eitaa logo
پاسخ به شبهات|سعید سپاهی
5.8هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
773 ویدیو
243 فایل
ارسال شبهه @tadbir73 https://tadbirrr.blogfa.com/ هر سوال و شبهه ایی داری بدون تعارف بپرس
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 جرم مشهود و مدعی العموم مفقود ✍️دکتر کوشکی نوشت: ١) عیسی کلانتری ( معاون حسن روحانی) به شکل رسمی، علنی، به صراحت و بدون ترس به حضرت امام اهانت کرده و ایشان را فرزند آمریکا خطاب کرده است! ٢) اما تا کنون نه کسی به او اعتراض کرده و نه صدایی از تریبون ها، رسانه ها، خبرگزاری ها و شخصیت‌هایی که بودنشان را مدیون نام و قیام و نظام امامند برخواسته و ظاهرا همه به کار و زندگی خودشان مشغولند و برای کسی صرف نمی کند از ساحت مقدس « روح خدایی زمان ما» دفاع کند! ٣) در این میان العموم هم مشغول اقدامات واجب تر است و یادش رفته که بر اساس قانون، توهین به حضرت امام جرم است! ۴) کسی از سید حسن و موسسه عریض و طویلش توقعی ندارد! این موسسه قرار است بنام امام، نان و گوشت بعضی ها را تامین کند که می کند! تا امروز هم ندیده ایم جناب حسن آقا و موسسه تحت امرشان برای حلال بودن حقوق و مواجب هم که شده از امام و میراث امام دفاعی کرده باشند! ۵) حالا اگر کسی به اسب یک سلبریتی ضد انقلاب، یابو خطاب‌ کرده بود، جبهه اصلاحات و مواجب بگیران آن، در فضای حقیقی و مجازی چنان روانی به راه می انداختند و برای پایمال شدن اخلاق و ادب نوحه سرایی می کردند که خودی‌های ترسو و مرعوب هم وادار به همراهی شوند تا دیگر کسی جرات «تو» گفتن به یک سلبریتی وابسته به اصلاحات را هم پیدا نکند! * یعنی ما این قدر نمک نشناس شده ایم؟
به نام خدا ✍بازی مشترک و مشکوک ترامپ، بایدن، اروپا و نفوذیهای ایران گام اول: در صدر اخبار جهانی امروز مکرر احتمال حمله ترامپ به ایران دیده می‌شود. در خبرها آمده که ترامپ دیروز با مشاورانش برای چگونگی حمله به ایران و به ویژه نطنز مشورت کرده و چند نفر از مشاوران سعی در انصراف او از حمله نظامی به ایران داشته اند!! گام دوم: آژانس هسته ای از یک سو و تروئیکای اروپایی هم از سوی دیگر اظهار نگرانی کرده و به ایران هشدار احتمال یک جنگ گسترده را داده اند!! گام سوم: بایدن هم مکرر بیان کرده که به محض ورود به کاخ سفید، در اولین اقدامات خود به برجام باز خواهد گشت و برجام را سند مهم و موثری می‌داند..... البته یک شرط (ناقابل) هم دارد و آن تغییر زمان انتهای موارد قراردادی وظایف ایران است. گام چهارم : پرده برداری از رفاقت ژنرال ظریف و بایدن از سال‌های دور (حدود دوران دفاع مقدس!) و بیان رئیس جمهور در این‌که در هر قراردادی به نفع مردم باشد ورود می‌کند (یعنی بازگشت آمریکا به برجام اگر به نفع مردم!!! باشد ایشان استقبال می‌کنند!!) اما درباره این بازی و نقشه مشترک ترامپ، بایدن، اروپا و نفوذیهای ایران، یادآوری چند نکته لازم است: نکته اول: _ اساسا آیا عمر دولت ترامپ به طراحی، دریافت اجازه از کنگره، آماده سازی نیرو، انتقال نیرو و امکانات و ده ها مسأله دیگر که الزامات جنگ با کشوری به قدرت ایرانی که عین الاسد را موشک باران کرده و نفتکش ها را به ونزوئلا فرستاده، محسوب می‌شود، کفاف می‌دهد؟ نکته دوم: _ آیا ترامپ اگر قادر به جنگ با ایران بود آن زمانی که بعد از موشک باران عین الاسد گفت فلان ساعت به ایران شلیک میکنم، پشیمان میشد؟ و آیا اگر انتقال نیرو و امکانات برای او به منطقه ساده بود خود شبانه و مخفیانه به عراق میرفت؟ نکته سوم : اروپایی ها برای برجام بعد از خروج آمریکا چه کردند که امروز نگران درگیری آمریکا و ایران هستند؟ آیا این نگرانی در اصل به سخنان مهم رهبر انقلاب که در زمان تعلیق و بتن ریزی دولتی ها فرمودند که در صورت لزوم در عرض شش ماه به همین نقطه خواهیم رسید، بر نمی‌گردد؟ نکته چهارم: برای جریان نفوذی که نتوانست با در اختیار داشتن یک دوره مجلس و دو دوره دولت به تعهد خود به استعمار مبنی بر به زانو در آوردن انقلاب عمل کند، چه راهی جز ایجاد نگرانی جنگ ایران و آمریکا و لازم بودن مذاکره با بایدن (که بیشترین تحریم‌ها را در طول انقلاب در دولت اوباما طراحی کرده) مانده است؟؟ نکته پنجم: مگر اصلی ترین علت خروج ترامپ از برجام همین تاریخ پایان تحریم‌ها و فشارها در برجام علیه ایران نبود؟ خواسته بایدن هم که همین است!! " گرگ گرگ است اگر اخم اگر لبخند است " نکته آخر: به کاندیداتوری ژنرال شکست‌های بزرگ، جناب آقای ظریف هم نباید بی توجه بود..!! پ. ن 1: اشکال بزرگ محاسباتی غرب و نفوذ در نشناختن جایگاه و قدرت الهی _مردمی ولایت فقیه است، که مصداق اراده الهی در تحقق آیه هشتم سوره مبارکه صف است، آنجا که می‌فرماید : " می‌خواهند نور خدا را با دهانهایشان خاموش کنند، در حالی که خدا کامل کننده نور خود است، گر چه کافران خوش نداشته باشند" پ. ن 2: لازم است مردم شریف و به ویژه جریان علاقمند به انقلاب با آگاهی و دقت اقدامات اینگونه را رصد کرده و به روشنگری بپردازند
