eitaa logo
شرح حال
1.2هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.2هزار ویدیو
135 فایل
کانال شخصی حمیدرضا باقری - طلبه (مقطع درس خارج) - نویسنده (کتاب‌های آقا‌روح‌الله - حاج‌آقا روح‌الله - لِله و...) @hamidreza_baghery کانال‌های دیگر بنده👇 https://eitaa.com/ayat_va_revayat https://eitaa.com/sharhehal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
در مورد آیات ۴ تا ۷ سوره مبارکه اسراء در روایتی از امام صادق (ع) آمده است: «فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما» يعنى هنگام پيروزى خونخواهان حسين عليه السّلام «بَعَثْنا عَلَيْكُمْ عِباداً لَنا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّيارِ» فرمود: مردمى هستند كه خدا آنها را پيش از آمدن حضرت قائم عليه السّلام بفرستد پس خونى (و مسئول خونى) از آل محمد بجاى نگذارند جز آنكه او را بكشند. «قَوْمٌ يَبْعَثُهُمُ اَللَّهُ قَبْلَ خُرُوجِ اَلْقَائِمِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَلاَ يَدَعُونَ وَتْراً لآِلِ مُحَمَّدٍ إِلاَّ قَتَلُوهُ» چند نکته مهم در این روایت است: اتصال خون‌خواهی امام حسین (علیه السلام) و پیروزی و غلبه آنان، به ظهور حضرت و اقدام آنان به سرکوب یهودیان پیش از ظهور حضرت حجت و اینکه انتقام خون‌های اهل بیت را از یهود می‌گیرند. این فرازها نشان می‌دهد پیش از قیام حضرت حجت شیعیان حکومت و قدرتی دارند که با یهود درگیر است و آنان را شکست می‌دهد و همچنین اشاره‌ای دارد به دست پنهان یهود در خون‌های ریخته شده از اهل بیت (علیهم السلام) و پیروان آنها. در روایت دیگری آمده است كه وقتى امام صادق (ع) آيه «بَعَثْنا عَلَيْكُمْ عِباداً لَنا أُولِي بَأْسٍ شَدِيدٍ» را قرائت فرمودند، از حضرت سوال شد: «فدايت گرديم آنها چه كسانى هستند؟ امام سه بار فرمودند: به خدا سوگند اهل قم هستند...» @ayat_va_revayat
بیانیه ستاد امر به معروف به پرونده حجت الاسلام و المسلمین ریسمان‌سنج. https://setad-abm.ir/fa/14865 .... @sharhe_hal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این کلیپ رو ببینید. واقعا دیشب با لباس روحانیت از کنار یک کارخانه بزرگ در شیراز که خصوصی سازی شده، رد می‌شدیم، بنده خدایی گفت: خیلی زشته که بگن این کارخانه مال فلان روحانی هست. گفتم: خب از کجا معلوم؟! گفت: خب چرا نمیگن مال تو هست؟! گفتم: خب من هنوز مقامی مسئولیتی چیزی ندارم که بخواهن من رو خراب کنند، منم لازم بشه خراب می‌کنند. باور کنید تعداد زیادی از مردم همینجوری بحث می‌کنند! @sharhe_hal
برنامه منبر شب شهادت حضرت رضا علیه السلام در شاه چراغ است. برنامه‌های ماه رمضان این شبکه هم خیلی وقت‌ها همینطور است و یک فرد دانشگاهی و غیر حوزوی موعظه می‌کند. چند روز پیش در جلسه‌ای به امام جمعه شیراز جناب دژکام عرض کردم این چند روز که شیراز بوده‌ام هرجا رفتم دیدم خودی‌ها و مذهبی‌ها اسلامشان شده‌است: «اسلام منهای روحانیت»! حتی ائمه جماعتشان نیز دیگر روحانی نیست، مسجد بازار رفتم یکی از جوان‌های همان بازار با شلوار لی و یک ته ریش امام جماعت بود، مسجد محله رفتم همینطور بود، برخی موارد حتی روحانی ملبس هم هست ولی باز یک فرد مکلا امام جماعت می‌شود! با جمعی از نخبگان فعال