eitaa logo
شرح حال
1.2هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.2هزار ویدیو
135 فایل
کانال شخصی حمیدرضا باقری - طلبه (مقطع درس خارج) - نویسنده (کتاب‌های آقا‌روح‌الله - حاج‌آقا روح‌الله - لِله و...) @hamidreza_baghery کانال‌های دیگر بنده👇 https://eitaa.com/ayat_va_revayat https://eitaa.com/sharhehal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از تا مردم
فکر کنم سال ۸۵ بود که آقای پناهیان با یک پرشیای مشکی دنده اتوماتیک، مدرسه معصومیه آمدند برای بحث رزق و روزی در زندگی طلبه. یکی از سوالاتی که از ایشان پشت بلندگو شد، سوال از ماشین ایشان بود. چرا پرشیا، آنهم دنده اتوماتیک؟! در پاسخ گفتند: کف پای من در اثر جراحات جنگی، آسیب شدید دیده و توان دنده عوض کردن ندارم. یا باید راننده شخصی داشته باشم یا ماشین دنده اتوماتیک. همان موقع به ذهنم رسید که راه حل راننده شخصی در نگاه مردمی که از احوال شخصی ایشان خبر ندارند، حتما بهتر است. پناهیان را بر خلاف تصور برخی یک منبری ساده نمی دانم. نبض تفکر جامعه جوان انقلابی مان را خیلی خوب در دست دارد. در فراگیر شدن توجه به امام زمان و دعای ندبه، راه افتادن زیارت اربعین در جامعه ما نقش بی بدیلی داشت. چند سالی هم هست که کنشهای سیاسی حادی دارد که برای خیلی ها، گران تمام شده. مطالبه شفافیت رای نمایندگان مجلس، غیزانیه و خیابانی به نام بازرگان و مثالهایی از این دست مسأله اصلا از این قرار نیست که الان برای یک جریانی در مورد اوضاع مالی آقای پناهیان، شبهه وجود دارد و از ایشان درخواست رفع این شبهه را داشته باشند. هدف این جریان، تکمیل روایت سیاه و فاسد از منتسبین به انقلاب و نظام و مردم است. همان طرحی که برای فتاح و بذرپاش و حداد و... داشتند. صاحب این جریان نه عدالت خواهها و نه اصلاح طلبها بلکه خود ضد انقلاب است که از خطاهای خرد و کلان خانواده انقلاب مثل لاشخور، خوراک جمع می کند. جریاناتی که به هر دلیلی، همراه این بدصفتان شده اند، شک نکنند، خود، روزی طعمه خواهند شد. همین امروز هم در روایت دشمنان مردم معنا خواهید شد.
امروز که خبر درگذشت آیت‌الله صانعی را شنیدم قلبا ناراحت شدم و برای ایشان از خداوند طلب مغفرت و رحمت الهی کردم، اگرچه در برخی جریانات سیاسی برخی فتاوای ایشان همسو با خواسته‌های یک طیف خاص بود اما نباید خدمات و زحمات ایشان را نیز نادیده گرفت، همانطور که در حق هاشمی و... چنین بود و هست. ایشان از قوی‌ترین شاگردان حضرت امام و از اولین کسانی بودند که بیت حضرت امام(ره) را شکل دادند و از طرف ایشان به عنوان مجتهد مسلم و یکی از فقهای شورای نگهبان به فعالیت مشغول شدند. پس از آن نیز با حکم حضرت امام(ره) به دادستانی کل کشور منصوب شدند.
اصلاحیه: ظاهراً استاد رحیم‌پور حساب رسمی در تویتر ندارند و این حساب فیک است.
شرح حال
امروز که خبر درگذشت آیت‌الله صانعی را شنیدم قلبا ناراحت شدم و برای ایشان از خداوند طلب مغفرت و رحمت
🔰 راوی بخشی از خاطرات بسیار ناب مربوط به حضرت امام(ره)، مرحوم آیت‌الله صانعی هستند و از جمله این خاطرات ناب که خصوصا گویای مقام معنوی حضرت امام(ره) است مربوط به ماجرای شفا یافتن معجزه‌گون دختر حضرت امام(ره) است. 🔰مرحوم آیت‌الله صانعی: 🔻من چندین سال معمولا بعد از درس، از مسجد سلماسی در خدمت حضرت امام به منزلشان می‌رفتم و سؤال‌هایم را می‌پرسیدم و ایشان نیز جواب می‌دادند. 🔻در این چند سال هرگز نشد که برخورد ایشان گویای این باشد که حاضر به جواب دادن نیستند و البته کار من هم کار یک روز و دو روز نبود، تقریبا بیشتر روزها دنبالشان حرکت می‌کردم چه آن روزهای اولی که در درسشان شرکت می‌کردم و چه روزهای آخر. 🔻برای یک بار هم نشد که قیافه‌شان را طوری کنند که گویای این باشد که خوششان نمی‌آید. من دنبال سرشان بروم و مطلب بپرسم. 🔻یک بار در منزل حضرت امام سؤالم را مطرح کردم. ایشان فرمودند: بنویس. سؤال را نوشتم و دادم خدمتشان. اما باز هم جواب ندادند. من که سابقۀ برخورد‌های چند سال پیش از آن را داشتم و نیز از سر پر توقعی با رنجیدگی خاطر بیرون آمدم. ایشان هم ناراحتی من را احساس کرد. در همان موقع با برادرم روبرو شدم، وی از من پرسید: چرا ناراحتی؟ گفتم: رفتم مطلبی را از ایشان بپرسم، ولی به من جواب ندادند. 🔻برادرم با تندی به من گفتند: دخترشان مریض است و از این بابت ناراحت هستند. به من فرموده‌اند که امشب ختم امن یجیب بگیرم و آیت‌الله قاضی را هم بگویم بیایند. بعد تو توقع داری در این شرایط مثل همیشه به تو جواب سؤال درسی را بدهند. پزشکان به ایشان گفته بودند که یا باید مادر از بین برود یا بچه. 