eitaa logo
شهدای هویزه
2.6هزار دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
670 ویدیو
30 فایل
http://eitaa.com/joinchat/2875523072C71b2b4b72a 🌷 محفلی برای معرفی و زنده نگه داشتن یاد و نام شبیه ترین شهدا به شهدای کربلا در ایران... 🌍 خوزستان_ هویزه 🔰 کانال‌رسمی‌یادمان‌شهدای مظلوم کربلای هویزه؛ اولین یادمان دفاع مقدس ⬅️ ارتباط با ادمین: @h_media
مشاهده در ایتا
دانلود
📆 | ☘️ «تکریم ، ارزش مضاعف دارد...»-امام خامنه ای (مدظله العالی) 🔺 شهدای جامعه کارگری در جمع حماسه آفرینان 1️⃣ بسیجی شهید سید مهدی (محل خدمت: کارخانه سیمان تهران)- اولین شهید کارخانه سیمان تهران 2️⃣ بسیجی شهید علی اصغر (محل خدمت: کارخانه فیلکو تهران) 🌷 شادی روحشان، * کانال شهدای هویزه؛ موثق ترین منبع روایت و اطلاعات حماسه هویزه @shohaday_hoveizeh
✍️ | 🔹 این که معلم‌ها را شمع و چراغ می‌دانند که نور می‌دهند و روشن می‌کنند و می‌سوزند، غلط نیست. اما کلیشه‌ای و کارت پستالی‌ست. از همان‌ها که هی تکراری خریدم و تقدیم کردیم. تعریف معلم را که من و تو بلد نیستیم. باید وضو بگیریم و زانو بزنیم و زُل به کلام وحی، تا خدا بفهماندمان ارج و قرب معلمی را. خدا در سوره‌ی «الرحمن» بسم الله الرحمن الرحیم را که گفته حرف را کشانده به مهربانی عام و فراگیرش. خیر و مهری که به همه می‌رسد حتی عاصی و طاغی. آیه‌ی دومش "عَلّمَ القرآن" است. یعنی خدا قرآن را یاد داد. تعلیم کرد. آموخت. خدا، معلم شد. سرچشمه‌ی بسیط و وسیع محبت خدا از شاهراه معلمی به بندگان رسید و می‌رسد. پروردگار، آموزگاربودنش را صدرِ سوره آورده که یادمان بماند به هرکجا رسیده‌ایم از کجا آب می‌خورد. یادمان نرود اگر "یُعَلّمُکُم مَالَمْ تَکُونُوا تَعلَمون"ی اتفاق نمی‌افتاد روزگار نابسامان و نخواستنی از رویمان رد می‌شد. یادمان نرود منشِ گشاددستانه‌ی معلمْ به خیزاندن، سبز و آبادمان کرد. معلم، بایر ببیند؛ دایر می‌کند. اصلا من اتفاقی نمی‌دانم تلاقی اردیبهشت و دست‌بوسی از معلم را. معلم مِثلِ بهار است. منشش به رویاندن است. عادت و خصلتش به رشد رساندن است. به جوانه کاشتن. به بار و ثمر رساندن حالش را خوب می‌کند. معلم مظهرِ مَرحَمتِ خاص خداست. 🔸 تمام‌قد سپاسگزاریم، دست‌بوس و دست‌به دعا، و هرچه احترام و اکرام می‌دانیم تقدیم همه‌ی معلم‌های تاریخ کنم بالأخص: استاد شهید مرتضی و که شهادت سرخ اینان، تأییدی است بر درستی آنچه خوانده اند؛ امضایی است بر صحت و سلامت آنچه باور دارند؛ نشان قبولی در آزمون «عمل به تکلیف» در مکتب دین است و کارنامه ی خونین عمل به وظیفه ی انقلابی و مکتبی است. 💐 روزتان مبارک * کانال شهدای هویزه؛ موثق ترین منبع روایت و اطلاعات حماسه هویزه @shohaday_hoveizeh
🔸 یاد معلمانی بخیر که با شاگردانشان در جبهه همرزم شدند تا درس در جنگ تعطیل نشود ... * کانال شهدای هویزه؛ موثق ترین منبع روایت و اطلاعات حماسه هویزه @shohaday_hoveizeh