سیاسی و فرهنگی شیراز جلسه‌ای داشتم، دیدم اینها هم خودشان محور هستند و اگر احیانا یک روحانی را هم تأیید کنند چون حرف دلخواه آنها را تکرار کرده است، تأیید می‌شود. حلقه‌های تربیتی شیراز هم دست معلمان است. در بسیاری از مساجد هیأت امنای هر مسجد برای خودش حکومتی دارند و طلبه خوب برایشان طلبه‌ای است که فقط نمازی بخواند و برود و اگر بنا بر صحبت باشد خیلی محدود و کوتاه آن شب‌هایی که آنها مشخص می‌کنند حق دارد صحبتی کند، آن هم نباید سیاسی باشد، به کس خاصی هم نباید بربخورد! از همه معضلات فرهنگی شیراز که بگذریم، خود این «اسلام منهای روحانیت» در فضای مذهبی شیراز از همه معضلات خطرناک‌تر است! @sharhe_hal
شرح حال
برنامه منبر شب شهادت حضرت رضا علیه السلام در شاه چراغ است. برنامه‌های ماه رمضان این شبکه هم خیلی وقت
بعد از این پست دوستان نکاتی گفتند که بد نیست تذکر دهم: ۱. اینکه در شهری مثل شیراز حضور روحانیون حتی در نقش‌های سنتی آنها مثل منبر و هیأت هم کم‌رنگ است لزوما تقصیر مردم و مسئولان نیست،خود روحانیت هم باید در صحنه باشد و کم کاری دارد. ۲. برخی روحانیون بسیار فعال را دیدم که دیگر سرد شده بودند و قصد برگشت به قم و هجرت از شیراز را داشتند، درد و دل‌هایشان هم به حق بود، مثلا مساجد انتظار دارند یک طلبه دو یا سه وعده برایشان نماز بخواند و در مناسبت‌ها برنامه سخنرانی داشته باشد و خلاصه دائما برای مسجد وقت بگذارد، بعد اینها به این فکر نمی‌کنند که این طلبه خرج اجاره و هزینه‌های زندگی را از کجا تامین کند؟! معمولا مساجد خانه سرایدار دارند اما خانه امام جماعت ندارند، خیلی از مساجد تقریبا هیچ پولی به امام جماعت نمی‌دهند ولی یک مداح معروف را دعوت می‌کنند چندین میلیون، ۵۰ و بیشتر به او می‌دهند! طلبه‌ای می‌گفت: من در همین دو سه ماه بیش از چهل جا منبر رفته‌ام اما چهار جا هم هدیه‌ای به من نداده‌اند، از این ناراحت نبود که پول نگرفته، می‌گفت: اینها برای شام و دیگر هزینه‌های مجالس هزینه‌های زیاد می‌کنند اما فقط برای روحانی ارزشی قائل نیستند و حسابی برایش باز نمی‌کنند! خلاصه مقصر روحانیت هم هست اما همین روحانیون هم که در صحنه نیستند تلخی‌هایی دیده‌اند که باید حرف دلشان را شنید و به آنها هم حق داد. @sharhe_hal
این روزها که نتایج کنکور آمده است، موج انتقادها راه افتاده است که چرا در میان قبولی‌های کنکور و رتبه‌های برتر این‌قدر سهم مدارس دولتی کم است؟! در مقابل جواب می‌دهند که مدارس سمپاد همان مدارس دولتی هستند و این حرف‌ها دروغ است! اما خب عزیزان من اولا بگویید پذیرفته شدن در این مدارس تیزهوشان چگونه است؟! جز اینکه عمده قبولی‌ها در این مدارس از مدارس غیر دولتی هستند؟! بعد از آن چرا فقط به رتبه‌های برتر که عمده پذیرفته شدگان آنها از مدارس محدود تیزهوشان است می‌پردازید، این عزیزان مگر چند هزار نفر هستند؟! شما یک سطح پایین‌تر در قبولی‌های دانشگاه‌های خوب را ببینید که عمده آنها از مدارس غیر دولتی هستند و این حکایت‌گر کیفیت پایین کار مدارس دولتی در عین هزینه‌های بسیار آن بر دوش دولت است! مدارس خاص غیردولتی را نبیند، خیلی از مدارس غیر دولتی شهریه آنها از سرانه هزینه دولت برای یک دانش آموز دولتی خیلی کمتر است ولی راندمان بسیار بالاتری دارند، یک الگوی خوب مدیریت آموزش پرورش افزایش نظارت بر مدارس غیر دولتی و حمایت بیشتر از آنها به اشکال مختلف برای پذیرش راحت‌تر و کم هزینه‌تر دانش‌آموز توسط این مدارس است، به نحوی که بار آموزش را این مدارس با شهریه کم‌تر به دوش بکشند نه خود دولت. @sharhe_hal