🔻حضرت امام فرموده بودند: من الان اظهار نظر نمی‌کنم که کدام یک فدای دیگری بشود. شما یکی دو ساعت صبر کنید، من جواب می‌دهم که عمل جراحی انجام شود یا نه. پس از آن از برادر من خواسته بودند که ترتیب ختم امن یجیب را بدهد و مخصوصا آقای قاضی را برای دعا خواسته بودند. مرحوم قاضی عموزاده علامه طباطبایی و از دوستان امام بود، بسیار اهل ذکر و اوراد بود. در زمان طلبگی هم یک پیشگویی داشت و به امام عرض کرده بود که شما بعدها جزو پیشوایان خواهید شد. 🔻پس از آنکه ختم امن یجیب تمام شد، از بیمارستان نکویی به منزل ایشان تلفن کردند و اطلاع دادند حال دخترشان به طور معجزه آسایی بهتر شده است و از این رو فعلا نیازی به عمل نیست. در همان هنگام برادرم برای من از طرف امام پیغام آورد که: من آن وقت روی حساب مریضی صبیه ناراحت بودم و جواب ایشان را ندادم ولی توی درس فردا جواب خواهم داد. 🔻فردای آن روز در جلسۀ درس مطلب مرا مطرح کردند و جواب آن را نیز دادند، همچنین به ناراحتی من و عدم پاسخ‌گویی خودشان نیز به طور ضمنی اشاره فرمودند، مطرح کردن مطلب من در مقابل هزار و پانصد نفر خیلی برایم شیرین و دلنشین بود. @sharh_hal
✍چرا اسلام ناب؟ 🔰 وقتی می‌خواهی از "اسلام ناب" سخن بگویی، در عین اینکه باید بگویی اسلام ناب چیست؟ باید بگویی چرا "اسلام ناب"؟ این "اسلام ناب" کدام نیاز ما را قرار است برطرف کند؟ به چه دردمان می‌خورد؟! 🔰 پاسخ به این سوال با شناخت ماهیت "اسلام ناب" همراه است. "اسلام ناب محمدی(ص)" همان اسلامی است که دعوای عارف و فقیه، دعوای متکلم و فیلسوف، دعوای صوفی و مجاهد، همه این دعواها در آن تمام شده است، اسلام ناب همان اسلامی است که همه ارکان دین در آن آمده و تناسب‌هایش نیز در آن رعایت شده است، اسلام ناب محمدی(ص) یعنی اسلام کامل، بدون نقص و با رعایت نسبت‌ها و مقابل آن، همه اسلام‌های تحریف شده ردیف می‌شوند، صف می‌کشند تا با او مقاتله کنند، از اسلام رحمانی گرفته تا اسلام سعودی، همه اسلام‌های محدود شده به ابعادی از دین، اسلام ظاهر گرا یا باطن‌گرا، اسلام سرمایه‌داری و سازش، اسلام مرفهین بی‌درد، اسلام ملاهای کثیف درباری یا اسلام مقدس مآبان بی‌شعور و خلاصه همه اسلام‌هایی که آمریکا برایشان دل می‌سوزاند و سر در آخور آمریکا و طاغوت‌های زمانه دارند و در یک کلمه اسلام آمریکائی هستند. 🔰 این اسلام ناب است که نسخه حیات ما است، نسخه نجات ما است، این نسخه است که اگر سستی نکنیم و از پیشامدهای روزگار غمگین نباشیم و به آن مؤمن باشیم، نتیجه‌اش علو و برتری است، این اسلام است که در چند دهه بر تمام امپراطوری‌های بزرگ دنیا غالب شد. این اسلام است که جلوه توحید با همه شقوقش را در دنیا محقق می‌کند. و چنین گفت: «وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ» 🔰 این اسلام است که سعادت دنیا و آخرت را با خود همراه دارد و مقابلش همه اسلام‌های انحرافی و ناقص هستند، اسلام‌هایی که «نؤمن ببعض و نکفر ببعض» است، هرکدام قسمتی را گرفته‌اند و سرنوشت همگی نیز چیزی جز خاری دنیا و آخرت نیست، چرا که چین گفت: «أَ فَتُؤْمِنُونَ بِبَعْضِ الْكِتابِ وَ تَكْفُرُونَ بِبَعْضٍ فَما جَزاءُ مَنْ يَفْعَلُ ذلِكَ مِنْكُمْ إِلاَّ خِزْيٌ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ يَوْمَ الْقِيامَةِ يُرَدُّونَ إِلى‏ أَشَدِّ الْعَذاب‏» http://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
31.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در تقریرات درس حضرت امام به نقل از ایشان آمده است که: « اقلّ مراتب سعادت اين است كه انسان يك دوره فلسفه را بداند.» این کلام شاید برای ما خیلی عجیب باشد. اما استاد دینانی در این کلیپ توضیحی می‌دهند که شاید بتواند این کلام را تبیین کند و از اعجاب ما بکاهد. ...... ارجاع: تقريرات فلسفه امام خمينى (قدس سره)، ۳ جلدی، چاپ اول، تهران، موسسه تنظيم و نشر آثار امام خمينى (س) ۱۳۸۱ش، ج ۳؛ ص: ۴۷۲. ...... البته جدا از اصل مطلب، حقیر نوع بیان استاد دینانی را نپسندیدم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کافی است اندکی انصاف به خرج دهیم و فقط به خروجی جمهوری اسلامی نگاه کنیم تا پاسخ همه شبهاتی که از ابتدای انقلاب در باب تبعیض به حقوق زنان و اهمیت نداشتن آنها و... مطرح شده است، را متوجه شویم.
