eitaa logo
شهید و شهدا
253 دنبال‌کننده
18.3هزار عکس
9.2هزار ویدیو
172 فایل
شهید مدافع حرم جاوید الاثر اقا مهدی قاسمی ( کانال شهید::تجمیع بهترین مطالب کانال های جبهه مقاومت و پایداری...)
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از فرقان سایبری
🔴شبهه؛ چادر سیاه از کجا آمده است؟ آیا همان چادر اصیل ایرانی ست؟ به هیچ وجه چادر سیاه، ریشه ایرانی ندارد... ✅پاسخ شبهه در فرقان سایبری👇 ☑️ @Forqancybery
هدایت شده از فرقان سایبری
🔴🔴شبهه؛ چادر سیاه از کجا آمده است؟ چرا رنگش مشکی و تیره است؟ آیا چادر سیاه همان چادر اصیل ایرانی است؟ آیا چادر سیاه لباس ملی ایرانیان بوده است؟ برخلاف ادعاها به هیچ وجه چادر سیاه ریشه ی ایرانی ندارد زیرا در ایران باستان اکثریت مردم زرتشتی بودند و در دین زرتشت رنگ سیاه نماد اهریمن و شیطان است. چادر سیاه همان نماد تحجر اعراب است . چادر سیاه تاج بندگی از دوران سیاه اعراب است. چادر سیاه .. نماد و تجسم زنده بگور کردن دختران عرب است .. دکتر زرین‌کوب (متن خلاصه شده) 🔵🔵 پاسخ شبهه؛ 1️⃣ در انتساب این متن به دکتر زرین کوب منبعی یافت نشد. 2️⃣دکتر در کتاب دو قرن سکوت (دهه 30 )بر دستاورد تمدن اسلامي در قرون نخست مي تازد و ورود اعراب مسلمان را منشا نگون بختي ايرانيان مي نامد اما در مقدمه چاپ دوم این کتاب با اعترافی دلیرانه، خود را می پذیرد و می گوید : نمی‌دانم از خامی یا تعصب، نتوانسته‌ بودم به عیب و گناه و شکست ایران به درست اعتراف کنم. در آن روزگاران، چنان روح من از شور و حماسه لبریز بود که هر چه پاک و حق و مینوی بود از آن ایران می‌دانستم و...»👈ایشان سپس با تالیف «کارنامه اسلام » ( دهه 50) به تمدن اسلامی مي بالد و اين تلاقي را موجب باروري و شکوفايي دو تمدن مي داند. http://b2n.ir/48624 3️⃣ برخلاف ادعای متن، زنان نه تنها در ، آن هم نمیپوشیدند که به تبرّج و خودنمایی💅💍 معروف بودند. 1 - قرآن، از مسلمان میخواهد همچون زنان عصر جاهلی، تبرّج نکنند و زیبایی های بدن خویش را آشکار ننمایند (احزاب – 33) از این رو به زنان مومن دستور داده شد با «جلباب» (روسری های بلند) خود را بپوشانند. (احزاب – 59) 2 - ام سلمه می گوید: من برتر از زنان انصار ندیدم؛ همین که آیات سوره‌ نور نازل شد، یک نفر از آنها دیده نشد که مانند سابق بیرون بیاید. سر خود را با روسری‌های مشکی می‌پوشیدند، گویی که کلاغ روی سرشان نشسته بود. (تفسیرالمیزان، ج16، ص 539) 3 – جاحظ می گوید : همواره زنان و مردان عرب در جاهلیت و اسلام گفت و شنود داشته اند، تا اینکه حکم حجاب بر زنان مسلمان نازل شد» جاحظ، عمربن بحر، الرسائل الکلامیه، ص 66) 4️⃣ اتفاقا چادر پوشش و تن پوش اصیل زنان قبل از اسلام است👌 و از هیچ فرهنگ دیگری به ایران نیامده. حتی واژه نیز واژه ای فارسی و ایرانی است. چادر نماد ملی ایرانیان است که شواهد و آثار باستانی حکایت از استفاده از آن در طول تاریخ ایران دارد. زنان اشراف علاوه بر چادر، نقاب میزدند و نمایش چهره را کسر شأن خود میدانستند. http://b2n.ir/59777 . http://b2n.ir/73428 5️⃣ اما انتخاب رنگ چادر ذوقی، عرفی، سلیقه ای و تابع عوامل و شرایط مختلف تاریخی بوده است. چنانکه رنگ کت یا لباس مجلسی نیز تابع عرف و سلیقه است. مثلا در دوره صفوی، رنگهای صامت مثل نخودی یا خاکی، آبی و ماشی رنگهای رایج چادر بوده و مشکی رنگ کمیابی بوده است. انتخاب رنگ مشکی برای چادر رسمی، طبق یک نقل مربوط به دوره عثمانی است که ابتدا در این