eitaa logo
شهید و شهدا
251 دنبال‌کننده
18.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
172 فایل
شهید مدافع حرم جاوید الاثر اقا مهدی قاسمی ( کانال شهید::تجمیع بهترین مطالب کانال های جبهه مقاومت و پایداری...)
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴جمله روحانی سرنخ حل کدام معما بود؟ ✍🏻 🔰 هفته گذشته آقای روحانی جمله‌ای مهم و تاریخی بر زبان راند. جمله ای که هرچند به فاصله کمتر از 24 ساعت به تغییر نظرش، برعکس آنرا بیان کرد اما پاسخ یکی از معماهای بزرگ اقتصادسیاسی معاصر ایران احتمالا در همین جمله نهفته است: «اگر بدانم ملاقات با یک شخص، منافع‌ملی کشورما را تامین می‌کند، دریغ نمی‌کنم» 🔻از حدود 10 سال پیش، احکام قانونی زیادی برای رفع موانع تولید و سرمایه گذاری در کشور تصویب شده ولی دولت محترم بطور عجیبی از اجرای آنها سرباز زده است: قانون بهبود محیط کسب وکار قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز قانون اصلاح مواد 6 و 7 قانون اصل44 درباره تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار قانون رفع موانع تولید رقابتپذیر قانون اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم قانون برنامه ششم توسعه، بخش 4 محیط کسب و کار 🔻به عنوان نمونه: «اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب وکار» هم در انتخابات 92 و هم انتخابات 96 وعده اقتصادی اصلی آقای روحانی بود اما سه گزارش نظارتی مجلس در سالهای اخیر درباره این قانون نشان می دهد دولت این قانون را اجرا نکرده است. قانونی که اجرای آن به اعتبارات سنگین نیاز ندارد و اصولا برای دولت هزینه چندانی ندارد چراکه بیشتر، به تنظیم رفتار دولت و مامورانش با فعالان اقتصادی مربوط است اما دولت باوجود همه وعده‌هایش، همین کار ساده را هم انجام نداده است. چرا؟ 🔻ماجرا وقتی پیچیده تر می‌شود که بیاد آوریم طی یک سال و نیم گذشته و از زمانی که سقوط ارزش ریال شروع شده بود، بسیاری از اقتصاددانان، راهکارهای پیشگیری از سقوط آزاد ارزش پول ملی، مهار تورم و جلوگیری از سرایت تورم به بازارهای طلا و مسکن و خودرو را بارها و بارها به دولتمردان یادآوری کرده‌اند اما تیم اقتصادی دولت، گویی سحر شده باشد، هیچ واکنشی به آن همه راهکار و توصیه دلسوزانه نشان نداده است. گویی راهکارهای درست را که همه می‌بینند، آنها واقعا نمی‌بینند! 🔻مثالی دیگر: با اجرای ماده169 مکرر قانون مالیاتهای مستقیم (تقاطع سامانه های اطلاعاتی بانکی و ثبتی و ... برای یافتن فرارایان مالیاتی) و نیز با وضع مالیات بر فعالیتهای نامولد، می‌شود جلوی قاچاق و اقتصادزیرزمینی را گرفت و کسر بودجه 98 را از محل مالیات، تامین کرد. حتی رئیس جدید سازمان مالیاتی در روز معارفه خود از نداشتن چنین مالیاتهایی اظهار شگفتی کرده و آنها را از نان شب واجب تر دانسته بود اما شگفت‌انگیزتر اینکه همین آقا با ورود به تیم اقتصادی دولت، ارائه لایحه مالیات بر عایدی سرمایه را آنقدر امروز فردا کرده که دیگر عملا به مجلس فعلی نمی‌رسد و رفت تا سال بعد و شاید دولت بعد! 🔻همین ماجرا در تامین مالی تولید از بازار سرمایه، در تسهیل صدور مجوزها، در حذف دهک‌های پردرآمد از یارانه نقدی، در هدفمندی یارانه‌های سوخت هم تکرارشده است و راهکارها یا احکام قانونی‌ای که می توانند حال تولید و اشتغال و اقتصاد را به تدریج خوب کنند، بطور مشکوکی اجرا نشده‌اند. 