@pand_saadat-99-06-23.MP3
11.45M
🔰به مناسبت آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه؛ 🎙بیانات حضرت استاد شب زنده دار دام ظله در مراسم افتتاحیه "مدارس فقهی آل یاسین علیهم السلام" 📆تاریخ : 99/06/23 @sharh_hal 🔻از کانال👇 🔗 @pand_saadat
AUD-20200831-WA0039.mp3
14.65M
🎙سخنرانی حجت‌الاسلام وحیدی شب نهم محرم ۱۳۹۹. 🔰 ایشان در این دهه در باب جلوه‌های آرامش اباعبدالله و راه‌های اسباب آن سخن گفتند. 🔹در این شب نیز به تأثیر درک حضور خداوند، درک در محضر خداوند بودن، «عند ملیک مقتدر» بودن، که موجب آرامش انسان است، می‌پردازند. 🔸به جلوه‌های شیرین درک حضور خداوند و بدیل‌های خطرناکی که ما عوض او برای رسیدن به آرامش اختیار می‌کنیم، اشاره می‌کنند. @sharh_hal
radio-javan-99_06_26-21_00.mp3
14.4M
🎙قسمت اول از مناظره جواد موگویی و میلاد دخانچی با مجری‌گری آقای دلاوری در برنامه رادیویی جوان شهر. با موضوع عدالت‌خواهی و نقد روش‌های عدالت خواهی موجود و نقد ناقدان آن... ...... از اولین گام‌ها برای اصلاح یک مطلب، تفکر در مورد آن مطلب است و اولین گام برای تفکر نیز مطرح شدن مسائل و نقاط چالشی آن مطلب است. @sharh_hal
radio-javan-99_06_26-21_30.mp3
14.4M
🎙قسمت دوم از مناظره جواد موگویی و میلاد دخانچی با مجری‌گری آقای دلاوری در برنامه رادیویی جوان شهر. با موضوع عدالت‌خواهی و نقد روش‌های عدالت خواهی موجود و نقد ناقدان آن... ...... از اولین گام‌ها برای اصلاح یک مطلب، تفکر در مورد آن مطلب است و اولین گام برای تفکر نیز مطرح شدن مسائل و نقاط چالشی آن مطلب است. @sharh_hal
✍️ سرمايه‌داران زالو صفت... ‼️ اگر می‌گویید امام گفت: « روحانيت متعهد، به خون سرمايه داران زالو صفت‏ تشنه است و هر گز با آنان سر آشتى نداشته و نخواهد داشت.» ✅ ماجرایش را کامل بدانید یا نه، اصلا جمله‌اش را کامل بخوانید: « اين ظلم فاحشى است كه كسى بگويد دست روحانيت اصيل طرفدار اسلام ناب محمدى با سرمايه داران در يك كاسه است. و خداوند كسانى را كه اين گونه تبليغ كرده و يا چنين فكر مى‏‌كنند، نمى‏‌بخشد. روحانيت متعهد، به خون سرمايه داران زالو صفت‏ تشنه است و هر گز با آنان سر آشتى نداشته و نخواهد داشت.» [۱] ✅ همان‌ها که آن روز روحانیت را متهم می‌کردند به دست داشتن در کاسه سرمایه‌داران زالو صفت، این روزها که به واسطه کثافت‌کاری‌ها و ناکارآمدی‌هایشان ملت غضبناک و در فشار اقتصادی است، باز طلبکار روحانیت شده‌اند و انگشت اتهام را به سوی روحانیت مظلوم گرفته‌اند و ظلم فاحش خود را تکرار می‌کنند. ✅ و چه خوب که با یک طعمه چند ماهی به قلاب خود بیاندازند؛ از یک سو چشم‌های غضبناک را متوجه روحانیت کنند و از سوی دیگر کینه‌های سابق خود را هم با طعمه «بی‌پناه» خود تسویه کنند! ✅ این وسط جماعتی به اسم سربازی امام! به اسم عدالت‌خواهی و... کامل کننده این پروژه شدند! شراکت با یک بازاری یا سرمایه‌دار را کردند جرم و فساد! و آن را جار زدند! در حالی که نه سرمایه‌دار بودن جرم بود و نه شراکت با سرمایه‌دار « إنّ من عبادى المؤمنين من لا يصلحه‏ الا الغنى؛ و لو صرفته الى غير ذلك لهلك و ان من عبادى المؤمنين من لا يصلحه‏ الا الفقر؛ و لو صرفته الى غير ذلك لهلك» ✅ توجه نداشتند که "زالوصفتی" که امام سرمایه‌داران را مقید به آن می‌کند، قید تفسیری نیست بلکه قید احترازی است، یعنی آن سرمایه‌داری که زالو صفتانه خون مردم را می‌مکد و نه آن سرمایه‌دار و بازاری‌های مؤمنی که «استوانه فعال جمهورى اسلامى مى‏‌باشند.» [۲] نه آنان که «هميشه از احترام خاصى در جامعه ايرانى برخوردارند و تصميمات آنان در مبارزات سياسى نقش بسيار مؤثر و گاهى تعيين‏‌كننده‏‌اى داشته است. و نيز هميشه منشأ خدمات اجتماعى فراوان بوده است و در حوادث هميشه از بهترين كمك‏ كنندگان مردم ضعيف و محروم بوده‏‌اند.» [۳]. 📌ای کاش این دوستان که دلسوزانه متأسفانه پازل جماعتی خبیث را کامل می‌کنند، در کنار پیام قطع‌نامه و منشور روحانیت، دیگر سخنان حضرت امام(ره) منجمله سخنان مفصل ایشان با بازاریان و اصناف مختلف را نیز مطالعه می‌کردند تا در دام چنین مغالطات و تحریف‌هایی نیافتند. .................... 📝 ارجاعات: [۱] ۳ اسفند ۱۳۶۷ منشور روحانیت- صحيفه امام ؛ ج‏ ۲۱؛ ص: ۲۷۶. [۲] ۱۲ فروردن ۱۳۶۲ صحیفه امام، ج ۱۷، ص: ۳۹۱-۳۹۲. [۳] ۲۰ دی ۵۷ صحيفه امام؛ ج ۵، صص: ۴۲۱-۴۲۲. http://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