امپراتوری و سپس در تبریز و بعد کل مناطق ایران باب میشود. چنانکه پیش از انقلاب نیز رنگهای مختلفی برای چادر وجود داشت و چادر مشکی بعنوان لباس تر و مطرح بود. پس از انقلاب با حضور اجتماعی بیشتر زنان، بتدریج رایجتر گردید و حتی به یک نماد سیاسی تبدیل شد. یک عکاس خارجی شاهد تظاهرات مردم در جریان انقلاب اسلامی مینویسد:" زنان ایرانی با چادر مشکی مانند دریایی بودند که رژیم شاه را بلعیدند! " از اینجا به بعد چادر مشکی بیشتر از آنکه یک پوشش باشد به نحو بارزتری نشانه ایدئولوژی و خط فکری به خود گرقت. http://b2n.ir/73497 منبع؛ روشنگری بازنشر در: 💠کانال @Forqancybery ✅پاسخ به شبهاتِ 📢📢📢💠 لطفا مطالب را با حفظ لینک کانال منتقل کنید. 🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐 🌸
هدایت شده از حقیقت شیعه
Nofooz-Dar-Boyoote-Olama.mp3
6.03M
👆👆 ♨️از کجا می شود فهمید حکومت، #حکو‌ یا #حکوŸ #استکانال حقیقت شیعه 🎙 👇 @hagigatshia14
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از بصیرت افزایی
🔴 آگهی خیابانی در شهر وان ترکیه و استخدام خانمهای ایرانی برای کار در دیسکو! همین عکس به تنهایی برای سنجش شرافت سلبریتی ها و غربزده ها کافیست #عزت_بر_باد_رفته @basiratafzayi
هدایت شده از بصیرت افزایی
🔴دروغایی که شبکه رسانه ای #پهلوی ها توی شبکه های مجازی تزریق میکنند👆 اولین #دانشگاه؟ اولین #بورسیه؟ @basiratafzayi
هدایت شده از بصیرت افزایی
ترامپ: ایرانی‌ها دیگر شعار مرگ بر آمریکا سر نمی‌دهند. رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای مدعی شد: آنها (ایرانی‌ها) عادت داشتند که فریاد "مرگ بر آمریکا" سر دهند. آنها الان این را شعار را سر نمی‌دهند. آنها علیه او (اوباما) این فریاد را سر می دادند، اما نه علیه من. @basiratafzayi
هدایت شده از روشنگری
ماموستا لقمان امینی از بزرگان شافعی کردستان : #وهابیت بوسیدن و #تبرک کردن آثار پیامبران را شرک میدانند اما بوسیدن پرچم آمریکا را وظیفه میدانند!! 🆘 Eitaa.ir/Roshangari_ir 🆘 igap.net/Roshangari_ir
هدایت شده از روشنگری
🔴اسرائیل سردسته تمام تفکرات ضد حجاب و حیاء در ایران و دنیاست اما از پوشش و حجاب خیلی مقید در اسرائیل حمایت می کند! #حجاب 🆘 Eitaa.ir/Roshangari_ir قبل از فیلترینگ به #ایتا بپیوندید👆
هدایت شده از روشنگری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نگاه مترقی اسلام به زن... 🔴 اونایی کهفکر میکنن اسلام عقب افتاده اس حتما ببینن❗️👆 🆘 Eitaa.ir/Roshangari_ir قبل از فیلترینگ به بپیوندید👆
هدایت شده از روشنگری
ولی راست میگن!.. #رضاشاه عجب پدر زحمتکشی بوده واسه ایران مثلا اینجا: "عشایر لُر" رو خروار خروار شُسته، از طناب آویزون کرده، جلو آفتاب که خشک شَن...#رضاشاه_روحت_شاد 🆘 Eitaa.ir/Roshangari_ir
هدایت شده از روشنگری
🔴دلیل افسردگی مردم #غارت بیت المال و #تبعیض و عدم توجه به #مسائل_اصلی زندگی مردم و وجود #بیکاری است. 🔻با #کنسرت_ها ومجلس شاد همراه #گناه مشکل حل نخواهد شد.. 🆘 Eitaa.ir/Roshangari_ir #ایتا 👆
هدایت شده از روشنگری
شهدایمان راکه تشییع میکردیم،زبان دراز می‌کردند که «۴ تکه استخوان».. جنجال میکردند که جای شهید فقط در قبرستان است،حالا از ضرورت احترام به جسد مومیایی یک دیکتاتور حرف می‌زنند! 🆘 Eitaa.ir/Roshangari_ir
