✍️جریان تحریف امام...
🔺 پیش از این وقتی نام "مهدی خزعلی" میآمد یاد این صحنه میافتادم که وی در ایام انتخابات ۹۶ طناب داری به دست گرفته بود و به جمعیت مخاطب خود میگفت: "مردم میدانید اگر رئیسی رأی بیاورد چه اتفاقی میافتد؟ سهم هرکس یک طناب دار است که به او هدیه میدهد!"
🔺اما امروز خود این مردم باید قضاوت کنند امروز که رئیسی، نه رئیس قوه مجریه بلکه، رئیس قوه قضائیه شده است مردم باید قضاوت کنند که این جماعت چطور آنها را فریب دادند.
🔺 اما این بار دروغگویی و فریبکاری مهدی خزعلی به شکل دیگر و البته تحریف بسیار بزرگتری رخ میدهد، تحریف امام برای سیلی خوردن این ملت! برای جدا شدن نسل آینده از امام.
🔺در کلیپی که پیش از این از مهدی خزعلی منتشر نمودم وی عملا امام را به دو رویی و ظاهر سازی برای مردم متهم میکند و چنین وانمود میکند که ایشان در انظار مردم در خانهای بسیار کوچک زندگی میکردهاند اما واقع قضیه این بوده است که در باغی با چندهزار متر در پشت این خانه متعلق به آقای خسروشاهی زندگی میکردهاند؟!👇
https://eitaa.com/sharh_hal/1871
🔺در کلیپ دیگری نیز که از فاطمه هاشمی منتشر نمودم وی در توجیه زندگی اشرافی خود میگوید: «خانهای که امام برای آقای هاشمی انتخاب کرده بود ۵۷۰ متر بود ولی باغهایی که در جماران دست امام بود بالای سه چهار هزار متر بود. شما واقعیتها را نمیدانید.»👇
https://eitaa.com/sharh_hal/1872
⁉️اما سوال اینجاست که وقتی این جماعت به طور رسمی و علنی دست به تحریف سلوک امام و شخصیت ایشان در انظار نسل جدید میزنند، چرا دفتر حفظ و نشر آثار امام که وظیفه ذاتی او با توجه به بودجههای کلانی که اخذ میکند شفافسازی و پاسخ مستند است، ساکت میماند!.
🔺در همین راستا در چند پست به توضیح سلوک حقیقی امام و منازلی که ایشان بعد از ورود به کشور در آن ساکن شدند و حواشی آنها توضیحاتی خواهم داد.👇
🔹اولین و دومین اقامتگاههای امام پس از بازگشت به کشور
https://eitaa.com/sharh_hal/1879
🔹منزل امام در دربند (سومین اقامتگاه امام بعد از بازگشت به کشور)...
https://eitaa.com/sharh_hal/1880
🔹 سکونت امام در جماران... ( قسمت اول و دوم)
https://eitaa.com/sharh_hal/1884
https://eitaa.com/sharh_hal/1885
🔹شواهد سکونت امام در باغ خسروشاهی چیست؟...
https://eitaa.com/sharh_hal/1886
🔹شواهد نقض ادعاهای هاشمی در مورد آیتالله بهجت و امام...
https://eitaa.com/sharh_hal/1887
✍️ اولین و دومین اقامتگاههای امام پس از بازگشت به کشور ...
✅ حضرت امام(ره) وقتی در پاریس اقامت داشتند پیش از عزیمت به ایران از اطرافیان خود میخواهند که در جنوب تهران و محله محرومین برای ایشان خانهای تهیه شود و تاکید میکنند که به بالای شهر نمیروند، خانهای که نه اعیانی باشد و نه نو؛
✅شهیدان مطهری، محلاتی و مفتح مأمور یافتن چنین خانهای میشوند اما موفق به یافتن خانهای که با مشخصات مدنظر امام و البته مناسب برای حضور ایشان باشد، نمیشوند و از این جهت که مدرسه رفاه که مکانی بزرگ و خالی و همچنین در اختیار شهیدان بهشتی و باهنر و هاشمی رفسنجانی بود را برای حضور موقت امام انتخاب میکنند.[۱] مدتی بعد از حضور امام در مدرسه رفاه نیز به علت کمبود جا مدرسه علوی در جوار این مدرسه نیز به آن ملحق میشود.
✅ آقای دکتر عارفی پزشک معالج امام، محل اقامت ایشان را چنین توصیف میکند:
اتاقهای کلاس درس مدرسه علوی با سادهترین امکانات زندگی فرش شده بود. حضرت امام خمینی در اتاق محقری روی پتویی چندلاشده در گوشه اتاقی مینشستند و بر یک پشتی ساده تکیه میزدند. محل سکونت امام به قدری ساده بود که انسان را در بدو ورود به خود جذب میکرد. مردی که با دست خالی کاخهای طاغوتیان را به لرزه درآورده بود، در اتاقی فرمانروایی مینمود که در آن کمترین امکانات رفاهی وجود داشت. [۲]
✅ یکی از همان شبهای اول حضور امام در مدرسه رفاه و علوی در اطراف این مدرسه تیراندازیها زیاد میشود، اطرافیان از امام تقاضا میکنند که چون اینجا خطر دارد، اجازه دهید شما را به منزل دیگری در همین حوالی انتقال دهیم تا اگر اینجا را بمباران کردند جان شما در امان باشد، اما هرچه اصرار میکنند امام نمیپذیرند و میگویند: «هرکس نگران است و میترسد برود، من اینجا هستم.»
✅ هر روز در مدرسه رفاه و علوی فوج فوج جمعیت مردم در حمایت از امام و انقلاب و به شوق دیدار با ایشان به سوی این دو مدرسه میآمدند. فقط در یکی از دیدارهای مربوط به بانوان حدود ۶۰ نفر غش کرده بودند. خبرگزاری یونایتد پرس در روز چهاردهم بهمن اعلام کرده بود جمعیتی که در محدوده اقامت امام اجتماع کردهاند حدود چهار و نیم میلیون نفر بود.
✅ هنوز یک ماه از پیروزی انقلاب نگذشته بود که حضرت امام در دهم اسفند ۱۳۵۷ عازم قم میشوند، از آن جهت که منزل شخصی ایشان در محلهای قدیمی و با کوچههای تنگ قرار داشت مقرر میشود ایشان در منزل یکی از مبارزان و بازاریان قدیمی به نام "قاسم دخیلی" که ساختمان دو طبقهای بود ساکن شوند. اما بعد از چند روز از حضور امام در این منزل ایشان متوجه میشوند که این منزل قبل از حضورشان به کس دیگری اجاره داده شده بوده است و به دلیل حضورشان، آن مستأجر قبلی را رد کردهاند.
✅ امام تا این مسأله را متوجه میشوند میگویند دیگر اینجا نمیمانم و بعد از آن به منزل آیتالله محمد یزدی میروند، خانهای با حدود ۳۰۰ متر مساحت و نزدیک به مدرسه فیضیه که که محل دیدارهای عمومی امام در قم بود. در همین خانه بود که قائله طرفداران آقای شریعتمداری و اعضای حزب خلق مسلمان رخ میدهد، وقتی مردم قم از ماجرای تجمع آنها برای حمله به منزل امام مطلع میشوند با آنها درگیر میشوند و تظاهرات وسیعی علیه آنان رخ میدهد.
.......................
📝 ارجاعات:
[۱] دو روز بعد از بازگشت امام و اسکان ایشان در مدرسه رفاه همسر ایشان و فرزندانشان نیز از فرانسه باز میگردند و در منزلی در چهار راه قنات ساکن میشوند.
