انتقام خود را از ما بگیرد یا خودش را خالی کند، عذاب برای این مطرح شده که بندگان برگردند. 🔸همه حرف من این است که عذاب برای است. خداوند همانطور که در این دنیا مکانیزمی را قرار داده، برای آخرت هم مکانیزمی را قرار داده که اگر درست عمل نکنیم انتهای آن مکانیزم به عذاب ختم می‌شود یعنی خداوند کسی را عذاب نمی‌کند بلکه ما به گونه‌ای عمل می‌کنیم که انتهای این عمل ما به عذاب ختم می‌شود. یعنی کسی کسی را به جهنم نمی‌برد بلکه انسان‌ها با پای خودشان به جهنم می‌روند و با پای خودشان از آن بیرون می‌آیند. سؤال اینجاست که آیا واقعا راه برگشت از جهنم وجود ندارد؟ و برخی نمی‌توانند از جهنم بیرون بیایند؟ چرا به نظر من همه می‌توانند. 🔹رفیعی: اینگونه که شما سخن می‌گویید یک مشرک چگونه می‌تواند از جهنم خارج شود؟ شخصی چون چگونه می‌تواند بازگردد و از جهنم بیرون بیاید؟ آیا شما عقیده دارید که ما در برزخ هم می‌توانیم رشد کنیم و عمل انجام دهیم و کار خیر و نیک انجام دهیم و دنیا را جبران کنیم؟ 🔸آقامیری: یک فرد مشرک حتی اگر در جهنم دست از شرکش بردارد و بگوید که پشیمان است باز هم می‌تواند بازگردد 🔻 ادامه در پست بعدی‌... 👌 کانال حرفه‌ای‌ها http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
. محرمانه 📍متن گفتگوی زنده دکتر رفیعی و حسن آقامیری... (۴) @secret_file 🔹رفیعی: قرار نیست اینجا من از یک بُعد دفاع کنم و شما از بعدی دیگر. هدف این است که اگر ما یک نکته‌ای را می‌گوییم باید ابعاد دیگر آن نکته را هم مطرح کنیم. من می‌گویم مبنای سخن ما چیست؟ آیا مبنای سخن ما کلام یک شخص یا یک منبری است؟ یا اینکه مبنای سخن ما قرآن است؟ 🔸این نوع بیان شما موضوع پیشگیری را زیر سؤال می‌برد، زیرا به گونه‌ای مطرح می‌کنید که شخص هیچ ترسی از گناه ندارد زیرا او می‌گوید حتماً بخشیده می‌شود. این نوع سخن گفتن پیشگیرانه نیست و اثر موضوع وعید که خودتان مطرح کردید را می‌گیرد 🔹دین هم حب دارد و هم بغض، پیامبر (ص) هم «اشداء علی الکفار» است و هم «رحماء بینهم». اینکه شما گفتید قرآن برای پیشگیری است این سخن بسیار خوبی است، اما این نوع بیان شما موضوع پیشگیری را زیر سؤال می‌برد، زیرا به گونه‌ای مطرح می‌کنید که شخص هیچ ترسی از ندارد زیرا او می‌گوید حتماً بخشیده می‌شود. این نوع سخن گفتن پیشگیرانه نیست و اثر موضوع وعید که خودتان مطرح کردید را می‌گیرد. خدا بسیار مهربان است و قطعاً بیشتر مردم به بهشت می‌روند اما اینکه بگوییم همه بدون هیچ حسابی به بهشت می‌روند با عدل خدا جور در نمی‌آید. 🔸این همه جنایاتی که در دنیا رخ می‌دهد، کودکان بسیاری کشته می‌شوند انسان‌های بیگناهی حقشان پایمال می‌شود، آیا این درست است که آنها بهشت بروند و شخصی که مهربان است و همه زندگی‌اش را وقف مردم می‌کند او هم به بهشت برود این کاملاً خلاف عدالت است... ما باید مبنای حرفمان قرآن و احادیث باشند، برخی موضوعات آیه صریح هستند و به هیچ وجه نمی‌توانیم خودمان تعبیر کنیم و یا در آن دست ببریم، حداقل اگر می‌خواهید برداشت‌های دیگر را از آیات قرآن بگویید، باید آنها را به عنوان احتمالات بگویید و در عین حال احتمالات دیگر را هم بیان کنید. 