❔یکی از کانال های ضد شبهه ای مطرح کرده که یکی از دلائل عدم وجود امام زمان تعدد نام های مادر او است که سوسن و نرجس و ملیکا و ...از اسامی او است ، از جمله عدم وجود این فرد این است که هيچ كسى نميداند كه مادرش كيست ❕چگونه ممکن است که كوچكترين مكالمات در روز عاشورا آن هم در آن بلبشو، را اينها ميدانند و حتى درد دل در ميان نخلستانها و در تنهائى شب را يادداشت كرده اند ولى مادر آخرين امامشان را نمیدانند ❗️❗️ 💠💠 👌مادر بزرگوار امام مهدى عليه السلام با نامهاى نرجس، سوسن، صيقل ، ريحانه، ، مريم، ، حكيمه ، و مَليكه ياد شده است كه ، مشهورترينِ آنهاست. 📚الغیبه طوسی ص 239_ کمال الدین ص 424_ روضه الواعظین ص 292_ دلائل الامامه ص 424 ❕چرایی تعدد نام مادر بزرگوار امام زمان علیه السلام فلسفه دارد . 👌اين بانوى گرامى، پس از اينكه وارد كانون خانواده امام عسکری عليه السّلام شد، خط و مسير ديگرى بر خلاف ساير كنيزان داشت؛ زيرا او مادر حضرت مهدى عجّل اللّه تعالى فرجه الشريف بود. ❕او، فشار و ظلم ستمگران و را مى ديد و مى دانست مدتى بايد در زندان به سر برد. او مى دانست بايد براى حفظ خود و فرزند گرامى اش، نقشه هايى بينديشد، تا حاكمان وقت، ندانند صاحب كدام نام را بايد زندانى كنند و حامل نور مهدى علیه السلام كدام است. بر اين اساس، هرروز نامى تازه براى خود مى نهاد و در خانواده امام عليه السّلام او را به اين نامها مى خواندند، تا دشمنان خيال كنند اين نامهاى ، مربوط به چند نفر است و نفهمند همه مربوط به يك نفر است . 📚فرهنگ نامه مهدویت ص 372 ❕پيشگويى هاى مكرّر اهل بيت عليهم السلام از انقلاب جهانى توسّط فرزند امام عسكرى عليه السلام موجب گرديد كه خلافت به شدّت، آن امام را تحت مراقبت قرار دهد تا راه هر گونه خطر احتمالى را از ناحيه فرزند دار شدن ايشان مسدود نمايد. 👌برخى از گزارشها حاكى اند كه پس از شهادت امام عسكرى عليه السلام، برای يكى از كنيزان ايشان ادّعاى بودن نموده و تا ثابت شدن درست نبودن ادّعايش، مدّتى تحت نظر مأموران حكومت بوده است. 📚دلائل الامامه ص 424 ❕در چنين فضايى، است كه اصول پنهانكارى در مورد هويت مادر امام مهدى عليه السلام ، مورد توجّه جدّى قرار گيرد. 📚دانشنامه امام مهدی ج 2 ص 194 💠از ديدگاه يكى از ، سبب تعدد نامهاى آن بانو، علاقه و محبت فراوان مالك او به وى بوده است كه باعث شده بود با بهترين اسمها و زيباترين نامها، او را صدا بزند؛ ازاينرو تمام نامهاى آن بانو، از اسامى گلها و شكوفه ها است؛ چون مردم، اين نامهاى را شنيده بودند، مى پنداشتند همه اينها نامهاى آن بانوى بزرگوار است. 📚سيد محمد صدر، پژوهشى در زندگى امام مهدى و نگرشى به غيبت صغرا، ص 204 و 205. http://eitaa.com/joinchat/304152577C9f840da185 https://sapp.ir/poorseman
❔از برخی روحانیون شنیدم که می گویند امام زمان با قیام می کند ❗️به نظرتون آیا چنین چیزی ممکن است که امام زمان در برابر سلاح های پیشرفته دشمنان با شمشیر قیام کند ❗️ 💠💠 👌در این شکی نیست که در روایات ما از به عنوان سلاح امام زمان علیه السلام نام برده شده است . ❕امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « همه ما، قائم به امر خداوند هستيم، يكى پس از ديگرى، تا آن كه صاحب بيايد. چون او بيايد، به گونه ديگرى غير از آنچه بوده، رفتار مى كند.» 