#پست_شماره_۹۶ : ✨✨🌷🌷
✍️ آخرین نکته کتاب شریف ۱۰۰۱ نکته در اهمیت معرفت نفس و خودشناسی :
✨ ... سرمایه همه سعادتها و اهمّ واجبات ، « معرفت نفس» یعنی خودشناسی است و آنکه خود را نشناخت، عاطل و باطل زیست و گوهر دانش را تباه کرد و برای همیشه بی بهره ماند .
هیچ معرفتی ، چون معرفت نفس به کار انسان نمی آید.
انسان کاری مهمتر از خودسازی ندارد و آن مبتنی بر خودشناسی است.
✨ سقراط خودشناسی و اخلاق را از همه مهمتر می شمرد .
گویند وقتی از کنار معبد دلف عبور می کرد ، دید بالای آن نوشته : « خود را بشناس» ، همین کلام را اساس فلسفه خود قرار داد . سقراط در مقابل دانشمندان طبیعی گفت :
« بیهوده در شناختن موجودات خشک و بی روح ، رنج مبر ، بلکه خود را بشناس که شناختن نفس انسان بالاتر از شناختن اسرار طبیعت است.»
چون گفتار او شبیه به گفتار انبیاء بود ، بزرگ شد و آوازه اش جهان را بگرفت ، چه قیمت انسان را بالا برده بود .
سقراط گفت آنچه برای ما مفید است، آن است که بدانیم ما چه هستیم و برای چه آفریده شده ایم و سعادت ما در چیست و کاری کنیم که برای خود و دیگران فایده داشته باشیم .
📗#کتاب_هزار_ویک_نکته_نکته ۱۰۰۱
#علامه_حسن_زاده_آملی
💠 الحمدالله گلچینی از ناب ترین مطالب عرفانی اخلاقی کتاب شریف «هزار و یک نکته» در قالب ۹۶ پیام خدمت همراهان و سالکان کوی دوست تقدیم شد تا انشالله کتاب دیگری تقدیم گردد .
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
4_671561043452887315_۲۰۲۴_۱۱_۰۲_۲۲_۲۵_۱۲_۰۲۷.mp3
5.61M
#شرح_نامه_ها_برنامه_ها3
#حضرت_علامه_حسن_زاده_آملی
#استاد_صمدي_آملي
#فایل_صوتی3
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
کانال شاخه طوبی
#شرح_نامه_ها_برنامه_ها3 #حضرت_علامه_حسن_زاده_آملی #استاد_صمدي_آملي #فایل_صوتی3 🌹کانال شاخه طوبی 🌹
نامهها برنامهها
چه اینکه این نظام هستی ظاهری و باطنی همه مطلقا شرح عینی او هستند.
آنوقت هدایتگر من و شما اگر فقط قرآن از ماوراء طبیعت نازل میشد که هدایت ظاهری و باطنی، همه مطلقا شرح عینی او هستند.
آنوقت هدایتگر من و شما اگر فقط قرآن از ماوراء طبیعت نازل میشد که هدایت کند کافی نبود. بلکه باید کسانی از این نشئهی طبیعت برخاسته باشند که به آنچه قرآن میفرماید رسیده باشند تا من و شما دلگرمی داشته باشیم، بدانیم که آنچه قرآن فرمود، شدنیست، فقط خداوند حرف نزد که ما بشنویم، و نتوانیم به آن کمالات لایق انسانی نائل بشویم، بلکه به ما میفرماید که عدهای این حرفها را عمل کردند به این دستورات راه پیدا کردند، و توانستهاند آن مقاماتی را که ما میگوییم، به او واصل بشوند، و شما هم اگر به راه بیفتید، به آن مقامات قرآنی میرسید.
و لذا هم انسان کامل بدون قرآن باشد ناقص است و هم قرآن بدون انسان کامل باشد ناقص است در هدایت بشر.
