eitaa logo
آموزشگاه سینمایی سیمای مهان 🎬
1.8هزار دنبال‌کننده
576 عکس
378 ویدیو
36 فایل
آموزش تخصصی عکاسی، بازیگری، تدوین فیلم، گویندگی و دوبله فیلمنامه نویسی، کارگردانی، فیلمبرداری، فتوشاپ آتلیه استان قم 🔻🔻🔻🔻 ☎️٣۶۶٠٠٩١٠ تلفن‌ آموزشگاه 🔹🔹🔹🔹 ثبت نام هنرجویان ٠٩١٢٣۵١٠٩٠١ لینک 🔻🔻🔻🔻 https://eitaa.com/joinchat/585695456Cd518de0f69
مشاهده در ایتا
دانلود
بنابر درخواست عزیزان محددا در کانال بارگزاری شد آرامش هنگام خواب 👆
آموزشگاه سینمایی سیمای مهان 🎬
#نیازهای_بازیگر 👇👇 #بدن ، #بیان ، #صدا، #تخیل ، #خلاقیت ، #تمرکز ، #اعتماد به نفس ✅نیاز اول : بدن
هر بازیگری باید قادر به انجام برخی حرکات پایه مانند: راه رفتن، چرخیدن، زانو ‌زدن، خم شدن، ایستادن و دویدن، باشد. اما بازیگر نمایش کودک و نوجوان باید علاوه‌بر حرکات فوق، بتواند کار‌هایی مثل: پریدن، حمل بازیگر دیگر، راه رفتن روی دست و مانند آن‌را نیز انجام دهد. اجرای یک نمایش درحقیقت، تبدیل متن نوشته شده به عمل و رفتار است. پس نمایش یعنی حرکت. بنابراین، حرکت بازیگران، در درجه اوّل اهمیّت قرار دارد؛ تا جایی که می‌توان گفت: حرکات بازیگران، حتّی از گفتارشان تأثیرگذار‌تر است. مشکل اصلی اکثر بازیگران نوجوان این است که اغلب به‌طور مشخّص و هدفمندی، برای آماده‌سازی بدن، آموزش ندیده‌اند. آن‌ها زمان زیادی را به تحلیل متن نمایش، حفظ کردن گفتارها و شخصیت‌پردازی اختصاص می‌دهند و از کار روی حرکات، رفتار و تصویر‌هایی که می‌توانند با بدن خود روی صحنه بسازند، غافل می‌مانند. همین مسئله باعث می‌شود گاهی برخی از عوامل اجرایی مانند لباس و تن‌پوش، علی‌رغم صرف هزینه زیاد، کارایی لازم را نداشته و حق مطلب را ادا نکنند؛ چرا که لباس زیبا و نمایشی، در بدن بدشکل و نامناسب، جلوه‌ی بدی پیدا خواهدکرد؛ و حتّی ممکن است نتیجه عکس بدهد. بازیگر نمایش کودک و نوجوان باید بدن مناسبی داشته و همه حرکات وی، کنترل شده باشد. هرچه بیشتر روی بدن خود تمرکز کرده و آن‌را آماده سازید، ظرفیّت بیشتری برای ایفای نقش‌های متفاوت کسب می‌کنید. با تمرینات مناسب بدن، می‌توانید وسایل صحنه را به‌راحتی جابه‌جا کنید، حرکاتی روان و قابل باور انجام دهید و رفتارهای کوچک و جزیی خود را نیز با ظرافت بیشتری اجرا نمایید. همان‌طور که برای اجرای یک کنسرت موفّق، باید تمام سازها کوک شده باشند، برای اجرای یک نمایش موفّق نیز باید همه بازیگران، بدن کوک و آماده داشته باشند. بدن آماده و مناسب، علاوه‌بر افزایش توان فیزیکی بازیگر، اعتماد به نفس وی را نیز افزایش می‌دهد 🎬 @simayemahan1383
✅معرفی کتاب ⭐️پرورش صدا و بیان هنر پیشه اثر سیسیلس بری 👈این کتاب نوشته‌ی سیسلی بری، معلم پرتجربه‌ی بیان و صدا است. خانم بری هنگام نوشتن این کتاب مربی "گروه سلطنتی شکسپیر" بوده‏است بسیاری از هنر پیشگان مشهور تأتر و سینما بطور خصوصی نزد خانم بری آموزش دیده‏اند پیتربروک، در مورد کتاب گفته(چرا تمرین‌های مفصل و دقیق برای آزاد کردن امکان‌ها و توانایی‏های صدا ضروری‌اند. وی می‏گوید هدف از تربیت صدا، نه یاد گرفتن نحوه‌ی تولید آن، بلکه آزادکردن آن است. بروک می‏افزاید تمرین‌های خسته کننده و ملال آور برای رسیدن به این مقصود کافی نیستند واهمیت روش خانم بری را در این می‏داند که وی تربیت صدا را فقط در رابطه‏ی متقابل با تجربه‏های عاطفی‏بازیگر مؤثر می‏یابد. و هر گز صدای واژه‏ها را ازمعنای زنده آن‌ها جدا نمی‏کند؛ هم از این رو، در تمرین‌های خود بیشتر از شعر استفاده می‏کند. چرا که شعر بهتر می‏تواند عواطف و احساس‏های عمیق بازیگر را بیدار کند و بکاراندازد. 🎬 @simayemahan1383
