eitaa logo
بینش مطهر || مطهَرین
2.2هزار دنبال‌کننده
898 عکس
177 ویدیو
78 فایل
دبیرخانه بینش مطهر استان قم ✔کانال جامع اندیشه های شهید مطهری ✔برگزاری دوره های معرفتی کاربردی مکان:قم،خیابان مصلی قدس ک ۱۰ پ 23 شماره تماس 09193533133 ادمین تبادلات و راهنمایی : @binesh_qom @H_sami84 : مسئول شعبه ⭕انتشار مطلب باذکر منبع بلامانع است.
مشاهده در ایتا
دانلود
ـــــــــ بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحيمِ ـــــــــــ 🌐موضوع : اندرزی به طالبان 📝 💫معروف است كه در اواخر عمر هميشه متأسف بود و در مسائل ايمانى هم اين مرد به اطمينان و يقين نرسيد. 📌مى‏ گفته است مسئله‏ اى كه پنجاه سال به آن معتقد بودم حال بطلانش براى من روشن شده است؛ از كجا معلوم كه تمام معتقدات من از همين قبيل نباشد❓ چرا اينچنين بوده است❓ 🔍فيلسوفانى نظير مرحوم آخوند نه تنها به ديگران خدمت مثبت كرده‏ اند 👌 بلكه به خودشان هم خدمت مثبت كرده‏ اند. 👌 🌐اگر ما حاجى سبزوارى را با فخر رازى مقايسه كنيم هرگز به اندازه فخر رازى توقّد ذهن ندارد. 🌐ولى حاجى سبزوارى راه هايى از ايمان و معنويت و از خلوص و صفا و از يقين طى كرده است که يك هزارمش را هم نرفته است. ⬅️از اين جهت است كه امثال مرحوم آخوند معتقدند كه انسان اگر بخواهد در معارف الهی تنها تكيه‏ اش به ذهن و استدلال باشد به جايى نمی رسد. ◀️كما اينكه اگر علم را كنار بگذارد و تكيه‏ اش تنها بر صفاى روح و تزكيه باشد، آن هم بی خطر نيست 🔍مگر اينكه زير نظر اولياء اللّٰه باشد كه آن حساب ديگرى است. 🔰ولى اگر كسى خودش بخواهد كار كند، بايد اين دو بال را همراه يكديگر داشته باشد و با اين دو پا قدم بردارد؛ يعنى 👇👇👇 پاى علم و فكر و پاى عمل و تقوا هر دو بايد باشد. @bineshemotahar_qom کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
🔰معارفه طرح 🔹با حضور مدیر مرکز بینش مطهر استان قم 🔸زمان: چهارشنبه ۱۴ آبان ماه 🔺ساعت: ۱۹ @bineshemotahar_qom کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
🌐 طرح تدریس جلسه دوم کتاب نهضت حسینی 💠 استاد: حجت الاسلام میثم قاسمی 🔰موضوع: طرح تدریس جلسه دوم کتاب «» ⁉️ سوالاتی که در این جلسه به آنها پاسخ داده می شود: 1️⃣ حماسه و تراژدی در روایتگری کربلا چگونه در مسیر سازی قرار خواهد گرفت؟ 2️⃣ چیست؟ 3️⃣ شهید حماسه مقدس با چه معیاری قابل بازشناسی است؟ 4️⃣ درجات شهیدان با چه سنجه ای ارزیابی می شود؟ @bineshemotahar_qom کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
کتاب نهضت حسینی ج۲_1603653466939.mp3
18.06M
💠 استاد: حجت الاسلام میثم قاسمی 🔰موضوع: تدریس کتاب « » ✳️ جلسه دوم @bineshemotahar_qom کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
ــــــــــــــــــــ بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحيمِ ـــــــــــــــــــــ 🌐موضوع : اندرزی به طالبان 🎶یك شعر خوبى شيخ بهايى در نان و حلوا دارد كه از جنبه ادبى هم خيلى لطيف است. می گويد:🔻🔻🔻 ✅ عزلت بى «عينِ» علم آن زلت است ور بود بى «زاى» زهد آن علت است‏ اگر «ع» را از عزلت برداريد، «زلت» يعنى لغزش باقى می ماند. می گويد: اگر كسى بخواهد✔️ بدون علم،✔️بدون فكر ✔️و بدون درس خواندن و فقط از راه عزلت و از راه خلوت به حقيقت برسد اين لغزش است. علم بايد راهنماى انسان باشد. 