۳. در وقت بحث و گفتگو و پاسخگویی باید از جایی شروع کرد که مخاطب هست نه از اون جایی که ما هستیم...
یعنی اینکه مخاطب رو به نسبت شرایط و موقعیت و امکانات خودش بسنجی نه خودت. مثلا انتطار داشته باشی اون هم مثل شما دغدغه فهمیدن و جستجوگری برای سوالات خودش رو داشته باشه.
۴.اول همراهی و همدردی و احساس امنیت و محبت به طرف بعد گفتن حرفا و نطرات خودتون، اگه مخاطب احساس ناامنی کند و اینطور بفهمه که شما قصد تحمیل حرفاتون رو دارید سریع گارد میگیره و تا اخر با ذهنیت یک حریف که باید برنده بشه نگاه میکنه
۵.غم و غصه خوردن و درد داشتن و کمک کردن به مخاطب و منیت ها و غرور رو کنار گذاشتن اول قدم است.
قصد ما کمک کردن و روشن کردن و اگاهی بخشیدن است نه حس برتری جویی و تو نمی دانی و من میدانم.
تو نفهمی و من فهمیده ام و از این قبیل تفکرات.
این رو باید بهش برسیم در عمل
۶.مخاطب شناسی و موقعیت شناسی نکته بسیار مهم است که به تجربه و بصیرت شما بستگی دارد
اینکه چه نکته و حرفی رو چطور و چه موقع و از چه طریق برسونی خیلی خیلی مهمه.
گاهی موقعیت مناسب نیست میدونی که اگه بحثی رو طرح کنی، بحث شهید میشه و ناکام میمونه و حتی ممکنه که باعث شبهه بیشتری بشه.
و با ممکنه که مکان بحث مناسب نباشه و با حتی تعداد زیادی اونجا هستند که ممکنه بخواند دورت کنند و گیج بشی
۷.گاهی مخاطب از فرط ناداری و ناچاری به نقطه صفر رسیده و درد داره و شما باید بشی سنگ صبورش نه استاد اخلاق و عقاید و بعد کم کم مشکلشو حل کنی
یه موقع هم هست مخاطب عناد داره و کلا ادم مریضی است و کاری به خوب و بد نداره و قصدش فقط اینه که حرفشو بگه و کاری به حق و باطل نداره
رفتارتون با این مخاطب باید اینطور باشه یا وارد بحث و گفتگو نشی و یا اگر شدی شما هم حرف خودتو بزنی و بگی و بس.
۸.خیلی زمان لازمه تا به جایی برسید که بتونید اگه کسی مخالف حرف و نظرتون چیزی گفت شما تحمل کنید و بشنوید و سریع عصبانی و خشمگین نشید
۹.سعی کنید همیشه یک مساله و مشکل رو حل کنید بعد برید سراع بعدی ها
یعنی اینکه بعضی ها از این شاخه به اون شاخه میرن مثلا از قطعی گاز میرسن به توحید و خدا و پیغمبر
سرخط بحث رو گم نکنید و اگر زد جاده خاکی شما دوباره بیارید داخل جاده اسفالت
۱۰.بسیار مهم
در بحث اموزش مکالمه عربی بنده خدایی بهم گفت که باید با خودت حرف بزنی یعنی داخل ذهنت پرسش و پاسخ راه بندازی.
برای اینکه ذهنتون و نطقتون راه بیفته باید دائما پیش خودتون سوال و جواب راه بندازی
از هر موقعیتی برای رسیدن به سوالات و تکمیل بانک اطلاعاتی خود استفاده کنید
مثلا کتابی میخونید یا تفریح میرید یا کاری میکنید،ببنید که چطور میتونید اگه یکی یه سوالی داشت شما چطور از اون موارد استفاده کنی و یه نکته ایی به جوابت اضافه کنی.
یکی یه سوالی میپرسه و شما مثلا در جهت تکمیل و اقناع ایشون حرفتون رو میزنید و بعد یهو یه نکته و یا مطلبی رو که در بازی فوتبال بوده ربطش میدی به اون موضوع
۱۱.بعضی موقع ها یه سری مطالب مقدماتی لازمه ،حتما اون مقدمات رو برای مخاطب لحاظ کنید.
از زبان مثال و ضرب المثل ها خیلی استفاده کنید البته به جاش
مثلا اول سوره بقره بعد اینکه قران کتابی است که هیچ شک و شبهه ایی در ان نیست و هدایت است برای متقین میگه ویزگی متقین اینه که الذین یومنون بالغیب. خب این میشه مقدمه یعنی کسی که غیب رو که اولین ویزگی است قبول نداشته باشه خیلی چیز ها روقبول نداره.
و در بحث ها هم همین است
۱۲. امیدواری و توکل به خدا و پایداری مهم ترین رنز پیروزی است.