مناظره نصیری و سوزنچی برنامه زاویه حجم کم.mp3
17.75M
🎙مناظره مهدی نصیری و حجت‌الاسلام سوزنچی با مجری‌گری حبیب رحیم‌پور در برنامه زاویه؛ 👈«با موضوع الزامی بودن یا التزامی بودن حجاب» 🔗http://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
مناظره درباره حجاب.pdf
1.94M
📋 متن مناظره مهدی نصیری و حجت‌الاسلام سوزنچی با مجری‌گری حبیب رحیم‌پور در برنامه زاویه 👈«با موضوع الزامی بودن یا التزامی بودن حجاب» 🔗http://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
شرح حال
🎙مناظره مهدی نصیری و حجت‌الاسلام سوزنچی با مجری‌گری حبیب رحیم‌پور در برنامه زاویه؛ 👈«با موضوع الزامی
✍️ آیا حجاب نماد جامعه اسلامی و دین‌دار است؟ ✅ بله نماد است اما نمادی ظاهری، اگر منظور از نماد جلوه و ظاهر خارجی دین‌داری باشد، حجاب یکی از قوی‌ترین نمادهای جامعه دینی است فلذا وقتی جهان غرب مدرن که شناخت عمیقی از اسلام ندارد، می‌خواهد از اسلام سخن بگوید این جلوه برایش بسیار مهم می‌شود و مثلا وقتی فلان نشریه غربی می‌خواهد به موضوع اسلام بپردازد، دست روی این نماد می‌گذارد و تصویر یک زن با حجاب را روی جلد خود کار می‌کند و یا وقتی جماعتی که در فضای علوم انسانی غربی و مدرنیته رشد یافته‌ و اندیشیده‌اند، می‌خواهند در مورد تقویت یا تضعیف دین‌داری قضاوت کنند، دست روی شاخصی به اسم حجاب می‌گذارند. ✅ اما اگر منظور از نماد، لایه‌های عمیق و معرفتی دین‌داری باشد، اگر مراد شاخصی حقیقی برای سنجش دین‌داری باشد، خیر! حجاب نماد جامعه دینی نیست، عدالت و شاید مساوات، دروغ و... هر کدام به تنهایی مهم‌تر از حجاب شوند. ✅ در این باب که شاخص دین‌داری در جامعه چیست باید بسیار بحث شود، بطور مثال خداوند در آیه "۲ سوره مبارکه اسراء" یک رفتار غیر موحدانه در حوزه سیاسی اجتماعی را معادل نفی تمام شریعت و دین معرفی می‌کند و آن تکیه کردن به غیر خداوند در امور مختلف زندگی است. چرا این رفتار سیاسی و اجتماعی شاخصه دین‌دار بودن یا نبودن جامعه دینی نباشد؟! 👈" وَ آتَيْنا مُوسَى الْكِتابَ وَ جَعَلْناهُ هُدىً لِبَنِي إِسْرائِيلَ أَلَّا تَتَّخِذُوا مِنْ دُونِي وَكِيلًا". [۱] ✅ به عنوان نمونه‌ای دیگر از شاخص‌های اصلی دین‌داری در روایات ۵ عنوان به عنوان ستون‌ها و شاخص‌های اصلی دین معرفی شده‌اند که می‌توانند به ترتیب اهمیتی که برای آنها در روایات مطرح شده است به عنوان شاخص‌های اصلی دین‌داری در جامعه لحاظ شوند. این ۵ شاخص‌ به ترتیب، عبارتند از: ولایت - نماز - زکات - حج و روزه. 👈 امام باقر(علیه السلام): «بُنِيَ الْإِسْلَامُ عَلى‏ خَمْسٍ‏: عَلَى الصَّلَاةِ، وَ الزَّكَاةِ، وَ الْحَجِّ، وَ الصَّوْمِ‏، وَ الْوِلَايَةِ؛ وَ لَمْ يُنَادَ بِشَيْ‏ءٍ كَمَا نُودِيَ بِالْوِلَايَةِ، فَأَخَذَ النَّاسُ بِأَرْبَعٍ وَ تَرَكُوا هذِهِ» يَعْنِي الْوَلَايَةَ. 📝 [۱] ر.ب: ترجمه تفسير الميزان،ج ‏۱۳، صص: ۴۶ – ۴۷.👇 http://sharhhal.blog.ir/1398/02/24-3 ................ 📌 مطالب مرتبط: متن و صوت مناظره مهدی نصیری و حجت‌الاسلام سوزنچی پیرامون الزامی بودن یا نبودن حجاب.👇 🔹https://eitaa.com/sharh_hal/2777 🔸https://eitaa.com/sharh_hal/2778
شرح حال
🎙قسمت اول از مناظره جواد موگویی و میلاد دخانچی با مجری‌گری آقای دلاوری در برنامه رادیویی جوان شهر. ب
✍️ فرمان‌های هشت ماده‌ای امام و آقا (قسمت اول) ... ✅ یکی از پیام‌هایی که تقریبا هر دانشجو یا کسی که خود را در این کشور عدالت‌خواه بداند، آن را مطالعه کرده است، فرمان ۸ ماده‌ای حضرت آقا به سران قوا در ۲ اردیبهشت ۱۳۸۰ درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی است. ✅ الحق دوستان عدالت‌خواه آن روز فرمان و طرح راهبردی حضرت آقا برای راهبری انقلاب را خوب گرفتند و به همین مناسبت "جنبش عدالت‌خواه دانشجویی" راه انداختند. اما حضرت آقا چند سال بعد در ۲۲ مرداد ۱۳۸۷ در پیام خود به دانشجویان حاضر در نشست جنبش عدالت‌خواه دانشجویی ضمن تقدیر و تشویق این جوانان، برای تعدیل و عدم انحراف حرکت عدالت‌خواهی آنان، ۲ تذکر مهم نیز خطاب به این جوانان مطرح نمودند: 👈« اولا مراقبت شود کسانی با انگیزه‌های دیگر، این شعار حق را ابراز نکنند و ثانیا به نام عدالت‌طلبی حرکتی غیر منصفانه از سر جهل یا غفلت انجام نگیرد.» ✅ خطر عمل از سر جهل و غفلت و خارج شدن از چهارچوب انصاف و حدود الهی مهم‌ترین آسیب‌ حرکت‌های عدالت‌خواهانه و انقلابی است و این تذکر را در آیات مختلف نیز مشاهده می‌کنیم. (به طور مثال ر.