[۲] اقتباس از: گلیزرواره، غلامرضا، سیاحت خورشید(مهاجرتها، مسافرتها و اقامتگاههای امام خمینی(ره))، تهران، نشر هستینما، ۱۳۸۵، صص: ۱۸۷ – ۲۱۸ و ثقفی، علی؛ بانوی انقلاب، خدیجهای دیگر( زندگی نامه خانم خدیجه ثقفی همسر امام خمینی(ره))، چ اول، تهران، موسسه تنظیم و نشر آقای امام خمینی(س)، ۱۳۹۳ش.
جهت اختصار برای مشاهده ارجاعت سندی، به آدرس پست زیر در وبلاگ شرح حال مراجعه فرمایید.
شرح حال
✍️ اولین و دومین اقامتگاههای امام پس از بازگشت به کشور ... ✅ حضرت امام(ره) وقتی در پاریس اقامت
✍️منزل امام در دربند (سومین اقامتگاه امام بعد از بازگشت به کشور)...
✅ در بهمن ۵۸ یعنی بعد از قریب به ۱۱ ماه از حضور امام در قم، به علت عارضه قلبی ایشان را با آمبولانس به تهران میبرند. امام در بیمارستان چون پرستارها هنوز پوشش اسلامی نداشتند از دکتر خود میخواهند پردهها را بکشند و فقط خودشان به بالین ایشان بروند. در همین بیمارستان است که مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری بنیصدر در ۶ بهمن ۵۸ اجراء میگردد.[۱]
فردای رفتن امام به بیمارستان رجایی، همسر امام نیز به تهران میآیند و به منزل پدری خود که در تهران بود میروند اما چون میخواستند همراه امام باشند از مسئولان میخواهند تا کنار اتاق امام در بیمارستان اتاقی را خالی کنند و بانو ثقفی همسر امام، در آنجا مستقر میشوند. [۲]
امام در ایامی که در بیمارستان بودند تاکید فراوانی داشتند که در طول درمان ایشان، فقط از پزشکان و استادان ایرانی استفاده شود. [۳]
✅ حضرت امام بعد از ۳۹ روز از بستری بودن در این بیمارستان بهبودی نسبی خود را بدست میآورند و در ۱۲ اسفند ۵۸ از بیمارستان مرخص میشوند. پزشکان تاکید میکنند به دلیل مشکلات جسمی ایشان باید در منطقهای با هوای خوب اقامت نمایند و هوای قم و تهران برایشان مناسب نیست. به همین علت منزلی واقع در "دربند" بالای تجریش که سه طبقه داشت را برای ایشان اجاره میکنند؛
طبقه اول برای رفت و آمد مسئولین و حضور محافظین و طبقه دوم برای خانواده و طبقه سوم برای اسکان امام بود. چند روز بعد از ورود همسر امام به این خانه حاجاحمدآقا نیز همراه خانواده خودشان، در اتاقی در طبقه دوم ساکن میشوند.
✅ این منزل در کوچهای بن بست بود که همین امر برای ملاقاتهای دسته جمعی و برگزاری مراسمها مشکل بزرگی به وجود میآورد. امام هم از حضور در آن خانه گلایه داشت و مدام میفرمود: "این خانه اشرافی است و بیم آن دارم با آن انس بگیرم. در این مکان زیستن برایم بسیار دشوار است". البته این ساختمان چندان هم اشرافی نبود و فقط نمای آن سنگ بود و مقداری تعمیرات ظاهری داشت.👇
https://eitaa.com/sharh_hal/1881
حضرت امام به حاجآقا سید هاشم رسولی محلاتی میگویند: بروید منزلی مانند خانه پدرتان برای من تهیه کنید. خانه پدر آقای محلاتی خانهای محقر در ده امامزاده قاسم بود؛ امام تهدید میکنند که اگر تا دو روز منزل جدیدی برای ایشان مشخص نشود به قم میروم. مرحوم سید احمدآقا چند روز فرصت میخواهند و بعد از چند روز مکانی به نام "باغ لاجوردی" واقع در خیابان "دربند" را که مناسب استقرار امام بود انتخاب میکنند اما امام اقامت در آن مکان را به دلیل مجلل بودن نمیپذیرند. و سرانجام بعد از تقریبا دو ماه و نیم سکونت امام در این منزل، منزل جماران برای حضور امام در نظر گرفته میشود. [۴]
.......................
📝 ارجاعات:
[۱] ر.ب: گلیزرواره، غلامرضا، سیاحت خورشید، ص:۲۰۳-۲۰۶.
[۲] بانوی انقلاب، خدیجهای دیگر، ص: ۳۷۶.
[۳] غلامعلی رجایی، برداشتهایی از سیره امام خمینی(س)، در خانواده ج ۱، ویرایش ۲، تهران، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، ۱۳۷۶ش، ص: ۱۰۹، به نقل از دوایی منوچهر(پزشک معالج امام) کیهان ۱/۴/۷۴
[۴] ار.ب: بانوی انقلاب، خدیجهای دیگر، ص: ۳۷۸-۳۷۹ و سیاحت خورشید، ص: ۲۰۸ -۲۰۹ و خاطرات خادمان و پاسداران امام خمینی(س)، تهران، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، ۱۳۸۷ش، خاطره رضا فراهانی از پاسداران بیت امام، ص: ۱۲۶ و خاطرات آیتالله امام جمارانی
http://jamaranema.com/Post.aspx?ID=58
✍️سکونت امام در جماران...
قسمت اول
✅حضرت امام در ۲۸ اردیبهشت ۵۹ به روستای جماران در همان منطقه سابق سکونت خود (شمیران)، میروند.
✅حجتالاسلام و المسلمین حاج سید مهدی امام جمارانی میگویند:
🔹یک روز حاجاحمد آقا آمده بودند منزل ما تا برویم جای مناسبی برای سکونت امام بیابیم اما هرچه جستجو کردیم موفق نشدیم. ظهر در منزل با ایشان مشغول ناهار خوردن بودیم که به فرزند امام گفتم اگر منزل ما به دردتان میخورد این دو منزل کوچک اخوی و خواهرمان را با حسینیه یکی میکنیم تا بتواند خواستههای رهبر انقلاب را برآورده سازد. حاج سید احمد آقا برآوردی نمود و گفت خوب است ولی باید خانم بپسندد. خانم همان روز تشریف آوردند آنجا را دیدند و با اینکه خیلی مطلوبشان نبود به دلیل رضایت امام پذیرفتند.
🔹حسینیه هنوز تکمیل نبود و طی چهار روز تعمیراتی در آن صورت گرفت تا آماده گشت، ظرف این چهار روز مردم محل چراغانی باشکوهی کرده بودند. امام بعد از وارد شدن به منزل جماران بعد از مشاهده منزل و اتاقها فرمودند: «منزل مناسب ما اینجاست، حالا راحت شدم چون این چندماه مدام در عذاب بودم.»
🔹با اینکه قرارداد اجاره تنظیم شده بود و میزان اجاره نیز در موعد مقرر پرداخت میشد امام قبل از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان دستور میدهند اعضای این دو خانه بیایند با من صحبت کنند تا خاطرم جمع شود که آیا صاحبان این جایی که در آن میمانم راضیاند یا خیر؟ حاجآقا جمارانی، برادرش و سایر اعضای خانواده آمدند، امام اول با مردها گفتگو نمودند و از آنها پرسیدند آیا شما راضی هستند؟ آنان خیلی تعارف کردند که شما به ما و فامل و محله ما افتخار دادهاید و ... امام فرمودند این تعارفها را کنار بگذارید و جدی بگویید آیا رضایت دارید یا خیر؟ تا اینکه آنها باز توضیح میدهند تا اینکه امام احساس میکنند واقعا راضی هستند.
🔹آنها میگویند به زنها بگویید بیاییند. امام فرمودند: ممکن شما به چیزی در زندگی علاقهمند باشید و دوست نداشته باشید جای دیگر بروید. آنان نیز به سهم خویش اظهار رضایت کردند. آنگاه امام فرمودند: « حالا اینجا میمانم.»