📚الکافی ج 1 ص 536 👌برخى بر اين باورند كه كلمه «شمشير» در معناى حقيقى آن به كار رفته است و بنابراين مصداق آن، همان شمشير به عنوان ابزار جنگى خاصّ است. در اين گمانه، چيرگى حضرت مهدى عليه السّلام بر در فرض هاى ذيل تصور مى شود ؛ 1⃣ خداوند در آن شمشير قدرت و اعجازى قرار خواهد داد كه تمام سلاحهاى موجود را مقهور نيروى خود مى سازد. 2⃣ تمام تسليحات پيشرفته از كار مى افتند و غير استفاده مى شوند و مردم به ناگزير، از سلاحهاى ابتدايى (يعنى شمشير و مانند آن) استفاده خواهند كرد. 3⃣در آستانه ظهور، جنگهاى خونين فراوانى به وقوع مى پيوندد و تمام سلاحهاى پيشرفته از بين خواهد رفت و از آن پس در فقط از ابزارهاى ساده استفاده مى شود. 📚پرسمان مهدویت ص 252 ❕اما عده ای دیگر از نظری بهتر ارائه داده و می گویند ؛ 👌بازگشت به عقب نه ممكن است و نه منطقى، و اين بر خلاف سنّت آفرينش و اصل تكامل در زندگى انسانها است؛ بنابراين، هيچ دليلى وجود ندارد كه با جهش جامعه انسانى به سوى حقّ و ، ترقّى و پيشرفت جامعه متوقّف گردد، و يا عقب نشينى كند، عقب گرد و گذشته گرائى با چنان پيشرفت و جهشى متناسب نيست. ❕بنابراين، قيام يك مصلح بزرگ براى استقرار عدل و آزادى در سراسر جهان هيچگاه سبب نمى شود كه جنبش صنعتى و ماشينى در شكل سالم و مفيدش بر چيده يا متوقّف شود. براى چنان حكومتى بايد حكومتهاى خودكامه و بيدادگر از صحنه جهان خارج شوند؛ و براى خارج كردن آنها، لااقل در شرايط كنونى يك «سلاح برتر» لازم است؛ سلاحى كه شايد حتّى تصوّرش امروز براى ما ممكن نيست. 👌روایات متعددی حاکی از پیشرفت چشم گیر علم و و تکنولوژی در زمان ظهور قائم علیه السلام است . ❕امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « هنگامى كه كارها به صاحب اصلى ولايت (مهدى عليه السلام) برسد خداوند هر نقطه فرو رفته اى از زمين را براى او مرتفع، و هر نقطه مرتفعى را پايين مى برد آنچنان كه تمام دنيا نزد او بمنزله كف دستش خواهد بود كداميك از شما اگر در كف موئى باشد آن را نمى بيند » 📚بحار الانوار ج 52 ص 328 👌این که در روایاتی سخن از قیام مهدی علیه السلام با شمشیر به میان می آورد اشاره به این است كه «شمشير» هميشه از قدرت و نيروى نظامى بوده و هست همانگونه كه «قلم» كنايه از علم و فرهنگ است. 👌 حتّى در ميدان جنگهاى سنّتى پيشين سلاحهاى مختلفى جز شمشير به كار مى رفته، همچون تير و نيزه و خنجر، ولى همواره مى گويند اگر در برابر فلان موضوع سر تسليم فرود نياريد «حواله شما با است» يا گفته مى شد «به زور شمشير حقّ خود را مى گيريم». ❕یا از قديم معروف بوده «كشور با دو چيز اداره مى شود، قلم و شمشير» و همه اينها جنبه دارد و مفهوم آن تكيه بر قدرت و استفاده از نيروى نظامى است. 👌ضرب المثلهاى زيادى امروز در اين زمينه در دست است؛ مى گويند «فلان كس شمشير را از رو بسته!» ، آشكارا فدرت نمائى مى كند.» ❕ «شمشير ميان ما و شما حكومت خواهد كرد،» اشاره به اين كه جز از راه جنگ مسأله حل نمى شود. 👌 «شمشيرها را نمى كنيم تا به هدف برسيم!» كنايه از اينكه مبارزه را تا آخر ادامه خواهيم داد. ❕از اينجا روشن مى شود كه منظور از قيام مهدى عليه السلام به سيف، همان اتّكاى بر قدرت است؛ براى اينكه چنين گمان نشود كه اين مصلح بزرگ آسمانى به شكل يك معلم، يا يك واعظ، و يا راهنماى اجتماعى ظاهر مى شود و رسالت او تنها اندرز دادن مردم است. 👌بلكه او يك رهبر درونگر و دورانديشى است كه نخست از حربه منطق بهره گيرى كافى مى كند، و آنجا كه گفتار حق سودى نبخشد كه در مورد بسيارى از زورگويان و جبّاران سودى هم نخواهد داد، دست به شمشير مى كند؛ يعنى، متوسّل به قدرت مى شود و را بر سر جاى خودشان مى نشاند؛ يا در صورت لزوم، وجود كثيفشان را از سر راه بر مى دارد؛ و شك نيست كه براى اصلاح گروهى از مردم جز اين راه ى نيست . 📚حکومت جهانی مهدی ، مکارم شیرازی ، ص 253 http://eitaa.com/joinchat/304152577C9f840da185 https://sapp.ir/poorseman
🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹🌺🌹 ☀تفسیر کلید واژه ای ☀آیه ولایت ☀سوره مائده آیه 55 إِنَّمَا وَلِيُّكُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ يُقِيمُونَ الصَّلَاةَ وَيُؤْتُونَ الزَّكَاةَ وَهُمْ رَاكِعُونَ ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ ﻭ ﺩﻭﺳﺖ ﺷﻤﺎ ﻓﻘﻂ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻭﺳﺖ ﻭ ﻣﻮﻣﻨﺎﻧﻰ [ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻋﻠﻰ ﺑﻦ ﺍﺑﻰ ﻃﺎﻟﺐ ﺍﻧﺪ ] ﻛﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﻧﻤﺎﺯ ﺭﺍ ﺑﺮﭘﺎ ﻣﻰ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻰ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺭﻛﻮﻋﻨﺪ [ ﺑﻪ ﺗﻬﻴﺪﺳﺘﺎﻥ ] ﺯﻛﺎﺕ ﻣﻰ ﺩﻫﻨﺪ .(55) 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 ﺩﺭ ﺷﺄﻥ ﻧﺰﻭﻝ ﺁﻳﻪ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ: ﺳﺎﺋﻠﻰ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﺴﺠﺪ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺁﻟﻪ ﺷﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻣﺮﺩم ﺩﺭﺧﻮﺍﺳﺖ ﻛﻤﻚ ﻛﺮﺩ. ﻛﺴﻰ ﭼﻴﺰﻯ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻧﺪﺍﺩ. ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﻰ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻰ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺑﻮﺩ، ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺭﻛﻮﻉ، ﺍﻧﮕﺸﺘﺮ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﺎﺋﻞ ﺑﺨﺸﻴﺪ. ﺩﺭ ﺗﻜﺮﻳﻢ ﺍﻳﻦ ﺑﺨﺸﺶ، ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪ. ﻣﺎﺟﺮﺍﻯ ﻓﻮﻕ ﺭﺍ ﺩﻩ ﻧﻔﺮ ﺍﺯ ﺍﺻﺤﺎﺏ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ، ﻋﻤّﺎﺭ ﻳﺎﺳﺮ، ﺟﺎﺑﺮﺑﻦ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠّﻪ، ﺍﺑﻮﺫﺭ، ﺍَﻧﺲ ﺑﻦ ﻣﺎﻟﻚ، ﺑﻠﺎﻝ ﻭ... ﻧﻘﻞ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺷﻴﻌﻪ ﻭ ﺳﻨّﻰ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺷﺄﻥ ﻧﺰﻭﻝ، ﺗﻮﺍﻓﻖ ﺩﺍﺭﻧﺪ. ( ﺍﻟﻐﺪﻳﺮ، ﺝ 2، ﺹ 52، ﺍﺣﻘﺎﻕ ﺍﻟﺤﻖّ، ﺝ 2، ﺹ 400ﻭ ﻛﻨﺰﺍﻟﻌﻤّﺎﻝ، ﺝ 6، ﺹ 391.) ﻋﻤّﺎﺭ ﻳﺎﺳﺮ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﺪ: ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﻧﻔﺎﻕ ﺍﻧﮕﺸﺘﺮ ﺩﺭ ﻧﻤﺎﺯ ﻭ ﻧﺰﻭﻝ ﺁﻳﻪ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺁﻟﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﻣَﻦ ﻛﻨﺖُ ﻣﻮﻟﺎﻩ ﻓﻌﻠﻰّ ﻣﻮﻟﺎﻩ . ( ﺗﻔﺴﻴﺮ ﺍﻟﻤﻴﺰﺍﻥ.) ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﻛﺮم ﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺁﻟﻪ ﺩﺭ ﻏﺪﻳﺮﺧﻢ، ﺑﺮﺍﻯ ﺑﻴﺎﻥ ﻣﻘﺎم ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﻰ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﺭﺍ ﺗﻠﺎﻭﺕ ﻓﺮﻣﻮﺩ. ( ﺗﻔﺴﻴﺮ ﺻﺎﻓﻰ.) ﻭ ﺧﻮﺩ ﻋﻠﻰ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﻧﻴﺰ ﺑﺮﺍﻯ ﺣﻘّﺎﻧﻴّﺖ ﺧﻮﻳﺶ، ﺑﺎﺭﻫﺎ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻧﺪ. ( ﺗﻔﺴﻴﺮ ﺍﻟﻤﻴﺰﺍﻥ.) ﺍﺑﻮﺫﺭ ﻛﻪ ﺧﻮﺩ ﺷﺎﻫﺪ ﻣﺎﺟﺮﺍ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﺩﺭ ﻣﺴﺠﺪ ﺍﻟﺤﺮﺍم ﺑﺮﺍﻯ ﻣﺮﺩم ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﻓﻮﻕ ﺭﺍ ﻧﻘﻞ ﻣﻰ ﻛﺮﺩ. ( ﺗﻔﺴﻴﺮ ﻣﺠﻤﻊ ﺍﻟﺒﻴﺎﻥ.) ﻛﻠﻤﻪ ﻯ ﻭﻟﻰّ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ، ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻯ ﺩﻭﺳﺖ ﻭ ﻳﺎﻭﺭ ﻧﻴﺴﺖ، ﭼﻮﻥ ﺩﻭﺳﺘﻰ ﻭ ﻳﺎﺭﻯ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﻫﻤﻪ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﺍﺳﺖ، ﻧﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺭﻛﻮﻉ ﺍﻧﻔﺎﻕ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ. ﺍﻣﺎم ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ: ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﺯ ﺍﻟّﺬﻳﻦ ﺁﻣﻨﻮﺍ... ، ﻋﻠﻰ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﻭ ﺍﻭﻟﺎﺩ ﺍﻭ، ﺍﺋﻤّﻪ ﻋﻠﻴﻬﻢ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﺗﺎ ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﭘﺲ ﻫﺮﻛﺲ ﺍﺯ ﺍﻭﻟﺎﺩ ﺍﻭ ﺑﻪ ﺟﺎﻳﮕﺎﻩ ﺍﻣﺎﻣﺖ ﺭﺳﻴﺪ ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﻭﻳﮋﮔﻰ ﻣﺜﻞ ﺍﻭﺳﺖ، ﺁﻧﺎﻥ ﺻﺪﻗﻪ ﻣﻰ ﺩﻫﻨﺪ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺭﻛﻮﻉ. ( ﻛﺎﻓﻰ، ﺝ 1، ﺹ 288.) ﻣﺮﺣﻮم ﻓﻴﺾ ﻛﺎﺷﺎﻧﻰ ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺏ ﻧﻮﺍﺩﺭ، ﺣﺪﻳﺜﻰ ﺭﺍ ﻧﻘﻞ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺁﻥ ﺳﺎﻳﺮ ﺍﻣﺎﻣﺎﻥ ﻣﻌﺼﻮم ﻧﻴﺰ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﻧﻤﺎﺯ ﻭ ﺭﻛﻮﻉ ﺑﻪ ﻓﻘﺮﺍ ﺻﺪﻗﻪ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﻋﻤﻞ ﺑﺎ ﺟﻤﻊ ﺑﻮﺩﻥ ﻛﻠﻤﺎﺕ ﻳﻘﻴﻤﻮﻥ، ﻳﺆﺗﻮﻥ، ﺍﻟﺮﺍﻛﻌﻮﻥ ﺳﺎﺯﮔﺎﺭﺗﺮ ﺍﺳﺖ. ﺍﻣﺎم ﺑﺎﻗﺮﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺵ ﺭﺍ ﺩﺳﺘﻮﺭ ﺩﺍﺩ ﻛﻪ ﻭﻟﺎﻳﺖ ﻋﻠﻰ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﺭﺍ ﻣﻄﺮﺡ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﺭﺍ ﻧﺎﺯﻝ ﻛﺮﺩ. ( ﺗﻔﺴﻴﺮ ﻧﻮﺭﺍﻟﺜﻘﻠﻴﻦ ﻭﻛﺎﻓﻰ، ﺝ 1، ﺹ 281.) ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﻣﻌﺮّﻓﻰ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﻭﺻﺎﻑ ﻭﺧﺼﻮﺻﻴّﺎﺕ ﻛﺴﻰ ﮔﻔﺘﻪ ﺷﻮﺩ ﻭﻣﺨﺎﻃﺒﺎﻥ، ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﻣﺼﺪﺍﻕ ﺁﻥ ﺭﺍ ﭘﻴﺪﺍ ﻛﻨﻨﺪ. (ﺁﻳﻪ ﺑﺪﻭﻥ ﻧﺎم ﺑﺮﺩﻥ ﺍﺯ ﻋﻠﻰ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم، ﺍﻭﺻﺎﻑ ﻭﺍﻓﻌﺎﻝ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﺮﺷﻤﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ) ﺍﻣﺎم ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﻋﻠﻰ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﻫﺰﺍﺭﺍﻥ ﺷﺎﻫﺪ ﺩﺭ ﻏﺪﻳﺮ ﺧﻢ ﺩﺍﺷﺖ، ﻭﻟﻰ ﻧﺘﻮﺍﻧﺴﺖ ﺣﻖّ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﮕﻴﺮﺩ، ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻰ ﻛﻪ ﺍﮔﺮ ﻳﻚ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺩﻭ ﺷﺎﻫﺪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ، ﺣﻖّ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻣﻰ ﮔﻴﺮﺩ! ( ﺗﻔﺴﻴﺮ ﻧﻮﺭﺍﻟﺜﻘﻠﻴﻦ.) ﻭﻟﺎﻳﺖ ﻓﻘﻴﻪ ﺩﺭ ﺭﺍﺳﺘﺎﻯ ﻭﻟﺎﻳﺖ ﺍﻣﺎم ﻣﻌﺼﻮم ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﻣﻘﺒﻮﻟﻪ ﻯ ﻋﻤﺮﺑﻦ ﺣﻨﻈﻠﻪ ﺍﺯﺍﻣﺎم ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻧﻴﻢ: ﺑﻨﮕﺮﻳﺪ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻛﺲ ﻛﻪ ﺣﺪﻳﺚ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺭﻭﺍﻳﺖ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺩﺭ ﺣﻠﺎﻝ ﻭﺣﺮﺍم ﻣﺎ ﻧﻈﺮ ﻧﻤﺎﻳﺪ ﻭ ﺍﺣﻜﺎم ﻣﺎ ﺭﺍ ﺑﺸﻨﺎﺳﺪ. ﭘﺲ ﺑﻪ ﺣﻜﻮﻣﺖ ﺍﻭ ﺭﺍﺿﻰ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﻛﻪ ﻣﻦ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺣﺎﻛﻢ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩم. ﻓﺎﻧّﻰ ﻗﺪ ﺟﻌﻠﺘﻪ ﻋﻠﻴﻜﻢ ﺣﺎﻛﻤﺎً... . ( ﻛﺎﻓﻰ، ﺝ 1، ﺹ 67.) 