eitaa logo
شجره طیبه🌳🌷
102 دنبال‌کننده
11.7هزار عکس
8.6هزار ویدیو
374 فایل
پیام های خود را برای اینجانب ارسال فرمایید https://eitaa.com/ma_najafi
مشاهده در ایتا
دانلود
*⭕مقايسه ميان كار ابراهيم عليه السلام و رسول اكرم و كار ملكه انگلستان و كوروش‏* 🔽 فرق است ميان آزادى عقيده و آزادى تفكر. تفكر يعنى همان استعداد انسانى بشر كه مى‏ تواند در مسائل، علمى و منطقى بينديشد. اين استعداد حتما بايد آزاد باشد. پيشرفت و تكامل بشر در گرو اين آزادى است. 🔽 اما عقيده : مى‏دانيم هر عقيده ‏اى ناشى از تفكر نيست. بسيارى از عقايد بشر ناشى از يك سلسله عادتها، تقليدها و تعصبهاست نه اين كه چون فكر كرده اين عقيده را گرفته است بلكه چون عادت كرده، به اين عقيده چسبيده است. 🔽 اين عقيده نوعى انعقاد است يعنى فكر و انديشه‏ اش به جاى اين كه باز باشد بسته و منعقد شده و بر عكس، آن قوه مقدس تفكر به دليل اين انعقاد و بستگى در درونش اسير شده. 🔽 آن آدمى كه يك سنگ يا چوب و ساخته دست خودش را مى‏ پرستد، آيا نشسته علمى و منطقى فكر كرده و علم و منطق او وى را رسانده به اين كه اين بت را بپرستد؟ تفكر آزاد است، حالا كه تفكر آزاد است پس اين آقاى بت‏ پرست بايد آزاد باشد براى اين كه بت را بپرستد؛ يا نه، عقل و فكر اين شخص اسير است، 🔽 بايد كارى كنيم كه عقل و فكر او را از اسارت اين عقيده آزاد كنيم، كارى را بكنيم كه ابراهيم خليل اللَّه و بت ‏شكن كرد.( شکستن بتها بگونه ای که مردم را به اندیشیدن نسبت به عقیده خرافی شان وادار نمود ). 🔽 حال درباره اين كار ابراهيم چه بايد بگوييم؟ آيا ابراهيم كارى كرد برخلاف آزادى عقيده؟ يا كارى كرد در خدمت آزادى عقيده؟ كارى كرد در خدمت آزادى عقيده به معنى واقعى، يعنى آزادى انديشه. 🔽 يعنى ابراهيم با اين عمل ، از خودبيگانگى آنها را از آنان گرفت، آنها را به خود بازگرداند و آزادى آنان را به آنها بازگرداند. 🔽 - تعبیر قرآن نسبت به پیامد عمل ابراهیم در بین بت پرستان این است -: « فَرَجَعوا الى‏ انْفُسِهِمْ » تعبير عجيبى است! اينها از خودشان جدا و دور شده بودند (خود واقعى انسان عقل و فكر و منطق انسان است)، قرآن مى‏ گويد اين - اقدام ابراهیم در شکستن بتها- سبب شد كه دومرتبه به سوى خودشان باز گشتند و خودشان را دريافتند، گفتند كه او راست مى‏گويد. 🔽 ابراهيم عليه السلام مى‏ توانست مطابق همين فلسفه‏ اى كه اغلب فرنگيها مى‏ گويند كه «انسان هر عقيده‏ اى را اتخاذ كند آن عقيده محترم است» بگويد چون اين بتها مورد احترام ميليونها انسان هستند پس من هم به آنها احترام مى‏ گزارم. از نظر اسلام اين كار اغراء به جهل است نه خدمت به آزادى. 🔽 پيغمبر اكرم - نیز - پس از فتح مكه، به عنوان آزادى عقيده بتها را باقى نگذاشت زيرا اين بتها سمبل اسارت فكرى مردم‏ اند. 🔽 صدها سال بود كه فكر اين مردم اسير اين بتهاى چوبى و فلزى بود كه به خانه كعبه آويخته بودند. تمام اينها را در هم ريخت و واقعا مردم را آزاد كرد. 🔽 حال شما بياييد اين را مقايسه كنيد [با اين كه‏] ملكه يا پادشاه انگلستان در چند سال پيش در سفرى كه به هندوستان رفته بود وقتى كه مى‏ خواست به تماشاى يك بتخانه برود، مردم وقتى مى‏ خواستند داخل صحن آن بتخانه شوند كفشهايشان را مى‏ كَندند، او هنوز به صحن نرسيده كفشهايش را به احترام كَند و بعد، از همه آن بت‏ پرستها مؤدب‏تر در مقابل بتها ايستاد. 