eitaa logo
شهید شیخ احمد کافی
88.4هزار دنبال‌کننده
15هزار عکس
7.2هزار ویدیو
5 فایل
🌹﷽🌹 آثار ماندگار از صدای ماندگار 👇 《رسانه حفظ و نشر آثار #شیخ‌احمد‌ڪافی》 تبلیغات ثامن برندینگ💚👇 https://eitaa.com/joinchat/2308702596Cce98270c04 👈محتوای تبلیغات تایید و یا رد نمیشود🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
دست ادب بر روی سینه می گذاریم✨ السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللَّهِ فِي أَرْضِه‏✋🏻 سلام زیباترین آرزوی من سلام صاحبِ آدینه های انتظار ❣ تو چقدر معطری که نامت دهانم را پر از بوی نرگس می کند و یادت قلبم را سرشار از شمیم یاس می سازد و مهرت جانم را مملو از عطر رازقی ... ای کاش امروز از راه برسی.. چشم به راهت مانده ام.. 🌱 أللَّھُـمَ عَجِّلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج وَ فَرَجَنا بِهِ 🕊 → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‌ 📚بهاییان به چه چیزی اعتقاد دارند (1) ادیان توحیدی دارای اصول مشترک توحید، نبوت و معاد می‌باشند، اما از آنجائی که بهاییت یک فرقه دست‌ساز می‌باشد و براساس امیال شیطانی افراد سودجو ایجاد شده، اندیشه‌ها و باورهای این گروه با ادیان توحیدی تفاوت‌های آشکاری دارد. مهمترین تفاوت فکری این فرقه با ادیان الهی، در اصول مشترک ادیان است که برخلاف تمامی ادیان، برای هریک از این اصول، برمبنای محوریت انسان تعریفی جدید ارائه کرده و 3 اصل توحید، نبوت و معاد را به وجود ضعیفی همچون حسینعلی نوری منطبق می‌کنند، درحالی که وی حتی نتوانست خود را از بیماری ومرگ نجات دهد. توحید یعنی فقط یک خدا وجود دارد وتمام پیامبران برای دعوت بخدای یکتا مبعوث شده اند، چنانچه خداوند متعال می‌فرماید: وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ قَبْلِكَ مِنْ رَسُولٍ إِلَّا نُوحِي إِلَيْهِ أَنَّهُ لا إِلهَ إِلَّا أَنَا فَاعْبُدُونِ. وما پیش ازتو هیچ پیامبری نفرستادیم مگر آنکه به او وحی می‌فرستادیم که خدایی جز من نیست، پس مرا بپرستید.[انبیاء:25] اما دراین فرقه نه تنها توحید بمعنای یکتاپرستی معنا پیدا نمی‌کند بلکه خداپرستی هم معنای جدیدی دارد، زیرا بنای این فرقه ازسوی استعمار اینگونه پایه گذاری شده که اگر کسی مدعی شد، بدون درنظر گرفتن معجزه وقراین نبوت، باید ادعایش بدون چون وچرا پذیرفته شود، که دراین صورت لوازم اثبات ادعا حذف شده ومدعا اخذ می‌شود. نمونه این ادعا درصحرای بدشت اتفاق افتاد که همه افراد حاضر درآنجا ادعای خدایی داشتند. @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
آیه‌ای از سوره نساء 📖وَمَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَأُولَٰئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِينَ ۚ وَحَسُنَ أُولَٰئِكَ رَفِيقًا*۱ و کسیکه خدا و پیامبر را اطاعت کند(در روز رستاخیز) همنشین کسانی خواهد بود که خدا،نعمت خود را برآنان تمام کرده از پیامبران و صدیقان و شهدا و صالحان و آنها رفیقهای خوبی هستند! زراره از امام باقر علیه السلام روایت کرده که حضرت در تفسیر این آیه فرمودند: «در این آیه ،النّبیّین ،رسول خدا است؛ وصدّیقین ،علی بن ابی طالب است؛ وشهداء حسن و حسین اند؛ و صالحین ائمه معصومین هستند؛ و حَسُنَ اولئک رفیقا(رفیق خوب)، قائم آل محمّد است.*۲ 📚 ۱. آیه ۶۹ سوره نساء ۲. الزام‌ الناصب ج۱ص۵۷ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‌ 🕎 شبَّات‌های مخصوص سال 🔸 در طول سال، هشت (شنبه) مخصوص وجود دارد که باید از آن اطلاع داشته باشند. علاوه بر «نماز شبات»، در این روزها نماز جداگانه‌ای نیز خوانده می‌شود. 1️⃣ شبات شوا (توبه) שבת שובה 👈 نام شنبه پیش از روزه بزرگ (کیپور) است، که واعظان مردم را به توبه و اصلاح اعمال و ویژگی‌های ضداخلاقی در طول سال گذشته دعوت می‌کنند. 2️⃣ شبات شیرا (سرود دریا) שבת שירה 👈 یادوارهٔ شکافته‌شدن دریا هنگام عبور و غرق شدن سپاهیان فرعون است، که در آن سرود شکرانه خوانده می‌شود. 3️⃣ شبات شقالیم (اعانات) שבת שקחים 👈 مناسبت این شنبه، گردآوری هدایای مردم برای خانهٔ خداوند و خرید قربانی تقدیمی در طول سال می‌باشد. 4️⃣ شبات زاخور (یادبود) שבת זכור 👈 نام آخرین شبات پیش از جشن و برای یادآوری آن است. 5️⃣ شبات پارا (گاو قرمز) שבת פרה 👈 مناسبت آن، ماده گاو قرمز است که در خانه‌ی خدا قربانی و سوزانده می‌شد و خاکستر آن برای تطهیر ناپاکی اموات و همچنین زیارت‌کنندگان به‌کار می‌رفت. 6️⃣ شبات گادول (بزرگ) שבת גדול 👈 نام شبات پیش از (پسح) که مصادف است با آخرین شنبه اقامت بنی‌اسرائیل در مصر، و نیز به‌مناسبت معجزه‌ای است که در آن رخ داد و قصد فرعون و فرعونیان جهت حمله به بنی‌اسرائیل ناکام ماند. 7️⃣ شبات روش خودش שבת רואש חדש 👈 به مناسبت روز اول ماه است. به‌عبارت دیگر، ماه نو اگر مصادف شود با روز شنبه، در این روز مراسم ویژهٔ مذهبی انجام می‌گیرد. 8️⃣ شبات ماخار خودش שבת מחר חדש 👈 یک روز قبل از ماه نو میباشد. @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
