eitaa logo
شرح حال
1.2هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.2هزار ویدیو
135 فایل
کانال شخصی حمیدرضا باقری - طلبه (مقطع درس خارج) - نویسنده (کتاب‌های آقا‌روح‌الله - حاج‌آقا روح‌الله - لِله و...) @hamidreza_baghery کانال‌های دیگر بنده👇 https://eitaa.com/ayat_va_revayat https://eitaa.com/sharhehal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در شرایطی که غربی‌ها تلاش می‌کنند تحت عنوان مبارزه با تامین مالی تروریسم ایران را وادار به محدود نمودن صنایع نظامی، امنیتی و سایر نهادهای مرتبط با آن کنند، بهترین مدرک واهی برای فشار خارجی توسط «ظریف» به آنان داده می‌شود. اولا: اصل پول شویی در حمایت از تروریسم مد نظر غربی‌ها در کشور ما وجود دارد. ثانیا: مخالفت‌های موجود به واسطه پول خرج کردن «مجموعه‌های فاسد پول شو» است.
شرح حال
در شرایطی که غربی‌ها تلاش می‌کنند تحت عنوان مبارزه با تامین مالی تروریسم ایران را وادار به محدود نمو
✅ همانطور که هم رهبری و هم سایر مخالفان لوایح مرتبط با FATF بارها تذکر دادند، مجلس خودش باید قوانین داخلی مبارزه با پول شویی را با معیارهای خود بنویسد و آن را تصویب کند. ✅ اما اینکه با القای قوانین از خارج و با تعاریف کسانی که پدرجد حمایت مالی از تروریسم هستند، قوانین مبارزه با پول‌شویی در کشور ما تصویب شود، پذیرفتنی نیست. ✅ ما به این نقد داشته و داریم که بخواهیم قوانین و نهادهایی را بپذیریم که اسرائیل، عربستان و آمریکا را تروریسم نمی‌داند و سپاه و ارتش و آل حوثی‌ها و حزب الله لبنان را تروریسم می‌داند و در آن قرار می‌شود کسی چون عربستان بر فعالیت‌های ضد تروریسم دولت پرزیدنت روحانی نظارت کند. ✅ اما سخنان نابخردانه و بلکه خائنانه آقای ظریف یعنی همه طلاب و دانشجویانی که ماه‌ها با سختی‌های فراوان شب و روز مطلب نوشتند، مناظره کردند، تحصن گرفتند و... همه مزدور سپاه هستند! همچنین شورای نگهبان که به این لوایح ایراد گرفته‌ است و نیز مجمع تشخیص مصلحت نظام و اصلا حتی رهبری که آن‌ها را نقد نمودند، تحت تاثیر پول‌های خرج شده از طرف نهادهای پول‌شویی چون سپاه هستند. 😳 البته آقای ظریف هم که ادعاهای بدون سند دشمنان را مستند می‌کند و سند واهی و کافی به دست آنان می‌دهد، فقط اسم سپاه را نمی‌تواند بگوید چون می‌ترسد با او برخورد ‌شود! ✅ این جماعت بی‌‌خرد همیشه با توهم توطئه و البته با استفاده از برخی حرکات تند یا خشن حزب الهی‌ها که غالبا تحت تاثیر روابط و تحریک‌های پشت صحنه خودشان است، اذهان توده مردم را مدیریت نموده‌اند.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
توضیحات دکتر محمود کریمی بیرانوند در مورد سهم دولت و نهادهای مختلف در اقتصاد ایران...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با توجه به بودجه بسیار اندک نظامی ایران، به نظر شما ایران به عنوان چندمین قدرت نظامی جهان شناخته می‌شود؟
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقایسه هزینه‌های ایران و آمریکا در عراق و سوریه و دست‌آوردهای هرکدام...
