eitaa logo
شیخ علی🇵🇸
1.1هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
133 ویدیو
14 فایل
کوتاه نوشت از طلبگی! الحاصل آقا... @alhasell ناشناس:👇👇 payamenashenas.ir/sheikh_ali_110
مشاهده در ایتا
دانلود
یه مطلب نسبتا بلند میخوام بذارم واستون خواهش میکنم با دقت بخونید و روش فکر کنید🤔...
هدایت شده از ๛ وارستگی ๛
🔸 ما در فضای زندگی خودمان و حتی در زندگی‌های دینی، در بهترین حالت زندگی دینی را مثلاً در مناسبات ملکوتی و با ملائکه شکل می‌دهیم. یعنی ملائکه‌ای هستند که نسبتی قدسی بین ما و جهان برقرار می‌کنند. در این نحوهٔ زندگی دینی، انسان هنوز خودش نیست. یعنی اینجا انسان آخرش در یک عالم قدس قرار دارد که ملائکه برایش پیش آورده‌اند. 🔹 اما بیایید کمی به حضور در کربلا یا حضور در سرآغاز زندگی فکر کنیم. در حضور در سرآغاز زندگی، آن انسان یا به‌تعبیری آن خلیفة‌الله است که حتی سبب نزول ملائکه می‌شود. 🔸 [در کربلا] وقتی این صحنه‌ها داشت پیش می‌آمد این ملائکه کجا بودند؟ اینجا جایی است که ملائکه هم نمی‌توانستند بیایند. اینجا مقام خود خلیفةاللهی انسان است. 🔹 حالا کمی به خود دفاع مقدس هم نگاه کنید. در دفاع مقدس باز انگار چنین صحنه‌ای را می‌بینید؛ یعنی انگار انسان است و خدا و بعد در نسبت انسان و خداست که ملائکه هم حضوری پیدا می‌کنند، یعنی می‌خواهند که در این نسبت باشند. 🔸 حالا به نسبت انسان و ملائکه در قصهٔ حضرت آدم برگردید. آنجا هم کمی می‌شود به این فکر کرد. آنجا هم خدا می‌گوید که من می‌خواهم خلیفه‌ای بر روی زمین بگذارم. ملائکه به‌نوعی تعجب می‌کنند و می‌گویند آنجا که دار تزاحم است و جنگ و خون‌ریزی می‌شود! چون در عالم قدسی که ملائکه شکل می‌دهند این تزاحمات و جنگ نیست. 🔹 آنجایی که هیچ‌چیز نیست، انسان را می‌گذارد. بحث اینجاست که در آن مقام تنهایی و غربتی که انسان قرار می‌گیرد، انسان فقط و فقط با خدا نسبت برقرار می‌کند. 🔸 اگر بخواهید در مقام توحیدی حضرت ابراهیم علیه‌السلام یا بقیهٔ پیامبران هم نگاه بکنید چنین صحنه‌هایی را می‌بینید؛ چنین صحنه‌هایی که انگار ملائکه هم دیگر وسط نیستند. این نسبت خود انسان با حق است. اینجا چه وسعتی برای حضور انسان پیش می‌آید؟ 🔹 نمی‌دانم که این مثال را اینجا بزنیم یا نه؛ وقتی که حضرت امام می‌خواهند پای خودشان را در عالم سیاست بگذارند چه اشکالی به ایشان می‌شود؟ این اشکال که: اینجا که مقدس نیست و به‌تعبیری جای ملائکه نیست، همهٔ اهل قدرت اینجایند! 🔸 امام یک‌دفعه خودش را وارد این صحنه می‌کند و بعد انگار از اینجاست که عالم ملکوت هم تازه اذن حضور پیدا می‌کند. در این صحنه دیگر این انسان است که وسط است. یعنی اینجا هیچ قدسیتی هم نیست که انسان در پناه آن مقدس بودن در اینجا حضور داشته‌باشد. 🔹 اینجا انسان از جهتی در مقام "هیچ‌چیز" قرار می‌گیرد؛ در مقامی که هیچ چیزی هم کنارش نیست که این غربت را کمی تسکین بدهد. اما همین جاست که آن مقام خلیفة‌اللهی هم پیش می‌آید. همین جاست که انسان احساس می‌کند در یگانگی‌ای با ارادهٔ حق هم قرار گرفته‌است. 🔺 @varastgi ๛ وارَستِگی 🎙 حجت‌الاسلام نجات بخش 🗓 اول محرم‌الحرام ۱۴۴۵ ‌ ‌ ‌ ‌
‌‌ سخنی که در وجود دارد، غیر از آن سخنی است که ما به‌ عنوان مثال، در یک متنِ پژوهشی از فلان روانشناس به‌دست می‌آوریم. لحن و آهنگی خاصّ برای خود دارد و با روحیه‌ و هدفی خاص بیان شده است تا ما را از آن خطری که در معرض آن هستیم به بیرون پرتاب کند و در مسیری قرار دهد تا با آن روحیه، در عالَم دیگر وارد شویم. برایِ خود عالَمی متفاوت دارد و یک زبانِ سرد و بی‌روح نیست؛ باید مواظب باشیم را در حدّ یک متنِ پژوهشی تقلیل ندهیم!