شهید شیخ احمد کافی
‌ 📚بهاییان به چه چیزی اعتقاد دارند (1) ادیان توحیدی دارای اصول مشترک توحید، نبوت و معاد می‌باشند،
‌ 📚بهاییان به چه چیزی اعتقاد دارند (2) یکی از افرادی که در صحرای بدشت حاضر بوده و ساز خدایی را کوک کرد، حسینعلی نوری بود که همانجا بدست قرة العین قزوینی به بهاء الله ملقب شد و همو در توجیه افرادی که مدعی الوهیت و نبوت و سایر مقامات می‌شوند می‌گوید: اگر شنیده می‏شود از مظاهر جامعه «انی انا الله»، حق است و ریبی در آن نیست چنانچه به کرات مبرهن شد که به ظهور و صفات و اسمای ایشان ظهور الله... و اگر نغمه‏ «انی رسول‏ الله» برآرند، این نیز صحیح است و شکی در آن نه.... و اگر جمیع، ندای «انا خاتم‏ النبیین» برآرند، آن هم حق است و شبهه را راهی نه... و سبیلی نه... زیرا که جمیع حکم یک ذات و یک نفس و یک روح و یک جسد و یک امر دارند.[ایقان، حسینعلی نوری، ص138] در دو فرقه بابیت و بهاییت افراد زیادی مدعی الوهیت شدند و نغمه «انی انا الله» سر دادند، اما در این میان آنچه مهم است اینکه باید ببینیم پیروان این فرقه به ادعای رهبران خود چگونه اعتقاد دارند و مدعیات آنان را تا چه حد قبول دارند. 👨‍👩‍👧‍👦در دوره ای که علیمحمد باب ادعای نبوت و سپس الوهیت کرد، پیروان او چندین گروه بودند: 1️⃣عده ای او را طبق مدعای اول او یعنی نیابت از امام غایب می‌دانستند. 2️⃣عده ای دیگر او را همان امام غایب و مهدی می‌دانستند. 3️⃣عده ای هم او را پیامبری دارای کتاب می‌دانستند. 4️⃣عده ای هم او را طبق ادعای خودش، اله و خدای خود می‌دانستند. 5️⃣عده ای هم او را فقط به عنوان مبشری برای ظهور بهاء الله می‌دانند که بهاییان از این گروه هستند. @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‍ 📚 ده لیره طلای عثمانی؛ از آسمان غیب! مرحوم سیّدمحسن امين (صاحب تألیفات عدیدة، از جمله أعیان الشّیعة) در شرح احوال خود، در دوران تحصيل و تدريس در نجف اشرف حكايت كرده است که: در عراق سه سال قحطى و گرانى به وجود آمد و هم زمان با آن در لبنان (جبل عامل) هم قحطى شده بود و در سال فقط پنج ليره عثمانى براى ما كه آن موقع هفت سر عائله بوديم مى‌آمد و به جائى نمى‌رسيد. - از هيچ جاى ديگرى هم چيزى به ما نمى‌رسيد و من خودم را به متوسّل شدن به اين و آن عادت نداده بودم. پس در سال اوّل، قسمتى از لوازم منزل را كه مى‌شد، از آن دست كشيده، فروختم و در مخارج قناعت به كم و اكتفاء به اغذيه نامناسب را در پيش گرفتيم. سال اوّل با قحطى و گرانى روز افزون در عراق و لبنان گذشت و ما همچنان به درس و بحث مشغول بوديم و از مراجعه واستمداد از اين و آن روى گردان بوديم و به گرانى و كمبود اعتنائى نمى‌كرديم؛ مثل اينكه وضع عادّى است. در سال دوّم، قسمتى از كتابهائى را كه ممكن بود بفروشيم، فروختيم و آن سال را گذرانديم و در سال سوّم، زيور آلات خانواده را فروختيم و سال چهارم آمد... - در حالى كه ما براى فروختن و امرار معاش نداشتيم و قحطى و گرانى هم همچنان ادامه داشت؛ ما نيز بدون اعتناء به آن وضع به مطالعات و درس و بحث خود مشغول بوديم. خدا نيز ما را به حال خودمان رها نكرد و به و هميشگى‌اش ما را متنعّم ساخت. یک روز عصر كه در منزل مشغول مطالعه بودم با صداى درب برخاستم و درب را باز كردم، ديدم شيخ عبداللطيف العاملى الحداثى است. نامه‌اى به من داد. آن نامه از مردى به نام شيخ محمّد سلامه عاملى بود. در آن نامه نوشته بود كه: حاج حسين مقدار ده ليره يا بيشتر، ليره طلاى عثمانى به من داده است تا آن را براى شما بفرستم. - و من نه حاج حسين را مى‌شناختم و نه تا آن وقت از شيخ محمّد سلامه چنين سابقه‌اى ديده بودم، دانستم كه اين قضيه ! → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 کانال 《حامیان سپاه پاسداران》 در ایتا افتتاح شد! جهت اطلاع از آخرین اخبار سپاه پاسداران، لینک زیر را لمس کنید👇 https://eitaa.com/joinchat/4034592789C64a22b478d