🔽 يك عده هم گفتند ببينيد! ملت روشنفكر چقدر به عقايد مردم احترام مى‏ گزارد! ♦️ نمى‏ دانند كه اين نيرنگ استعمار است. استعمار مى‏ بيند كه همين بتخانه است كه هند را به زنجير كشيده و رام استعمارگر كرده. آن، احترام به آزادى نيست، خدمت به استعمار است. ♦️ملت هند اگر از زير بار اين خرافات بيرون بيايد باج به انگليس‏ها نمى‏ دهد. 🔽 يا در گذشته مى‏ گفتند ببينيد كوروش چقدر مرد بزرگِ بزرگوارى بوده! كه وقتى به بابِل رفت و آنجا را فتح كرد تمام بتخانه‏ ها را محترم شمرد. اين كار از نظر يك فاتح كه سياست استعمارگرى دارد و مى‏ خواهد مردم را بفريبد توجيه مى‏ شود ولى از نظر بشريت چطور؟ 🔽 آيا خود جناب كوروش به آن بتها اعتقاد داشت؟ نه. كوروش چه فكر مى‏ كرد؟ مى‏ گفت اين اعتقاد، اين مردم را بدبخت كرده يا نه؟ بله. ولى در عين حال دست به تركيب آنها نزد، چرا؟ چون مى‏ خواست كه آنها در زنجير بمانند. اين خيانت بود نه خدمت. ◀️ مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (آينده انقلاب اسلامى ايران)، ج‏24، ص: 123-120- با تلخیص و ویرایش جزئی - گروه صالحانه https://chat.whatsapp.com/DxOz9lU78F5JvWKuRxF3jO شجره طیبه @shajare_tayebe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠بحث عدالت بایستى به یك گفتمان نخبگانى تبدیل شود. باید این مسئله را دنبال کنیم و پیگیرى این بحث را رهانکنیم؛ چون زمینه خیلى زیاد است، نیاز خیلى شدید است. بیانات رهبر معظم انقلاب ( ۱۳۹۰/۰۲/۲۷) 🔹-🔸🌹🔹-🔸 ✅ 💠موضوع: عدالت و مبارزه با فساد 🔴 توصیه هایی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی(عج) ✨⁦🇮🇷⁩✨ شجره طیبه @shajare_tayebe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
VID_20201111_092713_453.mp3
1.08M
💠مشروعیت من و شما وابسته به مبارزه با فساد، مبارزه با تبعیض و عدالت خواهی است. رهبر معظم انقلاب ۱۳۸۲/۰۶/۰۵ 🔹-🔸🌹🔹-🔸 ✅ 💠موضوع: عدالت و مبارزه با فساد ✨⁦🇮🇷⁩✨ شجره طیبه @shajare_tayebe
پرده نگار+درس نامه عدالت.pdf
4.06M
💠«پرده نگار و درس نامه » مجموعه ای گردآوری شده از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که نگاهی به جایگاه « و » در اندیشه معظم له دارد.این پرده نگار با رویکرد کاربردی تدوین شده و در آن سعی شده به مسائل عینی و سوال های مهم در حوزه بحث عدالت خواهی از منظر رهبر انقلاب اسلامی مسائلی مانند اهمیت عدالت و عدالت خواهی، عرصه های تحقق عدالت، چگونگی عدالت خواهی پاسخ دهد. 🔹-🔸🌹🔹-🔸 ✅ 💠موضوع: عدالت و مبارزه با فساد شجره طیبه @shajare_tayebe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠بحث عدالت بایستى به یك گفتمان نخبگانى تبدیل شود. باید این مسئله را دنبال کنیم و پیگیرى این بحث را رهانکنیم؛ چون زمینه خیلى زیاد است، نیاز خیلى شدید است. بیانات رهبر معظم انقلاب ( ۱۳۹۰/۰۲/۲۷) 🔹-🔸🌹🔹-🔸 ✅ 💠موضوع: عدالت و مبارزه با فساد 🔴 توصیه هایی برای ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی(عج) ✨⁦🇮🇷⁩✨ شجره طیبه @shajare_tayebe
VID_20201111_092713_453.mp3
1.08M