🔹چون امام نباید از پله بالا و پایین میرفتند، منزل را به نحوی به حسینیه متصل کرده بودند که امام بدون بالا و پایین رفتن از پلهها بتوانند به قسمت مشخص شده برای نشستن ایشان در حسینیه جماران برای دید و بازدیدهای عمومی بروند.
🔹با استقرار امام در خانه جماران دیوارهای این مکان در مرحله گچ و خاک باقی ماند و کارهای روبنایی آن انجام نشد و تا حدود ده سال میزبان امام خمینی بود. دو منزل حدود ۱۵۰ متری به امام اختصاص داده شده بود، یک منزل برای دفتر امام و دیدارهای ایشان و یک منزل هم برای استفاده معمولی و استراحت ایشان بود.
🔹روزی با درخواست فیلمبرداران برای تامین نور کافی و نصب پرژکتور اعضای دفتر امام شروع به تراشیدن قسمتهایی از سقف اتاق امام تا روی تیرآهن میشوند. اما امام با اطلاع از این مطلب بسیار ناراحت میشوند و آنها را مؤاخذه میکنند که چرا در منزل اجارهای این تصرفات را کردهاند و قضیه منتفی میشود.
🔹یک روز امام مشاهده میکنند که بناها و کارگران مشغول گچکاری حسینیه هستند و با عصبانیت از اتاق خود بیرون میآیند و میفرمایند: بگذارید من بمیرم، بعد شما این کارها را انجام بدهید.
در همین فضای ساده بود که ادوارد شواردنادزه وزیر دومین ابرقدرت بزرگ جهان هنگام سخن به لکنت افتاد...
..........................
📝 اقتباس از: گلیزرواره، غلامرضا، سیاحت خورشید(مهاجرتها، مسافرتها و اقامتگاههای امام خمینی(ره))، تهران، نشر هستینما، ۱۳۸۵، صص: ۱۸۷ – ۲۱۸ و خاطرات آیتالله امام جمارانی
http://jamaranema.com/Post.aspx?ID=58
✍️سکونت امام در جماران...
قسمت دوم
🔹اگرچه انتخاب منزل امام در جماران به صورت کاملا تصادفی و اتفاقی رخداده بود اما پس از اقامت امام در آنجا رادیو آمریکا میگوید: بعد از حدود سه ماه تجسس و تفحص جایی را برای امام در نظر گرفتهاند که از حملات هوایی مصون است. بعد از بیان این مطلب سپاه پاسداران تحقیقاتی در این زمینه میکند و به این نتیجه میرسد که در آنجا حملاتی هوایی کمتر موفق خواهد شد.
مدتی بعد از طرف ارتش به جماران آمدند تا جایی را برای فرود هلیکوپتر فراهم آورند که اگر حادثهای رخ داد بتوانند امام را بدون درنگ از آن مکان به جای دیگر انتقال دهند؛ امام متوجه صدای ماشینهایی که مشغول تسطیح زمین نزدیکی محل اقامتشان بودند، شدند و پرسیدند چه میکنند؟ ماجرا را میگویند.
امام به مقام معظم رهبری که آن زمان نماینده ایشان در ارتش بودند را میخواند و میگویند: راضی نیستم چنین کاری صورت گیرد. هر شرایطی که پیش بیاید من به هیچ جا نخواهم رفت و راضی نیستم. به همین خاطر نیز کار ساخت مکان برای فرود آمدن بالگرد تعطیل میشود.
🔹مدتی بعد در ایام جنگ نیروهای ارتشی شروع به ساختن مکانی با بتون آرمه برای حفاظت از امام در حملات هوایی میشوند تا در صورت حملات هوایی امام به آنجا پناه ببرند. اما امام دستور میدهند آنجا را نسازید که به آنجا نخواهم رفت ولی آنها گوش نمیدهند و میسازند اما امام حتی یک بار هم به آنجا نمیروند.
🔹یک شب که حملات هوایی رخ داده بود به ایشان میگویند دست کم به آن پناهگاهی که ساختهاند بروید. اما ایشان جواب میدهند: «هیچ فرقی بین من و آن پاسداری که سرکوچه نگهبانی میدهد وجود ندارد، اگر او جانش محترم است، جان من هم محترم است و سوگند میخورند که: والله بین از بین رفتن خودم و آن پاسدار هیچ تفاوتی قائل نیستم!»
..........................
📝 اقتباس از: گلیزرواره، غلامرضا، سیاحت خورشید(مهاجرتها، مسافرتها و اقامتگاههای امام خمینی(ره))، تهران، نشر هستینما، ۱۳۸۵، صص: ۱۸۷ – ۲۱۸ و خاطرات آیتالله امام جمارانی
http://jamaranema.com/Post.aspx?ID=58
✍️شواهد سکونت امام در باغ خسروشاهی چیست؟...
✅ حکایت سکونت امام در باغ خسروشاهی دارای روایتهای متعارضی است که باید با قرائن مختلف آنها را محک زد.
در مجموع ۵ گزارش مختلف و در واقع متحد مبنی بر سکونت امام در باغ خسروشاهی وجود دارد.
🔺یکی نقل "مهدی خزعلی" در ۷ فروردن ۹۸ در یک گفتگوی تلوزیونی در شبکههای ضد انقلاب بود؛
https://eitaa.com/sharh_hal/1871
🔺دیگری قول "فاطمه هاشمی" در دفاع از اشرافیت خانه پدر خود؛
https://eitaa.com/sharh_hal/1872
🔺و سومی کلیپی از شهرداری تهران که بعد از رویکار آمدن دولت اعتدال پروژه تبدیل کردن باغ خسروشاهی به سرای محله را در دستور کار قرار داد و در کلیپی که در این موضوع تهیه کرده است صرفا با نشان دادن تصویر ساختمانی ادعا میکند امام در این بنا سکونت داشتهاند.
🔺چهارمی نیز فیلمی از قدم زدن امام در باغ خسروشاهی؛
https://eitaa.com/sharh_hal/1873
✅ اما هیچ کدام این ۴ گزارش از نظر ارزش تاریخی و سندی برای آن مدعی چندان قابل اعتنا نیستند الا پنجمین مورد که گزارش خود آقای هاشمی رفسنجانی است و در واقع همه موارد دیگر دنبالههای سخن ایشان است.
✅ آقای هاشمی در اوج درگیریهای سیاسی انتخابات ۸۸ و در یک مصاحبه مطبوعاتی در ۱۶ خرداد ۱۳۸۸، در مورد خانه امام خمینی در قم و محل سکونت ایشان در جماران میگویند:
🔺 «اگر در بحث خانه، میخواهید عمل امام را ملاک قرار دهید، باید بگویم آن موقعی که امام در قم زندگی میکردند، خانهای داشتند که منزل ما، مقابل آن بود. خانه ما و هیچ یک از طلبههای قم، شبیه خانه امام نبود. ایشان خانه بزرگی داشتند که بعد از ازدواج حاج آقای مصطفی، گوشهای از آن را جدا کردند و عملاً تبدیل به دو خانه با اتاقهای بزرگ شد.»
🔺 «گاهی که به خانههای بعضی از آقایان میرفتیم و بعد به منزل امام میآمدیم، میدیدیم که تفاوت خیلی زیاد و چشمگیر بود. یعنی چیزی که ما در آنجا دیدیم.»
🔺 «زمانی هم که به تهران آمدند، خانهای که ما به آنجا میرفتیم و شما دیدید. بله، به همین شکل ساده بود. اما وقتی به دو طرف این خانه نگاه میکنید، دو باغ بزرگ میبینید. یکی از این باغها، متعلق به خسروشاهی بود که 14000 متر وسعت و سه چهار قنات آب دارد. در این باغ چند ساختمان وجود دارد که امام با توصیه پزشکان (به خاطر ناراحتی قلبی که داشتند) به یکی از ساختمانها که قدیمی بود، رفتند.»