🔹یکی دیگر از موضوعاتی که من درباره سخنان آقای آقامیری باید بگویم این است که گاهی در موضوعات سیاسی، اقتصادی و مدیریتی شما به گونه‌ای سخن می‌گویید که مردم از پشیمان می‌شوند در حالی که من می‌بینم شما از امام سخن می‌گویید و از کتابش مثال می‌آورید، این نشانه این است که انقلاب را قبول دارید اما در سخنان به گونه‌ای مسائل را مطرح می‌کنید که مخاطب بگوید کلاً اشتباه کردیم انقلاب کردیم. 🔸آقامیری: ما این‌گونه بزرگ شدیم که با ظلم مخالفیم، اما مشکل اینجاست که گاهی با ظالم مخالف می‌شویم نه با . اگر ما با ظلم مخالف باشیم آن مسیر را نمی‌رویم و راه ظالم را ادامه نمی‌دهیم، حال ظلم را هر کسی که می‌خواهد انجام بدهد فرقی ندارد متأسفانه مسائل در کشور ما بقدری جناحی شده که انسان نمی‌تواند آزاده باشد و هر سخنی می‌گوید مفهومی جناحی پیدا می‌کند و فوراً به یک گروه می چسبانند. در حالی که صحبت من صحبت ظلم است و ظالم هر که می‌خواهد باشد، از هر گروه و جناحی. 🔹رفیعی: این را همه‌گونه می‌شود بیان کرد اما شما جنبه نقدت به نحوی قوی است که یک موضوع را از ریشه زیر سوال می‌برید و به مسائل یک سویه نگاه می‌کنید، در حالیکه باید به موضوعات جامع نگاه کنیم یعنی اگر ضعف‌ها و اشکالات را می‌گویید نقاط مثبت و نقاط قوت را هم بگویید تا مردم کاملاً از آن موضوع روی برنگردانند، ضمن اینکه همان طور که یکبار هم گفتم در سخنان اگر احتمالات را می‌گویید جنبه‌های دیگر را هم مطرح کنید و قاطعانه نگویید که حتماً مشرکان هم به بهشت می‌روند. 🔸درست است که باید به مردم امید داد ولی عادل کسی است که هم نکند و هم به گونه‌ای ندهد که طرف به گناه بیفتد. ما در گذشته به پای منبر برخی از اساتید می‌رفتیم، چنان درباره امام زمان (عج) سخن می‌گفتند که گمان می‌کردیم ایشان فقط قوه قهریه دارند اما در حوزه علمیه دریافتیم که امام زمان (عج)، امام مهر است اما برای ما فقط قهر امام را برجسته می‌کردند. ما باید همه جوانب را ببینیم هم مهر و هم قهر. 🔻ادامه در پست بعدی... 👌 کانال حرفه‌ای‌ها http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
. محرمانه 📍متن گفتگوی زنده دکتر رفیعی و حسن آقامیری... (۳) @secret_file 🔹آقامیری: اینکه ما آیه بیاوریم که مشرک به جهنم می‌رود، باید بگویم کسی که ذره‌ای گناه دارد هم نمی‌تواند به بهشت برود زیرا حتی اگر حق‌الناس را هم از او بردارند باید ابتدا دست از عمل و عقیده‌اش بردارد و بازگردد تا بتواند به بهشت برود، حال اگر مشرک هم در قیامت دست از عملش بردارد می‌تواند از جهنم خارج شود و به بهشت برود. یک فرد حتی اگر در جهنم دست از شرکش بردارد و بگوید که پشیمان است باز هم می‌تواند بازگردد. مگر می‌شود خدا حتی در جهنم به بنده بگوید نه دیگر پشیمانی سودی ندارد و این قبول نیست و شما دیگر فرصتی ندارید. 