واقعیت ها رو باید پذیرفت
مثل اینکه یال و کپال جبهه دشمن از نظر رسانه و ثروت بیشتر و قوی تر از ماست قبوله ولی واقعیت ما هم اینه که این کمبود رو با کار بیشتر و اخلاص عمل جبران کنیم.
حضور خدا و اهل بیت ع در جبهه ما حضور فعال است و ما باید این رو حس کنیم که فرمانده خداست و نجات جان یکی هم برای ما کافی است ولی ما برای کمیت ها و کیفیت ها میجنگیم.
زندگی به سبک جهادی اینجاست کاربرد دارد.از شهدا خواندن و گفتن اینحاست که جریان دارد. گفتن ها باید عملیاتی بشه.چمران ها اینجاست که زنده اند....
همیشه خودتون رو دانای کل و حق به جانب ندونید.
به والله این راه محرومیت هایی دارد دیده نشدن هایی دارد، کم خوابیدن ها و کم خوردن ها و غیره ها دارد.
این رو باور کنید که مادر میروم که کربلا میخواندم.
نمیشه همه چی رو با هم داشت
وقتی که فضا ارام است و وضعیت سفید ما شب به موقع میخوابیم،تفریح مرتب،صبحانه ابمیوه هم میخوریم ولی موقعیت که قرمز میشه و از هر طرف دارن میزنند دیگه شاید نشه صد در صد باشی.
ما سربازیم و باید زیر شنی های تانک زمانه نیست و نابود بشیم.
ارده لازم است و حتما باید ضربتی عمل کرد و بهانه رو کنار گذاشت
التماس دعا
@tadbirrr
﷽
📸 در سایه تحریف...
رهبر معظم انقلاب:
🔹️ به موازات #تحریم یک جریان تحریف هم هست. هدف ضربه به روحیه مردم و آدرس غلط دادن برای رفع مشکل تحریم است. اگر جریان #تحریف شکست بخورد، جریان تحریم قطعاً شکست خواهد خورد. زیرا عرصه جنگ ارادهها است.
📗۹۹/۵/۱۰
#امام_خامنه_ای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 معرفت به مأموریت
🎙به روایت: حاج حسین یکتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 قاسم یعنی...
🎙به روایت: حاج حسین یکتا
#حاج_قاسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 آتش به اختیار
🎙 به روایت: حاج حسین یکتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 عمل مجاهدانه
🎙 به روایت: حاج حسین یکتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نبرد کدپستی به کدپستی!
🎙 به روایت: حاج حسین یکتا
این کلیپ ها واقعا دیدنی است تا حد امکان به فکر حجم اینترنت نباش فعلا و حتما نگاه کن
حاج حسین یکتا: حاج قاسم هر چه بالاتر رفت، تواضع و ولایتمداریاش بیشتر شد و این ویژگی ناب یک انقلابی مؤمن است.
اشنایی با تفکر و منظومه فکری امامین انقلاب برای ماها که در این راه قراره فعالیت کنیم مثل اکسیژن ضروری است
ولی فعلا چون ممکنه دوستان حوصله نکنند و یا منابع رو پیدا نکنند بنده مطالبی قرار میدم که هم میتونه اشنایی به نظرات و گفته ها ایشان باشند و ممکنه در پاسخگویی لازم بشه حتما
💠آنهایی که #خواب_آمریکا را می بینند خدا بیدارشان کند.
#امام_خمینی
💠انسان با علم #تهذیب نمی شود.
با علم تهذیب نمی شود، علم انسان را تهذیب نمی کند. گاهی علم انسان را به جهنم می فرستد، گاهی علم توحید انسان را به جهنم می فرستد، گاهی علم عرفان انسان را به جهنم رساند، گاهی علم فقه انسان را به جهنم می فرستد، گاهی علم اخلاق انسان را به جهنم می فرستد. با علم درست نمی شود. تزکیه می خواهد (یزکیهم) تزکیه مقدم است بر همه چیز
#امام_خمینی
📚صحیفه نور، جلد ١٩،صفحه ٩٢
اگر کسی خیال کند که جبههی دشمن با هم تشکّل دارند و آدمهای پیگیری هستند، بهشدت در اشتباه است. آن جماعت را من میشناسم. آدمهایی بیعرضه، بیپیگیری، بیاراده و اهل نقد و اهل دنیا هستند؛ و خصوصیاتشان اساساً ضعف و ترس است. یک تشکل صوری هستند اما در واقع تشکل نیستند. انبوهی هستند که دستی، خیلی هنرمندانه و انصافاً زیرکانه از آنها استفاده میکند.