🔺 «آن طرف تر، یک ساختمان نقلی قشنگی وجود داشت که حاج احمدآقا در آن زندگی میکردند. در طرف دیگر آن، ساختمانی بود که محافظین و خدمه ایشان در آن زندگی میکردند. البته بعد از فوت امام(ره) خواستند مرا به آنجا ببرند که قبول نکردم و به جای من، آقای موسوی خوئینیها رفتند.»
🔺 «باغ دومی، باغ سزاوار بود که از باغهای قدیمی بود. سزاوار در گذشته، وکیل مردم قم بود. (این باغ الان متعلق به مرقد امام است) این باغ هم درختهای بسیار زیاد، استخر و امکانات دیگری داشت که یکی از دربهای آن به خانه امام راه داشت. ما در این باغ پناهگاهی برای امام ساختیم تا اگر بمباران شد، به آنجا پناه ببرند. البته امام هیچ وقت به پناهگاه نرفتند. ولی ما میبایست وظیفه خودمان را انجام میدادیم.»
🔺 «بنابراین با توجه به شرایط سیاسی زمان، مناسب نبود که مردم در آن باغ با امام ملاقات داشته باشند. گاهی برای جلسه به آنجا میرفتیم. یعنی فضا اینگونه بود. یک مسئله بسیار مهم دیگری وجود دارد که باید استدلال دیگری برای آن داشته باشیم و آن، این است که اگر ما از مردم بخواهیم از نعمتهای خداوند استفاده نکنند، در آینده چه آثاری بر توسعه کشور و جامعه خواهد گذاشت؟! این مسئلهای است که باید روی آن کار شود. اگر خودمان استفاده کنیم و به مردم توصیه کنیم که استفاده نکنند، خسارت بسیار جدی در پی خواهد داشت.
از زمان طلبگی که علمای قم را شناختم، همه آنها دارای یک بیرونی و یک اندرونی بودند. باید هم میداشتند، چون مردم نباید برای دیدن این آقایان، پیش زن و بچه آنها بروند. آقای بهجت که از زاهدترین علمای ما بود، در منزلی زندگی میکردند که متعلق به یکی از آقازادههای پول دار قم بود. زمانی که ما طلبه بودیم، این منزل جز بهترین خانههای قم بود. اینکه میگویم از بهترین خانههای قم بود، واقعاً اغراق نیست. این خانه یک حیاط بسیار زیبا با اتاقها و سالنهای خوب داشت.»
.................................
📌ادامه دارد...
شرح حال
✍️شواهد سکونت امام در باغ خسروشاهی چیست؟... ✅ حکایت سکونت امام در باغ خسروشاهی دارای روایتهای مت
✍️شواهد نقض ادعاهای هاشمی در مورد آیتالله بهجت و امام...
✅ در پست قبل به مصاحبه آقای هاشمی و ادعای ایشان مبنی بر زندگی امام در باغ خسروشاهی، اشاره کردم. 👇
https://eitaa.com/sharh_hal/1886
ایشان در آن مصاحبه نه تنها امام را متهم به دورویی و تفاوت زندگی شخصی و آنچه به مردم نشان داده میشده است، میکند، در مورد آیتالله بهجت نیز چنین ادعاهایی را تلویحا مطرح میکند.
✅ امروز قسمتهای مربوط به زندگی آیتالله بهجت از این مصاحبه را برای یکی از نزدیکان آیتالله بهجت که سالها با ایشان ارتباط داشتهاند و از زندگی اندرونی و بیرونی ایشان بلاواسطه، مطلع بودند، خواندم؛
✅ گزیدههایی از این مصاحبه آقای هاشمی در مورد زندگی آیتالله بهجت چنین است:
🔺«آقای بهجت که از زاهدترین علمای ما بود، در منزلی زندگی میکردند که متعلق به یکی از آقازادههای پول دار قم بود. زمانی که ما طلبه بودیم، این منزل جز بهترین خانههای قم بود. اینکه میگویم از بهترین خانههای قم بود، واقعاً اغراق نیست. این خانه یک حیاط بسیار زیبا با اتاقها و سالنهای خوب داشت.»
🔺« بعد از انقلاب خانه را از آن آقازاده گرفتند و به آقای بهجت برای زندگی دادند.»
🔺«بیرونی آقای بهجت، قبلاً خانه خدمه آنجا بود. وقتی من نزد ایشان رفتم، در همان بیرونی یکدیگر را ملاقات کردیم. ولی زندگیشان در همان خانه عقبی بود. البته نظرشان اینگونه نیست. منتها از لحاظ جامعه، اینها فکر میکنند اگر مردم وارد آن خانه اصلی (اندرونی) میشدند و فضای آنجا را میدیدند، دیگر کسی زهد ایشان را قبول نمیکرد.»
✅ از آن بنده خدا که استاد ما هستند، پرسیدم آیا این مطالب صحت دارد؟
ایشان بسیار نارحت شدند و گفتند اینها کذب محض است و بعد از آن چند خاطره از ساده زیستی، زهد و مردمی بودن، آیتالله بهجت در نقض آن را برایم گفتند و شماره کسی که ۱۲ سال خادم آیتالله بهجت بوده است و در منزل ایشان حضور داشتهاند را به من دادند و گفتند از ایشان میتوانید شواهد بسیار زیادی برای اثبات کذب بودن این سخنان آقای هاشمی به صورت مستند بگیرید.
✅ اگر فرصتی داشتم ان شاء الله شواهد خاطرات کذب آقای هاشمی در مورد آیتالله بهجت را مستند خواهم کرد اما قبل از آن به شواهد نقض ادعای ایشان در مورد سکونت امام در باغ خسروشاهی میپردازم؛
✅ یکی از پاسداران بیت امام به نام "رضافراهانی" در خاطرات خود مطالبی میگوید که نشان میدهد امام برخلاف ادعای آقای هاشمی در منزل خودشان بودهاند و خود صاحب این باغ نیز در منزل خود زندگی میکرده است:
🔹در جماران حاجآقا خسروشاهی همسایه حضرت امام بود و یادم هست که امام رضوانالله تعالی علیه چندبار فرمودند که بروید به آقای خسروشاهی بگویید بیاید من میخواهم ایشان را ببینم. من میرفتم و به حاجآقا خسروشاهی خبر میدادم. ایشان میآمد و با آقا ملاقات میکرد. آقا در آن ملاقات میفرمودند: از اینکه ما همسایه شما هستیم و شما را اذیت میکنیم معذرت میخواهیم، چون پاسدارهای من پشت دیوار شما باعث زحمت و دردسرتان هستند. (آن ایام پاسدارها بین دیوار خانه امام و منزل آقای خسروشاهی قدم میزدند) چند بار هم از درخت خانه آقای خسروشاهی گردو به حیات خانه امام افتاد که حضرت امام شخصا آنها را جمع میکردند و از دیوار به آن طرف میانداختند. [۱]
✅ ایشان در جای دیگری از خاطرات خود میگوید:
🔹آن ایام من به منزل آقای خسروشاهی که در کنار منزل امام واقع بود زیاد میرفتم چون ایشان تنها بود و زن و بچهاش آنجا نبودند. او بود و دو سه باغبانش. من علاقه به گل و گیاه داشتم و همین رفت و آمدهایم زمینهای شد بر اینکه تکثیر کردن و شیوههای کاشتن گل را یاد بگیرم. چون بعضی از گلها را باید قلمه زد و پیوند داد. لذا من برای چیدن گل از ایشان اجازه میگرفتم و ایشان میگفت از نظر من مانعی ندارد. شما هرچقدر که میخواهید از باغچه من گل بچینید؛ میخواهید پیوند بزنید یا تکثیر کنید در همه حال من راضی هستم و اشکالی وجود ندارد. ایشان حتی میگفت که چند شاخه گل هم بچینید و برای امام ببرید. لذا گاهی اوقات من چند شاخه گل میچیدم و یا به منزل حاجاحمد آقا میآوردم یا به حضرت امام میدادم. آن را داخل لیوان میگذاشتم و در بیت امام آن را روی تلوزیون کوچک(۱۴ اینچ) خانهاشان میگذاشتند. [۲]
......................