آموزشگاه سینمایی سیمای مهان 🎬
#نیازهای_بازیگر 👇👇 #بدن ، #بیان ، #صدا، #تخیل ، #خلاقیت ، #تمرکز ، #اعتماد به نفس ✅نیاز اول : بدن
دو اصل اساسی برای بیان، تولید صدا و شکل‌دادن به آن می‌باشد. صدای خوب باید روان، دلنشین و بدون خش باشد. بیان خوب باید دارای ضرب‌آهنگ مناسب بوده و راحت و بدون استرس ادا گردد. هنگام صحبت کردن، نبایست دم و بازدم، احساس شود و در نهایت این‌که، صدا باید راحت شنیده شود و باعث آزار شنونده نگردد. شکل‌دهی به صدا یا صدا‌سازی، از هماهنگی حرکات لب، زبان و دندان‌ها حاصل می‌شود. اگر یکایک حروف، به‌شکل سلیس و روان بیان شود، جملات نیز به روانی و رسایی ادا می‌گردد. صدا، از نُه عنصر متمایز تشکیل شده است. کارگردان باید با درنظر گرفتن این عناصر نُه‌گانه، به صدای بازیگر خود گوش داده و از او بخواهد، به بهترین نحو از صدای خود استفاده کند. موارد زیر در تشخیص مشکلات بیان، به شما کمک خواهد کرد.  تعریف   1. اوج صدا                                                     ارتفاع صدا، بالاترین شدت صدا   2. آهنگ کلام  بالا و پایین آوردن صدا   3. برد صدا  فاصله بین پایین‌ترین حدّ صدا و اوج آن   4. تن صدا  کیفیّت صدا، شامل زنگ و طنین صدا   5. طرز بیان  تلفظ واضح حروف و کلمات   6. ضرب‌آهنگ  جریان، سرعت و روانی کلام، شامل تأکیدگذاری، مکث، اوج و فرودها   7. لهجه  روش بیان لغات، روش خاصی که با آن لغات تلفظ می‌شود   8. حرارت و انرژی بیان  قدرت و تأثیر احساسات درونی بر روی بیان 9. رسایی  قدرت پرتاب و انتقال کلمات 🎬 @simayemahan1383
آموزشگاه سینمایی سیمای مهان 🎬
#بیان_بازیگر دو اصل اساسی برای بیان، تولید صدا و شکل‌دادن به آن می‌باشد. صدای خوب باید روان، دلنشین
کارگردان، همواره بازیگری را انتخاب می‌کند که صدایی رسا، شفاف و مناسب داشته باشد. مشکلات اساسی در بیان بازیگر نمایش نوجوان، عموماً به چهار مورد زیر مربوط می‌شود: 1) رسایی صدا، 2) طرز بیان، 3) برد صدا، 4) لهجه. 1- رسایی صدا      اکثر بازیگران تازه‌کار نمی‌توانند با صدای رسا صحبت کنند. آن‌ها تصوّر می‌کنند فقط باید فریاد بزنند تا تماشاگر صدای آن‌ها را بشنود. فریاد زدن، هم به حنجره بازیگر آسیب می‌رساند و هم مخاطب را اذّیت می‌کند. بازیگر باید زیر نظر یک مربی بیان مجرّب، یاد بگیرد که همزمان با تنفس طبیعی خود، گفتارهایش را بیان کند. 2- طرز بیان      اغلب بازیگران نمایش نوجوان، روی شیوه‌ی بیان خود تمرکز نمی‌کنند. گاهی مخاطب اصلاً متوجّه گفتارهای بازیگر نمی‌شود. بازیگر با تمرین طرز بیان، می‌تواند به‌شیوه بیان مناسب دست یابد. 3- برد صدا      بازیگران معمولاً به صدای خود گوش نمی‌دهند و آن‌را تجزیه و تحلیل نمی‌کنند. مخاطب، صداهای کم‌عمق و ضعیف و یکنواخت را دوست ندارد و از آن خسته می‌شود. مخاطب کودک و نوجوان معمولاً به صدا و نحوه‌ی بیان بازیگر دقّت می‌کند. بازیگران