حجت الاسلام حسن تردست، قاضی دادگاه انقلاب تهران که صدها حکم زندان و اعدام برای صدها نفر از جوانان ایرانی رو صادر کرده بود بعد از بازنشستگی لباس آخوندیه خود را بوسید و کنار گذاشت ، سپس به همراه خانواده به کشور آلمان (بلاد کفر) مهاجرت کرد .قاضی حسن تر دست که برای کوچکترین جرم سخت ترین احکام را صادر می کرد ، حالا ساکن آلمان شده. نام دخترش هیلدا ، که در آزادی کامل در آلمان زندگی می کند و بابای عزیزش خشن ترین احکام را برای دختران کم حجاب و بی حجاب صادر می کرد و حکم اعدام ریحانه جباری هم صادر کرد. (((قضاوت با شما؟))) ✅ پاسخ 👇👇👇 برای پیش‌گیری از بدتر شدن شرایط فضای مجازی جز بالا بردن سواد رسانه مردم نداریم. اطلاعات غلط باید تصحیح شود. اطلاعات صحیح باید به همه برسد. ولی متاسفانه برخی هر چه می بینند منتشر می کنند با نام حجت الاسلام شروع کرده اند این اولین دروغ 1️⃣ قاضی حسن تردست، هیچ گاه دروس حوزوی نخوانده و ملبّس به لباس روحانیت نبوده است بلکه ایشان از طریق دانشکده علوم قضایی وارد منصب قضاوت شده است. https://b2n.ir/570392 2️⃣ اصل سفر این قاضی به آلمان مسلّم است اما اولا معلوم نیست به قصد تابعیت رفته یا تفریح، ثانیاً برخی تصاویر منتشر شده در فضای مجازی صرفا تشابهی با چهره ایشان داشته و اگر خودتان بررسی کنید متوجه می شوید که تفاوتهایی بین عکس های منتشر شده با عکس اصلی این قاضی وجود دارد. ثالثا اگر او یک مجرم فراری بود میتوانستیم اقدام او را نقد کنیم اما حالا که او جرمی مرتکب نشده چرا باید تصمیم او برای زندگی اش را قضاوت کنیم؟ 3️⃣ قاضی تردست، سالهای متمادی قاضی پرونده های "قتل عمد" بوده است. آیا درباره پرونده های قتل عمد انتظار می رود حکم شلاق یا زندان صادر شود؟ مسلم است که طبق قانون جمهوری اسلامی ایران، که بر اساس قرآن کریم و سنت نگاشته شده است، مجازات قتل عمد اعدام است. این قاضی هم طبق همین قانون حکم کرده است نه سلیقه شخصی. ما می توانیم درباره چرایی قانون قصاص و اعدام بحث کنیم اما نمی توانیم کسی را که بر طبق این قانون عمل کرده متهم به جنایت کنیم. 4️⃣ جالب است که حدود 20 درصد از این پرونده ها هم منجر به صدور حکم برائت متهم شده است. اما "قلم به مزد ها"دوست دارند شما بخشی از حقیقت را با رنگ و لعابی که خودشان به آن می دهند بفهمید. https://b2n.ir/058278 5️⃣ همانطور که گفتیم پرونده هایی که به دست قاضی تردست می رسیده، مربوط به قتل عمد بوده و هیچ ارتباطی به بی حجابی و ... نداشته است. 6️⃣ ادعا شده که "او برای سخت ترین جرم سخت ترین احکام را صادر می کرد". این ادعای بی دلیلی است که باید اثبات شود. اما از آنجا که معمولا احکام قضات در پرونده های مهم توسط قضات دیگر هم بررسی می شود، بعید است یک قاضی بتواند با سلیقه شخصی حکمی دل بخواهی صادر کند و اجرا هم بشود. 7️⃣ پرونده "ریحانه جباری" هم یک پرونده قتل عمد بوده مانند سایر پرونده ها و فقط بخاطر برخی حساسیت های موجود رسانه های خارجی جنجالهای را به پا کرده بودند(مربوط به سال 93)، خود قاضی تردست توضیحاتی درباره این پرونده داده اند که کمی حقیقت را روشن می کند. https://b2n.ir/058278 🔆 ما درباره زندگی شخصی این قاضی و تصمیمی که برای ادامه زندگی اش در دوران بازنشستگی گرفته هیچ قضاوتی نداریم. اما دروغ ها، تهمت ها، جعل عکس ها و سیاه نمایی هایی که درباره این شخص صورت گرفته قطعا کاری غیر اخلاقی و غیر انسانی بوده است. طبق آنچه که در برخی سایت ها آمده حسن تردست به همراه «زهرا دلیر» همسرش برای دیدار با فرزندانش به برلین آلمان رفته و ادعاهایی مبنی بر اقامت دایم بی اساس است.
میدان نبرد.mp3
6.62M
🔊 | میدان نبرد 🎙به روایت حاج حسین یکتا
تيزر 952 - راهبر حکيم.mp3
4.64M
🎵 هفته نامه صبح صادق شماره 952 - ویژه‌نامه راهبر حکیم 🔊 تیزر 952 ✔️انتخاب بزرگ ✔️پیشران تشکیل تمدن اسلامی ✔️حرکت پرشتاب در مسیر الهی ✔️احیای اسلام و زمینه‌سازی ظهور مأموریت انقلاب اسلامی است
تقويم انقلاب 961.mp3
4.14M
🔊 تقويم انقلاب 961 - مقابله با ترفندهای لیبرال‌ها 🖊سیدمهدی حسینی / مورخ و پژوهشگر 📝 ... هیچ کس به اندازه شهید آیت‌ به مقابله با بنی‌صدر مشهور نبود؛ او یک‌تنه در مقابل خطوط انحرافی جریانی تحت عنوان «دفتر هماهنگی با رئیس‌جمهور» ایستاد و اقدام به افشاگری کرد؛ به عبارتی باید گفت در رسوا کردن ملی‌گرایان و غرب‌زده‌ها، شهید آیت سهم بزرگی داشت و به همین علت جریان ضد انقلاب تلاش زیادی می‌کرد تا او را بدنام کند که مهم‌ترین تلاش آنها جریان معروف «نوار» بود. ماجرای «نوار» از این قرار بود که شخصی دارای سوابق همکاری با ساواک و منافقین، ضبط صوتی را در جیبش می‌گذارد و به منزل شهید آیت می‌رود و با او به بحث و گفت‌وگوی خودمانی مشغول می‌شود و موضوع را می‌برد به موضوع چگونگی حذف بنی‌صدر و کشتن رجوی و خیابانی که سردمداران منافقین بودند... 🎵 هفته نامه صبح صادق شماره 961
4_6005931255676273945.mp3
29.37M
‍ 🔊 فایل صوتی سلسله درسگفتار 🔶سخنران | دکتر موسسه آفاق حکمت 🔴 تقابل ایران و آمریکا از کجا ناشی شده است؟! 🔴 در قضیه صنعت ملی شدن نفت، مصدق چگونه تفکر می کرد؟ سیاست های انگلیس و آمریکا چه بود؟! 🔴 آیا تسخیر لانه جاسوسی برای سازمان های اطلاعاتی آمریکا قابل پیشبینی بود؟! 🔴 سیاست ها و فعالیت های پس از انقلاب اسلامی برای ارتباط گرفتن و کاهش تنش با دولت آمریکا صورت گرفته چه بوده است؟! 🔺در این صوت می شنوید: «تقابل ایران و آمریکا به انقلاب اسلامی رجوع نمی کند بلکه از ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ شکل گرفت. معمولا آمریکایی ها تاریخ تقابل شروع ایران و آمریکا را تسخیر لانه جاسوسی قرار می دهند ولی واقعیت امر این است که قبل از آن این اتفاق نیز افتاده بود... آمریکا نتوانست انقلاب اسلامی را پیش بینی کند در حالی که سازمان cia در تهران، پایگاه مرکزی خاورمیانه داشتند و به تعبیر خودشان تهران هاب خاورمیانه بود.