📝 ارجاعات:
[۱] خاطرات خادمان و پاسداران امام خمینی(س)، تهران، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، ۱۳۸۷ش، خاطره رضا فراهانی از پاسداران بیت امام، ص: ۱۵۴.
[۲] همان، ص: ۱۴۸.
📌ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺دروغپردازیهای شبکههای ضد انقلاب علیه حضرت امام، به دنبال اکاذیب، "مهدی خزعلی"، "فاطمه هاشمی" و خود "آقای هاشمی رفسنجانی"؛
✅ برای مشاهده فیلمها و فایلهای این دروغپردازیها و نیز اسناد کذب بودن این شبهه به پستهای زیر مراجعه کنید.👇
🔹اولین و دومین اقامتگاههای امام پس از بازگشت به کشور
https://eitaa.com/sharh_hal/1879
🔹منزل امام در دربند (سومین اقامتگاه امام بعد از بازگشت به کشور)...
https://eitaa.com/sharh_hal/1880
🔹 سکونت امام در جماران... ( قسمت اول و دوم)
https://eitaa.com/sharh_hal/1884
https://eitaa.com/sharh_hal/1885
🔹شواهد سکونت امام در باغ خسروشاهی چیست؟...
https://eitaa.com/sharh_hal/1886
🔹شواهد نقض ادعاهای هاشمی در مورد آیتالله بهجت و امام...
https://eitaa.com/sharh_hal/1887
🔹مصاحبه کامل آقای هاشمی در سایت خود ایشان؛
https://eitaa.com/sharh_hal/1888
✍️ماجرای فیلم حضور امام در باغ خسروشاهی چیست؟...
✅ یکی از شواهدی که جریان ضد انقلاب برای القای شبهه اقامت امام در منزل خسروشاهی منتشر میکند، فیلم حضرت امام و حاج احمد است که در باغ خسروشاهی مشغول قدم زدن هستند،👇
https://eitaa.com/sharh_hal/1873
✅ اما این فیلم نه تنها هیچ دلالتی بر اقامت ایشان در باغ ندارد و صرفا حضور امام برای قدم زدن را نشان میدهد، بلکه در خود فیلم مشخص است که حضرت امام بعد از اتمام قدم زدن از طریق دربی کوچک از این باغ خارج میشوند و به مکان دیگری میروند که همانطور که در تصویر هوایی مشخص است همان بیت ایشان است.👇
https://eitaa.com/sharh_hal/1875
✅در گزارشی که ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ در روزنامه همشهری با عنوان «باغ خسروشاهی» منتشر گردیده، آمده است: «خسروشاهی این باغ را در اختیار امام(ره) قرار داده بود تا ایشان بتوانند در این باغ قدم بزنند. حضرت امام(ره) برخی اوقات در این باغ با حضور عدهای اندک نمازجماعت هم اقامه میکردند».
✅ "سید رحیم میریان" یکی از پاسداران بیت امام(ره) خاطرهای نقل میکند که مربوط به سال (۶۶ یا ۶۷) میباشد و گویای این است که حضور حضرت امام در باغ خسروشاه به صورت موردی و با اجازه خود صاحب باغ بوده است. ایشان میگوید:
«یک شب مردم محل میهمان سفره افطاری حضرت امام بودند. یادم هست که آن روز در حیاط منزل امام جا نبود لذا سفره را در باغ آقای خسروشاهی پهن کردند. حضرت امام نماز مغرب و عشا را خواندند و رفتند و ما سفره را پهن کردیم و افطاری دادیم. البته از آن دو سال یک شب را در همین خانه و دو شب دیگر را در باغ آقای خسروشاهی سفره پهن کردیم.» [۱]
همچنین بنا به تصریح یکی دیگر از پاسداران بیت ایشان به نام "رضافراهانی" ایشان هیچگاه از همان منزل جماران خارج نشدند و در جای دیگری سکونت نکردند.[۲]
⁉️ سوالی که باید از آقای هاشمی به عنوان اولین جاعل خاطره سکونت امام در باغ خسروشاهی، پرسید این است که چطور بنا به تصریح خودتان در مصاحبه مذکور👇
https://eitaa.com/sharh_hal/1888
https://eitaa.com/sharh_hal/1886
این امام که حتی برای در امان ماندن از موشکها در طول جنگ (تحت این عنوان که چنین جایی برای همه مردم نیست و فرقی بین من و سایر مردم وجود ندارند)،[۳] حتی حاضر نیستند پناهگاه ساخته شده برای خودشان را هم ببینند، حاضر شدهاند به خاطر توصیه پزشکان در باغ خسروشاهی اقامت کنند! مگر حضور در منزل اجارهای "آیتالله امام جمارانی" چه آسیبی برای سلامتی ایشان داشت؟
✅ این امام همان کسی است که "حجتالاسلام سید محمد باقر حجتی" نقل میکنند:
یک بار که خداوند رحمان به این بنده توفیق عنایت فرمود که به دست بوسی امام تشرف حاصل کنم، آن جناب در سرمای سوزان در رواق کوچک خانه خود روی یک صندلی کهنه نشسته بوند و سرمای آزار دهند جماران دست و صورت ایشان را تقریبا از سرخی به کبودی متمایل ساخته بود. علت را جویا شدم که چرا وسیله گرم کنندهای در این سرمای سخت و فضای باز نزد ایشان گذاشته نمیشود؟ پاسخ شنیدم که امام میخواهند با مردم همدرد باشند.[۴]
............................
📝ارجاعات:👇
[۱] خاطرات خادمان و پاسداران امام خمینی(س)، تهران، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، ۱۳۸۷ش، ص: ۵۱.
[۲] همان، ص: ۱۵۵.
[۳] سید رحیم میریان از پاسدارن بیت امام میگوید امام در پاسخ اصرارهای زیاد برای حضورشان در پناهگاه پاسخ داده بودند: «اگر موشکی به جماران اصابت کند و در کنار من پیرزنی شهید شود و من در پناهگاه باشم و آسیبی نبینم فردا تاریخ درباره من چه قضاوتی خواهد کرد؟ آیا نمیگویند خمینی برای خودش پناهگاه ساخت اما آن پیرزن پناهگاه نداشت؟ من نه جواب خدا را میتوانم بدهم نه جواب ملتم را. شما بروید برای همه افراد این مملکت پناهگاه ساختید آن وقت من هم به پناهگاه میروم.» همان، ص: ۴۱.
[۴] برداشتهایی از سیره امام ج ۱، چ ششم، ۱۳۸۵، ص: ۱۲۶.
...................
🔺به شرح حال بپیوندید:👇
http://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
🔹محل سکونت امام خمینی در پشت حسینیه جماران و دفتر ایشان، متعلق به آیتالله امام جمارانی که حضرت امام به صورت اجاره نشین در آن سکونت داشتند.
📌جهت مشاهده تصاویر بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمایید👇
http://sharhhal.blog.ir/1398/07/07-2
✍️توضیح نظر رهبری در مورد قمه زنی...
✅ یکی از سؤالهایی که هر سال در ایام عزاداری اباعبدالله، مورد توجه قرار میگیرد، تمایزات عزاداری صحیح و شایسته با عزاداری باطل و ناشایست است.
✅ آنچه عمده فقها در شرایط عزاداری مطرح نمودهاند یکی "وهن مذهب نبودن" است و دیگری "وارد نشدن آسیب معتنا به" و ضرر جدی به بدن است.