این است که حق متعال برای هدایت من و شما دوتا طیف را و دوتا ثقل را فرستاده است: یکی از نشئهی طبیعت برخاسته؛ انسان، همین نفس ناطقهی مجرد. و لذا انبیاء همه از همین نطفه رستهاند پدر و مادر داشتهاند، از همین غذای طبیعی روزمرگی ارتزاق فرمودهاند، عالمی که انبیاء را پرورانده است، همین عالمی است که ما هم در رحم این عالم داریم پرورانده میشویم، هیچ پارتیبازی هم در عالم نمیشود.
خیال نکنیم که خداوند انبیاء را مجزا از یک سری موادی نطفهشان را ساخته است که هرگز غير انبیاء از آن مواد ساخته نمیشوند، تا یک کسی بگوید اگر ما را هم از آن مواد میساختند خب ما هم پیغمبر میشدیم، ما هم معصوم میشدیم اینطور نیست.
همین پدر است، همین مادر است، همین نطفه است، همین زهدان است، همین نان و آب است، همین آفتاب و ماه و زمین هستند. در این رحم هم انبیاء پرورانده شدهاند هم من و شما، و اتفاقا تمام آنها که پرورش دهندهی نطفههی انسان هستند همه را خداوند از رحمت رحمانیه قرار داد که بر روی سفرهی رحمت رحمانیهی خدا، چه دشمن چه دوست، چه فرعون چه در مقابلش موسای کلیم، چه نمرود چه در مقابل حضرت ابراهیم، چه پیغمبر اکرم در مقابل او بوسفیانها همه روی همین سفرهی رحمت رحمانیه نشستهاند.
تازه چه بسا آنها که در طریق مقامات الهیه هم نبودند، به عنوان معاند و دشمن بودند از نشئهی طبیعت بیشتر بهره دارند، تا آنها که در طریق بندگی الهی هستند و میخواهند انسان بشوند. و لذا در رحمت رحمانیه که برای پروراندن تمام نطفههای بشر است، خدای تبارک و تعالی این رحمت را واسعه قرار داد و اسم این رحمت هم (اتفاقا) رحمت واسعه است. و برای همه هم هست، بر این خوان یغما چه دشمن چه دوست، همه ارتزاق میکنند.
و لذا از این نشئهی طبیعت ثقل اکبر به نام اهل بیت ( علیهم السلام ) انسانهای الهی عرشی برخاستهاند، اینها معیارند.
ما دستورالعملی به غير از قرآن کریم که از غیب نظام هستی آمد _عصمت محض است_
و از غير اهل بیت که از نشئهی طبیعت برخاستهاند با اینکه جای این بود که آلوده بشوند باز هم آلوده نشدند، عصمت دارند،
ما از این دو گروه میتوانیم دستورالعمل بگیریم .
به غیر از این دو گروه حق نداریم، یعنی عقل به ما اجازه نمیدهد. دیگر، عموم مردم، دیگر کتابهای غير وحی نمیتوانند که انسان بسازند.
او که از عالم غیب آمد و تطهیر مطلق است انسانساز است و او که از نشئهی طبیعت در قوس صعود برخاسته است، برانگیخته شده است _که عصمت دارد_ انسان میسازد.
به غیر از این دو گروه هر کتاب دیگری اگر در خدمت این دو تا ثقل بود ارزش دارد، انسانساز است.
یعنی در حقیقت از همین دو برمیخیزد، اما به غیر از این هیچ کتابی نه میتواند انسانساز باشد و هیچ افرادی و اشخاصی هم نمیتوانند من و شما را بسازند و عقل هم به من و شما اجازهی این نمیدهد که خودمان را تحویل کسانی بدهیم که چه از غیب آمده باشد و چه از نشئهی طبیعت بدون عصمت باشد. راه عصمت باید در هر دو جهت مسلم باشد به یک امر قطعی.
#شرح_نامه_ها_برنامه_ها3
#حضرت_علامه_حسن_زاده_آملی
#استاد_صمدي_آملي
#فایل_صوتی3
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
إلهی، اگر گویم سگ کوی توأم، از روی سگ اصحاب کهف شرمنده ام.
