eitaa logo
"پاتوق کتاب آسمان"
480 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
106 ویدیو
6 فایل
🔹معرفی‌و‌عرضه‌آثار‌برجسته‌ترین‌نویسندگان‌و‌متفکرین‌ایران‌و‌جهان 🔸تازه‌های‌نشر 🔹چاپارکتاب/ ارسال‌به‌سراسرایران https://zil.ink/asemanbook ادمین: @aseman_book آدرس: خ‌مسجد‌سید خ‌ظهیرالاسلام‌کوچه‌ش۳ بن‌بست‌اول سمت‌راست "سرای‌هنر‌و‌اندیشه" تلفن:09901183565
مشاهده در ایتا
دانلود
. ...نکته‌ای که کمتر به آن توجه می‌شود این است که فساد در جایی ظاهر می‌شود که زمین زیر پای مردمان سست باشد و آنان جایگاهی نداشته باشند و ندانند که کجا هستند و به کجا می روند. مردمی که از خانه انس و ثبات و استقامت و ایمان دور مانده‌اند، به هر سو که باد بوزد میروند، و اکنون که باد غرب قوت دارد، آنها هم با غرب همراهند بی آنکه بدانند به کجا می روند. آنها به سودای غرب از خانه و یار و دیار جدا شده و اکنون از اینجا مانده و از آنجا رانده، به این دلخوشند که در هوای غرب نفس میکشند و سخن غربی می‌شنوند. 📚 درباره غرب 🔺 (۱) @skybook
. ...گوش‌ها به سخن تبلیغاتی غرب معتاد شده است، به این جهت، کسانی که زبان دیگر و بخصوص زبان استدلال رسمی و خطابی قدیم میگشایند، سخنشان در گوش‌ها نمی‌گیرد. آدم‌ها جزیره‌های عاقل و منطقی جدا از هم نیستند که با زبان عقل همزبان شوند و همواره در هر جا بتوان با آنها به زبان عقل و منطق سخن‌ گفت. آنها به هر عالمی تعلق داشته باشند، سخن مناسب آن عالم را می شنوند و در گوش می‌گیرند، و اگر سرگردان و بی عالم باشند، زبانشان زبان پراکنده و آشفته است و شاید گوششان بیشتر به زبان شهرت و قدرت تسلیم باشد؛ به شرط آنکه زبان قدرت با سخن یک حکومت مستبد اشتباه نشود، زیرا گاهی ممکن است از زبان قدرت، سخن‌های بسیار در باب آزادی بشنویم. 📚 درباره غرب 🔺 (۲) @skybook
‌ 📚مسئله اسپینوزا ۴۷۸صفحه قیمت: ۹۰,۰۰۰ تومان @skybook
📚جریدهٔ فریده به کوشش زهره ترابی ۲۴۰ صفحه قیمت: ۹۷,۰۰۰تومان @skybook
‌ «اسِّ اساس هرمملکت و ترقی و پیشرفت هر ملت، بسته به وجود زن‌های آن‌جاست و اگر خوب ملتفت شوید، خواهید دید که همین است و لاغیر.» جريدهٔ فريده دریچه‌ای است به دنیای زنان بعد از مشروطه تا بی‌واسطه نشان‌مان دهد تصویر زن امروزی چطور شکل گرفته و در تاریخ فکر و قلم ایرانی، زنان چگونه هویت خود را تعریف کرده‌اند. این کتاب منتخبی از روزنامه شکوفه، دومین روزنامه زنان ایران است که در سال های ۱۲۹۱ تا ۱۲۹۵ شمسی منتشر می‌شد. جريده فريده صدای زنانی را به گوش‌مان می‌رساند که لابه لای صفحه‌های پرحادثه تاریخ معاصر کمتر نامی از آنها به میان می‌آید. زنانی که در بافت و ساختار همین جامعه و جهان فرهنگی وسنت ایرانی به دنبال حل مشکلات بی شمار و به دست آوردن حق تحصیل و حقوق اولیه دیگر بودند و در نگاهی کلان‌تر با ارتقای سطح دانش و آگاهی زنان دغدغه آبادی وطن را داشتند... @skybook