شرح حال
این روزها که نتایج کنکور آمده است، موج انتقادها راه افتاده است که چرا در میان قبولی‌های کنکور و رتبه
مثلا سرانه هر داش‌آموز در مدرسه دولتی نزدیک به ۲۰ میلیون تومان است، دولت می‌تواند در قالب مزایده و شرایط مشخص، بسیاری از مدارس خود را به بخش خصوصی اجاره دهد و برای دهک‌‌های مشخصی که از محرومین محسوب می‌شوند شهریه دانش آموزان را بابت اجاره و... تهاتر کند، تا بحث حق تحصیل رایگان و عدالت آموزشی برای طبقات کم برخوردار دچار خدشه نشود، سپس با یک نظارت قوی، عوض اینکه خودش بار آموزش و مشکلاتش را به دوش بکشد و این کیفیت ضعیف را عرضه کند، در مقام مطالبه گر و ناظر قرار گیرد و بار آموزش را بر دوش خود مردم بگذارد. @sharhe_hal
شرح حال
این روزها که نتایج کنکور آمده است، موج انتقادها راه افتاده است که چرا در میان قبولی‌های کنکور و رتبه
مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این نکته که شأن تعلیم و تربیت شأن دولتی است، تصریح کردند: «یک مطلب دیگر ــ که قبلاً اشاره کردم ــ مسئله‌ی برون‌سپاری است. این فکر در گذشته در بعضی از مسئولین کشور وجود داشته که ما بیاییم آموزش‌وپرورش را از دولت جدا کنیم بدهیم دست بخشهای خصوصی و این خرج سنگین و این بودجه‌ی سنگین را از دوش آموزش‌وپرورش برداریم! دستشان درد نکند؛ برای نابود کردن کشور، این فکر خوبی است. شأن تعلیم و تربیت شأن دولتی است؛ هیچ نظامی نمیتواند این شأن را از خودش دور کند، از نظام قابل تفکیک نیست. تربیت و تعلیم کشور به عهده‌ی نظام حاکم بر این کشور است، در همه‌ی دنیا [هم] همین‌جور است. یک مواردی یک استثناهایی دارد، مثل همین مدارسِ به‌اصطلاح «غیر انتفاعی» که حالا در کشور وجود دارد؛ اینها موارد استثنائی است. کار تعلیم و تربیت و اداره‌ی تعلیم و تربیت [کار دولتی است]، قانون اساسی ما هم که این را به صراحت بیان کرده. بنابراین، مسئله‌ی برون‌سپاری معنی‌ای ندارد؛ این شأن دستگاه حاکم قابل واگذاری نیست. ۱۴۰۲/۰۲/۱۲ دیدار با معلمان ..... در مورد مطالبی که عرض شد این تذکر لازم است که با خصوصی سازی و برون سپاری مطلق مهم‌ترین مقوله تربیت و رشد کشور از دست حاکمیت خارج می‌شود، اما هر چیزی تعادلی دارد، برون سپاری بخشی از کارها که ضرورتی ندارد در دست بخش دولتی باشد خیلی هم خوب است مثلا پلیس و مقوله امنیت آمد یک سری کارهای خودش را با ایجاد نهادهایی مثل پلیس + ۱۰ برون سپاری کرد، یا قوه قضائیه با درست کردن دفاتر خدمات قضایی این کار را کرد. در مورد آموزش و پرورش هم همین‌طور است، الان بخش‌ها و کارهای زیادی است که ضرورتی ندارد، مستقیما توسط بخش دولتی انجام شود، مثلا مدیریت یک مدرسه با همان کادر در حالت دولتی سالیانه ۲۰ میلیون تومان بابت هر دانش آموز برای دولت هزینه دارد بدون لحاظ هزینه‌های ساختمان، همین کار را با کیفیت خیلی بهتر نهاد خصوصی انجام می‌دهد و مردم حاضرند برایش پول زیادی هم بدهند، حالا اگر دولت در قالب نیمه خصوصی بخش کمتری از همان هزینه را به مدارس خصوصی بدهد و مدرسه را هم در اختیار آنها قرار دهد و نظارت‌ها را قوی کند آنها می‌توانند با ارائه کیفیت خیلی بهتر و هزینه یک چندم بار آموزش را به دوش بکشند، ما مدارس موفق خصوصی در کل کشور زیاد داریم که اینها مشکلشان در همین هزینه‌ها است. @sharhe_hal