فراز ۴۷۷
#علامه_حسن_زاده_آملی
#الهی_نامه
#شاخه_طوبی
@shakhehtoba
چون که راهنمای سالک در مراحل عروجیهاش بسوی مقام محمودی که در حقیقت همان تشبّه به خدای عالم است، عقل است، لذا خداوند را به صورت "واهبالعقل" بخشندهی عقل مسئلت نمود همچنان که کسانی که در آسمانها و زمیناند از او مسئلت می کنند، پس در کتاب عقل از کافی از امام ابی عبدالله امام صادق (ع) آمده است که "عقل راهنمای مؤمن است".
📗#تفسیر_سدره_المنتهی،ج ۱، ص ۱۵۱، حضرت علامه حسن زاده آملی(ره)
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏
احادیثی درباره ملائکه روایت شده است که به صورتهای گوناگون رویت شدهاند. بیان رؤیت ذات و حقیقت آنها به دیده ظاهر نیست، زیرا که اصل وجودشان روحانی مجرد است، بلکه ظهور و بروز آنهاست در ظرف ادراک مدرکین، که آن حقایق مجرده بدون تجافی در صقع نفس مدرکین و در کارخانه وجود ایشان به صورتهای گوناگون ظهور میکنند که در قرآن کریم از آن به تمثل تعبیر فرمود: فتمثل لها بشراً سویاً
📗#انسان_و_قرآن، ص ۶۷، ابوالفضائل حضرت علامه حسن زاده آملی(ره)
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
_کتوم باش_(2)_۲۰۲۴_۱۱_۰۲_۰۹_۱۹_۱۵_۳۸۲.mp3
16.61M
🔸️چگونه معلم سِرِّی طلب نماییم؟
🔸️چگونه بذر توحید جان مان را به نحو احسن شکوفا سازیم؟
🔸️اولین شرط اهل ولایت شدن چه می باشد؟
🔸️چگونه اِنظَمه نباشید و اِنفَطَره باشیم؟
🔸️چگونه مُصلِح فی الارض شویم؟
#استاد_صمدی_آملی
اختصاصی کانال شاخه طوبی
ارسالی اعضا
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
28.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گفتم : ضمیر" هم" به چه کسانی باز می گردد ؟ گفت : به کلمه " ابرار" در آیات قبلی . گفتم: کلمه " شراب" را هم که ملاحظه می کنید ، " طهور" چه صیغه ای است ؟ لابد خوانده اید که صیغه مبالغه است . یعنی هم پاک است و هم پاک کننده . به نظر شما این چگونه پاک کننده است ؟گفت : شما بفرمائید . گفتم : من هم نمی دانم باید از زبان امام ملک و ملکوت و صادق آل محمد علیهم السلام شنید ، او باید تفسیر کند . کدامیک از تفسیرها را خوب می دانید ؟ آیا تفسیر مجمع البیان طبرسی (خلاصه تفسیر تبیان جناب شیخ طوسی ) خوب است ؟ گفت : بله ، خوب است .
تفسیر مجمع البیان را آوردم و عرض کردم که من در امت اسلام، از شیعه و سنی در غایت قصوای طهارت انسانی، چنین عبارتی را از کسی ندیده ام و نشنیده ام . حضرت می فرماید:"ای یطهّرکم عن کل شیء سوی الله اذ لا طاهر من تدنّس بشیء من الاکوان الا الله" آنها را از هر چیزی غیر از خدا پاک می کند ." دنس" به معنای نقص است ، یعنی همه دارای نقصند و آن که بی نقص است وجود صمدی است . بزرگان ما فرمودند که ناقص نمی تواند به کون ، احاطه پیدا کند . سوال کردند: این " شراب طهور" چیست که می تواند همه چیز را غیر از خدا، بشوید و پاک کند ؟ گفتم : آقای عزیز! مقصود از می ، باده انگوری نیست. دست رد به سینه مردم زدن هنر نیست ، فهمیدن سخن مردم هنر است . وقتی که این سخنان را با او گفتم ، ناراحت شد و به کسانی که او را تحریک کرده بودند، ناسزا گفت . گفتم :ناسزا نگو، دعا کن که خدا آنها را هدایت کند
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
إلهی، مسّ سگ اصحاب کهف بی طهارت روا نبود، و حسن را طهارت نباشد؟!
