✋
این کارها به جمهوری اسلامی میآید یا اپوزیسیون؟
🔸مثلاً در همین ماجرای اعلام مسمومیتها، این رسانهها و هواداران مجازیشان میگفتند که کار خود جمهوری اسلامی است! به چند دلیلِ خیلی ساده این ادّعا سادهلوحانه است؛ دلایلی که برای درک آن اصلاً نیازی به ضریب هوشی بالاتر از متوسط هم نیست!
🔹۱- جمهوری اسلامی در موضع حاکمیت است و قاعدتاً حاکمیت برای پیشبرد برنامهها و اهدافش، بیش از هرچیز نیازمند آرامش و امنیت است؛ حال کدام عقلی میتواند حکم کند که جمهوری اسلامی خودش دنبال دردسرسازی و ناامن سازی کشور است تا اعتراض علیه خودش ساماندهی کند؟
فقط در یک صورت میتوان چنین تصوری داشت و آن اینکه اپوزیسیون، سیستم جمهوری اسلامی را حداقل به اندازهی خودش ناقصالعقل تصور کند. ولی مشکل اینجاست که اگر اینچنین بود، اپوزیسیون باید همان چند ماه اول کار حکومت را میساخت؛ امّا حالا رضا پهلوی و رفقایش صدبار هم که پشتک وارو بزنند، باز هم کاری از پیش نمیرود!
🔹۲- جمهوری اسلامی حتی در جنگ تحمیلی با رژیم بعث عراق، و حتی آنزمان که با بمبهای شیمیایی مورد حمله قرار گرفت، باز هم به کثافتکاریهای اینچنینی دست نزد و با دشمن خبیثتش هم مردانه جنگید. در عوض، همین منافقین که الان جزو گروههای اصلی اپوزیسیون هستند، با صدام، نه تنها درحمله شیمیایی به ایرانیان، بلکه حتی در قتل عام شیمیایی کردهای خود عراق هم همکاری میکردند.
یا همین آلمان که چند وقتی هم افتخار میزبانی از علی کریمی را داشت!، خودش تامینکننده اصلی مواد لازم برای بمبهای شیمیایی صدام بود که بر سر زنان و کودکان ایران فرود میآمد؛ فرانسه هم که مکرون مکّارش آنقدر ناقص شده که با مصی علینژاد دیدار میکند، از حامیان اصلی جنگی همین رژیم بعث بود و البته آمریکا و کانادا که مأمن تروریستهای امروز علیه ایران هستند هم که کارنامه مشعشعشان نیازی به توصیف ندارد! حالا اینها با این کارنامه پر از جنایت، مدّعی دفاع از مسمومانند وایرانی که حتی در دفاع از خودش هم بمب شیمیایی استفاده نکرد، متهم است؟
🔹۳- میگویند جمهوری اسلامی میخواهد دانشآموزان خودش را به خاطر اغتشاشات تنبیه کند! اوّلاً اغتشاشات چه ربطی به این همه دانشآموز دارد؟ ثانیاً اغتشاشات که در زمان مسمومیتها اتفاقاً فروکش کرده بود! لذا آن گروهی بیشتر در پی تنبیه میتواند باشد که ناکام مانده باشد؛ نه اینکه جمهوری اسلامی، آنهم حالا که اغتشاشات فرونشسته، بخواهد داستان جدیدی برای خودش درست کند. مطلب زیادی ساده است؛ البته سازنده این شایعه هم احتمالاً زیادی پرت است!
🔹۴- ایران اینترنشنال و بیبیسی مگر نگفته بودند که اکثریت طرفداران (آنهم کمشمار!) و سپاهیان جمهوری اسلامی از کشور رفتهاند و به ونزوئلا گریختهاند؟ از آن طرف هم که این رسانهها مدام اعلام میکردند که پایگاه به پایگاه در جمهوری اسلامی توسط اپوزیسیون فتح شد! خب الان که سپاهیان و طرفداران جمهوری اسلامی به قول شما همه در ونزوئلا هستند و شما هم که پیروز شده بودید، پس چه کسی عهدهدار مسمومیتهاست؟ دروغگو، فراموشکار هم هست!
@shobhe73
هدایت شده از پاسخ به شبهات دانش آموزی
💎 جواب کامل شبهه
8️⃣5️⃣1️⃣ چرا طبق آیه 24 سوره نساء مسلمانان میتوانند زنان غیرمسلمانان را به اسارت بگیرنند و برای آنها حلال باشد؟!
🔶 اول: طبق قانون اسلام با هیچ زن شوهرداری نمیشود ازدواج کرد چه آن زن مسلمان باشد چه غیر مسلمان باشد. و در صورتی میتوان با زنی ازدواج کرد که شوهر نداشته باشد.
🔷 دوم: بیشوهر شدن زن (یا به عبارت دیگر جدا شدن زن از شوهر) به چند راه ممکن است؛
1️⃣ اینکه مردی زنش را طلاق دهد.