. حاج قاسم فرمود من پیرو آن آزاده‌ام که فرمود ای برادر عربی اگر مرا شهید کنی شفاعتت می‌کنم. براستی اگر خوب به نزاع‌های جهانمان نگاه کنیم: آیا کسی درجانب بهشت است و کسی در جانب جهنم؟ بهشت و جهنم حاصل عمل است و جهان جدید عمل را از انسان گرفته. شاید تعجب کنیم پس این شهرها و تکنولوژی‌های بی سابقه مگر محصول کار انسان نیست؟ آری اما کار، تقلیل عمل انسانی است به یک نیرو. در واقع جهان ما جهان تکنیک است و تکنیک برای پیشرفت خود نیروی انسان را به خدمت گرفته و از همین روست که در این جهان دیگر انسان‌ها معنای بودن خود را گم کرده‌اند و تفاوت‌ها و تمایزات روحی انسان‌ها نادیده گرفته می شود و خللی به کارجهان وارد شده بطوریکه دیگر در فضای مجازی نه زن بودن و نه مرد بودن نه هیچ خصوصیت دیگری اهمیت ندارد. انسان در این جهان بی عمل است و شاید مرگ او نیز تلف شدن باشد و چندان مصیبتی نباشد. آری در این جهان این اسلحه‌ها هستند که فرمان می‌رانند تا انسانها... در جهان فضای مجازی چه سهمی از عمل برای انسان می‌ماند و اگر فرزندانمان در این جهان حجاب از سر برداشتند آیا فاسق و‌ فاجرند؟ آری حجاب حکمِ الله است و باید تا آخرین نفس برای حفظ آن تلاش کرد اما یادمان باشد که فتح نهایی شفاعت انسانهاست تا مجال عمل بیابند و بهشت و جهنم ساخته شود. جهان تکنیک جهان قهر و غلبه است و این انسان است که با مقهورشدن در برابر تکنیک بی‌آینده و بی عاقبت است. انقلاب اسلامی آزاد شدن از قهر و غلبه تکنیک است و‌ پیدا کردن روحی است که به جنگ دشمنی‌ها می‌رود تا مرزها برداشته شود. همانگونه که در رویداد اربعین سالهای اخیر می‌بینیم دو ملتی که سالها با یکدیگر جنگیده‌اند امروز بزرگترین صحنه ایثار و‌ برادری را به نمایش درآورده‌اند. آری همانگونه که شهدا در مقابل تهاجم نظامی ایستادند اما خود را از قهر و غلبه تکنیک رها کردند و‌ درخت دوستی کاشتند و بیشتر از آنکه به کار با تکنیک توانا باشند، جان خود را از سیطره تکنیک رها کردند تا چشمه‌های محبت در میان انسان‌ها جاری شود. در جنگ فرهنگی نیز تفکر همان مقام شهادت است که به مدد آن می‌توان بجای قهر و غلبه راه همدلی و همبستگی را نشان داد... زبان مشهور جهان ما زبان تکنیک و قهر و غلبه است و تفکر زبان را از این مشهورات آزاد می‌کند و زبان دوستی و هنر را باز می کند. ؟ @soha_sima
‌‌ ...آنگاه صنوبری تک افتاده بر فراز تپه پدیدار می‌شود. خدا می‌داند چه کسی آن را نشانده و اصلاً چرا آنجا قد برافراشته است. به آسانی نمی‌توان از قامت کشیده و جامهٔ سبزش چشم برداشت اما آیا این زیبای رعنا، شادمان هم هست؟ در تابستان جز گرمای سوزان نصیبی نمی‌یابد و در زمستان جز سرما و بوران، و در پاییز جز شب های هولناکی که چشم را تاریک می‌کنند و گوش را مملو از زوزهٔ خشم آلوده باد. از همه بدتر اینکه تمام عمر تنهاست؛ تنهای تنها... @skybook
. اکنون ترویج رسوم غربی در عالم ما بدون دشواری و تکلف انجام می‌شود. یعنی غرب نیاز به کوشش فوق العاده‌ای برای نشان دادن و اشاعه شیوه زندگی بی ثبات و تعلقات زودگذر خود ندارد. نیروی مقاومتی هم در مقابل او نیست که تصاویر و اطلاعات و گزارش‌های وسایل ارتباطی همه جایی شده را بی اثر سازد. آیا این وضع را باید طبیعی انگاشت و آن را پذیرفت؟ ارنست بلوخ، فیلسوف آلمانی معاصر، گفته است که پرهیزگاری، پرهیز از قبول و تصديق وضع موجود است. شاید پرهیز از تصديق وضع موجود، وصف تام پرهیزگاری نباشد، اما این گفته از آن جهت اهمیت دارد که گوینده به زبانی شبیه به طنز وضع اهل نظر را در برابر امور عادی و مشهورات زمانه معین کرده است. غرب کنونی، نه چنان که بعضی می‌پندارند همه علم و عقل و درایت و ادب است و نه فرورفته در فساد و رذیلت. فرهنگ غرب، یا آنچه به نام «فرهنگ» از غرب صادر می شود، اطلاعات و مشغولیت‌های بی بنیاد رسانه‌ها و علائم و حرف‌هایی است که گویی به هیچ عالمی تعلق ندارند و بر هیچ چیز دلالت نمیکنند. 📚 درباره غرب 🔺 (۳) @skybook
. سفر واقعی‌مان آغاز شده بود. تا اینجای کار، اراده و دلیری‌مان بر تمام دشواری‌ها غلبه کرده بود. بعضی وقتها خسته میشدیم و این تمام ماجرا بود. حالا، خطرهایی ترسناک و ناشناخته در کمینمان بودند. هنوز جرئت نکرده بودم به اعماق گودالی نگاه کنم که تا چند دقیقه‌ی دیگر مجبور بودم از آن پایین بروم. اما در نهایت، لحظه‌ی سرنوشت ساز و کُشنده از راه رسیده بود. هنوز می‌توانستم شرکت در این کاوش احمقانه اما بی باکانه را بپذیرم یا آن را رد کنم. اما از اینکه بیشتر از شکارچی پر مرغابی ترس از خود بروز دهم، خجالت میکشیدم. به نظر می‌آمد هانس سختی‌های این سفر را در کمال آرامش و خونسردی پذیرفته، آن هم چنان بی‌تفاوت و بی‌پروا در برابر تمام خطرها که من از اینکه کمتر از او مرد به نظر بیایم، شرمگین شدم. 📚 سفر به مرکز زمین/ @soha_sima
. آنچه به نظر می‌آید این است که در این کتاب به زندگی سیاسی و مبارزاتی اهل بیت (ع) پرداخته شده و وقایعی از تاریخ زندگی ایشان بیان شده است. حال آنکه این کتاب و شیوه پرداختن آیت‌الله خامنه‌ای به تاریخ زندگی ائمه مانند مفاتیحی برای ورود به تفکر در هم‌عهدی با اهل بیت(ع) است. با این نگاه دیگر میان مبارزات با حکومت طاغوت و اصطلاحا زندگی سیاسی ایشان و آنچه که ما در توجه رایج به دین و تشیع با آنان ارتباط برقرار می‌کنیم و به زیارتشان می‌رویم تا باطن خویش را صفا دهیم تفاوتی وجود ندارد. بلکه با این اندیشه می‌توان به زیارت ایشان رفت و در زندگی به معنای ادعیه‌ای که از ایشان نقل شده نزدیک شد. تا این معنای هم عهدی با اهل بیت(ع) تمنای زندگی کردن در روزگار ایشان نباشد، بلکه با ایشان فکر کردن، زندگی را به معیت با ائمه(ع) برساند. 📚 انسان ۲۵۰ ساله/ ▪️به مناسبت شهادت حضرت امام حسن عسگری(ع) @skybook
. حضرت را از مدینه به سامرا آوردند تا زیر نظر خودشان باشد؛ لیکن دیدند فایده ای ندارد. شما اگر حالات این سه امام را در «مناقب» و جاهای دیگر ملاحظه کنید، متوجه می شوید که در زمان این بزرگواران، شبکه ارتباطاتی شیعه، بیشتر از زمان امام باقر و امام صادق عليهما السلام بوده است. از اقصی نقاط دنیا، نامه می فرستادند، پول می فرستادند و دستور می گرفتند؛ درحالی که اینها در محدودیت بودند. حضرت امام هادی علیه السلام در سامرا محبوب مردم شده بود. همه ایشان را احترام می کردند و اهانتی در کار نبود. بعد هم، در وفات آن حضرت و همچنین امام عسکری علیه السلام شهر غوغا شد. اینجا بود که حکام فهمیدند رازی وجود دارد، آن را باید بشناسند و علاج کنند. آنها به مسئله "قدسیت" پی بردند. متوكل، حضرت را به مجلس شراب کشاند، تا خبر همه جا بپیچد که، علی بن محمد، میهمان متوكل بود؛ بساط شراب و عیاشی هم در مجلس چیده شده بود! شما ببینید این خبر چه تأثیری بر جا می‌گذاشت. (۱) 📚 انسان ۲۵۰ساله/ @skybook