🔸رفیعی: اینکه خداوند بخشنده است در آن شکی نیست. روزی زنی پیامبر (ص) را صدا زد و در منزل هنگامی که تنور روشن بود به پیامبر (ص) گفت: این فرزندان من را خیلی اذیت می‌کنند اما هر چقدر با خودم کلنجار می‌روم هیچگاه نمی‌توانم ببینم که آنها در این آتش تنور بیفتند و بسوزند. پیامبر (ص) گریست و گفت: خدا از این مادر هم مهربان‌تر و بخشنده‌تر است. 🔹نمی‌شود بگوییم یک فرد در این عالم هر عملی را که می‌خواهد انجام بدهد و از کرده‌اش دست بر ندارد و هم نشود و در این حالت بمیرد و در روز قیامت دست از عقیده‌اش بردارد و بتواند بازگردد. حتی اگر قرار است چنین سخنی را هم مطرح کنیم بهتر است آن را به عنوان یک مطرح کنیم نه اینکه قطعی بگوییم که حتی مشرک و کافر هم می‌توانند در روز قیامت باز گردند. البته من به هیچ وجه این سخن را قبول ندارم زیرا حرف قرآن نیست 🔸اما این دلیل نمی‌شود که ما بگوییم یک فرد در این عالم هر عملی را که می‌خواهد انجام بدهد و از کرده‌اش دست بر ندارد و پشیمان هم نشود و در این حالت بمیرد و در روز قیامت دست از عقیده‌اش بردارد و بتواند بازگردد و حتی اگر قرار است چنین سخنی را هم مطرح کنیم بهتر است آن را به عنوان یک احتمال مطرح کنیم نه اینکه قطعی بگوییم که حتی مشرک و کافر هم می‌توانند در روز قیامت باز گردند. من به هیچ وجه این سخن شما را قبول ندارم زیرا حرف قرآن نیست و اگر هم قرار است چنین سخنانی مطرح شود باید آن را به عنوان یک احتمال بیان کرد و در کنار آن احتمالات دیگر را هم بیان کرد، در این صورت است که می‌توان سخن گفت. اما شما به گونه‌ای مسائل را مطرح می‌کنید که انگار قطعی است و هیچ احتمال دیگری وجود ندارد. 🔹آقامیری: روایت داریم که رحمت خداوند به گونه‌ای است که شیطان هم در روز قیامت طمع به رحمت خدا را می‌کند. بله درست است که انسان باید در این دنیا بکارد و در آخرت برداشت کند اما هم برای خود قوانین و قواعدی دارد و کار تمام شده نیست. ما یک وعده داریم و یک وعید، خلف وعده به هیچ وجه ممکن نیست، اما خلف وعید ممکن است، حال بزرگانی مانند آیت‌الله بهجت می‌گویند: عذاب‌هایی که در قرآن آمده وعید است و قطعی نیست، قرآن برای پیشگویی نیامده بلکه برای آمده، به عنوان مثال ما گاهی می‌خوانیم که خوراک جهنمیان چرک و خون است در حالی که خداوند به همه بندگان در هر حالتی رزق می‌دهد. چگونه می‌شود که در جهنم رزق بنده از چرک و خون باشد. 🔸این توضیح دارد: امام علی علیه‌السلام پیش از شهادت برای ابن ملجم شیر فرستاد، از آن شیر فاصله گرفت و گفت: این کثافت است، چگونه آنرا بخورم؟ وقتی معرفت نداشته باشیم بهترین خوراک را هم زهر و چرک و خون می‌بینیم. این موضوع حتی در همین دنیا هم صدق می‌کند. در جهنم کافر رزقش را به دلیل ناپاکی قلبش چون چرک و خون می‌بیند و این نشانه عمل خودش است در حالی که حتی در جهنم هم یک کافر و مشرک رزقش چرک و خون نیست. آنچه بر سر ما می‌آید به خاطر عمل خودمان است، خداوند ما را عذاب نمی‌کند بلکه ماه راهی را می‌رویم که آخرش به عذاب ختم می‌شود اما در عین حال خدا و اهل بیت (ع) دست در دست هم داده‌اند که ما را از این عذاب نجات دهند. 