🌷 | ⬅️ جلوه هایی از شهید 🔺 حسین از بچگی معلم بود. کلاس پنجم بود که پنج تا از همکلاسی هایش شاگردش بودند. معلم خوبی بود...حسین وقتی شهید شد22ساله بود؛ اما 12سال سابقه تدریس داشت. معلم شهید... 🔺 حسین هیچ فرصتی را برای آموزش و تربیت بقیه از دست نمی داد. کتاب های دینی را تهیه می کرد و بین بچه های محل، مدرسه، اقوام و... پخش می کرد و بعد هم نتیجه مطالعه را پرس و جو می کرد. رفته بود مشهد و نمی توانست مثل قبل معلمی کند. تدریس مجازی راه نیفتاده بود؛ حسین، اما قلم برداشت و شروع کرد به نامه نگاری. نامه های عمیق حسین هنوز هم خواندنی است و کلاس درسی از غرب شناسی، جامعه شناسی، دین شناسی، قرآن و حدیث، روانشناسی. 🔺 وقتی استاد مطهری سال58 شهید شد امام خمینی رحمه الله علیه در توصیفش گفت: «تمام کتاب هایش بی استثنا مفید و آموزنده است.» تعبیر عجیبی بود. حسین به طور جدی شروع کرد به مطالعه کتاب های . 🔺 بعد از انقلاب شد معلم قرآن، نهج البلاغه و تاریخ اسلام در سپاه، جهاد سازندگی، تربیت معلم و خلاصه هرجا که می شد. تابستان 58 بود و من دانش آموز راهنمایی. هرجا می رفتیم کلاس های نهج البلاغه حسین گُل کرده بود. شرکت نفت، دانشگاه اهواز و... یکبار بعد از کلاس های دانشگاه رفتم سراغش. گفتم شما برای همه کلاس دارید غیر از دانش آموزها! قبول کرد گفت: بگذار ببینم کی می شود جا باز کرد؟ برنامه هاش صبح تا شب پُر پُر پُر. تنها ساعتی که توانست قول بدهد با کم کردن نیم ساعت از یکساعت استراحت بعدازظهرش بود. جمعیت شلوغ و پرشور و هیجان ما 4نفر بیشتر نبود. حسین ما را رد نکرد و شدیم کوچیکترین جمع و شاگردهای نهج البلاغه اش. یکساعت عصرها و ساعت2 تا اذان صبح کل خواب حسین در تمام شبانه روز بود. مطالعه اش هم ساعت 12تا 2 نیمه شب. بقیه اش کلّاً مال مردم و انقلاب. کارش به جایی رسیده بود که ماه رمضان سال59 توی گرمای50 درجه اهواز روزی 8تا10 ساعت کلاس و سخنرانی و تدریس داشت. درس هایی از نهج البلاغه عنوان سلسله برنامه های او بود که از رادیو اهواز بعد از انقلاب، مردم دنبال می کردند. کلاس های عصر بقیه معلم ها ساعت خواب بود و چُرتولوژی! اما کلاس های حسین نه! یکبار راه افتادیم رفتیم با کلاس ترین کلاس حسین یعنی دانشکده ادبیات دانشگاه اهواز. روی زمین و هوا دانشجو نشسته بود و اینقدر شلوغ که بیا و ببین. جمعیت هم کلّاًشده بود یک دونه گوش. کسی حرف اضافه نمی زد. 🔺 کافی بود خبردار شود یکی از شاگردانش هنری دارد. شکارچی بود. هنرمندان کلاس را پیدا می کرد و به آنها ایده می داد تا از تاریخ اسلام و جنگ های دوره رسول خدا صلی الله علیه و آله تابلوهای نقاشی و طراحی خلق کنند. 🔺 روش تدریسش تلفیق روش های حوزه و دانشگاه و شاید هم بالاتر از جهاتی بود. دو سه جلسه اول به بچه های کلاس روش تحقیق را یاد می داد. بعد آنها را به چند دسته تقسیم می کرد. هر دسته باید با هم تحقیق و مطالعه می کردند. در پایان همه موظف بودند نتیجه تحقیق و مطالعه شان را در کلاس ارائه کنند. روش خوبی بود هم از طرفی بچه ها سر کلاس فعال می شدند هم مطالب، جانانه و اساسی تو ذهنشان جاودانه می شد. کاش حسین بود و این روزها در آموزش و پرورش پست مؤثری داشت... کاش... * کانال شهدای هویزه؛ موثق ترین منبع روایت و اطلاعات حماسه هویزه @shohaday_hoveizeh