🌐 مرحوم آخوند تصريح می كند كه ما هيچ وقت نظريه عرفا را مادامى كه برهان آن را تأييد نكرده باشد نمی پذيريم 🔸ولو اينكه بزرگترين عرفاى عالم باشند و آن نظريه مورد اجماع تمام عرفاى عالم باشد 🌐و به هيچ برهانى هم مادامى كه با كشف به آن نرسيم اعتماد نمی كنيم. اما اگر✔️«عين» علم باشد، ✔️درس خواندن باشد،✔️فخر رازى شدن باشد، ↩️ولى آن «ز» ى زهد نباشد، ↩️ آن صفا و معنويت و آن تقوا نباشد در اين صورت علم، «علت» يعنى بيمارى خواهد بود. به جاى آنكه شفا دهنده روح انسان باشد، خود به صورت يك بيمارى براى روح انسان جلوه می كند. ♻️اساساً اسلام بر همين اساس است؛ 🌀 از يك طرف بر عقل و بر علم تكيه فوق العاده دارد 🌀و از طرف ديگر تكيه فوق العاده بر اخلاص دارد. حديثى نبوى است ⬇️ كه شيعه و سنى از حضرت رسول (صلى الله عليه و آله) روايت كرده اند و در كافى نيز از حضرت باقر عليه السلام به نقل از حضرت رسول صلى الله عليه و آله با اختلافى در عبارت آمده است: «من اخلص للَّه اربعين صباحاً جرت ينابيع الحكمة من قلبه على لسانه» مكتب صدرالمتألهين مكتب توأم شدن عقل و قلب است. 🔴آقاى طباطبايى می فرمودند من اوايل كه اسفار می خواندم خيلى كار می كردم و خيلى فكر می كردم و خيلى هم تجزيه و تحليل می كردم. 🔻بعد كم كم در من اين غرور پيدا شده بود كه خود آخوند هم اگر بيايد ديگر بهتر از اين نمی تواند اين مطالب را تجزيه و تحليل كند. تا بعد می روند نزد استادشان مرحوم آقاى قاضى كه استاد سير و سلوك و معنويت بوده است. آقاى طباطبايى می فرمودند وقتى كه ايشان وارد بحث مسائل وجود شد يك مرتبه معتقد شدم كه من تا به حال يك كلمه از اسفار نمی فهميدم. 👌 اگر كسى بخواهد واقعاً حكمت متعاليه را بخواند بايد زمينه قلبى و روحى و زمينه معنوى آن را هم فراهم كند و الّا «ظلمات بعضها فوق بعض» می شود @bineshemotahar_qom کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
📝 تبیینی از اصل کرامت نفس از نگاه شهید مطهری 🔰 اصل کرامت نفس در تربیت اسلامی 🔷 یکی از اصول تعلیم و تربیت اسلامی است. اصل کرامت یعنی اینکه انسان توجه داشته باشد که خدای متعال او را در چه مرتبه و با چه عزت و شرف و جایگاهی خلق کرده است و بداند که ارزش انسان در این عالم در چه مرتبه ای است. 🔶 این اصل یکی از اصول مهم تعلیم و تربیت اسلامی می باشد که شهید مطهری تحت عنوان مسئله ی کرامت و عزت نفس به آن رسیدگی می کنند و بحث مبسوطی را پیرامون آن بیان می دارند. 1️⃣ بخش اول در ضمن مباحث تعلیم و تربیت اسلامی: 🔹«این خود مسئله ای است که کمتر مورد توجه واقع شده و یا اساسا مورد توجه واقع نشده است. حال آنکه ما ریشه و مبنا و زیر بنای اخلاق اسلامی را از همین جا می توانیم استنباط و استخراج کنیم، از نوعی بازگشت دادن انسان به خود و متوجه کردن او به شرافت و کرامت ذاتی خویش.» 2️⃣ بخش دوم در فصل اخلاق اسلامی از مباحث : 🔸«از حدود سيزده سال پيش (به مناسبت ارائه یک سخنرانی با عنوان خودی در اخلاق) اين فكر براى من پيدا شد و هرچه بيشتر مطالعه كردم بيشتر به اين فكر اعتقاد پيدا كردم كه در اخلاق اسلامى، محور و آن چيزى كه حجم اخلاقى به دور آن مى ‏گردد يا- به تعبيرى كه امشب گفتم- آن نقطه‏اى از روح انسان كه اسلام روى آن دست گذاشته است براى احياى اخلاق انسانى و براى اينكه انسان را به سوى اخلاق سوق بدهد، و است. 