فراز ۴۷۸
#علامه_حسن_زاده_آملی
#الهی_نامه
#شاخه_طوبی
@shakhehtoba
انسان دارای خصوصیتهایی از قبیل اکل و شرب و نکاح و غیرهاست،که این خصوصیتها را در هر عالم مطابق شأن و اقتضای همان عالم دارا است. در این عالم ماده، که نشئه اولی است روشن است، و در نشأت دیگر، که سلسله علل طولی وجودی اینجا هستند، به قیاس آن نشئات با این نشئات است:
صورتی در زیر دارد آنچه در بالاستی
📗#انسان_و_قرآن، ص ۸۶، ابوالفضائل حضرت علامه حسن زاده آملی(ره)
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
انسان كامل ليلةالقدر است و این لیلةالقدر برداشتنی نیست و این لیله قرب ليله معراج است که قرآن معاد است و همان ليلةالوصال است و رواست که لیلة القدرش نامی که
تا با اصل خود انس نگرفتی انسان نیستی و تا گم نشدی چیزی در تو پیدا نمیشود.
تا بیننده و گیرنده نشدی انسان نشدی.
تا محجوبی دعوی دوستی مکن، که سرّ دوست بر دوست مستور نیست.
تا بارت را ننهی بار نیابی.
و قرآن معاد انسان است تدبّر کن تا برسی.
در راه تحصیل ساعی باش و در تزکیت نفس جدّی تا به ليلة القدر برسى و ليلة القدر شوی.
شرح صدر داشته باش که به مخاطب " ألم نشرح لك صدرك" قرآن کریم را که عصارۀ حقائق بیکران جهان هستی است به طور نزول دفعی و یکبارگی عطاء فرمودهاند.
📗#مآثر_آثار_لطائف_نوری، ج اول،ص ۱۲۰، حضرت علامه ابوالفضائل حسن حسن زاده آملی(ره)، تدوین: داود صمدی آملی
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏
4_671561043452887316_۲۰۲۴_۱۱_۰۴_۲۱_۱۷_۴۹_۴۹۳.mp3
5.16M
#شرح_نامه_ها_برنامه_ها4
#حضرت_علامه_حسن_زاده_آملی
#استاد_صمدي_آملي
#فایل_صوتی4
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
کانال شاخه طوبی
#شرح_نامه_ها_برنامه_ها4 #حضرت_علامه_حسن_زاده_آملی #استاد_صمدي_آملي #فایل_صوتی4 🌹کانال شاخه طوبی 🌹
نامه ها برنامه ها ۴
در نامهی اولِ نامهها بر نامهها با اینکه تمام اول تا آخر این کتاب هر کلمه به کلمهاش روی حساب دستور انسانی حرف زده شده است میفرماید که: باری بیمار بیدار، پیش از آنکه دست از جان بشوید و منادی حق را لبیک بگوید، طبیب طلبد و درد خویش را بدو گوید و درمان جوید.
همان طوری که بعد از آن فرمودند: نعمت بیداری و در آمدن از غفلت، نصیب هر بیسر و پایی نمیشود؛ چون خیلی از نعمتهای الهی، نعمتهای رحمت رحمانیه هست و خداوند او را، آن رحمت را، هم برای غافلان هم برای بیدار دلان، برای همگان نه تنها یکسان بلکه آنچنان به وسعت و وفور این رحمت را پهن فرمود که هر کسی که تشنهی این رحمت باشد، هر مقداری که بخواهد از آن توشه بردارد، در عالم هست.