. 🔻 ادامه حضرت، با دید یک انسان مبارز به قضیه نگاه کرد و مقابل این توطئه ایستاد. حضرت به دربار متوکل رفت، و مجلس شراب او را به مجلس معنویت تبدیل کرد. یعنی با گفتن حقایق و خواندن شعرهای شماتت بار، متوکل را مغلوب کرد؛ به طوری که در آخر حرف هایش، متوکل بلند شد، برای حضرت غاليه آورد و او را با احترام بدرقه کرد. حضرت به او گفت: «تو خیال میکنی اینجا نشسته ای، پنجه مرگ تو را فرا نخواهد گرفت؟» و همین طور مراتب عمل موت را تا کرم هایی که به جان متوكل خواهد افتاد، بیان فرمود. حضرت، مجلس را به کل متحول کرد و از دربار بیرون رفت. در مبارزه ای که شروع کننده آن، خلیفه ای تندخو و قدرتمند بود و طرف دیگر، یک جوان بی دفاع، طرفی به ظاهر ضعیف‌تر، دست به یک جنگ روانی زد؛ مبارزه‌ای که در آن نیزه و شمشیر کاربرد ندارد. ما اگر بودیم اصلا نمی‌توانستیم این کار را بکنیم. این امام است که می تواند موقعیت را بسنجد و طوری سخن بگوید که خلیفه را خشمگین نکند. ممکن بود حضرت مثلا بلند شود و همه شیشه‌های شراب را به زمین بریزد. این عکس العمل خوبی نبود و نتیجه‌ای هم از آن گرفته نمی‌شد، اما حضرت، طوری دیگر عمل کرد. این ُبعد قضیه خیلی مهم است. (۲) 📚 انسان ۲۵۰ساله/ @skybook
. 📚 هزیمت/ یا شکست رسوای آمریکا در ایران 🖊 مایکل له‌دین، ویلیام لوئیس ۳۱۵ صفحه/ قیمت: ۸۶.۰۰۰ تومان @skybook
. حالا می‌فهمم که مردم چرا محبت کسی را در دل جای می‌دهند. مردم نه فریفتهٔ قدرت می‌شوند و نه گرفتار هیبت. محبت از دروازه‌های بزرگ قدرت، دل را فتح نمی‌کند؛ بل از پنجره‌هایِ کوچکِ ضریحِ خدمتِ متواضعانه گذر می‌کند؛ مانند هُرم گرما که سیاه زمستان از زیر کرسی مادربزرگ بیرون می‌زند. در حافظهٔ تاریخی مردم، کمک یک جوان لاغر‌اندامِ تبعیدی به سیل‌زده‌ها بیشتر ماندنی است تا آمدن حتی یک رهبر مملکت... امیرالمؤمنین«ع» در اوصاف مؤمن در خطبهٔ همام می‌فرماید: «یمزج الحلم بالعلم و القول بالعمل». 📚 داستان سیستان/ ده روز با ره‌بر، یادداشت‌های شخصی @skybook
. اکنون که تاریخ غربی به پایان بسط خود رسیده و بشر در عصر اطلاعات وارد شده و مردم سراسر عالم اطلاعات را که از راهی یک طرفه می‌آید میگیرند و مصرف می‌کنند و مجال تفکر بسیار تنگ شده است و در این میان بعضی اقوام نیز با نحوی رجوع به اصول دینی و ملی و به استناد مآثر تاریخی، آتش مبارزه و مخالفت با غرب و چون و چرا درباره آن را روشن کرده‌اند، طرح تهاجم فرهنگی درانداخته می‌شود، و پیداست که این تهاجم کار سوداگران بازار سیاست است. در نظر استراتژیست و طراح سیاست غربی، اعتقادات و بستگیهای اقوام از آن جهت مورد توجه قرار می‌گیرد که ممکن است از ناحيه آن دردسرهای سیاسی برای غرب ایجاد شود. بنابراین، شاید این اندیشه پیدا شود که بنای فرهنگ‌ها را با سست کردن علایق دینی و ملی و ترویج رسوم و مقبولات و رفتارهای هر روزی و متغیر جامعه غربی به تدریج ویران کنند. (۴) 📚 درباره غرب/ @skybook