برنامه شوکران،گفتگو با دکتر «احمد مهدوی دامغانی» .mp3
22.01M
📻 🔸برای اولین‌بار پس از انقلاب 📍گفتگو با دکتر اسلام‌شناس و ادیب ۹۴ ساله و استاد پیشین دانشگاه‌های تهران، پنسیلوانیا، کمبریج و هاروارد. 📍او سال ۱۳۶۴ به آمریکا رفت و تا امروز مقیم فیلادلفیا است و ریاست مرکز اسلامی این منطقه را نیز برعهده دارد 📍صدایی از انتهای تاریخ معاصر ایران: آیا با سازگار است؟
✍️ بهروز فرنو (مدیر بنیاد فردید) 📌 قیام لله چیست و چه نسبتی با تفکر دارد؟! حال بحث این است که مکر زمانه و حجاب غفلت در هر عصر و دوره متناسب با سیر تفکر و حوالت تاریخی آدمی در این عالم، صورتی خواهد داشت و طبق صریح اعتقاد شیعه، رویت بی حجاب حقیقت، البته به وجه غالب، تنها در عصر ظهور امکان پذیر است. مسلم در عصر و زمان کنونی کسی به مانند مشرکان زمان ظهور اسلام، نبی‌ اکرم یا مومنان و مجاهدان را اهل جنون یا سحر و جادو به شمار نمی‌آورد؛ گر چه که ممکن است مستکبران کنونی نیز اهل مجاهدت را «دیوانه» به معنای ‌کسی که فاقد عقل کارافزا و منفعت‌طلب است، بدانند یا تفکر و حکمت را خلاف‌آمد عادت بشمارند؛ لیکن نوع این حجب و اتهامات با صدر اسلام متفاوت است. لذا لازم می‌آید که در طریق تفکر، متذکر حجاب عصر جدید و ماهیت ابتلائات و مکر زمانه در عالم کنونی باشیم. در زمانه کنونی و در بین متفکران حکمت و فلسفه و آشنایان به مبانی تفکر قدیم و جدید در مملکت ما، نخستین کسی که پرسش جدّی از ماهیت عالم جدید داشت، متفکر فقید سید احمد فردید بود که از مسئله بشرانگاری در عالم مدرن با طرح موضوع غرب و غرب‌زدگی، سخن گفت و حوالت خودبنیاد عالم کنونی را متذکر شد. چنان که در عنوان مباحث خود در سال ۶۳، که مجلد اول آن اکنون منتشر شده، آورده است: «غرب و غرب‌زدگی و بحران حوالت تاریخی آن در روزگار نیست‌انگار و مکر لیل و نهار زده آخرالزمان کنونی». حالا پرسش این است که قیام لله، یقظه و سپس تفکر در عالم کنونی به چه معنایی می‌تواند باشد و چه نسبتی با حقیقت انقلاب اسلامی دارد؟ همچنین ممکن است این سول مطرح شود که آنچه مد نظر خواجه انصاری یا حافظ در زمان گذشته بوده با بازجست موضوع در زمان کنونی در نظرگاه مرحوم فردید چه نسبتی دارد؟! بله خودبینی، خود رایی، منیت و مائیت همواره در هر عصری به صورتی بوده‌است، اما هیچ‌گاه به معنای اومانیسم و بشرانگاری در عصر جدید اصالت موضوعیت و حجّیت نداشته ومنشاء تدوین قوانین ومناسبات اجتماعی نبوده است. خود بنیادی به این معنا فصل ممیز فرهنگ تمدن جدید از اعصار گذشته است. همچنین این که در دوره‌های قدیم و میانی تاریخ، چه قرون وسطای مسیحی چه فرهنگ و تمدن اسلامی، حاکمیت و سیاست مشوب به طاغوت و استبداد بوده‌است، بحثی نیست، اما به مانند استعمار و استثمار در دنیای جدید وتحقق تام وتمام آن در امپریالیسم، طاغوت مضاعف نبودند و خود را ملاک و مبدا همه فضایل نمی‌دانستند. لفظ استعمار خود به معنای عمران و آبادی است. اما این آبادی در مستعمرات به معنای ایجاد تاسیسات برای استثمار ملل عقب مانده در ایجاد ظواهر تمدن است. تمدنی که خود بر پایه استعمار استوار است. به هر حال روشن است که حجب و ابتلائات هر دوره از تاریخ متناسب با صورت احوال و اصالت‌های فکری همان دوره تعیّن پیدا می‌کند. لذا در دوران عسرت و آخر الزمان کنونی، یعنی در فرهنگ تمدن الحادی و لائیک مدرن، استکبار، تفرعون و خدایگانی یا امپراطوری صورت مضاعف و مرکب به معنای امپریالیستی پیدا کرده‌است. حال اگر بپذیریم که پرسش حکمی از ماهیت مدرنیته و غرب و غرب‌زدگی، شرط خودآگاهی است، پس ذکر و فکر نسبت به حجاب خودبنیاد آخرالزمان، می‌تواند مصداقی از یقظه و قیام لله باشد که لازمه گذشت از حجب و تفکر به معنای حقیقی است. عنایت بفرمایید که در تحولات تاریخی معاصر، مردم ایران‌زمین چند مرحله، حجب تاریخی را پشت سر گذاشته‌اند تا در آستانه انقلاب اسلامی، کم و بیش حجب و انگاره‌ها فرو ریخت و گوش‌ها به نسبت آماده شنیدن سخن حق شد. اگر غیر از این بود با این همه ابتلائات، پیروزی انقلاب در این منطقه حساس، که روزی پایگاه استراتژیک نفوذ آمریکا و مستکبران عالم بود، میسر نمی‌شد....
‌‌✍️ بخش دین و اندیشه خبرگذاری مهر 📌آیا عزاداری موجب افسردگی است؟! 🔸 یکی از پرسش‌های چالش برانگیز پیرامون مذهب تشیع این است که آیا مذهب شیعه، مذهبی غمبار و اندوهناک است که پیروان خود را به سوگواری دعوت می‌کند؟ چندی پیش عبدالکریم سروش با تأسی به آموزه‌های عرفان مولوی بارها بر دینداری شادمانه و پرهیز از غم و اندوه تأکید کرده است. سروش در یکی از سخنرانی‌های خود دینداری شیعیان را دینداری غمگینی معرفی می‌کند و می گوید: «دینداری مولوی اینگونه نیست. شیعیان هر چیزی را بهانه می‌گیرند برای غصه و غمناک ساختن حوادث تاریخی؛ مگر عمر و عثمان کشته نشدند؛ چرا اهل سنت اشک نمی‌ریزند؟ اشک نزد مولوی قیمتی است نباید همه جا هزینه‌اش کرد.» 🔸امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی در پاسخ به این شبهه که عده‌ای ملت ایران را ملت گریه نامیده‌اند، فرموده‌اند: «این را دیگران القا کردند به شماها که بگویید ملتِ گریه! آنها از همین گریه‌ها می‌ترسند، برای اینکه گریه‌ای است که گریه بر مظلوم است....فریاد مقابل ظالم است اینها می‌بینند که این مجالس، مجالس روضه، ذکر مصائب مظلوم و ذکر جنایات ظالم، در هر عصری [مظلومان را] مقابل ظالم قرار می‌دهد. اینها ملتفت نیستند که اینها خدمت دارند می‌کنند به این کشور؛ خدمت دارند می‌کنند به اسلام…بازی این بزرگها را نخورید. اینها خیانتکارند! این‌هایی که تزریق می‌کنند به شما «ملت گریه»، «ملت گریه»، اینها خیانت می‌کنند. بزرگهایشان و ارباب‌هایشان از این گریه‌ها می‌ترسند». اینکه گریه، عامل افسردگی می‌شود را هم از منظر روانشناسانه و هم از منظر مبانی دینی می‌توان مورد مداقه قرار داد. در ادامه گزارش پیش رو در گفتگو با دکترسیدعلی مرعشی روانشناس به بررسی این مسئله پرداخته‌ایم: متن گفتگو را در لینک ذیل بخوانید: 🌐mehrnews.com/news/4677603