یعنی ممکن است در هر مکان و فرهنگی، مردم به نوعی در مصیبت خود عزاداری کنند، یک جا به سر و سینه خود بزنند، یک جا سنگ برهم بکوبند، یک جا خود را کاه وگلی کنند و...
هر آنچه مردم در فرهنگهای مختلف در مصیبتهای خود انجام میدهند، اگر دو شرط مذکور را نداشته باشد انجام آن در عزای اباعبدالله جایز است.
✅ یعنی این عزاداری به حکم ثانوی:
🔹اولا نباید موجب "وهن مذهب" شود، یعنی دیگران وقتی آن را میبینند شما را که به عنوان یک مناسک دینی، این کار را انجام میدهید تحقیر یا تمسخر نکنند.
🔹 ثانیا نباید موجب وارد شدن "ضرر معتنا به" بر بدن شود، یعنی ضرری که به صورت متعارف مردم به آن توجه میکنند و آن را بیاهمیت نمیشمارند.
✅ از جمله اشکالاتی که عمده فقها به برخی عزاداریها همچون تیغزنی و قمهزنی گرفتهاند به حکم ثانوی و به علت تطبیق این عناوین کلی برآنها است.
اما موافقان قمهزنی یا تیغزنی نیز در پاسخ میگویند چون این کارها به حکم اولی حرام و باطل نیست ما کاری میکنیم که موجبات تطبیق حکم ثانوی بر آن بوجود نیاید مثلا میرویم به صورت خصوصی در خانه قمه میزنیم و کسی نمیبیند که وهن مذهب رخ دهد و یا به نحوی قمه را میزنیم که برای بدن ضرر که ندارد هیچ بلکه موجب حجامت سر شده و مفید نیز هست.
✅ اما رهبری بر خلاف عمده فقها حرف دیگری میزنند، ایشان میگویند: قمه زنی و تیغ زنی به حکم اولی حرام است و مصداقی از بدعت، سخن ایشان بر این اساس است که وقتی به فرهنگهای مختلف نگاه میاندازیم مثلا به صورت متعارف برخی در عزای بستگان خود بر سر و سینه میزنند یا برخی به خود کاه میزنند و... و خلاصه مردم در فرهنگهای مختلف کارهایی را تحت عنوان عزاداری انجام میدهند و حال که صدق عنوان عزاداری بر آن صورت گرفت پس به حکم اولی انجام آن به عنوان عزاداری دینی برای امام حسین(ع) نیز جایز است و البته اسلام هم قیدهایی به آن اضافه میکند مثلا موجب وهن نبودن یا دارای ضرر نبودن.
✅ اما هیچجا مشاهده نمیکنیم که مردم در عزای اطرافیان خود تیغ بزنند، قمه بزنند و یا قفل بر بدن بزنند و... پس به حکم اولی این امور عزادری که محسوب نمیشود، هیچ بلکه بدعت و اموری وارد شده در دین است و جایز نیست و نوبت به حکم ثانوی هم نمیرسد.
🎙حضرت آقا در ۱۷ خرداد ۱۳۷۳ در آستانه محرم در جمع روحانیون استان "کهکیلویه و بویر احمد" میفرمایند:👇
🔹«قمه زدن هم از كارهاى خلاف است ... نمىشود در مقابل اين كار غلط، سكوت كرد .... كار غلطى است كه عدّهاى، قمه به دست بگيرند و به سرِ خودشان بزنند و خون بريزند. كجاى اين حركت، عزادارى است؟! البته، دست بر سر زدن، عزادارى است.
🔹شما بارها ديدهايد كسانى كه مصيبتى برايشان پيش مىآيد، بر سر و سينه خود مىكوبند. اين، نشانه عزادارى؛ امّا شما تا به حال، كجا ديدهايد كه فردى به خاطر رويكرد مصيبت عزيزترين عزيزانش، با شمشير بر مغز خود بكوبد و خون جارى كند؟ كجاى اين كار، عزادارى است؟! قمه زدن، سنّتى جعلى است. از امورى است كه مربوط به دين نيست و بلاشك، خدا هم از انجام آن راضى نيست.
🔹علماى سَلَف، دستشان بسته بود و نمىتوانستند بگويند: اين كار، غلط و خلاف است. امروز، روز حاكميت اسلام است و روز جلوه اسلام است. نبايد كارى كنيم كه آحاد جامعه اسلامى برتر، يعنى جامعه محبّ اهل بيت عليهم السلام كه به نام مقدّس ولى عصر أرواحنا فداه، به نام حسين بن على عليه السلام و به نام امير المؤمنين عليه السلام مفتخرند، در نظر مسلمانان و غير مسلمانان عالم، به عنوان يك گروه آدمهاى خرافىِ بىمنطق، معرّفى شوند .... قطعا اين، يك بدعت است.»
...................
🔺به شرح حال بپیوندید:👇
http://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا تغییر بعضی از روشهای عزاداری از قبیل بدعت و تحریف و مانند این، عناوین ممنوعه هست یا حتی ابداع روشهای جدیدتر هم جایز است؟
در پست قبل به ملاک حضرت آقا برای حرمت قمه زنی به بدعت بودن آن اشاره کردم، اما آیا هر بدعتی حرام است؟
در پست بعد به آن خواهم پرداخت.
شرح حال
✍️توضیح نظر رهبری در مورد قمه زنی... ✅ یکی از سؤالهایی که هر سال در ایام عزاداری اباعبدالله، مورد
✍️معیار بدعت بودن یک سنت جدید چیست؟...
✅ در پست با عنوان « توضیح نظر رهبری در مورد قمه زنی» اشاره کردم که حضرت آقا قائل به حرمت قمه زنی به حکم اولی به علت بدعت بودن آن هستند. ایشان در این مورد میفرمایند: « شما تا به حال، كجا ديدهايد كه فردى به خاطر رويكرد مصيبت عزيزترين عزيزانش، با شمشير بر مغز خود بكوبد و خون جارى كند؟ كجاى اين كار، عزادارى است؟! قمه زدن، سنّتى جعلى است. از امورى است كه مربوط به دين نيست... قطعا اين، يك بدعت است.»👇
https://eitaa.com/sharh_hal/1892
✅ عمده احکام دین به امور کلی که مصادیق متعدد دارند تعلق گرفته است، مثلا تعظیم شعائر الهی واجب شده است و یکی از این شعائر الهی، عزاداری برای اهل بیت است اما اینکه کدام سبک برای عزاداری باشد؟ در دین گفته نشده است و ما نمیتوانیم بگوییم این سبک خاص جزو دین است.
✅ حداکثر این است که برخی از مصادیق عزاداری توسط خاندان اهل بیت انجام شده و یا در زمان اهل بیت توسط افرادی انجام شده و مورد تأیید آنها قرار گرفته است یا از آن نهی نشده است؛
اما سبکهای عزادای که بعدها پدید آمده است و در مورد آنها سخنی گفته نشده است، چه؟
✅ در تعریف بدعت گفته شده است: «ادْخالُ فِى الدّينِ ما لَيْسَ فِى الدّين» یعنی آنچیزی که در دین نیست را در دین وارد کنیم و بگوییم این جزو دین است. نه تنها قمه زنی بلکه هر امر دیگری حتی مثلا صلوات فرستادن در هنگام حضور فلان عالم یا برگزاری دعای کمیل در شبهای جمعه و... هم که به خصوصه از طریق شارع حکمی برای آن مشخص نشده است اگر بخواهد به نفسه مصداق حکم شارع و جزو دین دانسته شود، انجام آنها مصداق بدعت و حرام خواهد بود.