شرح حال
مقایسه بودجه نظامی ایران با سایر کشورها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آمارها و تحلیل کذب هاشمی نمونه‌ای مشابه مصاحبه ظریف برای تضعیف نیروهای نظامی کشور. نیروهایی که علاوه بر اقدام در بحران‌های زلزله، سیل و... اکثر افتخارات اجرایی دولت ناتوان نیز بدست آنها محقق شده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصویر واقعی نقش دولت و سپاه در اقتصاد و تصویری که امثال ظریف و صادق زیبا کلام سعی در القاء آن به مردم دارند.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
قسمت‌هایی از مستند روزی‌روزگاری ترامپ پیرامون نقش لابی‌های صهیونیستی در انتخابات آمریکا
هدایت شده از  تریبون مستضعفین
⭕️فراخوان شماره ١٣ اتحادیه امت واحده 🔺تهیه غذا برای مردم مظلوم #یمن با توجه به قحطی بی‌سابقه در #یمن اتحادیه بین‌المللی #امت_واحده که از آغاز جنگ تا کنون ۵ نوبت بسته‌غذایی برای خانواده‌های محروم در یمن ارسال کرده، در نظر دارد در همراهی با پویش جهانی #یمن_تنها_نیست باری دیگر با همت مردم نوع‌دوست #ایران برای مردم یمن غذا تهیه کند. 🔹بخشی از هزینه‌ این فراخوان صرف تامین #شیرخشک برای اطفال میشود. 🎁این فراخوان تقدیم می‌شود به #أمل_حسين و هزاران کودک یمنی که در اثر #گرسنگی جان باختند... 📱شماره‌گیری کد: *724*1212# 💳شماره کارت یمن: 5022291900056654 💻درگاه اینترنتی: http://enfaagh.iuuu.ir/fa/form_data/add/form_id=5 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
سلام خدمت همه دوستان. این عزیزان "امت واحده" رو بنده‌ از نزدیک می‌شناسم و در گذشته همکاری‌هایی با آنها داشته‌ام و مورد اعتماد هستند. امروز از واجب‌ترین امور کمک کردن به برادران یمنی‌مان است، هرکس هرچقدر می‌تواند دریغ نکند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تأثیرات مهم سامانه جنگ الکترونیک ایران در معادلات دفاع مقدس
✍️معرفی "سامانه جنگال رحمت"... ✅ مدت‌ها بود با خواندن نوشته‌های یکی از تاریخ‌نگاران مطرح دفاع مقدس، ابهامات زیادی برایم ایجاد شده بود. وقتی آیات قرآن را می‌خواندم دائما خبر از نصرت‌های خداوند نسبت به مومنین در صحنه نبرد می‌داد اما وقتی اسناد و مدارک ارائه شده توسط این پژوهشگر را مطالعه می‌کردم، صحنه دفاع مقدس را نبردی صرفا عقلانی می‌دیدم که هیچ اثری از نصرت‌های خاص خداوند جز در موارد جزئی و شخصی در آنها دیده نمی‌شد. ✅ این سوالات ادامه داشت تا برنامه ۷‌ام مهر ۹۷ "چهل و هشت" با تهیه کنندگی مسعود ده‌نمکی و حضور "دکتر علی‌اصغر زارعی" "جانشین فرمانده سازمان پدافند غیرعامل" از شبکه چهارم را مشاهده کردم. ✅در این برنامه مطالبی فوق استراتژیک و البته ناگفته بیان شد که به تنهایی تمام اسناد و آنچه از تاریخ دفاع مقدس تا کنون بیان شده است را ویرایشی اساسی می‌زند و آن هم خبر از وجود "سامانه جنگال رحمت" بود. معرفی سامانه جنگال👇 https://eitaa.com/sharh_hal/956 ✅ "جنگال" مخفف "جنگ الکترونیک" و "سامانه جنگال رحمت" نام سامانه جنگ الکترونیک ایران در دوران دفاع مقدس بود، سامانه‌ای که از نصرت‌های بسیار خاص و