🔻تعلل دولت در اجرای راهکارهای خوب و اصرار به سیاستهای اشتباه (مثل دستکاری عجیب بازارهای خودرو و نرخ سود بانکی در نیمه اول 96، مثل پیش‌فروش ده‌ها تن سکه طلا و حراج ذخایر ارزی با نرخ 4200 در آستانه شروع تحریمها، مثل خارج کردن عرضه کالاها از بازار شفاف بورس، مثل سرکوبهای قیمتی رانت‌زا در بازارهای پتروشیمی و فولاد در سال گذشته و...) در محافل اقتصادی به معمایی عجیب تبدیل شده که هنوز جواب قانع کننده‌ای برای این سوال ارائه نشده است؟! 🔻این که مسئول اصلی اقتصادایران، این همه حکم قانونی و نسخه نجات‌بخش اقتصادایران را زمین گذاشته و با اشتباهات عجیب حال اقتصادایران را بدتر کرده، برای این نبوده که به جامعه ثابت شود راهکار در خارج است و کلید مشکلات اقتصادی در اروپا و آمریکاست؟ 🔻بیایید تعارف را بگذاریم کنار و با خودمان روراست باشیم. دولت فعلی از روز اول، صریحا حل مشکلات اقتصادی را در مذاکره با غرب دانست. مذاکره برای حل مشکلات اقتصادی هم، زمانی موضوعیت دارد که وضع اقتصادی خراب باشد. اگر دولت در این 6 سال به تکالیف قانونی‌اش در رفع موانع تولید، در تسهیل صدور مجوزها، در شفافیت معاملات دولتی، در جلوگیری از فرار مالیاتی و در هدایت نقدینگی بسوی تولید، عمل می‌کرد و چرخ اقتصادایران را به گردش درمی‌آورد، آیا بازهم می‌توانست راه نجات اقتصاد را در ملاقات و مذاکره نشان دهد؟ 💢 اگر با اشتباهات پی درپی این دو سال، حال اقتصادایران اینقدر خراب نشده بود، آیا بازهم اشتیاق به مذاکره برای تامین منافع ملی، موجه به نظر می‌رسید؟! ➖➖➖➖➖➖ @Afsaran_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️آیت‌الله بهجت(ره): می‌پرسند فایده گریه بر اباعبدالله(ع) چیه؟ فایده‌ش اتصال روحی به سیدالشهدا(ع) و حضرت رسول(ص) و خداست... #درس_اخلاق @Afsaran_ir
👤عراقچی: “اگر کلینتون هم رای می‌آورد مسیر ترامپ را می‌رفت.” یادتونه غربزده‌ها بعد از خروج ترامپ از برجام می‌گفتن اگه کلینتون بود، از برجام خارج نمی‌شد و اقتصاد خراب نمی‌شد؟ جالب اینجاست در سه سالی که اوباما در برجام بود، تغییری در اقتصاد ما رخ نداده بود! ✅ به افسران بپیوندید: @Afsaran_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 ماجرای شهادت حضرت علی اکبر علیه‌السلام به روایت رهبرانقلاب @Afsaran_ir
. 😳❗️ در شهر بمبی برخی زنان هندو ، اعتقاد داشتند ( هنوز برخی دارند ) که نذر می کردند اگر مشکل شان حل شود، یک روز رایگان خود را در اختیار دریانوردانی قرار دهند که ماه ها از زن و همسر خود دور بودند. آن ها این را نذری انسانی و اخلاقی می پنداشتند. یک کشتی همیشه از شبه جزیره عرب به آن جا کالا می برد و مرد مسلمانی به نام ابوحمدون در آن کشتی خدمه بود. دخترهندی زیبا رویی به نام همیشه نذر می کرد تا خود را به مردان آن کشتی هدیه کند. و نذرش را به جای آورد. از مردان عربی که ماهها در روی بودند مردی به اسم ابوحمدان در کشتی بود و تیلا دختر زیبا وخوش هیکل هندی پیش او رفت که 👇 eitaa.com/joinchat/1918304256C77759d29fb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نماهنگ سربازان زینب سلام الله علیها. 🔹تقدیم به مدافعان حرم... #کانال_حضرت_زهرا_سلام_الله_علیها👇 http://eitaa.com/joinchat/2359754752C98f03ca37a