2️⃣ شوهر زن بمیرد.
3️⃣ شوهر زن مدت طولانی ناپدید شود و خبری ازش نباشد و دلیلی هم بر زنده بودن او نباشد زن با اجازه حاکم طلاق بگیرد.
4️⃣ زن با اجازه حاکم طلاق بگیرد.
5️⃣ شوهر زن مرتد شود، خود به خود آن زن از مرد طلاق میگیرد و بر مرد حرام میشود.
6️⃣ زن کافر مسلمان شود بر شوهرش حرام میشود و بدون طلاق از او جدا میشود.
7️⃣ اسارت زن کافر به دست مسلمانان به منزله طلاق است.
🔶 سوم: هر کدام از این موارد که از شوهرانشان جدا شدند میتوانند با گذراندن دورهی عدهی خود با مردان مسلمان دیگری ازدواج کنند.
🔻 و زن اسیری هم که به اسارت درآمده است مثل بقیهی زنان دیگری است که شوهر ندارد.
🔷 چهارم: اما زنی که اسیر شده است یا باید به کافران تحویل داده شود یا بدون شوهر در میان مسلمانان زندگی کند.
🔻 اگر او را به کافران برگردانند این یک نوع امتیاز دادن به کافران و دشمنان است که آنها را در جنگیدن با مسلمانان پر رو تر و جریتر میکند و میگویند چه خوب ما با مسلمانان میجنگیم اگر زنانمان هم اسیر شدند باز آنها را به ما برمیگردانند.
🔻 اگر زنان اسیر مجرد و بدون شوهر در جامعه زندگی کنند ممکن است هم خود و هم دیگران را به فساد بکشانند چون آنها هم آدم هستند و نیاز دارند و چون از راه حلال نیازشان برطرف نشود ممکن است از راه حرام نیاز خود را تأمین کنند.
🔻 به این خاطر اسلام راه حل سومی را داده است و آن این است که زنان اسیر به ازدواج مردان مسلمان دربیایند البته به شرط اینکه عدهی آنها گذشته باشد.
🖇 لینک مطلب:
http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/96
📣 آیدی دریافت شبهات👇👇
@Azarpeykan2769
📎 #دانش_آموزی
📎 #نوجوان
📎 #پاسخ_به_شبهات
📎 #زنان_اسیر
✅ کانال پاسخ به شبهات دانش آموزی
🍀@shobahatedaneshamoozi
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐btid.org
هدایت شده از جامع ترین مرکز پاسخ به شبهات واحکام
سمپاشی رسانههای معاند در ماجرای «مسمومیت دانشآموزان»
▪️انتشار ۲۴۰ خبر در ۲۴ ساعت
🔹پیمایشی که در کانالهای تلگرامی ۵ شبکه فارسیزبان ایران اینترنشنال، بیبیسی فارسی، منوتو، رادیو فردا و صدای آمریکا از ساعت ۱۴ دیروز تا ساعت ۱۴ امروز صورت گرفته نشان میدهد که نیمی از مطالب منتشر شده آنها در رابطه با مسمومیتها و حواشی و فضاسازی آن بوده است.
🔹شبکه فارسیزبان اینترنشنال که وابسته به عربستان سعودی است، در موضوع مسمومیت دانشآموزان پیشتاز است و به طور گسترده از عنوان «حمله شیمیایی» استفاده میکند. این رسانه از ۱۴۰ محتوایی که در دوره زمانی مورد اشاره منتشر کرده، ۹۰ موردش درباره این موضوع بوده است.
🔹شبکه اینترنشنال تلاش کرده به این موضوع رنگ و بوی سیاسی بدهد و در انتخاب «واژگان خبری» نیز از ادبیات سیاسی بهره ببرد. در بخشی از محتواها و مطالبش نیز ضمن اشاره به تجمعاتی که توسط گروههای اپوزیسیون (ضدانقلاب) در برخی از شهرهای خارج از کشور برگزار شده، مردم را به برگزاری تجمع و حضور در خیابانها فراخوانده است.
🔹بیبیسی فارسی، صدای آمریکا، رادیو فردا و منوتو نیز همچون اینترنشنال نیمی از مطالب منتشر شده در یک روز گذشتهاش را به مسمومیت پرداختند.
🔹بیبیسی فارسی سخنان مسئولان مبنی بر مبهم و پیچیده بودن موضوع مسمومیت دانشآموزان را متناقض توصیف کرده و به بازنمایی ناقص آن سخنان پرداخته است. در حالی که رادیو فردا مدعی است، مسئولان در این باره سکوت کردهاند.
🔹تحلیل محتوا و رفتار شبکههای فارسی زبان از بازنمایی گسترده اخبار مسمومیت دانشآموزان و فضاسازی در این باره نشان میدهد که آنها به دنبال متهمسازی نظام جمهوری اسلامی بر اساس ادعاهای اثبات نشده و سپس بهرهبرداری سیاسی از آن و فراخواندن مردم به خیابانها و فعال کردن مجدد اغتشاشات هستند.
✳️جامع ترین مرکز پاسخگویی به شبهات
https://eitaa.com/joinchat/2212495625Cc0ca6c7ed6
هدایت شده از پاسخگویی به شبهات روز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگه ازت بپرسن چرا زن مسلمان باید موهاشو بپوشونه میدونی چه جوابی بدی؟
🇮🇷 اتحادیه عماریون
🔺همدلی
🔻انقلابی گری
❓@shobahhat_eitaa❓
هدایت شده از نبرد ما ✍️ سید مسعود موسوی
📌 #پرونده_امنیتی
🛑 سرپل شبکه ی «نفوذ» چگونه در تور #اطلاعات_سپاه گرفتار شد؟
🔸جیسون رضاییان بهواسطه پخش سریال جنجالی «گاندو» معروفترین #جاسوس شناختهشده در کشورمان است؛ او که مدیر دفتر تهران روزنامه واشنگتن پست بود، در ۳۱ مرداد سال ۹۳ بههمراه همسرش یگانه صالحی بهدلیل جاسوسی و فعالیت تبلیغی علیه نظام دستگیر و پس از ۱۸ ماه حبس در چارچوب مبادله زندانیان آزاد شد.
♦️ #شرح کاملتر در پست بعدی🔰
#سواد_امنیتی #نفوذ #جاسوسی
#اطلاعات_مردمی #تور_اطلاعاتی #سربازان_گمنام_امام_زمان (عج)
#نبرد_ما
⭕ @nabardema
هدایت شده از کانال محسن احمدی
﷽
♦️چند نکته در مورد موضوع مسمومیتها
📌#چـــــــرا قوی ترین دستگاه اطلاعاتی و امنیتی منطقه از پس پیدا کردن عامل مسمومیت دخترای چند تا مدرسه برنمیاد.؟
💯اول برم سراغ یه خبر دیگه ، ماجرای فرار اون یارو ملای وهابی از نزدیکان مولوی عبدالحمید!
چقد طعنه و متلک انداختن که دستگاه امنیتی ایران از پس مراقبت از فلان ملا بر نیومد.!
هیچکی هم پاسخ این انتقادها رو نداد.!
↩️ حالا برگردیم سراغ همین #مسمومیت دخترای چند مدرسه.!
اینجا هم همون اتفاق به شکل دیگه.!
چند روزه که بخصوص مجموعه جبهه اصلاحات سر این موضوع جنجال درست کردن
مدام سوال پشت سوال.!
مدام یک توئیت جدید برای همین موضوع
دقیقا یک هماهنگی عجیبی در انتشار این خبرها دارن
گاهی توئیتها در یک بازه زمانی خاص هم زمان از سوی ضدانقلاب و اصلاح طلب منتشر و باز نشر داده میشه.!!!
◾️حالا نکته ای که اینجا هست اینه که کارای امنیتی ها حالا چه جامعه اطلاعاتی و چه ماموران عملیاتی اگه به همین سادگی قابل رصد و تحلیل بود که دیگه چی ازشون باقی موند.!؟
👌تردید ندارم که هم در مورد اول یک کار حساب شده صورت گرفته و اگه فرار اون ملای وهابی صحت داشته باشه دور از چشم جامعه اطلاعاتی ما نبوده و حتما مصلحتی بزرگتر از دستگیری اون مد نظر بوده
و هم در مورد این ماجرای #مسمومیت اتفاق بزرگتری پشت صحنه در جریانه که اگه زودتر از موعد مقرر دست بکار شوند و یا تحت فشار رسانه ای دست به اقدام عملیاتی بزنن کل پروسه این توطئه از دستشون در میره.!
✅️اینهایی که چند ماه شبانه روز برای تامین امنیت مردم جانشون رو کف دست گذاشتن الان هم بیکار نیستند و به همین سادگی اجازه نمیدن این کشور مورد تهدید قرار بگیره
پس صبور باشیم و اعتماد کنیم
یا علی مدد✋🏻
┄┅═✧♡💠♡✧═┅┄
#محسن_احمدی || عضو شوید👇
@dr_mohsen_ahmadi
🔆 چرا دشمن، نظام را متهمِ مسمومکردن دانشآموزان معرفی میکند؟
✍ اخبار مربوط به مسمومیت دانشآموزان شهر قم از ۹ آذرماه با انتشار خبر مسمومیت تعدادی از دانشآموزان یک مدرسه در این شهر آغاز شد و همزمان با ایجاد موج رسانهای ناشی از اخبار تکرار حادثه، تعداد مسمومیتها و مدارس درگیر افزایش یافته است و رسانههای معاند انگشت اتهام را در این زمینه بهسمت جمهوری اسلامی نشانه گرفتهاند.
🧕 با توجه به اینکه بیشتر دانشآموزان درگیر در حادثه دختران هستند، به نظر میرسد دشمن در پی شکستهای اخیرش در ایجاد یک چهره ضدزن از جمهوری اسلامی، این بار بهدنبال حمله به ریشههای اساسی است و تلاش دارد نظام را مخالف یادگیری و پیشرفت زنان معرفی کند.
👩🏻⚕ این در حالی است که جمهوری اسلامی عملکرد قابلتوجهی در زمینه آموزش بانوان داشته است و دستاوردهایی نظیر افزایش جمعیت بانوان باسواد از ۳۵درصد قبل از انقلاب به ۹۴درصد تا سال ۱۴۰۰، تخصیص بیش از ۳۳درصد از کرسیهای هیئتعلمی به متخصصان زن، افزایش جمعیت دانشجویان دختر به ۴۹درصد از جمعیت کل دانشجویان، تربیت ۱۱۲۱ بانوی قاضی و افزایش پزشکان متخصص زنان به ۹۸درصد از جمعیت پزشکان این حوزه را در کارنامه خود دارد.
✍ وامااکنون در ایران؛
1⃣ ۹۲هزار بانوی ایرانی با عناوین استادی، دانشیاری، استادیاری و... در مراکز علمی فعالیت دارند.
2⃣ ۶۰هزار نفر از جمعیت پزشکان عمومی کشور را بانوان تشکیل میدهند.
3⃣ ۲۷۸۲ شرکت دانشبنیان توسط زنان تاسیس شده است.
4⃣ ۹۰۰ شرکت دانشبنیان با مدیریت زنان راهبری میشود.
5⃣ ۴۰درصد از جمعیت پزشکان متخصص کشور بانوان هستند.
6⃣ ۴۰درصد از فارغالتحصیلان رشته تئاتر را بانوان تشکیل میدهند.
7⃣ ۲۶درصد از مدیران دولتی از میان بانوان توانمند انتخاب شدهاند.
📊 از کنار هم گذاشتن این آمارها با اتفاقات اخیر و حواشی ایجادشده بهدنبال آن، میتوان این برداشت را داشت که دشمن از حضور فعال زنان در جامعه نگران است و در پی تحمیل تعریف خود از آزادی زنان به بانوان ایرانی، از طریق بهکارگیری جریانهای رسانهای، قصد دارد همزمان با ایجاد نگرانی از حضور در مکانهای آموزشی برای دختران، جمهوری اسلامی را بهعنوان متهم این اتفاق معرفی کرده و با استفاده از فضای ملتهب رسانه و جریانهای افراطی، دوقطبیهایی با وجهه ضدزن از اسلام و نظام اسلامی ایجاد کند
@shobhe73
#شبهه
چرا بعد از مدتها هنوز عاملان مسمومیت مدارس دستگیر نشدن؟🤔
پاسخ در ویس بعدی
1.37M
پاسخ
چرا نظام ماجرای مسمومیت مدارس رو نمیتونه جمع کنه؟ ما بچه هامون رو مدرسه بفرستیم یا نه؟
💰برخی از یاران امام حسن مجتبی (علیه السلام) امامشان را در ازای دنیا به معاویه فروختند! امروز هم اگر ما دست از حجت ابن الحسن (عجل الله تعالی فرجه) بکشیم و حرفی از تمدن نوین اسلامی و حکومت عدل الهی نزنیم ، آمریکا و استکبار جهانی ما را رها خواهند کرد و حتی مثل عربستان و ترکیه به ما امتیاز هم میدهند. اما شرمنده ، «ما امام فروش نیستیم!»
#امام_زمان
#نیمه_شعبان
✍ میلاد خورسندی
دولت سیزدهم و چالشهای اقتصادی1.mp3
5.78M
دفاع علمی با سند و مدرک از
دولت سیزدهم
🎙#سیدفخرالدین_موسوی
@shobhe73
گوش کنید و برای دوستانتون ارسال کنید.
چالشهای اقتصادی دولت سیزدهم 2.mp3
9.32M
بخش دوم
دفاع علمی با سند و مدرک از
دولت سیزدهم
🎙#سیدفخرالدین_موسوی
گوش کنید و برای دوستانتون ارسال کنید.
@shobhe73
🔴اهل باطل بیشتر از زیباسازی باطل، به زشتکردن حق مشغول میشوند. زیرا زشتکردن حق از زیباسازی باطل، آسانتر است و در نتیجه مردم نه از روی قانعشدن، بلکه برای فرار از حق، پیرو باطل میگردند!
@shobhe73
💚اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج💚
📌ولادت متبرک موعود آخرین آدینه ، حریم پاکیزگی و عشق ، حرم انتظار و تنهایی مهدی موعود امام زمان عج بر شما اعضای محترم کانال و تمامی منتظران جهان تبریک و تهنیت باد⚘️✋️
#امام_زمان
#میلاد_امام_زمان
#نیمه_شعبان #ماه_شعبان
🎙#صوت_کوتاه| سلسله مباحث سواد رسانه و فضای مجازی
👤استاد فرج نژاد، رادیو معارف
🔗 معرفی فضای مجازی و روند آموزش کار در این فضا
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2114
🔗 آیا بحث های در مورد سواد رسانه ای لازم است؟ آیا این بحث ها کافیست؟
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2116
🔗 چه محتواهایی باید به مباحث سواد رسانهای اضافه شود؟
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2119
🔗 به چه چیزهایی، فضای مجازی میگویند؟
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2129
🔗 تاریخچه شکل گیری اینترنت توسط سازمان های نظامی
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2136
🔗 دلیل نام گذاری انجمن سواد رسانه طلاب
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2150
🔗 سازمان های امنیتی؛ حاکمان اینترنت
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2154
🔗 لزوم وضع قوانین و ضوابط برای فضای مجازی
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2158
🔗 حاکمیت ملی ما در فضای مجازی مخدوش شده
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2164
🔗 آسیبهای امنیتی موبایل برای اشخاص - بخش اول
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2166
🔗 آسیبهای امنیتی موبایل برای اشخاص - بخش دوم
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2174
🔗 اصلی ترین آسیب فضای مجازی
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2182
🔗 راهکارهای برون رفت از آسیب های فضای مجازی
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2185
🔗 آسیب های پزشکی و روانشناختی فضای مجازی
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2191
🔗 جنگ تمام عیار سایبری
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2203
🔗 ایران آزاد است یا غرب؟
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2242
🔗 لزوم دشمن شناسی برای فعالیت در فضای مجازی (1)
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2313
🔗 لزوم دشمن شناسی برای فعالیت در فضای مجازی (2)
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2315
🔗 لزوم دشمن شناسی برای فعالیت در فضای مجازی (3)
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2321
🔗 مبانی تصمیمگیری برای جامعه اسلامی
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2323
🔗 اهمیت مبانی انسان شناسی و هستی شناسی برای کار رسانهای
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2325
🔗 اهمیت مبانی قرآنی در مطالعات رسانه ای
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2329
🔗 ارتباط دشمن شناسی قرآنی با سواد رسانه ای
🌐eitaa.com/farajnezhad110/2331
#لیست
🆔 eitaa.com/farajnezhad110
🆔 rubika.ir/faraj_nejad
🆔 wekhed.ir/Faraj_Nejad
دروغ چیست؟ دروغ گو کیست؟
پرتکرارترین محل وقوع دروغ خبر است. ما دائما در حال تولید گزاره یا همان جمله هستیم. جملات ما عموما خبری است خبر را گزاره ای تعریف می کنند که قابلیت اتصاف به صدق و کذب دارد. ما همه دنبال خبر راست یا همان صدق. البته جمله قسم دیگری هم دارد که انشائی است ولی جمله انشائی را نمی توان متصف به صدق و کذب کرد مثل دعا و امر. البته گزاره انشائی هم در دل خود به نوعی اخبار دارد که بررسی آن فعلا مد نظر نیست.
اما دروغ ها یا همان کذب چند نوع است؟
ابتدا باید ابعاد گوناگون خبر را بررسی کرد:
1. واقعیتی در عالم وجود دارد
2. بخشی از واقعیت که از نظر ما را جلب می کند
3. راوی که قصد اِخبار دارد
4. زاویه دیدی که به واقعیت نگاه می کند
5. روایتی که برای گزارش واقعیت انتخاب می کند.
6. رسانه ای که برای انتقال خبر انتخاب می کنیم
7. مخاطبی که برای خبر انتخاب می کنیم.
اگر بیشتر تامل کنیم حتما ابعاد جدیدتری برای خبر خواهیم یافت ضمن اینکه هر کدام از اینها نیز حتما جزئیاتی مفصل دارد که اگر بخواهیم به انها ورود کنیم خروجش به سادگی میسر نخواهد بود.
ما معمولا بررسی صدق و کذب را در همان مرتبه اول متوقف می کنیم و به ما بقی ابعاد معمولا توجه نمی کنیم اگر بخواهیم برای هر یک از هفت بعدی که ذکر شد فقط دو حالت درست و غلط در نظر بگیریم یکصد و بیست و هشت حالت ایجاد خواهد شد که فقط در یک حالت همه ابعاد آن درست و صدق خواهد بود در مابقی ابعاد مرتبه ای از خطا وجود دارد.
چند ملاحظه مهم:
1. همه ابعاد به یک اندازه اهمیت ندارد، قطعا مهمترین بعد همان واقعیت است و مابقی به نسبت خود واقعیت باید سنجیده شود که هر بعد چه میزان از اهمیت را واجد است.
2. همان طور که گفته شد هر یک از این ابعاد می تواند حالت های مختلف داشته باشد که لزوما یکی درست و دیگری غلط نیست انتخاب بین درست و درست تر است و این خود واقعیت است که برای ما هر بعد را حدی معین می کند و انتخاب های ما را محدود.
3. غیر از صدق و کذب، در برخی ابعاد حق و باطل هم مطرح است و این بعد از خبر بر روی همان صدق و کذب بار می شود یعنی گاهی گزاره صادقی وجود دارد که باطل است. مثلا رژیم اشغالگر اسرائیل از سوی بسیاری کشور ها به رسمیت شناخته شده است.
اما باز گردیم به دروغ و کذب
علامه طباطبایی کذب را اینگونه تعریف کرده است:
«كلمه كذب به معناي دروغ است كه ضد راستي است. و حقيقتش عبارت است از اينكه خبري كه گوينده ميدهد با خارج مطابقت نداشته باشد، پس صدق و كذب وصف خبر است. ولي چه بسا مطابقت در صدق و مخالفت در كذب به حسب اعتقاد خبر دهنده را هم صدق و كذب مينامند، در نتيجه خبري كه بر حسب اعتقاد خبر دهنده مطابق با واقع باشد، صدق مينامند، هر چند كه در واقع مطابق نباشد، و مخالفت خبر به حسب اعتقاد خبر دهنده را دروغ مينامند، هر چند كه در واقع مخالف نباشد. نوع اول را صدق و كذب خبري، و نوع دوم را صدق و كذب مخبري ميگويند.»
آیه اول منافقون را هم به عنوان شاهد کذب مخبری ذکر کرده است. منافقان خبر از شهادت به رسالت رسول خدا می دهند و خداوند خبر کاذب بودن ایشان. در واقع خداوند شهادت ایشان را تکذیب می کند. پس وقتی با یک خبر مواجه می شویم صرفا اصل واقعیت برای ما مهم نیست.
این مطلب با انظر الی ماقال تعارضی ندارد. رسالت رسول خدا مطلب حقی است هر کسی که بگوید خدشه ای به این مطلب وارد نیست. اما شهادت به رسالت از جانب یک نفر غیر از خود رسالت است.
نکته ای که از این مطلب حاصل می شود این است: در هر گزاره یا خبری که به ما می رسد اشراف به حد و اندازه آن خبر بسیار مهم است حتی شاید مهمتر از خود خبر. اینکه گوینده در حال انتقال چه مطلب و یا مطالبی است. آیا همه اش گزارش واقعیت است یا در کنار واقعیت مطالب دیگری هم منتقل می شود؟ اینجا آن ابعاد مختلف خبر یکی یکی وارد ماجرا می شود و حد و اندازه واقعی خبر به دست می آید.
یکی از ابعاد مهم خبر روای خبر است نیت و قصد گوینده از مهمترین ابعاد خبر است و خود به تنهایی می تواند تمام ابعاد خبر را زیر و رو کند.
مثلا کسی در حال گزارش از وضعیت عده ای محروم در کشور است وضع حال ایشان را با الفاظی خاص بیان می کند و در همین حال بغض گلویش را می فشارد. خبر راست است. حالت و نگاه گوینده هم چیز بدی نیست اما وقتی خودش از اسباب وضعیت حاکم باشد این رفتار چیزی ورای دروغ است.
با این چند سطر حق دروغ ادا نمی شود چرا که دروغ یک طرف مهم خبر است و ما لحظه به لحظه با خبر سروکار داریم خصوصا در این ایام انتخابات که خیلی ها می خواهند خبر از آینده بدهند. لذا بسیار بسیار مراقب خودتان باشید. درباره آثار مخرب دروغ جداگانه مطبی خواهم نوشت.
💠این تصاویر را به احتمال زیاد ندیدهاید👆
پروژه دلار و مسمومیت باعث شد کدام پروژهها دیده نشوند:
-پروژه رسیدن آب به دریاچه ارومیه.
-پروژه بهرهبرداری ایرانیترین پالایشگاه کشور.
-پروژه رسیدن آبشیرین به خانه بوشهریها.
-پروژه افتتاح بیمارستان هزار تختخوابی مهدی.
هدفشان دقیقا این است که مردم همینها را نبینند.
🖋دانیال معمار
📳 لیست شبهات پیرامون #امام_زمان👇
1⃣ امام زمان مجرد است یا متاهل؟
ایتالله قزوینی: من شخصا از یکی از اساتیدم شنیدم امام زمان با یک دختر تهرانی درزمان شاه ازدواج کرده!
✅ پاسخ👇
https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/517
2⃣ آيت اله سيد ابوالفضل برقعى:
مهدى(امام زمان ) وجود ندارد و مردم ايران از دين آگاهى ندارند
✅ پاسخ 1👇
https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/768
✅ پاسخ 2👇
https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/5419
3⃣ اخیرا شخصی پیدا شده که اسمش "احمد الحسن"است ومیگه یمانی وفرزند امام زمان هستم
✅ پاسخ 1: https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/792
✅ پاسخ 2👇
https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/794
4⃣آیا اعتقاد به ظهور منجی در آخر الزمان در تورات و انجیل هم وجود دارد؟
✅ https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/6536
5⃣ تشابه جنایات امام زمان پس ازظهور با جنایاتی که داعش امروزه انجام میده
✅ https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/3544
6⃣ شيعيان متفكر 1108 سال منتظر هستند امام زمان ظهور كنه!
تو اين مدت هم مردم بلاد كفار تونستند لامپ و تلفن و فضاپيما و هواپيما و ماشين كامپيوتر و دوربين و ... اختراع كنند
✅ https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/1356
7⃣ هشدار نشریه صبح صادق سپاه پاسداران:
احتمال دارد امام زمان در وقت ظهور معتاد باشد...
✅ https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/1401
8⃣ اثبات زنده بودن امام زمان علیه السلام برای سه گروه:
1. بیخدایان2. اهل کتاب 3. پیروان خلفا(اهلسنت)
✅ پاسخ1 https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/12146
✅ پاسخ2
https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/12162
9⃣ ادیان ﻣﯽﮔﻮﯾﻨﺪ ﺍﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﯽآﯾﺪ. ﻫﺰﺍﺭﻩ ﻫﺎﺳﺖ ﮐﺴﯽ ﻧﻤﯽآﯾﺪ. ﺑﺪﺑﺨﺖ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﻣﻨﺘﻈﺮ ﺍﺳﺖ. ﮐﺴﯽ ﮐﻪ ﺩﺭ ﺟﻨﮓ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺍﻭﻝ و ﺩﻭﻡ ﻧﯿﺎﻣﺪ. ﻣﯿﻠﯿﻮﻧﻬﺎ ﺗﻦ ﺳﻼﺧﯽ ﺷﺪﻧﺪ ﻧﯿﺎﻣﺪ...
✅ https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/1783
0⃣1⃣ قرائتی: همانطورکه فلش پس از وصل شدن به دستگاه تمامی اطلاعات خود را وارد کامپیوتر میکند. پس با خواست خدا میشود ویژگیهای امامت از امام حسن عسگری به فرزندش امام زمان منتقل شود…
✅ https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/1797
1⃣1⃣ درآمد چاه جمکران به گفته خودشون ۶ ملیاردو نیم درسال
موندم این پولوچجوری تحویل امام زمان میدن
✅ https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/1901
2⃣1⃣ آیا درست است که امام زمان (عج) بعد از ظهور با علما میجنگند؟
✅ https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/3356
3⃣1⃣ دربحار الانوار :امام زمان مردان را می کشد و شکم زنان حامله را پاره می کند./امام زمان دو نفر(ابوبکر_عمر) را نبش قبر می کند و اجساد آنها را به آتش میکشد
✅ https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/3543
4⃣1⃣ مکارم: امام زمان یک وسیله سریعالسیر مافوق مدرن خواهد داشت که شاید شبیه بشقاب پرنده باشد و به هر طرف آسمان که بخواهد میرود 🤔
✅ https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/1178
5⃣1⃣آیااین درسته که امام زمان (عج) تمام مخالفین خود را گردن میزند؟
✅https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/3550
6⃣1⃣ آیا وقتی امام زمان ظهور کند مسجد الحرام و مسجد النبی را خراب میکند؟
✅https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/3580
7⃣1⃣ امام اگر پيشواست بايد در ميان مردم باشد برای هدایت،امام ناپيدا چه معنی می تواند داشت؟! خدا را چه نيازی بوده است که کسی را از هزار سال پيش نگاه دارد!
✅ https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/3847
8⃣1⃣ مگر امام زمان (عج) به دعای ما نیاز دارند؟ چرا برای ایشان دعا میکنیم؟
✅ https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/5686
9⃣1⃣ در احادیث داریم در غیبت کبری نمیشه امام زمان رو دید!! پس چطور برخی علما امام زمان رو دیدند!
✅ https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/5706
0⃣2⃣بعد از این همه بدبختی و گرانی و تحریم و...چرا هنوز امام زمان برای ملت ایران کاری نمیکنه؟
✅ https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/5716
1⃣2⃣ چرا امام زمان مشکلات را بر طرف نمیکند؟
✅ https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/6512
2⃣2⃣ میگویند امام زمان با شمشیر قیام میکند به نظرتون آیا چنین چیزی ممکن است که در برابر سلاحای پیشرفته جهان!
✅ https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/6633
3⃣2⃣آیا در روایات معتبر آمده که امام عسکری فرزندش را به عنوان امام معرفی کرده باشد؟
✅ https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/6762
4⃣2⃣ چرا دنيا به امام زمان نياز دارد؟
✅ https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/6899
5⃣2⃣ آیااز روایات در کتب اهلسنت میتوان وجود امام زمان را اثبات کرد؟
✅ https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/7044
6⃣2⃣ اگر امام زمان ازدواج نکردند پس چرا به حضرت لقب اباصالح(پدرصالح) رو میدیم؟
✅ https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/9852
7⃣2⃣مهدی وجود نداره چون توی قرآن از فیل وزنبور وعنکبوت و عادت ماهیانه زنان اومده ولی بحث مهدی نیومده!
✅ https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/12164
8⃣2⃣ حضور مرد نورانی در مسجد النبی منتسب به امام زمان!
✅ https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/1608
#میلاد_امام_زمان #نیمه_شعبان
📲 کانال ✅ ویکی شبهه ✅ در ایتا👇
🆔 https://eitaa.com/Wiki_Shobhe
#معرفی_کتاب
🔻 ۲۰ پرسش و پاسخ دانشجویی با موضوع
مهدویت (دوران از ظهور)
📚 برای مشاهده متن کامل کتاب، به این آدرس مراجعه فرمایید:
https://www.porseman.com/!k28
جهت درج سوال و ارسال نظرات خود مي توانيد از راه هاي زير استفاده کنيد:
🌐 سامانه پرسمان: porseman.com
📲 پيامك : 30001619
📩 ربات سروش، ایتا ، گپ و بله @porsemanbot
📦 پرسمان در پيام رسان هاي سروش، ايتا، گپ و بله @Porseman_com
#معرفی_کتاب
🔻 ۳۴ پرسش و پاسخ دانشجویی با موضوع
مهدویت پیش از ظهور
📚 برای مشاهده متن کامل کتاب، به این آدرس مراجعه فرمایید:
https://www.porseman.com/!k27
جهت درج سوال و ارسال نظرات خود مي توانيد از راه هاي زير استفاده کنيد:
🌐 سامانه پرسمان: porseman.com
📲 پيامك : 30001619
📩 ربات سروش، ایتا ، گپ و بله @porsemanbot
📦 پرسمان در پيام رسان هاي سروش، ايتا، گپ و بله @Porseman_com
درباره مسمومیت در مدارس .mp3
6.31M
پاسخ به برخی شبهات و اتهامات درباره مسمومیت در مدارس
🔹آخوندا با درس خواندن دختران مخالفند؟
🔹نظام از دانشآموزان انتقام میگیرد؟
🔹چرا با مسببین برخورد نشده است؟
🔻 وظیفهی ما؟
🎙 حجتالاسلام دکتر #قربانی_مقدم
🆔 @Shobhe_ShenaSi
🌏 ghorbanimoghadam.ir
دیروز دهها #سلبریتی روز جهانی زن که مربوط به یه واقعه اروپایی میشه و هیچ ارتباطی با فرهنگ غنی ایرانی اسلامی نداره رو تبریک گفتند ولی ولادت آخرین منجی بشریت رو تبریک نگفته.
🔸 این کاملا نشون میده هدف نهایی این افراد از بین بردن دین و جایگزینی فرهنگ غربی به جای فرهنگ اصیل اسلامی هست
آقای جمهوری اسلامی با کمک اینها میخواستی فرهنگ ایرانی اسلامی رو در جامعه ترویج و تثبیت کنی؟ دشمنی اینها با نظام اسلامی رو سال هاست از نوع نگاهی که در جشنواره فیلم فجر انقلاب! دارن به جامعه ارائه میدن به راحتی میشد فهمید! که البته الان آشکار شده! هنوزم نفهمیدی! یا نمیخوای بفهمی؟
🔶 #شیخ_فرهاد_فتحی
عضو شوید🔻🔻🔻
eitaa.com/joinchat/1246560365Ca5e65155c1
63cb0014823cf2c2cc34c64c_-8408130306750686556.mp3
6.19M
؛﷽
⭕️ تحلیل سیاسی
🔸زمان ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
✅️ محور مطالب:
مسمومیت دانشاموزان و اتفاقات و پیشرو ...
ملتهبترکردن اوضاع کشور تا عید
برنامههای دشمن برای بعداز عید
و ...
#استاد_حسین_امیدیان
@basire_s
O_Amiri_Tayebe_R_A_J01_Final.mp3
17.58M
🔊 صوت کامل بیانات حجت الاسلام امیری طیبی در اولین نشست رویداد گفتمانی #أین_عمّار
🔺کلان روایت امید آفرین از اقتصاد کشور از دریچه ای نو و موثر روی اقشار مختلف مردم
💯 جهاد گران تبیین حتما گوش کنند
#اقتصاد_ولایی
#اقتصاد_بازار
@basire_s