‌‌✍️ استاد شهریار زرشناس 📌ایدئولوژی نئولیبرالیسم: حمله به آرمان گرایی انقلابی به اسم ایدئولوژی 🔸 اینجا مسئله موج پیش می آید. من قائل نیستم که لیبرال ها این کار را کرده باشند بلکه نئولیبرال ها کرده اند. یعنی لیبرال های کلاسیک که در قرن هجده و نوزده ایدئولوگ اند و منکر ایدئولوژی نمی شوند. حتی سوسیال دموکرات های نیمه اول قرن بیستم اینگونه نیستند. 🔸 نئولیبرال ها مسئله نقطه به نقطه یا اصلاح ریز را مطرح می کنند. شما اگر مناظره بین و مارکوزه و بحثی که در مورد مهندسی اجتماعی اصلاحات گام به گام و ذره و ذره دارند را ببینید. پوپر می گوید نیازی نیست که ما کلیت ماجرا را به هم بریزیم. ما می توانیم در هر موردی اصلاحی جزئی بکنیم و این یعنی اینکه سیستم را حفظ می کنند. مفروض او این است. 🔸 اینها تعریفی از ایدئولوژی ارائه می دهند که آن را مجموعه ای از اندیشه های متصلب، متعصبانه، بسته، عاطفی و جزم اندیش نشان می دهند. رجوع کنید به تعریفی که داریوش در کتاب «انقلاب دینی چیست» از ایدئولوژی ارائه می دهد. 🔸 مضمون آن تعریف این می شود که هر نوع حرکتی که بخواهد شما را به دعوت کند و بخواهد آرمانی را برای یک دگرگونی بنیادین به شما بدهد و هر نوع حرکتی که بخواهد با بدنه اجتماعی برای بسیج آن نزدیک بشود و بخواهد این تغییر را ایجاد کند، معادل ایدئولوژی می گیرد. 🔸 نکته بعدی این است که اگر ما به تعریف اصلی ایدئولوژی که گفتیم مجموعه ای از دستورالعمل های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است که از عقل مدرن درآمده، نئولیبرالیسم هم کاملا ایدئولوژی است. نئولیبرالیسم وقتی برنامه و تعدیل و دولت کوچک را مطرح می کند، همه این برنامه ها ایدئولوژیک است با این تفاوت که آنها آرمان گرایی به عنوان زیر و رو کردن را مطرح نمی کنند وجز به جز در افق وضع موجود حرکت می کنند. 🔸 لذا نئولیبرالیسم یک صورت ایدئولوژیک است، منتهی مسئله آنها این است که تعریف ایدئولوژی را به سمت آن دسته از ایدئولوژی هایی می برند که بیشتر می خواهند حرکت های و آرمان گرایانه بکنند و آنها را تحت عنوان بی خردی مورد حمله قرار می دهند. 🔸 از سال های دهه ۱۹۶۰ که این مباحث در غرب مطرح می شود دهه ۴۰ ماست. شما دقت کنید دهه ۴۰ و دهه ۵۰ ما این حرف ها در کشور ما نیست و از اواسط دهه ۱۹۸۰ درست جریان نوظهور نئولیبرالی در داخل کشور ما که محور آن عبدالکریم است، این حرف ها را مطرح می کند. 🔸 اولین بار که سروش در سال های ۶۹ و ۷۰ مجال پیدا می کند و آن را بر می دارد در سخنرانی هایی مانند فربه تر از ایدئولوژی و بحث های او در مورد شریعتی و... این حرف ها را مطرح می کند و این موج می آید و یکسره از زرادخانه نئولیبرال ها استفاده می کنند. زرادخانه ای که از سال های ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰ تولید شده است. آن زرادخانه است. 🔸 هوشنگ به عنوان نماینده نوعی ادبیات فرمالیستی یا تکنیک گرا یا به قول بنده تکنیک زده در سال های دهه ۴۰ یک جریان منزوی است که حتی بدنه ایران آن را جدی نمی گیرد چون آن زمان گرایش رئالیستی حاکم است. همین آدم در دهه ۱۳۶۰ به بعد به الگوی اصلی ادبی ما تبدیل می شود. نه فقط بر کلیت جریان ادبیات روشنفکری ایران غلبه می کند حتی از بچه های مذهبی هم تغذیه می کند و کلی از آدم های و بچه های نویسنده حوزه هنری را هم به سمت خود می برد. 🔸 باید توجه کرد که ادبیاتی که می کند چه چیزی را توجیه می کند؟ وضع موجود را می کند. پس خودش کاملا است.
🔺به نظر من دعوای جهان اسلام از فرهنگ و تمدن ناشی می شود. در این انقلاب ظرف تمدنی را می بینند. دعوای ما با تمدن غرب با منطق حل می شود نه با جنگ!! 🔺انقلاب اسلامی اگر فقط در این محصور شود یک انقلاب ملی تلقی می شود. این شان و تعلق وزیست تمدنی اگر حوزه اعتبار تمدنی پیدا کرد ظرفیت آن بالا می رود و ملیت های مختلف را می پذیرد. 🔺تمدن نوین اسلامی سه جزء دارد: 1-میراث گذشته 2-گزینش تمدن غرب 3-ترکیب (البته در اینجا التقاطی عمل نمی کنیم بلکه ما غرب را تفسیر می نماییم.) 🔺این تمدن نوین اسلامی که امتداد تمدن رضوی است در مسیر استعلایی به تمدن برتر مهدوی می رسد و در این تمدن امام ولایت معصوم به صورت زنده و حاضر وجود دارد. امامی که تحول و تغییر انسان ها به او سپرده شده است.امام نه تنها رشد جامعه ایمانی بلکه رشد جامعه انسانی را نیز متکفل است.امام بستر تشریع است و می تواند مناسبات جدیدی وضع کند.لذا تمدن اسلامی با حضور امام معصوم نه سکولار نه بنیادگرا و نه افراطی است.