ب: آیات ۶ حجرات و ۸ مائده) ✅ مشابه این جریان در ابتدای انقلاب با ابعاد گسترده‌تری رخ می‌دهد، آن روزها در فضای انقلابی و بعضا بی‌ضابطه ابتدای انقلاب و مبارزه با مفاسد گسترده نیروهای حزب‌الهی، تنور بگیر و ببندها و تجسس‌ها گرم بود. 📝 حجت‌الاسلام سید محمد مهدی طباطبایی شیرازی که در آن زمان معاون دادستان تهران بوده‌اند، نقل می‌کنند: 👈«دادستان وقت جناب آقای ربانی املشی... به افراد کمیته این اختیار را داد تا تلفن وزراء را بدون مشورت با من کنترل کنند. از آنجا تلفن‌هایی را که شنود آن شرعا جایز نبود، کشف کردند و متوجه مسائلی شدند. پس از آن پرونده‌هایی را تشکیل می‌دادند و برای من می‌آوردند. من دیدم که آبروی یک وزیر جمهوری اسلامی در خطر است و ما نمی‌توانیم آبرو ببریم. تعداد پرونده‌ها زیاد شد. در این هنگام حاج احمدآقا خمینی مرا خواستند و گفتند که امام از این کارهای آقای ربانی املشی خیلی ناراحت هستند. اینجا بود که خودم را سریعا به حضرت امام رساندم و به ایشان گفتم که این مسئله دارد در مملکت مشکل‌ساز می‌شود. ایشان هم با اینکه آبروی اشخاص ریخته شود مخالف بود، صورتی از پرونده وزراء را محضر ایشان دادم. امام به آقای ربانی تذکر دادند و فرمودند دیگر این کار را نکنید. اما آقای ربانی پافشاری کرد. امام هم خیلی ناراحت شد و پس از آن فرمان هشت ماده‌ای را صادر کرد که طبق آن دیگر نیروهای کمیته حق نداشتند به منازل اشخاص وارد شوند و شنود تلفنی ممنوع شد.» 👈خدارحمی، طاهره، خاطرات حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی طباطبایی شیرازی، چاپ اول، تهران، مرکز اسناد انقلاب اسلامی، ۱۳۹۷ش، صص: ۲۴۹-۲۵۰ 🖊ادامه دارد... ................ 📌 مطالب مرتبط: 🎙قسمت اول و دوم از مناظره جواد موگویی و میلاد دخانچی با موضوع عدالت‌خواهی و نقد روش‌های عدالت خواهی موجود.👇 🔹https://eitaa.com/sharh_hal/2774 🔸https://eitaa.com/sharh_hal/2775
شرح حال
✍️ فرمان‌های هشت ماده‌ای امام و آقا (قسمت اول) ... ✅ یکی از پیام‌هایی که تقریبا هر دانشجو یا کسی که
✍️ فرمان‌های هشت ماده‌ای امام و آقا (قسمت دوم) ... ✅ در قسمت قبل به فرمان ۸ ماده‌ای حضرت آقا و آغاز حرکت‌های عدالت‌خواهانه منجمله جنبش عدالت‌خواه دانشجویی در دهه ۸۰ و خطر عمل از سر "جهل و غفلت" و خارج شدن از چهارچوب حدود الهی در فرآیند عدالت‌خواهی و تذکر حضرت آقا مبنی بر آن اشاره نمودم و به ماجرای صدور فرمان ۸ ماده‌ای حضرت امام در ابتدای انقلاب برای اصلاح اشتباهات و تندروی‌های صورت گرفته در روند مبارزه با مفاسد نیز اشاره‌ای داشتم.👇 https://eitaa.com/sharh_hal/2780 ✅ و اما اصل بحث که امیدوارم بنده و دیگر دوستان عدالت‌خواه کلاه خودمان را قاضی کنیم و ببینیم در قضایای مختلف چگونه عمل کرده‌ایم؟! ✅ درست است که عدالت‌خواهی و امر به معروف و نهی از منکر تکلیف است و از بزرگ‌ترین تکلیف‌ها اما این تکلیف ضوابطی دارد که اگر رعایت نشود، می‌شویم مصداق « الَّذينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ هُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ‏ صُنْعاً» 🔰 مرور و بحثی انجام دهیم بر بخش‌های مبتلا به و مهم از فرمان ۸ ماده‌ای حضرت امام: 📝«اشخاص مفيد و مؤثر با اشكالات واهى كنار گذاشته نشوند و ميزان، حال فعلى اشخاص است با غمض عين از بعض لغزش‌هايى كه در رژيم سابق داشته‏‌اند، مگر آنكه با قرائن صحيح معلوم شود كه فعلًا نيز كارشكن و مفسدند...» ✅ زیاد دیده‌ایم که جماعتی به اسم نخبه انقلابی عوض پرداختن به وضعیت فعلی افراد و نقد عملکرد آشکار آنها، با پیروی از سبک "عبدالله شهبازی" در زرسالاران یهود، خیلی‌ها را تا پای یهودی شدن می‌برند و عوض نقد اقدامات ظاهر و عمومی، تمرکز می‌کنند بر تاریخچه آنها و به حرف‌های درگوشی و کشف روابط دوستی و مسائل خانواده آنها و... می‌پردازند، در حالی که حضرت امام می‌فرمایند لغزش‌های گذشته و اشکالات واهی را کنار بگذارید و به حال فعلی اشخاص بپردازید که آیا اکنون کارشکن و مفسد هستند یا خیر. شاید از واضح‌ترین مثال‌های این نوع لغزش در نقد را می‌توان به نقدهای احمدی‌نژاد و مشایی و برخی حواشی معروف روحانی اشاره کرد. 