از برگ‌های برنده‌ خداوند محسوب می‌شد، سامانه‌ای که تا آخر جنگ و حتی سال‌ها بعد از آن حتی فرماندهان ارشد جنگ نیز از وجود آن خبر نداشتند و هیچ کس حتی به مخیله‌اش نیز خطور نمی‌کرد، ذهن توانمند ایرانی با امکانات بسیار ساده و با اتکا به خداوند به آن دست یافته باشد. ✅ سامانه‌های اطلاعاتی و ارتباطی ارتش عراق از مهم‌ترین نقاط قوت و تکیه ابرقدرت‌های پوشالی برای یاری دادن صدام بودند و اتفاقا خداوند نیز برگ برنده خود را در همین عرصه برای رزمندگان ایرانی رو می‌کند. قسمتی از برنامه چهل و هشت پیرامون تاثیرات این سامانه در دفاع مقدس👇 https://eitaa.com/sharh_hal/957 لینک دانلود برنامه به صورت کامل👇 http://tv4.ir/post/2697 http://sharhhal.blog.ir/1397/09/01
✍تحریف داستان کودکی پیامبر(صل‌الله علیه و آله)... ✅پیامبر(ص) از بدو تولد تا مدت ۵ سال جدا از مادرگرامیشان و نزد یک قابله به نام حلیمه در بیابان بزرگ می‌شوند. ⁉️ طبیعتا این ماجرا بسیار عجیب و سوال برانگیز است! در کتاب‌های دینی مدرسه، در پاسخ به این سوال ادله مختلفی جز حقیقت ماجرا، گفته می‌شود. 👈می‌گویند چون مادر حضرت(ص) شیر نداشت، باید ایشان را به دایه‌ای می‌سپردند و حضرت(ص) از هیچ دایه‌ای‌ جز حلیمه که بیابان نشین بود، شیر ننوشیدند، ایشان را به دایه‌ای در بیابان سپردند. ✅ اگرچه این حکمت خداوند بود که حضرت(ص) از هیچ دایه‌ای جز حلیمه، شیر نخورند اما چرا با اینکه حضرت(ص) مدتی از مادر حمزه عموی‌شان، شیر خوردند، خداوند حکمت را در شیر نداشتن مادر ایشان و شیر ننوشیدن حضرت از هیچ دایه‌ای جز فردی بیابان نشین قرار داد؟ و چرا بعد از دوسال و پایان مدت شیرنوشیدن، آمنه مادر گرامی حضرت سه سال دیگر نیز باید از نعمت حضور فرزند مبارک خود محروم می‌ماند و البته صبورانه به این ماجرا اعتراضی نیز نمی‌کرد؟ ✅ از جمله دلیل‌هایی که در توجیه باقی ماندن حضرت نزد حلیمه، بعد از ایام شیرخوارگی نوشته‌اند، تعلیم ادبیات اصیل عرب و وجود آب‌هوای بهتر بیابان و رسم عرب است. ⁉️اما سوال اینجاست که اگر این ادله صحیح است، پس ‌چرا سایر فرزندان اهل مکه را به بیابان نمی‌فرستادند؟ چرا حمزه عموی پیامبر(ص) که دوماه از ایشان بزرگ‌تر بود به بیابان فرستاده نشد؟ کودکان در شهر بهتر با ادبیات آشنا می‌شدند یا در بیابان؟! این چه رسمی بود که گزارشی در موارد غیر از پیامبر ذکر نشده است؟ آب‌ و هوای مکه در طول این پنج سال در همه فصول مانع حضور کودکان در این شهر بود؟! ✅راز ماجرا را باید در تلاش جریان یهود در تحریف و پاک نمودن رد پای خونین خود از تاریخ جست. ✅ راز رضایت آمنه مادر پیامبر در دوری فرزندشان را در مهارت یهود در علم قیافته شناسی و شناخت نسب‌ها و تلاش برای نابود نمودن پیامبر آخرالزمان که وعده نابودی تشکیلات یهود به دست او داده شده بود جست؛ ✅ راز ماجرا را در ترور هاشم جد پیامبر(ص) و عبدالله پدر پیامبر(ص) و ناکامی در ترور عبدالمطلب پدربزرگ پیامبر(ص) و ممانعت از میلاد نبی‌مکرم و تلاش برای ترور ایشان جست.[۱] ✅در کتاب شریف کافی از امام باقر(ع)نقل شده است: 👈چون پیغمبر (ص) بدنیا آمد مردى از اهل کتاب نزد جمعى از قریش آمده و گفت: دیشب در میان شما نوزادى بدنیا آمد؟ گفتند: نه، گفت: پس چنین نوزادى باید در فلسطین بدنیا آمده باشد و نامش احمد است، و خالى در بدن دارد که رنگش چون خز خاکسترى است و نابودى اهل کتاب و یهود بدست او است، و به خدا اى گروه قریش این مولود نصیب شما نشده! آنها (که این سخن را شنیدند) از نزد آن مرد پراکنده شده بجستجو پرداختند و اطلاع پیدا کردند که در خانه عبد اللَّه بن عبد المطلب نوزادى بدنیا آمده پس بدنبال آن مرد گشتند و او را دیدار کرده بدو گفتند: چرا بخدا در میان ما پسرى بدنیا آمده، پرسید: آیا پیش از آنکه من بشما بگویم یا بعد از آن بدنیا آمده؟ گفتند: پیش از آنکه آن سخن را بما بگوئى، گفت: مرا پیش او ببرید تا او را ببینم، آنها بنزد مادر آن حضرت (آمنه) آمدند و بدو گفتند: پسرت را بیاور تا ما او را ببینیم، آمنه گفت: بخدا این فرزند من وقتى بدنیا آمد مانند بچههاى دیگر نبود، او دو دست خود را بزمین نهاد و سر بسوى آسمان بلند کرد و بدان نگریست سپس نورى از او ساطع گشت که من کاخهاى بصرى را (شهرى بوده در سر حد شام) مشاهده کردم و شنیدم هاتفى در هوا می‌گفت: 👈همانا تو بهترین مردم را زادى، و چون او را بر زمین نهادى بگو: او را از شر هر حسودى بخداى یگانه پناه دادم، و نامش را محمد بگذار. آن مرد گفت: او را بیاور، و چون آمنه آن حضرت را آورد، آن مرد او را نگریست و برگردانید و چون آن خال (مهر نبوت) را در میان دو شانهاش دید بیهوش شده روى زمین افتاده، قریش آن حضرت را گرفته بمادرش دادند و بدو گفتند: خدا این فرزند را بر تو مبارک سازد. 👈و همین که از نزد آمنه بیرون رفته آن مرد بهوش آمد بدو گفتند: واى بر تو این چه حالى بود که بتو دست داد؟ گفت: نبوت بنى اسرائیل تا روز قیامت از بین برفت، بخدا این کودک همان کسى است که آنها را نابود سازد، قریش از این سخن خوشحال شدند، آن مرد که خوشحالى قریش را دید بدانها گفت: شادمان شدید! بخدا سوگند چنان حمله و یورشى بر شما برد که اهل شرق و غرب از زمین آن را بازگو کنند، ابو سفیان گفت: (چیزى نیست) بمردم شهر خود یورش می‌برد.[۲] ............................... ارجاعات: ۱. ر.ب: متن کامل همراه با استنادات👇 http://sharhhal.blog.ir/1397/09/03 و همچنین ر.ب: موسسه مطالعات فرهنگی لوح و قلم، تبار انحراف، جلد یکم از آفرینش تا ختم نبوت، ص: ۱۶۰. ۲. کلینى، محمد بن یعقوب بن اسحاق، الکافی (ط - الإسلامیة)، ج8 ؛ صص: ۳۰۰-۳۰۱
✍️معرفی مستند "سرزمین من هبرون"... ✅ خانم مسنی را دیدم که غضب‌ناک شده و صهیونیست‌ها را نفرین می‌کرد، می‌گفت: اگر می‌دیدی چقدر این‌ها ظالم هستند، چه به سر این بدبخت‌های فلسطینی آورده‌اند، خدا لعنتشان کند، خدا ریشه‌یشان را بکند... ✅ ماجرا را پرسیدم؛ گفت: «در این برنامه فیلمی از زندگی مردم فلسطین نشان داده و من اصلا نمی‌دانسته‌ام این اسرائیلی‌ها اینقدر وحشی هستند و این بلاها را به سر مردم فلسطین می‌آورند.» ✅این حجم از تأثیر گذاری یک برنامه برایم باور کردنی نبود. دقایق آخر برنامه "افق مستند" بود و مجری مشغول صحبت با آقای "دکتر مجتبی رحمان دوست" "دبیر کل جمعیت دفاع از فلسطین" در مورد مستندپخش شده بود. 