eitaa logo
کانال شاخه طوبی
15.6هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
2.1هزار ویدیو
61 فایل
اولین کانال نشر آثار حضرت علامه حسن زاده آملی و شاگردان ایشان در ایتا و تلگرام
مشاهده در ایتا
دانلود
☘🍁☘🍁☘🍁 🍂🍃🍂🍃 🌿🌱 🌸 در روایت فرموده اند: سعی کنید به کودکانتان شیر حیوانات ندهید. به خاطر این که قوه ی خیال کودک مناسبت را رعایت می کند و چهره ی حیوانات را در خواب برای او تمثل می دهد. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢جهت هر چه بیشتر نشر کانال کپی با ذکر لینک 🙏💢
✨ مزرعه جان هركس دست خودش هست وخودش ميداند چه كاره است، پس به جد خودتان را وجين كنيد. هر چه كه ياوه و هرزه هست بكنيد ومواظب باشيد تخم هرزه در مزرعه جان ننشيند✨ 📕📗 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
کانال شاخه طوبی
ادامه ♻️#نماز نماز معراج عشق #جلسه_دوازدهم #بخش_دوم مراتب هفت گانه ذکر 💠مراتب #هفت_گانه ذكر و
♻️ نماز معراج عشق 💠مراتب ذكر و 🔸۵_ ذکر یا صلات روح 🔸۶_ ذکر یا صلات خفی 🔸۷_ ذکر یا ذات احدی 🔸۵_ ذکر یا صلات روح : که مصلی با شهود در مقام روح که وادی مقدس است « نفخت فیه من روحی » که ذکر روح با شهود حضرت حق در این وادی مقدس از کثرت اسما و مظاهرش گذشته و به وحدت رسیده 🔸۶_ ذکر یا صلات خفی : به فرمایش استادم جناب حسن زاده آملی روحی فداه انسان دارای یک کانال سری است بین خود و خدای خود که هیچ کس بدان آگاه نیست و تمام اسرار و مناجات پنهانی اش از این کانال سری رد و بدل میشود و رزق معنوی اونیز از این کانال سری جاری است آب زلال و مائده آسمانی از این کانال است . اگر از هر آلودگی پاکش نگاهدارند . همه طیبات است مثل روزی رسل الله که میخورند و به عمل صالح تبدیل میشود 🌱بعضی از اهل معرفت این کانال را اسم اعظم خدا دانستند که مصلی شهود غیب (هو الباطن) رسیده لااله الا هو و صلاتش باطنی و از این کانال است 🔸۷_ ذکر ذات احدی در مقام فنای عبد و بقای بالله : صلات حقانی در این مقام رخ میدهد که مصلی هیچ نمی‌بیند حتی خود و نمازش را و شاهد ذات احدی است و نماز در این مقام ذکر الله اکبر است که حق خود ذاکر است و خود مذکور لاهو الا هو ✅واین مراتب هفت گانه همه ی مراتب وجود است و قرآن و انسان و ذکر🌷 📚منبع : يا معراج عشق از شاگردان حضرت علامه حسن زاده املي ره اين كتاب با مقدمه حضرت علامه حسن زاده رضوان الله تعالی علیه نوشته شده است 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢جهت هر چه بیشتر نشر کانال کپی با ذکر لینک 🙏💢
هرکس میخواهد مقام و منزلتش را نزد خدا بداند پس بنگرد منزلت و مقام خدا را به نزد خود ؛ زیرا که خداوند بنده ی خود را به همان مقامی می‌رساند که بنده ی خدای خود را به همان مقام عظمت قائل شد ( هرچه خدای را دوست داشتی , به همان درجه و بیشتر خدا دوستت دارد ) 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
إلهی، آن خواهم که هیچ نخواهم. @shakhehtoba
☘🍁☘🍁☘🍁 🍂🍃🍂🍃 🌿🌱 🌸 جلد اول 🔸حضرت آقا از معرفت شهودی تعبیر به «دارایی» و از معرفت فکری تعبیر به « دانایی مفهومی » می کنند. معرفت فکری از سه حهت « عالم مفهومی» ، « علم و دانایی مفهومی» و « معلوم مفهومی » تشکیل می شود. همانند این که شما می دانید این خانه منزل شماست. در این شناخت، شما عالم و فهم شما علم و دانایی و منزل شما معلوم مفهومی است. معرفت شهودی هم مانند علم فکری از سه ضلع شاهد و شهود و مشهود تشکیل می یابد.