📆 | ☘️ مثل لحظه لحظه زندگی مان که مدیون معلم ها و عزیزان همیشه و همه وقت مربی مان هستیم در جمع حماسه آفرینان هویزه نیز کم نیستند؛ معلمانی که پرچمی از تعهد بر دوش داشتند و تن پوشی از حماسه بر قامت و زبان حقگو در کام و شاگردان مانای«مکتب حسین» و کربلایند. 1️⃣ ؛ معلم دینی و قرآن مدرسه راهنمایی شهرزاد (شهید رجبی فعلی) شهرک گویُم شیراز 2️⃣ ؛ مدیر و آموزگار دبستان های بخش زیدون شهرستان بهبهان 3️⃣ ؛ مدرس برجسته اخلاق در شهرستان دزفول و استان خوزستان که خیلی ها شاگردی کلاس هایش را کرده اند. خیلی ها مذهبی ماندن شان را مدیونش هستند. 4️⃣ شهید ؛ معلم برجسته قرآن، نهج البلاغه و... در اهواز و خوزستان. 5️⃣ شهید ؛ آموزگار دبستان در روستای آفکوئیه رفسنجان؛ آموزگار دبستان در منطقه 6 آموزش و پرورش تهران و معلم علوم تجربی مدرسه راهنمایی حافظ (دبیرستان شهید سلحشور فعلی) کرمانشاه. 6️⃣ شهید (شهادت: 5 خرداد 1361 عملیات بیت المقدس)؛ آموزگار دبستان دولتی قیام تبریز 🌱 شادی روحشان 💐 * کانال شهدای هویزه؛ موثق ترین منبع روایت و اطلاعات حماسه هویزه @shohaday_hoveizeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دلم هوای تو کرده شَهِ خراسانی چه می شود که بیایم حرم به مهمانی..!💛 * کانال شهدای هویزه؛ موثق ترین منبع روایت و اطلاعات حماسه هویزه @shohaday_hoveizeh
| آیین افتتاحیه راهیان‌نور ۱۴۰۲ همزمان با بزرگداشت عملیات بازی‌دراز و شهادت سرلشکر خلبان شهید شیرودی همراه با صعود سراسری به ارتفاعات بازی‌دراز 🔺زمان: پنحشنبه و جمعه ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ 🔻مکان: استان کرمانشاه، شهر سرپل ذهاب، یادمان شهدای بازی‌دراز 🔸کاری از مرکز طراحان راهیان نور کشور * کانال شهدای هویزه؛ موثق ترین منبع روایت و اطلاعات حماسه هویزه @shohaday_hoveizeh
📸 و چه آرام خیالت به دلم هست هنوز !... 🌷 سکوتی از جنس فریاد... گمنامی از جنس هویت... آنچه کنار مزار شهید گمنام می توان یافت. * کانال شهدای هویزه؛ موثق ترین منبع روایت و اطلاعات حماسه هویزه @shohaday_hoveizeh
31.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | 💠 حضور خانواده های شهدای مدافع حرم لشکر (از کشور پاکستان) در جوار شهدای هویزه 🎙 با روایتگری حجت الاسلام دیانی ⬅️ کاری از فرهنگی لشکر زینبیون * کانال شهدای هویزه؛ موثق ترین منبع روایت و اطلاعات حماسه هویزه @shohaday_hoveizeh
nf00017984-1.pdf
48.32M
📆 تقویم تخصصی راهیان نور ۱۴۰۲ منتشر شد 🔺 روز شمار دفاع مقدس و راهیان نور، بیانات امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب، معرفی یادمان‌های دفاع مقدس سراسر کشور، معرفی شهدای شاخص سال راهیان نور، مباحث مربوط به «ما متحدیم» شعار سال راهیان نور و گزارشی از بازدیدهای مقام معظم رهبری از یادمان های دفاع مقدس، سالروز عملیات‌های دفاع مقدس، سالروز شهادت فرماندهان و شهدای مطرح در این تقویم گنجانده شده است. * کانال شهدای هویزه؛ موثق ترین منبع روایت و اطلاعات حماسه هویزه @shohaday_hoveizeh
| ⚜️ سه پرسش اساسی برای روایت فناورانه، از خرمشهرهای دیروز تا خرمشهرهای امروز 🔰بر اساس آنچه تا به این‌جا در مجموعه یادداشت‌های روایت سوم بیان‌ شد و در مورد دستگاه نگرش، دستگاه تحلیل و محور تحلیل گفتگو کردیم، در نهایت توانستیم دوران ۸ سال دفاع‌ مقدس را به ۷ لایه تحلیلی تقسیم نموده و این نکته را مطرح نماییم که نباید از آزمایشگاه عظیم تجربه‌ها و معدن طلا، بی تفاوت عبور کنیم، بلکه نیازمند نگاه فناورانه برای خلق ارزش افزوده در این مسیر هستیم و برای این مهم زمان آن رسیده‌ است تا به سه پرسش اساسی که موجبات روایت فناورانه را تکمیل می‌کنند، بپردازیم. 