🔹فایل کامل برنامه را دانلود کردم👇 http://ofoghtv.ir/program?progNo=6103&episodeId=18812 🔹قسمتی چند دقیقه‌ای از مستند👇 https://eitaa.com/sharh_hal/971 http://sharhhal.blog.ir/1397/09/06 ✅ نام اصلی مستند « THIS IS MY LAND HEBRON » ساخته دو کارگردان ایتالیایی به نام "جولیا آمانی و استیون ناتانسون" که در برنامۀ "افق مستند" دوبله شده بود، متأسفانه تا کنون اثری به این حد از عینیت، در توصیف صهیونیست‌ها ندیده بودم. ✅ ماجرای مستند به حضور قریب به ۵۰۰ نفر شهرک نشین صهیونیست در شهر "الخلیل" با قریب به ۱۲۰ هزار ساکن مسلمان برمی‌گردد، شهری که صهیونیست‌ها آن را "هبرون" یا قلب جغرافیایی اسرائیل و جایی که به اعتقاد آنها قبر ابراهیم، ساره، ربکا، آدم و هوا در آنجاست. ✅ شهرک نشین‌ها در ابتدا در مناطقی از این شهر ساکن می‌شوند و رفته رفته محدودیت‌هایی برای مسلمانان ایجاد می‌کنند و با حمایت‌های قانون و نظامیان اسرائیل، آزارهای شدید خود را به جایی می‌رسانند که عملا مسلمانان هیچ راهی جز کوچ کردن از شهر و خانه‌ی خود نمی‌یابند. ✅ این مستند با مصاحبه‌هایی که با سیاسیون، نظامیان و روزنامه نگاران یهودی ساکن اسرائیل ترتیب می‌دهد، به خوبی نشان می‌دهد که اقدامات و تفکرات جریان اصیل صهیونیست و شهرک‌نشینان حتی برای شمار زیادی از یهودیان اسرائیل نیز قابل تحمل نیست. ✅ در این با استدلال‌های نژاد پرستانۀ انسان‌هایی آشنا می‌شویم که از کودکی با نفرت و تفکرات افراطی بزرگ می‌شوند و به خود اجازۀ هرگونه جنایتی نسبت به غیریهودیان را می‌دهند. کسانی که البته خود متأثر از جریان رسانه‌ای صهیونیستی هستند، جریانی که مظلومیت یهود و ظالم بودن مسلمانان را برای آنها قطعی نموده است. http://sharhhal.blog.ir/1397/09/06
✍عدالت‌خواهی از جنس فدائیان اسلام... ✅ اگرچه از ابتدای فعالیت‌های دانشجویی تا طلبگی با "جنبش عدالت‌خواه" همراه بوده و هستم و همیشه به صورت کلی جنبش را انقلابی‌ترین تشکل دانشجویی کشور می‌دانسته‌ام. ✅ اگرچه معتقدم "مشق نانوشته غلط ندارد" و کسانی که احساس هویت خودشان را در نفی دیگران علی الخصوص بچه‌های جنبش می‌دانند در اشتباه محض می‌دانم. ✅ اما بد نیست برخی داشته‌ها و یافته‌های امروز خود بعد از قریب به ۱۰ سال همراهی با جنبش را مرور کنم. ◀️ اولین حضور جدی‌ام در برنامه‌های جنبش، شرکت در تحصن مقابل "دادگاه ویژه روحانیت" در حمایت از "طلبه سیرجانی" بود، طلبه‌ای که برای مبارزه با بی‌عدالتی‌ها پیاده روی از سیرجان تا تهران را آغاز کرده بود! آن زمان اعتراض‌ها را آنقدر ادامه دادیم تا طلبه سیرجانی با ورود مستقیم رهبری به ماجرا آزاد شد. ◀️فعالیت‌هایمان در جنبش ادامه داشت تا اینکه تلاش طلبه سیرجانی برای مبارزه‌، ۲سال بعد در شکل تحصن در حرم عبدالعظیم حسنی خود را نشان داد و ما نیز با احساسات جنبشی و دادخواهانه خود باز از کنار این تصمیم ساکت نگذشتیم، اتوبوسی کرایه کردیم و اردوی حمایت از طلبه سیرجانی از دانشگاه‌های مختلف شیراز به سوی حرم عبدالعظیم را ترتیب دادیم. ✅ اگرچه طلبه سیرجانی انسانی با اخلاص و باصفا بود، اما