🎙 ♦️روش شناسی درست 🔸تاکید و اصرار دارم که ما باید روش مواجهه و مطالعه غرب را عوض کنیم. 🔸تقلیل دادن غرب به یکی از حوزه‌های دیسیپلینیک یکی از اشتباه‌های راهبردی است که اتفاقا ما در گام اول انقلاب گرفتارش شدیم. 🔸این موضوع نیز بستگی به این دارد که ما غرب را چه تلقی کنیم. 🔸اگر برای مثال ما غرب را یک تمدن تلقی کرده باشیم، تمدن هم لایه مبانی دارد که مثلا لایه فلسفی یکی از نمونه‌های بارز آن است، هم لایه ادبیات و هنر دارد و هم لایه تکنولوژیک و به اصطلاح محصولات محسوس دارد. 🔸ترکیب همه اینها به‌ویژه با لحاظ کیفیت نسبتی که علوم انسانی با هنر و تکنولوژی برقرار می‌کند، غرب را غرب می‌کند. 🔸نکته من به این معناست که مثلا بنز غربی همان‌قدر غربی است که بقراط غربی است یا هگل همان اندازه غربی است که بتهوون. 🔸به همین جهت در گام دوم یکی از ضرورت‌های مواجهه با دنیای غرب، تامل در روش مواجهه با غرب است. 🔸در کتاب «غرب‌شناسی انتقادی مسلمین» در بخشی از یکی از مقالاتی که نوشته‌ام، کدهایی گذاشته‌ام که مسلمین چگونه با دنیای غرب مواجهه پیدا کنند. 🔸ما در گام دوم به یک چیزی از آن جنس بحث‌ها نیاز داریم. ✍️نویسنده: حجت‌الاسلام دکتر احمد رهدار 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1331
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏⛔چرا رهبری با افزایش قیمت بنزین موافقت کردند؟! ◾مروری بر دلایل افزایش قیمت بنزین در آبان ماه سال قبل و درایت رهبرحکیم انقلاب " همیشه بهار"
﷽ 📝 امام خامنه‌ای بارها در سخنرانی هایشان از جنگ اراده ها صحبت کرده اند؛ کدام اراده ها؟ 🔺اول اراده ی خداوند، اراده ای که براینست حق ماندگار وباطل نابود شود و ظالمان و مستکبران ذلیل و مستضعفان وارثان زمین شوند . 🔺دوم اراده ی پیروان اسلام ناب محمدی(ص): اراده ای که بر این بوده است (وهنوز هست )پیروان اسلام حقیقی یا اسلام انقلابی و استکبار ستیز با مجاهدت و تلاش در تمام عرصه های سیاسی واجتماعی،اقتصادی،نظامی... در انتظاری فعالانه برای رسیدن به تمدن عظیم اسلامی وحرکت در مسیرِ خواست واراده ی الهی به تکلیف خود عمل کنند. 🔹 سالهاست که نظام استکباری دنیا و در رأس آن صهیونیست جهانی با شیوه های مختلف در راستای کسب مطامع خود در تضاد با این دو اراده حرکت کرده و میکند و در هر زمانی با توجه به احساس خطری که داشته ، مواضعی خصمانه علیه عامل مخاطره اتخاذ کرده است. 🔹بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و امروز ، از هر زمانی بیشتر نسبت به گسترش اسلام احساس خطر میکنند و علیرغم صرف هزینه های سنگین برای تجزیه ی کشورها و گماشتن حکومت های همسو یا خنثی و تشکیل گروهک ها ، مثل القاعده و داعش و منافقین و... و ایجاد جنگ های داخلی و فرسایشی و ارائه ی چهره ی خشن و نامطلوب از اسلام ، همچنان شاهد درخشش و گسترش اسلام است و به ناچار ، با اهانت به مقدسات مثل قرآن و شخص پیامبر اسلام (ص ) قصد جلوگیری از این تحول عظیم جهانی را دارد؛ غافل از این که ، در مسیر تحقق نظام عدل و توحید ، آنچه بیش از اراده ی اسلام ناب محمدی (ص) و انقلابی و استکبار ستیز وجود دارد ، اراده ی الهی است و « ید الله فوق ایدیهم» هر چند ما از اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) و جنایت علیه مردم مظلومی که فقط به واسطه ی عقایدشان ، سالهاست زیر شدیدترین حملات و بمباران ها ، پرپر میشوند بسیار ناراحت و آزرده خاطر هستیم و برای مقابله با چنین هایی ساکت نمی‌نشینیم ، اما اطمینان داریم که این جنایت ها راه به جایی نخواهد برد و در نهایت نور اسلام ناب محمدی (ص) و مکتب پیامبر اسلام (ص) ، تمام دنیا را در بر خواهد گرفت . چراغی را که ایزد برفروزد هرآن کس پف کند ریشه ش بسوزد «يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ » والعاقبةللمتقین "مظفر"
❗️تلنگر ❗️ 🔹 تحمیل و پذیرش مطالبات جریان باطل، محصول «اراده ولیّ حق» نیست !! بلکه محصول عملکرد «اطرافیان ولیّ »است❗️ 👈 همان ها که حتی در صف اول نمازند ❗️ ✅ رهبرمعظم انقلاب با اشاره به این واقعیت در تحقق واقعه عاشورا می‌فرمایند: 👈 «مسجد کوفه مملو از جمعیتی شد که پشت سر ابن زیاد به نماز عشا ایستاده بودند !!! ❓ چرا چنین شد؟ 😔 👌 بنده که نگاه می‌کنم، می‌بینم ❗️ و بعضیشان در نهایت بدی عمل کردند. 😔 مثل چه کسی؟ مثل شریح قاضی❗️ شریح قاضی که جزو بنی‌امیّه نبود! کسی بود که می‌فهمید حق با کیست. می‌فهمید که اوضاع از چه قرار است. وقتی هانی بن عروه را با سر و روی مجروح به زندان افکندند، سربازان و افراد قبیله‌ او اطراف قصر عبیدالله زیاد را به کنترل خود درآوردند. ابن زیاد ترسید. 😱 آنها می‌گفتند: شما هانی را کشته‌اید. ابن زیاد به شریح قاضی گفت: برو ببین اگر هانی زنده است، به مردمش خبر بده. شریح رفت و دید که هانی بن عروه زنده، اما مجروح است. تا چشم هانی به شریح افتاد، فریاد برآورد: ای مسلمانان! این چه وضعی است؟! پس قوم من چه شدند؟! چرا سراغ من نیامدند؟! چرا نمی‌آیند مرا از این‌جا نجات دهند؟! مگر مرده‌اند؟! ❓😔 ⚠️😔 شریح قاضی می‌گوید: می‌خواستم حرف‌های هانی را به کسانی که دورِ دارالاماره را گرفته بودند، منعکس کنم. اما افسوس که جاسوس عبیدالله آن‌جا حضور داشت و جرأت نکردم ! 😳❗️ جرأت نکردم یعنی چه؟😡❗️ 👌یعنی همین که ما می‌گوییم «ترجیح دنیا بر دین!» 😔 🤔 شاید اگر شریح ، همین یک کار را انجام می‌داد، تاریخ عوض می‌شد. ↪️ 👈 اگر شریح به مردم می‌گفت که هانی زنده است، اما مجروح در زندان افتاده و عبیدالله قصد دارد او را بکشد⚠️ 👌 با توجّه به این‌که عبیدالله هنوز قدرت نگرفته بود، آنها می‌ریختند و هانی را نجات می‌دادند. 👌 با نجات هانی هم قدرت پیدا می‌کردند، روحیه می‌یافتند، دارالاماره را محاصره می‌کردند، عبیدالله را می‌گرفتند‌؛ یا می‌کشتند و یا می‌فرستادند می‌رفت. 👌 آنگاه کوفه از آنِ امام حسین علیه‌السّلام می‌شد و ! 😥 👌اگر واقعه‌ کربلا اتّفاق نمی‌افتاد؛ یعنی امام حسین علیه‌السّلام به حکومت می‌رسید.😊🌹 👌 حکومت حسینی، اگر شش ماه هم طول می‌کشید برای تاریخ، برکات زیادی داشت. گرچه، بیشتر هم ممکن بود طول بکشد...... ✍ این نقش و عملکرد شریح بود در آن فراز تلخ تاریخ !😔 نقش و عملکرد ما را هم آیندگان بررسی خواهند کرد !!❗️⚠️ التماس تفکر ❗️