💠مشروعیت من و شما وابسته به مبارزه با فساد، مبارزه با تبعیض و عدالت خواهی است. رهبر معظم انقلاب ۱۳۸۲/۰۶/۰۵ 🔹-🔸🌹🔹-🔸 ✅ 💠موضوع: عدالت و مبارزه با فساد ✨⁦🇮🇷⁩✨ شجره طیبه @shajare_tayebe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 «نارضایتی این حقیر از کارکرد عدالت در کشور نباید به این معنی گرفته شود که برای استقرار عدالت کار انجام نگرفته است. واقعیّت آن است که دستاوردهای مبارزه با بی‌عدالتی در این چهار دهه، با هیچ دوره‌ی دیگر گذشته قابل مقایسه نیست.» مقام معظم رهبری ۱۳۹۷٫۱۱٫۲۲ 🔹-🔸🌹🔹-🔸 🌀 💠موضوع: چی بودیم و چی شدیم ... ✨⁦🇮🇷⁩✨ شجره طیبه @shajare_tayebe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 💠موضوع: معرفی کتاب عدالت و عدالت خواهی در اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای 🔹-🔸🌹🔹-🔸 🔹چرا باید عدالت خواه باشیم؟ 🔸برای تحقق عدالت چه باید کرد؟ 🔹چگونه عدالت خواهی کنیم؟ 🔸بایدها و نبایدهای عدالت خواهی؟ ✨⁦🇮🇷⁩✨ شجره طیبه @shajare_tayebe
🌀 💠حضرت آیت‌الله خامنه‌ای :«در بُعد مسائل داخلی کشور؛ امام طرف‌دار جدی حمایت از محرومان و مستضعفان بود؛ امام نابرابری اقتصادی را با شدت و حدت رد میکرد؛ اشرافیگری را با تلهی رد میکرد؛ به معنای واقعی کلمه امام طرف‌دار عدالت اجتماعی بود.» ۹۴/۳/۱۴ ✨⁦🇮🇷⁩✨ شجره طیبه @shajare_tayebe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‏Voice 016.m4a
7.35M
فایل صوتی باموضوع عدالت ومبارزه بافسادحجه السلام محمدزکائی کارشناس مسائل تربیتی وسیاسی شجره طیبه @shajare_tayebe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*⭕️ انديشه عوامانه كريّت و اعتصام علما* 🔸بعضى از مردم خيال مى‏كنند كه تأثير گناه در افراد يكسان نيست، در مردم عادى گناه تأثير دارد و آنها را از تقوا و عدالت ساقط مى‏كند ولى در طبقه علما تأثيرى ندارد، آنها يك نوع «كريّت» و يك نوع «اعتصام» دارند، نظير فرقى كه بين آب قليل و آب كثير است كه آب كثير اگر به قدر كُر شد ديگر از نجاست منفعل نمى‏شود؛ 🔹 در صورتى كه اسلام براى احدى كريّت و اعتصام قائل نيست، حتى براى شخص پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله. ♦️چرا مى‏گويد: قُلْ إِنِّي أَخافُ‏ إِنْ عَصَيْتُ رَبِّي عَذابَ يَوْمٍ عَظِيمٍ‏ اى پيغمبر! بگو خود من نيز اگر معصيت كنم از عذاب روز بزرگ بيمناكم. ♦️ چرا مى‏فرمايد: لَئِنْ أَشْرَكْتَ لَيَحْبَطَنَّ عَمَلُكَ‏ : اگر نوعى شرك در كار تو وارد شود عملت تباه خواهد شد. همه اينها براى اين تعليم است كه تبعيضى در كار نيست، *كريّت و اعتصام براى احدى نيست.* ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى ؛ ج‏20 ؛ ص176-با ویرایش جزئی- شجره طیبه @shajare_tayebe
*⏺اسلام ، دین وحدت و اتفاق* 🔽 تفرق و تشتت و نقطه مقابلش اتحاد و وحدت از مسائلى است كه قرآن روى آن خيلى تكيه مى‏ كند. 🔽 اسلام دين وحدت و اتفاق است. 🔽 الآن كار تبليغات استعمارى به كجا رسيده كه اگر كسى سخن از وحدت اسلامى بگويد عده‏ اى از نظر مذهبى او را تكفير مى‏ كنند كه تو مى‏ گويى وحدت اسلامى؟! وحدت اسلامى بر خلاف مذهب تشيع است! 🔽 على ، فداى وحدت اسلامى شد. چه كسى به اندازه على براى وحدت اسلامى احترام قائل بود؟ اين ديگران بودند كه مى ‏بريدند و اين على بود كه وصل مى‏ كرد. 🔽 يك آقايى روى منبر مى‏ گفت: الحمد للَّه، يادم است كه از اول عمرم با وحدت اسلامى مخالف بودم! (خدا مثل تو را زياد نكند در اين جامعه!) 