eitaa logo
تاریخ تشیع
177 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
4.5هزار ویدیو
28 فایل
کانال تاریخ تشیع همراه با عالیترین مطالب در حوزه های تاریخ، علوم سیاسی، اجتماعی، هنر، ادبیات، نجوم، دانستنیها، فایلها + پی دی اف تمامی مطالب معتبر هستند همراه با مرجع، منابع آورده می شوند. نظرات وپیشنهادات مدیرکانال: @uwiyut
مشاهده در ایتا
دانلود
خب دوستان برای امشب کافیست
خسته نباشید
✅پایان نشست✅
🟣⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️⁉️ چرا میگن آب گرم در وضو کراهت داره و وضو با آب سرد بهتر از آب گرم است زیرا میکروب هایی که بر اعضاء وضو قرار دارند و ممکن است نفوذ جلدی پیدا کرده و وارد بدن شوند، فرمانهای آب سرد آنها را نابود می‌سازد و هر چه آب سردتر باشد اکسیژن آن بیشتر و فعالیت میکروب کشی آن زیادتر است. وقتی مقداری آب سرد بر اعضای وضو می‌ریزیم، آن عضو سرد شده و جریان خون برای گرم کردن آن قسمت با سرعت و شدت بیشتری به سوی آن قسمت حرکت می‌کند و باعث طراوت و شادابی پوست و بدن می‌شود همانطوری که امروز با ماساژ قلب احیاء انجام می‌شود و بیمار به زندگی برمی‌گردد شستن و دست کشیدن روی اعضای وضو هم باعث تسریع جریان خون در بدن می‌شود. امام صادق علیه السلام فرمودند: کسى که وضو بگیرد و با حوله اعضاى وضو را خشک کند، یک حسنه براى او نوشته می‌شود، اما کسى که وضو بگیرد و صبر کند تا دست و رویش خود خشک شوند، سى حسنه براى او نوشته می‌شود زیرا اگر وضو با آب سرد صورت پذیرد و پس از آن از خشک کردن آن اجتناب شود، بدن در برابر سرمائی که در اثر خشک نکردن آب وضو حس می‌کند، خود به خود درجه حرارتش بالا می‌رود تا آب وضو را خشک کند، که همین تحریکات حرارتی باعث باز شدن منافذ زیر پوست می‌شود و اکسیژن بیشتری به بافتهای پوست و مقداری هم عضلات زیر پوست می‌رسد و باعث نیرو و نشاط می‌گردد. 📚بحارالأنوار، جلد۸۰، صفحه۳۱۴، روایت۲، باب۵ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حرف های شنیدنی مهران رجبی ❤️ ❓چرا من پیرو ولی فقیه شدم❓ این کلیپ برام جالب بود گفتم تو ببینی
مرحوم شیخ جعفر کاشف الغطاء از بزرگ‌ترین فقیهان عالَم تشیع بوده است، در حدی که علمای بزرگ شیعه از قول او نقل کرده‌‏اند که فرموده بود: اگر تمام کتاب‏‌های فقهی شیعه را در رودخانه بریزند و به دریا برود و شیعه دیگر یک ورق فقه دستش نباشد، من از اول تا آخر فقه شیعه را در سینه‌‏ام دارم، همه را بیرون می‏‌دهم تا دوباره بنویسند. مرجع هم شده بود. اهل علم و اصحاب سرّش فهمیدند که همسرش در خانه بداخلاقی می‌کند ولی خیلی هم خبر از داستان نداشتند. اینقدر در مقام جست‏‌وجو برآمدند تا به این نتیجه رسیدند که این مرد بزرگ الهی، این فقیه عالیقدر گاهی که به داخل خانه می‌رود، همسرش حسابی او را کتک می‌زند. یک روز چهار پنج نفر جمع شدند و خدمتش آمدند و گفتند: آقا ما داستانی شنیده‌‏ایم از خودتان باید بپرسیم. آیا همسر شما گاهی شما را می‌زند؟! فرمود: بله، عرب است، قدرتمند هم هست، قوی‌البنیه هم هست، گاهی که عصبانی می‌شود، حسابی مرا می‌زند. من هم زورم به او نمی‌رسد. گفتند: او را طلاق بدهید.گفت: نمی‌دهم. گفتند: اجازه بدهید ما زن‏ه‌ایمان را بفرستیم ادبش کنند. گفت: این کار را هم اجازه نمی‌دهم. گفتند: چرا؟ گفت: این زن در این خانه برای من از اعظم نعمت‏‌های خداست چون وقتی بیرون می‌آیم و در صحن امیرالمومنین می‌ایستم و تمام صحن، پشت سر من نماز می‌خوانند، مردم در برابر من تعظیم می‌کنند. گاهی در برابر این مقاماتی که خدا به من داده، یک ذرّه هوا مرا برمی‌دارد. همان وقت می‌آیم در خانه کتک می‌خورم، هوایم بیرون می‌رود! این چوب الهی است، این باید باشد.