#رهبری
بدون آزاد اندیشی، این رشد اجتماعی، علمی، فکری و فلسفی امکان ندارد. در حوزههای علمیه، دانشگاه و محیطهای فرهنگی و مطبوعاتی، هوکردن کسی که حرف تازهای میآورد، یکی از بزرگترین خطاهاست؛ بگذارید آزادانه فکر کنند. البته من فهم غلط از آزادی را تایید نمیکنم؛ من باز گذاشتن دست دشمن را در داخل برای این که مرتباً گاز سمی تولید کند و در فضای فرهنگی یا سیاسی کشور بدمد ، تایید نمیکنم؛ من براندازی خاموش را بر نمیتابم و رد میکنم؛ اما توسعه آزادی و رها بودن میدان برای پرورش فکر و اندیشه و علم و فهم ربطی به اینها ندارد. ظرافتی لازم است که آدم این دو منطقه را از هم دیگر باز بشناسد و مرز اینها را معین بکند.
( ۲۹ خرداد ۱۳۸۵)
#اقا
با نگاه دقیق به مفهوم فرهنگ عمومی و سبک زندگی و همچنین با توجه به مصادیق هردو، درمییابیم که فرهنگ عمومی و سبک زندگی در حقیقت یک هویت دارند. یعنی هر دو یک چیز هستند. آن چیزی که محور پیشرفت و نیل به اهداف یک ملّت است، فرهنگ عمومی و سبک زندگی است. فرهنگ عمومی یعنی فرهنگِ غالب بر زندگی مردم در عرصههای مختلف فردی و اجتماعی، سبک زندگی هم به همین معناست. مهمترین عوامل در شکلگیری فرهنگ عمومی یک ملت، منظومهی معرفتی(جهانبینی) و منظومه ارزشی(ایدئولوژی) و برنامهریزیها و تصمیمگیریها و رفتارهای کلانی است که در ساحت حاکمیت انجام میشود.
یعنی بعد از مبانی و ارزشها، این دولتها هستند که بیشترین تاثیر را در فرهنگسازیها دارند.
به جهت اهمیت #فرهنگ_عمومی در قدرت و قوت کشورها، این مقوله همیشه باید یکی از بزرگترین دغدغههای حاکمان و دولتمردان باشد و البته اهل نفوذ و تسخیر، همواره از نفوذ فرهنگی برای تسخیر ملتها بهره بردهاند.
رهبر انقلاب اسلامی:
در مورد اهمیت فرهنگ... به طور خلاصه اینجور میتوان گفت که فرهنگ یک ملت و یک کشور، در حقیقت شاکلهی معنوی این ملت است. یعنی اگر ما در یک کشور، وضع اقتصادی، نظام اقتصادی و نظام سیاسی را شاکلهی جسمی برای یک ملت بدانیم، روح این مجموعه عبارت است از فرهنگ. در حقیقت فرهنگ است که هویت و شاکلهی معنوی یک ملت را معین میکند. طبعاً این فرهنگ، شاخصهای مصداقی دارد. شاخصهای مصداقیاش عقاید است، اخلاق است، آداب است، رفتارهای اجتماعی است، رفتارهای فردی است، خلقیات و خصال ملی است؛ اینها شاخصهای آن هویت معنوی است. از روی این شاخصها میتوان کشف کرد و شناخت که این ملت هویتش چیست، شاکلهی معنویاش چیست، شخصیت این ملت کدام است. حتّی اگر چنانچه فرض کنیم در زمینهی شکل سیاسی یا شکل اقتصادی دچار مشکلاتی باشد، اما فرهنگ غنی و عمیقی داشته باشد، این ملت، بالقوه ملت مقتدری است. این که ما به مواریث فرهنگی اهمیت میدهیم، به خاطر همین است. مواریث فرهنگی، آن ذخیرهها و گنجینههائی هستند که در یک جامعهای حفظ میشوند. یک وقت ممکن است ساختمانی خراب شود، فرو بریزد، یا سست شود؛ اما آن گنج، آنجا محفوظ است. وقتی این گنج در آنجا بود، به برکت این گنج میتوان آن ساختمان را بازسازی کرد. یعنی برای یک ملت، ویرانی و خرابی ظاهری، دلیل ویرانی و نابودی حقیقی و نهائی نیست. آنچه که دلیل ویرانی نهائی است، ویرانی فرهنگی است. اگر چنانچه یک کشوری از لحاظ فرهنگ - یعنی از لحاظ علم، از لحاظ عقیده، از لحاظ اخلاق، از لحاظ رفتارها، از لحاظ خصال و خلقیات مدنی - وضع نابسامانی داشته باشد، وضع منحطی داشته باشد، این ملت ورشکسته است؛ ولو حالا ظاهراً هم یک شمایل و شاکلهی مقبولی داشته باشد؛ لیکن باطن خراب شده است، ویران شده است و با یک حادثه از بین میرود و دیگر قابل بازسازی نیست؛ برخلاف آن وقتی که این ذخیره را داشته باشد. اهمیت فرهنگ این است.
۱۳۹۰/۰۳/۲۳
بیانات در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی
#اقا