🔻برای اینکه محافظه‌کاری بر ما غلبه نکند، چه تمرینی باید انجام بدهیم؟ 🔻باید دنبال منقلب‌شدن‌های کوچک در دل باشیم، که البته لذت هم دارد 🔘محافظه‌کاری؛ قتلگاه انقلاب، تحول‌خواهی؛ گام دوم انقلاب(ج۴) ➖ محافظه‌کاری در بُعد فردی، قتلگاه انسانیت و در بُعد اجتماعی، قتلگاه انقلاب است. برای اینکه محافظه‌کاری بر ما غلبه نکند، همیشه باید «تمرینِ منقلب‌شدن» یعنی تمرین زیر و رو شدنِ قلب، داشته باشیم. ➖ انسان از اینکه قلبش منقلب بشود لذت می‌برد. مثلاً می‌گوییم «در جلسه روضه و مناجات، منقلب شدیم» و این را علامت خوبی می‌دانیم. ما باید دنبال این انقلاب‌های کوچک در دل باشیم و نگذاریم قلب‌مان قساوت پیدا کند، با همین تحول‌های کوچک، می‌شود خود را برای تحول‌های بزرگ آماده کرد. ➖ آدم‌هایی که قلب‌شان ساکن و راکد شده نه اثری بر دیگران می‌گذارند و نه اثری می‌پذیرند، انگار مرده‌اند! ولی آدم‌های انقلابی هرلحظه برای متأثرشدن از واقعیت‌های مهمی که در محیط رخ می‌دهد آماده‌اند؛ هم اثرِ خوب می‌پذیرند و هم اثر خوب می‌گذارند. ➖ فرزند آقای بهجت(ره) می‌فرمود: «وقتی در اخبار می‌گفتند در عراق، یک انفجار رخ داده، ایشان تا دو روز به‌هم می‌ریخت و می‌گفت ببین چطوری آدم می‌کشند...» کسی که از حقایق عالم، خیلی تأثیر می‌پذیرد و منقلب می‌شود، می‌تواند خیلی تأثیر بگذارد. ➖ همه منقلب‌شدن را دوست دارند، اما خیلی‌ها منقلب‌شدن را در چیزهای پست و پلشت می‌بینند (مثل تماشای فیلم بی‌محتوا و...) شما سعی کنید انقلاب روحی را با امور بزرگ تجربه کنید. وقتی اهل منقلب‌شدن با حقایق بزرگ عالم باشید می‌توانید در جهان غوغا به‌پا کنید. ➖ اگر برای موضوعی که واقعاً ارزش دارد، منقلب بشوی، انسان بزرگی خواهی شد. مثلاً فکر کن اگر امام‌زمان(ع) از تو راضی باشد این نکته منقلبت می‌کند؟ بگذار دعا عهد، زیارت عاشورا و روضۀ امام‌حسین(ع) منقلب کند. اصلاً چرا اشک مهم است؟ برای اینکه علامت منقلب‌شدن دل است. 👤علیرضا پناهیان 🚩هیئت هنر - ۹۹.۶.۱۲ 👈🏼 متن کامل: Panahian.ir/post/6539
💠 تعجب سفیر انگلیس از رمز بقای ایران💠 👈 ماجرایی از زبان آیت‌الله موسوی تهرانی ▪️آیت‌الله حاج آقا سيد عبدالرسول موسوى تهرانى، استاد محترم حوزه علميه قم، در اوايل شهريور 1374 شمسى نقل می‌كردند: در اوايل پيروزى انقلاب اسلامى ايران پيرمردى ـكه اكنون نام وى را در خاطر ندارم ـ براى من نقل كرد كه: ▪️من با سفير انگليس دوستى و مراوده داشتم. يك روز سفير به من گفت: فلانى، من از كار ايران در حيرتم. با مطالعات دقيقى كه من در ادوار اخير تاريخ ايران داشته ‏ام به اينجا رسيده‏ ام كه، گذشته از مشكلات گوناگونى كه در مواقع مختلف گريبانگير اين كشور بوده است، 17 بار مسائل و پيشامدهاى مختلف (فشارهاى خارجى ومشكلات داخلى) كار را به جايى رسانده است كه نزديك بوده است كشور ايران اساساً از روى نقشه جغرافيا محو شود. ولى بزودى حوادثى رخ داده و اوضاع در ادخل و خارج كشور به گونه‏اى پيش رفته كه اين خطر برطرف شده است! حال چه سرّى در اين امر نهفته است معلوم نيست! ▪️آقاى موسوى فرمودند: پيرمرد مزبور مى‏ گفت: پس از شنيدن سخنان سفير به وى گفتم: 🌸 ما شيعيان، عقايدى داريم كه بر اساس آن اعتقادات، حل و هضم اين مسئله بر ما دشوار نيست. سپس اشاره به وجود امام زمان ـ سلام اللّه‏ عليه ـ كرده و افزودم: 🌸ما معتقديم امام زنده و معصوم، و در عين حال توانا و دلسوزى داريم كه هر چند، روى مصالحى، در پس پرده غيبت نهان است امّا از مسائل و مشكلات ما كاملاً مطلع و آگاه مى‏باشد و درمواقع لزوم توطئه ‏ها را خنثى كرده و در طوفان مصائب، ما و كشورمان را كه مركز محبّان و مريدان اوست ـ از خطرات سخت حفظ مى‏ نمايد. 📙 استاد ابوالحسنی منذر، مقالۀ راز بقای ایران، عنایات اهل بیت (علیهم السلام)، مجلۀ موعود.
🔻یک عبد و دو نافرمانی 🔸شور و شوق پیروزی بر دلدادگان آمریکا سراسر ملت را فرا گرفته بود ولی همه می دانستند که زین پس باید از انجام اقدامات جهادی خودداری کرده و فقط به گوش به دهان یک نفر باشند. به خیابان ریختن و کارهای تهاجمی مال زمانی بود که هنوز سازو کار منظمی وجود نداشت و حضور مردم در خیابان برای رژیم سنگین تمام می شد. اما حالا که همه چیز به خوبی و خوشی گذشته و یک نفر سُکان دار این کشتی شده، همه باید منتظر بمانند تا او به آنها دستور کاری را بدهد. این قانون تمام کشورهاست. سیزدهمین روز از دومین ماه آبان عده ای گویا قصد انجام کاری را داشتند. آنها دانشجویان را با خود همراه کرده و بر گِرد سفارت آمریکا در تهران حلقه زده بودند. کسی نمی دانست که رهبر کشور از این اتفاق آگاه هست یا نه؟ آیا به اینگونه رفتارهای خشونت آمیز رضایت دارد یا نه؟ 🔹 بعد از تمام شدن کار، رسانه ها از تسخیر لانه ی جاسوسی گفتند و روسیاهی ماند به صورت کسانی که حتی بدون اطلاع رهبر کشور اقدام به این کار کردند. همه می دانستند که روحیه ی امام با اینگونه رفتارها همخوانی ندارد و شاید هم بخاطر همین مساله، سردمداران این واقعه هیچگاه حاضر نشدند که قبل از کار، برنامه ی خود را برای امام توضیح دهند. البته دانشجویان جوان از پیر مُراد خود خواستند که از امام کسب اجازه کند اما او گویا خود اجازه ی صدور حکم جهاد را از جانب خداوند دریافت کرده بود. 🔚 چهل و یک سال بعد... 