📝 «هيچ كس حق ندارد ... به نام كشف جرم يا ارتكاب گناه تعقيب و مراقبت نمايد، ... يا به تلفن يا نوار ضبط صوت ديگرى به نام كشف جرم يا كشف مركز گناه گوش كند، و يا براى كشف گناه و جرم هر چند گناه بزرگ باشد، شنود بگذارد و يا دنبال اسرار مردم باشد، و تجسس از گناهان غير نمايد يا اسرارى كه از غير به او رسيده و لو براى يك نفر فاش كند. تمام اين‌ها جرم [و] گناه است و بعضى از آنها چون اشاعه فحشا و گناهان از كباير بسيار بزرگ است، و مرتكبين هر يك از امور فوق مجرم و مستحق تعزير شرعى هستند و بعضى از آنها موجب حد شرعى مى‏‌باشد.» (البته در بند بعد گروهک‌هایی که دست به ترور و ناامنی می‌زنند و مفسد فی‌الارض هستند را استثناء می‌کنند اما با این قید كه تعدى از حدود شرعيه حتى نسبت به آنان نيز جايز نيست.) ✅خیلی وقت‌ها که عزیزانی سند علیه فلان شخصیت رو می‌کنند، باید اول از همه خود آنها را مؤاخذه کرد که فلان فلان شده، تو از کجا این سند را آوردی؟ چه حقی داشتی تجسس کردی؟ مگر مأموری یا مفتشی؟! حال که سند را بدست آوردی چه حقی داشتی آن را به صورت عمومی منتشر کنی؟! دقت شود! حضرت امام می‌فرمایند هرچند گناه بزرگ باشد کسی حق ندارد دنبال اسرار مردم باشد، اما برخی که هیچ مسئولیتی ندارند افتخارشان این است که نشسته‌اند روابط خانوادگی و مالی فلان کس و فلان کس را درآورده‌اند! بعد سناریوهای مختلفی را نوشته و به اسم عدالت‌خواهی(البته از نوع کارآگاهی‌اش) به صورت عمومی منتشر می‌کنند! فلان شخص به فلان کس در ساخت فلان ملک شراکت داشته! به فلان کس هم پول داده و... درحالی که اول از همه خود او متهم است که اولا به چه حقی می‌نشینی تجسس می‌کنی و کارگاه بازی درمی‌آوری؟ تکلیف شرعی داری یا مسئولیت قانونی؟ ثانیا ولو در تحقیقاتت هیچ اشتباهی نکرده باشی که عمدتا کرده‌ای اما به چه حقی به صورت عمومی این‌ها را منتشر می‌کنی؟! اول از همه خود شما باید بابت این کارت تعزیر شوی که اگر می‌شدی دیگر چنین نمی‌کردی! ..... 👈 ۲۴ آذر ۱۳۶۱ پيام هشت ماده‏‌اى به قوه قضاييه و ارگان‌هاى اجرايى برای رعایت حدود اسلامی در قوانین و اقدامات. صحيفه امام؛ ج ‏۱۷؛ صص: ۱۳۹ – ۱۴۳. 📌ادامه دارد... https://eitaa.com/sharh_hal
AUD-20200831-WA0037.mp3
13.14M
🎙سخنرانی روز تاسوعا محرم ۱۳۹۹ش حجت الاسلام و المسلمین وحیدی، 🔰این جلسه در باب ویژگی‌های حضرت اباالفضل العباس(ع) و لقب زیبای «باب الحسین» بودن ایشان است. 🔹علما حضرت عباس(ع) را راه ما به امام حسین(ع) معرفی می‌کنند. تعبیر باب در مورد امیرالمؤمنین(ع) نیز گفته شده است. در قرآن کریم می‌خوانیم: «لَيْسَ الْبِرُّ بِأَنْ تَأْتُوا الْبُيُوتَ مِنْ ظُهُورِهَا وَلَٰكِنَّ الْبِرَّ مَنِ اتَّقَىٰ ۗ وَأْتُوا الْبُيُوتَ مِنْ أَبْوَابِهَا» (۱۸۹ -البقره) 🔸این از سنت‌های ثابت الهی است که برای هر امری راهی قرار داده شده است و باید از راه آن وارد شد. ذیل این آیه شریفه از پیامبر اکرم(ص)روایت شده است: 👈«أَنَا مَدِينَةُ اَلْعِلْمِ وَ عَلِيٌّ بَابُهَا وَ قَدْ أَوْجَبَ اَللَّهُ عَلَى خَلْقِهِ اَلاِسْتِكَانَةَ لِعَلِيٍّ عَلَيْهِ السَّلاَمُ بِقَوْلِهِ: اُدْخُلُوا اَلْبٰابَ سُجَّداً وَ قُولُوا حِطَّةٌ نَغْفِرْ لَكُمْ خَطٰايٰاكُمْ وَ سَنَزِيدُ اَلْمُحْسِنِينَ أَيِ اَلَّذِينَ لاَ يَرْتَابُونَ فِي فَضْلِ اَلْبَابِ وَ عُلُوِّ قَدْرِهِ وَ قَالَ فِي مَوْضِعٍ آخَرَ وَ أْتُوا اَلْبُيُوتَ مِنْ أَبْوٰابِهٰا يَعْنِي اَلْأَئِمَّةَ عَلَيْهِمُ اَلسَّلاَمُ اَلَّذِينَ هُمْ بُيُوتُ اَلْعِلْمِ وَ مَعَادِنُهُ وَ هُمْ أَبْوَابُ اَللَّهِ» 🔹نظیر رابطه امیرالمؤمنین و پیامبر اکرم (صلوات الله علیهما) رابطه اباعبدالله(ع) و اباالفضل العباس (ع) است.چطور می‌شود ما نیز باب نور و هدایت الهی شویم؟ 🔸رابطه امیرالمؤمنین(ع) و پیامبر(ص)، رابطه حضرت اباالفضل(ع) و امام حسین(ع) چگونه است که باب ولی و امام خود می‌شوند؟