می‌توانند به صدای هم گوش داده و مشکلات بیان یک‌دیگر را برطرف کنند. همچنین می‌توانند صدای خود را ضبط کرده و آن‌را گوش بدهند تا مشکلات بیان خود را تشخیص داده و جهت بهبود آن اقدام کنند.    4-لهجه همان‌طور که محدودیت‌های فیزیکی بازیگر، مانع از ایفای نقش‌های متفاوت می‌شود، داشتن لهجه‌ی خاص نیز مانع بازی در نقش‌های مختلف و متنوّع می‌گردد. چنان‌چه بازیگران شما لهجه‌ی خاصی دارند، روی بیان آن‌ها کار کنید تا با تمرینات مناسب، لهجه‌ی آنان کمرنگ‌تر شود. بازیگر موفّق کسی است که فقط در مواقع لازم از لهجه‌ی خاص خود استفاده کند. 🎬 @simayemahan1383
آموزشگاه سینمایی سیمای مهان 🎬
#نیازهای_بازیگر 👇👇 #بدن ، #بیان ، #صدا، #تخیل ، #خلاقیت ، #تمرکز ، #اعتماد به نفس ✅نیاز اول : بدن
: حس بازیگر و تفکر و تخیل او است که باعث میشود او نقش خود را به خود بقبولاند و نقش را در خود احساس کند.مثلا اگر به شما بگویند نقش یک فرد دیوانه را بازی کن باید تخیل ان و حس ان بازی را در خود پرورش دهید.و فکر کنید که واقعا دیوانه اید.برای تمرین این رکن سعی کنید که به افرادی که تو خیابان هستند توجه بیشتری کنید البته نه به جنس مخالف...و سعی کنید از هر قشری از افراد چیزی یاد بگیرید.مثلا به یک دیوانه توجه کنید که یک دیوانه چه کار هایی انجام میدهد.یا یک کسی که لکنت زبان دارد.سعی کنید در خانه و جلوی اینه حس بگیرید و تمام تلاش خود را بکار گیرید که بتوانید گریه کنید. 🎬 @simayemahan1383
اگر بازیگری نتواند نقشی را خلق كند و فقط با تجربیات خود و دیگران، آن نقش را تكرار و بازی كند، بازیگر مقل‍ّد است و این بازیگر را نمی‌توان هنرمند نامید.شاید این نوع بازیگری چیزی شبیه بازی كودكانهٔ بزرگان باشد. استانیسلاوسكی نیز در خصوص بازیگر مقل‍ّد چنین می‌گوید: «هنرپیشه مقل‍ّد در خلال صحنه‌های تمرین به احساسات نقش راه می‌یابد؛ در‌حالی‌كه در طول اجرای واقعی نمایش، فقط به‌طور غیر مستقیم؛ یعنی با تقلید تجربیات پیشین خود، موفق به انجام این كار می‌شود. چنین بازی‌ای ممكن است زیبا باشد؛ اما عمیق نیست و بیشتر مؤثر است تا قوی. شكل در چنین بازی‌ای، جالب‌تر از محتواست. این بازی بیشتر بر روی بینایی و شنوایی تماشاگر تأثیر می‌گذارد تا بر روح او و از این رو، او را بیشتر به لرزه درمی‌آورد تا اینكه به حركت وا دارد. وسایل چنین بازیگری برای بیان هیجانات عالی، بسیار سطحی یا بسیار نمایشی است؛ زیرا دقایق و اعماق احساسات آدمی به تمام روشهای تكنیكی بی‌اعتناست. این دقایق، زمانی كه هنرپیشه به احساسات نقش راه می‌یابد و بدانها تجسم خارجی می‌بخشد به مدد مستقیم سرشت هنرپیشه نیاز دارند. با این همه، ارائه نقش به گونه‌ای كه فقط با جریان احساسات راستین برانگیخته شده، باید به منزله هنر شناخته شود.» ۱ البته در اینجا استانیسلاوسكی بازیگر مقل‍ّد را به نوعی بازیگر كلیشه‌ای معرفی می‌كند، چنانچه ممكن است یك بازیگر، نقشی را خوب تجلی دهد و بعد از آن هر نقش دیگری را كه بر عهده می‌گیرد، تقلیدی از تجربیات سابق اوست. بازیگرانی وجود دارند كه فقط بازی بازیگران دیگر را تقلید می‌كنند؛ آن هم تقلیدی كه فقط تكرار یك بازی است. این نوع بازیگرها، تجربه و اندوخته‌ای از خود ندارند و همانند بازیگران كلیشه‌ای رفتار می‌كنند. مصطفی