💠گریه بر مظلوم،فریاد مقابل ظالم 🔴 (ره) : امام حسین با عده کم همه چیزش را فدای اسلام کرد، مقابل یک امپراطوری بزرگ ایستاد و(نه) گفت. بچه ها و جوانهای ما خیال نکنند که مسأله،مسأله ملت گریه است ،این را دیگران القاء کردند به شماها که بگوئید ملت گریه. آنها از همین گریه ها می ترسند برای اینکه گریه ای است که گریه بر مظلوم است،فریاد مقابل ظالم است. صحیفه نور،جلد 10،صفحه 31 بیانات امام خمینی(ره) در جمع علمای غرب تهران مورخ:1358/07/30 👥 @sahifeh_noor
💠این گریه ها زنده نگه داشته مکتب سیدالشهدا را هر مکتبی هیاهو می خواهد،باید پایش سینه بزنند،هر مکتبی تا پایش سینه زن نباشد، تا پایش گریه کن نباشد، تا پایش توی سر و سینه زدن نباشد، حفظ نمی شود. اینها اشتباه می کنند،بچه اند اینها، نمی دانند که این نقش روحانیت و این نقش اهل منبر چه هست در اسلام، خودتان هم شاید خیلی ندانید. این نقش یک نقشی است که اسلام را همیشه زنده نگه داشته، آن گلی است که هی آب به آن می دهند زنده نگه داشته،این گریه ها زنده نگه داشته مکتب سیدالشهدا را 📚صحیفه نور ، جلد ۸ ، صفحه ۷۰ 👈بیانات امام خمینی(ره) در جمع وعاظ و روحانیون تهران 🗓مورخ: ۱۳۵۸/۰۴/۱۷ 👥کانال صحیفه نور امام خمینی(ره) ✅ @Sahifeh_noor 🌷اللهم عجل لولیک الفرج🌷
💠 معنای کلمه «کُلُّ یَوْمٍ عَاشُورَا و کُلُّ اَرْضٍ کَرْبَلاء» «کُلُّ یَوْمٍ عَاشُورَا و کُلُّ اَرْضٍ کَرْبَلاء» یک کلمه بزرگی است که اشتباهی می‌فهمند. آنها خیال می‌کنند که یعنی هر روز باید گریه کرد! لکن محتوایش غیر از این است. نقش این بود که - سلام الله علیه- با جمعیت معدود، آمدند کربلا و در مقابل ظلم یزید و در مقابل دولت جبار ایستادند و فداکاری کردند و کشته شدند، لکن ظلم را قبول نکردند. همه‌ روز باید ملت ما این معنا را داشته باشد که امروز روز ست و ما باید مقابل ظلم بایستیم. صحیفه نور،جلد 9،صفحه 202 بیانات امام خمینی(ره) در جمع اعضای هیأت فاطمیون تهران مورخ:۴ مهر ۱۳۵۸ 👥عضو کانال صحیفه نور شوید : @Sahifeh_noor 🌷 اللهم عجل لولیک الفرج 🌷
🔰هفده شهریور از #ایام_الله است 💢یادتان نرود که ما یک ۱۷ شهریور داشتیم. ۱۷شهریور از «ایّام الله» است. و باید یادمان نرود این را. آن قدر شهید دادیم و آن قدر خون دادیم ما آن روز و در مقابل اجانب و در مقابل وابستگان به اجانب. قیام کردند ملت ما و خونشان ریخته شد، لکن پیروز شدیم. 📅 امام خمینی(ره) | ۱۷ شهریور ۵۸ 📌 به مناسبت جنایت رژیم پهلوی در به خاک و خون کشیدن مردم در روز ۱۷ شهریور ۵۷ 🏴 @Sahifeh_noor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 امام خمینی(ره): #کربلا را زنده نگه دارید، و نام مبارک حضرت سید الشهدا را زنده نگه دارید، که با زنده بودن او اسلام زنده نگه داشته می‌شود. @Sahifeh_noor
🏴 کلُّ یومٍ عاشورا و کلُّ ارضٍ کربلاء 💢 امام خمینی(ره): قضیه کربلا منحصر به یک جمعیت هفتاد و چند نفری و یک زمین کربلا نبوده. ملتها باید غفلت نکنند از اینکه همیشه باید مقابل ظلم باشند. 📆 ۴ مهر ۱۳۵۸ @sahifeh_noor
Rozeh-Panahian-BadAzTo.mp3
2.37M
🎵#روضه | بعد از تو ... @Panahian_ir
Clip-Panahian-AghaLotfanBeManEjazeBede-64.mp3
2.23M
🎵#روضه | من برای خودم گریه نمی‌کنم ... @Panahian_ir