🔽 قرآن مى‏فرمايد: وَ اعْتَصِموا بِحَبْلِ اللَّهِ جَميعاً وَ لا تَفَرَّقوا وَ اذْكُروا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ اذْ كُنْتُمْ اعْداءً فَأَلّف بَيْنَ قُلوبِكُمْ‏ . آيه ديگر: وَ لا تَكونوا كَالَّذينَ تَفَرَّقوا وَ اخْتَلَفوا مِنْ بَعْدِ ما جاءَهُمُ الْبَيِّناتُ‏ . آيه ديگر: وَ لا تَنازَعوا فَتَفْشَلوا وَ تَذْهَبَ ريحُكُمْ‏ : مسلمين! با يكديگر تنازع و اختلاف نداشته‏ باشيد كه فَشَل و سست مى‏ شويد، نيروى شما گرفته مى‏ شود، بعد بو و خاصيت از شما گرفته مى‏ شود. 🔽 يك جمعيتى كه وحدت نداشته باشد و اختلاف داشته باشد سست است، ديگر آن بو و رايحه خوشى كه از يك جامعه واقعى اسلامى بلند مى‏ شود از آن جامعه بلند نمى‏ شود. 🔽 على عليه السلام در آن لحظات آخر عمرشان وصيتى كرده‏ اند كه مجموعا بيست ماده است، يكى از آنها درباره وحدت و اتفاق است. ◀️ مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (نقش حادثه كربلا در تحول تاريخ اسلامى(پانزده گفتار))، ج‏25، ص: 308-307- با ویرایش جزئی - شجره طیبه @shajare_tayebe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آزادسازی سوسنگرد در ۲۶ آبان ۱۳۵۹ به یکی از نقاط عطف در تاریخ دفاع مقدس بدل شد. عملیاتی که به کلید موفقیت در عملیات‌های بزرگ بعدی تبدیل شد و رزمندگان و فرماندهان از جبهه سوسنگرد تجربیات گرانبهای زیادی کسب کردند. فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر آزادسازی سوسنگرد و پیگیری‌های مقام معظم رهبری از مهم‌ترین نکات در آزادسازی این شهر است. دکتر حبیب‌الله پدیدار معروف به حاج کاظم، از نیرو‌های کازرونی حاضر در جبهه سوسنگرد بود که اتفاقات آن روز‌ها را به خوبی به یاد دارد. پدیدار در گفت‌وگو روند آزادسازی سوسنگرد و عملکرد نیرو‌ها را تشریح می‌کند و از اهمیت این شهر برای طرفین درگیری می‌گوید. سوسنگرد سه بار بین ایران و عراق دست به دست شد، اهمیت این شهر برای طرفین چه بود؟ سوسنگرد در ۶۰ کیلومتری اهواز قرار گرفته است و بعثی‌ها می‌خواستند پس از فتح آن حمیدیه و اهواز را به راحتی محاصره کنند. از جناح جاده خرمشهر به اهواز تا ۱۰ کیلومتری اهواز آمده بودند. اگر سوسنگرد و حمیدیه را می‌گرفتند و به سمت اهواز می‌رفتند از دو جناح اهواز محاصره می‌شد و دیگر با خیال راحت می‌توانستند به اهدافشان برای اشغال شهر برسند. چون در سوسنگرد موفق نشدند بعد‌ها نتوانستند اهواز را بگیرند و پشت جبهه نبرد ماندند. آن زمان شهید چمران برای اینکه اهواز سقوط نکند، از رودخانه کرخه نور، آب گرفت و جلوی عراقی‌ها انداخت و بین ما و دشمن آب فاصله ایجاد کرد. این کار برای جلوگیری از پیشروی دشمن بود. به دلیل انسجام نداشتن نیرو‌های نظامی و محکم نبودن توان دفاعی و صد‌ها مشکل دیگر شهید چمران مجبور شد با چنین ترفندی مانع دشمن شود. می‌توانیم بگوییم سوسنگرد و حمیدیه مانعی برای ورود عراقی‌ها به اهواز بودند شجره طیبه @shajare_tayebe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👁‍🗨📹عصبانیت شدید رهبری از عملكرد برخي داخلي هاي غربزده بخشی کمتر دیده شده از فریاد های چند سال پیش رهبر معظم انقلاب را ببینید☝️ چشمتون به دست دشمن نباشه که کی این تحریم ها رو برمی دارن به درک ببینید خودتون چکار می تونید بکنید پ؛ن؛حالا بعد ۷ سال با اون همه دل بستن به غرب گند زدن به اقتصاد ...هنوز منتظر هستن که بایدن بیاد حکومت در دست بگیرد تا ببینیم چی میشه!!!اونم در حالی که تحریم ها در زمان خود بایدن و اوباما علیه ایران رخ داد! 