✅ در پستی که از آیتالله مصباح آوردم، ایشان به این پرسش پاسخ میدهند که آیا هر نوآوری و ابداع در روشهای عزاداری مصداق بدعت و حرام است؟
خلاصه توضیح ایشان این میشود که در شرع روش خاصی برای عزاداری تشریع نشده است. یک روشهایی بین همه عقلاء برای عزادری بوده است که آنها تأیید شده، یک روشهایی هم نبوده که بعدها کسانی اینها را ابداع کردهاند و به جهت عقلائی بودن آن روشها و اینکه خلاف شرعی در آنها نبوده مورد تأیید علما قرار گرفته است.👇
https://eitaa.com/sharh_hal/1893
✅پس باید گفت بدعت به معنای نوآوری در دین همیشه حرام نیست بلکه آن بدعتی حرام است که:
🔹یا اینکه کسی بگوید این عمل خاص مثلا قمه زدن در عزاداری که دین در مورد خصوص آن ساکت است، به نفسه جزو دین است؛
در این فرض فرقی نمیکند که آن عمل چه چیزی باشد، حتی صلوات فرستادن در حالت خاصی و یا نماز خاصی خواندن نیز اگر دین در مورد آن ساکت باشد و بخواهد به اسم دین انجام شود، مصداق بدعت و حرام است.
🔹یا اینکه آن عمل خاص و جدید، نه به نفسه بلکه از این جهت که مصداق یک عنوان مورد تأیید شارع است مثلا عزاداری، بخواهد انجام شود، در این صورت:
اولا باید تطابق آن عنوان کلی مورد تأیید شارع بر این فعل خارجی خاص واضح باشد؛
و ثانیا از جهات مختلف عناوین حرام دیگری بر آن تطابق نکند؛
✅ قمه زنی از سنتهای جدیدی بوده است که هم از جهت تطابق عنوان عزاداری متعارف ناس بر آن به علت غیر عقلائی بودنش اشکال وجود دارد و هم از جهاتی چون وهن مذهب و آسیب وارد شدن به بدن، پس درست این است که بگوییم قمه زنی به حکم اولی و از باب بدعت بودن حرام است همانطور که رهبری فرمودهاند، نه اینکه به حکم اولی جایز و به حکم ثانوی حرام است؛ چون سنت جدیدی است که تحت عنوان یک امر دینی صورت میگیرد و ملاکات لازم برای تأیید و تطابق بر آن امر دینی را ندارد.
...................
🔺به شرح حال بپیوندید:👇
http://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
شرح حال
✍️معیار بدعت بودن یک سنت جدید چیست؟... ✅ در پست با عنوان « توضیح نظر رهبری در مورد قمه زنی» اشاره ک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قمه زنی در خیابانهای انگلستان- آیا نباید از خودمان بپرسیم که چرا اروپاییها که همیشه با نمادهای دین و مذهب مثلا حجاب به اشکال مختلف مبارزه کردهاند، به این جماعت اجازه انجام این کارها را میدهند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 در عراق چه می گذرد؟
🔺 بیان اتفاقات اخیر عراق به صورت خلاصه
🔴استاد بزرگ براندازی در کشورهای مختلف و مشاور ارشد جرج سورس در این مقطع حساس در ایران چکار میکند؟!
جفری ساکس همان مامور CIA در غرب آسیا است که گفت: بجای تغییر رژیمها، باید نیروی همسو با سیاست هامان را در کشورها تربیت کنیم، همان که باعث فروپاشی اقتصادی شوروی، شیلی، بولیوی، آرژانتین و ... شد.
...................................
🔹برای اطلاع بیشتر از ماجرای حضور "جفری ساکس" مقاله زیر از برادر عزیزم "علیرضا فقیهی راد" را مطالعه بفرمایید.👇
https://www.farsnews.com/news/13980714000660
🔹جهت آشنایی با سیاستهای اقتصادی شوک درمانی و اطلاع از بسیاری از اقدامات اقتصادی همسوی دولت با این سیاست مستند دکترین شوک را پیشنهاد میکنم.
پست معرفی همراه با لینک دانلود مستند "دکترین شوک"👇
https://eitaa.com/sharh_hal/884
https://www.didestan.com/video/47qLKrx8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #موشن_گرافی
♦️تسویه حساب آمریکا با نخستوزیر عراق؛
شرح حال
🎥 #موشن_گرافی ♦️تسویه حساب آمریکا با نخستوزیر عراق؛
⭕️تحولات عراق و چند نکته
🔹بازخوانی نشانههای معنادار در "سیر زمانیِ تحولات عراق" نباید به معنای انکار بحران معیشتی مردم این کشور، به ویژه جوانان عراقی به عنوان زمینه اصلی هرگونه جنبش اعتراضی تلقی شود
🔹بحرانی که در این ۱۶ سال به مراتب پیچیدهتر شده و بر تمام جوانب زندگی عراقیها سایه انداخته
بیکاری و فساد اقتصادی دو عنوان اصلی این بحران است
🔹هنوز کارخانههایی که بعد از اشغال عراق (یا قبل از آن در اثر تحریمها) تعطیل شدند بازگشایی نشدهاند. بخش اعظم مایحتاج این کشور از طریق واردات تامین میشود و ناتوانی دولت در تامین شغل علاوه بر ضعف در ارائه خدمات اساسی عرصه را بر شهروندان و مخصوصا جوانان عراقی تنگ کرده
🔹ماجرا زمانی پیچیدهتر میشود که دقیقا در همین جامعه بحران زده، فساد اقتصادی طبقه حاکم (متاسفانه از تمام جریانات بدون استثناء) بیداد میکند
🔹ابراهیم الجعفری زمانی در توصیف این وضعیت گفته بود "فساد به بخشی از فرهنگ سیاسی عراقی تبدیل شده"
از قضا بخش قابل توجهی از نیروهای سیاسی سرشناسی (از جمله شیعیان) که اکنون در حمایت از آشوبها خواستار برکناری نخست وزیر شدهاند از بانیان این فساد به شمار میروند
🔹همزمانی تقریبی این تحولات با انتخابات واقعا عجیب افغانستان بسیار جالب است؛ انتخاباتی که حدود ۲ میلیون شهروند در آن مشارکت داشتند! این سرنوشت دمکراسیهایی است که آمریکا از خود در خاورمیانه به یادگار گذاشته
🔹پیش از این مشهور بود که اگر حملات نظامی آمریکا امنیت را از بین میبرد در عوض به مردمان کشورهای جنگ زده دموکراسی هدیه میکند! دموکراسی که نمونههایش را میتوان در افغانستان و عراق دید
✍️ #سیاوش_فلاح_پور
✅ @teribon
شرح حال
🔴استاد بزرگ براندازی در کشورهای مختلف و مشاور ارشد جرج سورس در این مقطع حساس در ایران چکار میکند؟!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ جفری ساکس در سال۹۵ با چه کسانی در ایران دیدار کرد؟
🔹 سند توسعه پایدار ۲۰۳۰را کدام مقام آمریکایی به ایران آورد؟!
✍️فضیلت زیارت قبر امام حسین(ع) بر زیارت خانه خدا...
✅ دوستی حدیثی فرستاده بود مبنی بر "مقدم بودن و فضیلت داشتن زیارت امام حسین(ع) بر زیارت خانه خدا" و گفته بود این مطلب اصلا برای من قابل قبول نیست که زیارت خانه خدا از زیارت بنده او ولو امام حسین(ع)، کمتر باشد و خلاصه این احادیث را ساختگی دانسته بود.
✅ به او گفتم این اشکال شما و بسیاری از اشکالات از این دست، ریشه در یک مسأله دارد که اگر آن حل شود، این اشکال و بسیاری از شبهات و اشکالات دیگر هم حل خواهد شد و آن اینکه امور متعین خارجی میتوانند مصادیق عناوین مختلفی باشند.
✅ ما در احادیث در باب فضیلت زیارت امام حسین(ع) احادیث زیادی داریم که زیارت امام حسین(ع) را با زیارت خانه خدا مقایسه میکند و مراتب آن را بسیار بالاتر معرفی میکند.