اما نعمت بیداری، این رحمت رحیمیهی الهیه است، این را خداوند به هر کسی اعطا نمیفرماید. این را به جانهایی عطا میفرماید که قدر این نعمت را بدانند و بتوانند که سیر کمالیشان را آغاز کنند و به کمالات انسانی نائل بشوند. به هرحال با تفاءل بر این جملهی مبارک حضرت آقا (ره) که در حقیقت نامه به یک شخص خاص نیست، بلکه نامه به هر جان بیداریست که هر لحظه بر آقا نامه بفرستد و سؤال بفرماید که من بیدار شدهام چه کنم؟ این نامهها جواب آن نامههاست.و لذا علاوه بر آن دو معنایی که در جلسهی اول به عرض مبارکتان رساندیم که میشود کلمهی نامهها بر نامهها را به دو وجه معنا کرد، این وجه سوم را هم به مطابق حالمان به این صورت تقدیم میداریم که؛ آقا دائماً نامه دارند و این نامهی ایشان هم دائما بر نامههایی هست که هر دل بیداری، هرانسان شیّق به کمالی که از آقا بپرسد و از محضرشان بخواهد که من در هر بخشی بخواهم خودم را بسازم، برای من چه فرمایشی دارید؟ که در حقیقت نامهها برنامهها نه نامههای آن کسانی که آن ایام درتاریخ فلان، نامه نوشتهاند و آقا هم در تاریخ فلان نامه داده است. آن به یک تعبیری شاءن نزول تنزل این نامههای الهیه از جان مبارکشان هست. بلکه هر لحظهای انسان بیدار شد، کَانّه انسان بیدار به انسان الهی عارف واصل نامه مینویسد
و قبل از اینکه او نامه را بنویسد در نشئهی طبیعت تقدیم عارف واصل بفرماید،قبل از او نامههای الهی به عنوان غذای جان انسانهای بیدار برای او نازل میشود.
این همانند قرآن است، چهطور بارها به عرض رساندیم که قبل از اینکه کودک را خداوند به دنیا بیاورد و این کودک دهان باز کند و استدعای غذا از محضر مادر کند، خدای تبارک و تعالی بر اساس عشق بین زن و مرد به زن پستان عطا میفرماید و شیر را در پستان آماده میکند، بعد فرزند را از رحم مادر به دامان مادر تنزل میدهد. که به محض اینکه کودک دهان باز کرد: من گرسنهام غذا میخواهم، شیر او آماده باشد، آن هم به تعبیر شریف حضرت آقا؛ برایش تختخواب هم زدهاند _دامان مادر_ از بالا هم شیر را برایش آویزان کردهاند، آن هم نوک پستان را هم به سوی پایین تنزل دادند. چون او قدرت ندارد که الان از بالا بخواهد شیر بنوشد، او کودک است _از مادون به مافوق_ دهان باز میکند و استدعای نزول دارد و لذا پستان مادر را هم به صورت امر انزالی تنظیم فرمود، همانند اینکه یک دارویی را، سرمی را برای مریض از بالا وصل میکنید تا قطره قطره این دارو و این دوا وارد بدن مریض بشود.
و لذا قبل از اینکه کودک استدعای غذا بفرماید، در حقیقت سرّ او حقیقت او، آن نطفهی او، آنچه را که آغازین "و لو لم یکن شیُ اَن مذکورا"هست. چون استدعای شیر را داشت به ظاهر هنوز نشئهی طبیعت قدم نگذاشته، شیر آماده شده است.
و لذا این "نامهها برنامهها" به منزلهی شیر پستان است که آماده است برای هر کسی که هر لحظه بیدار بشود.
و جناب آیت الله ایازی مرد بیداری بود. حالا درجات بیداری افراد تا چه مقدار است، میتوانند از عالم غذا بگیرند، به چه مقدار میتوانند صعود بفرمایند، آن دیگر بسته به مقدار تشنگی و عزم و اراده و همت و خواست خود شخص است، اما از آن طرف آماده میفرمایند.