👁‍🗨 💔 یا الله یَا رَحْمَانُ یَا رَحیمُ یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَى دِینِکَ 💔 🤲 اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج 🤲 🌸 شجره طیبه @shajare_tayebe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امروز سالروز شهادت شهید زین الدین است. به یاد تمام شهدای اسلام از صدر اسلام تا شهدای انقلاب و شهدای جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت جمیعا صلوات . شجره طیبه @shajare_tayebe
شجره طیبه @shajare_tayebe
مادر شهید مهدی زین الدین گفت: همه دغدغه و فکر پسرم تقویت اسلام و انقلاب و عمل به فرمایشات ولی فقیه بود. زينب اسلام‌دوست در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: ایشان به همراه برادر شهیدش مجید ، از کودکی و دوره نوجوانی اهل مسجد و نماز اول وقت بودند و در دوره جوانی به فعالیت های سیاسی و انقلابی علاقه مند شدند. وی افزود: در زمانی که مهدی و مجید به مدرسه می‌رفتند همه تلاش من و پدرشان مرحوم حاج عبدالرزاق زین الدین این بود که با نان حلال و با تربیت اسلامی بچه ها را بزرگ کنیم و بسیار خدا را شکرگزارم که توفیق داد دو تن از فرزندانم در مسیر اسلام وانقلاب و قرآن باشند و به فیض عظیم شهادت نائل شوند. مادر شهیدان زین الدین با بیان این که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز عشق به امام و انقلاب ، مهدی را به سمت فعالیت های جدی تر انقلابی و تشکیلاتی سوق داد، گفت: وقتی که جنگ تحمیلی شروع شد، مهدی به خاطر نبوغ و استعداد خدادادی اش در جبهه اقداماتی را انجام می‌داد که واقعا ابتکاری بود؛وی جنگ در روز و کندن خندق را در جنگ 8 ساله با صدام مطرح کرد که بنابر گفته همرزمانش در آن شرایط سخت جنگی بسیار به کمک رزمندگان اسلام در جبهه آمد. وی اضافه کرد: ایشان در سال 59 و ابتدای جنگ به جبهه‌های حق علیه رژیم صدام اعزام شد و در غائله کردستان، همچنین قضایای خلق مسلمان و غائله گنبد نقش موثری را ایفا کرد و در تشکیل سپاه قم جز افراد موسس و موثر بود و خودش مسئولیت اطلاعات و عملیات را برعهده گرفت. اسلام دوست همچنین بیان داشت: جنگ که شروع شد مهدی داوطلبانه به جبهه رفت و به دلیل لیاقتی که داشت به عنوان فرمانده تیپ انتخاب شد و پس از آن به دلیل صلاحیت‌های بالای ایشان به عنوان فرمانده لشکر علی بن ابی طالب (ع) انتخاب شد که در آن زمان 23 سال سن داشت؛ مهدی در همان سن و سال و در ایام جنگ ازدواج کرد، 2 سال از ازدواج وی گذشته بود که در سن 25 سالگی زمانی که فرزندشان 2 ساله بود به شهادت رسید. شجره طیبه @shajare_tayebe
امروز ۲۷ آبان روز یتیمی بچه‌های لشکر هفده علی‌بن‌ابی‌طالب است؛ روز شهادت مردی‌ که خفاشان شب‌پرست نور وجودش را تحمل نکردند و مشهد مردانی شد که تا همیشه‌یِ تاریخ زیارتگاه حسینیان زمان خواهد ماند. و برادر گمنامش مجید که در آستان برادر حلول کرد و ما را یاد این عبارت از زیارت امام عشق می‌اندازد... «و علی الارواح التی حلت بفنائک» برای امروز در بخش شما هم که بودید اشک چشمتان اجازه نام بردن از کتاب دیگری نمی‌داد؛ به راستی کدامین دل شیدایی حاضر نیست که هر چه دارد بدهد و فقط یک بار لبخند آقامهدی را هدیه بگیرد!؟ ⭕️ سربازِ نبرد نرم ↙️ https://eitaa.com/S_n_n_0 ❗️ارسال مطالب بدون لینکِ منبع، جز به گسستِ رابطه مخاطب و نویسنده نمی‌انجامد. .