نتیجه‌ای اصلی سبک مبارزه منفی او، انباشت خشم و نفرت از جمهوری اسلامی و ناامیدی از اصلاح بود. ✅ امروز هم بعد از بیش از ده‌سال از آن ماجرا، عوض انباشت تجربه‌ها و داشته‌ها، باز بارها و بارها همین مسیر اشتباه، در جنبش عدالت‌خواه پی‌گرفته می‌شود. ✅ هنوز هم از گزینه‌های اصلی جنبش برای مبارزه با بی‌عدالتی تجمع و تحصن و درگیر شدن با نظام است، نمونه‌هایی از جنس دادخواهی فدائیان اسلام در نظام طاغوت و انگار نه انگار که انقلابی صورت گرفته و ظرفیت‌های فراوانی برای حرکت به سوی عدالت و آرمان‌ها فراهم شده است. ✅ انگار نه انگار که دوستان جنبش تجربه‌های موفقی چون ورود کارشناسی و دفاع منطقی از آرمان‌های انقلاب، در عرصه قرارداهای مختلف بین‌المللی را پشت‌سر گذاشته‌اند. ✅ در ماجرای ده ونک شاهد دو رویکرد مختلف از دوستان عدالت‌خواه بودیم: ◀️ یک رویکرد افشاگری و فریاد زدن و... که نه تنها فایده‌ای برای اهالی ده ونک نداشت بلکه منتهی به بازداشت و دادگاهی شدن آن عزیز و ناامیدی مردم از اصلاح شد. ◀️ یک رویکرد نیز ورود یک تیم حقوقی و بررسی اسناد و مدارک و فعالیت‌های از این دست بود که توانست نقش بسیار موثری در دفاع از حق مردم آنجا داشته باشد و امیدها را برای اصلاح زنده نمود. ✅ نمونه‌ دیگری از ورود جنبش برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی کشور، شکایت از "وزیر سابق راه" تحت عنوان "تضییع اموال عمومی" بود. 📌خبری که حکایت از رشد یافتن گفتمان عدالت‌خواهی برای ورود به عرصه مبارزه مثبت و انقلابی‌گری در متن حرکت تمدنی داشت. http://sharhhal.blog.ir/1397/09/07
✍معرفی کتاب "تبار انحراف"... 🔹 یکی از کتاب‌هایی که اخیرا در زمینه "جریان شناسی تاریخی یهود " خواندم "تبار انحراف جلد اول: از آفرینش تا ختم نبوت" بود. 🔹این کتاب به صورت تحقیقی گروهی و زیر نظر "حجت‌الاسلام مهدی طائب" نگارش شده است و از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در موضوع خود بوده است. 🔹محوری‌ترین بحث‌های این کتاب موضوعات قرآنی مرتبت با یهود و بنی‌اسرائیل است که به صورتی نظیم یافته از سرگذشت تاریخی این قوم و ابتلائات مختلف آنان آغاز می‌شود و تا انشقاق جریان انحرافی یهود و مواجه آن با مسیحیت و اسلام ادامه می‌یابد. 🔹متن کامل کتاب بر اساس فصل بندی👇 http://jscenter.ir/judaism-and-islam/jewish-intrigue/3684
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سیاست‌مداران معمولا دوپهلو صحبت می‌کنند و صرفا کلیاتی را می‌گویند. اما وقتی رهبر یک ملت در پیشگاه شخصیت‌های مهم کشورهای اسلامی به صورت جزئی و مصداقی می‌گوید: "قطعا ملت یمن و انصارالله پیروز است." و حیثیت خود را برای این ادعا وسط می‌آورد و ادله خود را ذکر می‌کند، حکایت از ایمان واقعی او به این سخن دارد.