🔹در روایت فناورانه با در نظر گرفتن هر کدام از لایه های ۷ گانه تحلیلی، باید به ۳ پرسش اساسی را مطرح نماییم: الف. مسئله‌ها و چالش‌های اساسی در هر برهه زمانی (لایه‌ها) چه بوده است؟ ب. برای حل این مسئله‌ها چه راه‌حل‌هایی مطرح و چه مسیرهایی طی شده و نتیجه آن‌ها چه بوده است؟ ج. نخبگان اصلی و نقش‌آفرینان محوری در هر کدام از این لایه‌ها به تناسب مسائل و راه‌حل‌ها چه کسانی بوده‌اند؟ 🔸پاسخ به هر کدام از این ۳ سوال در بستر زمانی هر لایه و مبتنی بر یکی از نقاط اصلی عملیات‌های دفاع‌مقدس، می‌تواند حرف‌ها و اسرار مکتومی را برای ما مشخص کند و آن وقت است که می‌توانیم دفاع مقدسی را روایت کنیم که بر اساس آن آینده خود را بسازیم، چرا که آینده شبیه گذشته است و عاقل آن است که گذشته را خوب بشناسد و از آن عبرت بگیرید. 🔹یک نکته دیگر که در پرداخت به دفاع مقدس برای استخراج معادلات به جهت حرکت در آینده باید مورد توجه قرار بگیرد، اتصال گذشته به آینده است و این یعنی که اگر دوران دفاع مقدس را درست بشناسیم و نه درشت، می‌توانیم به شبیه‌سازی خرمشهرهای امروز با خرمشهرهای دیروز بپردازیم و مجددا سه سوال مذکور را در روزگار امروزمان در میدان‌های مختلف مجاهدت مطرح نموده و به دنبال پاسخ برای آن‌ها باشیم، که این پاسخ‌ها در عین به روز بودن و نوآورانه بودنشان، از یک ویژگی بسیار مهم هم برخوردارند؛ اینکه عقل تاریخی و تجربه غنی دفاع مقدس را با خود همراه ساخته‌اند. 🔸آنچه تا به این‌جا پیرامون روایت سوم بیان شد تشریح و توضیح نوع نگاه جدیدی به دفاع‌مقدس بود و از این پس با روایت آن دوران ۸ ساله در قالب‌های متفاوت مبتنی بر این نگاه همراه شما هستیم. ✍🏻محمد علیان – کارشناس نظام محتوایی راهیان نور 🇮🇷|مطرا به راهیان نور گام دوم انقلاب اسلامی می‌اندیشد.|🇮🇷 @matra_ir
🌷🕊🍃 📸 هوایِ دِلَم... باران خونرنگ نگاهتان را می خواهَـد می شود بَر مَن بِبارین حتی به نیم نِگاهی... * کانال شهدای هویزه؛ موثق ترین منبع روایت و اطلاعات حماسه هویزه @shohaday_hoveizeh
☘️ وطن واقعی ام ، قلب کسی است که به وجود آن تنفس می‌کنم .. اللهم هوایِ کربلا ... * کانال شهدای هویزه؛ موثق ترین منبع روایت و اطلاعات حماسه هویزه @shohaday_hoveizeh
(22) بازخوانی دستنوشته های دانشجوی شهید ✍️ من در سنگر هستم؛ در این خانه محقر، در این خانه فریاد و سکوت، فریاد عشق و سکوت تنهایی. در این خانه سرد و گرم، سردی زمستان و گرمای خون در این خانه ساکن و پرجوش و خروش. سکون در کنار رودخانه و هیجان قلب و شور شهادت. خانه نمناک و شیرین، نم آب باران و طعم شیرینی و لذت شهادت. خانه بی شکل و زیبا، بی شکلی ساختمان و زیبایی ایمان. خانه کوچک و با عظمت. کوچکی قبر و عظمت آسمان. امشب پاس دارم. ساعت یک تا سه، چه شب باشکوهی... 👈 ادامه دارد... 📕 منبع: کتاب فریاد و سکوت (مشتمل بر نامه ها و دستنوشته های شهید علم الهدی) * کانال شهدای هویزه؛ موثق ترین منبع روایت و اطلاعات حماسه هویزه @shohaday_hoveizeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | 🔸پس از عمری غریبی، بی نشانی خدا می خواست در غربت نمانی... * کانال شهدای هویزه؛ موثق ترین منبع روایت و اطلاعات حماسه هویزه @shohaday_hoveizeh