آخرش این قضیه خودرو می‌شود قتلگاه انقلاب! خودروهای بی‌کیفیت شده آرزوی مردم! روزانه ۴۵ تا ۵۰ نفر در جاده‌ها کشته، نزدیک به ۱۰۰ نفر معلول و ۲۰۰ خانواده فقیر می‌شوند. فکرش را بکنید هر روز این تعداد! بقیه هم تدریجا جان می‌دهند، مردم بیچاره بخش زیادی از مخارج زندگی و وقتشان باید در تعمیرگاه‌ها تلف شود. عوض اصلاح مدیریت خودرو چون مدعی‌اند وضعیت کنونی برایشان زیان‌ده است، نسخه گران کردن همین خودروها را می‌دهند تا قشر مستضعف دسترسی‌اش به این خودروها کاملا قطع شود! در این کشور ظاهراً همه چیز باید امنیتی شود تا بالاخره احتمالا حل شود! اما امنیتی شدن مقوله خودرو یعنی شورش همگانی! چرا نمی‌فهمند؟! بین حقوق کارگر و کارمند با قیمت خودرو نباید تناسبی باشد؟! چطور متوسط حقوق کارمندان ایران‌خودرو باید نزدیک ۶۰ میلیون باشد؟! یک بار هم تصویب کنید حقوق اینها کاهش یابد، تصویب کنید این تعداد کارمندان بی‌فایده و تحمیلی از سوی نمایندگان مجلس و وزارت‌خانه‌ها و بانک‌ها به خودرو سازی تعدیل شوند؟! متوسط تعداد کارمند خودروسازی ما نسبت به تولیدش، چرا باید چند برابر دیگر خودرو سازهای جهان باشد؟! فولاد چرا باید گران به خودروساز داده شود؟! هنرشان فقط دو نسخه است، گران کن، تعطیل کن! الان گران می‌کنند بعد تعطیل می‌کنند. فکر هم نکنید الان دارم به این مجلس و دولت نقد می‌کنم همان مجلس سابق بود که گند گرفتن خودروهای شاسی بلند از آن بیرون آمد و برخی نمایندگان انقلابی! ماست مالی‌اش کردند. در قضیه خودرو سازی متأسفانه دامن پاک سخت پیدا می‌شود! کشته‌ و معلول‌ و سختی‌هایش برای مردم، شاسی بلندش برای آقایان! @sharhe_hal
شرح حال
آخرش این قضیه خودرو می‌شود قتلگاه انقلاب! خودروهای بی‌کیفیت شده آرزوی مردم! روزانه ۴۵ تا ۵۰ نفر در ج
بنده خدایی معلم بود می‌گفت جلوبندی ماشینم داغونه ولی پول تعمیرش رو ندارم، مجبورم همینطور باهاش برم تا بالاخره منم مثل یکی از اینهایی که هر روز تو جاده‌ها جان میدن، جان بدهم و دیه‌ام رو از جیب این مردم و بیت‌المال بدن! بنده خدای طلبه‌ای می‌گفت: من ماشینم نه جلوبندی درست داره، نه استحکام، نه ترمز و مجبورم با این ماشین، یه خانواده پنج نفره راه بیافتم توی جاده! الحمد لله بلیط قطار هم که شده آرزو و گیر نمیاد و بلیط هواپیما هم که مال از ما بهترها است و اتوبوس هم برای رفتن با خانواده و بچه کوچک خیلی سخته و همون گزینه ماشین داغون به آن می ارزه. این فشارها هست که طبقه محروم دیگه نمیاد رأی بده و مشارکت میشه ۴۰ درصد! حالا هی بروند بریزین توی حلق طبقه مرفه بی‌درد که هیچ وقت پای دین و انقلاب نمی‌ایستند و بر فشار طبقه مستضعف بیافزایند تا ببینم کی سر عقل می‌آیند. @sharhe_hal
شرح حال
مقام معظم رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این نکته که شأن تعلیم و تربیت شأن دولتی است، ت