🔸ناچار بايد لااقل قسمتى از آيات و احاديث در اين زمينه را براى شما بخوانم، و تا اينها را نخوانيم درست آشنا نمى‏شويم. 🔆 خدای متعال در می فرماید: «وَ لِلَّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسولِهِ وَلِلْمُؤْمِنينَ» عزت منحصراً از آنِ خداست و پيامبر خدا و مؤمنين. مؤمن بايد هميشه عزيز باشد و عزيز است. 🔆 فرمود: «اطْلُبُوا الْحَوائِجَ بِعِزَّةِ الْانْفُسِ» انسان احتياج پيدا مى ‏كند به انسانهاى ديگر اما پيغمبر فرمود: اطْلُبُوا الْحَوائِجَ حاجتهايتان را بخواهيد، ولى بِعِزَّةِ الْانْفُسِ اما عزت نفس را از دست ندهيد. آنجا كه حاجتتان را با دوست و رفيقى بيان مى‏ كنيد، تا آنجا كه شرافتتان، عزت و كرامت نفستان پايمال نشده جلو برويد. آنجا كه دارد بر كرامت و عزت نفستان خدشه وارد مى ‏آيد توقف كنيد، نيازمندى و نداشتن بهتر است. 🔆 در نیز می فرماید «الْمَنِيَّةُ وَ لَاالدَّنِيَّةُ مرگ و نه پستى، التَّقَلُّلُ وَ لَاالتَّوَسُّلُ» به كم ساختن و دست پيش كس و ناكس دراز نكردن.» 3️⃣شهید مطهری در ضمن مباحث پیرامون سید الشهدا می فرمایند: «اين اصل بزرگ اسلامى (کرامت نفس) در وجود اباعبداللَّه عليه السلام تجسم پيدا كرد و تمام حيات آن حضرت پر است از شعارهاى كرامت نفس.» 📌 بنابراین یکی از اصول اساسی تعلیم و تربیت اسلام از نگاه شهید مطهری مسئله می باشد که هر متربی و مربی برای رشد و تعالی خود و اطرافیانش باید به آن توجه کند. برای تفصیل بیشتر به مباحث کتاب و شهید مطهری مراجعه بفرمایید. 📝 ناصر قیلاوی زاده 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ https://eitaa.com/joinchat/2767650840Cd17f406221 کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
🎙 استاد شهید مرتضی مطهری 🔷 قرآن مى‏گويد بشر يك فطرت دارد كه آن فطرت دينى است و دين هم اسلام است و اسلام هم يك حقيقت است از آدم تا خاتم‏. 📚مجموعه آثار، جلد ج3، ص460 @bineshemotahar_qom کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
📝 🔰 حقیقت ولایت و نبوت 🔷 حضرت استادنا الاكرم (مدّ ظلّه العالى) مى‏ فرمايند: 🔶 «احكام و نواميس دينى كه يك دسته از آنها همان مى ‏باشند، در ظاهر يك سلسله افكار اجتماعى مى ‏باشند، ارتباط آنها با سعادت و شقاوت اخروى، و به عبارت ساده دينى با نعمت هاى بهشتى و نقمت هاى دوزخى، منوط به واقعيّت هايى است كه به واسطه عمل به آن نواميس و مقرّرات يا ترك آنها در انسان به وجود آمده و در پس پرده حس ذخيره شده و پس از انتقال وى به نشئه آخرت و پاره شدن پرده غفلت و حجاب انّيّت براى انسان ظاهر و مكشوف افتد... 🔷 پس در زير لفافه زندگى اجتماعى كه انسان با رعايت نواميس دينى بسر مى ‏برد، واقعيّتى است زنده و حياتى است معنوى كه نعمتهاى اخروى و خوشبختي هاى هميشگى از آن سرچشمه گرفته و به عبارت ديگر مظاهر وى مى ‏باشند. اين حقيقت و واقعيّت است كه به نام «» ناميده مى ‏شود. 🔹« » واقعيّتى است كه احكام دينى و نواميس خدايى مربوط به زندگى را به دست آورده و به مردم مى ‏رساند و «ولايت» واقعيّتى است كه در نتيجه عمل به فرآورده‏ هاى نبوّت و نواميس خدايى در انسان به وجود مى‏ آيد.» 📚 رساله ولاءها و ولایت ها، صفحه 95 @bineshemotahar_qom کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