🌸دریافت انرژی 🌸پروردگارا امروز قلبم مالامال از شکرگزاری برای موهبت زندگی است 🌸کمک کن تا داستان زندگی‌ام را به همان زیبایی بیافرینم که تو جهان را آفریدی 🌸کمک کن تا آیین مهر و مهربانی را سرلوحه زندگیم قرار دهم 🌸کمک کن تا به جای تسلی خواهی تسلی بخشم کمک کن به جای درک شدن ,درک کنم 🌸کمک کن که بی هیچ قید و شرط خودم را دوست بدارم تا بتوانم عشق را با تمامی انسان‌ها سهیم شوم 🙏🏻 → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‍ ‌ 🔰قسمت اول 🧟🧟‍♀از چه میدانید؟ 👺هدف تشکیلات این است که تمام‏ دولت های جهان را باید تحت سیطره خود در آورد و دولت هایی بر پایه و جمهوری هایی بر مبنای « » تاسیس کند. «» به عنوان راز از فرامین شیطانی فراماسون ها، عنصری است که به اعتقاد آن ها باید در افکار عموم جهان نقش ببندد؛ اما به صورت القایی نرم و ظریف، تا جن به عنوان یکی از بهترین دوست های بشر معرفی گردند. دوستانی قابل اطمینان از جنس و شخصیت هایی که فیلمساز آگاهانه باقبح زدایی از آنها به ترویج قدرت و برتری شان در رسانه های جهان پرداخته است.  بر همین اساس به رنگ کارتون های غربی نگاهی داشته ایم تا با این استراتژی مخرب ولی جذاب بیشتر آشنا شویم؛  استراتژی که از سوی اربابان یهودی هالیوود، در ساختار فیلم ها به کار رفته، آرام آرام بدل به یک سنت هالیوودی می شود: 1⃣اسمورف ها از تولد تا کنون در سال ۱۹۵۸کاراکترهای بامزه ای توسط یک طراح در داستان های کمیک استریپ خلق شدند که نامشان را گذاشتند. پس از درگذشت خالق این کوتوله ها پسر او داستانک های مصور آنها را ادامه داد تا اکنون که با گذشت بیش از نیم قرن، این کوتوله های آبی رنگ به نام اسمورف ها در تمام جهان شناخته شده اند و خیل عظیمی از کودکان دیروز و امروز (به واسطه ی سری سه بعدی آنها) جزو طرفداران آنها هستند و تولیدات مختلفی اعم از انیمیشن دو بعدی و سه بعدی، فیلم سینمایی در دو نسخه که به زودی سری سوم آن هم ساخته می شود، تولید و پخش شده اند. اما حقیقت امر این است که از همان ابتدا طراح بر این اساس بوده است تا قبح زدایی از هایی را آغاز گر باشد، که چه در فرهنگ یهودی پیشینۀ خوبی ندارند و چه در فرهنگ مسیحی اروپایی. شخصیت های اسمورف که مشخصا(به دلایلی که در و فرهنگ عامیانه ، از آن یاد شده) همان هستند، از اولین شخصیت های آبی رنگ هالیوود هستند که خود آغازگر سیر تولد شخصیت های کارتونی از این دست بوده اند و از این جهت مهم و قابل بررسی هستند. اسمورف ها به صورت گروهی و در جنگل زندگی می کنند(دور از تمدن بشری). آنها کوچک اندام اند و مدام در جنب و جوش هستند و همچنین از قدرت فوق العادهای بهره مندند که نمایندۀ انسان ها(جادوگر) به دنبال آن هاست. اما در این داستان و شخصیت پردازی، گروهی که شخصیت های خوب داستان را تشکیل می دهند اسمورف های کوچک هستند و شخصیت بد داستان که مدام اسمورف ها را در خطر می اندازد و آزار می دهد است که جزو معدود انسان های داستان به شمار می رود. هدف اصلی در این انیمیشن و کمیک استریپ، نشان دادن چهره ای دوست داشتنی و بامزه از جن ها است که بیشتر از بعضی انسان ها قابل اعتماد هستند. مهم تر آن که کودکان بیش از بقیه امکان تماس و رابطه با این موجودات کوچک را دارند. این اولین قدم است که غرب، در راه استراتژی کارتون سازی برداشته است. ادامه دارد... → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
شهید شیخ احمد کافی
‌ 📚بهاییان به چه چیزی اعتقاد دارند (2) یکی از افرادی که در صحرای بدشت حاضر بوده و ساز خدایی را کو
‌ 📚بهاییان به چه چیزی اعتقاد دارند (3) در دوره ای که حسینعلی بهاء مدعی نبوت و الوهیت شد نیز باور افراد این فرقه به میرزا حسینعلی نوری متفاوت بود: 1️⃣عده ای او را خدای خود می‌پنداشتند و این افراد غالبا افراد روستایی و بی سواد بودند. 2️⃣عده ای او را مظهر وجود خدا می‌دانستند و می‌گفتند که خدا در او ظهور و تجلی کرده است و نامش من یظهره الله است. 3️⃣عده ای هم او را پیامبری در صف انبیاء الهی می‌دانستند. 4️⃣عده ای هم برای رسیدن به نوعی آزادی، برایشان هیچ تفاوتی نداشت که او چه جایگاهی دارد و فقط به دنبال مقاصد خود بودند. 👤صبحی مبلغ سابق بهائیت چنین می‌نویسد: معلوم کردم که بهائيان روستائي هر چند افکارشان محدود است ولي پاکدل و با ايمان و خون گرم‏تر از بهائيان شهري بالاخص بهائيان طهرانند و شهري‏ ها هم نسبت به اختلاف مشاعر در درجه‏ ايمان مختلفند. در این تقسیم بندی و اختلاف نظر پیروان در مقام و جایگاه میرزا حسینعلی نوری، یک نکته خود را نشان می‌دهد و آن آثار اعتقاد به هر کدام از این مقامات مورد ادعای بهاء الله است، چنانچه صبحی در این باره چنین می‌گوید: و از جمله مشاهدات من اختلاف مذاق و مشرب اهل بهاء بود، به طوري‌که هر دسته داراي سليقه‏ مخصوصي بودند؛ بعضي مقيد به ظواهر اين شريعت و پاره‏ اي پايبند مفهومات و عقائد سابقه‏ خود و جماعتي آزاد از هر فعل مکلفي. [خاطرات انحطاط و سقوط، فضل الله مهتدی صبحی، ص162] @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