🔹در دنیا ابزارهایی مانند بخشش، رحم کردن، خدمت کردن، محبت و... داریم که به وسیله آنها می‌توانیم بازگردیم و از عذاب نجات پیدا کنیم. به عقیده من در آخرت و در قیامت هم ابزارهایی برای بازگشت وجود دارد و می‌توان آنجا هم مورد رحمت قرار گرفت. حرف من موضوع است و این بازگشت می‌تواند هم در این دنیا باشد و هم در آن دنیا. 🔸رفیعی: قرار نیست اینجا من از یک بُعد دفاع کنم و شما از بعدی دیگر. هدف این است که اگر ما یک نکته‌ای را می‌گوییم باید ابعاد دیگر آن نکته را هم مطرح کنیم. من می‌گویم مبنای سخن ما چیست؟ آیا مبنای سخن ما کلام یک شخص یا یک منبری است؟ یا اینکه مبنای سخن ما قرآن است؟ 🔻ادامه در پست بعدی... 👌 کانال حرفه‌ای‌ها http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
محرمانه 📍پیرامون پرونده طبری @secret_file 1⃣ هیچ نظام‌ سياسی مصون از خطا نيست و تصور رساندن خطا در آنان به صفر نيز آرزویی دست‌نیافتنی است! لذا نظام سياسی سالم، نظامی است که ميتواند با فساد مبارزه کند. جمهوری اسلامی نيز مستثنای از اين قاعده نيست و بايد به سمتی حرکت کند که فساد در آن به حداقل رسيده و نظارت‌ها حداکثری گردد. 2⃣ جمهوری اسلامی هرچند نتوانسته در مسير تحقق عدالت و مبارزه با فساد به موفقيت حداکثری برسد، اما اوضاع کشور نسبت به بسياری از کشورهای ديگر در شرايط مناسب‌تری قرار دارد. 3⃣ هرچند فساد، آسيبی جدی در مسير کارآمدی و پيشرفت کشور میباشد، اما اين معضل در آن حد نيست که از آن بتوان با عنوان فساد سيستماتيک ياد کرد. به‌ واقع ساختار نظام سياسی در ذات خود فسادخيز نيست که مدام توليدکننده فساد باشد، بلکه فساد موردی بر بخشی از بدنه بروکراسی کشور عارض شده است که با جديت بايد به مقابله با آن رفت. همواره همّ بزرگان نظام اسلامی و در رأس آن رهبر معظم انقلاب اسلامی مبارزه با فساد بوده است. 4⃣ بازگشايی پرونده نشان داد که هيچ جايی از ساختار قدرت مصون از فساد نيست و بايد نظارت‌ها و مراقبت‌های لازم با همه دقت نظر در سطوح مختلف مسئولين کشور دنبال گردد. اتفاقاً مسئولين عالی ‌رتبه کشور بيش از ديگران بايد مراقب منسوبين و اطرافيان خود باشند، چراکه ايجاد فساد در اين جايگاه، علاوه بر ميزان ايجاد ناکارآمدی و ضربه شديدتر به بیت‌المال، به‌شدت می ‌تواند به اعتماد عمومی و مقبوليت نظام اسلامی ضربه زده و از اعتبار مسئولين کشور نزد افکار عمومی جامعه بکاهد! 5⃣ دادگاه طبری نشان داد که نظام اسلامی مماشاتی در برخورد با مفسدين نداشته و اين افراد در هر سطحی از مسئولیت که باشند، دستگاه قضایی آنان را به‌پای ميز محاکمه خواهد کشاند! 6⃣ افکار عمومی در انتظار صدور رأی ‌قاطع و عادلانه دستگاه قضايی است تا اين قاطعيت زنگ خطری برای ديگر مفسدين باشد. ✍ مهدی سعیدی 👌 کانال حرفه‌ای‌ها http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