شهید مطهری و دانشجو معلمان(2).mp3
9.32M
🎙 سخنران: استاد حجت الاسلام ناصر قیلاوی زاده 🔰موضوع: تاثیر اندیشه های شهید مطهری در حرکت علمی 💠 مناسبت: گرامیداشت روز و معارفه طرح ⏱ زمان: 50 دقیقه 📶 حجم: 8.8 مگابایت @bineshemotahar_qom کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
1️⃣ لزوم تکریم روز دانش آموز توسط معلمان و ارج نهادن به مقام علم آموزی 2️⃣ برقراری ارتباط عمیق علمی معلمان با بعنوان الگوی با استفاده از آثار تعلیم و تربیتی ایشان 3️⃣ بحثی در باب «جایگاه تفکر در تحصیل علم» در مسیر رشد دانش آموزان 🔴 بررسی آسیب جدی نظام آ.پ رسمی کشور از جهت عدم انسان 4️⃣ بیان چیستی در سه محور و کیفیت اخذ آن از آثار شهید مطهری 🔶اصول اندیشه و سنگ بنای محکم علمی که به انسان توانایی تنظیم دارایی های علمی را می دهد. 🔶توانایی مواجهه با مشکلات و شبهات و سوالات 🔶پیدا کردن راه رسیدن به پاسخ و حل مشکل 5️⃣ پویایی و دوام ثمرات آثار شهید مطهری در زمانه فعلی و بررسی علت این آن 6️⃣ معرفی اجمالی و محاسن آن جهت کسب تمام مزایای و شهید مطهری 🆔 لینک دانلود صوت جلسه https://eitaa.com/bineshemotahar_qom/1336 @bineshemotahar_qom کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
بسم الله الرحمن الرحیم ✋🏻 عرض سلام و ادب داریم خدمت شما مخاطب گرامی 8️⃣1️⃣ فردا روز 18آبان ماه هست. 🤔 بنا داریم از شما همراهان عزیز کانال کمک بگیریم برای افزایش کیفیت مطالب کانالمون 🙏🏼 به این منظور از شما تقاضا می کنیم هر نکته و مطلبی که برای افزایش کیفیت مطالب و و همچنین در مورد به ذهنتنون میرسه برای ما ارسال کنید. مطالب و پیشنهادات ارزشمندتون رو به آیدی زیر ارسال کنید: @binesh_qom 🎁 از میان تمامی پیشنهادات ارسالی به قید قرعه هدیه ای به یکی از سروران عزیز اهدا می گردد. 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ @bineshemotahar_qom کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
🎙 استاد شهید مرتضی مطهری 🔷قرآن به «ادیان» قائل نیست به دین قائل است و لهذا هیچ وقت در قرآن و حدیث دین جمع بسته نشده است چون دین فطرت است، راه است، حقیقتی در سرشت انسان است. 📚مجموعه آثار، جلد ج3، ص460 @bineshemotahar_qom کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
شهید مطهری الگوی عالم تمدن ساز.mp3
3.11M
🎙 🔰 شهید مطهری الگوی عالم تمدن ساز 💠 استاد اسدپور در جلسه اول از مجموعه جلسات تدریس کتاب در موسسه بینش مطهر، به بیان عظمت فکری شهید پرداخته و بیان می کنند: 💠 تفاوت اساسی شهید مطهری با دیگر متفکرین اسلامی در پایگاه مستحکم فکری و اندیشه ایشان است. 💠 شهید مطهری سال های متمادی در و شاگرد شخصی چون امام بوده و بعد هم در کسوت شاگردی در آمده و از این منابع کم نظیر ارتزاق کرده اند. 💠 البته ابعاد فکری شهید مطهری به همین مقدار خلاصه نشده بلکه ایشان مدت ها در حوزه فقه و اصول، از نزدیک شاگردی را کرده و بسیار از ایشان استفاده کرده اند. 💠 نهایتا استاد شهید با استفاده از این منابع علمی و اساتید حاذق، صاحب اندیشه ای راقی و مستحکم شده اند که این اندیشه مایه تفاوت و تمایز اساسی ایشان محسوب میشود. @bineshemotahar_qom کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