هدایت شده از یوسف الزهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚 صلوات خاصه امام رضا «ع» 💚 🌷 اللهم 🌷 🌷 صل علیٰ 🌷 🌷عليِ بْنِ موسَی 🌷 🌷الرِضَا المرتضیٰ الاِمام🌷ِ 🌷 التَّقيِ النَّقي و حُجَّتكَ 🌷 🌷 عَلی مَنْ فَوقِ الاَرض 🌷 🌷ومَن تَحتَ الثَّريٰ 🌷 🌷 الصِّديقِ 🌷 🌷الشهید🌷 🌷صَلاةً 🌷 🌷كَثيرةً تامَّةً 🌷 🌷 زاكيةً مُتَواصِلةً 🌷 🌷 مُتَواتِرَة ًمُتَرادِفة 🌷 🌷 كَأَفْضَل ماصَلَّيْتَ عَلى🌷 🌷 أَحَدٍ مِن اَوْليائِك. 🌷 🌷صلوات الله علیک🌷 🌷و علی آبائك🌷 🌷وأوﻻدك🌷 💚♻️کاش میشد پر بگیرم تا حرم 💚♻️پیشِ سلطان پیشِ آقایِ کرم 💚♻️کاش دعوت میشدم با زائران 💚♻️در حرم پر میزدم با عاشقان 💚♻️کاش من راهم صدایم میزدی 💚♻️یک زیارت را به نامم میزدی 💚♻️کاش گردد این گدا پابوسِ تو 💚♻️بندهٔ عاشق تر و مخصوصِ تو 💚♻️درشبِ قبرم کنی من راخطاب 💚♻️میکنی آقا قدم‌ها را حساب 💚♻️باتوعاشق‌ترشدن عشقِ منست 💚♻️عشقِ زیبای شما رزق منست
سلام علیکم عرض و احترام محضر یکایک دوستان عزیز شبتون حسینی
🔷بسمه تعالی🔷 📚کنفرانس: تاریخ اسلام ❇️محوریت:   جهاد🗡 🖊شاخص بحث:  سیره جهادی مولای متقیان علی «ع»
❇️حضرت  علیه السلام، به عنوان اولین مسلمان، همواره در زندگی خویش، پایبند به مسائل اخلاقی بود// ✍آن حضرت، هیچ گاه از دستورات اخلاقی تخلّف نمی کرد. 🔶  و پایبندی به اصول اخلاقی را بر منافع سیاسی ترجیح می‌دادند.
❇️آن حضرت، حتی در شرایط دشوار سیاسی چون شورای  ، حاضر نشد بگوید 🔸و به ظاهر خود را به سیره ی متعهد نشان دهد، ✍در حالی که می‌دانست دست گرفتن و چه اندازه اهمیّت دارد. 📚ابراهيم بن محمد ثقفی کوفی،  صفحه ۴۶۰؛ 📗ابن ابی الحدید،، جلد۱، صفحه ۱۸۸؛ 📕 محمدباقر محمودی، نهج السعادة،  جلد ۲، صفحه۲۶۴.
✍از دیدگاه ایشان، رعایت مسائل اخلاقی در ، اصل بسیار مهمی است که تخلّف از آن، به هیچ عنوان صحیح نیست،⛔️⛔️⛔️ ⚠️ هر چند موجب از دست دادن شود.
💠یکی از خصوصیات حضرت علی«ع»، در جنگها 👈 بود 👇👇👇
❇️حضرت  علیه السلام، جنگ را آخرین بر ضد دشمن می‌دانست🗡 ✍ و از دیدگاه ایشان، راه اندازی جنگ و درگیر شدن با دشمن برای رسیدن به هدف،   در آخرین مرحله قرار داشت، 🔶حضرت، ابتدا سعی می‌کرد با روش‌های گوناگون، را به مسیر مستقیم هدایت کند، 👈👈 تا خود، دست از جنگ بکشد و حق را بپذيرد؛
♦️اما اگر  دست از خویش بر نمی داشت، حضرت آماده نبرد می‌شد🗡 ✔️✔️ اما تا زمانی که دشمن جنگ را شروع نمی کرد،  آغازگر جنگ نبود. 📚: محمدبن جریر طبری، جلد۳، صفحه۶۱۱؛ 📗ابن مسکویه، ، جلد ۱، صفحه ۴۹۰.
📗طبری به نقل از  می‌نویسد: ✍هر گاه با روبرو می‌شدیم. امام علیه السلام می‌فرمود:  با دشمن در نیاویزید و جنگ را آغاز نکنید، تا دشمن آغازگر جنگ باشد. زیرا شما بحمدلله دارای حجت نزد خدا و مردم هستید سپس فرمود: 👈👈و اگر در صحنه نبرد، آغازگر جنگ نباشید، خود حجتی دیگر بر حقّانیت شماست. ✅✅✅ 📕محمد بن جریر طبری، جلد۶، صفحه ۲۵۲۳.