🏴سیاسی‌ترین دهۀ سال؛ دهۀ اول محرم 🔻امام خمینی(ره) می‌فرمود: والله اسلام تمامش سياست است. اسلام دين سياست است قبل از اينكه دين معنويات باشد (صحیفۀ امام، ج۱ص۲۷۰و ج۶ص۴۶۷) 🔻اگر بپذیریم که دهۀ اول یا هفتۀ اول محرم، به‌نام «امر به معروف و نهی از منکر» باشد، طبیعتاً این دهه سیاسی‌ترین دهۀ سال خواهد بود؛ چون امر به معروف و نهی از منکر در درجۀ اول، سیاسی است. 🔻اینکه ما با شنیدن امر به معروف و نهی از منکر، یاد بی‌حجابی و مسائلی از این دست می‌افتیم، ناشی از اشتباه ما در دینداری است. امر به معروف و نهی از منکر، اول به مسائل کلان مربوط می‌شود، بعد به مسائل جزئی‌تر. 🔻وقتی امام حسین(ع) فرمود:«اُرِیدُ اَن آمِر بِالمَعروفِ وَ اَنهَی عَنِ المُنکَرِ» بعدش یک حرکت سیاسی انجام داد. ایشان می‌خواست از یاران خود در کوفه، برای کوبیدن قدرت سیاسی باطل کمک بگیرد؛ که البته یارانش بی‌وفایی کردند. 👤 علیرضا پناهیان - ۹۴.۷.۱۹ 👈🏻 متن کامل: Panahian.ir/post/2539 @Panahian_ir
Roze-Panahian-BeBabaCheGofti-18k(1).mp3
768.3K
🏴 #روضه | رقیه(س) به بابا چه گفتی؟ @Panahian_ir
Panahian-Roze-MamnoonKeBeDelHayeMaAmadi.mp3
2.23M
🏴روضه | ممنون که به دل‌های ما آمدی ... #محرم @Panahian_ir
حتی تا ۱۰۰۰ تومان را بابت راهی کردن یک شیعه امام حسین ع به راهپیمایی اربعین تامین کنید بسم الله ...👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥کلیپ تصویری 🔵 برکات زیارت امام‌ حسین علیه السلام ...⁉️ #استاد_عالی 🔸🔸🔸 ✅ #حجت_الاسلام_عالی 🆔 @eitaa_Ostadaali
@rafiei110.mp3
27.78M
💾🔊 #دانلود_سخنرانی استاد #عالی 📝 « سلوک با اباعبدالله » جلسه اول 📅 محرم۹۸ - خمینی شهر 🔸🔸🔸 ✅ #حجت_الاسلام_عالی 🆔 @eitaa_Ostadaali
ادامه پاسخ👇👇 ⁉️کدام امام معصوم در عزاداری جد خود ، امام حسین ع ، برهنه شده و سینه زده؟؟ اگر نشده پس باچه مجوزی شیعه آن امام برهنه میشود؟؟ ⁉️مگر این نیست که شیعه باید دقیقا همان کند که امامش میکند ، نه کمتر ونه بیشتر. آیا از امامان خود هم شیعه تریم ؟؟ پناه برخدا. ✳️درآخر باید از طرفداران قمه زنی پرسید که چرا آنقدر بر عملی پافشاری مکیکنند که نه عقل برآن صحه میگذارد و نه شرع. ✳️سیره ی امامان معیار عمل ماست. ما وقتی زینت اهل بیت (ع) میشویم که سیره و رفتارمان شبیه سیره ورفتار اهل بیت باشد. ✳️آنهمه امام معصوم فدا شدند وخون دادند تا استوار شود ، ائمه برای پیشبرد اهداف مکتب راستین تشیع، رنج و عذاب کشیدند. ⁉️ آیا سوال در ذهنتان ایجاد نمیشود که ، قلاده به گردن آویختن و پارس کردن، برهنه شدن، روی آتش دویدن، روی شیشه شکسته خزیدن ، همه و همه ، چه اندازه به استواری مکتب تشیع در دنیا کمک کرده است؟؟ چه اندازه در پیشبرد اهداف شیعه در جهان راهگشا بوده است؟؟ چقدر تبلیغ مثبتی برای تشیع در جهان بوده است؟؟ مگر اهداف اهل بیت ع اینها بوده است؟؟ اگر هدفمان اینها نیست ، بنابراین کل زحمات امامان را نادیده گرفته ایم ، پس چگونه اسممان را شیعه گذاشته ایم؟؟!! باید هدفش ، هدف امامانش باشد ولاغیر. ✳️آنچه که اکنون همه شواهد نشان دهنده آن است، این است که همه ی این اعمال به ضرر شیعه تمام شده است و اساس شیعه را تضعیف میکند، باعث بدبینی جوامع به تشیع میشود، باعث خدشه دار شدن نفس آیین اسلام میشود،آسیب به و عزت تشیع میشود، این همان «وهن دین و مذهب » است وآنچه وهن دین کند ،حرام میباشد. ✅کلام آخر. برفرض آخر، گیریم که قمه زنی امریست مستحب، آیامگر امام صادق (ع) نفرمودند که هرمستحبی که مانع عمل به واجب است را ترک کنید؟؟ مگر حفظ کرامت و عزت و استواری دین ، واجب نیست؟؟ خب اگر برفرض، عمل قمه زنی، امری مستحب باشد ، طبق این روایت و به حکم عقل ، باید آن را ترک کرد. 💠والسلام علی من التبع الهدی💠 تهیه شده در: 💠کانال @Forqancybery ✅پاسخ به شبهاتِ 📢📢📢💠 لطفا مطالب را با حفظ لینک کانال منتقل نمایید