حرف شیخ الرئیس این است که شما در مقام روح باید فقط مشهود را ببینید نه خود و شهودتان را. ☘🍁☘🍁☘ انسان در مقام روح نباید از خدا طلب کند که او را بشناسد،و حتی شناخت خدا راطلب نکند حتی نزدیک شدن به او را. 🔸معنای حضور این است که آدم هیچ وقت به فکر حضور نیفتد،انسان باید دائما حضور داشته باشد ،نه اینکه صبح تا ظهر کار کند بعد بفکرش برسد برود نماز بخواند ،خوشا بحال انان که دائما در نمازند ،معنای سخن حضرت امیر مومنان که میفرماید من چون خدای متعال را میبینم نماز میخوانم این است ☘🍁☘🍁☘🍁 🔸فرق امامان با ملایک عالین این است که چون ایشان در قوس صعود تمام مراتب را طی کرده اند، آن قوه و شانیت را دارند که هم در مقام حیرت باشند و هم به اذن خداوند به درد مردم برسند و در عین حال لحظه ای خود را نبینند اما ملایک مهیمین این توان را ندارند و لذا آن ها به اذن خداوند هیچ کاری نمی کنند و اذنی به آن ها داده نمی شود چون آن ها توان انجام کاری را ندارند. جلد اول 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢جهت هر چه بیشتر نشر کانال کپی با ذکر لینک 🙏💢
علامه حسن زاده آملی،اربعین کلیمی، از اول ذی القعده تا دهم ذی الحجه است. خُنک آنکه در این ایام جمع هر دو سفر کند و میقاتش در قربانگاه عاشقان یعنی منی بُود. 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a
کانال شاخه طوبی
☘🍁☘🍁☘🍁 🍂🍃🍂🍃 🌿🌱 🌸 #شرح_مراتب_طهارت جلد اول #جلسه_بیست_و_سوم #بخش_اول 🔸حضرت آقا از معرفت شهودی تعبی
☘🍁☘🍁☘🍁 🍂🍃🍂🍃 🌿🌱 🌼 🍀شناخت و معرفت اشیا اگر به‌واسطه‌ حواس پنجگانه صورت گیرد "معرفت حسی" و اگر به‌واسطه وهم و خیال صورت گیرد "معرفت خیالی" و اگر به‌واسطه عقل انجام گیرد "معرفت فکری" و اگر به واسطه قلب صورت پذیرد "معرفت شهودی" نامیده می‌شود. پس طلب عرفان و شهود تا زمانی که در مقام قلب باشد بسیار نیکو و پسندیده است. زیرا جبلی قلب بر شهود است. اما همین که از مرتبه‌ی قلب بالاتر رفت و به مرتبه‌ی روح رسید، شهود و عرفان نیز کنار می‌رود و او می‌شود و او، و این مقام توحید محضه است. ☘🍁☘🍁☘🍁 🍀حظ به معنای نصیب و بهره است. انسان وقتی در مسیر انسانی به راه افتاد و شروع به تسبیح پروردگار نمود بعد از مدتی از جانب خداوند توقع حقیقت و واقعیتی که عطایش از آن جانب امید می‌رود دارد. دلش می‌خواهد بعد از عبادتش بهره‌ای نصیب او شود، مثلا فرشته‌ها را زیارت کند و ... . همین طلب حظوظ و بهره‌های شریفه، در مقام روح بی‌طهارتی به حساب می‌آید و این منافاتی با طهارت در مقامات پایین‌تر ندارد که؛ حسنات الابرار سیئات المقربین. 🌿در اوایل راه می‌فرمایند اگر علم فکری مقدمه‌ی علم شهودی قرار بگیرد، بسیار خوب و نیکو است. اما در مرتبه‌ی روح نه‌تنها علم فکری و طلب آن حجاب سالک می‌شود بلکه درخواست و طلب علم شهودی نیز مانع از طهارت مرتبه‌ی روح خواهد بود. ☘🍁☘🍁☘ 🍀 عموما ما در نمازهای‌مان سعی می‌کنیم تمام ذهن و افکار خود را متمرکز حق کنیم و دائما به فکر او باشیم، که اگر لحظه‌ای از او غفلت کنیم از حضور به در خواهیم رفت. اما باید بدانیم که این در حقیقت فکر حضور است نه خود حضور. چرا که در مقام حضور، انسان مبهوت در جمال و جلال حضرت کبریایی است‌ که اصلا لحظه‌ای به فکر حضور نمی‌افتد. و این مصرع؛ "خوشا آنان که دائم در نمازند" نیز اشاره به همین مرتبه‌ی انسانی دارد. 🌿خدایا ما که از فهم این اسرار این‌همه لذت می‌بریم آنان که به‌راستی این مقام را چشیده‌اند در چه سروری هستند؟ 🌹کانال شاخه طوبی 🌹 👇👇👇 @shakhehtoba https://eitaa.com/joinchat/2841182208C176d11888a 💢جهت هر چه بیشتر نشر کانال کپی با ذکر لینک 🙏💢