غرض من این است که امروز من و شما داریم بیدار میشویم از شهرهای گوناگون به محضر مبارکشان نامه میفرستیم که آقا غذای معنوی و ایمانی ما که جان ما را متحول بفرماید چیست؟ اما این نامهها برنامهها و برنامههای این کتاب از حدود بیست سال قبل، سی سال قبل، چهل سال قبل، کمتر و بیشتر، این غذاها نازل شده، پستان آماده شده، شیر را در این کتابها نهادهاند.
همانند اینکه خدای تبارک و تعالی، قرآن را بر من و شما نازل فرمود که هرگاه دهان باز کنیم و گوش دل به سروش الهی بدهیم بگوییم بیدار شدهایم غذا میخواهیم، میفرمایند غذای جان شما قرآن است آماده است و لذا این کتاب هم که ماءدبههایی طعامهایی از سفرهی بیکران قرآن کریم است،
#شرح_نامه_ها_برنامه_۴
#استاد_صمدي_آملي
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
إلهی، شنیدم که فرمودی: چه کنم با مشتی خاک مگر بیامرزم.
فراز ۴۷۹
#علامه_حسن_زاده_آملی
#الهی_نامه
#شاخه_طوبی
@shakhehtoba
بر اساس مبانی عقلی و نقلی منازل سیر حبّی وجود، در قوس نزول معبر به لیل و لیالی است؛ چنانکه در معارج ظهور صعودی به یوم و ایام بعضی از لیالی، لیالی قدرند و بعضی از ایام، ایام الله؛ لذا در حدیثی که حضرت صدیقه طاهره را ليلةالقدر نامید تدبّر فرما که این فاطمه( ع) لیلةالقدر یازده کلام الله ناطق است.
📗#مآثر_آثار_لطائف_نوری، ج اول،ص ۱۲۰، حضرت علامه ابوالفضائل حسن حسن زاده آملی(ره)، تدوین: داود صمدی آملی
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏
قلب انسان کامل آن مشرقی است که همیشه از این مشرق حقایق بروز میکند لذا هیچگاه زمین خالی از این حجت الهی نمیشود که قلب او مشرق حقایق است، و باید باشد تا همه به دور او بگردند. او مظهر اسم شریف «الله» است، و همانگونه که اسم جلاله «الله» قبله همه اسماء است، مظهر آن اسم به نام انسان کامل نیز قبله همه موجودات است که همه به دور این کعبه در طوافند.
📗#دروس_شرح_فصوص_الحکم_قیصری، ج۱، ص ۴۵، حضرت علامه حسن زاده آملی
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
•ا﷽ا•
📜 سوال از علم شریف جفر :
_چگونه می توان خدمت امام زمان علیه السلام رسید ؟!
📝 پاسخ ...
📽 علامه حسنزاده آملی (ره)
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏
✍️ انسان مادی دنیازده :
پس افراد مادی و بی خبر از خدا ، در حسرت به سر می برند ،
تا چیزی را ندارند از نداشتن آن حسرت میخورند و وقتی آن را بدست می آورند ، باز از آن اعراض نموده و چیز بهتر از آن را می جویند ، تا بلکه با بدست آوردن آن ، عطش درونی خود را تسکین دهند ،
حال افراد مادی در دو حال چنین است.
#تفسیر_المیزان_علامه_طباطبایی ج۳ ص۱۴
#علامه_حسن_زاده_آملی
🌹کانال شاخه طوبی 🌹
👇👇👇
@shakhehtoba
https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
إلهی، شکرت که اگر شاهدان آسمانی از حسن باخبر باشند، سهیل اهلاً و سهلاً گوید، و کفّ الخَضیب کف بر کف زند، و زهره چنگ در چنگ.
فراز ۴۸۰
#علامه_حسن_زاده_آملی
#الهی_نامه
#شاخه_طوبی
@shakhehtoba