1- ﺍﺳﻠﺎم، ﻫﻢ ﺩﻳﻦ ﻭﻟﺎﻳﺖ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﻢ ﺩﻳﻦ ﺑﺮﺍﺋﺖ. ﻫﻢ ﺟﺎﺫﺑﻪ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﻫﻢ ﺩﺍﻓﻌﻪ. ﺁﻳﺎﺕ ﻗﺒﻞ، ﺍﺯ ﭘﺬﻳﺮﺵ ﻭﻟﺎﻳﺖ ﻳﻬﻮﺩ ﻭ ﻧﺼﺎﺭﻯ ﻧﻬﻰ ﻛﺮﺩ، ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ ﻣﻰ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: ﺧﺪﺍ ﻭ ﺭﺳﻮﻝ ﻭ ﻛﺴﻰ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺭﻛﻮﻉ ﺍﻧﮕﺸﺘﺮ ﺩﺍﺩ، ﻭﻟﻰّ ﺧﻮﺩ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫﻴﺪ. ﻳﺎ ﺍﻳّﻬﺎ ﺍﻟّﺬﻳﻦ ﺁﻣﻨﻮﺍ ﻟﺎ ﺗﺘّﺨﺬﻭﺍ... ﺍﻧّﻤﺎ ﻭﻟﻴّﻜﻢ ﺍﻟﻠَّﻪ... 2- ﺍﺯ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺑﻪ ﺟﺎﻯ ﺍﻭﻟﻴﺎﺋﻜﻢ ، ﻭﻟﻴّﻜﻢ ﺁﻣﺪﻩ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺷﻮﺩ ﻛﻪ ﺭﻭﺡ ﻭﻟﺎﻳﺖ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻭ ﻋﻠﻰ ﻋﻠﻴﻬﻤﺎ ﺍﻟﺴﻠﺎم، ﺷﻌﺎﻉ ﻭﻟﺎﻳﺖ ﺍﻟﻬﻰ ﺍﺳﺖ. ﻭﻟﻴّﻜﻢ 3- ﻣﻌﻤﻮﻟﺎً ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﻧﻤﺎﺯ ﻭﺯﻛﺎﺕ ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ ﻫﻢ ﻣﻄﺮﺡ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﻭﻟﻰ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﻪ، ﻫﺮ ﺩﻭ ﺑﻪ ﻫﻢ ﺁﻣﻴﺨﺘﻪ ﺍﻧﺪ. (ﺩﺍﺩﻥ ﺯﻛﺎﺕ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﻧﻤﺎﺯ) ﺍﻟّﺬﻳﻦ ﻳﻘﻴﻤﻮﻥ ﺍﻟﺼﻠﻮﺓ ﻭ ﻳﺆﺗﻮﻥ ﺍﻟﺰﻛﺎﺓ ﻭ ﻫﻢ ﺭﺍﻛﻌﻮﻥ 4- ﻛﺴﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﺍﻫﻞ ﻧﻤﺎﺯ ﻭ ﺯﻛﺎﺕ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ، ﺣﻖّ ﻭﻟﺎﻳﺖ ﺑﺮ ﻣﺮﺩم ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ. ﺍﻧّﻤﺎ ﻭﻟﻴّﻜﻢ ﺍﻟﻠَّﻪ... ( ﺍﻧّﻤﺎ ، ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻯ ﺍﻧﺤﺼﺎﺭ ﻭﻟﺎﻳﺖ ﺩﺭ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺧﺎﺹّ ﺍﺳﺖ) 5- ﺑﺮﺍﻯ ﺗﻮﺟّﻪ ﺑﻪ ﻣﺤﺮﻭﻣﺎﻥ، ﻧﻤﺎﺯ ﻫﻢ ﻣﺎﻧﻊ ﻧﻴﺴﺖ. ﻳﺆﺗﻮﻥ ﺍﻟﺰﻛﺎﺓ ﻭ ﻫﻢ ﺭﺍﻛﻌﻮﻥ (ﺁﺭﻯ، ﻓﻘﻴﺮ ﻧﺒﺎﻳﺪ ﺍﺯ ﺟﻤﻊ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﺩﺳﺖ ﺧﺎﻟﻰ ﺑﺮﮔﺮﺩﺩ.) 6- ﻭﻟﺎﻳﺖ ﺍﺯ ﺁﻥِ ﻛﺴﺎﻧﻰ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺍﻗﺎﻣﻪ ﻯ ﻧﻤﺎﺯ ﻭﭘﺮﺩﺍﺧﺖ ﺯﻛﺎﺕ ﭘﺎﻳﺪﺍﺭ ﺑﺎﺷﺪ. ﻳﻘﻴﻤﻮﻥ ﺍﻟﺼﻠﻮﺓ ﻭﻳﺆﺗﻮﻥ... ( ﻳﻘﻴﻤﻮﻥ ﻭ ﻳﺆﺗﻮﻥ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﺩﻭﺍم ﺍﺳﺖ) 7- ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﻭﻟﺎﻳﺖ، ﺣﻜﻮﻣﺖ ﻭ ﺳﺮﭘﺮﺳﺘﻰ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻃﺮﻳﻖ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺭﺳﻮﻝ ﻭ ﺍﻣﺎم ﻧﺒﺎﺷﺪ، ﺑﺎﻃﻞ ﺍﺳﺖ. ﺍﻧّﻤﺎ ﻭﻟﻴّﻜﻢ ﺍﻟﻠَّﻪ... (ﻛﻠﻤﻪ ﺍﻧّﻤﺎ ﻋﻠﺎﻣﺖ ﺣﺼﺮ ﺍﺳﺖ) 8- ﺗﻮﺟّﻪ ﺑﻪ ﺧﻠﻖ ﺑﺮﺍﻯ ﺧﺪﺍ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﻧﻤﺎﺯ، ﺑﺎ ﺍﻗﺎﻣﻪ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﻨﺎﻓﺎﺕ ﻧﺪﺍﺭﺩ. ﻳﺆﺗﻮﻥ ﺍﻟﺰﻛﺎﺓ ﻭ ﻫﻢ ﺭﺍﻛﻌﻮﻥ 9- ﻛﺴﻰ ﻛﻪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻓﻘﺮﺍ ﺑﻰ ﺗﻔﺎﻭﺕ ﺑﺎﺷﺪ، ﻧﺒﺎﻳﺪ ﺭﻫﺒﺮ ﻭ ﻭﻟﻰّ ﺷﻤﺎ ﺑﺎﺷﺪ. ﺍﻧّﻤﺎ ﻭﻟﻴّﻜﻢ ﺍﻟﻠَّﻪ... ﻭ ﻳﺆﺗﻮﻥ ﺍﻟﺰﻛﺎﺓ ادامه👇👇👇👇