. حتما قصه آن کارگری را که در حمام سر مردم را می‌تراشید، شنیده‌اید. «هر چه تیغش کُند می‌شد، بیشتر فشار می‌آورد، و در نتیجه پوست سر مردم را می‌کند. به او گفتند: یک ریال بِده یک تیغ بخر و سر مردم را این طور تکه تکه نکن. در جواب گفت: چرا یک ریال بدهم تیغ بخرم؟! ده شاهی میدهم نان می‌خرم، میخورم، زورم زیاد می شود، بیشتر زور می زنم». آنچه به او پیشنهاد می کردند که باید تیغت را عوض کنی، پیشنهاد تغییر روش بود، آنچه آن کار‌گر پیشه کرده بود؛ اصرار بر ماندن بر روش قبلی است. ولی با این همه او در عین عدم موفقیت، روش خود را عوض نکرد، همان کار را با انرژی بیشتر ادامه داد. فکر می کرد کم زور می‌زند، لذا برنامه می‌ریخت بیشتر زور بزند... 📚 آنگاه که فعالیت‌های فرهنگی پوچ می‌شود ؟ @skybook
در چه وضعی به سر می بریم؟ نشست هفتم.mp3
23.68M
. 🎙 بنیان جهان امروز و بی‌ثمری فعالیت‌های فرهنگی 📚 مروری بر کتاب؛ آنگاه که فعالیت‌های فرهنگی پوچ می‌شود 🔹 در چه وضعی به سر می‌بریم؟ 🔹 نشست هفتم 📆 چهارشنبه ۱۳ مهرماه ۱۴۰۱ ؟ @soha_sima @skybook
🔺 کمیل قدیمی ترین مشتری آسمان... امروز روز جهانی کودکه... توصیه و برنامه خاصی نداریم. در کل برای کودکتون کتاب بخرید و کتاب بخونید. ولی یه مطلبی هست اونم اینکه، فرزتدتون را صرفا یک کودک یا نوجوان که توی شرایط خاص سنی خودش هست و یه سری نیاز مختص همون سن داره و احتمالا درک و فهمی هم متناسب با سنش داره نبینید. می‌تونید فرزندتون را یه جوان ۲۵ یا ۳۰ ساله تصور کنید؟ نه اینکه از الان بخواید خودتون برای جوانیش برنامه‌ریزی کنید و احیانا نگران باشید... نه. می‌تونید اونو توی سن جوانی تصور کنید و با اون نگاه امروز باهاش تعامل و ارتباط داشته باشید؟ برای این طور نگاه کردن شما باید چه طور آدمی باشید!؟ @skybook
. من از دیدن هزاران آبشار کوچکی که گهگاه جریانی از سنگریزه‌ها را با خود به اعماق ژرف دهانه می بردند، لذتی پلیدانه می بردم. عمویم سراسیمه و تقریبا دیوانه شد، شرایطش مردی صبور را هم به خشم می رساند. او به نقطه‌ای مشخص و نزدیک به هدف و آرزوهایش رسیده بود، اما نزدیک بود در آستانه‌ی موفقیت نابود شود. اما اگر آسمان‌ها و عناصر طبیعی می‌توانند چنین رنج و عذابی برما نازل کنند، همیشه دو روی یک سکه را باید در نظر گرفت. حالا غافلگیری ناگهانی و فوق العاده‌ای در انتظار پروفسور ليدبروک بود که تمام رنجهایش را جبران میکرد. روز بعد هم آسمان گرفته بود، اما روز یکشنبه، بیست و هشتم ژوئن، دو روز مانده به پایان ماه، با تغییر ناگهانی مسیر باد و ماه جدید، آب و هوا هم تغییر کرد. پرتوهای درخشان خورشید تا اعماق دهانه را روشن کردند. هرپُشته، سنگ، تخته سنگ و زمختی خاک در فروزش تابناک خورشید سهیم شد و سایه ای تیره از آن روی زمین افتاد. در این میان، سایه‌ی اسکارتاریس واضح و مشخص شکل گرفت و عمویم داشت از خوشی دیوانه میشد. 📚 سفر به مرکز زمین/ @skybook