نظر یکی از مخاطبان👇 سلام ‌آموزش و پرورش ناموس یک حکمرانی است و هیچ حکمرانی آنرا به بخش خصوص نمی‌دهد. هر چه نظارت هم سنگین شود راه های دور زدن نظارت نیز پیچیده تر می‌شود. همین امروز مدارسی داریم که به اولیا میگویند ما به بچهایتان درس دینی نمیدهیم و نمره ۲۰ برای آنها لحاظ میکنیم ! یا میگویند حجاب در مدرسه ما اجباری نیست یا...... در آینده ای نه چندان دور خروجی این مدارس فاجعه آفرین است. پاسخ بنده:👇 شما مدارس بسیار خوب تربیت دینی که در خیلی از شهرها هستند را هم ببینید که چون حمایت دولتی ندارند نمی‌توانند از پس هزینه هایش بربیایند و مجبورند شهریه های بالا بگیرند و عملا طبقه مستضعف از حضور در این مدارس محروم هستند. بنده خدایی در مشهد راننده تاکسی اینترنتی بود می‌گفت می‌خواهم بچه‌هایم بتوانند در مدارس شهید برونسی مشهد درس بخوانند ولی از پس هزینه‌اش بر نیامده‌ام، هرچه هم تلاش کردم یک سال در آن مدرسه گذاشتم خیلی هم راضی بودم ولی امسال که شهریه افزایش یافته نتوانستم و مجبور شده‌ام بچه‌ام را بگذارم یک مدرسه دولتی. طرف حاضر است سالی ۱۸ میلیون بدهد ولی بچه‌اش به مدرسه دولتی که دولت برای بچه ۲۰ میلیون هزینه می‌کند نرود! دولت چون همه بار تحصیل را خودش می‌خواهد به تنهایی به دوش بکشد از پس نظارت هم بر نمی‌آید و نتیجه‌اش می‌شود همانی که شما می‌گویید. نه خصوصی‌اش نظارت دارد نه دولتی‌اش کارآمد است! نظارت برود بالا یعنی جلوگیری از این آسیب ها و تقویت آن مدارس دولت عوض اینکه بخواهد بار را خودش بر دوش بکشد باید بتواند امور مختلف را مردمی پیش ببرد و خودش نقش ناظر و کمک کننده را داشته باشد. @sharhe_hal
هدایت شده از امیرحسین ثابتی
دو ماه قبل گفتند به نمایندگان تهران خانه سازمانی داده نمیشود اما اگر خانه ای که در آن زندگی میکنم به اسم خودم یا همسرم نباشد میتوانم از طریق مجلس "وام ۵۰۰ میلیونی" تحت عنوان "ودیعه مسکن" بگیرم. با اینکه همین سال گذشته برای گرفتن وام ۹۰ میلیونی فرزند سوم، از این بانک به آن بانک رفته بودم و در نهایت به خاطر اینکه نتوانستم ضامن جور کنم، بی خیالش شدم گرفتن وام ۵۰۰ میلیونی آن هم ۴٪ برایم بسیار جذاب بود و هیچ منع قانونی هم نداشت، اما این وام را به دو علت نگرفتم؛ ۱. با خودم عهد کردم به جذابیتهای مسئولیت عادت نکنم تا بعدا که در این جایگاه نیستم، پست و مقام نداشتن برایم مثل بازی مرگ و زندگی نباشد. ۲. اگر صبح تا شب مسئولان بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و... میگویند پول نیست تا به مردم عادی یک وام ۵۰ میلیونی بدهیم، یک راهش سخت گرفتن به خود مسئولین و جلوگیری از ریخت و پاش هاست. اما نمیدانستم همزمان رئیس و سایر اعضای بورس وام های میلیاردی برای خودشان گرفته اند! البته در این مسیر مصمم تر خواهم شد و همانطور که در نطق اولم‌ نیز گفتم معتقدم اگر به مسئولان سخت گرفته نشود، به مردم آسان نخواهد گذشت... @Sabety_ir