محرمانه 📍نمادهای نفرت‌انگیز @secret_file 🔸اینکه هنوز مجسمه‌های مربوط به شخصیت‌های دوران برده‌داری و نسل کشی با افتخار برای ! میادین شهرهای کشورهای غربی نصب هستند، خیلی حرف برای گفتن دارد، مخصوصا آنجایی که هر ملتی برای تبری از مفاسد گذشته خود، نمادهای آن دوران، از جمله مجسمه ها را به زیر می کشد. 🔻پ ن: چرا تا کنون این اتفاق نیافتاده بود؟ چند سال سیاهان و سرخپوستان و مردم منزجر از نژادپرستی این را دیده و تحمل کرده‌اند!/محمود باقری 👌 کانال حرفه‌ای‌ها http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
. محرمانه 📍متن گفتگوی زنده دکتر رفیعی و حسن آقامیری... (۵) @secret_file 🔹رفیعی: نکته دیگری که باید بگویم این است که گاهی شما سخنی از یک نفر می‌شنوید و آن سخن را به پای دین می‌گذارید مثلاً درباره موضوع شما به گونه‌ای ماجرا را نقد می‌کردید که انگار نظر دین درباره قبر این است که عالم قبر، همین قبر دنیایی است، در حالی که روایات مختلفی داریم که عالم قبر عالم متفاوتی است. 🔸آقامیری: در آن سخنان من کاملاً صریح گفتم که عالم قبر ربطی به قبر دنیا و جسم ندارد و اینکه ما از تنگی قبر و سؤال و جواب سخن می‌گوییم مربوط به عالم قبر است و این اتفاق در داخل قبری که در دنیا است نمی‌افتد، اما این صحبت‌های من تقطیع شده است. یعنی فایل صوتی که شما شنیده‌اید دقیقاً نیمی از سخنان من بود، صحبت من ناظر به بازگشت است، من می‌گویم حتی اگر فرعون هم که باشید نباید ناامید شوید و می‌توانید بازگردید. 🔹رفیعی: بله، اما باید این را هم بگویید که باید فرعون خودش بخواهد که بتواند بازگردد و اگر نخواهد نمی‌تواند بازگردد. همچنین شما در جای دیگر گفته بودید که برای است در حالی که بخشی از بهشت و نعمت‌های آن اصلاً ربطی به مرد ندارد. 🔸آقامیری: در این زمینه هم صوتی که در اختیار شما قرار گرفته بود ناقص بود و کاملش را در صفحه منتشر کردم به هیچ وجه این نظر من نبود که بهشت جای خانم‌ها نیست و فقط برای مرد است و آن سخنان کاملاً تقطیع شده بود و می‌توانید صوت کامل آن را در پیج شخصی من دوباره گوش دهید. 📌 با پایان زمان گفت‌وگو دو طرف تأکید کردند که این گونه برنامه‌ها می‌تواند در رفع بسیار موثر باشد. 📌 حسن آقامیری هم در پایان ضمن تقدیر از حجت‌الاسلام برای فراهم کردن این گفت‌گو گفت: من خودم درخواست کردم که آقای سرلک در این گفت‌وگو حضور داشته باشند و الان هم در منزل ایشان هستیم. جا دارد بسیار از وی تشکر کنم، البته در این زمینه به آقای سرلک بی‌احترامی‌هایی هم شد که من از ایشان معذرت می‌خواهم. این را هم بگویم که من خودم مسئول اعمال و رفتار خودم هستم و ممکن است فردا هم سخنانی بگویم که در آن شبهاتی وارد شود، امیدوارم که صحبت‌های من را به آقای رفیعی نسبت ندهند. 📌 حجت‌الاسلام رفیعی هم در پایان گفت: امیدوارم آقای آقامیری روی حرف‌های من تأمل کنند و خوشحال هستم که بخشی از شبهات را توضیح دادند. این جلسه، جلسه مچ‌گیری نبود و سعی من این بود که نکات و شبهات برطرف شود و امیدوارم طلایه‌دار این گفت‌وگوها باشد و در آینده آنها از این گفت‌وگوها برگزار کنند و ترسی هم نداشته باشند. 👌 کانال حرفه‌ای‌ها http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