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌷 ویژه 🔰 توصیه رهبرانقلاب درباره قصه‌گویی و کار هنری برای کودکان 🔻رهبرانقلاب: سعی کنید در این قصّه‌گویی و در این کار هنری، اوّلین چیزی را که در ایجاد میکنید، ایمان باشد. 🔹هیچ چیز، معادل ایمان نیست. شما از این بچه، هرچه بخواهید بسازید، باید در او به وجود آورید. 🔹بدترین ضربه‌ای که امپراتوری خبری و هنری زد، این بود که شبکه‌ی عظیم فساد در دنیا را در این سالهای متمادی راه انداخت - که متأسفانه در دوره‌ی پهلوی، پَرش ما را هم گرفت - هُرهُری مذهبی و بی‌ایمانی را رواج داد که انسان در دل و جان خودش، به هیچ ستونی متّکی نباشد! 🔹سعی کنید بچه‌ها را با ایمان کنید؛ ایمان به خدا، ایمان به حقیقتِ مطلق و ایمان به اسلام. 🔺اگر این بچه‌ها باایمان پرورش پیدا کردند و شما توانستید بذر ایمان را در دلشان بکارید، در آینده میشود از آنها هر عظیمی ساخت و برای هر کاری مناسبند. ۱۳۷۷/۰۲/۲۳ 💻 Farsi.Khamenei.ir
. آنها هر یک از جزئیات زندگی دیگری خبر دارند. دوستان، همسایگان و آموزگاران یکدیگر را می‌شناسند. نشانی خانه‌ی هم را می‌دانند و هر آنچه به مادرجانشان مربوط باشد برای لوییزه اهمیت بسیار دارد. و لوته نیز تشنه‌ی دانستن هر چیزی است که خواهرش درباره‌ی پدرشان بگوید. روزها میگذرد و آن دو جز همین رازگویی‌ها و مبادله‌ی اطلاعات کاری ندارند. حتی شب‌ها در رختخواب ساعت‌ها در گوش هم پچ‌پچ می‌کنند. هر یک می‌کوشد که سرزمین دیگری را برای خود کشف کند. ناگهان هر یک دریافته‌اند که آنچه تاکنون زیر آسمان کودکی‌شان بوده جز نیمی از دنیاشان نبوده است. و اگر ساعتی برسد که دیگر با شوق بسیار مشغول پیوستن این دو دنیا به هم نباشند تا آن را به صورت دنیایی یگانه در نظر آورند، موضوع دیگری در دلشان می‌جوشد و راز دیگری جلوشان سر برمی‌دارد و آن این است که چرا پدر و مادرشان دیگر با هم زندگی نمی‌کنند؟ 📚 لوته و همتایش/ ترجمه: @skybook
29.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 🎥 برشی از دیدار رهبر انقلاب با ائمه جمعه ۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ...یک وقت می گوییم: ما همین کارهایی را که می‌کنیم باید ادامه دهیم، اگر نشد بیشتر تلاش می‌کنیم، اگر باز هم نتیجه نداد، بیشتر تلاش می‌کنیم. این یک راه است، یک راه هم این است که متوجه تذکر مولوی شویم، که: گرنه موش دزد در انبار ماست گندم اعمال چل ساله کجاست؟ موش دزدی در صحنه فعالیت‌های ما پیدا شده است. لذا پیشنهاد این است که تمام وقتت را صرف نکن که گندم بیشتر در این انبار بریزی، چون از آن طرف توسط موش دزدی خارج می‌شود. رو تو اول دفع شر موش کن بعد از آن، در جمع گندم کوش کن مثال فوق به آدم می‌گوید، اگر چند سال معارف اسلامی درس دادی و با چندین و چند دلیل خدا و معاد و نبوت و امامت را اثبات کردی ولی دیدی نه خودت به جایی رسیدی و نه بقیه، راهش این نیست که خودت را بیشتر خسته کنی و بیشتر حرف بزنی، باید روش و نگاه به موضوع را عوض کنی. اگر دیدیم در فعالیت‌های دینی، انکشافی حاصل نشد و هر چه جلو می‌رویم مثل همان اول است، باید کمی فکر کنیم، نکند راه و روش ما غلط است، حالا آیا ما باید راه و نگاه را عوض کنیم، یا همینطور کار را به همان روش قبلی ادامه دهیم؟ وقتی می بینیم مردم به سخنان ما توجه نمی‌کنند، آیا باید بیشتر داد بزنیم یا باید علت بی توجهی افراد را بررسی کرد؟ 📚 آنگاه که فعالیت های فرهنگی پوچ می‌شود @skybook