بعد از فتنه زن زندگی آزادی آقایون اینقدر دست دست کردند که الان هیچ قانونی حریف این وضع بی‌حجابی نمیشه. کاملا عادی خانم‌های بعضا دامن تا زیر زانو! یقه‌های باز کاملا عادی! پیراهن شلوار با آستین کوتاه و بدون شال کاملا عادی! پدیده جدید هم مردهای با شلوارک است،‌ همین امروز شاید ۶۰ تا مرد از شرت ورزشی تا شلوارک دیدم! هنوز نشستن که قانون حجاب با حوصله تصویب بشه! دقیقا لخت شدن تا کجا باید عادی بشه؟! مظهر تمدنشان لختی هست، خب اگه اینجوریه حیوانات که از همه اینها متمدن‌تر هستند. جوری جو شکل گرفته که اصلا نمی‌تونم نهی از منکر کنم. جالبه الان یک بین راهی هستیم بعد از کاشان که همه مدل‌هایی که از بدحجابی توی کلیپ‌های وا اسلاما منتشر شده اینجا به وفور هست از طرفی هم طیف مذهبی هم هست و مثلا نمازخانه پر و شلوغ! ظاهراً داریم به یه وفاق ملی می‌رسیم! دختره سگش رو آورده بود دم در سرویس بهداشتی بچه‌های من ترسیدن، اونم مودبانه بردش کنار! همین! منی که اهل نهی از منکر بودم و هنوز هم در شرایط مناسب نهی از منکر می‌کنم، موندم تو این شرایط چه کنم؟! @sharhe_hal
سلام و تبریک ایام این روزها زوار غریب هند و پاکستان که از سفر کربلا برگشته‌اند در قم حضور دارند، در حالیکه موکب و پذیرایی در کار نیست، جمعی از دوستان بنده در حال تدارک چند وعده غذا برای زوار امام حسین ع هستند. با کمک های خود در این مهمانی امام حسین ع سهیم شوید. کارت به نام محمدرضا قادری بانی برنامه:
6037997104369336
روی شماره که بزنید کپی می‌شود. کارت مستقل است و نیاز به ارسال رسید نیست.🙏 عزیزان اگر بتوانند کمک در تدارکات هم داشته باشند ممنون می‌شیم به ای دی بنده پیام دهید.👇 @hamidreza_baghery @sharhe_hal
گاهی برای بعضی چیزها باید سکوت کرد، نه ضریب بهش داد در نقد کردن نه دفاع کرد، باید از کنارش گذشت. نقد کردنش و توجیهش هردو کمک به عادی شدنش است. به قول علما فافهم. @sharhe_hal
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتقاد به حضرت نوح علیه السلام و انتقاد به آقا میری متن زیر را در نقد صحبت‌های اخیر آقامیری مطالعه نمایید.👇 https://eitaa.com/sharhe_hal/7016
هدایت شده از شرح حال
✍️من به انبیاء هم انتقاد دارم... 🔻 اصلاً خداوند خودش در قرآن به نبی خودش انتقاد کرده، می‌گوید: مثل صاحب حوت نباش. «وَ لا تَكُنْ كَصاحِبِ الْحُوتِ‏» خب اخوی چه کسی به چه کسی انتقاد می‌کند و چه می‌گوید؟! خدا! به نبی خودش انتقاد می‌کند، نه بندگان به نبی‌خدا. همان خداوندی که به نبی خودش انتقاد می‌کند، می‌گوید: بندگان باید تابع محض انبیاء باشند. «وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ لِيُطاعَ‏ بِإِذْنِ اللَّهِ» (نساء:۶۴) ما هیچ رسولی را نفرستادیم جز برای اینکه به اذن الهی به طور مطلق اطاعت شود. این دستور الهی یکی از ادله عصمت انبیاء است. 🔻 حالا بگویید خداوند چه انتقادی به حضرت یونس (علیه‌السلام) می‌کند؟! به نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه وآله) می‌گوید: صبر کن و مثل یونس (علیه‌السلام) خسته و اندوهگین نشو. «فَاصْبِرْ لِحُكْمِ رَبِّكَ وَ لا تَكُنْ كَصاحِبِ الْحُوتِ‏ إِذْ نادى‏ وَ هُوَ مَكْظُومٌ» (القلم:۴۸) این فضای بیان از سوی خداوند و موضوع آن که خسته و ناامید نشدن است، غیر از آن چیزی است که شما می‌خواهی دستگیره قراردهی برای انتقاد از همه، حتی انبیاء. 🔻 در مورد حضرت نوح که آن مجری با بی‌شرمی و بی‌ادبی نسبت به نبی خدا می‌گوید: نوح هم عرضه نداشت حقیقت را به بچه‌اش نشان دهد، نشان‌دادن حقیقت یک چیز است و پذیرش حقیقت چیز دیگری. این‌همه دزد و جانی نمی‌دانند که دارند جنایت می‌کنند؟! مشکل از حضرت نوح نبود، مشکل از بچه‌اش بود که نمی‌خواست حقیقت را بپذیرد. 