‌ ‌‌ شما ببینید حتّی خودِ ، داستان موسی علیه السّلام را می‌گوید، از پیغمبر صلوات الله علیه و آله می‌گوید، از حضرت عیسی علیه السّلام می‌گوید، خب چرا همه را با هم نمی‌گوید؟ چرا همه را در یک جا جمع نمی‌کند بگوید: خب فصل اوّل داستان حضرت موسی، فصل دوم داستان حضرت عیسی، چرا این‌گونه نمی‌گوید؟ در دل این چینش کلمات و فراز و فرودی که آورده است، دارد با ما چه‌کار می‌کند؟ نمی‌خواهد یک مفهوم به ما منتقل کند، می‌خواهد یک نوع نگاه خاصّ به ما بدهد یا به تعبیری می‌خواهد روحیه‌ای به ما بدهد تا با آن روحیه، با جهانِ بیرون روبرو شویم.‌
‌ ‌ اگر ما به ، به‌ مثابه‌ی یک متن پژوهشی نگاه کنیم، برایِ فهم آن می‌گوییم: خدا مثلاً می‌خواسته این را بگوید یا می‌خواسته آن را بگوید... بعد برداشت‌های خود را کنار هم قرار می‌دهیم، امّا هنگام عمل به آیات، می‌بینیم که انگار عزمی برایِ عمل به آن آیات را نداریم! اگر بپرسیم که چرا عزمی برای عمل به قرآن را نداریم، در جواب می‌توان گفت: چون خداوند را با روحیه‌‌ای آهنگین برای بشر فرستاده، امّا ما آیاتِ قرآن را چیزی جز همین کلمات و همین مفهومی که از آن درک می‌کنیم نمی‌دانیم!‌ ما با عملکرد خود، آیات را در گوشه‌ای می‌گذاریم و به‌ تعبیری حرارت آن را می‌گیریم! آن را سرد می‌کنیم، خاموش می‌کنیم، آن‌وقت تنها در حدّ یک توصیه‌ی اخلاقی می‌شود! بعد که توصیه اخلاقی شد، می‌گوییم: فلان روانشناس هم این حرف را گفته است و آن را در حدّ توصیه های مثلاً روانشناسانه پایین می‌آوریم، نه! این‌ها دو حرف را می‌زنند! سخنِ ، غیر از این سخنی است که ما به‌ عنوان یک متن پژوهشی از فلان روانشناس به‌دست می‌آوریم، خود یک لحنی دارد، برایِ خود یک آهنگی دارد و با یک روحیه‌ای خاص بیان شده است. ‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌@tafakkor_qurani
به به فرزندانم😄 چطوریایید؟!😅😉 خوبید؟! خوش میگذره؟! حال و احوال؟! امشب کمی فرصت شده اگر صحبتی بود در خدمتم🌹 یه مطلبی مهم هم در رابطه با ادامه فعالیت های کانال میخوام بگم😉
هرچه دل تنگت می‌خواهد بگو😄 👇👇👇👇👇👇👇 https://daigo.ir/pm/95JGHd
سلام اگر ترک گناهش با ازدواج محقق میشه، خب بایستی ازدواج کنه تا گناه رو بتونه ترک کنه، ولی بنظرم زیاد ترتیبی بینشون نیست
سلام فانتزی هارو بریزید دور! بعیده اون آقای خوشتیپ، چارشونه‌ی قد بلندِ پولدارِ آرزوی همه دخترا بیاد خواستگاریتون! این نگاه بچگانه رو کنار بذارید و عاقلانه و منطقی طرفتون رو بررسی کنید
ازدواج کنید خو😁😂😂 ولی جدا بگردید سوراخ کار رو در ارتباط خودتون با خدا پیدا کنید.... . . مطمئن باشید اگر تاب و تحمل اینهمه فشار رو نداشتید اینهمه مشکلات نداشتید، پس توانایی صبر و تحمل به اندازه مشکلاتتون رو دارید... صبوری کنید و کار رو رها کنید و بسپارید به خدا...
سلام قبلا یه راه حل از اقای دارابی گذاشتم کانال😄😂 سرچ کنید همونو عملی کنید😁 . . حرفاتون رو همون جایی که نشستید به آقا بقیه الله بگید...
راستی میخوام فضای کانال رو از مطالب ازدواجی به مطالب معرفتی و قرآنی تغییر بدم، نظرتون چیه؟! 👇👇👇👇👇👇 https://daigo.ir/pm/95JGHd