🎙 استاد شهید مرتضی مطهری 🔷همه پیغمبران كه آمده اند تمام دستورهایشان دستورهایی بر اساس احیاء و بیدار كردن و پرورش دادن حسّ فطری است. آنچه آنها عرضه می دارند تقاضای فطرت انسانی است 📚مجموعه آثار، جلد ج3، ص460 @bineshemotahar_qom کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
⭕️ ⭕️ 📣قابل توجه دانشجو معلمان گرامی 💠 بینش مطهر ویژه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ‼️با ویژه دانشجویی 🔹برای ثبت نام و اطلاعات بیشتر کلمه را به آیدی زیر در ایتا ارسال کنید : @shahid133 ⏳مهلت ثبت نام : 25 آبان ماه https://eitaa.com/joinchat/2767650840Cd17f406221 کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
🎙 استاد شهید مرتضی مطهری 🔷مقوم دروني انسان، يعني فطرت او همان عطش به كمال، به نام خداخواهي و خداجويي است و مقوم بيرون او همان آب زندگاني، به نام دين است كه با پيمودن آن صراط مستقيم، حتماً به هدف مي‏رسد. 📚مجموعه آثار شهید مطهری @bineshemotahar_qom کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
✅ توصیه استاد مطهری در نامه‌ای به فرزندشان: 🔸حتی الامکان از تلاوت روزی یک حزب قرآن که فقط پنج دقیقه طول می‌کشد، مضایقه نکن و ثوابش را هدیه روح مبارک حضرت رسول اکرم(ص) بنما که موجب برکت عمر و موفقیت است ان شاء الله. 📗شیخ شهید، ص۳۵ @bineshemotahar_qom کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
🔰 مدیریت اجتماعی زنان از نظر ادله اسلامی ⁉️ با توجه به اینکه در طول تاریخِ حاکمیت معصومین هیچ زنی عهده دار مناصب سیاسی و اداری نشده است، آیا می توانیم بگویم از منظر اسلام، مدیریت سیاسی-اجتماعی زنان جائز نیست؟! ✅ عمل زبان ندارد و به اصطلاح علمای اصول فقه دلیلی لبی است. دلیل لبی با دلیل لفظی فرق می کند. دلیل لفظی می تواند عموم و اطلاق داشته باشد، اما دلیل لبی زبان ندارد، چون زبان ندارد قدر متیقن باید گرفت. سیره، دلیلی است که زبان ندارد از این دلیل که زبان ندارد آنچه که می شود فهمید همین مقدار است که از نظر پیامبر اسلام و امیرالمومنین مردها در این کارها نسبت به زنان اولویت دارند. اما از این سیره نمی توانیم حرمت استفاده کنیم. 📚 نظام حقوق زن و مرد، ج4، ص136 @bineshemotahar_qom کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّه السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ فَاطِمَةَ وَ خَدِیجَة السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِین السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْن السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ وَلِیِّ اللَّه السَّلامُ عَلَیْکِ یَا أُخْتَ وَلِیِّ اللَّه السَّلامُ عَلَیْکِ یَا عَمَّةَ وَلِیِّ اللَّه السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَر یَا فَاطِمَةُ اشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّة يَا فَاطِمَةُ اشْفَعِي لِي فِي الْجَنَّةِ فَإِنَّ لَكِ عِنْدَ اللَّهِ شَأْناً مِنَ الشَّأْنِ 🔸السلام علیک یافاطمه المعصومه🔸 @PhotoQomNews @bineshemotahar_qom کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