🔻 به حضرت نوح (علیه السلام) انتقاد می‌کند که وقتی عذاب می‌آید فقط پسر خودت را جدا می‌کنی؟! امتت بچه‌ات نیستند؟! عزیز من قبلش خداوند به نوح (علیه‌السلام) دستور داده بود: «قُلْنَا احْمِلْ فِيهَا مِن كُلٍّ زَوْجَينِ اثْنَينِ وَ أَهْلَك» (المؤمنون:۲۷) از هر حیوانی یک زوج و اهلت را با خودت بردار. ‏نوح پسر خودش را می‌شناخت و اینکه او اهل ایمان نیست، اما تابع محض امر خداوند بود، خداوند گفته است: اهلت را با خودت ببر، نوح فکر می‌کند پسرش هم که ظاهرا اهل او به حساب می‌آید، شامل این دستور است و می‌گوید: چشم. حالا عذاب نازل شده است و پسرش چموشی می‌کند و نمی‌آید سوار کشتی شود و نوح تصور می‌کند مأمور است او را با خود ببرد؛ نوح می‌گوید: خداوندا امر قبل را هنوز کامل اطاعت نکرده‌ام و این از اهلم است و سوار کشتی نشده است. خطاب می‌آید: «يا نُوحُ إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ أَهْلِك‏» (هود:۴۶) ای نوح او از اهل تو نیست و لازم نیست سوارش کنی. 🔻 اما انتقاد دیگری که می‌کند اینکه اصلاً چرا نوح برای امتت عذاب خواستی؟! خب عزیز من انتقاد را به خود خداوند بکن، رویشان نمی‌شود بگویند از خدا هم انتقاد داریم اسم نبی را وسط می‌کشند! بگو چرا خداوند امت را عذاب می‌کند؟! اصلاً چرا خداوند گوش به حرف نوح می‌دهد؟! این افراد خداشناسی‌شان مشکل دارد می‌آیند سروقت نبی خدا: «اللَّهُمَ‏ عَرِّفْنِي‏ نَفْسَكَ‏ فَإِنَّكَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْنِي نَفْسَكَ لَمْ أَعْرِفْ نَبِيَّك‏» خداوندا خودت را به من بشناسان که اگر خودت را به من نشناسانی پیامبرت را نخواهم شناخت. (بخشی از دعای توصیه شده از امام صادق برای نجات یافتن در زمان غیبت) 🔻 تصور می‌کند عذاب‌شدن یا نشدن یک امت، دل به خواه و بی‌حساب است و یک اشتباه است! جالب است خود قرآن توضیح می‌دهد که چرا امت نوح مستحق عذاب شدند: «إِنَّكَ إِنْ تَذَرْهُمْ يُضِلُّوا عِبادَكَ وَ لا يَلِدُوا إِلاَّ فاجِراً كَفَّاراً» (نوح: ۲۷) چون دیگر هیچ امیدی به اینها نبود و شرایطشان طوری شده بود که هر بچه‌ای در آن فضا به دنیا می‌آمد بدکار و گمراه می‌شد و آنها هم کارشان جز گمراه‌کردن دیگر بندگان نبود. پس عذاب شدند؛ چون چاره‌ای جز عذابشان نبود. https://eitaa.com/sharhe_hal
شرح حال
سلام و تبریک ایام این روزها زوار غریب هند و پاکستان که از سفر کربلا برگشته‌اند در قم حضور دارند، در
از دوستان بابت کمک‌های که انجام دادند تشکر می‌کنم. رفقا عصرها ساندویچ‌های ساده مثل نان و پنیر و خیار و اولویه درست می‌کنند و بین زوار پاکستانی که اطراف حرم هستند توزیع می‌کنند. https://eitaa.com/sharhe_hal
✍️مروری بر تاریخچه تقابل اسرائیل و گروه‌های مقاومت... (قسمت هفتم: جنگ 33 روزه) 🔻 بعد از خروج اسرائیل از جنوب لبنان در سال 2000 (5خرداد 1379) حزب الله به سرعت خرابی‌های جنگ را بازسازی کرد و بر توان نظامی خود افزود؛ اما هنوز اسیرانی از حزب‌الله در دست اسرائیل بودند و اسرائیل در توافقی در سال ۲۰۰۴ پذیرفت این اسراء را آزاد کند اما برخلاف تعهد خود چنین نکرد. 