شهید شیخ احمد کافی
‌ 📚بهاییان به چه چیزی اعتقاد دارند (3) در دوره ای که حسینعلی بهاء مدعی نبوت و الوهیت شد نیز باور
‌ ‌ 📚بهاییان به چه چیزی اعتقاد دارند (4) فضل الله صبحی، مبلغ سابق بهائیت چنین ادامه می‌دهد: مثلا رندان بهائي مي‏گفتند: اين نمازي که بهاءالله به ايران فرستاد به خواهش و اصرار ملا علي اکبر شهميرزادي بود نه به صرف اراده صاحب امر؛ در اين صورت مي‏توان نخواند و حتي مکرر از اين اصدق شنيدم که مي‏گفت جمال مبارک (بهاءالله) فرمودند: شأن اين قلم نطق بکلمه‏ «انني انا الله» بود و بس، آنچه زائد براين از نظم جاري شد از ظلم عباد بود. يعني سؤال از حدود و احکام کردند و قلم را به بيان آن واداشتند. در اين صورت در به جا آوردن فرائض اصراري نبايد داشت و از اين جهت احباء غالبا در مراتب خلوص و ايمان از حدود اقوال و الفاظ تجاوز نمي‏کردند و با مخالفت کلي با تعاليم رؤساء، چون به زبان اولياي خود را مي‏ستودند اهل اعتقاد و مؤمن محسوب مي‏شدند. فلهذا نفوذ اوامر در بين اين جمعيت به هيچ وجه شدتي نداشت. [خاطرات انحطاط و سقوط، فضل الله مهتدی صبحی، ص162] آنچه از مباحث بالا می‌توان نتیجه گرفت اینکه: هرکسی می‌تواند هر نوع ادعایی داشته باشد و پیروان او می‌توانند طبق برداشت خود از مدعیات شخص مدعی، هر عملی را دوست داشتند انجام دهند. در فرقه ای که فردی علی‌رغم ضعف وجودی خود مدعی نبوت و الوهیت می‌شود و ادعای هدایت و رهبری بشریت برای رسیدن به سعادت را دارد، باید هم چنین پیروانی داشته باشد که برداشت خود از آنچه دوست دارند را سرلوحه برنامه های خویش قرار دهند که چنین فرقه ای را چنین پیروانی سزاست. @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
❤اگر دعایتان به اجابت نرسد اول: آن که مایوس نشوی از رحمت خدا، زیرا به اجابت نرسیدن دعا ممکن است به سبب گناهان تو باشد که مانع اجابت است پس درصدد رفع آن به توبه و تعذیب نفس برآی. دوم: ترک دعا نکن. سوم: راضی باش به تقدیر الهی تا همان رضای تو باعث اجابت دعایت بشود. 🌹امام حسن علیه السلام می فرماید: من ضامنم از برای کسی که در قلب او چیزی خطور نکند بجز رضا و خشنودی به قضای خدا این که دعا کند پس شود. → @sheikh_kafi
4_5836707370960433172.mp3
1.54M
‌ 🎧فایل صوتی 🔴 🎙با صداي شهيد حاج شيخ احمد كافے → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔹 و امیرمومنان امام علی(ع): ▫️هرگاه خداوند زیادی به کسی بدهد، وظیفه‌ی او در برآوردن نیازهای مردم نیز می‌شود. ▫️پس هر کسی که بار مردم را به دوش نکشد و از آنچه خداوند به او داده، مردم را بهره‌مند نکند، بی‌تردید نعمت خداوند را در نابودی قرار داده است. 📚مستدرک‌ ج ۲۳، ص ۲۵۷
وقتی میان نفس و هوس جنگ می شود قلبم به چشم همزدنی سنگ می شود آقا ببخش که سرم گرم زندگی است کمتر دلم برای شما تنگ می شود چشم آلوده کجا، دیدن دلدار کجا؟ دل سرگشته کجا، وصف رخ یار کجا؟ کاش در نافله ات نام مرا هم ببری که دعای تو کجا، عبد گنه کار کجا؟ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🌸🍃🌸🍃 رسول خدا(ص): در شب معراج مرا به آسمان دنیا بردند، قصری به طور کامل از گوهر و جواهر سرخ دیدم و آن قصر چهل درب داشت بالای هر دری جای بلندی بود که چهل فرش استبرق(حریر سبز و لطیف) آنجا افکنده بودند و بالای هر فرشی فرشته‌ای نشسته بود. از جبرئیل پرسیدم این قصر از کیست؟ گفت: از کسی که بعد از نماز صبح چهل بار بگوید: «یا باسِطَ الْیَدَیْنِ بِالرَّحْمَةِ» ۸۶ص۵۲
‍ ‌ 📚 🔰قسمت دوم از چه می دانید؟ 👽(غول چراغ جادو) یکی از شخصیت های بسیار محبوب در دنیای انیمیشن های ، «جنی» غول آبی چراغ جادو است که گویی تفاوت هایی با سایر غول های چراغ جادو در سینما دارد، او نه ترسناک است، نه خطرساز، نه سختگیر و نه حتی آنقدرها اهل جادو! (حداقل آنطور که به نظر می رسد) جنی که نام و جوهره اش وظیفه او را به دوش می کشد، در این انیمیشن موجودی بسیار شادی و سرخوش است، و مهم تر آنکه صادق ترین فردی است که با علائدین در تعامل است و از همین رو، نه به عنوان یک غول حلقه به گوش، بلکه به عنوان یک از نوع رفاقت های آمریکایی اش حکم یک مشاور و استراتژیست را برای علاءالدین دارد. او نه تنها راه بد را برای احتمال انتخاب هم پیش پای اربابش نمی گذارد بلکه با بیان صریح عواقب آن، دوست خود را منع کرده و بهترین انتخاب ها را در سبد او قرار می دهد. جنی شخصیتی است که بسیار کمک دهنده و دلسوز است و می داند که نباید دست جعفر(جادوگر بیوفتد). او از جعفر گریزان است حال آنکه حداقل در منابع اصلی این داستان اینگونه نیست. جنی که یک غول همه کاره است از بسیاری جهات با جعفر همنشین و برابر است پس چرا و چگونه از دست او فراری است؟ این همان استراتژی و فلسفه ای است که سازندگان و اندیشمندان اندیشه هالیوودی به دنبال آن هستند، بازهم یک قبح زدایی از صورت و سیرت جن، و این بار در ساحت نام، اندیشه و رفتار خودش. در دنیای واقعی و بسیار بی رحم ، هیچ کس بیش تر از جنی به فکر علاالدین نیست و او را به سمت نیک نامی و حتی عشقش به پرنسس سوق نمی دهد. جنی یک دوست تراز است. کسی که به شدت قابل اعتماد است و حتی در بدترین حالت(گرفتاریش به دست جعفر) رفاقت خود را زیر پا نمی گذارد. پس چه کسی بهتر از برای دوستی با !! → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔹 امام حسن عسکری علیه‌‌السلام در روایتی راه نجات از گمراهی و هلاکت در دوران و غیبت را تشریح کرده اند: 💠 «به خدا سوگند؛ مهدی آنگونه نهان خواهد گشت که هیچ کس در زمان غیبت او، از گمراهی و هلاکت نجات نخواهد یافت؛ مگر آنان که خدای عزّوجل بر اعتقاد به امامت آن حضرت، پایدارشان دارد و در دعا برای تعجیلِ فرج مقدسش، موفقشان فرماید.» 📚 کمال الدّین، باب ۳۸، حدیث ۱
🔴 پرسش و پاسخ مهدوی چرا امام زمان را «مهدی» می‌گویند؟ 🔵 پاسخ: 🔺 مهدی معروف ترین لقب آن حضرت است. این لقب از لبان گوهر‌بار پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله در حدود ۸۹ حدیث ذکر شده است.[۱] مهدی مفهومی عام است که در لغت به هر فرد هدایت شده اطلاق می‌شود؛ بنابراین همه پیامبران و اوصیا مهدی هستند، ولی بنابر آنچه در اخبار آمده، مراد از مهدی، همان موعود آخرالزمان است که حسب و نسب او را مشخص کرده‌اند. مهدی مشخص است و فقط بر موعود آخرالزمان اطلاق می شود. پیامبر اکرم فرموده است: «المهدی من ولد فاطمه؛ مهدی از فرزندان فاطمه است».[۲] پیامبر اسلام به حضرت علی علیه‌السلام نیز فرمودند: «لقب مهدی بر او گذاشته شده است، چون او مردم را به سوی خدا هدایت می‌کند».[۳] و به او مهدی گفته می‌شود چون او به وسیله امر مخفی هدایت می‌شود.[۴] 📚 منابع : ۱.معجم احادیث ج۲ ص ۵۱۴ ۲. بحارالانوار، ج ۵۱، ص ۱۰۲ ۳. بحار الانوار ج ۵۱ ص ۱۶۵ ۴. بحار الانوار ج ۵۱ ص ۳۴۴ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
نمایش کمتر از خود  تواضع، ویژگی انسان هایی است که از نظر روحی و روانی به کمال رسیده اند؛ مانند درختانی که شاخه هایی پر میوه دارند و دلیل پایین آمدن شاخه ها، سنگینی آنها است. یکی از ویژگی های شاخه ای که پایین آمده، این است که همه، حتی افراد کوچک هم می‌توانند از آن بهره مند شوند. امام صادق علیه‌السلام فرمودند: «تواضع آن است که به کمتر از جایگاه شایسته خود در مجلس قانع باشی و هرگاه کسی را ملاقات کردی، در سلام پیشی بگیری و جر و بحث را رها کنی؛ هر چند حق با تو باشد.» 📚 بحارالانوار، ج ٧۵، ص ١٧۶ یاران امام زمان علیه السلام در مقابل دوستان، متواضع و فروتن هستند؛ بدون شک تا متواضع نباشی، نمی‌توانی در زمره یاران حضرت باشی. به یاد داشته باش که این دوره، دوره یارگیری است. → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‌ 🔴 گنج مدفون در زیر فرات و کشف آن: 🌕 دربارهٔ گنج فرات، احادیث بسیار مهمی وجود دارد که نوعی ارتباط بین گنج فرات و بحث اشراط الساعه یعنی علائم قیامت ایجاد می‌کند؛ و این روایات از آقا رسول الله صلی‌الله علیه و آله رسیده که فرمودند: زمانی خواهد رسید که کوهی از طلا از دل فرات کشف خواهد شد. به ظاهر گنج اما در باطن فتنه! چرا که ایشان فرمودند مردم برای دستیابی به آن گنج باهم جنگ کنند و از هر صد نفر، نود و نُه نفر بمیرند... و هرگاه چنین وضعی را مشاهده کردید هرگز به آن نزدیک نشوید....👇🏻👇🏻 🔴گنــــج مدفون شده در رود فــــــرات: 🔸روایت اول: 🌕 پيامبر اكرم صلّى اللّٰه عليه و آله خطبه‌ای خواند و فرمود: به درستى كه راست‌ترين حديث، كتاب خداست و بهترين هدايت، هدايت خداست و بدترين امور بدعت‌های تازه پيدا شده است و هر بدعتى سبب گمراهى است. پس مردى برخاست و عرض كرد: يا رسول اللّٰه قيامت چه وقت است‌؟ حضرت فرمود: سؤال شده عالم‌تر از سئوال‌كننده نيست. قيامت نمى‌آيد مگر ناگهانى! پس آن مرد عرض كرد: يا رسول اللّٰه آگاه فرما ما را به علامات و نشانه‌هاى قيامت. حضرت فرمود: برپا نمى‌شود قيامت مگر اينكه: علم ترك شود و زلزله زياد شود، فتنه بسيار شود و هرج و مرج ظاهر گردد، و هوا و هوسها در شماها زياد شود. و تعميرشده‌ها خراب شود و خراب‌شده‌ها تعمير شود. و در مشرق و مغرب و جزيرة العرب خسف روی دهد و در زمين فرو روند. و دابّة الارض خارج گردد. و دجّال ظاهر شود. و يأجوج و مأجوج در زمين پراكنده شوند. و عيسى بن مريم علیهاالسلام از آسمان نازل گردد. پس در اين حال باد نرمى مانند حرير از طرف يمن بوزد(منظور از باد فتنه و آشوب است)، پس وانگذارد احدى را كه در او ذرّه‌اى از ايمان باشد مگر اينكه از او بگيرد. و قيامت بر پا نشود مگر وقتى كه مردم همه از اشرار و بدان باشند. پس آتشى از طرف عدن آيد كه تمام بلاد را فرا گیرد مردم روى زمين را به محشر برساند. پس عرض كردند: اى پيامبر خدا چه زمانى چنين مى‌شود؟ فرمود: در وقتى كه قاريان با چاپلوسى با اُمرا و حكّام رفتار كنند. و اغنيا و مال‌داران را بزرگ شماريد و به فقراء اهانت كنيد و به نظر حقارت به آنها بنگريد و غنا و آوازخوانى حرام در ميان شما ظاهر گردد. و زنا و عمل منافى عفت علنا و آشكارا انجام شود. و بناها را عالى و بلند بسازند. و قرآن را با غنا و آواز بخوانند. و اهل باطل بر اهل حق غلبه كنند. و امر به معروف و نهى از منكر در ميان مردم كم شود. و نماز ضايع گردد. و مردم به دنبال شهوات نفسانى بروند. و به هوا و هوسها ميل شود. و فرمان‌فرمايان ظالم به سر كار آيند. و آنها اهل خيانت باشند و وزراى آنها فاسق و گناهكار باشند. و قاريان قرآن حريص در امر دنيا گردد. و نفاق در علماء ظاهر گردد. و در اين هنگام بلا بر آنها نازل گردد. با اينكه امّتى كه براى ضعيفانشان از اقويا انتقام نگيرند پاكى و قداست پيدا نخواهند كرد مساجد را زينت كنند. قرآن‌ها را طلاكارى كنند. و منبرها را بلند كنند. و صفوف و جماعت مردم زياد باشند. و شيون و صداهاى بيجا در مساجد بلند گردد. و مردم بدن‌هايشان با هم جمعند ولى زبانهايشان مختلف است. و دين هر كدام لقلقه زبان اوست و در قلب آنها ايمان رسوخ نكرده. اگر به آنها عطا شود شكر مى‌كنند و اگر روزى او براى امتحان كم يا منع گردد كافر گردد. به صغيرها و كوچك‌ها رحم نمى‌كنند و به پيران احترام روا نمى‌دارند. هميشه خود را بر ديگران مقدّم مى‌دارند. و حريم خود را حفظ مى‌كنند. و در حكم جور و ظلم مى‌كنند. و غلامان و افراد پست بر آنها حكومت مى‌كنند. و بچّه‌ها امور آنها را به دست مى‌گيرند. و تدبير امور آنها به دست زنان است. مردها به طلا و نقره زينت مى‌كنند و لباس حرير و ديباج مى‌پوشند. و دختران را اسير مى‌كنند و قطع ارحام مى‌كنند. و راهزنى مى‌كنند. و باجگيران را در راه‌ها وا‌ مى‌دارند. و با مسلمين جنگ مى‌كنند و با كفّار سازش مى‌كنند. پس در چنين زمان باران زياد است و گياه كم است، و تفريحات زياد است، و علماء كم مى‌شوند، و حاكمان زياد مى‌شوند و افراد امين كم مى‌شوند. پس در اين هنگام فرات از كوهى از طلا جدا مى‌شود و مردم بر او جنگ مى‌كنند كه از صد نفر، نود و نُه نفر كشته و يكى سالم مى‌ماند. 📙إرشاد القلوب ج ۱، ص ۶۶ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
شهید شیخ احمد کافی
‌ 🔴 گنج مدفون در زیر فرات و کشف آن: 🌕 دربارهٔ گنج فرات، احادیث بسیار مهمی وجود دارد که نوعی ارتباط
🔴گنــــج مدفون شده در رود فــــــرات: 🔸روایت دوم: 🌕 رسول خدا صلی‌الله و علیه و آله: قيامت (قیام حضرت مهدی علیه‌السلام) برپا نمی‌شود مگر اينكه از رود فرات كوهى از طلا درآيد، و مردم به خاطر دست‌ يازيدن بِدان به جنگ خواهند برخواست و يكديگر را مى‌كشند، به حدّى كه از هر صد نفر، نود و نُه تن كشته شوند و هر يك از آنها بگويد: شايد آن كه نجات يابد، من باشم! «قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه وآله: عَلَامَةُ رِضَا اللَّهِ لاَ تَقُومُ اَلسَّاعَةُ حَتَّى يَحْسِرَ اَلْفُرَاتُ عَنْ جَبَلٍ مِنْ ذَهَبٍ فَيَقْتَتِلَ اَلنَّاسُ عَلَيْهِ فَيُقْتَلَ مِنْ كُلِّ مِائَةٍ تِسْعَةٌ وَ تِسْعُونَ وَ يَقُولُ كُلُّ رَجُلٍ مِنْهُمْ لَعَلِّي اَلَّذِي أَنْجُو» 📗تنبيه الخواطر و نزهة النواظر ج ۱، ص۷۶ ✍بـــررسی متـن: کشف کوه طلا، کلمه‌ای است که به عربی در این روایت با «انحسار» (يَنْحَسِرُ اَلْفُرَات)، مشخص شده است. مقصود این است که این کوه یا گنج طلا، زیر خاک‌ها که آب از روی آن عبور می‌کند، پنهان شده است. طبعاً کوه در این جا اشاره به فراوانی است نه آن که کوه طلا وجود دارد. به عبارت دیگر گنجی از طلا هست که تشبیه به کوه طلا شده و این از بابت فراوانی محتوای آن است. نکته دیگر این است که در روایت آمده است که از یک صد نفر، نود و نه نفر با یکدیگر جنگ خواهند کرد. در این جا مقصود، جنگ میان خود مسلمانان است نه با یهود و نصارا! بحث دیگری که دربارهٔ این احادیث شده، این است که چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد؟ به معنای اینکه که از نظر زمان چه وقتی این گنج کشف خواهد شد؟! در حدیث قید شده بعد از سه خسف، خروج دابة الارض، دجال، و یاجوج و ماجوج و نزول مسیح علیه‌السلام و آتشی از طرف عدن این گنج نیز نمایان خواهد شد. ➖نکته دیگر این است که در بعضی احادیث وارد شده که چیزی از آن برندارید. شاید به این دلیل است که حشر(ظهور) نزدیک است و بهتر است مردم خود را آلوده به دنیا نکنند. شاید هم به خاطر این باشد که فتنه گسترده نشود. شاید هم حُکم معدن را دارد که باید حق الله را از آن پرداخت. اما چه بسا مقصود این باشد که زیاده روی نکنند و هر کسی به اندازه حق خود از آن بردارد. به هرحال این گنج، فتنه و اسباب قتال در میان مردم است. اما نکته ای که ممکن است اذهان را درگیر کند این است که شاید مقصود از این گنج، نفت باشد. که برخی این را اصلا قبول ندارند و معتقدند که نص حدیث، بحث گنج طلا را مطرح کرده و نباید آن را تأویل و تفسیر به رأی کرد. تازه نفت در غیر فرات هم هست، در حالی که این روایت آن گنج را منحصرا از زیر فرات می‌داند. همچنین در روایت آمده که بر سر آن جنگ می‌کنند، در حالی که برسر نفت قتال بین مسلمانان نشده است. (در این باره باید مفصل صحبت شود که ما در همین جا به شرح آن پایان میدهیم). → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙سخنرانی 🎯موضوع:چکار کنیم خدا به ما افتخار کند؟ ‌ 🌤الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــ الْفَـــرَج🌤 → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 نمایان شدن بخشی از گنج‌های طلا در مسیر رود فرات در سال ۱۳۹۳: 🌕 به گزارش گروه بین‌الملل مشرق، کمیته آثار باستانی استان الانبار عراق از کشف آثار باستانی متعدد در محدوده دریاچه سد حدیثه در مسیر رود فرات خبر داد که در پی کاهش سطح آب، پیدا شده است. محمد الدلیمی کارشناس آثار باستانی در این کمیته به خبرگزاری عراقی نینا گفت: کاهش سطح آب دریاچه حدیثه طی دو دهه گذشته بی‌سابقه بوده و باعث ریزش خاک اطراف دریاچه شده که همین مسأله باعث کشف آثار باستانی شد که باستان‌شناسان و کاوشگران پیش از این از وجود آنها بی‌خبر بوده‌اند. وی افزود: این آثار، کاملا آشکار شده و شامل ظروف سفالی مملو از طلاست که نقوش تاریخی و رمزهایی از قبور متعلق به 2500 سال قبل روی آنها حک شده است. الدلیمی گفت: در این استان، بیش از 400 مکان تاریخی باستانی و اسلامی وجود دارد. در همین حال، یک سایت متعلق به گروه تروریستی تکفیری داعش با اشاره به این خبر و انتشار تصاویری از کشفیات، نوشت: این گنج‌ها هدیه خدا به دولت اسلامی است و به‌زودی همه آنها در اختیار ما قرار خواهد گرفت. تاریخ انتشار خبر: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
‌ 📚یکی از دلایل دوست نداشتن مرگ می گوید : روزی مردی خدمت صلی‌الله علیه و آله رسید و عرض کرد : ای پیامبر ! چرا من را دوست ندارم ؟ پیامبر خدا فرمودند : آیا مالی داری ؟ گفت : بله . فرمود : مالت را کن و آن را برای از قبل بفرست . گفت : نمی‌توانم . پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله فرمودند : « إِنّ قَلْبَ الرَّجُلِ مَعَ مَالِهِ إِنْ قَدَّمَهُ أَحَبَّ أَنْ یَلْحَقَهُ وَ إِنْ أَخَّرَهُ أَحَبَّ أَنْ یَتَخَلَّفَ مَعَهُ. دل آدمی با اوست ؛ اگر آن را از پیش فرستاد ، دوست می‌دارد که به آن برسد و اگر در نزد خود نگاه داشت، چنان می‌خواهد که در کنار آن باشد ». 🗂منبع : تفسیر نورالثقلین ، ج ۴ ، ص ۳۶۰ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴شطحیات در صوفیه قسمت1️⃣ 🔰اختلاف صوفیان در شطحیات در سیر بررسی بدعت ها و چیزهایی که متصوفه مبدع آن هستند، مبحث شطحیات ایشان، معرکه ی آراست. بزرگان صوفیه هم در این بحث دو دسته شده و هر کدام به تبیین نظرات خود و نقد طرف مقابل می پردازند و از این جدال مشخص می شود که شطحیات، امر مقبول و پذیرفته شده ای در خود صوفیه هم نمی تواند باشد. ایشان به درستی، شطحیات را امری خلاف شرع دانسته و در مورد آن، امر به ترک می کردند. چون قائل بودند که جملاتی که در حال مستی گفته می شود قابل اعتنا نبوده و ارزشی ندارد.