✍️ فرمان‌های هشت ماده‌ای امام و آقا (قسمت سوم) ... ✅ در قسمت اول به فرمان ۸ ماده‌ای مبارزه با فساد حضرت آقا و شکل‌گیری جنبش عدالت‌خواهی در دهه ۸۰ و تذکرات حضرت آقا برای عدم انحراف جریان عدالت‌خواهی اشاره نمودم.👇 https://eitaa.com/sharh_hal/2780 ✅ و در قسمت دوم به فرمان ۸ ماده‌ای حضرت امام برای اصلاح روندهای مبارزه با فساد بر اساس اسلام اشاره و فراز‌هایی از آن فرمان نیز بحث و مرور شد.👇 https://eitaa.com/sharh_hal/2781 🔰در ادامه این فرازها به دستوری با تأکید آن هم نه به مردم عادی بلکه به مسئولین امنیتی و ضابطین قضایی مواجه می‌شویم که بسیار عجیب است: 👈 «مؤكداً تذكر داده مى‏‌شود كه اگر براى كشف خانه‏‌هاى تيمى و مراكز جاسوسى و افساد عليه نظام جمهورى اسلامى از روى خطا و اشتباه به منزل شخصى يا محل كار كسى وارد شدند و در آنجا با آلت لهو يا آلات قمار و فحشا و ساير جهات انحرافى مثل مواد مخدره برخورد كردند، حق ندارند آن را پيش ديگران افشا كنند، چرا كه اشاعه فحشا از بزرگترين گناهان كبيره است و هيچ كس حق ندارد هتك حرمت مسلمان و تعدى از ضوابط شرعيه نمايد. فقط بايد به وظيفه نهى از منكر به نحوى كه در اسلام مقرر است عمل نمايند و حق جلب يا بازداشت يا ضرب و شتم صاحبان خانه و ساكنان آن را ندارند، و تعدى از حدود الهى ظلم است و موجب تعزير و گاهى تقاص مى‏‌باشد.» (البته در ادامه کسانی را که معلوم شود شغل آنان جمع و پخش مواد مخدر در بین مردم است و مفسد فی‌الارض محسوب می‌شوند را استثناء می‌کنند.) ✅ یک اشتباهی که در ذهن ما رخ داده است اینکه فلان شخصیت چون مسئول یا مشهور(بازیگر- ورزشکار و...) است دیگر هیچ حریمی برای او نیست، وضع وخیم‌تر آن اینکه کسی روحانی باشد! ولو بنده خدا هیچ مسئولیتی نداشته باشد اما چون در ذهن ما این است که همه روحانیون باید حتما "تالی تلو" امیرالمؤمنین(ع) باشند، پس هر گزاره‌ای خلاف آن را دیدیم حق داریم طبل رسوایی‌اش را جار بزنیم. ✅ بنده خدا طلبه‌ای با زنش دعوایش شده مثلا بر سر خانمش داد زده یا مثلا در خیابان موقع تصادف در حال غضب از دایره منطق خارج شده و حرفی زده، فکر می‌کنیم او دیگر هیچ حریمی ندارد! مسائل گناه که جای خود، کافی است فلان مسئول در یک جایی با خانواده مشغول تفریح بوده مثلا قلیان کشیده یا مثلا خانم بدحجابی با او بوده است، یا حتی فقط در رستورانی غذا خورده که قیمت آن بالا بوده! راحت آن هم با کلی کم و زیاد کردن آن را هرجا رسیدیم می‌گوییم. ✅ به تبعیت از مسئولین و روحانیون یا بازیگران و ورزش‌کاران و... همینطور همسران و فرزندان و بعضا برادر و خواهر آنان نیز حریمی ندارند، خود بازیگر و مجری که هیچ! همسر فلان مجری در فلان کشور خارجی ساعاتی روسری خود را برداشته، همه عکس آن را فوروارد می‌کنیم! چندتا فحش هم نصیب طرف. ✅ یکی از مطالبی که اخیرا برای شخص خودم مطرح شد اینکه مستندی دیدم و متوجه شدم که خانه بسیاری از "مسئولان به اسم" کجاست؟! اما حالا با خودم فکر می‌کنم اصلا چقدر به من ربط دارد که فلان مسئول کجا زندگی می‌کند؟ چرا بروم دنبال این چیزها و در زندگی شخصی افراد ولو مسئولین سرک بکشم که بعد نتیجه آن بدبینی به خیلی‌ها شود. یادم هست یک زمان در تبادل اطلاعات جمعی بحث ما این بود که کدام مسئول چه ماشینی دارد؟ اما حالا از خودم می‌پرسم اصلا آیا دانستن اینها حق من است؟! این مسائل چقدر ربط به مسئولیت آن فرد دارد؟! قضاوت، مطالبه و اثری که بخواهد بر اساس چنین اطلاعاتی باشد که عمدتا بر محور تقوا هم جمع نشده‌اند آیا نتیجه مطلوب خدا را در پی‌خواهد داشت؟! ✅ از ریختن آبروی مسلمان (که از پیامبراکرم(ص) روایت است: هتک آن از ربا بدتر و ربا نیز از هفتاد بار زنا بدتر است و در عظمت آن زیاد سخن گفته شده) هم بگذریم، که البته نمی‌شود گذشت! خیلی چیزها وقتی در جامعه زیاد دانسته و بیان شود، قبح‌های آنها شکسته می‌شود و در نتیجه ابتلا به آن هم راحت می‌شود و این یعنی قرار گرفتن در مسیر نشر فساد و نه اصلاح. 👈«قابل قبول و تحمل نيست كه به اسم انقلاب و انقلابى بودن خداى نخواسته به كسى ظلم شود، و كارهاى خلاف مقررات الهى و اخلاق كريم اسلامى از اشخاص بى‏‌توجه به معنويات صادر شود.» [۱] 📌الغرض که در عین اینکه دست همه دوستان دغدغه‌مند و عدالت‌خواه خودم را می‌بوسم و عظمت این کار بزرگ را درک می‌کنم اما این راه همان‌قدر که عظمت دارد، خطرات و انحرافات عظیمی نیز بر سر راهش است، سعی کنیم بعون‌الله ما از این اشخاص بي‌توجه به معنویات یا دنبال کنندگان این اشخاص نباشیم، که برخی از این جماعت به اسم عدالت‌خواهی عداوت خواهی می‌کنند و برخی نیز نفسشان را پروار... ........ [۱] 👈 ۲۴ آذر ۱۳۶۱ پيام هشت ماده‏‌اى به قوه قضاييه و ارگان‌هاى اجرايى برای رعایت حدود اسلامی در قوانین و اقدامات. صحيفه امام؛ ج ‏۱۷؛ صص: ۱۳۹ – ۱۴۳.