🗡در جنگ  ، عده ای از لشكريان على علیه السلام می‌خواستند جنگ را آغاز کنند، ✍ اما حضرت در خطبه ای به آنان فرمود: دست و زبان خود را از این مردم باز دارید! آنان برادران شمایند. 📗 ابن مسکویه، تجارب الأمم، جلد ۱، صفحه ۴۶۱؛ 📕 محمدبن جریر طبری،  جلد۶، صفحه ۲۴۲۰.
📕یعقوبی می‌نویسد: 👈در جنگ ، مردی از لشکر دشمن تیری انداخت و مردی از اصحاب امير المؤمنين را کشت🏹 ✍ بدن او را نزد علیه السلام آوردند، حضرت گفت:خدایا تو شاهد باش! 🏹 سپس مرد دیگری تیری انداخت، تیر به«شخصی از، قبیله خزاعه»رسید و او را کشت. 🖊 برادرش جنازه ی او را بر داشت و نزد على علیه السلام آورد. 🔹 على علیه السلام گفت: خدا یا تو شاهد باش! سپس جنگ آغاز شد 📕ابن واضح يعقوبی، جلد ۲، صفحه ۸۰
✍قبل از آغاز جنگ ، حضرت علی علیه السلام، هنگام اعزام به او فرمود: با گروه شامیان، پیش از آن که دعوتشان کنی و سخنشان را بشنوی، جنگ آغاز مکن! مگر آن‌ها آغاز کنند،🗡 سپس فرمود: ✍دشمنی قوم سبب نشود که پیش از دعوتشان و اتمام مکرر، با آنها کنی!؟. 📗 محمدبن جریر طبری، ، جلد۶، صفحه۲۵۰۵؛ 📕عزالدين ابن اثیر،، جلد ۱۰، صفحه ۴۷؛ 📒 نصر بن مزاحم منقری،  صفحه ۲۱۲.
🗡در همین جنگ، حضرت علی علیه السلام «بشیر ابن عمر» و «سعید ابن قیس» و «شبث ابن ربعی» را فرا خواند و به آن‌ها فرمود: ✍از جانب من، پیش  بروید و او را به اطاعت خداوند و اتحاد دعوت کنید  تا دست از خونریزی بکشد و از حق پیروی کند. ✔️✔️✔️
🔶هیئت اعزامی امام ، با گفتگو کردند و از پیامدهای خطرناک جنگ هشدار دادند و او را به پیروی از دعوت کردند. ♦️ امّا در جواب آنها چنین گفت: « اِنصرفوا مِن عندي فليسَ بَيني و بينكم الّا السيف» یعنی👈👈  از نزد من بروید که هیچ پاسخی جز شمشیر پیش من نخواهید داشت.🗡 📗نصر بن مزاحم منقری، ، صفحه ۱۸۸؛ 📕محمدبن جریر طبری، جلد ۶، صفحه ۲۵۱۵؛ 📒 ابن ابی الحدید، جلد۴، صفحه۱۵؛ 📗عز الدّين ابن اثیر،، جلد ۱۰، صفحه ۵۴.
🗞در نامه‌های متعددی که بین حضرت علیه السلام و رد و بدل شد؛ ✍ حضرت علیه السلام بارها را دعوت به حق و اطاعت پروردگار کرد ♦️ در برخورد با نیز همین سیره، مشاهده می‌شود. ، همواره به جوسازی و شایعه پراکنی می‌پرداختند و سخنرانی‌های حضرت علی علیه السلام را به هم می‌زدند. 📗ابوحنیفه دینوری،  صفحه ۱۹۴؛ ن📕صر بن مزاحم منقری، صفحه۸۶؛؛ 📒 ابراهيم بن محمد ثقفی کوفی،  صفحات ۹۱ و ۹۲.
🖊حضرت علیه السلام، با این احوال، سهمیه ی آنان را از قطع نکرد 💰 ✍و آن‌ها را راهنمایی می‌کرد و به بحث فرا می‌خواند. 🗡 تنها زمانی به مقابله با آنان برخاست که از کوفه جهت تدارک جنگ علیه امام، بیرون رفتند 📕نهج البلاغه، خطبه ۱۲۲.
« و » از مخالفان و دشمنان حضرت على علیه السلام بودند. ✍ اگرچه دشمنی اینان از ابتدا صریح و آشکار نبود، 👈  اما برای امام کاملاً روشن بود که آن‌ها برای ایجاد فتنه و اغتشاش، عازم مکه و بصره هستند. 💠 حضرت علی، به عنوان جامعه ی اسلامی و در اوج می‌توانست 👈👈 آن‌ها را به ماندن در وا دارد و حتی می‌توانست آنان را و کند؛ ⚠️ چنان که پیش بینی خود را صریحا به« ابن عباس » فرمودند.
اما حضرت هرگز چنین نکرد!! 👆👆 و به آشوب و اغتشاش و تضعیف حکومت خود تن داد، چرا⁉️⁉️⁉️ ✍✅ چون که به اصول  و پایبند بود. مجازات عملی که اتفاق نیفتاده و قصاص قبل از جرم، با منطق عدالت، سازگار نیست. و دلیل امام هم همین بود.