✍ضرورت دشمن شناسی 📌قسمت دوم(غفلت حوزه علمیه) ... ✅ از ابتدایی که به حوزه علمیه می‌آییم، یک کلمه در ساختار تحصیلی حوزه بحث نمی‌شود که آیا دشمنی داریم یا خیر؟ اگر داریم این دشمن کیست؟ چطور آن را بشناسیم؟ معیارهایش چیست؟ اصلا چرا دشمن را بشناسیم و... ✅ طلبه بیچاره حق دارد بعد از سال‌ها تحصیل در حوزه معیار دشمنی و دوستی را نداند، فهمی از جبهه حق و باطل و شاخصه‌های هرکدام نداشته باشد و خلاصه آدرس را اشتباه برود. ✅ در کتاب شریف کافی از امام صادق(علیه السلام) روایت شده است: 🔹«سه چيز از علامات مؤمن است: شناختن خدا و شناختن دوستان و دشمنان خدا.» 🔸ثلَاثٌ مِنْ عَلَامَاتِ الْمُؤْمِنِ عِلْمُهُ بِاللَّهِ وَ مَنْ يُحِبُّ وَ مَنْ يُبْغِضُ.[۱] ✅وقتی به رهبر انقلاب نگاه می‌کنیم، حجم مطالبی که در ضرورت، چرایی و اهمیت "دشمن شناسی و ابعاد مختلف آن" صحبت کرده‌اند به یک کتاب قطور که اتفاقا چاپ هم شده است می‌رسد، اما وقتی به حوزه علمیه نگاه می‌کنیم، آنقدر این مقوله "شوخی و بی‌اهمیت" انگاریده شده است که در حال حاضر بیشترین ضربات به جهان اسلام از همین مقوله وارد می‌شود و هرکس اراده کند می‌تواند با چند حرف سطحی جمعی را به انحراف بکشاند. ✅ رهبری مقوله دشمن شناسی را نه مختص به حوزه بلکه یکی از بایسته‌های عمومی جامعه می‌دانند و می‌فرمایند: «هم دشمن را باید شناخت، هم شیوه‌های دشمنی را. راه ‌‌‌و رسم‌ها و سمت‌وسوهایی را که اینها برای دشمنی در نظر گرفته‌اند، [همه] باید بدانند؛ مسئولین باید بدانند، مردم هم باید بدانند.»[۲] ✅در فرازهای یکی از خطبه‌های مهم امیرالمؤمنین(علیه السلام) که در هردو کتاب‌ کافی و نهج‌الباغه آمده است، حضرت می‌فرمایند: 🔹بدانيد كه شما رشد و صواب را نتوانيد شناخت تا بشناسيد كسى كه تارك و مخالف آن است. 🔸و اعْلَمُوا أَنَّكُمْ لَنْ تَعْرِفُوا الرُّشْدَ حَتَّى تَعْرِفُوا الَّذِي تَرَكَهُ 🔹و نتوانيد بعهد و ميثاق قرآن عمل‌کنید تا آن كسانى كه آن را نقض كرده و شكسته‌اند بشناسيد. 🔸و لَمْ تَأْخُذُوا بِمِيثَاقِ الْكِتَابِ حَتَّى تَعْرِفُوا الَّذِي نَقَضَهُ 🔹و بدان تمسك نداريد تا آن كسي‌را بشناسيد كه آن را پشت سر انداخته است. 🔸و لَنْ تَمَسَّكُوا بِهِ حَتَّى تَعْرِفُوا الَّذِي نَبَذَهُ 🔹و هرگز قرآن را چنانچه حق آن است، نخوانده‌اید تا آن كسى كه آن را سوزانيده بشناسيد. 🔸و لَنْ تَتْلُوا الْكِتَابَ حَقَّ تِلَاوَتِهِ حَتَّى تَعْرِفُوا الَّذِي حَرَّفَهُ 🔹شما ضلالت را نخواهید فهميد تا هدايت را بدانيد. 🔸و لَنْ تَعْرِفُوا الضَّلَالَةَ حَتَّى تَعْرِفُوا الْهُدَى 🔹و هرگز تقوى و پرهيزكارى را تشخيص ندهيد تا كسى كه از حق تجاوز كرده بشناسيد و چون اين مطالب را فهميديد بدعت‌ها و زورسازي‌ها را مي‌توانيد بفهميد. 🔸و لَنْ تَعْرِفُوا التَّقْوَى حَتَّى تَعْرِفُوا الَّذِي تَعَدَّى فَإِذَا عَرَفْتُمْ ذَلِكَ عَرَفْتُمُ الْبِدَعَ وَ التَّكَلُّفَ.[۳] http://sharhhal.blog.ir/1397/09/11 ............. ارجاعات: [۱] الكافي (ط - الإسلامية) ؛ ج‏2 ؛ ص: 126. [۲] بیانات در دیدار مردم قم – 19 دی 1395. [۳] الكافي (ط - الإسلامية) ؛ ج ‏8 ؛ ص: 390، در ترجمه‌ها نیز از "ترجمه كمره‏اى، استفاده شده است. مطالب مرتبط: ضرورت دشمن شناسی قسمت اول👇 http://sharhhal.blog.ir/1397/08/04-6
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبت‌های دکتر عبدالملکی در موضوع دست‌آوردهای انقلاب اسلامی در برنامه چوب‌خط با موضوع مدیریت جهادی.