[1] ابونصر سراج در اللمع می نویسد: ابن سالم بصری (از بزرگان تصوف در قرن 4 هجری) مدعی بود که آنچه بایزید گفته از ادعای فرعون که می گفت انا ربکم الاعلی[2] هم بدتر است و به همین سبب سزاوار تکفیر است، این در حالی است که خود سراج از طرفداران شطحیات است! [3] امام محمد غزالی که اوج زشتی به زبان راندن این جملات را درک کرده است، می کوشد تا انتساب شطحیات را به بایزید بسطامی منکر شود.[4] وی نقل این گونه کلمات را به ضرر و زیان جامعه دانسته و با لفظ « مخبط مزخرف » از آن یاد می کند. 📚پی نوشت 1. گوهرین، سیدصادق؛ شرح اصطلاحات تصوف، تهران، انتشارات زوار، 1382، چاپ اول ص 11. 2. من پروردگار برتر شما هستم . (سوره نازعات آیه ۲۴ ) 3. سراج، اللمع فی التصوف ، ص 87 . 4. غزالی، احیا علوم دین، ترجمه خوارزمی، ص 35. @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
🔴 سيزده بانوی رجعت کننده در دولت مهدوی... ⭕️ صيانه ماشطه... (وى همسر حزقيل، پسر عموى فرعون، و شغلش آرايشگرى دختر فرعون بود و همانند شوهرش به پيامبر زمان خود، حضرت موسى علیه‌السلام، ايمان آورده بود، اما همچنان ايمان خود را پنهان میكرد.) 🌕 رسول الله صلی الله علیه و آله فرمودند: هنگامی‌که مرا شبانه در شب معراج سیر دادند بوی خوشی بر من عبور کرد، به جبرئیل علیه‌السلام گفتم: «این بو چیست»؟ جبرئیل گفت: «این بو از آرایشگر آل فرعون و اولاد اوست، روزی او مشغول آرایش دختر فرعون بود، شانه از دستش افتاد، بلافاصله گفت: «بسم اللَّه»، دختر فرعون گفت: «منظورت پدر من است»؟ او گفت: «خیر! بلکه اللَّه پروردگار من و تو و پدر توست»، دختر فرعون گفت: «قطعاً این موضوع را به پدرم اطّلاع خواهم داد»، دختر فرعون این خبر را به پدر رساند، فرعون هم او و فرزندانش را فرا خواند. و گفت: «پروردگار شما کیست»؟ او گفت: «پروردگار من و تو، اللَّه است»، آنگاه فرعون دستور داد تنوری از مس گداخته را داغ کنند، سپس او و فرزندانش را بیاورند، وقتی چنین کردند، آن زن به فرعون گفت: «از تو درخواستی دارم و آن اینکه استخوان‌های من و فرزندانم را جمع کرده و آن‌ها را دفن کنی»، فرعون گفت: «باشد، به خاطر حقّی که در برابر خدماتت بر گردن من دارید، چنین می‌کنم»، سپس فرمان داد فرزندان او یکی یکی وارد آتش شدند، (در آتش انداخته شدند)، تا نوبت به آخرین فرزند رسید که کودکی شیر خوار بود؛ صيانه میخواست به ظاهر از دين برائت جويد، اما به خواست خدا کودک به سخن در آمد و گفت: «ای مادر، صبر کن! تو بر حقّ هستی». آنگاه مادر و کودک را با هم در تنور انداختند و سوزاندند؛ خداوند در اثر صبر و تحمل آن زن در راه دين، او را در دولت مهدى علیه‌السلام زنده می‌گرداند تا هم به آن حضرت خدمت كند و هم انتقام خود را از فرعونيان بگيرد!! 📗تفسیر اهل‌بیت علیهم‌السلام ج۱۳، ص۲۸ 📗بحارالأنوار، ج۱۳، ص۶۴ → @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
شهید شیخ احمد کافی
🔴شطحیات در صوفیه قسمت1️⃣ 🔰اختلاف صوفیان در شطحیات در سیر بررسی بدعت ها و چیزهایی که متصوفه مبد
🔴شطح در صوفیه قسمت2⃣ مخالفت بزرگان صوفیه درباره شطح از جمله بزرگان صوفیه که بحث شطحیات را به شدت مورد انتقاد قرار می دهد، ابوالعباس احمد بن محمد دینوری (متوفی 340 ه ق) است. در رساله ی القشیریه آمده که: ارکان تصوف نقض و معانی آن دگرگون شده، به این ترتیب بی ادبی، نام اخلاص و از حق بیرون شدن، نام شطح گرفته، در حالیکه درآغاز، طریق تصوف چیزی جز این بوده است. [1] دیگر بزرگان تصوف که شطحیات و قائلین آن را مورد طعن و ذم قرار داده اند می توان از، خواجه عبدالله انصاری در طبقات (که او هم سعی در تبرئه ی بایزید از این جملات دارد)، شیخ شهاب الدین سهروردی و ابن جوزی نام برد که قائلین آن را مردود می شمارند. این خیل از بزرگان صوفیه با نظرات خود در مورد شطحیات، بطلان آن را برای اهالی تصوف روشن کرده و جای شک و شبهه ای باقی نگذاشته اند. اما با این حال، حتی در قرون اخیر هم افرادی از صوفیه، زبان را از این هجویات کوتاه نکرده و به راه اسلاف گمراه خود قدم نهاده اند. شاه نعمت الله ولی، قطب دراویش نعمت اللهی با بیان ابیاتی می گوید: گر کسی در هوای جنت هست جنت و حور در هوای من است وصل و هجران که عاشقان گویند از فنای من و بقای من است[2] این گونه رفتار از مشایخ و بزرگان تصوف نشان می دهد که ایشان تصمیم به درس گرفتن از تاریخ نداشته و متاسفانه در جهل باقی مانده اند. 📚پی نوشت [1]. رساله قشیریه، عبدالکریم بن هوازن قشیری، ص 82 و ابن جوزی، ص 393. [2]. حلبی، اصغر؛ مبانی عرفان و احوال عارفان، تهران، انتشارات اساطیر، 1376، چاپ اول، صص 272 ،273. @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی