eitaa logo
پاسخ به شبهات|سعید سپاهی
5.7هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
776 ویدیو
244 فایل
ارسال شبهه @tadbir73 https://tadbirrr.blogfa.com/ هر سوال و شبهه ایی داری بدون تعارف بپرس
مشاهده در ایتا
دانلود
4_6005931255676273945.mp3
29.37M
‍ 🔊 فایل صوتی سلسله درسگفتار 🔶سخنران | دکتر موسسه آفاق حکمت 🔴 تقابل ایران و آمریکا از کجا ناشی شده است؟! 🔴 در قضیه صنعت ملی شدن نفت، مصدق چگونه تفکر می کرد؟ سیاست های انگلیس و آمریکا چه بود؟! 🔴 آیا تسخیر لانه جاسوسی برای سازمان های اطلاعاتی آمریکا قابل پیشبینی بود؟! 🔴 سیاست ها و فعالیت های پس از انقلاب اسلامی برای ارتباط گرفتن و کاهش تنش با دولت آمریکا صورت گرفته چه بوده است؟! 🔺در این صوت می شنوید: «تقابل ایران و آمریکا به انقلاب اسلامی رجوع نمی کند بلکه از ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ شکل گرفت. معمولا آمریکایی ها تاریخ تقابل شروع ایران و آمریکا را تسخیر لانه جاسوسی قرار می دهند ولی واقعیت امر این است که قبل از آن این اتفاق نیز افتاده بود... آمریکا نتوانست انقلاب اسلامی را پیش بینی کند در حالی که سازمان cia در تهران، پایگاه مرکزی خاورمیانه داشتند و به تعبیر خودشان تهران هاب خاورمیانه بود.
برنامه شوکران،گفتگو با دکتر «احمد مهدوی دامغانی» .mp3
22.01M
📻 🔸برای اولین‌بار پس از انقلاب 📍گفتگو با دکتر اسلام‌شناس و ادیب ۹۴ ساله و استاد پیشین دانشگاه‌های تهران، پنسیلوانیا، کمبریج و هاروارد. 📍او سال ۱۳۶۴ به آمریکا رفت و تا امروز مقیم فیلادلفیا است و ریاست مرکز اسلامی این منطقه را نیز برعهده دارد 📍صدایی از انتهای تاریخ معاصر ایران: آیا با سازگار است؟
✍️ بهروز فرنو (مدیر بنیاد فردید) 📌 قیام لله چیست و چه نسبتی با تفکر دارد؟! حال بحث این است که مکر زمانه و حجاب غفلت در هر عصر و دوره متناسب با سیر تفکر و حوالت تاریخی آدمی در این عالم، صورتی خواهد داشت و طبق صریح اعتقاد شیعه، رویت بی حجاب حقیقت، البته به وجه غالب، تنها در عصر ظهور امکان پذیر است. مسلم در عصر و زمان کنونی کسی به مانند مشرکان زمان ظهور اسلام، نبی‌ اکرم یا مومنان و مجاهدان را اهل جنون یا سحر و جادو به شمار نمی‌آورد؛ گر چه که ممکن است مستکبران کنونی نیز اهل مجاهدت را «دیوانه» به معنای ‌کسی که فاقد عقل کارافزا و منفعت‌طلب است، بدانند یا تفکر و حکمت را خلاف‌آمد عادت بشمارند؛ لیکن نوع این حجب و اتهامات با صدر اسلام متفاوت است. لذا لازم می‌آید که در طریق تفکر، متذکر حجاب عصر جدید و ماهیت ابتلائات و مکر زمانه در عالم کنونی باشیم. در زمانه کنونی و در بین متفکران حکمت و فلسفه و آشنایان به مبانی تفکر قدیم و جدید در مملکت ما، نخستین کسی که پرسش جدّی از ماهیت عالم جدید داشت، متفکر فقید سید احمد فردید بود که از مسئله بشرانگاری در عالم مدرن با طرح موضوع غرب و غرب‌زدگی، سخن گفت و حوالت خودبنیاد عالم کنونی را متذکر شد. چنان که در عنوان مباحث خود در سال ۶۳، که مجلد اول آن اکنون منتشر شده، آورده است: «غرب و غرب‌زدگی و بحران حوالت تاریخی آن در روزگار نیست‌انگار و مکر لیل و نهار زده آخرالزمان کنونی». حالا پرسش این است که قیام لله، یقظه و سپس تفکر در عالم کنونی به چه معنایی می‌تواند باشد و چه نسبتی با حقیقت انقلاب اسلامی دارد؟ همچنین ممکن است این سول مطرح شود که آنچه مد نظر خواجه انصاری یا حافظ در زمان گذشته بوده با بازجست موضوع در زمان کنونی در نظرگاه مرحوم فردید چه نسبتی دارد؟! بله خودبینی، خود رایی، منیت و مائیت همواره در هر عصری به صورتی بوده‌است، اما هیچ‌گاه به معنای اومانیسم و بشرانگاری در عصر جدید اصالت موضوعیت و حجّیت نداشته ومنشاء تدوین قوانین ومناسبات اجتماعی نبوده است. خود بنیادی به این معنا فصل ممیز فرهنگ تمدن جدید از اعصار گذشته است. همچنین این که در دوره‌های قدیم و میانی تاریخ، چه قرون وسطای مسیحی چه فرهنگ و تمدن اسلامی، حاکمیت و سیاست مشوب به طاغوت و استبداد بوده‌است، بحثی نیست، اما به مانند استعمار و استثمار در دنیای جدید وتحقق تام وتمام آن در امپریالیسم، طاغوت مضاعف نبودند و خود را ملاک و مبدا همه فضایل نمی‌دانستند. لفظ استعمار خود به معنای عمران و آبادی است. اما این آبادی در مستعمرات به معنای ایجاد تاسیسات برای استثمار ملل عقب مانده در ایجاد ظواهر تمدن است. تمدنی که خود بر پایه استعمار استوار است. به هر حال روشن است که حجب و ابتلائات هر دوره از تاریخ متناسب با صورت احوال و اصالت‌های فکری همان دوره تعیّن پیدا می‌کند. لذا در دوران عسرت و آخر الزمان کنونی، یعنی در فرهنگ تمدن الحادی و لائیک مدرن، استکبار، تفرعون و خدایگانی یا امپراطوری صورت مضاعف و مرکب به معنای امپریالیستی پیدا کرده‌است. حال اگر بپذیریم که پرسش حکمی از ماهیت مدرنیته و غرب و غرب‌زدگی، شرط خودآگاهی است، پس ذکر و فکر نسبت به حجاب خودبنیاد آخرالزمان، می‌تواند مصداقی از یقظه و قیام لله باشد که لازمه گذشت از حجب و تفکر به معنای حقیقی است. عنایت بفرمایید که در تحولات تاریخی معاصر، مردم ایران‌زمین چند مرحله، حجب تاریخی را پشت سر گذاشته‌اند تا در آستانه انقلاب اسلامی، کم و بیش حجب و انگاره‌ها فرو ریخت و گوش‌ها به نسبت آماده شنیدن سخن حق شد. اگر غیر از این بود با این همه ابتلائات، پیروزی انقلاب در این منطقه حساس، که روزی پایگاه استراتژیک نفوذ آمریکا و مستکبران عالم بود، میسر نمی‌شد....
‌‌✍️ بخش دین و اندیشه خبرگذاری مهر 📌آیا عزاداری موجب افسردگی است؟! 🔸 یکی از پرسش‌های چالش برانگیز پیرامون مذهب تشیع این است که آیا مذهب شیعه، مذهبی غمبار و اندوهناک است که پیروان خود را به سوگواری دعوت می‌کند؟ چندی پیش عبدالکریم سروش با تأسی به آموزه‌های عرفان مولوی بارها بر دینداری شادمانه و پرهیز از غم و اندوه تأکید کرده است. سروش در یکی از سخنرانی‌های خود دینداری شیعیان را دینداری غمگینی معرفی می‌کند و می گوید: «دینداری مولوی اینگونه نیست. شیعیان هر چیزی را بهانه می‌گیرند برای غصه و غمناک ساختن حوادث تاریخی؛ مگر عمر و عثمان کشته نشدند؛ چرا اهل سنت اشک نمی‌ریزند؟ اشک نزد مولوی قیمتی است نباید همه جا هزینه‌اش کرد.» 🔸امام خمینی (ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی در پاسخ به این شبهه که عده‌ای ملت ایران را ملت گریه نامیده‌اند، فرموده‌اند: «این را دیگران القا کردند به شماها که بگویید ملتِ گریه! آنها از همین گریه‌ها می‌ترسند، برای اینکه گریه‌ای است که گریه بر مظلوم است....فریاد مقابل ظالم است اینها می‌بینند که این مجالس، مجالس روضه، ذکر مصائب مظلوم و ذکر جنایات ظالم، در هر عصری [مظلومان را] مقابل ظالم قرار می‌دهد. اینها ملتفت نیستند که اینها خدمت دارند می‌کنند به این کشور؛ خدمت دارند می‌کنند به اسلام…بازی این بزرگها را نخورید. اینها خیانتکارند! این‌هایی که تزریق می‌کنند به شما «ملت گریه»، «ملت گریه»، اینها خیانت می‌کنند. بزرگهایشان و ارباب‌هایشان از این گریه‌ها می‌ترسند». اینکه گریه، عامل افسردگی می‌شود را هم از منظر روانشناسانه و هم از منظر مبانی دینی می‌توان مورد مداقه قرار داد. در ادامه گزارش پیش رو در گفتگو با دکترسیدعلی مرعشی روانشناس به بررسی این مسئله پرداخته‌ایم: متن گفتگو را در لینک ذیل بخوانید: 🌐mehrnews.com/news/4677603
‌‌✍️ استاد شهریار زرشناس 📌ایدئولوژی نئولیبرالیسم: حمله به آرمان گرایی انقلابی به اسم ایدئولوژی 🔸 اینجا مسئله موج پیش می آید. من قائل نیستم که لیبرال ها این کار را کرده باشند بلکه نئولیبرال ها کرده اند. یعنی لیبرال های کلاسیک که در قرن هجده و نوزده ایدئولوگ اند و منکر ایدئولوژی نمی شوند. حتی سوسیال دموکرات های نیمه اول قرن بیستم اینگونه نیستند. 🔸 نئولیبرال ها مسئله نقطه به نقطه یا اصلاح ریز را مطرح می کنند. شما اگر مناظره بین و مارکوزه و بحثی که در مورد مهندسی اجتماعی اصلاحات گام به گام و ذره و ذره دارند را ببینید. پوپر می گوید نیازی نیست که ما کلیت ماجرا را به هم بریزیم. ما می توانیم در هر موردی اصلاحی جزئی بکنیم و این یعنی اینکه سیستم را حفظ می کنند. مفروض او این است. 🔸 اینها تعریفی از ایدئولوژی ارائه می دهند که آن را مجموعه ای از اندیشه های متصلب، متعصبانه، بسته، عاطفی و جزم اندیش نشان می دهند. رجوع کنید به تعریفی که داریوش در کتاب «انقلاب دینی چیست» از ایدئولوژی ارائه می دهد. 🔸 مضمون آن تعریف این می شود که هر نوع حرکتی که بخواهد شما را به دعوت کند و بخواهد آرمانی را برای یک دگرگونی بنیادین به شما بدهد و هر نوع حرکتی که بخواهد با بدنه اجتماعی برای بسیج آن نزدیک بشود و بخواهد این تغییر را ایجاد کند، معادل ایدئولوژی می گیرد. 🔸 نکته بعدی این است که اگر ما به تعریف اصلی ایدئولوژی که گفتیم مجموعه ای از دستورالعمل های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است که از عقل مدرن درآمده، نئولیبرالیسم هم کاملا ایدئولوژی است. نئولیبرالیسم وقتی برنامه و تعدیل و دولت کوچک را مطرح می کند، همه این برنامه ها ایدئولوژیک است با این تفاوت که آنها آرمان گرایی به عنوان زیر و رو کردن را مطرح نمی کنند وجز به جز در افق وضع موجود حرکت می کنند. 🔸 لذا نئولیبرالیسم یک صورت ایدئولوژیک است، منتهی مسئله آنها این است که تعریف ایدئولوژی را به سمت آن دسته از ایدئولوژی هایی می برند که بیشتر می خواهند حرکت های و آرمان گرایانه بکنند و آنها را تحت عنوان بی خردی مورد حمله قرار می دهند. 🔸 از سال های دهه ۱۹۶۰ که این مباحث در غرب مطرح می شود دهه ۴۰ ماست. شما دقت کنید دهه ۴۰ و دهه ۵۰ ما این حرف ها در کشور ما نیست و از اواسط دهه ۱۹۸۰ درست جریان نوظهور نئولیبرالی در داخل کشور ما که محور آن عبدالکریم است، این حرف ها را مطرح می کند. 🔸 اولین بار که سروش در سال های ۶۹ و ۷۰ مجال پیدا می کند و آن را بر می دارد در سخنرانی هایی مانند فربه تر از ایدئولوژی و بحث های او در مورد شریعتی و... این حرف ها را مطرح می کند و این موج می آید و یکسره از زرادخانه نئولیبرال ها استفاده می کنند. زرادخانه ای که از سال های ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰ تولید شده است. آن زرادخانه است. 🔸 هوشنگ به عنوان نماینده نوعی ادبیات فرمالیستی یا تکنیک گرا یا به قول بنده تکنیک زده در سال های دهه ۴۰ یک جریان منزوی است که حتی بدنه ایران آن را جدی نمی گیرد چون آن زمان گرایش رئالیستی حاکم است. همین آدم در دهه ۱۳۶۰ به بعد به الگوی اصلی ادبی ما تبدیل می شود. نه فقط بر کلیت جریان ادبیات روشنفکری ایران غلبه می کند حتی از بچه های مذهبی هم تغذیه می کند و کلی از آدم های و بچه های نویسنده حوزه هنری را هم به سمت خود می برد. 🔸 باید توجه کرد که ادبیاتی که می کند چه چیزی را توجیه می کند؟ وضع موجود را می کند. پس خودش کاملا است.
🔺به نظر من دعوای جهان اسلام از فرهنگ و تمدن ناشی می شود. در این انقلاب ظرف تمدنی را می بینند. دعوای ما با تمدن غرب با منطق حل می شود نه با جنگ!! 🔺انقلاب اسلامی اگر فقط در این محصور شود یک انقلاب ملی تلقی می شود. این شان و تعلق وزیست تمدنی اگر حوزه اعتبار تمدنی پیدا کرد ظرفیت آن بالا می رود و ملیت های مختلف را می پذیرد. 🔺تمدن نوین اسلامی سه جزء دارد: 1-میراث گذشته 2-گزینش تمدن غرب 3-ترکیب (البته در اینجا التقاطی عمل نمی کنیم بلکه ما غرب را تفسیر می نماییم.) 🔺این تمدن نوین اسلامی که امتداد تمدن رضوی است در مسیر استعلایی به تمدن برتر مهدوی می رسد و در این تمدن امام ولایت معصوم به صورت زنده و حاضر وجود دارد. امامی که تحول و تغییر انسان ها به او سپرده شده است.امام نه تنها رشد جامعه ایمانی بلکه رشد جامعه انسانی را نیز متکفل است.امام بستر تشریع است و می تواند مناسبات جدیدی وضع کند.لذا تمدن اسلامی با حضور امام معصوم نه سکولار نه بنیادگرا و نه افراطی است.
🎙 ♦️روش شناسی درست 🔸تاکید و اصرار دارم که ما باید روش مواجهه و مطالعه غرب را عوض کنیم. 🔸تقلیل دادن غرب به یکی از حوزه‌های دیسیپلینیک یکی از اشتباه‌های راهبردی است که اتفاقا ما در گام اول انقلاب گرفتارش شدیم. 🔸این موضوع نیز بستگی به این دارد که ما غرب را چه تلقی کنیم. 🔸اگر برای مثال ما غرب را یک تمدن تلقی کرده باشیم، تمدن هم لایه مبانی دارد که مثلا لایه فلسفی یکی از نمونه‌های بارز آن است، هم لایه ادبیات و هنر دارد و هم لایه تکنولوژیک و به اصطلاح محصولات محسوس دارد. 🔸ترکیب همه اینها به‌ویژه با لحاظ کیفیت نسبتی که علوم انسانی با هنر و تکنولوژی برقرار می‌کند، غرب را غرب می‌کند. 🔸نکته من به این معناست که مثلا بنز غربی همان‌قدر غربی است که بقراط غربی است یا هگل همان اندازه غربی است که بتهوون. 🔸به همین جهت در گام دوم یکی از ضرورت‌های مواجهه با دنیای غرب، تامل در روش مواجهه با غرب است. 🔸در کتاب «غرب‌شناسی انتقادی مسلمین» در بخشی از یکی از مقالاتی که نوشته‌ام، کدهایی گذاشته‌ام که مسلمین چگونه با دنیای غرب مواجهه پیدا کنند. 🔸ما در گام دوم به یک چیزی از آن جنس بحث‌ها نیاز داریم. ✍️نویسنده: حجت‌الاسلام دکتر احمد رهدار 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1331
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‏⛔چرا رهبری با افزایش قیمت بنزین موافقت کردند؟! ◾مروری بر دلایل افزایش قیمت بنزین در آبان ماه سال قبل و درایت رهبرحکیم انقلاب " همیشه بهار"
﷽ 📝 امام خامنه‌ای بارها در سخنرانی هایشان از جنگ اراده ها صحبت کرده اند؛ کدام اراده ها؟ 🔺اول اراده ی خداوند، اراده ای که براینست حق ماندگار وباطل نابود شود و ظالمان و مستکبران ذلیل و مستضعفان وارثان زمین شوند . 🔺دوم اراده ی پیروان اسلام ناب محمدی(ص): اراده ای که بر این بوده است (وهنوز هست )پیروان اسلام حقیقی یا اسلام انقلابی و استکبار ستیز با مجاهدت و تلاش در تمام عرصه های سیاسی واجتماعی،اقتصادی،نظامی... در انتظاری فعالانه برای رسیدن به تمدن عظیم اسلامی وحرکت در مسیرِ خواست واراده ی الهی به تکلیف خود عمل کنند. 🔹 سالهاست که نظام استکباری دنیا و در رأس آن صهیونیست جهانی با شیوه های مختلف در راستای کسب مطامع خود در تضاد با این دو اراده حرکت کرده و میکند و در هر زمانی با توجه به احساس خطری که داشته ، مواضعی خصمانه علیه عامل مخاطره اتخاذ کرده است. 🔹بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و امروز ، از هر زمانی بیشتر نسبت به گسترش اسلام احساس خطر میکنند و علیرغم صرف هزینه های سنگین برای تجزیه ی کشورها و گماشتن حکومت های همسو یا خنثی و تشکیل گروهک ها ، مثل القاعده و داعش و منافقین و... و ایجاد جنگ های داخلی و فرسایشی و ارائه ی چهره ی خشن و نامطلوب از اسلام ، همچنان شاهد درخشش و گسترش اسلام است و به ناچار ، با اهانت به مقدسات مثل قرآن و شخص پیامبر اسلام (ص ) قصد جلوگیری از این تحول عظیم جهانی را دارد؛ غافل از این که ، در مسیر تحقق نظام عدل و توحید ، آنچه بیش از اراده ی اسلام ناب محمدی (ص) و انقلابی و استکبار ستیز وجود دارد ، اراده ی الهی است و « ید الله فوق ایدیهم» هر چند ما از اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) و جنایت علیه مردم مظلومی که فقط به واسطه ی عقایدشان ، سالهاست زیر شدیدترین حملات و بمباران ها ، پرپر میشوند بسیار ناراحت و آزرده خاطر هستیم و برای مقابله با چنین هایی ساکت نمی‌نشینیم ، اما اطمینان داریم که این جنایت ها راه به جایی نخواهد برد و در نهایت نور اسلام ناب محمدی (ص) و مکتب پیامبر اسلام (ص) ، تمام دنیا را در بر خواهد گرفت . چراغی را که ایزد برفروزد هرآن کس پف کند ریشه ش بسوزد «يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ » والعاقبةللمتقین "مظفر"
❗️تلنگر ❗️ 🔹 تحمیل و پذیرش مطالبات جریان باطل، محصول «اراده ولیّ حق» نیست !! بلکه محصول عملکرد «اطرافیان ولیّ »است❗️ 👈 همان ها که حتی در صف اول نمازند ❗️ ✅ رهبرمعظم انقلاب با اشاره به این واقعیت در تحقق واقعه عاشورا می‌فرمایند: 👈 «مسجد کوفه مملو از جمعیتی شد که پشت سر ابن زیاد به نماز عشا ایستاده بودند !!! ❓ چرا چنین شد؟ 😔 👌 بنده که نگاه می‌کنم، می‌بینم ❗️ و بعضیشان در نهایت بدی عمل کردند. 😔 مثل چه کسی؟ مثل شریح قاضی❗️ شریح قاضی که جزو بنی‌امیّه نبود! کسی بود که می‌فهمید حق با کیست. می‌فهمید که اوضاع از چه قرار است. وقتی هانی بن عروه را با سر و روی مجروح به زندان افکندند، سربازان و افراد قبیله‌ او اطراف قصر عبیدالله زیاد را به کنترل خود درآوردند. ابن زیاد ترسید. 😱 آنها می‌گفتند: شما هانی را کشته‌اید. ابن زیاد به شریح قاضی گفت: برو ببین اگر هانی زنده است، به مردمش خبر بده. شریح رفت و دید که هانی بن عروه زنده، اما مجروح است. تا چشم هانی به شریح افتاد، فریاد برآورد: ای مسلمانان! این چه وضعی است؟! پس قوم من چه شدند؟! چرا سراغ من نیامدند؟! چرا نمی‌آیند مرا از این‌جا نجات دهند؟! مگر مرده‌اند؟! ❓😔 ⚠️😔 شریح قاضی می‌گوید: می‌خواستم حرف‌های هانی را به کسانی که دورِ دارالاماره را گرفته بودند، منعکس کنم. اما افسوس که جاسوس عبیدالله آن‌جا حضور داشت و جرأت نکردم ! 😳❗️ جرأت نکردم یعنی چه؟😡❗️ 👌یعنی همین که ما می‌گوییم «ترجیح دنیا بر دین!» 😔 🤔 شاید اگر شریح ، همین یک کار را انجام می‌داد، تاریخ عوض می‌شد. ↪️ 👈 اگر شریح به مردم می‌گفت که هانی زنده است، اما مجروح در زندان افتاده و عبیدالله قصد دارد او را بکشد⚠️ 👌 با توجّه به این‌که عبیدالله هنوز قدرت نگرفته بود، آنها می‌ریختند و هانی را نجات می‌دادند. 👌 با نجات هانی هم قدرت پیدا می‌کردند، روحیه می‌یافتند، دارالاماره را محاصره می‌کردند، عبیدالله را می‌گرفتند‌؛ یا می‌کشتند و یا می‌فرستادند می‌رفت. 👌 آنگاه کوفه از آنِ امام حسین علیه‌السّلام می‌شد و ! 😥 👌اگر واقعه‌ کربلا اتّفاق نمی‌افتاد؛ یعنی امام حسین علیه‌السّلام به حکومت می‌رسید.😊🌹 👌 حکومت حسینی، اگر شش ماه هم طول می‌کشید برای تاریخ، برکات زیادی داشت. گرچه، بیشتر هم ممکن بود طول بکشد...... ✍ این نقش و عملکرد شریح بود در آن فراز تلخ تاریخ !😔 نقش و عملکرد ما را هم آیندگان بررسی خواهند کرد !!❗️⚠️ التماس تفکر ❗️
🔻برای اینکه محافظه‌کاری بر ما غلبه نکند، چه تمرینی باید انجام بدهیم؟ 🔻باید دنبال منقلب‌شدن‌های کوچک در دل باشیم، که البته لذت هم دارد 🔘محافظه‌کاری؛ قتلگاه انقلاب، تحول‌خواهی؛ گام دوم انقلاب(ج۴) ➖ محافظه‌کاری در بُعد فردی، قتلگاه انسانیت و در بُعد اجتماعی، قتلگاه انقلاب است. برای اینکه محافظه‌کاری بر ما غلبه نکند، همیشه باید «تمرینِ منقلب‌شدن» یعنی تمرین زیر و رو شدنِ قلب، داشته باشیم. ➖ انسان از اینکه قلبش منقلب بشود لذت می‌برد. مثلاً می‌گوییم «در جلسه روضه و مناجات، منقلب شدیم» و این را علامت خوبی می‌دانیم. ما باید دنبال این انقلاب‌های کوچک در دل باشیم و نگذاریم قلب‌مان قساوت پیدا کند، با همین تحول‌های کوچک، می‌شود خود را برای تحول‌های بزرگ آماده کرد. ➖ آدم‌هایی که قلب‌شان ساکن و راکد شده نه اثری بر دیگران می‌گذارند و نه اثری می‌پذیرند، انگار مرده‌اند! ولی آدم‌های انقلابی هرلحظه برای متأثرشدن از واقعیت‌های مهمی که در محیط رخ می‌دهد آماده‌اند؛ هم اثرِ خوب می‌پذیرند و هم اثر خوب می‌گذارند. ➖ فرزند آقای بهجت(ره) می‌فرمود: «وقتی در اخبار می‌گفتند در عراق، یک انفجار رخ داده، ایشان تا دو روز به‌هم می‌ریخت و می‌گفت ببین چطوری آدم می‌کشند...» کسی که از حقایق عالم، خیلی تأثیر می‌پذیرد و منقلب می‌شود، می‌تواند خیلی تأثیر بگذارد. ➖ همه منقلب‌شدن را دوست دارند، اما خیلی‌ها منقلب‌شدن را در چیزهای پست و پلشت می‌بینند (مثل تماشای فیلم بی‌محتوا و...) شما سعی کنید انقلاب روحی را با امور بزرگ تجربه کنید. وقتی اهل منقلب‌شدن با حقایق بزرگ عالم باشید می‌توانید در جهان غوغا به‌پا کنید. ➖ اگر برای موضوعی که واقعاً ارزش دارد، منقلب بشوی، انسان بزرگی خواهی شد. مثلاً فکر کن اگر امام‌زمان(ع) از تو راضی باشد این نکته منقلبت می‌کند؟ بگذار دعا عهد، زیارت عاشورا و روضۀ امام‌حسین(ع) منقلب کند. اصلاً چرا اشک مهم است؟ برای اینکه علامت منقلب‌شدن دل است. 👤علیرضا پناهیان 🚩هیئت هنر - ۹۹.۶.۱۲ 👈🏼 متن کامل: Panahian.ir/post/6539
💠 تعجب سفیر انگلیس از رمز بقای ایران💠 👈 ماجرایی از زبان آیت‌الله موسوی تهرانی ▪️آیت‌الله حاج آقا سيد عبدالرسول موسوى تهرانى، استاد محترم حوزه علميه قم، در اوايل شهريور 1374 شمسى نقل می‌كردند: در اوايل پيروزى انقلاب اسلامى ايران پيرمردى ـكه اكنون نام وى را در خاطر ندارم ـ براى من نقل كرد كه: ▪️من با سفير انگليس دوستى و مراوده داشتم. يك روز سفير به من گفت: فلانى، من از كار ايران در حيرتم. با مطالعات دقيقى كه من در ادوار اخير تاريخ ايران داشته ‏ام به اينجا رسيده‏ ام كه، گذشته از مشكلات گوناگونى كه در مواقع مختلف گريبانگير اين كشور بوده است، 17 بار مسائل و پيشامدهاى مختلف (فشارهاى خارجى ومشكلات داخلى) كار را به جايى رسانده است كه نزديك بوده است كشور ايران اساساً از روى نقشه جغرافيا محو شود. ولى بزودى حوادثى رخ داده و اوضاع در ادخل و خارج كشور به گونه‏اى پيش رفته كه اين خطر برطرف شده است! حال چه سرّى در اين امر نهفته است معلوم نيست! ▪️آقاى موسوى فرمودند: پيرمرد مزبور مى‏ گفت: پس از شنيدن سخنان سفير به وى گفتم: 🌸 ما شيعيان، عقايدى داريم كه بر اساس آن اعتقادات، حل و هضم اين مسئله بر ما دشوار نيست. سپس اشاره به وجود امام زمان ـ سلام اللّه‏ عليه ـ كرده و افزودم: 🌸ما معتقديم امام زنده و معصوم، و در عين حال توانا و دلسوزى داريم كه هر چند، روى مصالحى، در پس پرده غيبت نهان است امّا از مسائل و مشكلات ما كاملاً مطلع و آگاه مى‏باشد و درمواقع لزوم توطئه ‏ها را خنثى كرده و در طوفان مصائب، ما و كشورمان را كه مركز محبّان و مريدان اوست ـ از خطرات سخت حفظ مى‏ نمايد. 📙 استاد ابوالحسنی منذر، مقالۀ راز بقای ایران، عنایات اهل بیت (علیهم السلام)، مجلۀ موعود.