🔴سوال: چرا قمه زنی حرام است ؟ برای عزای امام حسین سرشکستن و لطمه به بدن ایراد نداره، اگر داشت ، چرا حضرت زینب و امام سجاد سرشکستند؟؟ اگر این بزرگان سرسکستند پس ماشیعیان نیز تابعیم. 🔵پاسخ سوال: ✳️اولین سوالی که باید از طرفداران قمه زنی پرسید این است که ، درکدام روایت ، و یا لطمه زنی واجب و یا مستحب و یا توصیه شده ویاحتی عملی شمرده شده؟ ✅بله ،به طور قطع ، حتی یک مورد روایت درخصوص واجب یا مستحب بودن این عمل وجود ندارد. پس ، چه اصراریست به انجام عملی که هیچ توصیه ای به آن نشده؟؟!!! بنابراین در ابتدای کار ، این پیش زمینه را در ذهن خود داشته باشیم. ✳️ اکنون باید دید که این قمه زنها بر چه اساسی ، عمل خود را توجیه میکنند: 🔸چند موضوع را مدعی میشوند که پایه ی حرکت و عملکرد خود راآنها میدانند و عمل خود را وصل به این سه ادعا میکنند: 1⃣حضرت زینب (س) هنگام ورود به کوفه ورویت رأس امام ، سربه محمل کوبید وسرشکست. 2⃣امام سجاد(ع) وقتی رأس امام رادر دامن عمه دید ، برخواست وسربه دیوارکوبید وسرشکست. 3⃣امام زمان(عج) درزیارت ناحیه مقدسه میفرمایندکه بجای اشک ، خون میگریم. ✳️ این چند مورد را جواز عمل خود میدانند. اکنون به بررسی یکایک موارد میپردازیم: 🔸روایت سرشکستن حضرت زینب (س) تنها در یک منبع نقل شده ( آن از هم یک شخص گچکار به نام مسلم جصاص ، نه یک مورخ ویا یک راوی حدیث )، این یک مورد، تنها درکتابی به نام «نورالعین» نقل شده که نویسنده اش نامشخص است. البته برخی ، این کتاب رابه شخصی به نام ابراهیم بن محمدنیشابوری نسبت میدهند که اشعری مذهب و شافعی مسلک است. درضمن در تمامی روایات نقل است که اسرای کربلا را سوار شترهای بدون وجهاز سوارکرده بودند ، پس محملی نبوده که حضرت ، سربه آن بکوبد، مگراسرا را رابا عزت واحترام بردند که برمحمل سوارکنند؟؟؟ پس، روایتی بی پایه واساس است. 🔸روایت امام سجاد (ع) هم تنها دریک کتاب به نام دارالسلام مرحوم محدث نوری ذکرشده. مرحوم نوری کتابی به نام دارالسلام دارد که متشکل از معتبر وضعیف است. این روایت دراین کتاب ، بدون ذکر هیچ راوی وسند نقل شده تنها نوشته شده« عن علی ابن الحسین ع» روایتی معتبر است همه شخصیت های روایت کننده ی آن تا امام معصوم مشخص باشد وآن هم وثاقت راوی معلوم باشد، درصورتی که برای این روایت هیچ راوی ذکر نشده تا اعتبار وثاقت راوی بررسی شود. پس بعنوان یک نقل تاریخی یادشده. پس این روایت نیز معتبرنیست. 🔸امام زمان (عج) درزیات ناحیه مقدسه میفرمایند که در مصیبت امام حسین ع حتی اگر اشک چشمم تمام شود خون گریه خواهم کرد. 🔹اولا ، معنی خون گریه کردن دراصل نشان دهنده ی نهایت حزن و اندوه است، همانند خون دل خوردن که دراصل نهایت غصه خوردن را نشان میدهد. 🔹ثانیا، خون کردن چه ارتباطی به خون ریختن از سر با قمه دارد؟ اگر قمه زنها درنهایت حزن و اندوهند ، چرا همانند امام زمان عج خون گریه نمیکنند و سر میشکنند ؟؟ نکند که حزنشان بالاتر از امام معصوم است؟؟!! پس ، این هم ادعایی ساده لوحانه است. ✳️اکنون، این ماجرای قمه زنی و این روایات بی اساس را از منظری دیگر بررسی و رد میکنیم. 🔸اولا ،اگر براین روایات تاکید کنند ، دراصل به مقام والای حضرت زینب س و امام سجاد ع توهین کرده اند. چون نغوذبالله شخصیت این دوبزرگوار را چنان متزلزل نشان میدهند که در لحظه ای چنان صبوری و استقامت را ازدست میدهند که به خود لطمه وارد میکنند و بعد ،تخلیه ی روانی شده و آرام میشوند چون دیگر چنین موردی از آن دو بزرگوار درطول اسارت دیده نشد، مگر رأس امام را بارها رؤیت نکردند پس چرا دوباره سر نشکستند؟؟ یعنی دیگر حزنشان فرونشسته بود؟ مگر نفس امام معصوم همانند سایر انسانهاست که در مصیبت امام حسین ع لحظه ای بر آشفته شود و بعد تا آخر خاموش باشد. پناه برخدا. 🔸ثانیا؛ چرا امام سجاد و حضرت زینب ، سالهای بعد از واقعه ی عاشورا و حداقل در سالگرد آن ، سرنشکستند؟ یعنی از باگذر زمان از حزن واندوهشان کاسته شده بود؟ اگر نشکستند (که نشکستند) پس شما مدعیان چرا بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال آن را تکرار میکنید؟ یا نکند که شما مصیبت را بیشتر از آن دوبزرگوار درک میکنید؟ پناه برخدا. ❓سوالی دیگر؟؟ آیا سایر ائمه علیهم السلام بعداز امام سجاد ، در سالگرد واقعه ی ، سرشکستند یا بر خود لطمه وارد کردند و یا بر روی ذغال و آتش راه رفتند ؟؟ ✅ قطعا نه شما چنین ادعایی میکنید، و نه در تاریخ چنین چیزی است. اگر امامان چنین کاری نکردند چگونه شیعه ی همان امامان به خود اجازه میدهد که عملی انجام دهند که امامش آن را انجام نداده است. ادامه پاسخ👇👇
🔴 شبهه : ادعایی دوباره توسط طرفداران قمه زنی ، برای توجیه عمل خود ، با استناد به دو روایت: این دوروایت جوازیست برای قمه زنی. چرا زنان حرم لطمه زدند و گریبان دریدند؟؟؟ 🔸قال الصادق علیه السلام : .... ولقد شققن الجیوب و لطمن الخدود الفاطمیات علی الحسین بن علی علیه السلام و علی مثله تلطم الخدود وتشق الجیوب.امام صادق علیه السلام میفرمایند:...وهمانا گریبان دریدند وبر گونه ها لطمه زدند فاطمیات(دختران زهرا علیها السلام)بر حسین بن علی علیه السلام وبر مثل چنین بزرگمردی باید لطمه زد و گریبان درید. (تهذیب الاحکام جلد ۸ صفحه ۳۲۵ و بحار الانوار ج82 ص 106 و عوالی اللالی ج3 ص 409) 🔸فى زیارة الناحیة:فَلَمَّا رَأَیْنَ النِّسَاءُ جَوَادَکَ مَخْزِیّاً وَ أَبْصَرْنَ سَرْجَکَ مَلْوِیّاً بَرَزْنَ مِنَ الْخُدُورِ لِلشُّعُورِ نَاشِرَاتٍ وَ لِلْخُدُودِ لَاطِمَاتٍ وَ لِلْوُجُوهِ سَافِرَاتٍ وَ بِالْعَوِیلِ دَاعِیَات ترجمه محتوایی:وقتی که زنان آل الله اسب امام حسین علیه السلام را دیدند در حالیکه زین واژگون بود از خیمه ها بیرون دویدند در حالیکه به سر و صورت میزدند... (زیارت ناحیه مقدسه از لسان مبارک امام زمان «عج») 🔵پاسخ شبهه: 1⃣ ﺳﻨﺪ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺿﻌﯿﻒ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﻓﻘﻬﺎﺀ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺍﻣﺮ ﺗﺼﺮﯾﺢ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻧﺪ : 🔹ﺷﻬﯿﺪ ﺛﺎﻧﯽ ﺩﺭ ﻣﺴﺎﻟﮏ ﺍﻻ‌ﻓﻬﺎﻡ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺭﻩ ﻣﯽ ﮔﻮﯾﺪ : " ﺳﻨﺪ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺿﻌﯿﻒ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ، ﺯﯾﺮﺍ ﺧﺎﻟﺪ ﺑﻦ ﺳﺪﯾﺮ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺳﻨﺪ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻓﺮﺩﯼ ﻏﯿﺮ ﻣﻮﺛﻖ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ . " (ﻣﺴﺎﻟﮏ ﺍﻻ‌ﻓﻬﺎﻡ ، ﺝ 10 ، ﺹ 27 ) 🔹ﺷﯿﺦ ﺻﺪﻭﻕ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﺍﻭ ﮔﻔﺘﻪ ﮐﻪ ﺭﻭﺍﯾﺎﺕ ﮐﺘﺎﺑﺶ ﺟﻌﻠﯽ ﺍﺳﺖ . 🔹ﻣﺤﻘﻖ ﺑﺰﺭﮔﻮﺍﺭ ﺁﻗﺎ ﺭﺿﺎ ﻫﻤﺪﺍﻧﯽ ﺩﺭ ﮐﺘﺎﺏ ﻣﺼﺒﺎﺡ ﺍﻟﻔﻘﯿﻪ ﻣﯽ ﻧﻮﯾﺴﺪ : ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺿﻌﻒ ﺳﻨﺪﺵ ﻭ ﺍﻋﺮﺍﺽ ﺍﺻﺤﺎﺏ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺻﻼ‌ﺣﯿﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﻟﯿﻞ ﻭﺍﻗﻊ ﺷﺪﻥ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺭﺩ(ﻣﺼﺒﺎﺡ ﺍﻟﻔﻘﯿﻪ ، ﺝ 1 ، ﺹ 430) . 🔹 ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻪ ﺍﻟﻌﻈﻤﯽ ﮔﻠﭙﺎﯾﮕﺎﻧﯽ ﻧﯿﺰ ﻣﯽ ﻧﻮﯾﺴﺪ : ﺑﺴﯿﺎﺭ ﺑﻌﯿﺪ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺟﻮﺍﺯ ﻟﻄﻢ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻭ ﮔﺮﯾﺒﺎﻥ ﭼﺎﮎ ﺩﺍﺩﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﺰﺍﺩﺍﺭﯼ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﯿﻦ ( ﻉ ) ﺍﺧﺘﺼﺎﺹ ﺩﻫﯿﻢ ﺯﯾﺮﺍ ﻭﻗﺘﯽ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺩﻭ ﻓﻌﻞ ﺩﺭ ﺍﺳﻼ‌ﻡ ﺣﺮﺍﻡ ﺑﺎﺷﺪ ﻣﺤﻘﻘﺎً ﺯﻧﺎﻥ ﻓﺎﻃﻤﯽ ﻧﯿﺰ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻧﺪﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﺍﮔﺮ ﭼﻪ ﺍﯾﻦ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﯿﻦ ( ﻉ ) ﺟﺎﯾﺰ ﺑﺎﺷﺪ ﺯﯾﺮﺍ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺍﯾﻦ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﻣﻮﺟﺐ ﺗﻨﻔﺮ ﻭ ﺑﯿﺰﺍﺭﯼ ﻧﻔﻮﺱ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻋﻤﻞ ﻣﯿﺸﻮﺩ(ﮐﺘﺎﺏ ﺍﻟﻄﻬﺎﺭﻩ ﺍﻻ‌ﻭﻝ ، ﺹ 218) . 2⃣ ﻣﺘﻦ کامل ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺗﻨﺎﻗﻀﺎﺗﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﻌﻀﯽ ﻓﻘﻬﺎ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ : 🔹ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻪ ﺳﯿﺪ ﺍﺣﻤﺪ ﺩﺭ ﮐﺘﺎﺏ ﺟﺎﻣﻊ ﺍﻟﻤﺪﺍﺭﮎ ﻣﯽ ﻧﻮﯾﺴﺪ : ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻭﺟﻮﺏ ﮐﻔﺎﺭﻩ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺗﻨﺎﻗﻀﺎﺗﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻣﺸﮑﻞ ﺍﺳﺖ ﺯﯾﺮﺍ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻧﻤﺎﺯ ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻋﺰﺍﯼ ﺯﻭﺝ ﯾﺎ ﻓﺮﺯﻧﺪﺵ ﭼﺎﮎ ﺩﻫﺪ ﺻﺤﯿﺢ ﻧﯿﺴﺖ ﺗﺎ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﮐﻔﺎﺭﻩ ﺑﺪﻫﺪ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﭼﯿﺰﯼ ﺩﺭ ﻟﻄﻤﻪ ﺯﺩﻥ ﺑﺼﻮﺭﺕ ﻏﯿﺮ ﺍﺯ ﺍﺳﺘﻐﻔﺎﺭ ﻭ ﺗﻮﺑﻪ ﻧﯿﺴﺖ ، ﭘﺲ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻣﯿﺘﻮﺍﻥ ﻣﻠﺘﺰﻡ ﺷﺪ ﮐﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﺷﺨﺺ ، ﺑﺪﻭﻥ ﮐﻔﺎﺭﻩ ﺩﺍﺩﻥ ﻭ ﺗﻮﺑﻪ ﺻﺤﯿﺢ ﻧﺒﺎﺷﺪ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﻣﻠﺘﺰﻡ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺏ ﺍﺳﺘﻐﻔﺎﺭ ﻭ ﺗﻮﺑﻪ ﺩﺭ ﻟﻄﻢ ﺑﺮ ﺻﻮﺭﺕ ﺷﺪ ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺁﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺫﯾﻞ ﺍﯾﻦ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ " ﻭ ﻋﻠﯽ ﻣﺜﻠﻪ ﺗﺸﻖ ﺍﻟﺠﯿﻮﺏ " ﺯﯾﺮﺍ ﮐﻪ ﺍﺳﺘﻐﻔﺎﺭ ﻭ ﺗﻮﺑﻪ ﻓﺮﻉ ﺣﺮﻣﺖ ﺍﺳﺖ(ﺟﺎﻣﻊ ﺍﻟﻤﺪﺍﺭﮎ ، ﺝ 5 ، ﺹ 14) . 3⃣ ﮐﻠﻤﻪ " ﻟﻄﻢ " ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﺯﺩﻥ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﺑﺎ ﮐﻒ ﺩﺳﺖ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻧﻪ ﻭﺍﺭﺩ ﮐﺮﺩﻥ ﺧﺮﺍﺵ ﺑﺼﻮﺭﺕ ، ﺗﺎ ﺑﺘﻮﺍﻥ ﺑﺎ ﺁﻥ ﺑﺮ ﺟﻮﺍﺯ ﻗﻤﻪ ﺯﻧﯽ ﺍﺣﺘﺠﺎﺝ ﻧﻤﻮﺩ . ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﻌﻨﯽ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﺍﺯ ﺧﻮﺩ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻫﻢ ﻓﻬﻤﯿﺪ ﺯﯾﺮﺍ ﺩﺭ ﺻﺪﺭ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺑﺮﺍﯼ ﻭﺍﺭﺩ ﮐﺮﺩﻥ ﺧﺮﺍﺵ ﺑﺼﻮﺭﺕ ﮐﻔﺎﺭﻩ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ . ﻭﻟﯽ ﺩﺭ ﺍﺩﺍﻣﻪ ، ﻟﻄﻤﻪ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﻭﺟﻮﺏ ﮐﻔﺎﺭﻩ ﺧﺎﺭﺝ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻭ ﺍﺳﺘﻐﻔﺎﺭ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻥ ﮐﺎﻓﯽ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﻋﻤﻞ ﺑﯿﺎﻧﮕﺮ ﺁﻧﺴﺖ ﮐﻪ ﻟﻄﻤﻪ ﭼﯿﺰﯼ ﻏﯿﺮ ﺍﺯ ﺧﺮﺍﺵ ﺍﺳﺖ . 4⃣ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺕ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﺗﻮﺳﻂ ﺯﻧﺎﻥ ﻓﺎﻃﻤﯽ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺳﺠﺎﺩ ( ﻉ ) ﺑﺮ ﺍﯾﻦ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﺳﮑﻮﺕ ﻧﻤﻮﺩﻧﺪ ﻧﯿﺰ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻥ ﺣﮑﻢ ﺁﻧﺮﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ ﺟﺎﺭﯼ ﻧﻤﻮﺩ . ﭼﻮﻥ ﻣﻤﮑﻦ ﺍﺳﺖ ﺍﯾﻦ ﺣﮑﻢ ﻓﻘﻂ ﺍﺧﺘﺼﺎﺹ ﺑﻪ ﺯﻧﺎﻥ ﻓﺎﻃﻤﯽ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺷﺮﺍﯾﻂ ﺣﻀﻮﺭ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ ﻭ ﺩﺍﺭﺍﯼ ﺭﺍﺑﻄﻪ ﺧﻮیشاﻭﻧﺪﯼ ﺑﺎ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺑﻮﺩﻧﺪ . 🔹ﻣﺮﺣﻮﻡ ﺁﯾﺖ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﻟﻌﻈﻤﯽ ﺷﯿﺦ ﻣﺤﻤﺪ ﺣﺴﻦ ﺻﺎﺣﺐ ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺑﺎﺭﻩ ﻣﯽ ﻧﻮﯾﺴﺪ : " ﺍﺳﺘﺪﻻ‌ﻝ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻓﻌﻞ ﺯﻧﺎﻥ ﻓﺎﻃﻤﯽ ﻧﻘﻞ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺩﺭ ﺫﯾﻞ ﺧﺒﺮ ﺧﺎﻟﺪ ﺑﻦ ﺳﺪﯾﺮ ﺍﺯ ﺍﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ ( ﻉ ) ﻧﯿﺰ ﺁﻣﺪﻩ ، ﻣﺘﻮﻗﻒ ﺑﺮ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻋﻤﻞ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﺮ ﻏﯿﺮ ﭘﺪﺭ ﻭ ﺑﺮﺍﺩﺭﺷﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ ﺑﻦ ﺣﺴﯿﻦ ( ﻉ ) ﺑﺮ ﻋﻤﻞ ﺁﻧﻬﺎ ﻋﻠﻢ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﻭ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺁﻥ ﻧﯿﺰ ﺳﮑﻮﺕ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺳﮑﻮﺕ ﻫﻢ ﺑﮕﻮﻧﻪ ﺍﯼ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﺍﯼ ﺍﺯ ﺭﺿﺎﯾﺖ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻋﻤﻞ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ ، ﮐﻪ ﭼﻨﮓ ﺯﺩﻥ ﺑﻪ ﺧﺎﺭﻫﺎﯼ ﺑﯿﺎﺑﺎﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﻨﺪﻥ ﺧﺎﺭﻫﺎﯼ ﺁﻥ ﺑﺎ ﺩﺳﺖ ﺍﺯ ﭘﺬﯾﺮﺵ ﺍﯾﻦ ﮔﻔﺘﻪ ﻫﺎ ﺁﺳﺎﻧﺘﺮ ﺍﺳﺖ " ادامه پاسخ👇👇
⚫️رهبر معظم انقلاب:وقتی کمونیست‌ ها بر منطقه آذربایجان شوروی سابق مسلط شدند، همه آثار اسلامی را از آنجا محو کردند، فقط یک چیز را اجازه دادند و آن #قمه زدن بود @ForqanCybery