اسكویی نیز از بازیگر مقل‍ّد این تعریف را دارد: «بازیگر مقل‍ّد، كسی است كه در هیچ زمان و مكان، نمی‌تواند احساس شخصی خودش را با احساس نقش تلفیق كند.» ۲ بنا بر این تعریف، بازیگر فقط زمانی می‌تواند نقشی را خلق كند كه لحظات آن را درك و احساس كند و در غیر این ‌صورت، بازی او سطحی می‌شود و دیگر زندگی در نقش نیست و همین باعث می‌شود كه باور را از تماشاگر سلب كند. «هدف هنر، انعكاس زندگی نیست و هنرمند تقلید نمی‌كند، بلكه می‌آفریند؛ اما زندگی است و باید حامل پرتویی از نیروی تخی‍ل باشد. انعكاسی است كه نیروی تخیل دارد؛ نیروی تخیلی كه هنرمند برای تثبیت زیبایی زندگی برگزیده است.» 🎬 @simayemahan1383
عکس... ویژگی هر عکس بر اساس دو موضوع بررسی می شود 1 ظاهر عکس (فرم) 2.اندیشه درون عکس ( محتوی ) بهترین عکسها هم به لحاظ فرم از قدرت بالایی برخوردار هستند و هم به لحاظ معنی، اندیشه و داستانی در دل دارند. یکی از راه‌های خلاقانه در ایجاد محتوی و معنی در عکس قرار دادن دو عکس روی همدیگر که ویژگی‌های مشترکی داشته باشند. آموزش تخصصی عکاسی، بازیگری، تدوین فیلم، گویندگی و دوبله فیلمنامه نویسی، کارگردانی، فیلمبرداری در استان قم ☎️٣۶۶٠٠٩١٠ https://eitaa.com/joinchat/585695456Cd518de0f69 👇👇👇👇👇
✅ دایره واژگان خود را افزایش دهیم ⭕️ خوب است بدانيد كه در زبان فارسی حدود نیم میلیون واژه وجود دارد، در حالی که افراد معمولاً در مکالمات خود از حدود دو تا سه هزار واژه محدود استفاده می‌کنند. یک واژه در واقع یک سازه ذهنی است که تفکرات خاصی را پشت خود ذخیره می کند. بنابراین هرچقدر دامنه واژگان خود را گسترش دهید، با حیطه‌های جدیدتری از تفکر آشنا خواهید شد. واژگان جدید شما را با دنیایی از مفاهیم جدید آشنا می‌کند و بدین ترتیب راه های جدیدتر و خلاقانه‌تری برای فکر کردن پیش روی شما قرار خواهد گرفت. 🎬 @simayemahan1383
✅ یاد بگیریم که گاهی"نه" بگوییم!! تحقیقات انجام شده در دانشگاه کالیفرنیا نشان داد که هر چقدر نه گفتن برایتان دشوارتر باشد، احتمال اینکه به اضطراب، فرسودگی شغلی و حتی افسردگی دچار شوید، بیشتر می شود و همه ی این عوامل باعث کاهش اعتماد به نفس در شما خواهند شد. افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند به خوبی می دانند که "نه" گفتن، در برخی مواقع به نفع آنهاست. این افراد چنان عزت نفسی دارند که مخالفت خود را به وضوح بیان می کنند. وقتی زمان نه گفتن فرا می رسد، آنها از جملاتی مانند "فکر نمی کنم بتوانم انجام دهم" یا "شک دارم" استفاده نمی کنند. این افراد با اعتماد به نفس "نه" می گویند زیرا می دانند نه گفتن به یک تعهد جدید، احترام به تعهدات فعلی شان است و به آنها فرصت می دهد تا با خیال راحت، وظایف قبلی شان را انجام دهند. 🎬 @simayemahan1383
✅ تاثیر حالت چهره وجود صميميت در حالت و حركات چهره‌ كمك مي‌كند تا رابطه‌اي گرم و مثبت با مخاطبان خود بوجود آوريد. خنده‌اي كه شما به چهره داريد به مخاطب مي‌فهماند كه شما هم يك انسان و (در نتيجه) قابل اعتماديد، و بدين ترتيب به آنان اين فرصت را مي‌دهد كه نظرات شما را بپذيرند. حالت چهره شما (در حقيقت) بيانگر حال و هواي سخنان شماست و مخاطبتان را (در سخنراني) درگير مي‌كند. 🎬 @simayemahan1383