بسم الله الرحمن الرحیم 🔰 امروز سالروز صلح امام حسن علیه السلام است. به همین مناسبت برخی مطالب در این مورد رو با شما سروران به اشتراک می گذاریم. ان شاء الله که مورد استفاده و فایده باشد. 🔰 این مطالب هم از استاد شهید و هم مبتنی بر مبانی اندیشه ای شهید مطهری هستند که در جهت شناخت جایگاه صلح امام حسن و چیستی آن مفید فایده هستند. @bineshemotahar_qom کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
ـــــــــ بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحيمِ ـــــــــــ 🔰موضوع: اشاره ای به مواد قرارداد 🏳️ از دیدگاه شهید مطهری 📝 در طی شش یادداشت، دیدگاه شهید مطهری درباره پنج مورد از ذیلاً از نظر خوانندگان محترم می گذرانیم https://eitaa.com/bineshemotahar_qom/1271 https://eitaa.com/bineshemotahar_qom/1277 https://eitaa.com/bineshemotahar_qom/1280 https://eitaa.com/bineshemotahar_qom/1286 https://eitaa.com/bineshemotahar_qom/1292 https://eitaa.com/bineshemotahar_qom/1298 @bineshemotahar_qom کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
صلح امام حسن.pdf
1.43M
📙 دانلود فایل PDF کتاب (ع) 📝 نویسنده: شیخ راضی آل یاسین 📖 مترجم: مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای 🔆 مقدمه مترجم ✳️ اینک که با فراهم آمدن ترجمه ى این کتاب پر ارزش و نامى، جامع ترین و مستدل ترین کتاب درباره ى صلح امام حسن در اختیار فارسى زبانان قرار می گیرد، اینجانب یکى از خود را برآورده می یابم و جبهه ى سپاس و شکر بر آستان لطف و توفیق پروردگار می سایم. ✳️ پیش از اینکه به ترجمه ى این کتاب بپردازم، مدت ها در فکر تهیه ى نوشته اي در تحلیل موضوع صلح امام حسن بودم و حتى پاره اي یادداشت هاى لازم نیز گرد آورده بودم، ولى سپس امتیازات فراوان این کتاب مرا از فکر نخستین بازداشت و به ترجمه ي این اثر ارزشمند وادار کرد مگر که جامعه ي نیز چون من از مطالعه ي آن بهره گیرد و هم براى اولین بار درباره ي این موضوع بسى با اهمیت، کتابى از همه و جامع، در معرض افکار جویندگان و محققان قرار گیرد. @bineshemotahar_qom کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
استاد علی فرحانی solhe emam hasan .mp3
8.25M
🎙 🔰تفاوت تاریخ نقلی و تاریخ تحلیلی / تاثیر فهم یک مجتهد مثل شهید مطهری در فهم صحیح از اتفاقات تاریخی اسلام 💠 استاد با تفکیک تاریخ نقلی از تاریخ تحلیلی ؛ تاریخ تحلیلی را به تفسیر موضوعی و تاریخ نقلی را به تفسیر ترتیبی تمثیل می کنند. 💠 از آنجا که تفسیر موضوعی نیازمند تسلط بر تفسیر ترتیبی است؛ تحلیل تاریخی هم فراتر از صرف نقل حوادث تاریخی است. 💠 جالب اینکه توانایی بر تحلیل تاریخی متفرع بر ملکه اسلام شناسی است لذا است که تحلیل های تاریخی مجتهدینی همچون با دیگر تحلیل ها متفاوت است. ♨️ استاد در این صوت به قسمتی از تاریخ نقلی حادثه صلح امام حسن(ع) پرداخته و تبیین می کنند که حقیقتا امام در آن شرائط به صلح شدند نه اینکه روحیه جنگ آوری نداشته باشند. ♨️ مجبور شدن امام بر صلح هم به خاطر و سردار سپاه حضرت بود❗️ @almorsalaat @bineshemotahar_qom کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
آخرین جلسه ی کتاب نهضت حسینی به صورت آنلاین در تاریخ 21 آبان ماه با حضور استاد میثم قاسمی برگزار شد. 🔰این دوره با هماهنگی و همکاری بینش مطهر شعبه ی و در حال برگزاری است. @bineshemotahar_qom کانال جامع اندیشه های شهید مطهری