eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
2.1هزار ویدیو
61 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
بر اساس مبانی عقلی و نقلی منازل سیر حبّی وجود، در قوس نزول معبر به لیل و لیالی است؛ چنانکه در معارج ظهور صعودی به یوم و ایام بعضی از لیالی، لیالی قدرند و بعضی از ایام، ایام الله؛ لذا در حدیثی که حضرت صدیقه طاهره را ليلة‌القدر نامید تدبّر فرما که این فاطمه( ع) لیلة‌القدر یازده کلام الله ناطق است. 📗، ج اول،ص ۱۲۰، حضرت علامه ابوالفضائل حسن حسن زاده آملی(ره)، تدوین: داود صمدی آملی 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏
قلب انسان کامل آن مشرقی است که همیشه از این مشرق حقایق بروز می‌کند لذا هیچ‌گاه زمین خالی از این حجت الهی نمی‌شود که قلب او مشرق حقایق است، و باید باشد تا همه به دور او بگردند. او مظهر اسم شریف «الله» است، و همان‌گونه که اسم جلاله «الله» قبله همه اسماء است، مظهر آن اسم به نام انسان کامل نیز قبله همه موجودات است که همه به دور این کعبه در طوافند. 📗، ج۱، ص ۴۵، حضرت علامه حسن زاده آملی 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏
25.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
•ا﷽ا• 📜 سوال از علم شریف جفر : _چگونه می توان خدمت امام زمان علیه السلام رسید ؟! 📝 پاسخ ... 📽 علامه حسن‌زاده آملی (ره) 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏
✍️ انسان مادی دنیازده : پس افراد مادی و بی خبر از خدا ، در حسرت به سر می برند ، تا چیزی را ندارند از نداشتن آن حسرت می‌خورند و وقتی آن را بدست می آورند ، باز از آن اعراض نموده و چیز بهتر از آن را می جویند ، تا بلکه با بدست آوردن آن ، عطش درونی خود را تسکین دهند ، حال افراد مادی در دو حال چنین است. ج۳ ص۱۴ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
إلهی، شکرت که اگر شاهدان آسمانی از حسن باخبر باشند، سهیل اهلاً و سهلاً گوید، و کفّ الخَضیب کف بر کف زند، و زهره چنگ در چنگ. فراز ۴۸۰ @shakhehtoba
ضابطه‌ای کلی در القائات به طور کلی ضابطه کلی در مطلب این بیت عارف رومی است، دقت کنید که گفته شد: هر ندایی کان ترا بالا کشد آن ندایی دان که از بالا رسد هر چه که تو را به عالم معانی و به حقایق و قرب الی الله دعوت می‌کند، آن ندا، صدای ملکوتی و ربانی است؛ و هر چه که تو را به این سوی می‌کشد و به طرف اسفل سافلین می‌برد یعنی به حیوانیت، شهوات خاک و ماده می‌کشاند، خطاب‌های شیطانی است. 📗، ج۱، ص ۴۸، حضرت علامه حسن زاده آملی 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏
:🌷✨ ✍️ از جناب امام صادق حدیثی نقل شده که فرمود : «هر چه که تو را از خدایت باز می دارد آن بُت توست .» باید مراقب کارهایمان باشیم ، بتها شب و روز چقدر به ما روی می آورند ؟ ✨ نفس اماره یک حیوان مفترس و درنده است ، باید او را تطویع کنید تا در پیشگاه نفس مطمئنه سر فرود آورد و الا اگر او بخواهد گردنکش باشد بجایی نمی رسید ، اینهمه ریاضت و مراقبت و حضور و طهارت برای این است که این نفس دشمنی بسیار قوی است. ✨ نفس اماره را به اطاعت نفس مطمئنه درآورید تا قوای تخیل و وهم ، به توهمات سازگار با عالَم قدسی کشیده شوند و از توهمات سازگار با عالَم سِفلی منصرف شوند . 📗 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
4_671561043452887317.mp3
5.05M
نامه ها برنامه ها ۵ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
کانال شاخه طوبی
نامه ها برنامه ها ۵ #شرح_نامه_ها_برنامه_ها5 #حضرت_علامه_حسن_زاده_آملی #استاد_صمدي_آملي #فایل_صوتی5
امه‌ها برنامه‌ها ۵ بسم الله الرحمن الرحیم به عرض رساندیم که نعمت بیداری را همان‌گونه که در نامه‌ی اول و دیگر نامه‌های این کتاب عرشی داریم، نعمت بیداری نصیب هر کسی نمی‌شود و این بذر سعادت انسانی بر هر دلی کاشته نمی‌شود، و لذا به تعبیر شریف‌شان، فرمودند که حالا که نعمت بیداری، هشیاری برایت حاصل شده است، بیا و در این مسیر ثابت قدم باش که تا به نتیجه واصل بشوی. گرچه هر انسانی هر مقداری که استعداد برای رسیدن کمال داشته باشد، عالم به هر صورتی که هست، استعدادش را شکوفا می‌فرماید، ولو بعد از انقطاع از این نشئه‌ی طبیعی هم باشد، اما چه خوب است که شخص بر اساس اراده و اختیار خودش در همین عالم ماده و طبیعت، این نعمت را به دست آورد، اراده بفرماید که این سیر انسانی را آغاز کند، و به اتمامش هم برساند، به مقداری که می‌تواند، به آن کمال برسد. گرچه عالم، عالم ماده هست، اما چون‌که در سیر صعودی ابتدای تمام عوالم و به‌خصوص ریشه‌ی نفس ناطقه‌ی انسانی، از متن عالم ماده برمی‌خیزد، بر اساس اصل شریف جسمانیة الحدوث بودن نفس، و لذا برای من و شما، عالم ماده و طبیعت اصل است، چون ریشه‌ی تمام عوالم وجودی ماست. خود عالم طبیعت، خودش برای خودش اصل نیست، برای این‌که عالم طبیعت نازل‌ترین مرتبه‌ی عوالم است در سیر نزولی. اما برای این‌که این عالم طبیعت نطفه را تدوین می‌فرماید، تکون می‌دهد و از متن همین نطفه‌ی مادی طبیعی، یک حقیقت تجردی برخاسته می‌شود، به نام نفس ناطقه‌ی انسانی، و لذا برای من و شمایی که در سیر صعودی از این عالم برمی‌خیزیم، اصل است. ولذا اسم این عالم را در اصطلاحات بزرگواران ما، به‌خصوص حضرت آقا، در کتاب‌ها و فرمایشات‌شان، تعبیر می‌فرمایید به رحم، و اسم این رحم را گذاشته‌ایم طبیعت. چون باید از این رحم زاییده بشویم و از این دامن برخیزیم، و لذا اساس می‌شود برای عوالم وجودی مافوق. این است که هر کاری را می‌خواهید بفرمایید، در همین رحم طبیعت بکنید، چه این‌که روایات ما هم بر همین اصل شریف استوار است، که می‌فرماید: الدنیا مزرعة الآخرة در سیر نزولی، دنیا مزرعه‌ی نظام هستی نیست و لذا دنیا مزرعه‌ی آخرت انسان است، نه این‌که دنیا مزرعه‌ی آخرت نظام هستی باشد. دنیا و نشئه‌ی طبیعت، خودش مرتبه‌ی نازله‌ی عوالم وجودیست، و لذا آیت الهیه است، که تمام کلمات این عالم را، زمین را، آسمان را، ستارگان را، حیوانات را، حالات‌شان را، دریاها را، صحراها را، می‌بینید چه‌قدر آیات قرآن کریم در مورد آیات بودن عالم طبیعت حرف زده است! پس این عالم نسبت به کل نظام وجود، جنبه‌ی آیت دارد، علامت است، نشانه است. علامت و نشانه هست، به این معناست که فرع است و همیشه از اصل خودش دلالت می‌کند. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢
✍️عقاب خدا چگونه است: 💠 عقاب خدا چنان نیست که از یک جهت و در محل معیّنی گریبان آدمی را بگیرد مثلا از بالای سر و یا پایین پا ، یا در بعضی اماکن به انسان برسد و انسان بتواند از آن محل دور گردد ، بلکه عقاب خدا آدمی را به عملِ خودِ آدمی و به گناهش میگیرد ، و چون گناه در باطن آدمی و در ظاهرش هست و از او جدا شدنی نیست، عقاب خدا هم از او جدا شدنی نیست، و در نتیجه خود انسان «وَقود» یعنی آتش افروز دوزخ می شود، و بعبارتی آتش از نهادِ خود او مشتعل میگردد و دیگر فرار و قرار و خلاصی از آن معنا ندارد ، و به همین جهت است که خدا خود را شدیدالعقاب خوانده است. ج۳ ص۱۴۲ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢ما را در نشر هر چه بیشتر کانال یاری فرمایید 🙏💢