10- ﻛﺎﺭﻫﺎﻯ ﺟﺰﺋﻰ (ﻣﺜﻞ ﺍﻧﻔﺎﻕ ﺍﻧﮕﺸﺘﺮ)ﻧﻤﺎﺯ ﺭﺍ ﺑﺎﻃﻞ ﻧﻤﻰ ﻛﻨﺪ. ﻳﻘﻴﻤﻮﻥ ﺍﻟﺼﻠﻮﺓ ﻭ ﻳﺆﺗﻮﻥ ﺍﻟﺰﻛﺎﺓ ﻭ ﻫﻢ ﺭﺍﻛﻌﻮﻥ 11- ﺩﺭ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻗﺮﺁﻥ، ﺑﻪ ﺻﺪﻗﻪ ﻣﺴﺘﺤﺒّﻰ ﻫﻢ ﺯﻛﺎﺕ ﮔﻔﺘﻪ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ. ﻳﺆﺗﻮﻥ ﺍﻟﺰﻛﺎﺓ 12- ﻭﻟﺎﻳﺖ ﻫﺎ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮﻧﺪ، ﻧﻪ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ. ﻭﻟﺎﻳﺖ ﺑﺮ ﻣﺴﻠﻤﻴﻦ، ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺍﺯ ﺁﻥِ ﺧﺪﺍﺳﺖ، ﺳﭙﺲ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ، ﺁﻧﮕﺎﻩ ﺍﻣﺎم. ﺍﻧّﻤﺎ ﻭﻟﻴّﻜﻢ ﺍﻟﻠَّﻪ ﻭ ﺭﺳﻮﻟﻪ ﻭ ﺍﻟّﺬﻳﻦ ﺁﻣﻨﻮﺍ... 13- ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﻰ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﺩﺭ ﺯﻣﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺻﻠﻰ ﺍﻟﻠﻪ ﻋﻠﻴﻪ ﻭﺁﻟﻪ ﻧﻴﺰ ﻭﻟﺎﻳﺖ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ. ﺍﻧّﻤﺎ ﻭﻟﻴّﻜﻢ ﺍﻟﻠَّﻪ ﻭ ﺭﺳﻮﻟﻪ (ﻇﺎﻫﺮ ﻭ ﻟﺎﻳﺖ، ﻭﻟﺎﻳﺖ ﺑﺎﻟﻔﻌﻞ ﺍﺳﺖ، ﻧﻪ ﻭﻟﺎﻳﺖ ﺑﺎﻟﻘﻮّﻩ. ﺯﻳﺮﺍ ﻭﻟﺎﻳﺖ ﺩﺭ ﺁﻳﻪ ﻳﻜﺒﺎﺭ ﺑﻜﺎﺭ ﺑﺮﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﻛﻪ ﻳﺎ ﻫﻤﻪ ﺑﺎﻟﻔﻌﻞ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻳﺎ ﻫﻤﻪ ﺑﺎﻟﻘﻮّﻩ ﻣﻰ ﺑﺎﺷﺪ __________________________ __________________________ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
هدایت شده از استاد قرائتی
حجاب برای افراد بی‌دین هم لازم است.mp3
3.84M
↷● #فایل_صوتی ●↶ 📑 حجاب برای افراد بی دین هم لازم است📑 ⏱زمان: 7:00 دقیقه 🆔 @gharaati
🔻 ‌شفاعت نبی اکرم(ص) اختصاص به قیامت ندارد. شفاعت، در دنیا هم جاری است. ✔️ استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: «مقام شفاعتِ نبی اکرم (ص) يک مقام جاری و ساری است؛ يعنی از اول تا آخر عالم، اين مقام شفاعت وجود دارد و يک امر دائمی است و اختصاص به زمانی خاص ندارد، به طوری که در زمان‌های دیگر نباشد؛ همچنین اختصاص به فرد خاصی هم ندارد، به‌گونه‌ای که فرد دیگری را شامل نشود. اين‌طور نيست که شفاعت، فقط در خروجی کار باشد، و آنجا که همه، کارهايشان را انجام می‌دهند، نيازی به شفاعت نباشد و وقتی کارها گره می‌خورد و مثلاً در آخرت درهای بهشت بسته می‌‌شود، فقط با شفاعت، درها باز شود! اين‌طور نيست. بلکه سيرِ مستمرِ مخلوقات، با شفاعت حضرت است. شفاعت، يک امر جاری است و در هر لحظه، می‌توان شفاعت بهتری را نصيب خود کرد. ایشان از ابتدا دستگيری کرده‌اند و اکنون هم دستگيری می‌کنند. ما نباید شفاعت را به این صورت تفسیر کنیم که مثلاً ما همۀ کارهای خود را انجام می‌دهیم و فقط زمان جمع‌بندی و نمره دادن، حضرت شفاعت می‌کند! شفاعت از ابتدا هست، مثل معلّمی که از روز اوّل از شاگرد دستگيری می‌کند، نه آن روزی که شاگرد امتحان داده و مثلاً نیم‌نمره کم آورده است و معلّم با کم و زیاد کردن در برگۀ او نمره‌اش را تمام کند! معنای شفاعت اين نيست. 👈 شفاعت يک حقيقت جاری توسط نبی اکرم (ص) است که همۀ بندگان خدا از انسان تا مَلک و غیر آنها در همۀ احوال و افعال، به اين شفاعت محتاج هستند. پس فقط اهل گناه به اين شفاعت محتاج نیستند بلکه همه مخلوقات، در درجات خود محتاج شفاعت هستند.» ۹۲/۱۰/۷ ☑️ @mirbaqeri
آیت_الله_میرباقری_همایش_حیات_طیبه.mp3
21.28M
🎵 «طبّ اسلامی و طبّ مدرن»/ استاد میرباقری، ۹۷/‌۱/۲۲ 🔍 من اصلی‌ترین بحرانِ کنونیِ کشورمان را تحقیرشدگی در برابر غرب می‌دانم. عامل عمدهٔ اتفاقات حوزهٔ ارز و دلار، همین تحقیرشدگی است. ☑️ @mirbaqeri
mahe shaaban.mp3
8.33M
🎧 قطعه صوتی از استاد میرباقری درباره بهره‌های ما از ماه شعبان، ۹۴/۳/۲۵ (۲۱ دقیقه) ☑ @mirbaqeri