🔻 حزب‌الله برای مجبور کردن اسرائیل به آزادی این اسراء در سال ۲۰۰۶ (۲۱ تیر ۱۳۸۵) در عملیاتی با نام «وعده صادق»، دو تن از نیروهای اسرائیل را به اسارت گرفت و صهیونیست‌ها نیز که به دنبال بهانه بودند، در مقابل حمله‌ی گسترده‌ای به جنوب لبان آغاز کردند. ۴۰ هزار نظامی اسرائيل با پشتوانه نیروهای ذرهی و هوایی و دریایی وارد جنوب لبنان شدند. 🔻 حزب الله در سومین روز نبرد، در یک اقدام نظامی و رسانه‌ای خارق العاده هنگامی که سخنرانی سید حسن نصر‌الله به صورت زنده پخش می‌شد، در مقابل دوربین‌ها با اعلام سید حسن نصرالله ناوچه پیشرفته ساعر اسرائیل هدف قرار گرفت، در گام بعد نیروهای حزب‌الله با کمک تونل‌های فراوانی که در جنوب لبنان ساخته بودند مانند اشباهی نیروهای اسرائيل را غافلگیر می‌کردند، آنها طی این عملیات‌ها با انهدام شمار بسیار زیادی از تانک‌های مرکاوا (ارابه پروردگار)، افسانه این تانک‌های را بر باد دادند، حزب‌الله لبنان در این جنگ از بمب هایی به وزن 100 تا 500 کیلوگرم برای جلوگیری از پیشروی تانک‌ها استفاده می‌کرد، برخی از آنها را نیز با موشک‌های روسی کورنت منهدم می‌کرد. آخرین شگفتی حزب‌الله که منتهی به پایان جنگ شد ساقط کردن موفق هلیکوپتر اسرائیل بود. 🔻 «حزب‌الله در وضعیتی قرار می‌گیرد که جلوی‌شان نیرو‌های دشمن بودند و اسرائیلی‌ها نیرو‌های خود را با هلی‌کوپتر از بالای سر این‌ها منتقل می‌کردند به پشت سر که این‌ها را قیچی کنند، و رزمنده‌ها تجهیزات دید در شب نداشتند و نمی‌توانستند هلی‌کوپتر‌ها را بزنند. خیلی مستأصل شده بودند دیگر کاملاً نزدیک بود که جنگ را ببازند که یکی فرمانده‌ها توسل می‌کند به حضرت زهرا (سلام الله علیها) و بعد در خواب حضرت زهرا(سلام الله علیها) را می‌بینند و به ایشان می‌گویند خانم کمکمان کنید. حضرت یک دستمالی در می‌آورند و تکان می‌دهند و می‌گویند که مشکلت حل ‌شد. همان موقع که ایشان این خواب را می‌بیند، در میدان جنگ یک رزمنده به دلش می‌افتد که آر.پی.جی را برداشته و یک شلیکی در دل تاریکی بکند، با خودش می‌گوید ما که داریم همه چیزمان را از دست می‌دهیم حالا بگذار بزنیم، «یا زهرا» می‌گوید و در تاریکی شلیک می‌کند و در کمال ناباوری می‌بیند در آسمان یک انفجار رخ می‌دهد؛ می‌فهمد یک هلیکوپتر اسرائیل در آسمان بوده است، وقتی که هلی‌کوپتر را می‌زند، اسرائیلی‌ها فکر می‌کنند این‌ها مجهز به تجهیزات دید در شب و شلیک به آن هستند و سریعاً عملیاتشان را متوقف و عقب‌نشینی می‌کنند.» [محمدى رى‏شهرى، محمد، خاطره‌های آموزنده، مؤسسه علمى فرهنگى دارالحدیث، سازمان چاپ و نشر - قم - ايران، چاپ: 2، 1392 ه.ش ص ۱۶] ⬅️ ادامه دارد... 👇👇
شرح حال
#یادداشت ✍️مروری بر تاریخچه تقابل اسرائیل و گروه‌های مقاومت... (قسمت هفتم: جنگ 33 روزه) 🔻 بعد از خ
این متن ادامه یاداشتی است که پیش از این با همین عنوان در کانال گذاشته بودم.
🖼 افسانه مرکاوا که در جنگ ۳۳ روزه برباد رفت و ارابه خدا به تابوت‌های مرگ مبدل شد. به واسطه این شکست قراردادهای بسیار پر سود فروش این تانک‌ها نیز لغو شدند و اسرائیل از این جهت نیز زیان زیادی دید. 🆔 ble.ir/rboresearch 🆔 eitaa.com/rboresearch 🆔 t.me/rboresearch
شرح حال
از دوستان بابت کمک‌های که انجام دادند تشکر می‌کنم. رفقا عصرها ساندویچ‌های ساده مثل نان و پنیر و خیار
امروز روز آخر پذیرایی از زوار پاکستانی هست، عزیزان از فردا دیگر پول واریز نکنند. ممنونم.🙏🌷