🔸کشور ایران با تمام فراز و نشیب هایی که داشته، به یک ثبات نسبی رسیده و چند سالی است که به دنبال مسیری ثابت برای رشد و ارتقای خود می گردد. در این میان به گفته ی رهبری نظام، فقط دو مساله است که می تواند باز کشور را فلج کرده و به دوران تاریک خود برگرداند. اولین مساله اختلاف و عدم وحدت بین گروه های مختلف اجتماعی و سیاسی و دوم ایجاد تشنج و هیاهوی اجتماعی به منظور تعطیل شدن تولید و پرداختن به نزاع های بی فایده ی سیاسی است. 🔹ششمین روز از اولین ماه تابستان، باز هم خبری جنجالی سرتیتر اخبار شد. این بار نه شخصی از دیوار بالا رفته و نه انسان بی گناهی کشته شده بلکه فقط یک کاغذ سیاه شده است. کاغذی که باز آتش اختلاف ها را روشن ساخته و تشنجی عجیب در کشور به راه انداخته است. همان که روزی از دیوار سفارت آمریکا بالا رفته بود، امروز با نگارش نامه ای به رهبری نظام، تمام توصیه های ایشان را زیر پا گذاشت. او با نگارش این نامه اختلافات فراموش شده را به یاد مردم آورد و شبهات فراوانی را در ذهن مردم کاشت. تشنج حاصل شده درفضای اندیشه ای کشور حاصل هذیان هایی است که این پیر طریق از درون ذهن خود به روی کاغذ انتقال داده است. باز هم همه فهمیدند که او رسالتش درست کردن چالش و هیاهو در کشور است یعنی دقیقا همان چیزی که برای اوضاع امروز کشور می تواند همچون سَمی مُهلِک عمل کند. 🔸قدیمی ها اینگونه می گفتند که یک عبد هیچگاه دو بار از ولی خود نافرمانی نمی کند. گویا آقای خوئینی ها نیز به همین مساله ی اعتقاد دارند چرا که یک نافرمانی در زمان انقلاب از امام خمینی و یک نافرمانی در زمان حاضر از رهبری در کارنامه ی ایشان می درخشد. این فرد نه در آن زمان به اذن ولی اعتنا کرد و نه در این زمان به انذار ولی توجه. اکنون فرصت آن است تا مردم به وضوح ببینند کسانی پرچمدار مذاکره با آمریکا هستند که چهار دهه قبل خود از دیوار سفارت آمریکا بالا رفته‌اند. ✍️نویسنده: سید محمد مهدی شرف الدین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏ایجادجریان های مخالف بانظام جمهوری اسلامی از اوایل انقلاب وحمایت از ‎ گران سال های اخیر و ایضاً تلاش برای به قدرت رسیدن ‎. چرا ‎ بدنبال تضعیف قدرت نظامی کشوربود؟ چرا با اینکه38سال دربالاترین جایگاه های کشوری بود, هرگز انقلابی و ولایت مدار نبود؟ ‎ "شهید گمنام"
﷽ 🚫شایعه👆 ❇️پاسخ سخنان منتسب به مرحوم روح الله حسینیان شایعه است. . روابط عمومی مرکز اسناد انقلاب اسلامی ضمن تکذیب مطلب فوق اعلام کرد: متن کامل و صحیح اظهارات حجت‌الاسلام مربوط به 27 اردیبهشت‌ماه 1392 می‌باشد که در همان زمان در مطبوعات و خبرگزاری‌های رسمی کشور منعکس شده است، نشان می‌دهد اظهارات منتسب به ایشان صحیح نمی‌باشد و این فضاسازی‌های دروغین با اغراض سیاسی در حال توزیع در شبکه‌های اجتماعی است.‼️ . 📌متن یاد شده با تحریف و تغییر سخنان ایشان در نشستی در تاریخ ۲۷ اردیبهشت ۹۳ تهیه و منتشر شده است! ایشان در سخنان خود نه تنها آبادانی کشور را نفی نکرده اند، بلکه هدف را آبادانی همراه با معنویت و دین دانسته اند! lish.ir/1GUu
آقای خمینی که وارد شد، همه برای دستبوسی هجوم آوردند....آقای طالقانی در گوشه ای نشستند و به صحنه خیره شدند، حضار علت را جویا شدند، آقای طالقانی گفتند؛ بنده فکر میکردم برای پایان دادن به این دست بوسی ها انقلاب کردیم! ❇️ پاسخ ☑️پاسخ اول ✳️در پاسخ عده ای که میگویند این نوع و صفهای طولانی برای دیدار رهبر تملق و ست!! و مقایسه میکنند با محمدرضا شاه!! باید گفت: 🔸این مردمی هستند که مایلند با رهبری از نزدیک ملاقات کنند و سخنی به او بگویند یا از او بشنوند. در این صحنه های پر شور، چاپلوسی و راهی ندارد و هر چه هست، صفا و محبت از دو سوست. اشکهای شوق و لبخندهای محبت و غمگساریهایی که در این دیدارها هست، در شمار نادرترین و زیباترین پدیده ها در باب پیوند میام مردم و مسئولان است. 🔸دستبوسی از روی اجبار و ترس و برای چاپلوسی و برای ارزش و جایگاه پیدا کردن پیش شاه است. 🔸ایت الله در موارد زیادی امام و انقلاب بودند. و این مطلب را مستندات تاریخی تایید می کند . ما ایت الله طالقانی را در کنار امام و انقلاب می بینیم،هر چند در و جزئی یا امام اختلاف نظر داشتند‌‌. 🔸مستندی بر انتساب این سخن به آیت الله طالقانی موجود نیست. حال برفرض صحت این سخن از جانب وی؛ معیار سنجش نمیباشد. نظر ایشان آن بوده. 🔸اما در مقابل علامه هم اینچنین فرموده اند؛ نه دست کسی را ببوسید و نه بگذارید را ببوسند. من تا کنون هیچ دستی را نبوسیده ام، جز یک دست و آن هم دست بود و به راستی که آن دست بوسیدنی بود. ☑️پاسخ دوم 🔺اولا؛ استقبال با دست بوسی فرق دارد و دست بوسی از روی تملق و چاپلوسی با دست بوسی که اجازه داده نیز فرق دارد. 🔺ثانیا؛ اسلام با استقبال مخالف نیست، به همان دلیل که پیامبر(ص) مانع استقبال نشد و از ایشان در استقبال با شکوهی شد ،پيامبر اكرم(ص) به هنگام ورود به مدينه و استقبال مردم مدينه از آن حضرت، اين كار را مذمّت نكردند؛ چرا كه استقبال مردم از آن حضرت، از سر عادت آنان در برابر شاهان و حكمرانان سرچشمه نگرفته بود؛ بلكه از محبت و آنان از ورود رسول خدا (ص) و زيارت آن حضرت بود اما علت مخالفت امیر المومنین(ع) از استقبالی که مردم انبار داشتند به خاطر این بود که مردمان آن منطقه به رسم و سبک از امرای پیشین (که حتی طوری بود که مردم تعظیم می کردند)، به همان شکل به استقبال امیرمومنان(ع) رفته بودند ، یعنی آنان با و به شكلي ذليلانه در مقابل حضرت مي دويدند و كارهايي را كه در برابر حكمرانان قبلي انجام مي دادند، در برابر آن حضرت تكرار مي كردند که این جا با مخالفت آقا امیر امومنین(ع) مواجه شدند: 🔸وقال عليه السلام : وقد لقيه عند مسيره إلى الشام دهاقين الأنبار فترجلو له واشتدوا بين يديه ) : ما هذا الذي صنعتموه ؟ فقالوا : خلق منا نعظم به أمراءنا . فقال : والله ما ينتفع بهذا أمراؤكم . وإنكم لتشقون به على أنفسكم في دنياكم وتشقون به في آخرتكم ، وما أخسر المشقة وراءها العقاب ، وأربح الدعة معها الأمان من النار . 🔸در حالي که عده اي از دهقانهاي انبار ( شهري در عراق) حضرت را ديدند پس به دنبال حضرت پياده به راه افتادند ودر جلوي حضرت به هم فشار مي آوردند ، حضرت فرمودند : چه مي کنيد؟ پس جواب دادند عادتي است از ما که با آن امراي خودمان را مي کنيم . 🔸پس حضرت فرمودند : قسم به خدا امراي شما از اين کار شما هيچ سودي نمي برند وشما با اين کار خود به خود سخت مي گيريد در دنياي خودتان و در هم خود را به سختي مي اندازيد چقدر زيان آور است سختي که به دنبال آن باشد وچقدر سود آور است راحتي که بعد از آن امان از آتش باشد نهج البلاغة - خطب الإمام علي (ع) - ج 4 - ص 10 (باب ما قاله لدهاقين الأنبار عندما ترجلوا له) چاپ دار الذخائر - قم - ايران 🔸امير مومنان (ع) از اينکه شخص براي و جلب رضاي امير چنين کاري کنند نهي فرمودند. اما هدف اصلي از اين تجمع ها يک نوع غير رسمي و غير دولتي است که مردم با حضور خود علاقه خود را به نظام ثابت کرده و به دشمنان ضربه مي زنند. lish.ir/1GIl 🔺ثالثا؛  از روايات استفاده مى شود كه علاوه بر زمان (ص) در زمان ائمه(ع) هم اين كار نسبت به ايشان انجام مى شده است. 🔸يونس بن يعقوب گفت: به امام صادق عرض كردم دست خود را بده تا ببوسم؛ حضرت دست خود را به من داد؛ (بوسيدم) عرض كردم فدايت شوم سر خويش را به من بده تا بوسه زنم حضرت به تقاضاى من رفتار نمود؛ عرض
كردم دو پاى خود را بده تا ببوسم، حضرت فرمود قسم ياد كرده ام كه اجازه ندهم كسى پايم را ببوسد ، (بحارالانوار، ج 76، ص 39). 🔸یا شخصی می گوید بر امام صادق(ع) وارد شده و دست ایشان را بوسیدم، سپس فرمود جایز نیست دست کسی بوسیده شود، مگر دست یا اوصیای آنان. 🔸ابن عمر مى گويد: ما دست رسول خدا(ص) را مى بوسيديم ، (محجة البيضاء، ج 3، ص 387) ✳️بوسیدن دست اگر به این عنوان باشد که آنها شاگردان مکتب امامان(ع) و رواج دهنده روش و منش آنها و مشعل داران و در جامعه بشری می باشند، در واقع نوعی علم و عمل و بزرگداشت کمال و فضیلت است و ایرادی ندارد و بیانگر روح و کرنش در برابر بزرگی و عظمت می باشد. بوسیدن دست رهبرى، همان تعظیم علماء دین و و اظهار محبت شخصى به دین اسلام و به مظاهراین دین الهى است. (براى مطالعه بیشتر، ر.ک: جلد 76 بحارالانوار، صفحه 40. ) بر این اساس معیار مهم در بوسیدن دست هدفی است که این عمل بر اساس آن انجام می شود: 🔸اگر به جهت حفظ ارزش ها و شعائر الهی و تکریم جایگاه و رهبر و نیابت و جانشینی ایشان از طرف معصومین (ع) باشد و برای همگان مشخص باشد که چنین عملی با است ، هیچ گونه اشکالی نداشته بلکه با توجه به روایات و سیره بزرگان دین مقبول و قابل پذیرش است . 🔸اما اگر با اهداف غیر الهی و برای چاپلوسی ، یا مطامع دنیوی یا تظاهر به و یا سایر مواردی که در بین زمامداران نظامهای غیر دینی رایج است، بوده باشد ، عملی و غیر قابل دفاع است
توجه کردین کسانی‌ که در ترورِ شهیدفخری‌زاده، لال شده بودن با اعدام "زم"شفا گرفتن!؟ همون سلبریتی‌های دوزاری که موقع ترور شهید فخری‌زاده لال بودن، برای اعدام روح‌الله‌زم خائن پیام تسلیت گذاشتن. مرزهای وقاحت و بی‌شعوری یه بار دیگه توسط سلبریتی‌ها جابجا شد. :///
🔆 اخبار جعلی درباره سلامتی رهبر انقلاب از کجا آب می‌خورد؟ 🔹نیوزویک، هفته‌نامه آمریکایی که پایگاه اطلاع‌رسانی آنلاینی هم دارد، روز گذشته بر اساس توییت جعلی یک اکانت عربی مدعی شد که آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به لحاظ جسمی در شرایط خوبی به سر نمی‌برد و به همین دلیل قدرت را واگذار کرده است! 🔹نیوزویک با علم بر اینکه این خبر کذب است، مطلب را به نقل از یک اکانت توییتری نقل کرده و پس از چند ساعت ذیل مطلب خود نوشت که نمی‌تواند این ادعای اکانت توییتری را تایید کند! 🔹صفحه توییتری که نیوزویک خبر جعلی را به نقل از آن منتشر کرده بود، متعلق به یک فرد ساکن لندن و البته طرفدار جدائی‌طلبی در ایران است! برخی منابع از ارتباطات او با آل‌سعود در عربستان سعودی خبر می‌دهند. 🔹بر همین اساس به نظر می‌رسد کل موضوع، یک پروژه سعودی است و به همین دلیل احتمالاً نیوزویک هم می‌خواسته از یک طرف از دلارهای سعودی پشت این شایعه‌سازی چشم نپوشد و هم با نقل از اکانت توییتری بگوید که نسبت به صحت و سقم آن مسئولیتی هم ندارد! 🔹این درحالی است که همین روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی آقای حجت‌الاسلام والمسلمین شکری را به عنوان نماینده ولی فقیه در بنیاد امور شهید و ایثارگران منصوب کردند. 🔹روز گذشته کیان عبداللهی روزنامه‌نگار و عضو تحریریه خبرگزاری تسنیم هم در واکنش به این شایعه در توییتر نوشته بود که: "شکستهای مداوم غربیها از آیت‌الله خامنه‌ای و ناکامی آنها در بازگرداندن ایران به عصر استثمار، رفته رفته وضع روحی آنان را وخیم‌تر می‌کند. ملیخولیای رسانه‌ای پایگاهی مانند نیوزویک آنهم مبتنی بر مطلب سراسر کذب یک اکانت درجه چندم، از جدیدترین علایم این پریشانی است." 🔹امروز هم آقای مهدی فضائلی معاون موسسه دفتر تنظیم و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای در توییتی نوشت: "به کوری چشم دشمنان و به فضل الهی و با دعای خیر ارادتمندان، حضرت آقا سلامت و با نشاط به انجام برنامه‌های خود طبق روال مشغول هستند". 🔹انتشار شایعات جعلی درباره سلامتی آیت‌الله خامنه‌ای، پروژه‌‌ای باسابقه و البته سوخته‌ در رسانه‌های غربی است. پیشتر اجرای این پروژه در غرب بیش از دیگران برعهده فردی به نام مایکل لدین بود که هر از گاهی اخباری از این دست منتشر می‌کرد. به نظر می‌رسد با سوختن این منبع، منابع دیگری برای این جعلیات در غرب انتخاب شده‌اند./تسنیم