🌱 چیزی از این بهار در آغوش من کم است تو نیستی و یکسره «اردی جهنم» است! اسب سپید سرکش این «جمعه» هم گریخت فردای ما بدون حضور «تو» مبهم است... * کانال شهدای هویزه؛ موثق ترین منبع روایت و اطلاعات حماسه هویزه @shohaday_hoveizeh
| 🔻 به استقبال 18 اردیبهشت (سالروز آزادسازی هویزه قهرمان) 🔺 هویزه؛ چند قدم مانده به آزادی 1️⃣ روایت اول ( // ) 🔸 آنچه در پی می آید بخشی کوتاه از روایت بلند مبارزمردان بی ادعای هویزه و کرخه نور در مصاحبه با امور پژوهشی زیارتگاه شهدای هویزه درباره روزهای عملیات بیت المقدس که منجر به آزادی هویزه در سال 61 گردید، می باشد: 🔺 سید رحیم موسوی، مسوول شناسایی سپاه هویزه در زمان فرماندهی شهید علم الهدی و همرزم حماسه آفرینان هویزه در عملیات نصر و بسیاری دیگر از عملیات های دفاع مقدس تعریف می کند: 🔹 شب دهم اردیبهشت 1361 قرارگاه قدس به عنوان یکی از 3 قرارگاه عمده عملیاتی نبرد بیت المقدس متشکل از نیروهای ارتش و سپاه به فرماندهی مرحوم امیر سرتیپ سیروس لطفی و سردار احمد غلامپور با مأموریت حمله به یگان های دشمن در جنوب رودخانه کرخه و جنوب غرب اهواز، عملیات خود را در کرخه کور آغاز نمود. 🔹 دشمن، ساحل جنوبی کرخه کور را خاکریز زده بود. گروه ما 15 نفر از بچه های شهر هویزه و سپاه و بسیج حمیدیه را شامل می شد که با هدف، تصرف مواضع دشمن در قیصریه، طراح، فرسیه و منطقه سید جابر که بیشتر تانک ها و آتشبار ارتش بعث در آنها مستقر بود، وارد عملیات شدیم. 🔹 نفوذ در این محور به دلیل استحکامات زیاد، بسیار دشوار بود و با وجود استفاده از اصل غافلگیری، دشمن موفق به شناسایی نیروهای ما و واکنش شدید شد. آتش سنگین دشمن زمین را به لرزه درآورده بود و شدت درگیری در برخی مناطق کار را به نبرد تن به تن رساند. پیکرهای مطهر رزمندگان اسلام با اجساد بعثی ها درهم آمیخته و روی هم انباشته شده بود. با این همه، نفوذ به خطوط دشمن به سرعت ادامه یافت و توانستیم عده زیادی از بعثی ها را کشته یا به اسارت درآوریم. 🔺 سید فالح سیدالسادات از نیروهای مردمی کرخه نور و یاران شهید چمران که هرگز از منطقه نبرد خارج نشد، نیز درباره عملیات الی بیت المقدس و روز 10 اردیبهشت61 می گوید: 🔸 پاسداران حمیدیه و نیروهای هویزه و کرخه به سوی دشمن بعثی شتافتند، اما در همان لحظات اولیه دشمن، آسمان منطقه را با منورهای پی در پی مثل روز، روشن کرد. آتش دشمن لحظه به لحظه شدیدتر می شد. تلفات دو طرف خیلی زیاد بود. جنگ خونینی درگرفته بود و مردم برای پیروزی رزمندگان اسلام دعا می کردند. 🔸 من آن شب تا صبح، یک لحظه به خواب نرفتم و با جیپی که در اختیار داشتم، مجروحان را به پشت جبهه منتقل می کردم. مردم روستاها از زن و مرد همه تلاش می کردند و تهیه نان و غذای رزمندگان، امدادگران و پزشکان و پرستاران را عهده دار بودند. 🔸 دشمن با شدت هرچه تمام تر روستاهای کرخه کور را هدف قرار می داد و بر اثر انفجار و ترکش ها عده زیادی از مردم و نیروها مجروح شده یا به شهادت می رسیدند با همه اینها عملیات در روز دهم موفقیت آمیز بود. 👈 ادامه دارد... ✍️ منبع: مصاحبه های امور پژوهشی زیارتگاه شهدای هویزه * کانال شهدای هویزه؛ موثق ترین منبع روایت و اطلاعات حماسه هویزه @shohaday_hoveizeh