✍مقصد جریان عدالت خواهی... ✅سال 1387 رهبری به شیراز آمده بودند، شبی که فردای آن قرار بود رهبری در دانشگاه با دانشجویان دیدار داشته باشند، همراه با دوست صمیمی‌ام "سید مهدی پوریزدان پرست" که دبیر جنبش عدالت‌خواه در شیراز بود به دانشگاه شیراز رفتیم. صحبت دوستان از این بود که فردا مقابل رهبری چه چیزی گفته شود؟ ✅ از بحث‌های اصلی آن سال‌های بچه‌های جنبش در شیراز، پروژه برج‌های دوقولوی شیراز و برخی اقدامات شورای شهر شیراز همچون طرح هدف ۹۰ و تقسیم ناعادلانه بودجه‌ و امکانات شهری و شاید از همه مشهورتر مقابله دوستان جنبشی با اقدامات دفتر امام جمعه شیراز در اجرای طرح‌ "فلاحت در فراغت" و به قول ما "فلاکت در فلاکت" بود. ✅ فردای آن شب مشتاقانه منتظر شنیدن پاسخ‌های رهبری به "فرشید جعفری" نماینده دانشجویان عدالت‌خواه شیراز، بودم، پاسخ‌های رهبری برای خیلی‌هامان و شاید همه تا مدت‌ها قابل هضم نبود. لااقل خودم تا چندسال اخیر نیز متوجه حقیقت توصیه رهبری نبودم. ✅ توصیه اصلی رهبری در این دیدار به دانشجویان و علی الخصوص بچه‌های جنبش، گفتمان‌سازی و تصمیم‌سازی و عدم ورود مصداقی به مبارزه با مفاسد بود. ✅ ظاهر سخن این بود که وقتی فساد را می‌بینیم، دست روی دست بگذاریم و فقط موعظه کنیم که خوب‌ها خوب باشند، بدها بد نباشند، خوب‌ها بد نباشند، بدها خوب باشند و خلاصه کلیاتی که هر دزد و فاسدی باکمال میل در کنار ما سروده‌ آن را بلندتر سر می‌داد. ✅ بارها از اساتید خود پرسیدم این حرف رهبری که "مصداق سازی نکنید بلکه گفتمان سازی کنید." یعنی چه؟! و مرثیه خود را مجدد می‌سرودم اما متاسفانه دریغ از یک جواب قانع کننده... ✅ سخن رهبری در آن روز این بود که اساسا کار دانشجو برخورد مصداقی با فساد نیست بلکه این کار قضات و مسئولین است و دانشجو ممکن است در مصادیق اشتباه کند و یا حداقل اینکه تلاش‌های خارج از ساختار او موجب هزینه‌هایی تقریبا بی‌فایده برای جریان دانشجویی و دانشجویان و القای ناامیدی و یأس به جریان دانشجویی و دانشگاه باشد. ⁉️ کسانی که امروز مشغول پست نوشتن و نقد جنبش عدالت‌خواه هستند و برخی دوستان جنبشی نیز که عوض رفتار برادرانه و تبیین کننده تیغ تیز برائت جستن را برداشته‌اند، بهتر است از خود سوال کنند چقدر به سوالات اساسی بچه‌های جنبش پاسخ داده‌اند؟ چقدر تفاوت‌های ولی جامعه و سایرین و ارتباط با او را تبیین نموده‌اند؟ چقدر سؤالات تکراری و پاسخ‌های مکرر رهبری به این سوالات را برایشان تکرار کرده‌اند؟ چقدر با زبان برادرانه و نه تندتر از جوانان جنبشی به نقد و ارائه راهکار برای بچه‌های جنبش پرداختند؟ ⁉️ چندنفر از عزیزان برای دوستان جنبشی تبیین نمودند که در فضایی که ارزش های اجتماعی عدالت خواهانه نیست، عدالت‌خواهی از جنس سلبرتی‌های دانشجویی و جدا افتاده از مردم و حتی دانشگاه و دانشجو بی‌فایده است و راهکار بازگشت به مردم است و لااقل از جریان کمونیست و چپ باید آموخت که پایگاه قدرت خود را در توده‌های مردم نهاده بود و همچنان جریان ادبی کشور مسخر آن است. 📌در فضایی که آرمان بسیاری از مردم رسیدن به اشرافیت باشد و یک طیف سیاسی با برند اشرافیت وام‌دار قدرت می‌گردد،‌ مبارزه با مسئول اشرافی خنده‌دار است. 📌در فضایی که گفتمان جامعه با ارزش‌های عدالت‌خواهانه همراه نباشد، مصادیق ضد عدالت و فاسد چون علف هرز دائما می‌رویند و بازی مبارزه با مفسیدن، ثمره‌ای جز ناامیدی از اصلاح و انباشت خشم از سیستم نخواهد داشت.👇 http://sharhhal.blog.ir/1397/09/13 مطالب مرتبط: عدالت‌خواهی از جنس فدائیان اسلام👇 https://eitaa.com/sharh_hal/977 http://sharhhal.blog.ir/1397/09/07
از همه دوستان علاقه‌مند به فضای عدالت‌خواهی که در قم تشریف دارید، دعوت می‌کنم تا در این هم‌اندیشی شرکت نمایید.