✍️ جنگ و صلحی که عاقلانه است... ✅ در فلسفه قاعده‌ای داریم با این عنوان که «ترجیح بلا مرجح محال است» یعنی اگر فردی بین دو گزینه که هیچ کدام هیچ رجحانی از هیچ جهتی بر دیگری ندارد مردد بماند، نمی‌تواند بین آنها یک گزینه را اختیار کند و متوقف می‌شود. ✅ برخی برای نقض این قاعده مثال‌هایی می‌زنند و می‌گویند لازمه سخن شما این است که: «الهارب من السبع» کسی که از درنده‌ای مثل گرگ فرار می‌کند، وقتی به یک دو راهی رسید که هیچ ترجیحی بین آنها نبود، متوقف شود، اما او اصلا به این چیزها فکر نمی‌کند و در هر صورت یک طرف را اختیار می‌کند. ✅ اما به آنها پاسخ می‌دهند که فردی که از گرگ فرار می‌کند به علتی ولو به آن علت توجه تفصیلی نداشته باشد، در حین فرار یک طرف را رجحان می‌دهد و اگر نتواند هیچ گونه ترجیحی ولو اینکه مثلا یک مسیر را نزدیک‌تر، راحت‌تر و.... بداند و به معنای واقعی هیچ ترجیحی از هیچ جهتی بین دو مسیر ندهد، بله متوقف می‌شود. ✅ اراده کردن متوقف بر شناخت است، تا شما شناخت به چیزی پیدا نکنید نمی‌توانید آن را اراده کنید و ایضا متعلق اراده نیز یک چیز واحد و متشخص (ولو کلی) اما یک چیز بیشتر نمی‌تواند باشد، وقتی عقل می‌تواند از بین دو گزینه یک طرف را اراده کند که آنها را بشناسد. ✅ ولو این شناخت اشتباه باشد و فرد راه اشتباه را انتخاب کند اما ابتدا باید شناخت پیدا کند و بعد به یک طرف که آن را بهتر می‌داند یا ملائم‌تر با طبعش می‌یابد، محبت و میل پیدا کند و سپس آن را اراده کند. ✅ فذاست که می‌گویند وقتی گرگ به گله‌ای حمله می‌کند، ابتدا گوسفندان فرار می‌کنند اما وقتی گوسفند خسته می‌شود و ترس تمام وجودش را می‌گیرد این ترس موجب می‌شود که دیگر نتواند فکر کند و تصمیم بگیرد و همینجاست که متوقف می‌شود و هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد و گرگ به راحتی او را طعمه خودش می‌کند. ✅ دشمن نیز برای به سلطه درآوردن ما از همین دو گزینه استفاده می‌کند، یا دستگاه شناخت ما را هدف می‌گیرد و ما را به اشتباه در شناخت می‌اندازد و یا به واسطه مبتلا کردن به غفلت، ترس، حزن و... فرصت تفکر و اختیار(اراده) را از ما می‌گیرد. ✅ ایمان و اتکاء به خداوند دقیقا مقابل این عناصر قرار می‌گیرد: «إِنَّ الَّذينَ قالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَيْهِمُ الْمَلائِكَةُ أَلاَّ تَخافُوا وَ لا تَحْزَنُوا» ایمان خوف و حزن را از شما می‌گیرد و به شما کمک می‌کند بتوانید فکر کنید و عاقلانه تصمیم بگیرید، ایمان دستگاه شناخت شما را اصلاح می‌کند و به شما کمک می‌کند، راه‌های مختلف را درست بشناسید و سپس بهترین گزینه را عاقلانه اختیار کنید: «الَّذينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُولئِكَ الَّذينَ هَداهُمُ اللَّهُ وَ أُولئِكَ هُمْ أُولُوا الْأَلْبابِ‏» 📌فلذاست که هم جنگ و هم صلح مؤمن عاقلانه است. http://eitaa.com/joinchat/2649292800Ccfe8a7cd9f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از آشنایان خانوادگی ما در عراق زندگی می‌کنند و امسال موکب دارند، عزیزان اگر علاقه‌مند بودند در این مسیر هزینه کنند می‌توانند به حساب بنده پول واریز کنند تا بدستشان برسانم. ۶۰۳۷۹۹۱۹۴۹۶۷۸۳۶۵ IR890170000000108953399007 بانک ملی به نام خودم: حمیدرضا باقری. هزینه هر ۶۰ عدد لیوان آب یک‌بار مصرف ۲۵ هزارتومان می‌شود. می‌توانید بانی آب شوید.💧 فقط در صورت واریز حتما به بنده پیام دهید. @sharh_hal
این شماره موکبشان است.
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
⛔️خطای دناپلاس چرا ماجرای خودروی دناپلاس در مجلس انقدر حساسیت ایجاد کرده است؟ یکبار ماجرای ماشین دادن به نماینده ها از جهت جایگاه نمایندگی تحلیل می شود. اینکه اساسا چرا باید به نماینده خودرو دهند. یا اینکه بسیاری از این نماینده افراد شاغل وتحصیل کرده جامعه بودند و کمتر ممکن است بین آنها کسی باشد که از قبل خودرو نداشته باشد. یا مواردی از این دست. یکبار ممکن است از جهت رانتی بودن خودرو ها انتقاد شود. اینکه اگر قرارست خودرویی داده شود چرا رانتی؟ چرا با شرایط خاص و ویژه؟ چرا انقدر متفاوت از قیمت بازار؟ یکبار ممکن است از جهت نوع خودرو و تجمل نقد شود. اینکه حالا اگر خواستند خودرو دهند چرا خودروی نیم میلیاردی؟ چرا خودرویی که مردم عادی توان خریدن آنرا ندارند؟ اما در ماجرای اخیر همه این موارد همزمان جمع است به علاوه اینکه در بین خودروهای تحویلی، خودروی دنا پلاس خودرویی است که ماه هاست مردم عادی در صف خرید هستند و ایران خودرو با بی اعتنایی و ناکارآمدی از تحویل به موقع سرباز زده است. یعنی نه تنها این اقدام خلاف شئونات نمایندگی است، بلکه رانتی است و بلکه تجملاتی است و از همه مهتر اینکه به جهت نوع خودرو موجب تبعیض آشکار است و همه اینها در کنار هم است که موجب عصبانیت به حق مردم می شود.    کسی نبود در مجلس تذکر دهد که روی اعصاب مردم راه نروید؟ آنکه داد خطا کرد، آنکه گرفت را چه کنیم؟ آنکه سکوت کرد چه؟ @mahdian_mohsen
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
مجلس ۱۵۰۰ واکسن آنفلوآنزا را برگرداند 🔹مدیرکل سلامت مجلس: ‌مجلس با توجه به شرایط ویژه امسال در تامین واکسن آنفلوآنزا، ۱۵۰۰ واکسنی را که طبق روال سال‌های گذشته به داروخانه بهارستان تخصیص داده شده بود، به وزارت بهداشت بازگرداند. @TasnimNews