مثلا در کتاب کافی از امام صادق(ع) روایت شده است:
🔹«زِيَارَةُ قَبْرِ الْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلَامُ تَعْدِلُ عِشْرِينَ حَجَّةً»
و یا
🔹«أَيُّمَا مُؤْمِنٍ أَتى قَبْرَ الْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلَامُ عَارِفاً بِحَقِّهِ فِي غَيْرِ يَوْمِ عِيدٍ، كَتَبَ اللَّهُ لَهُ عِشْرِينَ حَجَّةً وَ عِشْرِينَ عُمْرَةً مَبْرُورَاتٍ مَقْبُولَاتٍ، وَ عِشْرِينَ حَجَّةً وَ عُمْرَةً مَعَ نَبِيٍّ مُرْسَلٍ، أَوْ إِمَامٍ عَدْلٍ؛ وَ مَنْ أَتَاهُ فِي يَوْمِ عِيدٍ، كَتَبَ اللَّهُ لَهُ مِائَةَ حَجَّةٍ، وَ مِائَةَ عُمْرَةٍ، وَ مِائَةَ غَزْوَةٍ مَعَ نَبِيٍّ مُرْسَلٍ، أَوْ إِمَامٍ عَدْلٍ».
✅ اگر بنا باشد، ما زیارت امام حسین(ع) را با زیارت خانه خدا از این باب که مصداقی از اظهار محبت و طاعت به خداوند ویا اهل بیت(علیهم السلام) است، مقایسه کنیم، قطعا زیارت خانه خدا از زیارت امام حسین(ع) فضیلت دارد و به همین ترتیب نیز مثلا زیارت پیامبر اکرم(ص) نسبت به اهل بیت(علیهم السلام) فضیلت دارد و نیز زیارت امیرالمؤمنین(ع) نسبت به سایر اهل بیت است که در روایات نیز این مطلب ذکر شده است.
✅ اما گاهی زیارت امام حسین(ع) از جهت دیگری و مصداق بودن برای عنوان دیگری، با زیارت خانه خدا مقایسه میشود و از آن جهت، زیارت اهل بیت(علیهم السلام) بر زیارت پیامبر اکرم(ص) و خانه خدا نیز فضیلت دارد.
✅ در روایات اسلام بر پنج پایه بنا شده است: نماز، زکات، حج، روزه و ولایت و مهمترین ارکان دین از میان این پنج پایه نیز ولایت، نماز و زکات ذکر شده است و در میان این سه رکن نیز مهمترین آنها ولایت گفته شده است.
مثلا در روایتی از امام باقر(علیه السلام) آمده است که:
🔹«بُنِيَ الْإِسْلَامُ عَلى خَمْسٍ: عَلَى الصَّلَاةِ، وَ الزَّكَاةِ، وَ الْحَجِّ، وَ الصَّوْمِ، وَ الْوِلَايَةِ؛ وَ لَمْ يُنَادَ بِشَيْءٍ كَمَا نُودِيَ بِالْوِلَايَةِ، فَأَخَذَ النَّاسُ بِأَرْبَعٍ وَ تَرَكُوا هذِهِ» يَعْنِي الْوَلَايَةَ.
✅ روایات ذکر شده در باب فضیلت زیارت امام حسین(ع) و سایر اهل بیت(علیهم السلام) نسبت به زیارت خانه خدا و پیامبر(ص) در زمانی صادر شده است که تمسک به رشته ولایت الهی در تمسک به اهل بیت(علیهم السلام) متعین شده بود و مردم در منتسب دانستن خود به دین خدا و قبول پیامبراکرم(ص) اختلافی نداشتند و پذیرش واقعی ولایت الهی که هیچگاه قطع نخواهد شد در پذیرش ولایت اهل بیت(علیهم السلام) بود.
آنگاه که زیارت اهل بیت مصداقی از پذیرش مقام ولایت و تمسک به رشته ولایت الهی است، همانطور که در روایات نیز ذکر شده است این زیارت بر حج نیز مقدم است.
...................
🔺به شرح حال بپیوندید:👇
http://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
شرح حال
✍️فضیلت زیارت قبر امام حسین(ع) بر زیارت خانه خدا... ✅ دوستی حدیثی فرستاده بود مبنی بر "مقدم بودن و
🔸نظر یکی از دوستان در مورد پست اخیر👇
🔹یعنی شما قائلید که مختص به اون دورانه؟
مؤید شما روایاتیه که زیارت امام رضا(ع) رو از همه بالاتر دونستند.
ولی مشهور غیر از آیتالله خویی زیارت امام حسین(ع) رو افضل میدونن.
شرح حال
🔸نظر یکی از دوستان در مورد پست اخیر👇 🔹یعنی شما قائلید که مختص به اون دورانه؟ مؤید شما روایاتیه که ز
🔸پاسخ بنده به نظر مذکور👇
🔹 سلام؛
نه مختص به اون دوران نیست؛
🔹عرض بنده تطبیق مصداق زیارت اهل بیت(علیهم السلام) به عنوان ولایت مداری و تمسک به رشته ولایت الهی متصل است در مقایسه با زیارت پیامبر اکرم(ص) و زیارت خانه خدا؛
🔹 به همین مبنا و مناط در دوران هر امام هم مصادیق ولایت پذیری از امام آن زمان، فضیلت دارند بر مصادیق ولایتپذیری از ائمه سابق که نیستند و ادعای ولایت پذیری آنها راحت است.
🔹 و به همین مبنا یعنی فضلیت داشتن جلوه ولایت و ولایتپذیری بر همه امور دیگر در دین، که در متن اصلی عرض کردم، مصادیق ولایت پذیری از ولی فقیه به عنوان نائب حضرت حجت(عج) فضیلت دارد بر دیگر اعمال و مناسک عمومی،
یعنی مثلا: شرکت در انتخابات و راهپیمایی و ... اگر به عنوان اطاعت از ولی زمان و ولایتپذیری از نائب امام صورت گیرد، فضیلت دارد بر زیارت خانه خدا و حتی زیارت امام حسین(ع)؛
🔹 در روایتی از امام صادق(ع) در کافی، از حضرت میپرسند: «أفضل ما یتقرب به العباد الی الله» چیست؟
حضرت به عنوان بالاترین عمل مصداقی که موجب تقرب به خدا میشود میگویند: «طاعة الله و طاعة رسوله و طاعة أولی الامر...»
نمیگویند طاعت من، میگویند طاعت هر امام منصوب من الله یعنی اولی الامر، یعنی ولایت مداری مطلق و متصل در طول زمان.
🔹خوبه همینجا به برخی روایات هم اشاره کنم.
در روایتی از امام رضا(ع) میپرسند: زیارت امیرالمؤمنین(ع) با فضیلتتره یا زیارت امام حسین(ع)؟
حضرت پاسخ میدهند فضیلت زیارت امیرالمومنین(ع) بر زیارت امام حسین(ع) همچون فضیلت زیارت خود امیرالمؤمنین(ع) بر امام حسین(ع) هست.
«فضل زیارة قبر أمیرالمؤمنین(ع) علی زیارة قبر الحسین(ع) کفضل أمیرالمؤمنین علی الحسین»
🔹این روایت مربوط به زمانی است که در زیارت هر دو امام حیثیت تکریم و تعظیم آنها و اظهار محبت جلوه دارد و در مقابل مصادیق ولایت پذیری از امام زمان سنجیده نمیشوند.
🔹در روایت دیگری از امام هادی(ع) در مورد زیارت امام حسین(ع) و امامین کاظمین(علیهما السلام) سوال میپرسند؟
حضرت پاسخ میدهند:
«ابوعبدالله المقدم و هذا أجمع و أعظم أجرا»
یعنی حضرت هم زمان از هر دو حیثیت پاسخ میدهند، یعنی از جلوه تکریم و تعظیم زیارت امام حسین(ع) مقدم است اما از جلوه ولایت مداری متصل این زیارت ثواب بیشتری دارد.