محرمانه 📍اروپا نقاب انداخت؛ تعهدات فرا تر از NPT را لغو کنید @secret_file 🔹تروئیکای اروپایی عضو برجام، با آخرین دشمنی در قالب قطعنامه ضد ایرانی "آژانس"، ثابت کردند به تمام معنا شریک دزد هستند، هر چند که تیم روحانی اصرار داشت آنها را دوست و شریک ایران جانمایی کند. 🔸قطعنامه ای که شورای حکام آژانس به پیشنهاد انگلیس، فرانسه وآلمان تصویب کرد، از ایران می خواهد دسترسی های جدیدی برای بازرسی بدهد و این در حالی است که ایران، فراتر از تعهدات ان پی تی و پروتکل الحاقی، رژیم بازرسی ویژه ای را طبق برجام پذیرفت؛ با این تصور که غرب به تعهدات لغو تحریم ها عمل کند. 🔹وقتی آمریکا برجام را زیر پا گذاشت، تیم روحانی و ظریف بالغ بر یک سال، در زمین اروپا بازی کرده و این گزاره خلاف واقع را عنوان کردند که قصد اروپا اجرای تعهدات ضد تحریمی است؛ بنابراین ما هم باید تعهدات را ادامه دهیم. 🔸پس از آن هم که ثابت شد اروپایی ها تعهدات را به انجام نمی رساند، ادعا شد اروپا انگیزه و اراده اش را دارد و فقط "نمی تواند" مقابل تحریم های آمریکا بایستد. به همین دلیل نیز روحانی و ظریف، حتی در پاریس و نیویورک، به دنبال جلب همراهی اروپایی ها بودند! 🔹اما قطعنامه پیشنهادی تروئیکای اروپایی به آژانس، نشان می دهد آنها کاملا غرض ورزانه برخورد می کنند؛ چه این که ایران در واکنش به نقض کامل برجام از سوی آمریکا (و البته همراهی اعلام نشده اروپا) اقدام به کاهش یا توقف برخی تعهدات برجامی کرده است. 🔸ایراد بزرگ به مبنای غلط تنظیم برجام بر می گردد: هر چه مطالبات طرف مقابل در نهایت بی اعتمادی، سخت گیری و بر مبنای دریافت امتیازات نقد (غالبا برگشت ناپذیر) نوشته شد، انتظارات طرف ایرانی بر مبنای حسن ظن و سهل اندیشی و خوش خیالی نگاشته شد. 🔹تیم ظریف پذیرفت در ازای دریافت مُشتی وعده نسیه و فاقد ضمانت، امتیازات گسترده بدهد. و ضمنا آژانس را -با وجود سوابق سیاهش- داور قضاوت درباره تعهدات خود قرار دهد. در عین حال، تعهدات غرب، دارای هیچ تضمینی نبود و هیچ نهادی برای دفاع از حقوق ایران در صورت نقض عهد غرب، پیش بینی نشده بود. 🔸ما به عنوان استثنای پادمان های آژانس، خود را متعهد به تعهداتی ویژه کردیم، بدون این که از آمریکا و اروپای بدعهد کمترین تضمینی بگیریم. این دستپخت دوم تیم روحانی در مذاکرات 92 تا 94، با وجود عبرت های توافقات 82 تا 84 بود. 🔹بدتر این که مکانیسم شکایت در برجام نیز به زیان ایران عمل می کند و بنابراین دولت روحانی نتوانسته حتی از نقض برجام (به خاطر برگشت خودکار تحریمها) شکایت کند. 🔸اعلام توقف همه تعهدات فراتر از ان پی تی و تاکید بر این که ایران پس از این، "رژیم ویژه بازرسی" به عنوان استثنا بر ان پی تی را نخواهد پذیرفت، کمترین واکنش برای احیای بازدارندگی و بازگشت توازن به مواجهه با غرب است. ✍ محمد ایمانی 👌 کانال حرفه‌ای‌ها http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حاج قاسم سلیمانی: حزب و جناح فرع است، اصل ولی فقیه است، اصل جمهوری اسلامیست، اصل نظام اسلامیست؛ اینجا جاییست که اگر کسی با اون مواجه شد، ما با جانمون مواجه می‌شویم... 🇮🇷 با دیده بان ولایت باشید👇 🆔 @didebann